abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103909731

De Desire op HTC.com

Processor: Qualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
Besturingssysteem: Android 2.1 (Eclair) met HTC Sense (officiële update naar Android 2.2 (Froyo) ook beschikbaar)
Scherm: 3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen: 512 MB ROM, 576 MB RAM
Geheugenuitbreiding: MicroSD t/m 32GB
Gewicht: 135 gram met batterij
Afmetingen: 119 x 60 x 11,9 mm
Netwerk: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
Trackball: Optische trackball
GPS: interne GPS-antenne
Sensoren: nabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera: 5-megapixel met led-flash
Verbindingen: UMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
Bluetooth: Bluetooth 2.1 met FTP/OPP voor data, A2DP voor draadloos muziek en PBAP voor adresboektoegang carkit
Audio: 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting: Micro USB (USB 2.0)
Camera: 5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij: 1400mA
Batterijduur: 340 uur standby, 6 uur spraak

Tweakers: "De fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd".
AllAboutPhones: "De HTC Desire is al met al een prachtige telefoon".
Engadget: "The Desire is yet another fine piece of work from HTC".
Gizmodo: "Yes, it's definitely worthy of your desire".
Slashgear: "This isn't just “good for an Android device”, it's brilliant".
Techradar: "In short, this is a phenomenal phone".
Mobileburn: "The HTC Desire is one of the most impressive handsets we've used to-date".
Pocket-Lint: "There is little fault with this superphone".
T3: "The number one phone for technophiles without a doubt".
TrustedReviews: "The HTC Desire is a truly wondrous smartphone".
RegHardware: "The Desire is the one to go for".
Gizmag: "If you want an Android phone today, this is what you should be buying".
Pocketnow: "The best Android phone that you can buy right now".
CNet: "HTC is onto a real winner with the Desire".
Mobile-Phones-UK: "This is as good as it gets".
Metro: "It's one of the best smartphones on the market right now – quite possibly the best".
Mobile Users: "The HTC Desire is definitely the best smartphone available to date"

Toestel kopen
Los toestel (bruin)
Los toestel (zilver)
Toestel met abonnement

Howto's
Screenshots maken op je Desire
Je Desire unbranded maken (zodat je voor updates e.d. niet van je provider afhankelijk bent)
Meer applicaties naar je SD-kaart verplaatsen
Rooten en Custom ROMs

Voor al je vragen over Android:
Android #28

Vorige delen:
#1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8, #9, #10, #11, #12, #13, #14, #15, #16, #17,
#18, #19, #20, #21, #22, #23, #24, #25, #26, #28,#29, #30, #31, #32.

De OP:
Die vind je hier
pi_103909783
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de traagheid nu, zo na anderhalf jaar. Zelfs met MIUI er op kan die gewoon niet op tegen vriendin's S2. En het schermformaat laat ook te wensen over eigenlijk..

klaagklaagklaag
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_103909846
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de traagheid nu, zo na anderhalf jaar. Zelfs met MIUI er op kan die gewoon niet op tegen vriendin's S2. En het schermformaat laat ook te wensen over eigenlijk..

klaagklaagklaag
De allersnelste ROM is DevNull, dit is een compleet gestripte Android Rom. De wat meer bruikbare versie hiervan is de Oxygen ROM, deze is ook echt lekker snel. Je hebt hiermee ook altijd de nieuwste Android-versie (2.3.7 nu) zonder hacks om bepaalde functies te laten werken. Daarom werkt 'ie ook zo soepel en snel.

Dus als je snelheid belangrijk vindt: http://www.oxygen.im/
pi_103909964
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:39 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

De allersnelste ROM is DevNull, dit is een compleet gestripte Android Rom. De wat meer bruikbare versie hiervan is de Oxygen ROM, deze is ook echt lekker snel. Je hebt hiermee ook altijd de nieuwste Android-versie (2.3.7 nu) zonder hacks om bepaalde functies te laten werken. Daarom werkt 'ie ook zo soepel en snel.

Dus als je snelheid belangrijk vindt: http://www.oxygen.im/
Ik heb Oxygen ooit eens een kans gegeven maar het is inderdaad Android in de puurste vorm. Ik miste al snel de toch wat meer gebruikersvriendelijke interface van MIUI, en daar heb ik de MIUI-XJ van. Toestel an sich is prima, maar als ik andere telefoons van deze generatie in m'n handen heb ben ik toch wat minder tevreden. Nog een half jaartje volhouden en dan mag ik gelukkig een nieuwe uitzoeken :)
pi_103910561
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:

klaagklaagklaag
Ja duh, mijn vriendin heeft ook de SGS2 en ikzelf de Desire. Natuurlijk een wereld van verschil. Maar over half jaar hebben wij weer een toptoestel en zijn zij jaloers op ons.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_103910590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ja duh, mijn vriendin heeft ook de SGS2 en ikzelf de Desire. Natuurlijk een wereld van verschil. Maar over half jaar hebben wij weer een toptoestel en zijn zij jaloers op ons.
Ik kan nou al niet wachten op dat moment!
pi_103910593
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik heb Oxygen ooit eens een kans gegeven maar het is inderdaad Android in de puurste vorm. Ik miste al snel de toch wat meer gebruikersvriendelijke interface van MIUI, en daar heb ik de MIUI-XJ van. Toestel an sich is prima, maar als ik andere telefoons van deze generatie in m'n handen heb ben ik toch wat minder tevreden. Nog een half jaartje volhouden en dan mag ik gelukkig een nieuwe uitzoeken :)
Ja klopt, wanneer Sense3.5 stabiel draait op de Desire zet ik die er weer op. Sense is toch wel zo veel gebruiksvriendelijker dan standaard Android.
pi_103915992
Heb zelf InsertCoin en dat gaat snel genoeg, alleen momenteel synct ie niet lekker :{

Eergisteren geupdate naar de nieuwste versie, met vorige nergens last van, maar nu krijg ik m'n mailtjes pas na handmatig vernieuwen ;(
pi_103922997
voor de cm7 mensen, waar hebben jullie een woordenboek vandaan getoverd?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_103923891
Ik heb net insertcoin op mijn desire gezet( versie 1.1.4). Het werkt alleen niet helemaal goed. Ik kan niet bij de instellingen, dan krijg ik de melding dat dat programma niet geïnstalleerd is. ook krijg ik geen lockscreen als ik mijn scherm heb uitgezet. Ik zie dan alleen de achtergrondafbeelding en de balk bovenin. Ik moet dan de batterij eruit halen om hem opnieuw op te starten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
To err is human, to forgive bovine.
pi_103924041
Mijn geheugen is echt altijd vol tegenwoordig. En als gevolg pusht 'ie m'n Whatsapp en email dan niet meer, ofzo :{
pi_103925284
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:01 schreef ß het volgende:
Ik heb net insertcoin op mijn desire gezet( versie 1.1.4). Het werkt alleen niet helemaal goed. Ik kan niet bij de instellingen, dan krijg ik de melding dat dat programma niet geïnstalleerd is. ook krijg ik geen lockscreen als ik mijn scherm heb uitgezet. Ik zie dan alleen de achtergrondafbeelding en de balk bovenin. Ik moet dan de batterij eruit halen om hem opnieuw op te starten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
Welke heb je er op gegooid?
cm7 of a2sd? (en heb je de hboot die bij de juiste versie past?)
pi_103925430
Ik had eerst cm7 geinstalleerd, maar toen bleef hij hangen op het HTC opstartscherm, daarna a2sd gedaan, die start wel op en lijkt het normaal te doen, op die dingen in mijn vorige post na.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:32:17 #14
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_103925431
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Of je koopt gewoon een Miui Xiaomi phone Straks in december komt er nog een snellere uit, geloof met een dual processor
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_103925579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:32 schreef ß het volgende:
Ik had eerst cm7 geinstalleerd, maar toen bleef hij hangen op het HTC opstartscherm, daarna a2sd gedaan, die start wel op en lijkt het normaal te doen, op die dingen in mijn vorige post na.
Alles gewiped?
(wipe alles anders en flash hem opnieuw, is ook zo gebeurd :) )
pi_103925674
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:34 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Alles gewiped?
(wipe alles anders en flash hem opnieuw, is ook zo gebeurd :) )
Dat heb ik ook al meerdere keren gedaan.
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:17:04 #17
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_103947947
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Jesse_ het volgende:
Dat vraag ik me ook af.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_103949573
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Jesse_ het volgende:
Ik gebruik het Swiftkey toetsenbord, bevalt me prima! (via GetJar is hij gratis te downloaden :))
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:43:14 #19
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_103955311
Mwa, ik vind het standaard CM7 toetsenbord wel relaxed, alleen zit er nog geen NL woordenboek bij.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:19:04 #20
87334 lekzzz
pi_103958602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 10:22 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik gebruik het Swiftkey toetsenbord, bevalt me prima! (via GetJar is hij gratis te downloaden :))
Ik gebruik Swype, zijn volgens mij maar weinig mensen die dat gebruiken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 08:41:07 #21
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_103988152
Ik heb het een aantal malen geprobeerd te gebruiken voor een paar maandjes, maar ik blijf me eraan irriteren en dus kom ik elke keer weer op een normaal toetsenbord uit..
pi_103992194
Ik weet niet of ik hiermee ook terecht kan in dit topic, maar ik heb een HTC Desire S en ik wil hier graag MIUI op zetten.

Ik heb ervaring met het flashen van een LG KM900 Arena, als dat mocht helpen, maar ik zou dus graag wat hulp hebben met het vinden van een geschikte ROM. :)

EDIT: never mind, 'k heb het Desire S-topic al gevonden. :)
pi_104092238
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2011 20:15 schreef wc-eend het volgende:
Vraagje;

Ik heb een HTC Desire die op FroYo draait...

Nu is mijn interne geheugen vol (10 MB over) en het werkgeheugen zit op 50% ongeveer. Ik heb alle apps waar dit mogelijk is al op de SD geïnstalleerd (nog 3 gig over op de SD) maar mijn vraag is of er een manier is om te zorgen dat ik meer apps zou kunnen installeren?

Ik kan ook bepaalde apps zoals voice search (5 MB) niet verwijderen :'(

Iemand opties, ideeën?
  maandag 7 november 2011 @ 21:56:53 #24
87334 lekzzz
pi_104097854
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:47 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Rooten en een custom rom erop zetten?
pi_104118467
AdamG, de developer van Oxygen, heeft gisteren aangegeven Ice Cream Sandwich ook naar de Desire te brengen _O_ _O_

http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1414
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:51:53 #26
87334 lekzzz
pi_104140467
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:40 schreef Ireyon het volgende:
AdamG, de developer van Oxygen, heeft gisteren aangegeven Ice Cream Sandwich ook naar de Desire te brengen _O_ _O_

Adam rocks, alleen hoop ik stiekem dat Miui ook ICS gast uitbrengen voor de Desire :)
pi_104140608
quote:

_O_

Nou nog hopen dat er ook een ICS-rom met Sense ontwikkeld wordt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:02:59 #28
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_104141201
Ben benieuwd..Kan ik al die Galaxy nerds de ogen uitsteken _O_
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_104143680
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:56 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Rooten en een custom rom erop zetten?
Hmmm ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ziet er naar uit dat dat mij nog wel moet lukken..

Welke custom-rom raden jullie aan voor iemand die nieuw is met rooten maar wel veel opties wil hebben (uiterlijk en dergelijke) en een rom die stabiel is en gewoon werkt. Oh en met apps2sd, want daarvoor root ik hem :P
pi_104143752
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:42 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Hmmm ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ziet er naar uit dat dat mij nog wel moet lukken..

Welke custom-rom raden jullie aan voor iemand die nieuw is met rooten maar wel veel opties wil hebben (uiterlijk en dergelijke) en een rom die stabiel is en gewoon werkt. Oh en met apps2sd, want daarvoor root ik hem :P
Ik gebruik nu Runnymede. Android 2.3.5 met Sense 3.5. Werkt erg goed.
pi_104143861
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:42 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Hoe het met de stabiliteit zit weet ik niet, maar MIUI heeft wel een behoorlijke "wow"-factor wat looks en functies betreft. 'k Ben zelf meer van het 'pure Android' (Oxygen) vanwege de snelheid en stabiliteit, maar met Gingerbread moet je daar wel de goede looks voor opofferen.
pi_104144365
Ik ga eens aan de slag denk ik :)
pi_104144624
Heb sinds vrijdag een HTC Desire Z, en vandaag viel ie ineens uit... Googlede ik het, kwam ik erachter dat er wat problemen zijn met moederborden en dat je 'm daarvoor terug moet sturen. Ik hoop dat het gewoon niet meer te vaak gebeurt!

Verder nog een vraag... hebben jullie een idee wat veel mb's kan slurpen op een telefoon? Ik heb gisteren 200 mb gebruikt terwijl ik misschien een kwartier heb geinternet. Geen filmpjes gekeken, gps gebruikt, radio geluisterd, veel gedownload etc. Heb wel eventjes een uploadpijl gezien. Enig idee wat voor apps zoal uploaden? Heb nu automatisch syncen en updaten van apps uitgezet en dat lijkt te helpen, heb vandaag 10 mb verbruikt.
pi_104144786
Sigh.. ik zie staan dat ik iets met S-Off moet doen dus ik dat lezen maar snap daar echt geen fuck van :')
pi_104144799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:59 schreef juxtaposition het volgende:
Heb sinds vrijdag een HTC Desire Z, en vandaag viel ie ineens uit... Googlede ik het, kwam ik erachter dat er wat problemen zijn met moederborden en dat je 'm daarvoor terug moet sturen. Ik hoop dat het gewoon niet meer te vaak gebeurt!

Verder nog een vraag... hebben jullie een idee wat veel mb's kan slurpen op een telefoon? Ik heb gisteren 200 mb gebruikt terwijl ik misschien een kwartier heb geinternet. Geen filmpjes gekeken, gps gebruikt, radio geluisterd, veel gedownload etc. Heb wel eventjes een uploadpijl gezien. Enig idee wat voor apps zoal uploaden? Heb nu automatisch syncen en updaten van apps uitgezet en dat lijkt te helpen, heb vandaag 10 mb verbruikt.
200MB per dag slaat nergens op :'). Daarbij heb je natuurlijk niks aan de telefoon als je automatisch syncen uitzet.
pi_104144950
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:02 schreef wc-eend het volgende:
Sigh.. ik zie staan dat ik iets met S-Off moet doen dus ik dat lezen maar snap daar echt geen fuck van :')
Heb je nu android 2.2 of 2.3?
pi_104145435
Hoe bedoel je slaat nergens op CaptainCookie? Weet helaas vrij zeker dat de data klopt. Ook een sms'je van hi gekregen en dergelijke, meerdere apps/widgets die dat ook geregistreerd hebben.

Ik heb een max van 650 mb per maand, dus ben beetje wanhopig, geen zin in een peperdure rekening. Ik merk trouwens niks van het niet automatisch syncen, wat zou het moeten doen? Het weer en gmail doen het, die friendstream eraf gegooid want die gebruikte ik toch nooit. Facebook en twitter verversen gewoon als ik het aanklik en zin heb om erop te kijken. Wat zou er niet moeten werken nu?
pi_104145537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:16 schreef juxtaposition het volgende:
Hoe bedoel je slaat nergens op CaptainCookie? Weet helaas vrij zeker dat de data klopt. Ook een sms'je van hi gekregen en dergelijke, meerdere apps/widgets die dat ook geregistreerd hebben.

Ik heb een max van 650 mb per maand, dus ben beetje wanhopig, geen zin in een peperdure rekening. Ik merk trouwens niks van het niet automatisch syncen, wat zou het moeten doen? Het weer en gmail doen het, die friendstream eraf gegooid want die gebruikte ik toch nooit. Facebook en twitter verversen gewoon als ik het aanklik en zin heb om erop te kijken. Wat zou er niet moeten werken nu?
Wat voor smsje heb je van Hi gekregen? Je krijgt er alleen eentje als je op 80% en 100% van je maandbundel zit. En met welke app heb je dat geregistreerd?

200MB per dag moet je wel heel veel gedownload hebben.
pi_104145557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:06 schreef ß het volgende:

[..]

Heb je nu android 2.2 of 2.3?
2.3.3
pi_104145656
Dan moet je Revolutionairy gebruiken. Heb je daarvan gelezen in het tweakers topic?
pi_104145736
Ja dat is dat S off :P
pi_104145778
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]
Wat voor smsje heb je van Hi gekregen? Je krijgt er alleen eentje als je op 80% en 100% van je maandbundel zit. En met welke app heb je dat geregistreerd?
Dat ik op 50% zat. Tot gisteren had ik maar 400 mb in mijn bundel, heb er nu 250 mb bijgekocht voor 1 euro per maand. Ik heb de Stats Free, 3G Watchdog, MB Status van Hi, My Data Manager, en Data Counter Widget. Jups, het duurde heel wat apps voor ik echt kon geloven dat ik zoveel verbruikt had :')
Ik heb op advies van iemand op internet de Juicedefender en Appkillers verwijderd, die schijnen de boel op zo'n manier overhoop te schieten dat de app zichzelf dan elke keer weer herstelt met de nodige data van dien. Ik heb gewoon écht niks bewust gedownload, het is zo bizar.

My Data Manager houdt bij welke apps wat gebruiken. De mediaopslag heeft vandaag het meest gebruikt. Nou weet ik echt niet wat dat is, iemand enig idee?
pi_104145840
pi_104150693
quote:
Thanks, ik ga er naar kijken :)
pi_104150823
quote:

Awesome!
pi_104158196
mede Desire bezitters. Ik heb een vraagje :)

Ik heb toen CM7 RC uitkwam, besloten mijn telefoon te rooten en deze erop te zetten. Dat ging allemaal prima, maar wil nu weleens kijken wat voor roms er nog meer zijn.

Ik lees dat jullie het hebben over MIUI, Oxygen, InsertCoin etc. Kan je gewoon probleemloos switchen tussen de roms? Las iets over hboot versies e.d.
pi_104159100
Van ROM wisselen kan zonder problemen zolang je maar een full wipe uitvoert. Wanneer je voor CM7 je hboot hebt veranderd, moet je erop letten dat de nieuwe rom in de huidige hboot past of anders je hboot veranderen.

Een andere hboot reserveert een bepaalde ruimte voor rom-opslag, zodat er meer intern geheugen vrijgemaakt kan worden voor data. Omdat CM7 en Oxygen erg lichte roms zijn, zijn de hboot hier zo op aangepast dat er weinig ruimte voor het systeem is gereserveerd. De grotere InsertCoin en MIUI roms passen dus niet in de CM7 of Oxygen hboot. Wanneer je je hboot nooit hebt aangepast, zal dit geen enkel probleem opleveren.
pi_104159108
Je kan probleemloos switchen tussen diverse roms die een stock HBOOT vereisen (dat heb jij nu neem ik aan?)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_104159336
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Ireyon het volgende:
Van ROM wisselen kan zonder problemen zolang je maar een full wipe uitvoert. Wanneer je voor CM7 je hboot hebt veranderd, moet je erop letten dat de nieuwe rom in de huidige hboot past of anders je hboot veranderen.

Een andere hboot reserveert een bepaalde ruimte voor rom-opslag, zodat er meer intern geheugen vrijgemaakt kan worden voor data. Omdat CM7 en Oxygen erg lichte roms zijn, zijn de hboot hier zo op aangepast dat er weinig ruimte voor het systeem is gereserveerd. De grotere InsertCoin en MIUI roms passen dus niet in de CM7 of Oxygen hboot. Wanneer je je hboot nooit hebt aangepast, zal dit geen enkel probleem opleveren.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Kloonhommel het volgende:
Je kan probleemloos switchen tussen diverse roms die een stock HBOOT vereisen (dat heb jij nu neem ik aan?)
Ik heb de guide van CM zelf gevolgd destijds:
http://wiki.cyanogenmod.c(...)9:_Full_Update_Guide

Ik heb even mijn telefoon geboot in Recovery. Daar staat HBOOT-0.93.0001

Volgens mij is deze toen wel aangepast, maar dit weet ik ook niet zeker en kan het in die handleiding ook niet weer vinden.
pi_104159539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:36 schreef remi1986 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb de guide van CM zelf gevolgd destijds:
http://wiki.cyanogenmod.c(...)9:_Full_Update_Guide

Ik heb even mijn telefoon geboot in Recovery. Daar staat HBOOT-0.93.0001

Volgens mij is deze toen wel aangepast, maar dit weet ik ook niet zeker en kan het in die handleiding ook niet weer vinden.
Start je Desire eens met de volume-omlaag-knop ingedrukt, in dat witte scherm zie je je hboot.

Als je dit scherm bedoelde met "recovery" en er staat alleen die hboot, dan heb je nog de stock (ook wel bravo-hboot genoemd).

In dat scherm staat ook je Desire-versie (nummer achter PVT) en of je Desire S-OFF is. Om je hboot te kunnen veranderen moet je S-OFF zijn.
pi_104159714
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:41 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Start je Desire eens met de volume-omlaag-knop ingedrukt, in dat witte scherm zie je je hboot.

Als je dit scherm bedoelde met "recovery" en er staat alleen die hboot, dan heb je nog de stock (ook wel bravo-hboot genoemd).

In dat scherm staat ook je Desire-versie (nummer achter PVT) en of je Desire S-OFF is. Om je hboot te kunnen veranderen moet je S-OFF zijn.
Ja sorry dat bedoelde ik met recovery. Kwam er net ook achter dat dat wat anders is.

BRAVO PVT1 SHIP S-ON staat er.
pi_104159824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:46 schreef remi1986 het volgende:

[..]

Ja sorry dat bedoelde ik met recovery. Kwam er net ook achter dat dat wat anders is.

BRAVO PVT1 SHIP S-ON staat er.
Ah PVT1, da's mooi. Die is het veiligste S-OFF te krijgen. Oefent dus ook nog de originele hboot.

Ik zal je aanraden eens te kijken op www.alpharev.nl en je Desire S-OFF te maken. Flash daarna de CM7r2-hboot. Hiermee heb je veel meer ruimte voor apps en vrijwel elke custom ROM heeft wel een CM7-versie.
pi_104159999
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ah PVT1, da's mooi. Die is het veiligste S-OFF te krijgen. Oefent dus ook nog de originele hboot.

Ik zal je aanraden eens te kijken op www.alpharev.nl en je Desire S-OFF te maken. Flash daarna de CM7r2-hboot. Hiermee heb je veel meer ruimte voor apps en vrijwel elke custom ROM heeft wel een CM7-versie.
Ok, dankje ^O^ .. ik ga ermee bezig!
  woensdag 9 november 2011 @ 16:38:42 #54
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_104165931
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
Ben benieuwd..Kan ik al die Galaxy nerds de ogen uitsteken _O_
Haha, uitsteken terwijl de Galaxy rondjes om onze Desires draait? :P
  woensdag 9 november 2011 @ 17:38:24 #55
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_104168211
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:38 schreef Devolution het volgende:

[..]

Haha, uitsteken terwijl de Galaxy rondjes om onze Desires draait? :P
Galaxy S is naar mening slechter dan mijn desire..

S2 is wel overduidelijk beter
pi_104191905
S-Off...... here we go!
pi_104192315
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:29 schreef wc-eend het volgende:
S-Off...... here we go!
Done... nu die bitch van een root acces :D
pi_104192444
Ok nu een rom :)
pi_104193176
Ok, heb nu de MIUI XJ-rom en holy mother focking shot ziet dat er goed uit :P
pi_104194315
Partitie maken voor A2SD... en dan ben ik helemaal klaar denk ik wel :P
pi_104197571
Alles werkt, geweldig, A2SD O+, mapjes O+, uiterlijk O+
  donderdag 10 november 2011 @ 12:34:51 #62
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_104198186
Neem twitter ^O^
pi_104198413
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef bokkepoot het volgende:
Neem twitter ^O^
Heb ik al :D
  donderdag 10 november 2011 @ 18:40:18 #64
6941 APK
Factual, I think.
pi_104211270
Boardswap gehad wegens het rebooten, kan dus weer helemaal opnieuw beginnen :z
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_104212116
hmm heb alles gebackuped met titanium back upp... nieuwe rom erop wil de backuppen.. aps doet ie zonder problemen... maar de date als berichten e.d.... dan zegt ie dat het hersteld is... maar m'n berichten app is nog steeds leeg... weet iemand wat ik fout doe?
pi_104212118
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:40 schreef APK het volgende:
Boardswap gehad wegens het rebooten, kan dus weer helemaal opnieuw beginnen :z
Dat wist je toch? Moederbord wordt altijd vervangen bij reboot-probleem.
pi_104212201
laat maar een reboot did the job
  donderdag 10 november 2011 @ 19:18:58 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_104212791
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:03 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Dat wist je toch? Moederbord wordt altijd vervangen bij reboot-probleem.
Ja, maar het blijft vervelend, zo'n brak model dat er bij nauwelijks intensief gebruik opeens mee stopt...
Heb eigenlijk geen zin om al die shit en apps weer te zoeken :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_104213572
oke ik heb m'n desire geroot draai custom roms e.d maar wat is s-off? kan iemand mij dat makkelijk uitleggen
  vrijdag 11 november 2011 @ 06:42:07 #70
87334 lekzzz
pi_104233682
quote:
5s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:33 schreef koemleit het volgende:
oke ik heb m'n desire geroot draai custom roms e.d maar wat is s-off? kan iemand mij dat makkelijk uitleggen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1461614
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 18:15:40 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104444301
Ok, ik ga maar eens een nieuwe accu kopen. In 10 uurtjes is dat ding leeg :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 16 november 2011 @ 21:35:38 #72
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_104453754
Al een "accu reset" geprobeerd?
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 21:36:22 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104453792
quote:
5s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:35 schreef Devolution het volgende:
Nee, niet echt... heb maar een 2200mh gekocht :')
pi_104454054
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:15 schreef Renesite het volgende:
Ok, ik ga maar eens een nieuwe accu kopen. In 10 uurtjes is dat ding leeg :{
Dat haal ik doordeweeks ook wel, maar dan zit ik wel anderhalf uur per dag in de trein muziek te luisteren en te internetten op m'n telefoon. Tegenwoordig altijd de oplader mee naar school en dan leg ik hem daar wel ff aan de lader.

M'n broer heeft een Desire S en sinds de 2.3.5 update gaat zijn accu een stuk langer mee zegt ie.
pi_104454086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:36 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee, niet echt... heb maar een 2200mh gekocht :')
Lekker met zo'n bochel achterop je telefoon rondlopen :|W
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 21:49:11 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104454505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Lekker met zo'n bochel achterop je telefoon rondlopen :|W
Care.
pi_104454864
quote:
5s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:35 schreef Devolution het volgende:
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Heb trouwens ook al een nieuwe accu besteld, hier gaat 'ie 8 uur mee ongeveer. :')
  donderdag 17 november 2011 @ 07:25:49 #78
87334 lekzzz
pi_104464357
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:57 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Heb trouwens ook al een nieuwe accu besteld, hier gaat 'ie 8 uur mee ongeveer. :')
Clear the battery stats as follows:

1. Power off the phone and fully charge it until the led is green.
2. Turn the phone on for a couple of minutes until the battery indicator drops from 100% to 99%.
3. Power off the phone again and charge it again while watching. As soon as the led turns green proceed to the next step.
4. Unplug the charger, boot the phone into Recovery mode and reset (or wipe) the battery stats (on advanced menu in ClockWorkMod).
5. Reboot and continue to use as normal.

Ik heb m'n Desire al anderhalf jaar en doet het nog steeds 14 uurtjes per dag op 1 accu. Vind ik helemaal niet zo slecht als je kijkt hoe ik hem mishandel :P
pi_104466670
Hier met miui gerust 24 uur op de originele accu. Desire is meer dan anderhalf jaar oud.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:09:17 #80
87334 lekzzz
pi_104480461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hier met miui gerust 24 uur op de originele accu. Desire is meer dan anderhalf jaar oud.
welke kernel en miui heb je erop staan?
pi_104482693
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:09 schreef lekzzz het volgende:

[..]

welke kernel en miui heb je erop staan?
Deze met de kernel die daarbij geleverd wordt. De X-PART versie van MIUI-XJ dus, niet A2SD of D2W.

Moet wel toegeven dat 24 uur bij mij bij gewoon gebruik is, komt ongeveer neer op een of twee telefoontjes, bluetooth aan in de auto, wifi thuis en op school, sync wel aan, en af en toe tetheren. Ik speel geen games meer op de telefoon, dus die trekken ook niets bij mij.
pi_104482879
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Deze met de kernel die daarbij geleverd wordt. De X-PART versie van MIUI-XJ dus, niet A2SD of D2W.

Moet wel toegeven dat 24 uur bij mij bij gewoon gebruik is, komt ongeveer neer op een of twee telefoontjes, bluetooth aan in de auto, wifi thuis en op school, sync wel aan, en af en toe tetheren. Ik speel geen games meer op de telefoon, dus die trekken ook niets bij mij.
Wat houdt X-PART precies in?
pi_104485447
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:16 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik weet het niet heel precies (ik installeerde die versie omdat het meerendeel het had in de poll op XDA, en de maker van de rom gebruikt het ook), maar het heeft te maken met de partities. Het biedt meer mogelijkheden en snelheid dan A2SD, maar is wat minder portable. Je apps worden letterlijk op je SD-kaart gezet, niet deels op intern deels op SD.
pi_104485578
Ik draai nu LeeDroid HD V3.3.3 (o.i.d.) en heb daar ook de mogelijkheid om Galerij > Verbonden Media bestanden af te spelen van m'n NAS of laptop, maar bijvoorbeeld geen .mkv.
Is er ook een mogelijkheid om dat wel te kunnen? (een app om .mkv af te spelen heeft geen zin geloof ik, die kijkt niet naar bestanden van een NAS o.i.d.)
  donderdag 17 november 2011 @ 20:15:23 #85
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104488267
ik vraag me af waar dit aan kan liggen, of desire of ben :

Sinds een poosje krijg ik bij verschillende twitterclients (tweetdeck, plume pro en tweetcaster pro) regelmatig de melding "no internet connection? try again" of zoiets als ik wil tweeten. Als ik het 3x of 4x of 2 x oid achter elkaar opnieuw doe dan wil het wel. Op wifi heb ik geen last... meer mensen die dit herkennen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 17 november 2011 @ 21:12:10 #86
87334 lekzzz
pi_104491246
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Die gebruik ik ook, alleen wel de NL versieOverigens heb ik geen wifi op m'n werk dus staat bij mij de hele dag mobiel netwerk aan. Verder gebruik is hetzelfde.

quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:16 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

X-Part Is een data naar ext rom welke werkt op meerdere partities, het verplaatst de /data map structuur naar ext.
pi_104491971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:12 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Die gebruik ik ook, alleen wel de NL versieOverigens heb ik geen wifi op m'n werk dus staat bij mij de hele dag mobiel netwerk aan. Verder gebruik is hetzelfde.

[..]

X-Part Is een data naar ext rom welke werkt op meerdere partities, het verplaatst de /data map structuur naar ext.
Maar het interne geheugen is toch veel sneller dan de SD-kaart? Waarom zou je /data dan daarheen verplaatsen?
  donderdag 17 november 2011 @ 22:16:52 #88
87334 lekzzz
pi_104495050
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Maar het interne geheugen is toch veel sneller dan de SD-kaart? Waarom zou je /data dan daarheen verplaatsen?
Het interne geheugen van bijvoorbeeld de Desire is erg klein waardoor je snel aan je maximum zit en je intern geheugen vol zit, krijg je van die meldingen en kan je niets installeren. Dus het is handig als je apps en data vanaf de SD kan draaien.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:20 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104506560
oke, ik ga mijne zo rooten, enige waar ik niet achter ben is hoe ik de orginele rom terug zet... iemand?
pi_104506932
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:13 schreef Qwea het volgende:
oke, ik ga mijne zo rooten, enige waar ik niet achter ben is hoe ik de orginele rom terug zet... iemand?
Gaat erg eenvoudig!

http://www.mauricebartels(...)-naar-standaard-rom/

nog makkelijker is deze RUU downloaden en uitvoeren http://shipped-roms.com/d(...)se_159811_signed.exe
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:31:29 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104507073
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:26 schreef L0we het volgende:

[..]

Gaat erg eenvoudig!

http://www.mauricebartels(...)-naar-standaard-rom/

nog makkelijker is deze RUU downloaden en uitvoeren http://shipped-roms.com/d(...)se_159811_signed.exe
Easy idd _O_ nou, oke dan *O*

Ooh, insertcoin of cyanogen?
pi_104507120
Toch maar eens MIUI geïnstalleerd, werkt toch wel mooi.
  Eindredactie Games vrijdag 18 november 2011 @ 11:33:31 #93
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_104507123
Iemand hier tegen problemen aangelopen met ActiveSync? Schijnt wel een aardig bekende issue te zijn alleen kan niet echt een structurele oplossing vinden. Het synchroniseren van de agenda gaat niet goed, mail + contacts wel .. Kan iemand bevestigen dat het sowieso een probleem oplevert wanneer Android 2.2 (nog) op de telefoon draait?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_104507136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Insertcoin.
pi_104507202
quote:

[..]

Runnymede
pi_104507314
quote:

[..]

Wil je Sense hebben? Zo ja, insertcoin. Zo nee, cyanogen. Kijk ook eens naar Oxygen, dat schijnt ook wel een stabiele rom te zijn :)
pi_104507390
Insert coin wordt niet meer ontwikkeld. Runnymede wel. Rm heeft ook een nieuwere versies van Android en Sense.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:43:10 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104507434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:42 schreef ß het volgende:
Insert coin wordt niet meer ontwikkeld. Runnymede wel. Rm heeft ook een nieuwere versies van Android en Sense.
En how about oxygen? en ja, sense is wel fijn imho
pi_104507485
Ik heb geen ervaring met Oxygen, maar ik geloof dat dat een hele kale versie is van Android, maar wel lekker snel dus.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:50:39 #100
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_104507658
Zijn updates via de Market gekoppeld aan een Gmail-account?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')