De allersnelste ROM is DevNull, dit is een compleet gestripte Android Rom. De wat meer bruikbare versie hiervan is de Oxygen ROM, deze is ook echt lekker snel. Je hebt hiermee ook altijd de nieuwste Android-versie (2.3.7 nu) zonder hacks om bepaalde functies te laten werken. Daarom werkt 'ie ook zo soepel en snel.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de traagheid nu, zo na anderhalf jaar. Zelfs met MIUI er op kan die gewoon niet op tegen vriendin's S2. En het schermformaat laat ook te wensen over eigenlijk..
klaagklaagklaag
Ik heb Oxygen ooit eens een kans gegeven maar het is inderdaad Android in de puurste vorm. Ik miste al snel de toch wat meer gebruikersvriendelijke interface van MIUI, en daar heb ik de MIUI-XJ van. Toestel an sich is prima, maar als ik andere telefoons van deze generatie in m'n handen heb ben ik toch wat minder tevreden. Nog een half jaartje volhouden en dan mag ik gelukkig een nieuwe uitzoekenquote:Op donderdag 3 november 2011 11:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
De allersnelste ROM is DevNull, dit is een compleet gestripte Android Rom. De wat meer bruikbare versie hiervan is de Oxygen ROM, deze is ook echt lekker snel. Je hebt hiermee ook altijd de nieuwste Android-versie (2.3.7 nu) zonder hacks om bepaalde functies te laten werken. Daarom werkt 'ie ook zo soepel en snel.
Dus als je snelheid belangrijk vindt: http://www.oxygen.im/
Ja duh, mijn vriendin heeft ook de SGS2 en ikzelf de Desire. Natuurlijk een wereld van verschil. Maar over half jaar hebben wij weer een toptoestel en zijn zij jaloers op ons.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de traagheid nu, zo na anderhalf jaar. Zelfs met MIUI er op kan die gewoon niet op tegen vriendin's S2. En het schermformaat laat ook te wensen over eigenlijk..
klaagklaagklaag
Ik kan nou al niet wachten op dat moment!quote:Op donderdag 3 november 2011 12:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ja duh, mijn vriendin heeft ook de SGS2 en ikzelf de Desire. Natuurlijk een wereld van verschil. Maar over half jaar hebben wij weer een toptoestel en zijn zij jaloers op ons.
Ja klopt, wanneer Sense3.5 stabiel draait op de Desire zet ik die er weer op. Sense is toch wel zo veel gebruiksvriendelijker dan standaard Android.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik heb Oxygen ooit eens een kans gegeven maar het is inderdaad Android in de puurste vorm. Ik miste al snel de toch wat meer gebruikersvriendelijke interface van MIUI, en daar heb ik de MIUI-XJ van. Toestel an sich is prima, maar als ik andere telefoons van deze generatie in m'n handen heb ben ik toch wat minder tevreden. Nog een half jaartje volhouden en dan mag ik gelukkig een nieuwe uitzoeken
Welke heb je er op gegooid?quote:Op donderdag 3 november 2011 19:01 schreef ß het volgende:
Ik heb net insertcoin op mijn desire gezet( versie 1.1.4). Het werkt alleen niet helemaal goed. Ik kan niet bij de instellingen, dan krijg ik de melding dat dat programma niet geïnstalleerd is. ook krijg ik geen lockscreen als ik mijn scherm heb uitgezet. Ik zie dan alleen de achtergrondafbeelding en de balk bovenin. Ik moet dan de batterij eruit halen om hem opnieuw op te starten.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
Of je koopt gewoon een Miui Xiaomi phone Straks in december komt er nog een snellere uit, geloof met een dual processorquote:Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik heb Oxygen ooit eens een kans gegeven maar het is inderdaad Android in de puurste vorm. Ik miste al snel de toch wat meer gebruikersvriendelijke interface van MIUI, en daar heb ik de MIUI-XJ van. Toestel an sich is prima, maar als ik andere telefoons van deze generatie in m'n handen heb ben ik toch wat minder tevreden. Nog een half jaartje volhouden en dan mag ik gelukkig een nieuwe uitzoeken
Alles gewiped?quote:Op donderdag 3 november 2011 19:32 schreef ß het volgende:
Ik had eerst cm7 geinstalleerd, maar toen bleef hij hangen op het HTC opstartscherm, daarna a2sd gedaan, die start wel op en lijkt het normaal te doen, op die dingen in mijn vorige post na.
Dat heb ik ook al meerdere keren gedaan.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Alles gewiped?
(wipe alles anders en flash hem opnieuw, is ook zo gebeurd)
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Jesse_ het volgende:
voor de cm7 mensen, waar hebben jullie een woordenboek vandaan getoverd?
Ik gebruik het Swiftkey toetsenbord, bevalt me prima! (via GetJar is hij gratis te downloadenquote:Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Jesse_ het volgende:
voor de cm7 mensen, waar hebben jullie een woordenboek vandaan getoverd?
Ik gebruik Swype, zijn volgens mij maar weinig mensen die dat gebruiken.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik gebruik het Swiftkey toetsenbord, bevalt me prima! (via GetJar is hij gratis te downloaden)
quote:Op maandag 7 november 2011 20:15 schreef wc-eend het volgende:
Vraagje;
Ik heb een HTC Desire die op FroYo draait...
Nu is mijn interne geheugen vol (10 MB over) en het werkgeheugen zit op 50% ongeveer. Ik heb alle apps waar dit mogelijk is al op de SD geïnstalleerd (nog 3 gig over op de SD) maar mijn vraag is of er een manier is om te zorgen dat ik meer apps zou kunnen installeren?
Ik kan ook bepaalde apps zoals voice search (5 MB) niet verwijderen
Iemand opties, ideeën?
Adam rocks, alleen hoop ik stiekem dat Miui ook ICS gast uitbrengen voor de Desirequote:Op dinsdag 8 november 2011 13:40 schreef Ireyon het volgende:
AdamG, de developer van Oxygen, heeft gisteren aangegeven Ice Cream Sandwich ook naar de Desire te brengen![]()
![]()
http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1414
quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:40 schreef Ireyon het volgende:
AdamG, de developer van Oxygen, heeft gisteren aangegeven Ice Cream Sandwich ook naar de Desire te brengen![]()
![]()
Hmmm ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ziet er naar uit dat dat mij nog wel moet lukken..quote:Op maandag 7 november 2011 21:56 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Rooten en een custom rom erop zetten?
Ik gebruik nu Runnymede. Android 2.3.5 met Sense 3.5. Werkt erg goed.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:42 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Hmmm ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ziet er naar uit dat dat mij nog wel moet lukken..
Welke custom-rom raden jullie aan voor iemand die nieuw is met rooten maar wel veel opties wil hebben (uiterlijk en dergelijke) en een rom die stabiel is en gewoon werkt. Oh en met apps2sd, want daarvoor root ik hem
Hoe het met de stabiliteit zit weet ik niet, maar MIUI heeft wel een behoorlijke "wow"-factor wat looks en functies betreft. 'k Ben zelf meer van het 'pure Android' (Oxygen) vanwege de snelheid en stabiliteit, maar met Gingerbread moet je daar wel de goede looks voor opofferen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:42 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Welke custom-rom raden jullie aan voor iemand die nieuw is met rooten maar wel veel opties wil hebben (uiterlijk en dergelijke) en een rom die stabiel is en gewoon werkt. Oh en met apps2sd, want daarvoor root ik hem
200MB per dag slaat nergens opquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:59 schreef juxtaposition het volgende:
Heb sinds vrijdag een HTC Desire Z, en vandaag viel ie ineens uit... Googlede ik het, kwam ik erachter dat er wat problemen zijn met moederborden en dat je 'm daarvoor terug moet sturen. Ik hoop dat het gewoon niet meer te vaak gebeurt!
Verder nog een vraag... hebben jullie een idee wat veel mb's kan slurpen op een telefoon? Ik heb gisteren 200 mb gebruikt terwijl ik misschien een kwartier heb geinternet. Geen filmpjes gekeken, gps gebruikt, radio geluisterd, veel gedownload etc. Heb wel eventjes een uploadpijl gezien. Enig idee wat voor apps zoal uploaden? Heb nu automatisch syncen en updaten van apps uitgezet en dat lijkt te helpen, heb vandaag 10 mb verbruikt.
Heb je nu android 2.2 of 2.3?quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:02 schreef wc-eend het volgende:
Sigh.. ik zie staan dat ik iets met S-Off moet doen dus ik dat lezen maar snap daar echt geen fuck van
Wat voor smsje heb je van Hi gekregen? Je krijgt er alleen eentje als je op 80% en 100% van je maandbundel zit. En met welke app heb je dat geregistreerd?quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:16 schreef juxtaposition het volgende:
Hoe bedoel je slaat nergens op CaptainCookie? Weet helaas vrij zeker dat de data klopt. Ook een sms'je van hi gekregen en dergelijke, meerdere apps/widgets die dat ook geregistreerd hebben.
Ik heb een max van 650 mb per maand, dus ben beetje wanhopig, geen zin in een peperdure rekening. Ik merk trouwens niks van het niet automatisch syncen, wat zou het moeten doen? Het weer en gmail doen het, die friendstream eraf gegooid want die gebruikte ik toch nooit. Facebook en twitter verversen gewoon als ik het aanklik en zin heb om erop te kijken. Wat zou er niet moeten werken nu?
Dat ik op 50% zat. Tot gisteren had ik maar 400 mb in mijn bundel, heb er nu 250 mb bijgekocht voor 1 euro per maand. Ik heb de Stats Free, 3G Watchdog, MB Status van Hi, My Data Manager, en Data Counter Widget. Jups, het duurde heel wat apps voor ik echt kon geloven dat ik zoveel verbruikt hadquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat voor smsje heb je van Hi gekregen? Je krijgt er alleen eentje als je op 80% en 100% van je maandbundel zit. En met welke app heb je dat geregistreerd?
Thanks, ik ga er naar kijkenquote:
Awesome!quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:40 schreef Ireyon het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Ireyon het volgende:
Van ROM wisselen kan zonder problemen zolang je maar een full wipe uitvoert. Wanneer je voor CM7 je hboot hebt veranderd, moet je erop letten dat de nieuwe rom in de huidige hboot past of anders je hboot veranderen.
Een andere hboot reserveert een bepaalde ruimte voor rom-opslag, zodat er meer intern geheugen vrijgemaakt kan worden voor data. Omdat CM7 en Oxygen erg lichte roms zijn, zijn de hboot hier zo op aangepast dat er weinig ruimte voor het systeem is gereserveerd. De grotere InsertCoin en MIUI roms passen dus niet in de CM7 of Oxygen hboot. Wanneer je je hboot nooit hebt aangepast, zal dit geen enkel probleem opleveren.
Ik heb de guide van CM zelf gevolgd destijds:quote:Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Kloonhommel het volgende:
Je kan probleemloos switchen tussen diverse roms die een stock HBOOT vereisen (dat heb jij nu neem ik aan?)
Start je Desire eens met de volume-omlaag-knop ingedrukt, in dat witte scherm zie je je hboot.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:36 schreef remi1986 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb de guide van CM zelf gevolgd destijds:
http://wiki.cyanogenmod.c(...)9:_Full_Update_Guide
Ik heb even mijn telefoon geboot in Recovery. Daar staat HBOOT-0.93.0001
Volgens mij is deze toen wel aangepast, maar dit weet ik ook niet zeker en kan het in die handleiding ook niet weer vinden.
Ja sorry dat bedoelde ik met recovery. Kwam er net ook achter dat dat wat anders is.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:41 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Start je Desire eens met de volume-omlaag-knop ingedrukt, in dat witte scherm zie je je hboot.
Als je dit scherm bedoelde met "recovery" en er staat alleen die hboot, dan heb je nog de stock (ook wel bravo-hboot genoemd).
In dat scherm staat ook je Desire-versie (nummer achter PVT) en of je Desire S-OFF is. Om je hboot te kunnen veranderen moet je S-OFF zijn.
Ah PVT1, da's mooi. Die is het veiligste S-OFF te krijgen. Oefent dus ook nog de originele hboot.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:46 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Ja sorry dat bedoelde ik met recovery. Kwam er net ook achter dat dat wat anders is.
BRAVO PVT1 SHIP S-ON staat er.
Ok, dankjequote:Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ah PVT1, da's mooi. Die is het veiligste S-OFF te krijgen. Oefent dus ook nog de originele hboot.
Ik zal je aanraden eens te kijken op www.alpharev.nl en je Desire S-OFF te maken. Flash daarna de CM7r2-hboot. Hiermee heb je veel meer ruimte voor apps en vrijwel elke custom ROM heeft wel een CM7-versie.
Haha, uitsteken terwijl de Galaxy rondjes om onze Desires draait?quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
Ben benieuwd..Kan ik al die Galaxy nerds de ogen uitsteken
Galaxy S is naar mening slechter dan mijn desire..quote:Op woensdag 9 november 2011 16:38 schreef Devolution het volgende:
[..]
Haha, uitsteken terwijl de Galaxy rondjes om onze Desires draait?
Dat wist je toch? Moederbord wordt altijd vervangen bij reboot-probleem.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:40 schreef APK het volgende:
Boardswap gehad wegens het rebooten, kan dus weer helemaal opnieuw beginnen
Ja, maar het blijft vervelend, zo'n brak model dat er bij nauwelijks intensief gebruik opeens mee stopt...quote:Op donderdag 10 november 2011 19:03 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Dat wist je toch? Moederbord wordt altijd vervangen bij reboot-probleem.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1461614quote:Op donderdag 10 november 2011 19:33 schreef koemleit het volgende:
oke ik heb m'n desire geroot draai custom roms e.d maar wat is s-off? kan iemand mij dat makkelijk uitleggen
Dat haal ik doordeweeks ook wel, maar dan zit ik wel anderhalf uur per dag in de trein muziek te luisteren en te internetten op m'n telefoon. Tegenwoordig altijd de oplader mee naar school en dan leg ik hem daar wel ff aan de lader.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:15 schreef Renesite het volgende:
Ok, ik ga maar eens een nieuwe accu kopen. In 10 uurtjes is dat ding leeg
Lekker met zo'n bochel achterop je telefoon rondlopenquote:Op woensdag 16 november 2011 21:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, niet echt... heb maar een 2200mh gekocht
Care.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker met zo'n bochel achterop je telefoon rondlopen
Hoe krijg ik dat voor elkaar?quote:
Clear the battery stats as follows:quote:Op woensdag 16 november 2011 21:57 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Heb trouwens ook al een nieuwe accu besteld, hier gaat 'ie 8 uur mee ongeveer.
welke kernel en miui heb je erop staan?quote:Op donderdag 17 november 2011 10:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hier met miui gerust 24 uur op de originele accu. Desire is meer dan anderhalf jaar oud.
Deze met de kernel die daarbij geleverd wordt. De X-PART versie van MIUI-XJ dus, niet A2SD of D2W.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:09 schreef lekzzz het volgende:
[..]
welke kernel en miui heb je erop staan?
Wat houdt X-PART precies in?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Deze met de kernel die daarbij geleverd wordt. De X-PART versie van MIUI-XJ dus, niet A2SD of D2W.
Moet wel toegeven dat 24 uur bij mij bij gewoon gebruik is, komt ongeveer neer op een of twee telefoontjes, bluetooth aan in de auto, wifi thuis en op school, sync wel aan, en af en toe tetheren. Ik speel geen games meer op de telefoon, dus die trekken ook niets bij mij.
Ik weet het niet heel precies (ik installeerde die versie omdat het meerendeel het had in de poll op XDA, en de maker van de rom gebruikt het ook), maar het heeft te maken met de partities. Het biedt meer mogelijkheden en snelheid dan A2SD, maar is wat minder portable. Je apps worden letterlijk op je SD-kaart gezet, niet deels op intern deels op SD.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:16 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat houdt X-PART precies in?
Die gebruik ik ook, alleen wel de NL versieOverigens heb ik geen wifi op m'n werk dus staat bij mij de hele dag mobiel netwerk aan. Verder gebruik is hetzelfde.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Deze met de kernel die daarbij geleverd wordt. De X-PART versie van MIUI-XJ dus, niet A2SD of D2W.
Moet wel toegeven dat 24 uur bij mij bij gewoon gebruik is, komt ongeveer neer op een of twee telefoontjes, bluetooth aan in de auto, wifi thuis en op school, sync wel aan, en af en toe tetheren. Ik speel geen games meer op de telefoon, dus die trekken ook niets bij mij.
X-Part Is een data naar ext rom welke werkt op meerdere partities, het verplaatst de /data map structuur naar ext.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:16 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat houdt X-PART precies in?
Maar het interne geheugen is toch veel sneller dan de SD-kaart? Waarom zou je /data dan daarheen verplaatsen?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:12 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook, alleen wel de NL versieOverigens heb ik geen wifi op m'n werk dus staat bij mij de hele dag mobiel netwerk aan. Verder gebruik is hetzelfde.
[..]
X-Part Is een data naar ext rom welke werkt op meerdere partities, het verplaatst de /data map structuur naar ext.
Het interne geheugen van bijvoorbeeld de Desire is erg klein waardoor je snel aan je maximum zit en je intern geheugen vol zit, krijg je van die meldingen en kan je niets installeren. Dus het is handig als je apps en data vanaf de SD kan draaien.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar het interne geheugen is toch veel sneller dan de SD-kaart? Waarom zou je /data dan daarheen verplaatsen?
Gaat erg eenvoudig!quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:13 schreef Qwea het volgende:
oke, ik ga mijne zo rooten, enige waar ik niet achter ben is hoe ik de orginele rom terug zet... iemand?
Easy iddquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Gaat erg eenvoudig!
http://www.mauricebartels(...)-naar-standaard-rom/
nog makkelijker is deze RUU downloaden en uitvoeren http://shipped-roms.com/d(...)se_159811_signed.exe
Insertcoin.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Easy iddnou, oke dan
Ooh, insertcoin of cyanogen?
Runnymedequote:Op vrijdag 18 november 2011 11:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Easy iddnou, oke dan
Wil je Sense hebben? Zo ja, insertcoin. Zo nee, cyanogen. Kijk ook eens naar Oxygen, dat schijnt ook wel een stabiele rom te zijnquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Easy iddnou, oke dan
En how about oxygen? en ja, sense is wel fijn imhoquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:42 schreef ß het volgende:
Insert coin wordt niet meer ontwikkeld. Runnymede wel. Rm heeft ook een nieuwere versies van Android en Sense.
Oxygen heeft geen Sense, net als Cyanogen. Runnymede is een van de betere opties als je Sense wil hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
En how about oxygen? en ja, sense is wel fijn imho
Dat was niet nodig, om hem eerst die update te geven.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:53 schreef Qwea het volgende:
oke, probleem. Ik ging hem eerst ff de 2.3 update van htc geven... ding was bezig te installen ennu liep ie te miepen dat er geen connectie is tussen sync en de desire. Nu hangt de desire op het htc scherm en als ik de usb eruit trek dan zie ik een witscherm met bravo pvt4 ship s-on enzo staan.
Hoe de neuk krijg ik met htc sync weer verbinding?
Nee weet ik dat het niet nodig was, maar ik was benieuwd of ik niet beter gingerbread kon gebruiken ipv helemaal te rooten.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat was niet nodig, om hem eerst die update te geven.
Kan je hem niet opnieuw starten? Probeer anders die RUU eens te downloaden, en te starten.
Ga ik nu doen, maar htc sync jankt nog steeds "connectie verbroken" en zodra ik de usb er weer in plug eb ik het zwarte scherm met htc lettersquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:56 schreef L0we het volgende:
En als je de installatie opnieuw start?
Trek de batterij er maar ff niet uit
HTC Sync heeft alleen maar verbinding als je tel helemaal is opgestart, maar de RUU kan in sommige gevallen ook verbinding maken als je telefoon in een andere modus staat.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ga ik nu doen, maar htc sync jankt nog steeds "connectie verbroken" en zodra ik de usb er weer in plug eb ik het zwarte scherm met htc letters
quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:03 schreef Qwea het volgende:
*Zweet van voorhoofd veegt*
Gelukt.
oke, dat was ff lichtelijk paniekfail
YWquote:
Ooh eens even kijkdan dan. Ik zag enkel die ruu maar staanquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:55 schreef ß het volgende:
Die kan je volgens mij downloaden vanaf de htc developer site. Ik heb het bestandje ook nog op mijn computer.
Thnx!quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:59 schreef ß het volgende:
Ik heb hem voor je geupload.
http://www.4shared.com/an(...)signed_07072011.html
Downloaden, op je sd kaart zetten en zorgen dat je installaties van onbekende bronnen aan hebt staan. dan kun je hem installeren.
Ooh ik ben niet de enige die het dus irri vindquote:Op vrijdag 18 november 2011 13:16 schreef L0we het volgende:
Heel irritant inderdaad!
Ik heb overigens pas de partitietabel aangepast, heerlijk die extra ruimte!
Ja, puntquote:Op vrijdag 18 november 2011 13:23 schreef L0we het volgende:
Daarom draai ik nu android zonder sense, al die extraatjes doe ik toch niets mee
Oxygen is inderdaad helemaal kaal zonder sense, wel snel.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
En how about oxygen? en ja, sense is wel fijn imho
ja heb rom erop en een ext aangemaakt.. wat staat er bij jullie dan bij telefoon geheugen? bij mij blijft dat rond de 150 mb maar..quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:40 schreef lekzzz het volgende:
@Koemleit, heb je wel een ext aangemaakt? Customrom erop gezet of alleen geroot?
Heb je hier al eens gekeken?
Welke ROM? Welke versie van die ROM?quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja heb rom erop en een ext aangemaakt.. wat staat er bij jullie dan bij telefoon geheugen? bij mij blijft dat rond de 150 mb maar..
www.alpharev.nlquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:30 schreef koemleit het volgende:
Hoe zet je er een andere hboot op?
ik heb oxygen 2.3.1 en zie dit.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Kwestie van smaakquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:17 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
www.alpharev.nl
Zonde trouwens dat Oxygen zo lelijk is, werkt wel lekker snel.
Je interne geheugen wordt niet groter daardoor. Je kan alleen de applicaties verplaatsen naar je SD-kaart volgens mij..quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:26 schreef koemleit het volgende:
schiet mij maar lek ik krijg het niet voor elkaar.. maakt niet uit hoe groot ik de partitie maak..
zie nu ook niet meer in recovery dat ik ext 2 naar ext 3 kan doen.. omdat ik clockwork heb geupdate?
ja dat kan ik wel.. maar zoals je ziet heeft de user boven mij 2x zoveel apparaatgeheugen..quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Je interne geheugen wordt niet groter daardoor. Je kan alleen de applicaties verplaatsen naar je SD-kaart volgens mij..
quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja dat kan ik wel.. maar zoals je ziet heeft de user boven mij 2x zoveel apparaatgeheugen..
Dat dusquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:17 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
www.alpharev.nl
Zonde trouwens dat Oxygen zo lelijk is, werkt wel lekker snel.
Hate to say I told you soquote:Op vrijdag 18 november 2011 20:08 schreef Renesite het volgende:
Die dikke accu is wel lastig zeg. Meteen maar weer teruggestuurd
Ja, alleen heeft vrijwel elke ROM wel een versie voor CM7r2quote:Op maandag 21 november 2011 19:04 schreef koemleit het volgende:
Het is me gelukt! yeah.. nu nog 1 vraag... stel er komt binnenkort een ROM komt die groter is dan 100mb (dat heb ik nu open voor het systeem) dan moet ik hem opnieuw flashen lijkt me?
Dual-core vs. Single-core-processor. Dat maakt nogal een groot verschil in hoe lang die telefoon mee kan.quote:Op maandag 28 november 2011 18:11 schreef Onufriev het volgende:
Ik denk dat dit wel een geschikt topic is voor mijn vraag.
Ik wil een nieuw abbo + telefoon, namelijk een HTC + Android. Het moet via Hi (anders moet ik weer 2 maanden wachten) en dus is de keus een beetje beperkt. Ik twijfel nu tussen de HTC Desire S en de HTC Sensation. Eigenlijk vindt ik de Sensation van formaat te groot, en dus wil ik liever de Desire S. Maar ik moet er twee jaar mee, en ik heb geen zin om dan bepaalde apps of dingen niet te kunnen aangezien de Desire S ouder is dan de Sensation. Mijn vraag is nu dan ook: De Sensation is beter/nieuwer maar wat voor specifieke dingen kun je er nou meer mee?
Hij heeft een betere processor, camera en accu, maar zijn er ook andere dingen die ik later nodig heb misschien die niet met de Desire S kunnen?
Bedankt
Oke, dus jij zou voor de Sensation gaan? Maar verder kan je toch redelijk hetzelfde lijkt me. Alleen is bij die Sensation alles net even beter of mooier, maar of dat opweegt tegen het feit dat hij duurder is, en in mijn ogen wat te groot. Het is niet dat er hele functies wegvallen...quote:Op maandag 28 november 2011 18:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dual-core vs. Single-core-processor. Dat maakt nogal een groot verschil in hoe lang die telefoon mee kan.
Het verschil bij nieuwe telefoons is dan ook ALTIJD alleen dat 'ie sneller is.quote:Op maandag 28 november 2011 19:04 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Oke, dus jij zou voor de Sensation gaan? Maar verder kan je toch redelijk hetzelfde lijkt me. Alleen is bij die Sensation alles net even beter of mooier, maar of dat opweegt tegen het feit dat hij duurder is, en in mijn ogen wat te groot. Het is niet dat er hele functies wegvallen...
Mwa, je hebt toch ook bepaalde functies op die nieuwe iPhone (Tellme of Siri), of dat op nog oudere telefoons geen wifi zit of bepaalde apps niet kunnen etc. Zulke dingen bedoel ik meer...quote:Op maandag 28 november 2011 19:06 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het verschil bij nieuwe telefoons is dan ook ALTIJD alleen dat 'ie sneller is.
Dus als je naar de toekomst kijkt zijn die 'kleine' verschillen (in mijn ogen) dus wel redelijk van belang. Ik neem aan dat jullie beide de Sensation zouden kiezen als jullie in mijn schoenen stonden?quote:Op maandag 28 november 2011 19:09 schreef Ireyon het volgende:
De Sensation is gewoon enorm veel meer 'future-proof' met het oog op nieuwe updates vanuit HTC met zowel nieuwe Sense als Android versies. Daarnaast zul je ook minder snel tegen hardware beperkingen aanlopen wat nieuwe versies maar ook nieuwe apps/games betreft.
Het zijn geen kleine verschillen, de telefoon is enorm veel sneller. Hij kan dus veel langer mee. Die andere dingen die je opnoemt zijn enkel softwarematig.quote:Op maandag 28 november 2011 19:15 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Mwa, je hebt toch ook bepaalde functies op die nieuwe iPhone (Tellme of Siri), of dat op nog oudere telefoons geen wifi zit of bepaalde apps niet kunnen etc. Zulke dingen bedoel ik meer...
[..]
Dus als je naar de toekomst kijkt zijn die 'kleine' verschillen (in mijn ogen) dus wel redelijk van belang. Ik neem aan dat jullie beide de Sensation zouden kiezen als jullie in mijn schoenen stonden?
Die heeft een nieuw moederbord nodig, lijkt mij...quote:Op donderdag 1 december 2011 16:00 schreef Jaytonism het volgende:
Boo!
Ik heb al twee x een probleempje met m'n lieve HTC gehad. Laatst was mijn telefoon leeg en sloot ik hem aan op de oplader. Een aantal minuten later wilde ik even mn mail checken, en toen viel hij uit. Hij startte zichzelf opnieuw op, alsof ie crashte. En elke x tijdens (of vlak na) het opstarten, rebootte hij zichzelf weer. Hij bleef bij het beginscherm steken telkens. Ook viel me op dat m'n batterij gigantisch heet werd op dit moment.
Gisteren had ik het dus weer voor de tweede x. Dit keer gebeurde het niet aan de oplader. Ook hier werd m'n batterij gigantisch heet en had ik alleen mijn opstartscherm in beeld.
Kent iemand dit probleem?
Jup dat wordt een weekje zonder, maar daar krijg je dan wel een doosje + pen + doekje voor terug!quote:Op donderdag 1 december 2011 18:51 schreef APK het volgende:
[..]
Die heeft een nieuw moederbord nodig, lijkt mij...
Welcome to the club
En alle bookmarks en apps pleitequote:Op donderdag 1 december 2011 19:18 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Jup dat wordt een weekje zonder, maar daar krijg je dan wel een doosje + pen + doekje voor terug!
<3 backupsquote:
Router thuis ook nog eens opnieuw opgestart en de telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet en dit maakt ook geen verschilquote:Op donderdag 1 december 2011 23:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik heb een probleem met de wifi van mijn desire vanmorgen toen ik opstond had ik nog gewoon wifi op mijn telefoon heb het niet uitgezet of iets dergelijks. Toen was ik in eens niet meer verbonden met wifi heb hem ook al eens opnieuw opgestart en wifi helemaal opnieuw ingevoerd wachtwoord en dergelijke. Het vreemde is bij mijn schoonouders sprong hij wel gewoon meteen op wifi ipv 3G. Iemand hier een oplossing?
Misschien ligt het aan de frequentie.quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Router thuis ook nog eens opnieuw opgestart en de telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet en dit maakt ook geen verschil
Hij gaat de hele tijd van verbinding maken naar scannen en dan mislukt. Wat kan ik doen aan de frequentie?quote:Op vrijdag 2 december 2011 08:14 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan de frequentie.
Het kanaal waarmee je router uitzend veranderen, mijn sitecom router heeft 11 frequenties.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij gaat de hele tijd van verbinding maken naar scannen en dan mislukt. Wat kan ik doen aan de frequentie?
En hoe doe je dat ik heb ook een sitecomquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:51 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Het kanaal waarmee je router uitzend veranderen, mijn sitecom router heeft 11 frequenties.
ff batterij eruit en erin?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:19 schreef Mr.DD het volgende:
Oh boy, ik deed net even mn HTC uit en aan (omdat ik contacten had gereset), en nu blijft ie hangen in de 'quietly brilliant' gedeelte. Het lijkt me sterk dat nu opeens mn moederbord kapot is, dat zal wel heel random zijn. Iemand andere ideeën?
Ook het router is niet het probleem want bij mijn schoonouders geeft hij nu gewoon dezelfde melding, Scannen, veriefferen, verbinding verbroken nou is mijn abbo al verlopen dus opsturen ter reparatie zal wel weinig zin meer hebbenquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En hoe doe je dat ik heb ook een sitecom
quote:Op maandag 12 december 2011 00:33 schreef CaptainCookie het volgende:
Net 3 minuten ICS op m'n Desire gehad, wat een kanker zeg
Dan wachten we toch nog maar evenquote:Op maandag 12 december 2011 05:57 schreef bokkepoot het volgende:
ICS werkt inderdaad nog niet helemaal lekker.
Het voegt in vergelijking ook echt weinig toe naar mijn mening
Dan is twitter even overbelast. Is wel vaker zo de laatste tijd. Ik heb t ook met twidroydquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:24 schreef Devolution het volgende:
Ik heb ook meer dan eens dat een tweet niet verzonden blijkt en dat ie dan als draft is opgeslagen. Dat is ook alleen bij mobiel internet, op wifi werkt het idd wel gewoon.. Ik gebruik de officiële Twitter app.
Even? Ik kan gewoon vrijwel geen tweets meer verzenden via 3g. Schakel ik op datzelfde moment over naar wifi dan doet hij het wel.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan is twitter even overbelast. Is wel vaker zo de laatste tijd. Ik heb t ook met twidroyd
Welke provider heb je?quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Even? Ik kan gewoon vrijwel geen tweets meer verzenden via 3g. Schakel ik op datzelfde moment over naar wifi dan doet hij het wel.
Ben -> tmobile.quote:
T-Mobile hier en geen problemen. Doe het altijd via HTC Peep eigenlijk...quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ben -> tmobile.
Stomme is dat het een paar maanden geleden wel werkte en ik wel gewoon internet heb en dus kan fokken enzo.
1ste tweet net ging prima... Met peep. Nu weigert hij.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
T-Mobile hier en geen problemen. Doe het altijd via HTC Peep eigenlijk...
Fijne provider...quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ben -> tmobile.
Stomme is dat het een paar maanden geleden wel werkte en ik wel gewoon internet heb en dus kan fokken enzo.
ICS voor de normale Desire?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:15 schreef De_kromme het volgende:
Maar goed, die systeemupdate vanmorgen was dus naar ICS?
Vodafone ookquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:59 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik ben zo blij dat ik Hi->KPN heb. Nooit bereikproblemen, zelfs op drukke plaatsen doet 'ie het nog best goed.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:15 schreef De_kromme het volgende:
Wie twittert er dan ook?Ik vind het alleen maar goed dat ze die shit proberen te weren van de HTC Desire door het continu (express) te laten crashen.
Met een Rom ja, niet een update van HTC zelf, die gaat niet komenquote:
Nou... van vodafone wordt ik niet echt blijquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:21 schreef APK het volgende:
[..]
Vodafone ook
Zijn er nog providers met slecht bereik dan?
Jij communiceert alleen nog via rooksignalen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:15 schreef De_kromme het volgende:
Wie twittert er dan ook?Ik vind het alleen maar goed dat ze die shit proberen te weren van de HTC Desire door het continu (express) te laten crashen.
Wat is er mis mee dan?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nou... van vodafone wordt ik niet echt blij
Thuis alleen g netwerk terwijl mijn broertje vrolijk 3g heeft met Hi.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:16 schreef APK het volgende:
[..]
Wat is er mis mee dan?
Ik heb echt nooit problemen met bereik
Hangt misschien ook van het toestel af, of praat ik poep?quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:20 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Thuis alleen g netwerk terwijl mijn broertje vrolijk 3g heeft met Hi.
Verder heb ik op bepaalde punten dat mijn netwerk wegvalt terwijl mijn vrienden dat nog voluit hebben
He, ik heb een deja vu...quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:34 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben geen held met rooten, roms e.d. Voor de 2e keer had ik m'n toestel bijna weg kunnen gooien.![]()
Maar @ the moment is hij Runnymede aan het installeren. Maar wel al mijn data kwijt (sms/foto's e.d.). Ik heb wel eerder backups gemaakt, daar kwamen bestanden uit maar die zijn me toen nooit gelukt om terug te plaatsen. Deze keer per ongeluk geen backup gemaakt
Vraagje, hij vraag me of ik de 'standard A2SD+ wil gebruiken of de AD2SDX MOD.
Welke is het beste? (ik gebruik Stock Hboot)
EDIT: lees net dat het vanwege stock Hboot A2SD+ moet worden.
EDIT #2: hoe lang duurt die animatie eigenlijk in het begin (die gekleurde vierkantjes)?
EDIT #3: en hoe kun je vervolgens unlocken? Zie niks in scherm om dat te doen?![]()
EDIT #4: werkt.![]()
Ja maar het stomme is dat ALLES doet, behalve twitter via een app.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Fijne provider.... Daar heb ik ook heel veel problemen gehad met 3g. Ik kon met vol bereik nog geen foto uploaden. Elke keer werd de verbinding onderbroken...
wat voor één?quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:04 schreef Mr.DD het volgende:
Hee, ik krijg zojuist melding van een update.
130-180quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:47 schreef automatic_ het volgende:
Ik wil de mijne verkopen, maar wat zou ik ervoor kunnen vragen? Op de voorkant zit een heel klein krasje, maar verder is hij prima
Oké bedankt!quote:
Misschien als je Whatsapp op een andere telefoon installeert en vervolgens dat bestand terugplaatst op de lokatie waar ie normaal ook opgeslagen wordt (en dus waarschijnlijk de messagestore.db.crypt van de nieuwe installatie overschrijft)? En heb je het al met Excel of Notepad geprobeerd?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:01 schreef Tazmaniac het volgende:
Ook al in het Whatsapp topic geplaatst:
Hoe lees ik die messagestore.db.crypt uit in Whatsapp?
Belangrijke data verloren gegaan, vandaar dat ik het dringend nodig heb...
Ja Excel, Word, Notepad al gehad maar dat krijg je allemaal rare tekens omdat het crypted isquote:Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef Devolution het volgende:
[..]
Misschien als je Whatsapp op een andere telefoon installeert en vervolgens dat bestand terugplaatst op de lokatie waar ie normaal ook opgeslagen wordt (en dus waarschijnlijk de messagestore.db.crypt van de nieuwe installatie overschrijft)? En heb je het al met Excel of Notepad geprobeerd?
Werkt je SD kaartje nog wel goed?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:31 schreef bladerdeegroller het volgende:
Hmm, lekker weer.. Telefoon start met geen enkele custom rom op. Overal blijft hij hangen op het witte HTC scherm. Wanneer ik de standaard rom weer installeer start hij wel gewoon op.
Alle roms installeren dus wel gewoon maar bij de reboot start hij dus niet door. Alles wordt gewoon gewiped voor de installatie van de rom.
Toen ik een half jaar geleden een custom rom geinstalleerd had werkte hij wel gewoon en startte hij prima op.
Iemand enig idee?
Ja die werkt nog prima, voor de zekerheid nog met een andere kaart getest, zelfde resultaat.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:44 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Werkt je SD kaartje nog wel goed?
Ik kan op CM7 gewoon 720p filmen? In ieder geval is de resolutie aangegeven in het bestand 720p..quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:07 schreef ohjajohh het volgende:
Met welke custom rom kan je nou in 720P filmen? Ik heb nu cyanogenmod 7, maar mis de 720p filmfunctie wel..
Probleem is dat je met standaard SD niet genoeg schrijfsnelheid hebt om 720p goed te verwerken, waardoor 't beeld schokkerig is. Of was daar al een oplossing voor?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik kan op CM7 gewoon 720p filmen? In ieder geval is de resolutie aangegeven in het bestand 720p..
Ondertussen GingerVillain werkend gekregen, geen idee hoe. Niet de rom die ik wilde hebben, maargoed.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:16 schreef bladerdeegroller het volgende:
[..]
Ja die werkt nog prima, voor de zekerheid nog met een andere kaart getest, zelfde resultaat.
Staat hij hier op 720p? Lijkt niet zo.quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:38 schreef Xetran het volgende:
Volgensmij valt het wel mee, dit heb ik laatst geschoten er mee. http://dl.dropbox.com/u/22477782/feuteus/VID_20111207_002128.m4v
Kwaliteit is niet top, maar het was donker dus ja. Maar niks schokkerigs te zien
Het is 720x480 pixels. Maar geen 720p, dat is namelijk 1280x720.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik kan op CM7 gewoon 720p filmen? In ieder geval is de resolutie aangegeven in het bestand 720p..
Welke lijkt jou het beste en waarom?quote:Op maandag 26 december 2011 18:58 schreef ihaveskillz het volgende:
Ik heb dringend een nieuwe telefoon nodig en ik zit te twijfelen tussen de HTC Desire HD en de Sensation en heeeel misschien nog de Sensation XE met beats audio, welke lijkt jullie het beste en waarom?
Ja ik kan dat dus echt nietquote:Op maandag 26 december 2011 18:55 schreef Lolaatje het volgende:
Het is echt niet moeilijk om zelf te doen met behulp van de handleiding die op Tweakers staat bijvoorbeeld.
Ik woon het noorden dus kan je fysiek niet helpen, maar als je uitlegt waar je vastloopt, kunnen we je hier misschien wel verder helpen.quote:Op maandag 26 december 2011 20:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ja ik kan dat dus echt nietbij s-off loop ik al vast
S-off is voor een normale custom rom geen vereiste in principe. Rooten wel.quote:Op maandag 26 december 2011 20:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ja ik kan dat dus echt nietbij s-off loop ik al vast
Ik had dit ook de afgelopen dagen, alhoewel niet helemaal zo. Mijn mail (Gmail) werd nog maar één keer per dag opgehaald. Heb nu de synchronisatie uitgezet en vervolgens weer aangezet en het lijkt allemaal weer goed te werken.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:59 schreef ArnosL het volgende:
M'n mail wordt niet meer opgehaald door m'n telefoon. Ik heb hem al zo ingesteld dat ie postvak prioriteit op moet halen, maar dat doet ie ook niet. Ook niet als ik hem handmatig synchroniseer.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Ja nou, ik heb de handleiding van tweakers en XDA forums even nagelopen inclusief the 'noob proof' tutorial maar lijkt allemaal me iets te ingewikkeld met vage termen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:52 schreef bladerdeegroller het volgende:
[..]
S-off is voor een normale custom rom geen vereiste in principe. Rooten wel.
RIP beeldscherm.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:26 schreef MacorgaZ het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Meer dan een jaar lang niks mee gebeurd en dan net een paar weken voordat ik hem zou willen verkopen laten vallen
Glas is maar $22 maar dat vervangproces...
Het ziet er erg goed uit. Alles is verplaatsbaar naar de SD-kaartquote:Op zondag 1 januari 2012 21:04 schreef Lolaatje het volgende:
Ik vind Oxygen echt ideaal zelf. Geen overbodige troep.
Je krijgt niet meer intern geheugen door een kleinere ROM, daarvoor moet je de partitietabel veranderen (d.m.v. S-OFF). Standaard is er van het 512 mb aan intern geheugen slechst 147mb gereserveerd voor data, 250mb voor de ROM en 40mb cache. Die 250mb voor de ROM staat vast, of je ROM zelf nu 200 of 80mb groot is.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het ziet er erg goed uit. Alles is verplaatsbaar naar de SD-kaart. Viel me wel tegen dat er toch nog 80MB op het interne geheugen zat, maar goed, ik verwacht niet dat daar nog heel veel bij komt. Of kan ik hier ook nog aan sleutelen?
En ook cool dat ik gewoon Gingerbread heb nu.
Ah thanksquote:Op zondag 1 januari 2012 21:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je krijgt niet meer intern geheugen door een kleinere ROM, daarvoor moet je de partitietabel veranderen (d.m.v. S-OFF). Standaard is er van het 512 mb aan intern geheugen slechst 147mb gereserveerd voor data, 250mb voor de ROM en 40mb cache. Die 250mb voor de ROM staat vast, of je ROM zelf nu 200 of 80mb groot is.
Daarom kun je op alpharev de Oxygen partitietabel downloaden waarbij slechts 100mb voor de ROM is gereserveerd en 332mb voor data. Dát is de truc voor meer intern geheugen.
Clear Battery Stats in je Recovery.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:21 schreef Viking84 het volgende:
Wtf, telefoon ging ineens uit bij nog 25% batterij over...
Dank. Hij valt nu niet meer uit bij 25%. Maar had ik hem niet eerst moeten opladen tot 100%?quote:Op maandag 2 januari 2012 18:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Clear Battery Stats in je Recovery.
quote:Charge your phone’s battery to 100%
Reboot the phone in recovery mode, go to advanced, and click on wipe battery stats. Unplug. Use the phone until the battery drains and the phone switches off. Recharge again to 100%.
Ja, dat is wel beter om te doen.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank. Hij valt nu niet meer uit bij 25%. Maar had ik hem niet eerst moeten opladen tot 100%?
[..]
Nog steeds is het een kutsysteem in een schijttelefoon. Belachelijk dat Htc hier niet over heeft nagedacht. Dit is sowieso mn laatste toestel van hun, zie overal om me heen Samsungs met 250+ apps.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je krijgt niet meer intern geheugen door een kleinere ROM, daarvoor moet je de partitietabel veranderen (d.m.v. S-OFF). Standaard is er van het 512 mb aan intern geheugen slechst 147mb gereserveerd voor data, 250mb voor de ROM en 40mb cache. Die 250mb voor de ROM staat vast, of je ROM zelf nu 200 of 80mb groot is.
Daarom kun je op alpharev de Oxygen partitietabel downloaden waarbij slechts 100mb voor de ROM is gereserveerd en 332mb voor data. Dát is de truc voor meer intern geheugen.
250+ appsquote:Op maandag 2 januari 2012 20:57 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nog steeds is het een kutsysteem in een schijttelefoon. Belachelijk dat Htc hier niet over heeft nagedacht. Dit is sowieso mn laatste toestel van hun, zie overal om me heen Samsungs met 250+ apps.
Zo'n idee had ik ookquote:Op maandag 2 januari 2012 21:08 schreef bladerdeegroller het volgende:
Wat the neuk moet je met 250+ apps..
HTC heeft destijds gedacht dat alle data toch wel op de sd-kaart gezet kon worden, de market was toen ook lang nog niet zo groot wat betreft apps die om resource-redenen per se op het interne geheugen moeten staan. Dat was inderdaad een schrijnend gebrek aan toekomstvisie maar volgens mij is dat bij de nieuwste toestellen allang opgelost.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:57 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nog steeds is het een kutsysteem in een schijttelefoon. Belachelijk dat Htc hier niet over heeft nagedacht. Dit is sowieso mn laatste toestel van hun, zie overal om me heen Samsungs met 250+ apps.
Zo'n 22. Alleen neemt Whatsapp 16 mb in, Facebook 15, Maps 11. Opslag contacten: 10. Amper MB over.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:13 schreef bladerdeegroller het volgende:
Even geteld bij mijn eigen Desire.. Zelf installed zijn op dit moment 26 apps die ik veel gebruik. Ruimte vrij: 36 mb
Heb niet echt vergelijkingsmateriaal.. heb meestal wel binnen 20sec een fix.quote:
Meego volgens mij..quote:
Menu > selecteer alles > markeren als gelezen?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:47 schreef Viking84 het volgende:
3 apps op interne geheugen, 60 mb vrij.
Maar ik ben wel blij met Gingerbread. M'n foon draait nu zo soepel!
.
Is er trouwens ook een manier om mails die je binnenhaalt na het toevoegen van een account in één keer op ongelezen te zetten? Ik heb ze allemaal al gelezen, maar nu moet ik ze stuk voor stuk openen.
Heb jij het nu over de Gmail app? Want ik gebruik de 'gewone' e-mailapp ivm hotmail.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Menu > selecteer alles > markeren als gelezen?
Ik heb het over de gewone (CM7) email appquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb jij het nu over de Gmail app? Want ik gebruik de 'gewone' e-mailapp ivm hotmail.
Niet hardlopenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:05 schreef stoeltafel het volgende:
Heb nu een half jaar de Desire HD en de GPS heeft nog nooit lekker gewerkt. Hij zoekt uren naar de GPS en heel af en toe vindt die hem. Is dit op te lossen? Heb de GPS nodig voor mijn hardloop app
Weekje (dat was bij mij het geval), heb het zelf ook gehad. Telefoon krijgt een Mobo switch. Op de buitenkant na gewoon een nieuwe dusquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:16 schreef andreas612 het volgende:
eergister m'n desire afgeleverd bij kpn businesscenter in alkmaar, dat ding had ongeveer een eigen wil, zelf rebooten, lekker warm worden.. etc..
hoop dat ik 'm een beetje snel terug krijg
hoe had je 'm dan opgestuurd? want bij kpn business center zeiden ze: tja, moeten wij 'm opsturen naar HTC, duurt wel weekje 2 a 3..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Weekje (dat was bij mij het geval), heb het zelf ook gehad. Telefoon krijgt een Mobo switch. Op de buitenkant na gewoon een nieuwe dus
Hadden oudere Mobo's geen S off nodig? Mijn S.U zeurde daar bij het updaten van de binaires eerder niet over (of ik ben het vergeten), maar sinds de Mobo switch wel.
Ice scream sandwich, bedoel je ws? Gingerbread heb ik al, maar dat kan alleen op een geroote foon.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:17 schreef sjeppert het volgende:
Heb ook niet veel ruimte over. apps zoals whattsapp, maps en facebook nemen al veel ruimte in
Iemand trouwens al overgestapt naar Gingerbread
HTC heeft ook een eigen gingerbread update beschikbaar gesteld.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ice scream sandwich, bedoel je ws? Gingerbread heb ik al, maar dat kan alleen op een geroote foon.
Ohquote:Op zondag 8 januari 2012 18:14 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
HTC heeft ook een eigen gingerbread update beschikbaar gesteld.
Alleen hou je dan nog minder ruimte over
Genoeg ruimte vrij op intern geheugen?quote:Op zondag 8 januari 2012 22:35 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb nog steeds een probleem met mijn Gmail app. Ik krijg mijn mail nog maar 1x per dag binnen. Als ik de synchronisatie opnieuw instel, gaat het misschien een halve dag goed en vervolgens komt mijn mail weer niet vanzelf binnen. Gebeurt met beide Gmail accounts die ik op de telefoon heb staan. Voorheen heeft dit altijd gewerkt, maar van de ene op de andere dag niet meer.
Taskkillers staan overigens uit. Wat ik wel heb draaien is Watchdog, die dus aangeeft welke app op onverwachte momenten vel CPU-tijd gebruikt en daar zie ik dus elke nacht dat Google Maps meer dan 50% CPU tijd gebruikt. Ik gebruik Google Maps vrijwel nooit... Iemand een oplossing hiervoor?
Ja, maar als dat niet zo zou zijn, zou de mail ook niet meer één keer per dag binnenkomen..quote:
idd met een weekje teruggekregenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Weekje (dat was bij mij het geval), heb het zelf ook gehad. Telefoon krijgt een Mobo switch. Op de buitenkant na gewoon een nieuwe dus
Hadden oudere Mobo's geen S off nodig? Mijn S.U zeurde daar bij het updaten van de binaires eerder niet over (of ik ben het vergeten), maar sinds de Mobo switch wel.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:22 schreef Qwea het volgende:
Vraag : mijn desire loopt te janken dat de opslagruimte vd foon opraakt. Heb alle apps die naar sd kunnen naar sd gezet, en alles wat ik niet gebruik eraf gemikt. Ik heb nog 6 apps over.... Maar hij blijft janken.
14mb is er nog vrij op de foon. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Die overige 6 apps eraf gooien is geen optie. Die gebruik ik dagelijks.
De makkelijkste manier: Data van apps verwijderen, dus niet de app zelf maar de opgeslagen data.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:06 schreef Qwea het volgende:
Ik blijf in het verkeerde topic posten :'')
[..]
Maar de apps die ik die NIET op de SDkaart staan omdat het niet kan :quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:16 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De makkelijkste manier: Data van apps verwijderen, dus niet de app zelf maar de opgeslagen data.
Als je je niet ergert aan ruimtegebrek (of je hebt hem geroot), dan kun je er makkelijk nog een jaartje mee. Ik speel nog regelmatig nieuwe spellen en dat gaat heel redelijk. Kun je je abbo trouwens niet laten doorlopen dat je ergens in juni opnieuw kunt beslissen om een nieuwe abbo + telefoon te nemen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:20 schreef Renesite het volgende:
Een andere telefoon bij verlenging of toch deze houden ene jaartje...
Ik twijfel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |