Turquaz52 | woensdag 2 november 2011 @ 20:50 |
Heey PTA-Vrienden, Heb een Golf Mk2 met Mk3 1.9 TDI motor, Mk3 Dashboard en Mk5 interieur gekocht.. De BMW gaat lekker onder een zeil haar winterslaapje doen en ga dan daily rijden met deze beest.. Pics volgen, heb nog alleen de Marktplaats foto's..: ![]() Maargoed, het is dus een beetje een Opknapprojectje dus hij heeft zijn nodige probleempjes: - In de 4 volgas @ 100kmpu OF in de 5 @ 130kmpu vliegt ie in de noodloop. - Starten gaat met warm (koud nog niet geprobeerd) motor met volgas, anders slaat ie moeilijk aan (4-5 sec doorstarten) - Gloeispiraal knippert tijdens het rijden, maar ik ondervind geen vermogenverlies. - Na het starten kun je gelijk rijden, maar na 5 of 10 seconden doet de gaspedaal ff niks en daarna na een paar seconden pakt ie hem weer.. Wat kan het zijn?? Zelf dacht ik aan de N75 klep, maar i dunno.. Ik heb lang geen TDI meer aangeraakt.. Dus volg me en help me de winter door.. ![]() xTurq | |
ColtZ40 | woensdag 2 november 2011 @ 21:07 |
De auto past prima bij je naam. ![]() | |
Bananenvlaflip | woensdag 2 november 2011 @ 21:08 |
Jeej, nog een Turq-project. Ik volg met belangstelling. | |
FalleNk810i | woensdag 2 november 2011 @ 21:20 |
Nice, zal wel lekker gaan met die 1.9 TDI in zo'n golf 2 En lekker interieur ![]() Zit er ook nog een schroefset onder? | |
Anne | woensdag 2 november 2011 @ 21:51 |
TT aangepast, in subforum Projecten gezet en in ons topic: Overzicht Projecten Gefeliciteerd ![]() | |
invine | woensdag 2 november 2011 @ 21:55 |
Yes, nog een turqie topic! | |
Nordic-Imports | woensdag 2 november 2011 @ 22:02 |
Hoppa, nu ga ik je wel volgen. | |
junkiexp | woensdag 2 november 2011 @ 22:45 |
Dan volg ik deze toch gewoon ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 november 2011 @ 07:53 |
Sjeezus, koopt 'ie weer een ander uit 12 auto's samengesteld probleemwrak ![]() ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 3 november 2011 @ 08:55 |
Koop in ieder geval een fatsoenlijk luchtfilter, scheelt weer problemen. | |
kevin20vt | donderdag 3 november 2011 @ 11:01 |
Tof Turq! Ik was m'n pw kwijt maar speciaal voor dit topic maar weer een nieuw pw aangevraagd ![]() Komt deze uit de buurt? | |
drdoofenshmirtz | donderdag 3 november 2011 @ 11:07 |
Ik zou eerst die gloeipitten maar eens nader bekijken... en zoals hierboven al gezegd: normaal luchtfilter inbouwen. Deze motoren houden niet echt van open ademen. Gek genoeg kan noodloop ook te maken hebben met de startonderbreker, en dan toeslaan als je al rijdt. | |
kevin20vt | donderdag 3 november 2011 @ 11:21 |
Zit er nog een obd aansluiting op? Kun je hem natuurlijk ook even uitlezen ![]() | |
Der.Rudy | donderdag 3 november 2011 @ 12:01 |
Import uit Duitsland? | |
Turquaz52 | donderdag 3 november 2011 @ 17:27 |
Explain.. ![]() Thank You... ![]() Thank You too sir.. ![]() Welcome on Board my brother from an other mother ![]() ![]() Heb ik iedereen al verteld dat deze gozer helemaal van de andere kant van Limburg naar mij toe is gekomen om de blok van de Bimmer te swappen destijds..? Zonder hem was er geen *vroem*.. ![]() U bent ook welkom.. ![]()
![]() Hoe? Wat voor een? Ik kan me accu niet eens onder de motorkap kwijt.. ![]() hahaha thanks, no man.. Deze komt helemaal boven Haarlem.. Dus geen bekende hier.. Morgen ben ik trouwens @ de meeting, kom jij ook..? ![]() Hmmm Gloeipitten worden nader bekeken, heb nog zgan gloeipitten over van de Grand Scenic 1.9 DCi over van paps auto, kijken of ie evenlang zijn/zelfde type en anders die er in pleuren of ff voor 15,- de stuk @ Heuts bestellen.. Ik heb het kapje er nog niet af gehaald, maar volgens de vorige eigenaar zat er een OBD aansluiting in ja, ik heb wel ff met me vinger er onder gevoeld en ik voelde wel iets dus.. Misschien zometeen ff kijken.. Destijds wel ja.. Maar niet door mij. Is ook omgebouwd in Duitsland.. En is volgens RDW ook een 1.9 110PK. Iemand nog een Goedkoop Oldtimer verzekering voor Woonwerk verkeer..? (Max 15.000km) | |
HenkXL | donderdag 3 november 2011 @ 22:04 |
vet man een golfje 2 met een 1.9 tdi, andere turbo, verstuivers en een chipje en gaan! ![]() Oja en de probleempjes aanpakken natuurlijk ![]() | |
blup | donderdag 3 november 2011 @ 22:26 |
Chipje alleen doet al 130. | |
Turquaz52 | donderdag 3 november 2011 @ 23:00 |
Morgen eerst maar eens ff uitlezen en fixxen.. Op het gebied van Tuning is het simpel: Freeflow uitlaat, dus kat leeg en middendemper delete met een stock GTI uitlaat en daarna maybe een chip.. 110PK is ruim voldoende op dit moment, maar wat ik niet begrijp is: hoeveel weegt dat ding nou..? ![]() op kenteken staat 1180kg..? ![]() | |
invine | donderdag 3 november 2011 @ 23:09 |
Waarom niet gewoon fatsoenlijk berijdbaar maken en dan er mee gaan rijden... nee nee.. stom dat kan niet in een turquaz52 topic ![]() | |
blup | donderdag 3 november 2011 @ 23:31 |
Ipv dat je dit ding nou eens niet mishandeld.... | |
Mikkie | donderdag 3 november 2011 @ 23:52 |
Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. Als het geheel goed is uitgevoerd: top en slim! Is het een hobbyproject, dan betwijfel ik of het een daily kan worden ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 4 november 2011 @ 00:19 |
Schroefset ![]() | |
madco | vrijdag 4 november 2011 @ 08:52 |
Wordt weer een leuk project van Turq... ![]() ![]() Ik blijf hem ff volgen toch altijd weer leuke/gekke ideen met auto's Had jij trouwens niet een motorblok over uit je bmw? hang die erin als project ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 4 november 2011 @ 19:54 |
Neee, dit is goed zat.. Alleen echt vandaag de heledag steeds in de Noodloop.. ![]() godverdomme, echt irritant zeg, nergens een N75 klep ofzo kunnen vinden, heb ik gevonden waren ze kapot (de nippeltjes).. fuuck man. Morgen maar eens goed om me heen kijken voor een sloop TDI voor een N75 en eventueel gelijk een luchtmassameter.. Uitlezen is niet gelukt btw, apparaat kon de ECU niet vinden ofzo, cheap ass ding.. Morgen of zometeen maar eens aan een VAGcom koppelen.. Kijken wat ik er uit kan halen.. Desnoods een ander turbo op pleuren ofzo.. | |
Turquaz52 | vrijdag 4 november 2011 @ 19:55 |
Zowiezoo.. ![]() | |
HenkXL | vrijdag 4 november 2011 @ 19:57 |
Een cheap ass schroefset is juist een stuiter set.. en ik spreek uit ervaring ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 4 november 2011 @ 22:35 |
Waar uit Haarlem komt ie vandaan ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 5 november 2011 @ 10:47 |
Ik zou eens beginnen met compressie meten (ivm startproblemen), dan kun je iig al veel uitsluiten. | |
Turquaz52 | zaterdag 5 november 2011 @ 18:26 |
Nou nee, TecTuning is best een heerlijke schroefset.. Vriend van me had ook zo'n schroefset en beviel hem echt goed.. Krommenie ofzo.. Komt goed.. ![]() En update: Auto is gefixt ![]() ![]() ![]() Na uitlezen kwamen er 10 foutcodes uit, gewist en er kwam 1 uit: N75 klep.. Op sloop 2 stuks gehaald van een Golf 4 TDI, maar toen ik wou wisselen en de stekker vande originele er uit wou trekken had ik de draad al in me handen, deze was door corrosie kapot gegaan, dus stekker & kabels vervangen en hij vliegt als een speer ![]() ![]() ![]() Geen Noodloop meer en geen knipperend lampje op dashboard.. ![]() Me= Happy.. Plus gisteren lekte ineens me auto KVS, deze gefixt.. Nou nog alle andere dingen, maar technisch is de auto nou tip top in orde.. ![]() Ohw ja, iemand intresse in een katalysator? Anders slijp ik hem open en leeg hem.. | |
Fer | zaterdag 5 november 2011 @ 18:35 |
Heb je al een bearlock? Straks komen de bulgaren ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 5 november 2011 @ 22:40 |
Kat niet leeg maken, da's hardstikke zonde en bere ongezond! Indien je er geen drol me doet wil ik hem wel.. | |
Bananenvlaflip | zaterdag 5 november 2011 @ 23:55 |
Bij een diesel heeft een kat toch minder functie dan bij een benzine? Ik zeg niet dat het milieu-vernatwoord is om hem leeg te slaan.. @Turq: gaat de oude golf III tdi inspiratie geven voor deze tdi, als in, ga je deze full flow maken? | |
Turquaz52 | zondag 6 november 2011 @ 10:41 |
Heeft FK Automotive dempers er onder liggen van volgens mij een uitlaattraject van 63mm, ik heb het niet gemeten maar dik issie zeker, ik hoef geen kat, de milieu doet me niks.. Lekker roetten, dat is goed. En een betere ademhaling. De oude Golf III TDI is een geval apart, dat is appels met peren vergelijk.. ![]() | |
invine | zondag 6 november 2011 @ 12:28 |
Lekker die kat eronder laten zitten, verschil merk je toch niet! En ben je (voor de verandering) ook nog is verantwoordelijk bezig! | |
Gokhan03 | zondag 6 november 2011 @ 14:00 |
Ik zie de link niet tussen verantwoordelijk bezig zijn en het verwijderen van een kat. Dus al die race auto's zijn onverantwoordelijk bezig? | |
HenkXL | zondag 6 november 2011 @ 14:11 |
Leker die kat eronder uit slopen, een diesel moet roeten ![]() | |
TombolaTrombone | zondag 6 november 2011 @ 15:30 |
Een doormidden gezaagde Fiat Punto Een halve BMW met ontbrekend front en 325i blok waarvan telkens beweerd wordt dat-ie op turbo, op supercharger, op NOS enzo gaat lopen. En nu een Golf II met 1.9 TDI waarvan de vraag is of hij deze winter gaat overleven. What's next? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 6 november 2011 @ 15:38 |
Een fiets. | |
invine | zondag 6 november 2011 @ 15:59 |
Milieu ? | |
FkTwkGs2012 | zondag 6 november 2011 @ 16:02 |
![]() | |
Turquaz52 | zondag 6 november 2011 @ 16:33 |
![]() | |
Turquaz52 | maandag 7 november 2011 @ 18:25 |
En hij lekt nog steeds.... ![]() | |
Bananenvlaflip | maandag 7 november 2011 @ 19:03 |
Dat lijkt me wel gaaf! De enige echte Turq-fixie. Met turbo. | |
Herr.Flick | maandag 7 november 2011 @ 19:09 |
Dan was ie ook nog niet gefixed! ![]() Waar lekt ie dan? | |
Turquaz52 | maandag 7 november 2011 @ 20:10 |
Bij de uitgang van de radiateur.. OF @ de slang.. | |
Turquaz52 | woensdag 9 november 2011 @ 08:41 |
Okee en nou moet het afgelopen zijn met dat gelek, slang ingekort en gestopt met het lekken van water.. Hoop dat het zo blijft ik rij 7-900km per week dus moet het betrouwbaar blijven... | |
drdoofenshmirtz | woensdag 9 november 2011 @ 11:35 |
Slang een klein beetje opgeruwd aan de binnenkant + wat vaseline erop gedaan? | |
Turquaz52 | woensdag 9 november 2011 @ 13:16 |
nee hoezo? Waar is dat goed voor? | |
Gokhan03 | donderdag 10 november 2011 @ 09:40 |
Met vaseline kan je dit Edit [ Bericht 11% gewijzigd door blup op 10-11-2011 09:45:39 ] | |
Turquaz52 | donderdag 10 november 2011 @ 11:28 |
Kan je wat..? ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 10 november 2011 @ 14:23 |
De Golf Mk2 is waarschijnlijk de meest degelijke golf, als daar een beetje lief voor gedaan is, is ie niet stuk te krijgen | |
RealBizkit666 | donderdag 10 november 2011 @ 14:28 |
Heb je het topic gelezen? Alleen de buitenkant is nog Mk2. De rest is wat anders... ![]() | |
drdoofenshmirtz | donderdag 10 november 2011 @ 16:52 |
Ik heb dat geleerd van een ander, soms blijft een slang die niet zou mogen lekken dat toch doen, dat opruwen en het beetje vaseline helpt dan. De slang koekt dan ook minder vast. Ik doe het altijd preventief en nooit meer last van lekkende koelslangen bij de koppelingen ![]() (Mijn pa zweert bij dubbele slangklemmen op zijn W124, kan ook nog.) | |
Pietverdriet | donderdag 10 november 2011 @ 16:54 |
Oh dear, ellende due | |
Turquaz52 | donderdag 10 november 2011 @ 19:10 |
Hmmm, ik zal het onthouden.. Dubbele slangklemmen gebruik ik ook op zijn tijd, vooral als ik weet als iets echt onder druk gaat staan (bijv. de versnl. bak olie koeler van me BMW).. Thanks voor de tip.. ![]() Valt mee, deze is uit te lezen en te verhelpen, een MK2 daarentegen niet.. ![]() | |
winterstorm666 | donderdag 10 november 2011 @ 19:58 |
Please,ben lief voor het dingetje als de ombouw netjes gedaan is...Mk2 Golf is een leuk ding..helemaal met een nette Tdi ombouw. En die eerdere opmerking wat betreft goedkoop onderstel is helaas waar,mijn beste ervaring was Koni geel met Apex veren (-55 op 17") na diverse budget merken zoals Supersport en FK..jij hebt echter wat meer kg's op de vooras,niet echt een eerlijke vergelijking..maar een Golf 2 gaat heel snel een vervelende stuiterbak worden. | |
Turquaz52 | donderdag 10 november 2011 @ 20:27 |
Ik merk dat als ik al de gas los laat in een bocht of iets te snel een bocht neem dat de achteras wilt uitbreken.. Niet echt een leuk zaak eerlijk gezegd. Maar ik wil het liefst gaan voor een schroefset, moet altijd wat hoger en lager in te stellen zijn.. En hij mag absoluut geen stuiterbak worden, ik heb gehoord da TEC tuning best een goede schroefset was..?? En what about FK Automotive, is dat een budget tjoening spul ja? Ik heb een uitlaatlijn van FK er onder hangen.. (3 dempers) | |
winterstorm666 | donderdag 10 november 2011 @ 20:45 |
Trek je reservewiel er eens uit en leg daar eens wat gewicht in en probeer eens wat qua wegligging (niet schuivende massa met een laagst liggend zwaartepunt achter),dan kun je wat proberen te compenseren met je meer massa voor (ik weet niet precies wat een tdi meer weegt tegenover een normaal dieselblok Mk2) Een lichtgewicht zoals een Mk2 reageert al op een 15 kg gewichtverschil Va/Ha bij stevig rijgedrag..probeer dat gedrag eens neutraal te krijgen en baseer je onderstel vandaar uit..bandenkeuze is ook erg belangrijk..de mijne reageerde het beste op 15" met 195/50/15 bridgestone potenza re520 dacht ik,is alweer een tijdje geleden... Qua uitlaat..mja,ik zou de cat eronder laten..issie gechipped? | |
Turquaz52 | donderdag 10 november 2011 @ 22:12 |
Reservewiel heb ik niet meer achterin, wel de accu.. | |
Turquaz52 | vrijdag 11 november 2011 @ 02:15 |
Vorige post was met mobiel, dus deze keer wat inhoudelijker: Reservewiel heb ik achterin niet liggen, ik heb Links achter de accu liggen omdat het niet meer onder de motorkap past. Daar in de plaats ligt de stuurbekrachtiging reservoir. Ik merk wel als ik in een bocht de gas los laat dat de achterkant makkelijk 'kan' uitbreken, heb het al een paar keer -expres- gedaan. Om het gevoel te krijgen waar de grens ligt bij de auto. Ik heb hem 2 dagen na aankoop ff op de weegbrug geparkeerd om te kijken hoeveel ie nou echt weegt. Op papieren staat 1080KG, in werkelijkheid 1050KG met volle tank (85-90%). Ik rij nou op winterbanden (sinds aanschaf) dus kan eigenlijk geen oordeel doen welke banden beter zijn dan welke, maar ik heb hier niks over te klagen eerlijk gezegd, op het uitbreken na.. Ook ben ik van plan op 15 of 16ers te rijden met dunne banden, laten we zeggen om en om nabij de 195/40 of 205/35.. En cat wil ik er eigenlijk niet onder hebben, ik hoef geen weerstand in me uitlaatlijn, ik heb een turbo en wil dus zo freeflow mogenlijk hebben.. Qua dempers heb ik er FK Automotive dempers onder liggen, kun je me vertellen of deze el cheapo spul is of toch kwalitatief/race/sportief/vermogen materiaal is? ![]() | |
Rauw. | vrijdag 11 november 2011 @ 08:18 |
FK > TECtuning. Wil allebeide goed laag alleen de FK is minder corrosiegevoelig. Leuke projectwagen! | |
Turquaz52 | vrijdag 11 november 2011 @ 12:02 |
Ik vroeg alleen of de merk goed is, omdat ik een uitlaat lijn ervan onder heb hangen, niet omdat ik op de schroefset van FK wil rijden.. ![]() (beter lezen.. ![]() | |
Rauw. | vrijdag 11 november 2011 @ 12:23 |
Oke, dan koop je je maar een Tectuning set. En FK is over het algemeen budgetspul, maar beter FK dan al die andere weinigzeggende merkjes. | |
Geelman | vrijdag 11 november 2011 @ 16:12 |
MkII, dus goed topic! ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 11 november 2011 @ 18:21 |
MK2 is Okee, maar hij ziet er qua uiterlijk niet uit.. Hij moet gespoten worden.. ![]() Vandaag olie ververst, morgen eens ff de KVS verversen, ik heb er nou sinds de lekkage water in zitten, omdat ik niet elke dag nieuwe KVS wou kopen.. Nou hij niet meer lekt komt er KVS in.. En qua schroefset komt er lekker TEC Tuning onder, el cheapo maar wel comfortabel en kwalitatief ook niet slecht.. Hij gaat iig niet op zijn bek net als de BMW ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 16 november 2011 @ 18:38 |
Nou ja, hierbij alvast een sneak peaks van me Golfje, heb vandaag 2 speakers ingebouwd van Fusion, de originele Blaupunkt kapjes zitten er weer op:![]() ![]() ![]() Ik durf gewoon echt geen foto's van de auto te maken, ik schaam me echt hoe de ex eigenaar de auto zo heeft kunnen rollen ![]() ![]() Aub, mat zwart ![]() | |
FransDeens | donderdag 17 november 2011 @ 15:44 |
Is dat het originele dashbord, of is dat ook van een Golf 3? | |
RealBizkit666 | donderdag 17 november 2011 @ 15:45 |
Lees de 1e zin in de OP... Dat is de zin na de aanhef... | |
JK1982 | donderdag 17 november 2011 @ 15:53 |
Ik denk dat hij een foto uit z'n privécollectie had gepost.. ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 17 november 2011 @ 16:02 |
Vind ik persoonlijk wel wat hebben, dat matzwarte. Zelfs als het met een verfroller gedaan is. Kun je er toevallig ook nog met een krijtje op schrijven? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 17 november 2011 @ 19:10 |
![]() Oehlalaa Gokhan ![]() Zou wel kunnen denk ik, maar ga het niet proberen.. ![]() En ik heb vandaag een mat zwart spuitbus gekocht om de gele plekken weer te camoufleren.. ![]() ![]() En heb een Turbodrukmeter ingebouwd, wel uber vet ![]() | |
powerflux | vrijdag 18 november 2011 @ 17:57 |
zeker? hij ziet er erg VW uit, beetje vento-achtig. edit: d'oh. niet alleen reageren, ook lezen. | |
FransDeens | vrijdag 18 november 2011 @ 18:01 |
Het spijt me echt enorm dat ik er overheen had gelezen, bij deze mijn bijzonder gemeende excuses. ![]() | |
invine | vrijdag 18 november 2011 @ 18:11 |
Hoeveel heb je er eigenlijk voor betaald als ik mag vragen? | |
Turquaz52 | vrijdag 18 november 2011 @ 18:18 |
Excuses aanvaard.. ![]() wehehhe.. ![]() | |
invine | zondag 20 november 2011 @ 00:21 |
Ik had het er niet voor betaald ![]() | |
drdoofenshmirtz | zondag 20 november 2011 @ 00:37 |
Zilveren tellerplaten met rode letters zaten in zowat alle actiemodellen van de Golf III ![]() Verschillen zaten hem meer in stof, stiksels en stickers. | |
Turquaz52 | zondag 20 november 2011 @ 12:28 |
Kijk eens: http://kopen.marktplaats.(...)stcode=5931JK&srt=pu Ze beginnen al met de aller gaarste rotste kut 1.6d (met voorgloeien, mechanische pomp, 26 jaar oude blok) @ 1500,- eypo.. Dan is wat ik er voor betaald heb een koopje.. ![]() Ohw, nou goed, alles beter dan die lelijke zwarte tellers.. ![]() | |
ColtZ40 | zondag 20 november 2011 @ 12:34 |
Die is anders wel orgineel en daarom meer waard dan z'n bij elkaar gejat golfje. ![]() | |
invine | zondag 20 november 2011 @ 12:44 |
Ik snap dat het een koopje was ![]() | |
Turquaz52 | zondag 20 november 2011 @ 12:47 |
![]() ![]() Ik rij zuiniger, sneller, comfortabeler en moderner dan zo'n gare 26jaar oude 44PK dieselblok.. ![]() Ik kijk lekker een Golf 3 dashboard aan, lekker gevormd ipv een gare 4kante golf 2 dashboard.. Mijn kont zit lekker op een Golf 5 stoel, nice zit dat.. beter dan zo'n gare kruk waar je eigenlijk in een golf 2 op hoort te zitten.. Plus mijn auto is uit te lezen, doe dat maar eens met die oude blok.. * Turquaz52 = Happy | |
drdoofenshmirtz | zondag 20 november 2011 @ 19:05 |
Maar een geluid alsof er een tractor met open uitlaat voorbijkomt is wel een stuk minder ![]() | |
junkiexp | zondag 20 november 2011 @ 19:13 |
Beter een golf 5 dashboard erin dan, golf 3 is ook gaar. Die stoelen zijn wel baas ! | |
Turquaz52 | zondag 20 november 2011 @ 20:18 |
En dat weet jij.... Hoe? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 20 november 2011 @ 20:18 |
Is niet zo makkelijk als een Golf 3 dashboard.. Canbus enzeuw.. | |
drdoofenshmirtz | maandag 21 november 2011 @ 19:20 |
Ik refereerde aan het geluid van een ouderwets volkswagen 1.6 dieselblok. Geweldig. Lekker tokkelen zonder turbo. | |
Turquaz52 | maandag 21 november 2011 @ 20:58 |
Ohw nou, er zit weinig verschil in qua geluid.. ![]() Deze klinkt meer als een tractor.. Met zijn openluchtfilter.. ![]() | |
invine | zaterdag 26 november 2011 @ 13:07 |
http://www.knmv.nl/knmv/n(...)lijven-belastingvrij Lekkere miskoop turq ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 26 november 2011 @ 13:14 |
wtf?? Okee, hıj blıjft wel belastıngvrıj gezıen het feıt dat ıe van bouwjaar 85 ıs dus al 27 jaar oud. I Dont understand? | |
invine | zaterdag 26 november 2011 @ 13:38 |
Gaat om datum eerste toelating in nederland, of heb ik dat in mijn halfslaapdronkestaat verkeerd gelezen ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 26 november 2011 @ 14:06 |
Nee, je auto word voor het benzine deel (de basis) belastingvrij, de dieseltoeslag word wel berekend. Voorbeeld: golfje op benzine doet 100 euro per 3 maanden, golfje in het dezelfde gewichts categorie op diesel doet 250 euro in de 3 maanden. Dan betaal je dus 150 euro per 3 maanden voor de diesel, de benzine zou belastingvrij zijn, bij gas word ook de toeslag door berekend. Althans.. zo begreep ik het na een telefoontje met de belastingdienst. De regeling verandert voor iedereen, dus ook voor de huidige belastingvrije auto's. | |
ColtZ40 | zaterdag 26 november 2011 @ 18:14 |
Niet als de auto voor 1987 voor het eerst op naam is gezet waar dan ook. | |
Herr.Flick | zaterdag 26 november 2011 @ 18:26 |
Hmm.. dat zou mooi zijn! Ik had het probleem bij de belastingdienst neergelegd, en die meneer vertelde me dat het per 1-1-2012 voor iedereen veranderde. mijn 524td heeft nog geen NL kenteken (1e toelating in duitsland 1986), en het maakte niet uit of ik hem nog voor 2012 naar het RDW bracht of er na. Ik zou de dieseltoeslag moeten gaan betalen, het benzine deel is belastingvrij. Misschien heb ik hem verkeerd begrepen, of hij heeft het me niet duidelijk uitgelegd. ![]() | |
drdoofenshmirtz | zaterdag 26 november 2011 @ 18:26 |
Volgens mij geldt het niet voor auto's die al belastingvrij zijn, maar pas na 01-01-2012. Ik hoop van wel, het toeslagdeel voor mijn 1350 kg wegende diesel is ook niet misselijk ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 26 november 2011 @ 22:18 |
Deze ıs van 1985, dus blıjft nog steeds lekker belastıngvrıj toch..? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 december 2011 @ 00:04 |
Vandaag beetje geklust aan de TDI'tje.. Nieuwe gasveren voor de achterklep van een Golf 3 ![]() Schroefset er onder van een Golf 3 VR6.. ![]() Voor de rest tja, niet veel eigenlijk hij doet wat ie moet doen en dat is van A naar B rijden, vlot ook.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 24 december 2011 @ 05:15 |
Vandaag nieuwe heldere kruiskoplampen er op gepleurd, evenals een nieuw embleemloos gril, dubbele ruitenwissers ipv 1 en GTI/G60 voorbumper... ![]() Auto ziet er weer een heel stuk aantrekkelijker uit, in de zomer nog een paintjob en klaar is Turq.. (dan nog grotere turbo: een VNT GT1749V (130PK TDI Turbo) Transporter T4 2.5 verstuivers en Chip op maat richting de 170-180PK) ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 24 december 2011 @ 06:14 |
ook nog grillespoilertje boven en onder? staat altijd zo leuk op een mk2 -tje,vind ik.... | |
Turquaz52 | zaterdag 24 december 2011 @ 11:32 |
Boven had ik, onder heb ik nog nooit gezien? Maar ben dus aan het twijfelen om het weer te monteren of niet.. ![]() | |
invine | zaterdag 24 december 2011 @ 12:15 |
Pics or it didn't happen! | |
Turquaz52 | zaterdag 24 december 2011 @ 12:18 |
Jaaa met of zonder booskijkers..?? Wat zijn jullie meningen? Ik vind ze allebij wel mooi eerlijk gezegd, maar zonder is lekker clean, en met is wel cool.. dunno what to do ![]() | |
invine | zaterdag 24 december 2011 @ 12:19 |
Zonder. | |
Turquaz52 | zaterdag 24 december 2011 @ 12:19 |
Ik heb hem er ook niet opgezet, zit nog vast aan de vorige gril, dan maar zonder.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 24 december 2011 @ 12:20 |
Maargoed, vandaag de auto fftjes wassen (ff een met de hogedrukreiniger het vuil afblazen) en dan moet ik nog naar de garage, en dan wil ik wel ff een paar foto's maken.. ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 24 december 2011 @ 16:25 |
Pas op dat je lak er niet afspuit. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 24 december 2011 @ 17:07 |
![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 24 december 2011 @ 19:28 |
Onder is een Jetta lijst..dus zonder de ronde uitsparing..per koplamp 2 sleufjes slijpen in de grille,maakt een mooi geheel,ik heb een pic van m'n opude golfje..zal em eens opzoeken. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 december 2011 @ 19:32 |
![]() | |
Ricksnor | zaterdag 24 december 2011 @ 20:40 |
Haha, wat een grafding. Hou het gewoon allemaal origineel. (Ik bedoel niet die van jou Charged.) | |
vannelle | zaterdag 24 december 2011 @ 21:11 |
Welke bedoel je dan wel? | |
FalleNk810i | zaterdag 24 december 2011 @ 21:20 |
Bah, booskijkers.. Dan wordt t echt een pauper bak | |
Sounddragon | zaterdag 24 december 2011 @ 22:58 |
Ik zeg mét; is styling uit de tijd lang vóór de joekiejoekie bumpers, dus dan mag het ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 december 2011 @ 14:01 |
Ik vind van hoe hij er nou bij staat wel okee.. ![]() Nou nog 2 nieuwe voorschermen (deze zijn omgerold) en een G60 lijstenset rondom incl. sideskirts & een paintjob + Lenso BBS imitatie velgen er op en qua uiterlijk is ie af.. Foto's, tja.. is te koud om nou na buiten te lopen ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 december 2011 @ 16:25 |
Mwaaa ff een klein filmpje, stelt eigenlijk niet veel voor, maar is wel leuk om te showen denk ik..: | |
junkiexp | maandag 26 december 2011 @ 16:45 |
Ja echt leuk, goede video en audio kwaliteit ook ! | |
Turquaz52 | maandag 26 december 2011 @ 17:54 |
![]() | |
FalleNk810i | maandag 26 december 2011 @ 19:32 |
Kon je niet gelijk foto's maken van je auto? | |
Turquaz52 | maandag 26 december 2011 @ 19:58 |
ik heb ook een onduidelijke foto van de auto.. ![]() | |
Ricksnor | maandag 26 december 2011 @ 20:00 |
Dat ding van Turquaz. | |
Turquaz52 | maandag 26 december 2011 @ 20:02 |
![]() | |
blup | maandag 26 december 2011 @ 20:05 |
Komt er nou ook nog vaute turkse muziek uit de golf van je? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 december 2011 @ 20:09 |
Nee.. ![]()
| |
LangeJan | woensdag 28 december 2011 @ 00:00 |
Leuk aangepakt en vooropgesteld geen slechte zet om een belastingvrije diesel met moderne techniek te kopen. Scheelt weer een paar centen toch? Hiermee val je in ongeveer dezelfde categorie als figuren die een oud landroverchassis kopen en daar vervolgens een moderne carosserie op (laten) zetten. Beetje door de mazen van de wet net doen alsof je een dikke landrover rijdt, maar dan zonder de wegenbelasting ![]() ![]() Maar ik zie aan alles (je "projecten") dat je een rasechte klassieker liefhebber bent hoor, mooi origineel Golfje en je doet er alles aan om hem in originele staat te brengen en te houden! Net als die andere belastingontduikers die massaal 190D en oude diesels importeren, uiteraard omdat ze het zulke mooie auto's vinden allemaal! Deze mensen, waaronder jij, hebben geen flauw benul van wat ze eigenlijk aan het doen zijn. Wat die lui hiermee aan het doen zijn is namelijk imho het onder druk zetten van de voordelen cq. vrijheden die oldtimers met zich mee brengen voor de daadwerkelijk liefhebbers van youngtimers en oldtimers. Leuk ook dat je even aangeeft in het topic geen fuck te geven om het milieu. Hiermee impliceer je dat je het zelfs leuk vindt om milieuonvriendelijk bezig te zijn en er ook nog lekker om kan lachen dat je met je wanstaltige wagen geen belasting hoeft te betalen. Hahahaha! ![]() Omtrent het financiele aspect kan ik met je meekomen, maar op sociaal vlak ben je mijn inziens fout bezig en ten opzichte van liefhebbers uiterst onsympathiek. | |
drdoofenshmirtz | woensdag 28 december 2011 @ 00:15 |
Nondeju man, ga anders even azijnpissen in KLB. En als de Nederlandse (belasting)wetgeving je niet bevalt,dan verhuis je toch naar ergens waar het 'beter' is? Stuur je een kaartje? Groetjuns! ![]() Ontopic: bazenauto. Stiekem wil ik ook een moderne motor in mijn 240D, vervolgens iedere zilvergrijze Astra eruit accelereren bij het stoplicht. | |
LangeJan | woensdag 28 december 2011 @ 00:19 |
Ja lekker makkelijk, doe het maar af als "gezeik" en neem maar weer de weg met de minste weerstand. De belasting wetgeving bevalt mij overigens wel, de parasieten die het misbruiken, uitpersen en het voor de rest verpesten bevallen mij daarentegen niet, die heb je overigens overal, dus verhuizen is helaas geen optie. Er tegenin gaan wel ![]() Dit is overigens een openbaar forum en ik ventileer mijn mening en ook nog eens ontopic. Wat jij er mee doet moet jezelf weten, ik ben mijn ei in ieder geval kwijt ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 28 december 2011 @ 03:08 |
En dan is hierbij mijn mening..: -edit- nevermind.. For your information: Wij betalen thuis ca. 2250euro per jaar aan belasting voor 2 auto's. Een Renault 1.9 DCI van 1580KG en een BMW 318i van 1250KG.. Reken uit. LAAT mij dan een oldtimer er bij kopen voor de belastingvoordeel, waarom the fuck ben je er zo op tegen? Wat gaat het JOU uberhaubt aan wat ik rij? Waarom ik het rij en wat ik met mijn auto doe? Ja dat klopt ik rij een van de Motorvoertuigen Belasting vrijgestelde diesel met een moderne 1.9 TDI motor met een moderne Golf 3 Dashboard en zit op heerlijke moderne Golf 5 stoelen, so what? Ik betaal nog steeds belasting voor mijn BMW en mijn vader betaald nog steeds belasting voor zijn Renault.. Dus ga maar bij anderen aan de deur kloppen die helemaal geen auto's hebben, maar wel 5 oldtimers.. (en dat verhaaltje over dat landrover shit: LOL! Probeer er maar aan 1 te komen, ze kosten meer in aanschaf dan de belasting wat je betaalt over de hele leven van de auto zelf) | |
Turquaz52 | woensdag 28 december 2011 @ 03:09 |
Doen! Zo'n Multiklepper CDI blok zal niet moeilijk moeten zijn met inbouwen ![]() Typ eens bij Youtube in: 'Diesel Drift', zie je ook een oldtimer Benz met een Multiklepper blok en een scania turbo ![]() | |
invine | woensdag 28 december 2011 @ 12:12 |
Is dat die station waar ze mee driften? Die heeft ook een volvo onderstel.. | |
Turquaz52 | woensdag 28 december 2011 @ 13:45 |
iDunno.. is wel een vet ding iniedergeval, youtube er maar op los, eentje is een interview waarbij hij alles uitlegt.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 december 2011 @ 23:41 |
Nougoed, alweer onduidelijke foto's, maarja.. Ik ben te lui om de moeite te nemen om foto's te maken.. ![]() Hierbij ff snel snel foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() Morgen hopelijk wat duidelijkere pics.. Oohja: Heb vandaag nieuwe remblokken, remschijven en remklauwen voor vervangen van een Golf 1.8 GT, morgen de trommels er af rukken en schijven daar voor in de plaats plakken.. (secondelijm is sterk genoeg toch? ![]() | |
hardcore-gabber | vrijdag 30 december 2011 @ 01:15 |
ja van bizon | |
Sounddragon | vrijdag 30 december 2011 @ 11:33 |
Moet je ook niet de hoofdremcilinder overzetten dan? meestal moet die ook mee als je naar schijven gaat achter, de lossing van de rem is vaak anders ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 30 december 2011 @ 12:14 |
Eerlijk? Nee, eigenlijk hoeft het niet. Maar: ik wil wel de hoofdremcilinder overzetten van een Golf IV, de rempedaal van de IV isgewoon heel prettig, alleen heb ik nergens een bron wat het kan bevestigen dat ik de hoofdremcilinder gewoon op mijn rembooster kan schroeven.. | |
Sounddragon | vrijdag 30 december 2011 @ 12:32 |
Bij een Astra moet het wel; anders doen de schijven achter bijna niks, vandaar mijn vraag ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 30 december 2011 @ 12:35 |
eeeh, dat moet wel, remklauw zuigers hebben een groter oppervlak dan wielremcilinders, en daardoor is en een hogere druk nodig, om de zuiger even ver naar buiten te laten komen .... | |
Gokhan03 | vrijdag 30 december 2011 @ 18:28 |
Turq gast alleen. Hij remt nooit. Denk dat t handig is als je de rempedaal weghaalt :p | |
Sounddragon | vrijdag 30 december 2011 @ 18:31 |
Is dat een doodsverwensing, een troll of gewoon een beroerde grap? | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 30 december 2011 @ 18:35 |
ik hoop voor hem #3, maar ik denk #2 en ik hoop voor hem niet #1 | |
Turquaz52 | vrijdag 30 december 2011 @ 23:05 |
Het is Gokhan, geef eens een reden waarom hij mij een doodverwensing doet..? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 30 december 2011 @ 23:24 |
Heb met mijn handen aan de schijven gedraaid en met wielen aandraaien toen de wiel in de lucht was, het werkt wel. Is gewoon goed. Zie post boven je, en ze adviseren juist om een rembegrenzer (of hoe je dat ding op je achteras noemt die op het gewicht ander druk levert) over te zetten, want anders kan de auto om zijn as vliegen in een bocht tijdens het remmen.. Ik heb net een paar keer goed geremd en hij doet het naar behoren.. Wat een tegenslagen had ik zeg, nooit meer 2e hands prul op de auto monteren, gewoon doen zoals ik bij de BMW deed: Alles nieuw, maar dan ook alles tot op de schroefjes.. Nooit gezeik. ![]() Ik wachtte steeds op een goed moment om mijn remmen uit te testen, maar ik heb zo iets in me om steeds op de motor af te remmen ipv mijn remmen te gebruiken ![]() | |
kevin20vt | woensdag 25 januari 2012 @ 22:25 |
He Turq, heb je hem verkocht? Ik zag je mk2 zondag rijden op de snelweg, maar jij zat niet achter het stuur? | |
Turquaz52 | donderdag 26 januari 2012 @ 16:27 |
Huh? Welke snelweg en wanneer precies? 2 verklaringen: 1. Er rijdt hier een identieke Golf 2 rond. Zelfde front, zelfde velgen, zelfde bumpers, ook gele pitten, zelfde kleur (maar dan glans), Misschien heb je hem gezien..? ![]() 2. Reedt er een Mercedes Benz E300 Coupe uit +/- 94 er voor/achter? Dan kan dat goed mogelijk zijn toen reedt er een vriend van me in mijn Golf. En ik trapte zijn Coupe af, al kon ik niet eens mijn eigen Golf bijhouden.. ![]() Maar nee de Golf is niet verkocht, zal ie ook nooit worden denk ik.. Ik ga geen oldtimer verkopen ![]() ![]() | |
_Drake_ | donderdag 26 januari 2012 @ 22:12 |
Volg het al een tijdje maar goed werk ![]() | |
kevin20vt | donderdag 26 januari 2012 @ 23:07 |
Dan was het de tweelingbroer van jouw mk2! Die knul keek al een beetje raar dat ik zo indringend naar binnen keek om te zoeken naar Turquaz! ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 00:14 |
Thanks.. Ja ik verdoe mijn tijd wel aan de auto, gaat zijn gangetje.. ![]() Whahahahhaa.. die gozer is eigenlijk ook actief op het VW Forum, jij zou hem toch ook moeten kennen (denk ik?).. Ik heb jou wel al 2x gespot, een keer in Venlo bij de Paparazi hotel daar, maar de andere keer kan ik me niet meer herrineren. Was ook al een tijdje terug.. (in je mk4) Maar updates: Mijn 3000k Xenon is nog steeds niet binnen, maar ik kon niet wachten dus ben naar de Heuts gegaan om gele H4 pitten te kopen, rij dus al een weekje met Gele lampen.. ![]() ![]() Heb ik al vermeld dat ik Golf 3 GT remmen compleet overgezet heb? Voor compleet klauwen, schijven en blokken en achteren compleet astappen, klauwen, schijven en klauwen. (achter waren 1.3 trommeltjes) Heb ik al vermeld dat ik van 1 armige ruitenwisser heb omgebouwd terug naar 2 zoals origineel? Gedaan dus, al een tijdje terug.. Vandaag parkeersensoren binnen gekregen, dus die ook gelijk ingebouwd.. Nu kunnen jullie mij wel uitlachen, maar parkeren van zo'n kleine auto kan ook kut zijn als je spiegels alles zo dichtbij laten zien, alsof ik naar een vergrootglas kijk.. ![]() In mijn BMW, Uno, Corsa, Calibra etc... Zelfs mijn vaders ruimteschip Grand Scenic parkeer ik een auto in een handomdraai, maar bij de golf heb ik soms wel serieus moeite met inschatten als ik achteruit in parkeer.. EGR klep is afgedopt en schoongemaakt. Luchtfilter vervangen door een "half open" luchtfilter, klinkt de auto tenminste wat rustiger.. (alsnog geen OEM GTD luchtfilter kunnen vinden). Alleen zit ik nou met een probleem, ik moet goed mijn Turbodrukmeter in de gaten houden, want als ik goed doortrek vliegt mijn turbodruk richting de 2 bar+.. Dat is niet de bedoeling. Ik heb alles al gecontroleerd en ben tot conclusie gekomen dat een slangetje naar de mapmeter in de ECU los ligt. ![]() Terug vastkoppelen zeg je dan, klopt. Maar: als ik dat doe dan piekt mijn turbo bij max 0,9 bar. En houdt hem op 0,7 ofzo vast. Hij is dan echt zeer langzaam, dus laat hem gewoon hoger draaien totdat ik mijn boostcontroller binnen heb.. Dan kan ik teminste de turbodruk op +/- 1.5 bar houden. De motor kan met gemak 2.0bar overdruk aan, de turbo daarentegen MAX 2 bar. Dus tot 1.8 mag hij van mij draaien en dan laat ik de gas los waardoor hij zakt en so on.. Planning: Als er niemand anders intresse heeft en mijn bod wordt geaccepteerd op eBay komt er een Golf IV teller in mijn dashboard. Nice, dan kan ik gelijk de MFA hendel aansluiten wat ik voor een tientje op de sloop gekocht heb.. ![]() Als het qua financieen beetje meezit (wat wel zo was, maar na een boete van 2100,- weer achteruit ging) ga ik in dezer weken een BV43 VNT Turbo (Audi A4 170PK PD BRD) kopen & gelijk Race 520 Verstuivers. Deze verstuivers mogen ALLEEN gemonteerd worden als je praat over vermogens van 190PK+. Met een Chip op maat, turbo & verstuivers & FMIC (wat ik al heb, maar ook geupgrade wordt) zou ik dan volgens speculaties van mensen met ervaring op +/- 190PK tot 210PK moeten uitkomen op een gewicht van 1050KG (met volle tank).. Ik kan niet wachten ![]() Tja, voor de rest.. Veel zoeken op eBay, als het goed komt heb ik ook de knopjes van electrische ramen achter van een golf 3 voor in de dashboard, gezien het feit dat ik golf 2 deuren heb en golf 3 dashboard en ik kan nergens schakelaars kwijt wil ik die gebruiken om mijn (ook een maand geleden aangeschafte) elektrische ramen mee aan te sturen, zodat het toch nog OEM uitziet.. ![]() Gaat om dit knopje: ![]() (de helemaal rechtse) Tja, foto's..? Zal kijken wanneer ik er tijd voor heb.. ![]() | |
kevin20vt | vrijdag 27 januari 2012 @ 00:35 |
Goed bezig kerel! Ik heb de mk4 trouwens niet meer, deze is volledig origineel gemaakt en alle onderdelen los verkocht ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 00:52 |
Jaa dat had ik al gelezen op VW-Forum.. Wat rij je nu dan? ![]() | |
kevin20vt | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:01 |
Een nieuwe Polo, niks bijzonders maar wel een lekker fris karretje! ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:14 |
Haalde ik jou niet in op de snelweg richting duisburg?? In Venlo op de brug? Of was dat die Jesco (of wat zijn naam ook alweer was met zijn G60 Corrado) ![]() hehehehe, oh ja.. ken je misschien iemand die een Mk2 Jetta Coupe verkoopt van max. '86? ![]() Ik wil er eentje voor er bij, vandaar.. ![]() | |
kevin20vt | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:19 |
hehe zou goed kunnen, het is maar een 1.4tje Zou het zo even niet durven zeggen, plaats anders een gezocht advertentie op vwforum.nl zit vast wel iemand tussen die er vanaf moet! Bij auto arena staat een beige mk1 jetta wegenbelasting vrij, is van een bekende van me, misschien is dat wat voor je http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s076/of01_0008459076.jpg | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:24 |
Weetje wat het leuke is? Een of ander joch heeft me daar gebanned, omdat ik in discussie ging van waarom ik een waarschuwing kreeg uit het niets.. Zomaar. ![]() En die jetta is een Mk1, ik moet een Mk2.. ![]() | |
kevin20vt | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:35 |
Dan zal het wel terecht zijn, die jochies verrichten goed werk ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:37 |
Tja, ik was er niet mee eens.. Maargoed wat wil je doen? Het is niet dat ik er niet zonder mee kan, zolang mijn ip niet wordt geblokt zwerf ik nog rond @ de V&A daar.. Maar dannog, zonder enkele reden zomaar bannen omdat ik wou weten waarom ik een waarschuwing kreeg vind ik gewoon een klote streek ![]() | |
kevin20vt | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:41 |
Ik zal het eens terugkijken wat er gebeurd is | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:54 |
Niet stiekem mijn ip blokkeren he ![]() | |
hardcore-gabber | zondag 29 januari 2012 @ 11:57 |
nee | |
Turquaz52 | woensdag 1 februari 2012 @ 18:31 |
Yeahhh.. En de Kat is leeg geslagen.. Morgen de middendempers maare eens onderuit fixxen.. Iemand intresse in FK Automotive middendempers? Ik dacht 63 of 68 mm, weet het niet zeker.. Maar wel een stuk dikker dan OEM iig.. Past onder Golf 2 en 3, evt. ook wel onder andere merken? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 februari 2012 @ 01:28 |
Yeahh vandaag heb ik de beide middendempers er onderuitgehaald en vervangen door een rechte buis. Ik heb nou een complete freeflow uitlaat met alleen een FK Automotive einddemper.. ![]() Met cat en middendempers (2 stuks) en einddemper zat ik op zijn snelste tijd van 4x meten op 10.525 sec. Zonder cat en middendempers en alleen een einddemper zit ik nou op (met maar 2 runs) op tot nu toe op de 8.407sec.. ![]() Al met al ruim 2.1sec winst... Maargoed, wat ik wel moet vermelden is dat de cat en dempers verstopt waren. Nu roet de auto al bijna niet meer wat voorheen wel het geval was.. Ook heb ik vandaag mijn 3000k bi-xenon binnengekregen en gelijk gemonteerd, is bijna niet te onderscheiden van halogeen behalve dan dat ik een stuk meer lichtopbrengst heb nu.. ![]() Morgen eens op verstuivers jacht.. 350,- voor nozzles vind ik een beetje teveel van het goede eerlijk gezegd.. maargoed, dat komt nog wel :-) | |
invine | vrijdag 3 februari 2012 @ 11:06 |
Je moet gemiddelde tijd nemen ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 februari 2012 @ 12:29 |
Ik zuig het niet uit mijn duim.. Maar nogmaals, de dempers en cat zaten goed verstopt..:-) | |
#ANONIEM | vrijdag 3 februari 2012 @ 12:32 |
Dat zegt toch ook niemand....zou goed kunnen als het goed verstopt was.,heppie filmpje van de acc? Is wel een mooie tijd an sich. | |
Turquaz52 | vrijdag 3 februari 2012 @ 22:08 |
Geen filmpje, heb het gemeten met Car Performance app van Android.. ![]() Zou wel een keertje een filmpje moeten schieten eigenlijk.. ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 3 februari 2012 @ 22:12 |
Die app meet van 0-60 mph, en dat is niet 0-100 km/h. Dan mag je nog een 0,4 seconden er bij optellen. Dus dan heb je 8,8 nodig ongeveer. ![]() Edit: Even mijn berekeningspost van een snellere tijd, waar al 0,3 seconden erbij komt om de 0-100 km/h te berekenen vanuit de 0-60 mph, dus vandaar dat ik 0,4 neem (ik heb geen zin om het na te rekenen):
[ Bericht 37% gewijzigd door RealBizkit666 op 03-02-2012 22:17:41 ] | |
powerflux | vrijdag 3 februari 2012 @ 22:15 |
je telefoon-gps is echt niet snel en precies genoeg om dat betrouwbaar te kunnen meten. sorry. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 februari 2012 @ 22:16 |
Met een setting die niet op orde is is dat nog steeds een mooie tijd,maar goed..wil graag eens een filmpje zien...en al helemaal na de nieuwe verstuivers,turbo en mapping. | |
Turquaz52 | vrijdag 3 februari 2012 @ 22:35 |
Hij laat mij wel 0/100 zien..? ![]() Maargoed.. al was het 9 sec, vond ik het ook goed.. Voor nu dan.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 februari 2012 @ 22:36 |
Filmpje gaat beetje moeilijk met dit kut weer.. Spin zelfs in de 3.. ![]() | |
fathank | zaterdag 4 februari 2012 @ 13:56 |
Herkenbaar van dat inparkeren. Ik rij zelf een Mitsubishi L200 en die parkeer ik overal moeiteloos achteruit in, maar de Fiat Punto van m'n vriendin staat altijd half buiten 't vak als ik die moet inparkeren ![]() | |
Turquaz52 | zondag 5 februari 2012 @ 04:11 |
En guess what? De vandaag mijn turbo gemonteerd.. ![]() Oude Turbo: GT15, stock op o.a. een VW Golf 3/Passat/etc AFN motor 1.9 8v 110PK VP Nieuwe Turbo: BV43, stock op o.a. een Audi A4/VW Passat BRD motor 2.0 16v 170PK PD Verschil? GROOT. Tov. stock is het echt vrijwel 1,5x groter. Wielspin zelfs in de 3 (tot 90kmpu) (maargoed, het vriest ook beetje buiten).. 0-100 is onaccuraat, ik spin zo erg dat zelfs met 1/10 deel gas niet vooruit kom, laat staan in de 2.. Om toch een gemiddelde te moeten geven: 10,2 sec. ![]() Maar dit zou een stuk meer omlaag kunnen als ik meer grip zou hebben ![]() Nog effetjes dan de verstuivers kopen/monteren, nu nog marktplaats goed in de gaten houden ![]() | |
Gokhan03 | zondag 5 februari 2012 @ 09:37 |
Waarom gooide je er geen 530d blok in van een E39? ![]() | |
RealBizkit666 | zondag 5 februari 2012 @ 09:53 |
Beetje moeilijk testen met dit weer inderdaad. Anders bredere banden eronder als het blijft, of extra gewicht in het motorruim zien te plaatsen voor meer druk op de aandrijfas. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 5 februari 2012 @ 13:14 |
Naahh.. Gooi liever een 535d of 550d ///M in mijn e36 dan in de golf, ben al lang blij dat hij maar 1050kg weegt met volle tank.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 6 februari 2012 @ 10:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 6 februari 2012 @ 11:12 |
Hij spoelt nou een stuk later op en met stationair kan ik geen druk opbouwen wat met de vorige wel kon (tot dik 0,8bar!!), dus tja dat zegt al hoe veel groter deze is tov. de originele. Plus het feit dat mijn vorige turbo al vanaf stationair druk leverde tot +/- 3000RPM, deze levert pas vanaf de 2000/2500 tot 4200RPM vermogen.. ![]() Ik zit nou op het snelste tijd van 8,25 sec naar de 100 met een volle tank en mijn broertje van 80kg ( ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 7 februari 2012 @ 00:31 |
Zonder de auto te hebben gewassen dacht ik: hey, laat ik eens wat foto's maken van hoe mijn Mk2tje er uit ziet zodat iedereen hier een beeld kan krijgen waar het nou precies om gaat:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kwaliteit is maybe niet het beste, dat komt door de laagstaande zon en icm. -10 graden buiten waardoor ik en mijn telefoon het best koud hadden.. ![]() btw, ik heb gele parkeerlichtjes en 3000k xenon, ben alleen vergeten aan te zetten op dat moment.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 7 februari 2012 @ 00:31 |
En nee dat 52 en TDI heb ik er niet achterop getekend, maar een paar vrienden die dachten leuk te zijn ![]() | |
invine | dinsdag 7 februari 2012 @ 00:33 |
Doe gewoon gele H4's erin en niet dat xeon ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 7 februari 2012 @ 00:38 |
ik heb gele H4's er in gehad en die waren net iets geler dat wel, maar qua lichtopbrengst is deze een stuk beter vind ik. en 3000k is gewoon halogeen kleur, veel verschil zit er bijna niet in.. ![]() | |
TheSwooshdockSaints | dinsdag 7 februari 2012 @ 10:51 |
Zijn dat nou parkeersensoren in de bumper? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 7 februari 2012 @ 12:09 |
als je een paar posts boven had gelezen had je zelf antwoord kunnen geven op je vraag.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 8 februari 2012 @ 14:54 |
Gele mistlampen binnen gekomen ![]() | |
powerflux | woensdag 8 februari 2012 @ 17:54 |
mooie logos ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:04 |
thanks... ![]() Vandaag heb ik mijn OBD Bluetooth adapter binnen gekregen, lekker Real-Live data uitlezen van de auto.. ![]() ![]() Checkerde check: ![]() ![]() ![]() En mijn mistlampen ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 11 februari 2012 @ 18:26 |
TS heeft parkeer sensoren ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 11 februari 2012 @ 18:31 |
En die zijn uber vet. | |
yup | zondag 19 februari 2012 @ 12:54 |
Heeft een A4/Passat een andere turbo dan een A3 etc? Ik dacht dat een A3 170 pk TDi bijv. een Garrett GT1749 VC turbo had? Zeg maar zo: 130 pk 1.9 / 2.0 140 pk : VA turbo 150 pk TDi / 160 pk tdi : VB turbo 170 pk TDi : VC turbo | |
Turquaz52 | zondag 19 februari 2012 @ 13:56 |
Niet dat ik het weet, maar ik weet wel dat de GT17 op de 130PK's zijn geleverd en BV43 op de A4 170PK.. Ik kon ook voor een GT1749Va gaan, maar groter is beter, dus ben voor de BV43 gegaan ![]() Cant wait voor de verstuivers, alleen is nog lang wachten.. iets met wachten en loon ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 19 februari 2012 @ 14:02 |
Laat me raden; je wacht op Jordy van Loon? | |
fathank | maandag 20 februari 2012 @ 09:58 |
Nee Paul van Loon, die moet met de Griezelbus komen. | |
Turquaz52 | maandag 20 februari 2012 @ 11:17 |
How did you know..? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 26 februari 2012 @ 20:17 |
En vandaag mijn nieuwe rims er onder gepleurd, komen origineel van een BMW E30 af, dus ik laat ook de BMW naafkappen er op zitten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:47 |
En na een lange tijd zonder einddemper te hebben gereden vond een agentje het toch nodig om mij er op te wijzen dat zo iets er onder moet hangen ipv. in de kofferbak te slingeren. Dus de einddemper hangt er weer onder. Ook heeft de auto nou een chip, een standaard chipje welliswaar, maar totdat de Race520 verstuivers gekocht zijn is het meer dan zat. Ik heb nou geschat +/- 150-160PK.. Gaat lekker ![]() | |
Rensjebree | maandag 14 mei 2012 @ 18:15 |
oehhh die bmw velgen! #hebben! | |
Turquaz52 | maandag 14 mei 2012 @ 20:35 |
Ze zijn te koop.. ![]() Ik wil gaan voor Wolfrace velgen, deze zijn OEM Originele BBS BMW Velgen.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 juni 2012 @ 19:59 |
Heb een tijdje niet gepost, maar heb o.a. een paar updates zoals ipv. heldere chrome koplampen nu heldere Smoke koplampen en weer een GTI Lip er onder.. ![]() Ook heb ik vandaag mijn GTD logo binnen gekregen, daarvoor ook veel dank aan de 'gunner'!!! ff een snelle kiekje, tevens zie je ook op de achtergrond mijn nieuwe aanwinst.. Een VW Passat 1.9 TDI 130PK Highline uit 2001.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En wat vinden jullie er van? De achterwielkasten zijn uitgeklopt en moeten nog geplamuurd worden en de voorspatbord moet ik ff opnieuwe met de spuitbus overheen want er was wat roest onder de lak wat ik nou opgeschuurd heb.. Ook heb ik op maat mijn uitlaat laten maken, compleet vanuit de turbo een rechte buis zonder dempers of kat.. En veel geluid maakt het ook niet zoals anderen denken eigenlijk.. Enige wat je nu extra hoort is de Turbo gefluit en afblaasgeluid.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 18 juni 2012 @ 00:13 |
Ik ben gespot op de VAG meeting vandaag in Asten, echt super om zo je auto weer terug te zien ![]() ![]() | |
vannelle | maandag 18 juni 2012 @ 01:00 |
Gaaf! Je auto steekt echt af tegen de rest van de aanwezige auto's | |
FalleNk810i | maandag 18 juni 2012 @ 08:28 |
Wat ziet dat hok eruit zeg ![]() Rol dat ding aub eens over in hoogglans lak. En zit dat stuk boven je achterbumper nou helemaal vol met blaasjes onder de lak? | |
Bananenvlaflip | maandag 18 juni 2012 @ 08:43 |
Je wilde graag ¤1000+ aan wegenbelasting betalen omdat je dat genot mist met je golf? | |
fathank | maandag 18 juni 2012 @ 08:44 |
Nee man geen hoogglans. Ik zou em nog eerder in de menie zetten. | |
FalleNk810i | maandag 18 juni 2012 @ 09:15 |
Ja, dan heb je hetzelfde resultaat. Nog steeds pauper. | |
Kop_en_schotel | maandag 18 juni 2012 @ 09:19 |
Zou al een hele verbetering zijn als de verf niet afbladdert. Topic met plezier gelezen. Dat zo'n passat blok daar gewoon in past ![]() | |
fathank | maandag 18 juni 2012 @ 09:25 |
Dat is toch juist de lol. Een hok wat er niet uitziet maar wel 150 dieselpk'tjes onder de kap. Eigenlijk zou er ook nog een imperial op het dak moeten zitten. | |
FalleNk810i | maandag 18 juni 2012 @ 10:54 |
Nee, hij zou er gewoon netjes uit moeten zien. En niet Rat/retro/pauper style. Dakrekjes zijn echt om te ![]() | |
fathank | maandag 18 juni 2012 @ 10:58 |
Gelukkig leven we in een vrij land ![]() | |
FalleNk810i | maandag 18 juni 2012 @ 13:19 |
True! | |
Turquaz52 | maandag 18 juni 2012 @ 14:06 |
Jaa dat was best wel tof gezien het feit dat de ratlookjes beetje bij elkaar stonden of juist apart en mijn Golfje stond echt tussen in de super strakke wagens, langs mij stond een Audi A6 Avant met leger camouflage wrap & aan de andere kant stond een Polo GTI en daar langs allemaal Golf 2 GTI'tjes van vrienden met wie ik samen er heen ben gereden.. ![]() En dan stond mijn auto daar: Hamer, wielsleutel, kabels en spuitbussen onder de motorkap en een gereedschapskist er voor (voor de sier natuurlijk).. Jaa ik weet dat ze er niet uit ziet, weetje? Doet me vrijweinig eigenlijk, ze wordt dit jaar toch opnieuw gespoten en dan ben ik van dat kut mat-kleur af.. ![]() Nee, maar wilde de auto wel graag aan mijn vader geven gezien het feit dat hij +/- 1500 euro euro betaald voor zijn huidige auto.. ![]() ![]() Wat is menie..? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 18 juni 2012 @ 14:08 |
Zit geen passat blok in maar een golf 3 motor.. ![]() Het blok is niet te sterk voor het carrosserie, iig ik denk van niet omdat de Golf 2 al destijds geleverd was met de G60 blok met 200+ PK's.. Wat zou het uitmaken als ik dan een Diesel blok heb met (later) 200+PK..? ![]() Behalve het koppel dan, maar wat maakt het uit..? Dan maar vaker onderhouden ![]() | |
Turquaz52 | maandag 18 juni 2012 @ 14:09 |
En dat is precies wat gisteren gebeurde, al die mooie GTI'tjes die O zo'n mooie geluid hebben uit de uitlaat, konden mij maar niet bijhouden ![]() ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 18 juni 2012 @ 14:09 |
Omdat het chassis van de 1.6 anders is dan het chassis van de G60. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 18 juni 2012 @ 14:10 |
Dakrekjes zijn uber, kssstt ![]() | |
Turquaz52 | maandag 18 juni 2012 @ 14:10 |
Nee, dat is het niet. ![]() | |
fathank | maandag 18 juni 2012 @ 14:26 |
Roestwerende grondverf, vaak in zo'n vies oranje/bruin kleurtje. ![]() Zoiets. | |
Turquaz52 | maandag 18 juni 2012 @ 18:34 |
Bahh.. ![]() | |
T42 | maandag 18 juni 2012 @ 19:40 |
imperial heet zoiets ![]() | |
T42 | maandag 18 juni 2012 @ 19:42 |
maar dat zijn primerlooks een rat heeft roest + schades ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 juni 2012 @ 20:26 |
Tijdens de meeting in Asten heb ik mijn draagarmrubber er uit gescheurd.. Alhoewel: Dat dacht ik. Ik heb 2 draagarmen en motorsteunen op de kop getikt van een Golf Mk3 TDI, op het voorwaarde dat ik zijn blok er uit lepelde voor een ander project. Nou zit het zo: 1 moertje in de chassis waar de draagarm op vast wordt geschroefd was los uit het chassis, dus de bout draaide er los in.. ![]() Dus heb ik de moer wat er in zit vervangen door een ander moer (na 3 uurtjes beunen) en de draagarmen L&R vervangen. Ook heb ik de draagarmrubbers goed ingekit en volgespoten in elke gaatje v.d. rubber zodat hij een stuk stugger zou dan wat ie eerst was. En dat is gelukt ook. Geen getoek of getik meer, de wiel beweegt nu ten opzichte van eerst een heel stuk minder. Nu nog de motorsteun vervangen want als ik stevig wil optrekken kantelt het blok waardoor de krukaspoelie tegen de chassis aan komt.. ![]() ![]() Binnekort meer info ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 juni 2012 @ 20:38 |
Stuggere motorsteunen geen optie? Er zijn genoeg leveranciers daarvoor..kitten lijkt me best zinloos...paar keer spelen en het effect is weg. Draagarmrubbers idem..ik had alles van Powerflex op de Cossie (PU blauw en geel) kost wel een beetje maar wel direct kwaliteit. | |
T42 | woensdag 20 juni 2012 @ 20:55 |
zoek je nog golf 3 onderdelen? ik ga hem binnekort opruimen. | |
Turquaz52 | woensdag 20 juni 2012 @ 21:06 |
In principe kan ik wel voor Powerflex gaan, qua prijs doet het mij vrij weinig, maar als ik iets gratis kan krijgen wil ik het wel wagen.. Zou het toch vroegtijdig kapot gaan of ben ik er niet blij mee kan ik altijd upgraden naar een ander alternatief.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 juni 2012 @ 21:08 |
Ik heb hier al een Golf 3 staan, heb btw de dashboard ook overgenomen (voor 10tje) en deze pasklaar ingebouwd in mijn Golf 2.. ![]() In principe heb ik helemaal niks nodig, tenzij je achter ook schijven hebt zou ik wel je achteras willen overnemen, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk gezien het feit dat het maar een kale 1.9D is.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 juni 2012 @ 21:25 |
Mja,idd,als je de onderdelen cheap of voor nop kan krijgen is nooit geschoten altijd mis..veel succes,ik hou dit topic in de gaten...vind het best een leuk dingetje. Edit,ter aanvulling,hou je veiligheid in de gaten...kit is goed voor lekkages tegen te gaan in woningen..ben er zelf niet zo'n fan van met auto's (los van ruiten). [ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 21:30:48 ] | |
Turquaz52 | donderdag 21 juni 2012 @ 03:00 |
Nee dat klopt, maar in dit geval is het geen kit v.d. action of bouwmarkt maar van industriele merk welke dan ook nog sterker zal zijn dan de draagarmrubber zelf.. ![]() Btw, heb nog foto's gevonden van mijn auto die geschoten zijn door een ander: Verzamelen in Venlo: ![]() Onderweg richting Asten: ![]() ![]() Op de meeting: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 0:20 rechts langs de rode Golf V GTI 0:40 & 0:45 zie je mijn auto.. ![]() | |
T42 | donderdag 21 juni 2012 @ 08:50 |
asten ow had ik ook nog heen kunnen gaan is zowat om de hoek | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juni 2012 @ 15:16 |
Mooie pics,die type2 edition vind ik er mooi uitzien,wat was dat? 8,16v? of een lekkere g60? | |
Turquaz52 | zaterdag 23 juni 2012 @ 15:51 |
Die paarse is een 16v, de enige 16v v.d. golfjes 2.. ![]() En een masterlijk mooi kleurtje, echt prachtig.. Hij heeft ook nog een Golf 2 VR6, GTI 8v en de 16v.. hehehe | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juni 2012 @ 16:23 |
Heel mooi dingetje...mis mijn 16v-tje af en toe ook nog wel eens. | |
Turquaz52 | zaterdag 23 juni 2012 @ 21:17 |
Wat is jou huidige Mk2 dan..? Een 8v? | |
daNpy | zaterdag 23 juni 2012 @ 22:14 |
Welke motorsteunen gebruik je? Originele op het Golf 2 subframe? Sorry als dit ergens in het topic staat, lees nu alleen de laatste pagina | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juni 2012 @ 22:58 |
Heb al een hele tijd mijn mk2 niet meer. Rij momenteel naar volle tevredenheid een Volvo V70 maar had een 16v KR met wat goodies,heeft her en der wel eens hier op een topic gestaan. Volvo voldoet goed maar het zenuwachtige van de GTI (en ook de GSI,jawel,ook Kadett 16v) mis ik wel. Mijn oude kreng (2002 ergens) ![]() ![]() ![]() Edit. Heb helaas geen pics van de wagen op de 2-delige BBS-jes 15 inch en de Porsche velgen 16 inch...dat was toch mooier als de 17 inch RC velgen die er op het laatst onder lagen. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2012 23:06:48 ] | |
daNpy | vrijdag 6 juli 2012 @ 08:41 |
| |
Turquaz52 | vrijdag 6 juli 2012 @ 13:12 |
Vraag aan mij toegericht? | |
daNpy | vrijdag 6 juli 2012 @ 13:15 |
Ja. | |
Turquaz52 | vrijdag 6 juli 2012 @ 13:42 |
Motorsteun van een Corrado/Passat 35i aan de voorzijde en achterkant weet ik nu ff niet meer.. Heb ik btw nu in mijn handen, ga het nu inbouwen want heb al 4 dagen niet kunnen rijden omdat de mijne uitgescheurd is.. | |
daNpy | vrijdag 6 juli 2012 @ 14:27 |
www.ebay.de/itm/220709469040 Zijn ook complete sets van te krijgen voor alle 3 de steunen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 juli 2012 @ 18:56 |
Ik heb welgeteld 100 euro minder betaald voor een gloednieuwe Febi-Billstein motorsteun.. Voor nu is het goed.. ![]() | |
daNpy | zaterdag 7 juli 2012 @ 19:16 |
Meer info...? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 8 juli 2012 @ 03:53 |
Asjeblieft: http://www.dolfvaneijk.nl(...)2662&product_id=5186 Bij de automaterialen zaak zoals Heuts betaal je 67,- ex. en bij Centurion ofzo betaal je 89,- ex. En dan krijg je ook nog es immitatie.. ![]() | |
daNpy | zondag 8 juli 2012 @ 11:06 |
Bedankt, denk dat ik die ook eens ga proberen dan ![]() Kan ik ondertussen mijn oude proberen om te bouwen met polyurethaan. | |
Turquaz52 | dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:34 |
Nou jongens na een lange tijd niks van me te hebben horen hierbij een major update.. ![]() Auto is naar de RDW gegaan voor een technisch onderzoek naar het blok, die was in orde maar een boel punten er om heen niet.. Parkeer lampje Rv, Lv, Ra een barst, Ra stadslicht, kapjes v.d. gordels, subframe scheurtje van 0,5~1cm, scheurtje in dorpel (laswerk), achteras overberemt (klopt ook, was eerst trommel en nu schijven), bandjes voor, ruitensproeier, te stugge schroefset ( ![]() Maargoed, ik wou mijn auto zowiezo laten overspuiten en het blok verder tunen tot de 240pk, dus ga ik alles er uit halen wat er er uit te halen is en alles op mijn dooie gemak fixxen. Ik heb al een donor Golf 3 TDI voor er bij en ga dus alles overzetten zoals subframe, achter as, tank (ivm. golf 4 vlotter), dashboard (is zachte type), en alles wat nog bruikbaar is. Achja, hierbij wat foto's voor de foto geilerds, excuses voor de brakke kwaliteit, heb de foto's genomen met een aardappel: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nou ja, jullie kritiek en complimenten zijn van harte welkom! Oh ja, voor ik het vergeet: Ik ben bij VVT (Van Vught Tuning) geweest en heb een AWX 130PK (zelfde als de 150PK, maar spiegelbeeld) inlaat spruitstuk gekocht, een 11mm plunjer, 3Bar map sensor en EGR Delete plaatje. Ook heb ik een Motormontage-bok besteld voor 350KG, dat moet mijn 1.9TDI motortje wel houden toch? xTurq | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:32 |
240-natte-vinger-peekaa's? | |
Klonk | dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:38 |
Die volvo voor de kar waar je auto op staat, toffe bak | |
Turquaz52 | dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:37 |
Nee, met de huidige setup heeft een vriend met een soortgelijke setup met iets kleinere turbo 180PK on-gechipt behaald op de bank. En hij had als basis 105PK en ik 110PK. Mij bijhouden lukt hem nog steeds niet als ik zo naar zijn km teller kijk en vergelijk met de mijne terwijl hij nu 197PK heeft (gebankt en gechipt bij VVT). Ik doe 6,4sec. over om naar de 100 te klimmen met 1100KG gewicht, ongechipt in de huidige staat. Maargoed, ik wil de blok laten opboren naar 2liter, andere zuigers en drijfstangen monteren, chippen en richting de 240PK gaan. 210~220PK is zo gedaan met mijn huidige setup.. ![]() Uiteraard heb ik het over krukas pk's ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:38 |
2.1liter op LPG, bazenbak.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:39 |
Maargoed, vandaag blokkie er uit gelepeld, morgen komt mijn motormontage-bok binnen en dan gelijk de motor uit elkaar draaien.. Iemand hier die mij wilt helpen..? Krat bier staat al klaar.. ![]() | |
powerflux | woensdag 22 augustus 2012 @ 11:47 |
Naast die vette volvo vind ik ook dat je er goed mee bezig bent. Nog steeds lekker aan het beunen, maar in ieder geval met een doel en met een idee. En met succes! Alleen jammer van dat subframe. maar, hoezo achteras overmatig beremt? sinds wanneer is rembalans een afkeurpunt als het niet om dezelfde as gaat? | |
Turquaz52 | woensdag 22 augustus 2012 @ 12:24 |
Ja ik weet het, het is maar een piepklein scheurtje en ik mag er niet aan lassen.. :/ En op de afkeurblad stond van: Achteras overberemd, achterkant breekt uit wanneer er wordt geremd op droog wegdek. Bullshit, ik heb met 230 vol in de ankers gegooid omdat er een klootviool hollander in duitsland besloot om een vrachtwagen in te halen terwijl ik zo hard aan kwam rijden. Ik heb helemaal niks gevoeld toen van dat mijn achteras uitbrak, natuurlijk was het moeilijk om het stabiel te houden maar dat terzijde. En ik denk dat het ook komt omdat ik heb omgebouwd van trommels naar schijven, waarbij ik de remdrukbegrenzer niet heb overgezet, want die had ik simpelweg niet. Nu heeft mijn donor tdi golf 3 dat wel dus ga ik de complete achteras overzetten, wordt ie nog 3cm breder.. ![]() Ohja, mijn motor-bok is al binnen, zo gelijk de blok er aan hangen en uit elkaar halen.. ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:00 |
Subframe kun je gewoon lassen, alleen daarna goed wegwerken zodat men het niet kan zien. Zo moeilijk is dat niet! ![]() | |
invine | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:03 |
Turq weer aan de slag jeuj! ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:18 |
heb toch de motorblok er uit liggen en een donor tdi.. dus tja.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 23 augustus 2012 @ 10:48 |
Gisteren motor en aan de motor-bok gehangen, vandaag de turbo en spruitstukken er afgehaald en nu de kop demonteren.. ![]() | |
blup | donderdag 23 augustus 2012 @ 11:09 |
Waarom moest jij naar de RDW? WOK te pakken? | |
Turquaz52 | donderdag 23 augustus 2012 @ 11:19 |
De motor wat er in ligt zou niet de motor zijn wat er standaard in geleverd is zei ome agent. Ik zei van wel en liet de papieren zien v.d. auto, maar deze geloofde hij niet. Uiteindelijk moest hij maar naar de RDW om technische controle naar de motorblok. Deze bleek idd in orde te zijn, maar alles behalve de blok bleek niet in orde te zijn.. Een paar 'erge' punten zijn: L&R voor parkeerlichten doen het niet (lampjes kapot) R koplamp moet afgesteld worden, L koplamp trilt, R achter lamp klein scheurtje kapjes v.d. gordels missen, auto te stug.. (dafuq dat ze daar op afkeuren..? :/ ) Auto te laag Achteras overberemd, 2 bandjes voor etc. etc. Dus ja, wok melding of niet, als de auto klaar is gaat ie weer terug naar de keuring, mijn dikke *** dat ze hem dan nog kunnen afkeuren.. ![]() x | |
blup | donderdag 23 augustus 2012 @ 11:35 |
Volgens mij willen ze die turk in die golf pesten. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 23 augustus 2012 @ 11:46 |
Dat lijkt mij logischer ja.. ![]() | |
rival | donderdag 23 augustus 2012 @ 12:03 |
rijdt dit ding momenteel? en ga je hiermee weleens naar de foodstrip in amsterdam? | |
Turquaz52 | vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:34 |
![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:11 |
Vandaag de kop gedemonteerd en de zuigers, krukas, waterpomp, brandstofpomp.. Alleen 1 van mijn zuigerbodemkoelsproeier is tijdens het demonteren v.d. zuiger afgebroken dus ff alle 4 vervangen... :/ Een paar pics van mijn donor golf tdi en donorblok en langere versnellingsbak: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 augustus 2012 @ 22:12 |
Hmzz,like it,de cijfers zien we wel naderhand..beter project als de e36 als ik mag zeggen. | |
Djurres | maandag 27 augustus 2012 @ 12:15 |
Is dat een beetje te doen? TDI'tje in een golf 2 leggen? Type AFN? 110pk? Verder, wat zat er in je golf 2, ook diesel of dat niet? | |
raulbouli | maandag 27 augustus 2012 @ 12:16 |
Waar is de BMW ? ? ?!?! ?1/1 | |
Turquaz52 | woensdag 29 augustus 2012 @ 01:01 |
Nee, mag je niet.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 augustus 2012 @ 01:04 |
Piece of cake, iets moeilijker dan een 6 pitter in een 4 pitter BMW te lepelen, maar wel te doen. Als je een type 2 Golf 2 hebt is het vrijwel plug & play met de zekeringkast, heb je de type 1 zoals ik dan moet je solderen of trek je gewoon de hele Golf Mk3 kabelboom door de hele mk2 heen. De subframe van een Golf 3 pleur je er onder en de voorste draagbalk van een seat of corrado. Aandrijfassen kun je van een mk3 behouden, net zoals de versnl. bak en kabelschakeling. Eerst was het een Duitse post auto met een 1.3 carburateur met een 4 bak er onder.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 augustus 2012 @ 01:12 |
sshtt, niet zo hard.. Dalijk wordt ze nog wakker.. ![]()
| |
rival | woensdag 29 augustus 2012 @ 08:53 |
sorry man ik had op een gegeven moment wel genoeg gelezen ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 augustus 2012 @ 14:11 |
Vooruit dan maar, omdat jij het bent.. hahahaha.. Mijn doen van 300PK moet helaasch aangepast worden naar 250PK, ik kan simpel weg niet zo veel vermogen uit dit blok halen tenzij ik mijn pomp ga aanpassen naar een lijnpomp en nog meer gedoe. Plus het feit dat het niet meer dagelijks mee te rijden is. Is kut, maargoed.. 250PK klinkt ook wel heftig toch? ![]() ![]() (let niet op mijn Trollertje, ik bedoel Broertje) ![]() ![]() Vandaag of morgen de subframe en achteras laten coaten, auto verder afschuren, Twingo dakkie inbouwen en achter zijscherm verder af schuren/plamuren.. | |
Klonk | woensdag 29 augustus 2012 @ 14:15 |
tof, er is vooruitgang te zien ![]() | |
raulbouli | woensdag 29 augustus 2012 @ 14:21 |
hehehehe. | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 02:58 |
Vandaag Dak deels opgeschuurd en deels afgeplakt want er komt een dikke gat in!! Het wordt geen Uno Cabrio actie deze keer, maar een Twingo dakkie.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo iets.. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 30 augustus 2012 @ 08:28 |
Tof! | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:36 |
Kent iemand toevallig een goede spuitert in de buurt van Venlo/Limburg? ![]() | |
Klonk | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:52 |
Net over de grens zit de colorshop en in kaldenkirchen zit in de buurt van de Lidl ook een goeie spuiter ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:57 |
Colololorflop gaat em niet worden, en in de buurt van de lidl is idd een goede spuiter heb ik vernomen ja.. Hmmm, weet je de naam van die spuiter? En cololshop ligt in venlo en niet over de grens.. ![]() | |
Klonk | donderdag 30 augustus 2012 @ 14:08 |
Er is ook een colorshop in duitsland, hele keten volgens mij, heeft niets te maken met die in Venlo ![]() En de naam moest ik ff over nadenken, maar het is frenzel und rang: www.frenzel-rang.de | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 14:16 |
Ow dat wist ik niet, ik zal vandaag of morgen eens daar langs gaan.. Weet jij of ze beetje betaalbaar zijn of niet..? ![]() | |
Klonk | donderdag 30 augustus 2012 @ 14:21 |
Geen flauw idee om eerlijk te zijn. Het is een alles wat bedrijf, ze verkopen wagens maar doen ook aan chiptuning en schadeherstel. En zit er in blerick vlakbij het station ook niet een spuiter? | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 14:29 |
uhhhmm.. niet dat ik weet..? | |
Klonk | donderdag 30 augustus 2012 @ 14:52 |
Dan zat er daar eentje ![]() | |
Klonk | donderdag 30 augustus 2012 @ 14:53 |
Nu je er trouwens toch bent, ken jij een een bedrijf hier in de buurt wat een beetje fatsoenlijk ramen tinten met folie ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 21:31 |
Ik. | |
invine | donderdag 30 augustus 2012 @ 21:47 |
Wat is je prijs? Kan je zelfs de achterruit van een clio II netjes doen? | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 22:20 |
Ik ben geen prof, dus geef ook nergens garantie op.. Maar daar zal de prijs ook na zijn. Ik moet wel eerlijk toegeven, mijn ramen v.d. golf zijn 99% perfect gelukt op een paar stof puntjes die je niet ziet na..En dat helemaal alleen zonder hulp.. ![]() Ik krijg hem nu niet op mijn laptop, dont know why.. Maar als het me lukt dan load ik het wel ff op... Ondertussen heb ik hier wel wat anders voor jullie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Morgen de frame binnen bevestigen en vast schroeven om te kijken hoe het er uit ziet.. ![]() Later wil ik een electrische dak als ik er een kan vinden.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 22:34 |
Kort filmpje.. ![]() https://www.facebook.com/v/504254082935562 | |
Turquaz52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 02:57 |
Dit is er van mijn achterruit geworden. Ik had het opnieuw getint, omdat er 2 strepen in zichtbaar waren.. Nu de achterruit toch los was v.d. rubber en achterklep kon ik het zo goed mogelijk opnieuw tinten, ik weet dat de kwaliteit v.d. foto's niet 100% zijn, maar tja.. Vuil in de lens van je telefoon + geen zin om schoon te maken resulteert in dit: ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:24 |
Dat dakje ![]() Getinte ruiten ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:55 |
Getinte ruiten zijn vet, vooral 's nachts.. ![]() ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:58 |
Koop dan dit.. ![]() | |
Rensjebree | vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:53 |
Wat een onzin ![]() Ik moet zeggen dan ik ook ooit in een fuik heb gestaan dan ze een eerst 10 minuten op mijn auto stonden te duwen.. Voor veerde hij maar 2 cm in en achter 5 ongeveer zeiden ze wel wat over.. voor de rest niks meer van gehoord.. | |
FalleNk810i | vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:03 |
Mja, ik vindt het lelijk. Zeker op golfjes. Als je nou een 7 serie of A8 hebt en dan een lichte privacy tint hebt ok, maar dit valt me tegen van je ![]() Verder ![]() | |
invine | vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:42 |
Ik snap niet hoe mensen kunnen vergeten hun gordel om te doen.. | |
Turquaz52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:05 |
Ja vertel mij wat, ik stond er ook zo gek van te kijken, mijn bumper hing ook half los opeens toen ik de Golf kwam ophalen bij de RDW.. Waar ik van op keek was dat er ook op de afkeur brief stond van dat mijn auto ook zo laag was dat ie bij de geringste obstakel gelijk de grond raakte. Ook dat als ze de auto opkrikte bij de subframe dat mijn wiel geen cm verroerde... :/ sinds wanneer is dat een afkeur als je een TÜV geprüfte schroefset monteert..? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:09 |
![]() ![]() Getinte achterramen ftw.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:14 |
Komt 's avonds soms voor, ik vergeet het eigenlijk nooit.. Maar als je bijv. bij de drive of zo bent geweest.. ![]() | |
Rensjebree | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:15 |
Heel vreemd ja. Ik denk dat mijn jetta voor nog wel eens stuk lager ligt, dan jou golf. Ik nam zo nu en dan nog wel eens een drempel mee met de voorbumper, en bij sommige vluchtheuvels wel eens mijn kat.. ( jetta staat stil momenteel ) Sommige keurders doen er volgens mij wat moeilijker over dan andere.. Duidelijk geen vw liefhebbers! Dat gaat nog wat worden voor m'n sleutel maat, met zijn golf 2 synchro. Die moet nog naar de rdw voor een kenteken ![]() Die schroefset is zo stug dat hij gelijk mee komt als hij hem opkrikt! | |
Turquaz52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:28 |
Maargoed, ff ontopic, de Twingo dakkie zit er in gemonteerd. En ziet er perfect uit! Ik heb 1000x gemeten, gepast, bijgeslepen en gemonteerd en hij zit op 1mm na perfect er in en op sommige plaatsen niet eens een mm.. Dus ik ben super blij, morgen rechts achter opschuren, kofferbak verder afschuren en de motorruim opschuren.. Poaah echt veel werk.. ![]() | |
Rensjebree | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:34 |
Binnenkant lekker vol blaffen met sicaflex en het zal nooit lekken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Rensjebree op 31-08-2012 22:39:30 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:39 |
Nahh.. ik wil hem juist niet gaan kitten want in de toekomst wordt dit dakkie vervangen door een elektrische en voor in de winter een Panorama dak.. Heeft de zelfde frame dus tja.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 2 september 2012 @ 23:54 |
Yoo luuster es kerels, ik wil zo goedkoop mogelijk zo veel mogelijk van die anti dreunplaten kopen om mijn hele interieur er mee te bestickeren/antidreunen.. Welke merk en/of waar kan ik het beste kopen? En hoeveel kost zo iets? En zorgt het ook voor extra stevigheid voor de zijschermen achter? (deze deuken vrij snel in, zelfs een blikje cola is steviger dan een Mk2 golf.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 10 september 2012 @ 11:03 |
Zoo.. | |
Turquaz52 | maandag 10 september 2012 @ 11:03 |
ff | |
Turquaz52 | maandag 10 september 2012 @ 11:03 |
Dit topic sluiten en een nieuwe aanmaken.. ![]() |