abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103909731

De Desire op HTC.com

Processor: Qualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
Besturingssysteem: Android 2.1 (Eclair) met HTC Sense (officiële update naar Android 2.2 (Froyo) ook beschikbaar)
Scherm: 3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen: 512 MB ROM, 576 MB RAM
Geheugenuitbreiding: MicroSD t/m 32GB
Gewicht: 135 gram met batterij
Afmetingen: 119 x 60 x 11,9 mm
Netwerk: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
Trackball: Optische trackball
GPS: interne GPS-antenne
Sensoren: nabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera: 5-megapixel met led-flash
Verbindingen: UMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
Bluetooth: Bluetooth 2.1 met FTP/OPP voor data, A2DP voor draadloos muziek en PBAP voor adresboektoegang carkit
Audio: 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting: Micro USB (USB 2.0)
Camera: 5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij: 1400mA
Batterijduur: 340 uur standby, 6 uur spraak

Tweakers: "De fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd".
AllAboutPhones: "De HTC Desire is al met al een prachtige telefoon".
Engadget: "The Desire is yet another fine piece of work from HTC".
Gizmodo: "Yes, it's definitely worthy of your desire".
Slashgear: "This isn't just “good for an Android device”, it's brilliant".
Techradar: "In short, this is a phenomenal phone".
Mobileburn: "The HTC Desire is one of the most impressive handsets we've used to-date".
Pocket-Lint: "There is little fault with this superphone".
T3: "The number one phone for technophiles without a doubt".
TrustedReviews: "The HTC Desire is a truly wondrous smartphone".
RegHardware: "The Desire is the one to go for".
Gizmag: "If you want an Android phone today, this is what you should be buying".
Pocketnow: "The best Android phone that you can buy right now".
CNet: "HTC is onto a real winner with the Desire".
Mobile-Phones-UK: "This is as good as it gets".
Metro: "It's one of the best smartphones on the market right now – quite possibly the best".
Mobile Users: "The HTC Desire is definitely the best smartphone available to date"

Toestel kopen
Los toestel (bruin)
Los toestel (zilver)
Toestel met abonnement

Howto's
Screenshots maken op je Desire
Je Desire unbranded maken (zodat je voor updates e.d. niet van je provider afhankelijk bent)
Meer applicaties naar je SD-kaart verplaatsen
Rooten en Custom ROMs

Voor al je vragen over Android:
Android #28

Vorige delen:
#1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8, #9, #10, #11, #12, #13, #14, #15, #16, #17,
#18, #19, #20, #21, #22, #23, #24, #25, #26, #28,#29, #30, #31, #32.

De OP:
Die vind je hier
pi_103909783
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de traagheid nu, zo na anderhalf jaar. Zelfs met MIUI er op kan die gewoon niet op tegen vriendin's S2. En het schermformaat laat ook te wensen over eigenlijk..

klaagklaagklaag
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_103909846
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de traagheid nu, zo na anderhalf jaar. Zelfs met MIUI er op kan die gewoon niet op tegen vriendin's S2. En het schermformaat laat ook te wensen over eigenlijk..

klaagklaagklaag
De allersnelste ROM is DevNull, dit is een compleet gestripte Android Rom. De wat meer bruikbare versie hiervan is de Oxygen ROM, deze is ook echt lekker snel. Je hebt hiermee ook altijd de nieuwste Android-versie (2.3.7 nu) zonder hacks om bepaalde functies te laten werken. Daarom werkt 'ie ook zo soepel en snel.

Dus als je snelheid belangrijk vindt: http://www.oxygen.im/
pi_103909964
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:39 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

De allersnelste ROM is DevNull, dit is een compleet gestripte Android Rom. De wat meer bruikbare versie hiervan is de Oxygen ROM, deze is ook echt lekker snel. Je hebt hiermee ook altijd de nieuwste Android-versie (2.3.7 nu) zonder hacks om bepaalde functies te laten werken. Daarom werkt 'ie ook zo soepel en snel.

Dus als je snelheid belangrijk vindt: http://www.oxygen.im/
Ik heb Oxygen ooit eens een kans gegeven maar het is inderdaad Android in de puurste vorm. Ik miste al snel de toch wat meer gebruikersvriendelijke interface van MIUI, en daar heb ik de MIUI-XJ van. Toestel an sich is prima, maar als ik andere telefoons van deze generatie in m'n handen heb ben ik toch wat minder tevreden. Nog een half jaartje volhouden en dan mag ik gelukkig een nieuwe uitzoeken :)
pi_103910561
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:

klaagklaagklaag
Ja duh, mijn vriendin heeft ook de SGS2 en ikzelf de Desire. Natuurlijk een wereld van verschil. Maar over half jaar hebben wij weer een toptoestel en zijn zij jaloers op ons.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_103910590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ja duh, mijn vriendin heeft ook de SGS2 en ikzelf de Desire. Natuurlijk een wereld van verschil. Maar over half jaar hebben wij weer een toptoestel en zijn zij jaloers op ons.
Ik kan nou al niet wachten op dat moment!
pi_103910593
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik heb Oxygen ooit eens een kans gegeven maar het is inderdaad Android in de puurste vorm. Ik miste al snel de toch wat meer gebruikersvriendelijke interface van MIUI, en daar heb ik de MIUI-XJ van. Toestel an sich is prima, maar als ik andere telefoons van deze generatie in m'n handen heb ben ik toch wat minder tevreden. Nog een half jaartje volhouden en dan mag ik gelukkig een nieuwe uitzoeken :)
Ja klopt, wanneer Sense3.5 stabiel draait op de Desire zet ik die er weer op. Sense is toch wel zo veel gebruiksvriendelijker dan standaard Android.
pi_103915992
Heb zelf InsertCoin en dat gaat snel genoeg, alleen momenteel synct ie niet lekker :{

Eergisteren geupdate naar de nieuwste versie, met vorige nergens last van, maar nu krijg ik m'n mailtjes pas na handmatig vernieuwen ;(
pi_103922997
voor de cm7 mensen, waar hebben jullie een woordenboek vandaan getoverd?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_103923891
Ik heb net insertcoin op mijn desire gezet( versie 1.1.4). Het werkt alleen niet helemaal goed. Ik kan niet bij de instellingen, dan krijg ik de melding dat dat programma niet geïnstalleerd is. ook krijg ik geen lockscreen als ik mijn scherm heb uitgezet. Ik zie dan alleen de achtergrondafbeelding en de balk bovenin. Ik moet dan de batterij eruit halen om hem opnieuw op te starten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
To err is human, to forgive bovine.
pi_103924041
Mijn geheugen is echt altijd vol tegenwoordig. En als gevolg pusht 'ie m'n Whatsapp en email dan niet meer, ofzo :{
pi_103925284
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:01 schreef ß het volgende:
Ik heb net insertcoin op mijn desire gezet( versie 1.1.4). Het werkt alleen niet helemaal goed. Ik kan niet bij de instellingen, dan krijg ik de melding dat dat programma niet geïnstalleerd is. ook krijg ik geen lockscreen als ik mijn scherm heb uitgezet. Ik zie dan alleen de achtergrondafbeelding en de balk bovenin. Ik moet dan de batterij eruit halen om hem opnieuw op te starten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
Welke heb je er op gegooid?
cm7 of a2sd? (en heb je de hboot die bij de juiste versie past?)
pi_103925430
Ik had eerst cm7 geinstalleerd, maar toen bleef hij hangen op het HTC opstartscherm, daarna a2sd gedaan, die start wel op en lijkt het normaal te doen, op die dingen in mijn vorige post na.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:32:17 #14
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_103925431
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Of je koopt gewoon een Miui Xiaomi phone Straks in december komt er nog een snellere uit, geloof met een dual processor
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_103925579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:32 schreef ß het volgende:
Ik had eerst cm7 geinstalleerd, maar toen bleef hij hangen op het HTC opstartscherm, daarna a2sd gedaan, die start wel op en lijkt het normaal te doen, op die dingen in mijn vorige post na.
Alles gewiped?
(wipe alles anders en flash hem opnieuw, is ook zo gebeurd :) )
pi_103925674
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:34 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Alles gewiped?
(wipe alles anders en flash hem opnieuw, is ook zo gebeurd :) )
Dat heb ik ook al meerdere keren gedaan.
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:17:04 #17
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_103947947
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Jesse_ het volgende:
Dat vraag ik me ook af.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_103949573
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Jesse_ het volgende:
Ik gebruik het Swiftkey toetsenbord, bevalt me prima! (via GetJar is hij gratis te downloaden :))
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:43:14 #19
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_103955311
Mwa, ik vind het standaard CM7 toetsenbord wel relaxed, alleen zit er nog geen NL woordenboek bij.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:19:04 #20
87334 lekzzz
pi_103958602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 10:22 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik gebruik het Swiftkey toetsenbord, bevalt me prima! (via GetJar is hij gratis te downloaden :))
Ik gebruik Swype, zijn volgens mij maar weinig mensen die dat gebruiken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 08:41:07 #21
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_103988152
Ik heb het een aantal malen geprobeerd te gebruiken voor een paar maandjes, maar ik blijf me eraan irriteren en dus kom ik elke keer weer op een normaal toetsenbord uit..
pi_103992194
Ik weet niet of ik hiermee ook terecht kan in dit topic, maar ik heb een HTC Desire S en ik wil hier graag MIUI op zetten.

Ik heb ervaring met het flashen van een LG KM900 Arena, als dat mocht helpen, maar ik zou dus graag wat hulp hebben met het vinden van een geschikte ROM. :)

EDIT: never mind, 'k heb het Desire S-topic al gevonden. :)
pi_104092238
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2011 20:15 schreef wc-eend het volgende:
Vraagje;

Ik heb een HTC Desire die op FroYo draait...

Nu is mijn interne geheugen vol (10 MB over) en het werkgeheugen zit op 50% ongeveer. Ik heb alle apps waar dit mogelijk is al op de SD geïnstalleerd (nog 3 gig over op de SD) maar mijn vraag is of er een manier is om te zorgen dat ik meer apps zou kunnen installeren?

Ik kan ook bepaalde apps zoals voice search (5 MB) niet verwijderen :'(

Iemand opties, ideeën?
  maandag 7 november 2011 @ 21:56:53 #24
87334 lekzzz
pi_104097854
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:47 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Rooten en een custom rom erop zetten?
pi_104118467
AdamG, de developer van Oxygen, heeft gisteren aangegeven Ice Cream Sandwich ook naar de Desire te brengen _O_ _O_

http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1414
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:51:53 #26
87334 lekzzz
pi_104140467
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:40 schreef Ireyon het volgende:
AdamG, de developer van Oxygen, heeft gisteren aangegeven Ice Cream Sandwich ook naar de Desire te brengen _O_ _O_

Adam rocks, alleen hoop ik stiekem dat Miui ook ICS gast uitbrengen voor de Desire :)
pi_104140608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:40 schreef Ireyon het volgende:

_O_

Nou nog hopen dat er ook een ICS-rom met Sense ontwikkeld wordt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:02:59 #28
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_104141201
Ben benieuwd..Kan ik al die Galaxy nerds de ogen uitsteken _O_
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_104143680
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:56 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Rooten en een custom rom erop zetten?
Hmmm ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ziet er naar uit dat dat mij nog wel moet lukken..

Welke custom-rom raden jullie aan voor iemand die nieuw is met rooten maar wel veel opties wil hebben (uiterlijk en dergelijke) en een rom die stabiel is en gewoon werkt. Oh en met apps2sd, want daarvoor root ik hem :P
pi_104143752
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:42 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Hmmm ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ziet er naar uit dat dat mij nog wel moet lukken..

Welke custom-rom raden jullie aan voor iemand die nieuw is met rooten maar wel veel opties wil hebben (uiterlijk en dergelijke) en een rom die stabiel is en gewoon werkt. Oh en met apps2sd, want daarvoor root ik hem :P
Ik gebruik nu Runnymede. Android 2.3.5 met Sense 3.5. Werkt erg goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')