Noem eens iets ?quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:24 schreef Darkestrah het volgende:
Dat is voor mij (1990) een behoorlijke waslijst.
Mijn hoogtijdagen lagen in de jaren 80. New Wave en Punkers leerden hun instrument beheersen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:26 schreef bartrid het volgende:
hmm voor mij (eind 73) voornamelijk dingen als de oude Floyd, 60ies garage rock en dingen als 13thFloor Elevators. Later wel een hoop dingen ontdekt waar ik te jong voor was (post punk en Amerikaanse hardcore uit de vroege jaren 80) of waar ik niet naar luisterde toen het uit was.
Heb ik ook later ontdenkt net als Tim Buckley. Another genius.quote:
Yup maar die periode heb ik sindsdien flink ingehaaldquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn hoogtijdagen lagen in de jaren 80. New Wave en Punkers leerden hun instrument beheersen.
Die periode heb jij dus net gemist.
Zelfs in 1985 begreep ik niet dat Robert Plant op LIVE-AID stond.quote:
Dan hebben we dezelfde smaaakquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:30 schreef bartrid het volgende:
[..]
Yup maar die periode heb ik sindsdien flink ingehaald
Ik ken Tim veel minder goed dan Jeff. Misschien toch maar eens wat van hem gaan luisteren dan.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ik ook later ontdenkt net als Tim Buckley. Another genius.
Zep is een "acquired taste"quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:33 schreef tong80 het volgende:
Zelfs in 1985 begreep ik niet dat Robert Plant op LIVE-AID stond.
Gooide pas later mijn alternatieve rock muziek mantel af. En later wel weten te waarderen.
Yup dat zijn inderdaad dingen waar ik veel te jong voor was die ik later ontdekt heb.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:07 schreef Weakling het volgende:
Voornamelijk Krautrockerige dingen zoals Can, Neu!, Tangerine Dream en vooral ook Kraftwerk. Niet dat ik het allemaal geweldig vind, maar wel veel goed.
Weet je wat het mooie bij optredens van TAD was ?quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:50 schreef slaveloos het volgende:
Ben muzikaal gevormd halverwege de jaren 80. via Prince, funk, hardrock, heavy metal en zelfs Italo disco de alternatieve muziekstromingen gaan verkennen. DAF, Jesus and Mary chain, Sonic youth, Pixies, killing joke, slayer, fugazi en later (eindelijk on topic) van voor mijn tijd: the stooges, dead kennedys, GBH, TAD, husker Du enz enz. Ben wel echt in een genre blijven hangen zo lijkt t.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet je wat het mooie bij optredens van TAD was ?
De gitarist en bassist waren samen 400 kilo.
Ze zaten op een barkruk te spelen.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]en dan zo'n herrie produceren over keelsprinkhanen en behemoth
quote:Lyndell sang in gospel churches as a child; though she was white,
bron: wikipedia.
Zo fantastisch vanaf 3:55quote:
Jan Akkerman werd al god genoemd voor Eric Clapton.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zo fantastisch vanaf 3:55![]()
Eric Clapton, Dire Straits / Mark Knopfler, Elton John, The Beatles, Elvis, Johnny Cash.
Ja, mijn muziek is aardig voor mijn tijd (1991)...
quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jan Akkerman werd al god genoemd vdoor Eric Clapton.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nevermindheksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:46 schreef Schenkstroop het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nevermindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij bedoelt de TS welke muziek van vóór je geboorte (of in ieder geval: voor je tijd) je pas later ontdekt hebt.quote:
Zoiets dacht ik ook.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:24 schreef female81 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt de TS welke muziek van vóór je geboorte (of in ieder geval: voor je tijd) je pas later ontdekt hebt.
Alleen discoduck is uit te houdenquote:Op dinsdag 8 november 2011 18:33 schreef Karina het volgende:
[..]Niets mis met disco. Niet voor mijn tijd, anders zou ik wat leuke nummers posten
quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Alleen discoduck is uit te houden
micker D of G of zoiets tochquote:Op dinsdag 8 november 2011 18:40 schreef Karina het volgende:
[..]en Summer Holiday zeker van DJ Sven en die andere gozer.
Ik vind hem juist voor 3:55 fantastisch.quote:
Mijn grote muzikale liefde!quote:Dire Straits / Mark Knopfler
Je bent niet de enige die daar een hekel aan heeftquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik trouwens erg vind, is dat mensen die in onze tijd zijn opgegroeid, dus met de muziek van de jaren 80 daar ook massaal in zijn blijven hangen. Die komen muzikaal gezien niet verder dan jaren 80 en 90. En dan gaan ze naar van die eightiespartiesHallo, er wordt nu ook nog muziek gemaakt!
80's parties zijn tof. (en ik ben 30).quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die daar een hekel aan heeft
Waarom leven 40 plussers qua muzieksmaak in het verleden?
The Doors.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik kijk naar wat ik aan muziek heb van voor mijn tijd dan blijf ik toch wel hangen bij de Doors. Daar heb ik alles van, ik was 5 toen Jim niet meer uit zijn badkuip kwam. En verder wat oude Stones.
Wat ik trouwens erg vind, is dat mensen die in onze tijd zijn opgegroeid, dus met de muziek van de jaren 80 daar ook massaal in zijn blijven hangen. Die komen muzikaal gezien niet verder dan jaren 80 en 90. En dan gaan ze naar van die eightiespartiesHallo, er wordt nu ook nog muziek gemaakt!
Eensgelijksquote:Op dinsdag 8 november 2011 20:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
80's parties zijn tof. (en ik ben 30).
Uit mijn omgeving zie ik dat mensen uit 1985 en later, dat zij juist veel huidige underground pop-rock queens of the stoneage achtige dingen luisteren. En dus ook pop-rock achtige metal-minimal-electric-experimental-core weet ik veel. Dit zijn ook de mensen die vanaf het nieuwe millenium alle stijlen door mekaar gooien als ijz een benad beginnen, pop-rock-metal-rap-klassiek. Ik mag hun muzieksmaak niet zoquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik kijk naar wat ik aan muziek heb van voor mijn tijd dan blijf ik toch wel hangen bij de Doors. Daar heb ik alles van, ik was 5 toen Jim niet meer uit zijn badkuip kwam. En verder wat oude Stones.
Is dat eisbar van Grauzone? Is dat al zo oud, dat wist ik niet. Dat is wel een tof nummer, Eisbare mussen nicht weinen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Het ligt er een beetje aan welke 80s party maar er zijn hele toffe. Bij mijn eigen feestjes beginnen mensen pas te dansen als eisbär op staat
Wat is er erg aan het mixen van stijlen?quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:55 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Uit mijn omgeving zie ik dat mensen uit 1985 en later, dat zij juist veel huidige underground pop-rock queens of the stoneage achtige dingen luisteren. En dus ook pop-rock achtige metal-minimal-electric-experimental-core weet ik veel. Dit zijn ook de mensen die vanaf het nieuwe millenium alle stijlen door mekaar gooien als ijz een benad beginnen, pop-rock-metal-rap-klassiek. Ik mag hun muzieksmaak niet zo
Was de tijd dat je geen contact met het publiek moest zoeken volgens de Engelse pers.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:28 schreef n0r het volgende:
Ongeveer 98% wat ik luister is van voor '88 schat ik zo :p
Precies als iemand 8 voorbeelden geeft ben ik selectief.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo zie je maar weer dat tong nooit links aanklikt. Hij heeft het over Ride
Gelijk heb je. Na 50 keer Crazy Horses, Sailing of The Nozems hou ik ook wel zo'n beetje op met aanklikken.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies als iemand 8 voorbeelden geeft ben ik selectief.
Jup die van Grauzonequote:Op dinsdag 8 november 2011 23:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is dat eisbar van Grauzone? Is dat al zo oud, dat wist ik niet. Dat is wel een tof nummer, Eisbare mussen nicht weinen.
Sorry man, maar het moet even. Ook van voor mijn tijd trouwens, dus het is niet eens offtopic.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:36 schreef Crocodi1e het volgende:
Ik luister vooral Britse Punk en een beetje Hardcore Punk, wat ver voor mijn tijd gemaakt werd.
Oké. En nu?quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Sorry man, maar het moet even. Ook van voor mijn tijd trouwens, dus het is niet eens offtopic.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als je een oranje pruik op doet, lijk je op Pippi Langkous. Vet.
quote:Op zondag 13 november 2011 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zulke muziek maken ze tegenwoordig echt niet meer, hoe graag ik het ook zou willen. Let vooral op de tekst van Brothers In Arms. Ik begrijp mensen die 70/80's parties bezoeken goed. Neemt niet weg dat er tegenwoordig nog genoeg mooie muziek gemaakt wordt om van te genieten.
49!?quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:18 schreef tong80 het volgende:
Ik ben geboren in 1962. Was 6 bij dit optreden van MC5.
Heb het later ontdekt via andere bands die er inspiratie uit vonden. Zeg maar de punkers en garagerockers.
Later meer underground bands uit die tijd leren kennen.
Eind jaren 60 werd er al mijn muziek gespeeld. Alleen dat wist ik toen nog niet. The Monkees waren mijn helden. Ook niks mis mee trouwens.
Welke bands zangers of zangeressen hebben jullie pas jaren later ontdekt ?
Sinds een maand.quote:
quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:55 schreef ranja het volgende:
Toen ik geboren werd was Buddy Holly al 10 jaar dood
Nee, muziek vinden van je eigen tijd die niet suf was, dat was altijd het probleem. Ik heb altijd op de jaren 70 en 60 teruggegrepen, omdat de jaren 80 grotendeels niet deugden, en de jaren 90 veel teruggrepen op het verleden maar toch niet zo boeiend waren. Ook was er gewoon meer, en was het beschikbaar om te lenen of om tweedehands te kopen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 03:51 schreef female81 het volgende:
Zijn er meer mensen die muziek van (ver) voor hun tijd heel lang als 'suf' hebben beschouwd, terwijl ze het nu met veel plezier op zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |