abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122902774
Zijn er meer mensen die muziek van (ver) voor hun tijd heel lang als 'suf' hebben beschouwd, terwijl ze het nu met veel plezier op zetten?

Ik kan me niet herinneren dat ik dat tien jaar geleden erg veel deed (wat discoplaatjes daargelaten, maar ja, dat leek dan weer op de filterdisco-house die je rond 2000 veel had). :')

Verder zag ik muziek van ver voor m'n tijd gewoon als radio-behang, iets wat er nou eenmaal was en waarvoor de radio niet persé uit ging, maar wat verder niet boeiend genoeg was om vrijwillig te gaan luisteren. :N

Even de meest recente 'ver voor mijn tijd'-ontdekking posten, uit 1974 (ook al zegt de informatie bij de YouTube file iets anders):

Edit: leuk topic om te lezen, het eerdergenoemde 40+ / Waarom leven 40 plussers qua muzieksmaak in het verleden? , als inmiddels dertigplusser met niet bijzonder vooruitstrevende smaak. :)

Leuke quote ook ergens: "Internet heeft veel muziek, die mij toen in dat Limburgse dorpje van drie friettenten en een kerk niet bereikte, alsnog aangereikt. Het heeft in die zin de oudere broer die je kan gidsen, maar die ik niet had, alsnog vervangen." (daar mag je híer 'dat Brabantse dorpje' van maken)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2013 04:36:16 ]
pi_122903941
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 03:51 schreef female81 het volgende:
Zijn er meer mensen die muziek van (ver) voor hun tijd heel lang als 'suf' hebben beschouwd, terwijl ze het nu met veel plezier op zetten?
Nee, muziek vinden van je eigen tijd die niet suf was, dat was altijd het probleem. Ik heb altijd op de jaren 70 en 60 teruggegrepen, omdat de jaren 80 grotendeels niet deugden, en de jaren 90 veel teruggrepen op het verleden maar toch niet zo boeiend waren. Ook was er gewoon meer, en was het beschikbaar om te lenen of om tweedehands te kopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122904248
Tja, tien jaar terug had ik een zwak voor zogenaamd stoere muziek (veel meer dan nu) en vond ik 'hip zijn' tevens veel belangrijker dan nu (nú stoot hipheid die er heel dik bovenop ligt me juist af), wat moet je dan met de gedateerde inhoud van pa's platenkast. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2013 03:54:39 (Beetje gezever verwijderd en ingekort) ]
pi_122944723
Een aardig deel van mijn muzieksmaak is van voor mijn tijd. Met onder andere in het lijstje:
Flat Duo Jets
Emerson, Lake & Palmer
Genesis
The Beatles
The Stones
Peter Frampton
Bo Diddley
The Animals
The Creeps
Joy Division
Blind Melon (ik was 2 of 3 toen Shannon Hoon niet meer uit de tourbus kwam)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:32:22 #106
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_122944770
Vorig jaar ontdekt:

en:

Staan beide nu in mijn top 100 allertijden
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo