abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104214867
DML, Puck doet een Ivan! (Lees maar niet in het peutertopic. :+)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:13:31 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104215984
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wik helemaal geen eten meegeven. Dat regelen ze daar maar. Ik wil gewoon dat ze luisteren als wij zeggen wat ze wel en vooral niet moeten doen.
Maar zij zijn ook gewoon heel onzeker. Denk dat ze blij zijn met een lijstje.
Afgezien daarvan is het sowieso absurd dat ze op een KDV leverworst geven, de lever is het afvalstation van het lichaam en de lever van kleine kinderen kan net de "normale" zaken aan die het binnenkrijgt, dat is nog helemaal niet klaar voor het extra afval wat het met leverworst binnenkrijgt, ook voor een 3-jarige is het geen verstandig voedsel.

Meisje, welkom en gefeiliciteerd met de geboorte van Rowan *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104216269
Eens, maar dat bedenken zij blijkbaar niet. Ik weet ook eigenlijk niet wat het beleid is daarover. Was allang blij toen de manager op mijn subtiele "wij geven het eten graag in stukjes" riep "oh jullie rapleyen".
Omdat ze op de groep blijkbaar niet kunnen bedenken wat wel en niet goed is voor zulke kleintjes, word ik liever wat directiever. De overgevoeligheid is daar een mooi excuus voor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 10 november 2011 @ 20:23:21 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104216759
Nee maar ik snap überhaupt niet waarom ze op een KDV leverworst hebben...
Ze hebben toch ook geen cola en 7-up?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104216852
En wel duidelijk beleid dat er niet gesnoept wordt.

Maar ik merk om me heen dat smeerkaas en leverworst het ook bij veel ouders heel goed doen voor echt kleine kindjes. Vinden ze lekker en het plakt fijn...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104216921
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ging al reageren voor ik snapte wat er stond maar dat is wel handig. Helderheid. Snappen de meisjes het en kunnen wij hels gaan schoppen als het misgaat :)
hehe psies! :D schoppen dat t een lieve lust is c_/

nouja dat dus, dat als er toch iets gebeurt dat je dan terug kunt wijzen naar je lijstje en er nagegaan kan worden waarom daar vanaf is geweken.
En erbij zetten dat als er onverhoopt toch iets wordt gegeven wat er niet op staat dat het dan van belang is dat ze het aan jullie melden.
:)
  donderdag 10 november 2011 @ 20:25:46 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104216941
Ja, ik vind het vooral heel ranzig spul, toen B klein was en ze bij de slager vroegen of hij een plakje worst mocht was het antwoord alleen maar ja als het geen leverworst was :')

Soneal heeft ook z'n eerste plakje worst van de slager al te pakken... van een slager die geen leverworst als plakjes voor de kleintjes heeft :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104217169
Ik vind het wel lekker. :Y)
Op een of andere manier stuit smeerleverworst voor Dottir me nog meer tegen de borst dan gewone.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:32:03 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104217389
Ik heb altijd al een afkeer gehad van leverworst. Stond er eigk niet bij stil dat het vol afvalstoffen zit, wat natuurlijk vrij logisch is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 20:44:35 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104218227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:24 schreef Vanyel het volgende:
En wel duidelijk beleid dat er niet gesnoept wordt.

Maar ik merk om me heen dat smeerkaas en leverworst het ook bij veel ouders heel goed doen voor echt kleine kindjes. Vinden ze lekker en het plakt fijn...
Jan krijgt regelmatig smeerkaas (hij vind het echt heerlijk) en soms smeerleverworst. Geert krijgt, als hij beleg krijgt, meestal peren-appelstroop of soms smeerkaas. idd omdat het plakt en ik zo mooie dobbelsteentjes van een dubbele boterham kan snijden zonder dat het een vieze plakzooi wordt. Ik zit me naar aanleiding hiervan wel ineens af te vragen wat voor beleg ik evt. nog meer zou kunnen serveren ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104219483
Mignonne, hebben ze dan nog wel bloed geprikt bij de jongste? Omdat ze haar zo bleek vond?
pi_104219716
quote:
12s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

Jan krijgt regelmatig smeerkaas (hij vind het echt heerlijk) en soms smeerleverworst. Geert krijgt, als hij beleg krijgt, meestal peren-appelstroop of soms smeerkaas. idd omdat het plakt en ik zo mooie dobbelsteentjes van een dubbele boterham kan snijden zonder dat het een vieze plakzooi wordt. Ik zit me naar aanleiding hiervan wel ineens af te vragen wat voor beleg ik evt. nog meer zou kunnen serveren ...
pindakaas :)

goeie vetten, geen suiker (als je het goede merk neemt that is).
Eventueel jam, plakt ook.

smeerkaas komt er hier niet in, maar dat is puur en alleen omdat ik er zelf de rillingen van krijg :+
smeerleverworst eet ik zelf graag, en oudste krijgt sinds ze twee is af en toe een boterham, jongste (nog) niet.
pi_104219923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:03 schreef danic het volgende:
Mignonne, hebben ze dan nog wel bloed geprikt bij de jongste? Omdat ze haar zo bleek vond?
dit was de dietist vandaag, ik geloof niet dat die bloed mag/kan/wil prikken.

ik weet niet of ijzer/mcv mee is genomen in die bloedtest van de kinderarts, als het hetzelfde rijtje als vann oudste is dan denk ik het wel, die werd oa getest op schildklieraandoeningen, ernstige anemie, vitaminespiegel werd gecheckt, bepaalde allergieën, coeliakie, parasieten en ontstekingen. En bij mijn weten werd daar ook een algemeen bloedbeeld bij gedaan.

Maar hoe dan ook, jongste is net ziek geweest, ze had afgelopen weekend 40.4 en hoest zich nu de longen uit haar lijfje. Ik vind het niet zo raar dat ze niet zo fit oogt dus ik wacht wel even af waar de KA mee komt.
maandag uitslag daarvan btw.
pi_104220037
Bij Jelle zat ijzer er toen wel bij mignonne
pi_104220354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:12 schreef mrien het volgende:
Bij Jelle zat ijzer er toen wel bij mignonne
ja ik meen me te herinner bij oudste ook, het is ook een vrij standaard iets om gelijk te prikken natuurlijk als je dan toch prikt zeg maar. Ik ga er van uit dat het er bij haar ook bij zit.
pi_104220379
Nee das ook wel logisch dan, als ze net ziek is geweest.

De reden dat ik ernaar vraag is mede omdat ik gisteren te horen heb gekregen dat het zoontje (21 maanden) van één van mijn beste vriendinnen in het ziekenhuis ligt. Hij was ook ineens ziekelijk wit en grauw zelfs en uiteindelijk bleek zijn hb maar 3.0 te zijn. Hij heeft een bloedtransfusie gehad (dat noemen ze schijnbaar zo, maar hij heeft 180 cc extra gehad).
Wat de oorzaak is weten ze niet, maar het is óf een infectie, óf een inwendige bloeding. Hij heeft ook al 2 dagen zwarte ontlasting namelijk.
Vind het doodeng klinken en denk er echt de hele dag aan.
pi_104220783
he gets dat is echt heel naar zeg :{ bah. Hoop dat ie snel weer opkrabbelt dan!

hier geen zwarte ontlasting of andere tekenen die daarop duiden verder hoor. En mijn kinderen zijn een pietsje doorschijnend erfelijk belast door mij ben ik bang :P dus ik kijk er ook niet heel erg van op.
Ze ziet er verder normaalgesproken ook niet 'ziek' uit, dat scheelt.
pi_104221078
Herkenbaar, Mignonne. Als ik me iets minder fit voel ben ik al lijkbleek. Mensen schrikken zich dan rot. Ze zijn gewoon niks gewend. :+ (Meestalzeggen ze het alleen achteraf trouwens. "Je ziet er nu veel beter uit, je hebt weer wat kleur." En bedankt.

Vanyel, wat een gedoe! Heel vervelend dat ze veel dingen niet kan verdragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 22:19:22 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104224381
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

pindakaas :)

goeie vetten, geen suiker (als je het goede merk neemt that is).
Eventueel jam, plakt ook.

smeerkaas komt er hier niet in, maar dat is puur en alleen omdat ik er zelf de rillingen van krijg :+
smeerleverworst eet ik zelf graag, en oudste krijgt sinds ze twee is af en toe een boterham, jongste (nog) niet.
dat krijgt Jan wel idd, maar Geert nog (lang) niet! Ik ben (wellicht mede door Vanyels ervaring) bang dat hij er allergisch voor zou kunnen zijn. Ik reageerde vanmorgen ook lichtelijk panisch geloof ik toen Jan een stukje cracker met pindakaas bij geert in z'n mond wilde proppen :') (lang leve de broederliefde en het alles willen delen (waar alles staat voor: waar je zelf geen zin meer in hebt }:| )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104224663
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat krijgt Jan wel idd, maar Geert nog (lang) niet! Ik ben (wellicht mede door Vanyels ervaring) bang dat hij er allergisch voor zou kunnen zijn. Ik reageerde vanmorgen ook lichtelijk panisch geloof ik toen Jan een stukje cracker met pindakaas bij geert in z'n mond wilde proppen :') (lang leve de broederliefde en het alles willen delen (waar alles staat voor: waar je zelf geen zin meer in hebt }:| )
vanaf 9 maanden mogen ze gewoon pindakaas hebben en als er geen allergische aanleg bij Geert in zit hoef je daar niet mee te wachten. Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effect :P maar das wel de uitzondering hoor.

Maar je kunt ook jam op brood geven, of wat dacht je van gewoon een laagje (ongezouten) roomboter? als je dat afwisselt heb je drie dingen afwisselend op brood dat is op deze leeftijd echt wel genoeg.

Mijnes krijgt appelstroop, en jam en boter. Daar houdt het mee op, maar dat zijn ook wel een beetje de enige reeële opties voor ons nu. Ik vind t prima.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 22:53:17 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104226413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

vanaf 9 maanden mogen ze gewoon pindakaas hebben en als er geen allergische aanleg bij Geert in zit hoef je daar niet mee te wachten. Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effect :P maar das wel de uitzondering hoor.

Maar je kunt ook jam op brood geven, of wat dacht je van gewoon een laagje (ongezouten) roomboter? als je dat afwisselt heb je drie dingen afwisselend op brood dat is op deze leeftijd echt wel genoeg.

Mijnes krijgt appelstroop, en jam en boter. Daar houdt het mee op, maar dat zijn ook wel een beetje de enige reeële opties voor ons nu. Ik vind t prima.
Geert is acht maanden en een beetje schat :P ;) Roomboter heb ik wel in huis, Voor jam geld net als voor vers fruit (zie de discussie in het peutertopic :') ) dat hij de enige zou zijn die het eet. Nou kan ik vers fruit in kleine porties kopen, maar een pot jam gaat waarschijnlijk bederven hier, ook al bewaar ik het in de koelkast :{ )

pi_104227775
cupjes jam DMO! Heb ik ook aangeschaft na schimmel in de jampot!
pi_104230468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Herkenbaar, Mignonne. Als ik me iets minder fit voel ben ik al lijkbleek. Mensen schrikken zich dan rot. Ze zijn gewoon niks gewend. :+ (Meestalzeggen ze het alleen achteraf trouwens. "Je ziet er nu veel beter uit, je hebt weer wat kleur." En bedankt.

Vanyel, wat een gedoe! Heel vervelend dat ze veel dingen niet kan verdragen.
ik geef ook licht in het donker.. na de bevalling kwamen er ook wat zusters om te vragen of ik wilde blijven om aan te sterken want ik zag wel heel erg bleek..

kutwijven, ik was nog rozer dan normaal door alle inspanning :P
pi_104231794
Geitensmeerkaas DJMO, dat is ook voor jezelf heerlijk (met honing erop voor de mama's mmmmm)
Volgens mij bij de lidl enzo best goedkoop verkrijgbaar.
Zoiezo tip voor de bijna dreumesmama's
Bij de appie kun je het ook kopen, het heet Rondelle volgens mij.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104233512
Wij doen koeienroomkaas voor Dottir. En roomboter, maar daar heeft ze al een week geen zin in. Roomkaas voelt veel beter dan smeerkaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')