Euh dit dusquote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Huh??? Een haar? Of wat? Huh, hoe kan dat nou weer
quote:Op maandag 14 november 2011 18:42 schreef mignonne het volgende:
Even zonder verder bijgelezen te hebben, alle uitslagen van Elin zijn binnen en alles was helemaal meer dan prima in ordetoch weer een beetje opgelucht.
Alleen haar calcium was verhoogd (hoe cynisch is dat) maar dat is gecommuniceerd met de mdl-arts en dat was niet noemenswaardig relevant volgens haar.
kortom yay!
quote:Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby heeft al gegeten. Kattenbrokjes wel te verstaan![]()
quote:Op maandag 14 november 2011 18:42 schreef mignonne het volgende:
Even zonder verder bijgelezen te hebben, alle uitslagen van Elin zijn binnen en alles was helemaal meer dan prima in ordetoch weer een beetje opgelucht.
Alleen haar calcium was verhoogd (hoe cynisch is dat) maar dat is gecommuniceerd met de mdl-arts en dat was niet noemenswaardig relevant volgens haar.
kortom yay!
QFT maar dan exclusief de caps lockquote:
Die van ons eet tegenwoordig goud. Ik had het met iemand over vergoedingen en was nieuwsgierig naar de prijs van de Neocate.quote:Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby heeft al gegeten. Kattenbrokjes wel te verstaan![]()
Lena zit in een verticale groep en daar gaat het er iets anders aan toe. Ze ging in de box, op het kleed in de babyhoek, onder de speelboog, op schoot bij een leidster als alle kindjes aan tafel aten of aan het kleien waren. Lena was en is trouwens wel het soort baby dat je weg kunt leggen en zich de hele tijd zelf vermaakt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:50 schreef Zana het volgende:
Het klinkt misschien een beetje wereldvreemd van mij, maar voor diejene die hun kind (van rond de 4-6 maanden oud) op het kdv hebben, heb ik een vraag...Wat doen de leidsters met deze baby's, ze slapen niet meer de hele dag, maar kunnen zich ook maar beperkt alleen vermaken en nog niet met anderen spelen.
Op het KDV waar ik werkte was het ook een verticale groep, En de baby's werden zo veel mogelijk overal bij betrokken, Als we fruit gingen eten, zaten de kindjes erbij, het zij in een wippertje of op schoot, of in een kinderstoel als ze kunnen zitten, Als we kringspelletjes deden, lagen de baby's erbij of hadden we ze op schoot, en met vrij spelen lagen ze of in de box, in een wippertje of op een kleed tussen de andere kindjes, op die manier wordt het contact bevordert, En zodra een kindje ging huilen werd het opgetild, een peuter kan vertellen waarom er verdriet is, een baby nietquote:Op dinsdag 15 november 2011 17:50 schreef Zana het volgende:
Het klinkt misschien een beetje wereldvreemd van mij, maar voor diejene die hun kind (van rond de 4-6 maanden oud) op het kdv hebben, heb ik een vraag...Wat doen de leidsters met deze baby's, ze slapen niet meer de hele dag, maar kunnen zich ook maar beperkt alleen vermaken en nog niet met anderen spelen.
Ik twijfel soms of ik bij elke keer huilen moet gaan trosten of vermaken, maar op een kdv zijn er meer kinderen en die worden ook gewoon verzorgd, maar hoe? En hoe zit het met nieuwe dingen leren, bijvoorbeeld zitten en kruipen.
Ik leg mijn zoontje af en toe op de grond, maar kruipen schiet nog niet echt op, na een tijdje vindt die dat saai of wordt boos dat die niet vooruit kan, dan gaat die heulen. Ik probeer dan weer iets nieuws, op schoot of in de box, maar hoe vermaken ze de kinderen op een kdv?
Als het eten voor Geert er een keer bij inschiet (want haast, vergeten apart te koken etc) dan geef ik hem vaak gewoon een tomaatje en een stuk komkommer, waar hij dan heerlijk van smult. Het kan even duren voor ze dingen lekker gaan vinden, blijven aanbieden is de truc. Bovendien groeien ze nu nog niet (echt) van de bijvoeding. Ze halen hun calorieën uit de borst (of fles) voeding. Ik zou als ik jou was 's ochtends een fruithap geven tussendoor, en 's avonds gewoon groente blijven aanbieden, op de momenten dat je zelf ook (een tussendoortje) aan het eten bent.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
eenvoor mignonne!
Bedankt iedereen voor de leuke reacties op de halfjaar-foto's
@Danic: onze dames lijken misschien niet op elkaar, maar volgens mij kunnen ze wel dezelfde gezichten trekken. Ik zat op je fb de foto's te vergelijken, en ik zag ook toch duidelijk een gelijkenisbizar
Even een vraag:
Ik probeer Larissa aan groentehapjes te wennen, maar ik krijg er al na 1 hapje niets meer in haar mond. Fruit gaat wel prima (alhoewel ze vanmorgen opeens geen banaan meer wilde). Ook broodkorst vindt ze lekker.
De groentes die ik al heb uitgeprobeerd: Wortel (gaat alleen redelijk met appel), broccoli met aardappel, doperwtjes, en bloemkool.
Zelfs met bloemkool in haar handje doet ze niets![]()
En nu mijn vraag: Moet ik haar toch een fruithapje aanbieden als ze geen groentehapje wilt of kan ik het voorlopig gewoon aanvullen met borstvoeding?
Ja, natuurlijk! Lena had in het begin erg veel moeite om alleen in een slaapkamer te slapen daar. Toen hebben ze speciaal voor haar een hoekje met hangmat gemaakt. De leidsters proberen altijd aan de behoefte van de kindjes tegemoet te komen. Ze kunnen heus niet alles, maar ze doen het super.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:03 schreef Zana het volgende:
Ik had verwacht dat de kindjes misschien meer alleen op bed gaan liggen, maar als ik dat zo lees wordt ook gewoon veel van plaats of houding gewisseld en ook gewoon getroost en opgepakt.
kleine kanttekening voor borstvoedende moeders, om de productie goed in stand te houden wordt aangeraden de bijvoeding ná de borst te geven. Om te voorkomen dat de kleine niet genoeg drinkt en de productie dus zou kunnen gaan dippen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:41 schreef danic het volgende:
Wij kwamen er na een paar dagen achter dat we Eva op een verkeerd tijdstip een hapje gaven, ze was dan vaak te moe. Let dus ook daarop.
Wij geven een fruithapje na haar ochtendslaapje, vóór de tweede fles. Dan dus die fles en voor haar derde fles een groentehapje, dus dan is het einde van de middag. Zo rond 16.30. Daarna fles, spelen en slapen en rond 22.00 de laatste fles.
De rode wangen had Eva ook. Het waren geen tandjes maar de oorontsteking. Ik zou voor de zekerheid het even laten nakijken door de huisarts, dan kun je ze misschien wat geven als paracetamol of neusspray.
Bij Jan deed ik dat ook zoquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:57 schreef danic het volgende:
Goed punt DJMO. Komt er ook nog één van mijn kant: wij geven de twee dingen dus niet gelijk na elkaar. Er zit zeker een uur tussen het hapje en de fles.
Dat merk ik inderdaad ook, dat de oudere kindjes gek zijn op de baby's en ze ook willen helpen en verzorgen! Op die manier leren ze ook al jong om rekening te houden met andere kindjes, want als er een baby op de grond ligt kan je daar niet over heen rennen, en dat hoorde je ook regelmatig uit peutermondjes!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, precies, gewoonmezelf87! Zo gaat het er hier ook aan toe. En de meisjes van Ivans leeftijd (2-3 jaar) zijn dol op Lena, want dat is 'hun' baby.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |