Explain..quote:
Thank You...quote:Op woensdag 2 november 2011 21:08 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Jeej, nog een Turq-project. Ik volg met belangstelling.
Thank You too sir..quote:
Welcome on Board my brother from an other motherquote:Op woensdag 2 november 2011 22:02 schreef Nordic-Imports het volgende:
Hoppa, nu ga ik je wel volgen.
U bent ook welkom..quote:
quote:Op donderdag 3 november 2011 07:53 schreef Sounddragon het volgende:
Sjeezus, koopt 'ie weer een ander uit 12 auto's samengesteld probleemwrak![]()
![]()
![]()
Hoe? Wat voor een? Ik kan me accu niet eens onder de motorkap kwijt..quote:Op donderdag 3 november 2011 08:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Koop in ieder geval een fatsoenlijk luchtfilter, scheelt weer problemen.
hahaha thanks, no man.. Deze komt helemaal boven Haarlem.. Dus geen bekende hier..quote:Op donderdag 3 november 2011 11:01 schreef kevin20vt het volgende:
Tof Turq! Ik was m'n pw kwijt maar speciaal voor dit topic maar weer een nieuw pw aangevraagd
Komt deze uit de buurt?
Hmmm Gloeipitten worden nader bekeken, heb nog zgan gloeipitten over van de Grand Scenic 1.9 DCi over van paps auto, kijken of ie evenlang zijn/zelfde type en anders die er in pleuren of ff voor 15,- de stuk @ Heuts bestellen..quote:Op donderdag 3 november 2011 11:07 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik zou eerst die gloeipitten maar eens nader bekijken... en zoals hierboven al gezegd: normaal luchtfilter inbouwen. Deze motoren houden niet echt van open ademen.
Gek genoeg kan noodloop ook te maken hebben met de startonderbreker, en dan toeslaan als je al rijdt.
Ik heb het kapje er nog niet af gehaald, maar volgens de vorige eigenaar zat er een OBD aansluiting in ja, ik heb wel ff met me vinger er onder gevoeld en ik voelde wel iets dus.. Misschien zometeen ff kijken..quote:Op donderdag 3 november 2011 11:21 schreef kevin20vt het volgende:
Zit er nog een obd aansluiting op? Kun je hem natuurlijk ook even uitlezen
Destijds wel ja.. Maar niet door mij. Is ook omgebouwd in Duitsland..quote:
Zowiezoo..quote:
Nou nee, TecTuning is best een heerlijke schroefset.. Vriend van me had ook zo'n schroefset en beviel hem echt goed..quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef HenkXL het volgende:
Een cheap ass schroefset is juist een stuiter set.. en ik spreek uit ervaring
Krommenie ofzo..quote:
Komt goed..quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:47 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik zou eens beginnen met compressie meten (ivm startproblemen), dan kun je iig al veel uitsluiten.
Kat niet leeg maken, da's hardstikke zonde en bere ongezond!quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ohw ja, iemand intresse in een katalysator? Anders slijp ik hem open en leeg hem..
Heeft FK Automotive dempers er onder liggen van volgens mij een uitlaattraject van 63mm, ik heb het niet gemeten maar dik issie zeker, ik hoef geen kat, de milieu doet me niks.. Lekker roetten, dat is goed. En een betere ademhaling.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Bij een diesel heeft een kat toch minder functie dan bij een benzine? Ik zeg niet dat het milieu-vernatwoord is om hem leeg te slaan..
@Turq: gaat de oude golf III tdi inspiratie geven voor deze tdi, als in, ga je deze full flow maken?
Lekker die kat eronder laten zitten, verschil merk je toch niet! En ben je (voor de verandering) ook nog is verantwoordelijk bezig!quote:Op zondag 6 november 2011 10:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heeft FK Automotive dempers er onder liggen van volgens mij een uitlaattraject van 63mm, ik heb het niet gemeten maar dik issie zeker, ik hoef geen kat, de milieu doet me niks.. Lekker roetten, dat is goed. En een betere ademhaling.
De oude Golf III TDI is een geval apart, dat is appels met peren vergelijk..
Ik zie de link niet tussen verantwoordelijk bezig zijn en het verwijderen van een kat. Dus al die race auto's zijn onverantwoordelijk bezig?quote:Op zondag 6 november 2011 12:28 schreef invine het volgende:
[..]
Lekker die kat eronder laten zitten, verschil merk je toch niet! En ben je (voor de verandering) ook nog is verantwoordelijk bezig!
Milieu ?quote:Op zondag 6 november 2011 14:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik zie de link niet tussen verantwoordelijk bezig zijn en het verwijderen van een kat. Dus al die race auto's zijn onverantwoordelijk bezig?
Bij de uitgang van de radiateur.. OF @ de slang..quote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dan was ie ook nog niet gefixed!
Waar lekt ie dan?
nee hoezo? Waar is dat goed voor?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:35 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Slang een klein beetje opgeruwd aan de binnenkant + wat vaseline erop gedaan?
Met vaseline kan je ditquote:Op woensdag 9 november 2011 13:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nee hoezo? Waar is dat goed voor?
Kan je wat..?quote:
Heb je het topic gelezen? Alleen de buitenkant is nog Mk2. De rest is wat anders...quote:Op donderdag 10 november 2011 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
De Golf Mk2 is waarschijnlijk de meest degelijke golf, als daar een beetje lief voor gedaan is, is ie niet stuk te krijgen
Ik heb dat geleerd van een ander, soms blijft een slang die niet zou mogen lekken dat toch doen, dat opruwen en het beetje vaseline helpt dan. De slang koekt dan ook minder vast. Ik doe het altijd preventief en nooit meer last van lekkende koelslangen bij de koppelingenquote:Op woensdag 9 november 2011 13:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nee hoezo? Waar is dat goed voor?
Oh dear, ellende duequote:Op donderdag 10 november 2011 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je het topic gelezen? Alleen de buitenkant is nog Mk2. De rest is wat anders...
Hmmm, ik zal het onthouden.. Dubbele slangklemmen gebruik ik ook op zijn tijd, vooral als ik weet als iets echt onder druk gaat staan (bijv. de versnl. bak olie koeler van me BMW)..quote:Op donderdag 10 november 2011 16:52 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Ik heb dat geleerd van een ander, soms blijft een slang die niet zou mogen lekken dat toch doen, dat opruwen en het beetje vaseline helpt dan. De slang koekt dan ook minder vast. Ik doe het altijd preventief en nooit meer last van lekkende koelslangen bij de koppelingen
(Mijn pa zweert bij dubbele slangklemmen op zijn W124, kan ook nog.)
Valt mee, deze is uit te lezen en te verhelpen, een MK2 daarentegen niet..quote:
Ik merk dat als ik al de gas los laat in een bocht of iets te snel een bocht neem dat de achteras wilt uitbreken.. Niet echt een leuk zaak eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:58 schreef winterstorm666 het volgende:
Please,ben lief voor het dingetje als de ombouw netjes gedaan is...Mk2 Golf is een leuk ding..helemaal met een nette Tdi ombouw.
En die eerdere opmerking wat betreft goedkoop onderstel is helaas waar,mijn beste ervaring was Koni geel met Apex veren (-55 op 17") na diverse budget merken zoals Supersport en FK..jij hebt echter wat meer kg's op de vooras,niet echt een eerlijke vergelijking..maar een Golf 2 gaat heel snel een vervelende stuiterbak worden.
Vorige post was met mobiel, dus deze keer wat inhoudelijker:quote:Op donderdag 10 november 2011 20:45 schreef winterstorm666 het volgende:
Trek je reservewiel er eens uit en leg daar eens wat gewicht in en probeer eens wat qua wegligging (niet schuivende massa met een laagst liggend zwaartepunt achter),dan kun je wat proberen te compenseren met je meer massa voor (ik weet niet precies wat een tdi meer weegt tegenover een normaal dieselblok Mk2)
Een lichtgewicht zoals een Mk2 reageert al op een 15 kg gewichtverschil Va/Ha bij stevig rijgedrag..probeer dat gedrag eens neutraal te krijgen en baseer je onderstel vandaar uit..bandenkeuze is ook erg belangrijk..de mijne reageerde het beste op 15" met 195/50/15 bridgestone potenza re520 dacht ik,is alweer een tijdje geleden...
Qua uitlaat..mja,ik zou de cat eronder laten..issie gechipped?
FK > TECtuning.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik merk dat als ik al de gas los laat in een bocht of iets te snel een bocht neem dat de achteras wilt uitbreken.. Niet echt een leuk zaak eerlijk gezegd.
Maar ik wil het liefst gaan voor een schroefset, moet altijd wat hoger en lager in te stellen zijn..
En hij mag absoluut geen stuiterbak worden, ik heb gehoord da TEC tuning best een goede schroefset was..??
En what about FK Automotive, is dat een budget tjoening spul ja?
Ik heb een uitlaatlijn van FK er onder hangen.. (3 dempers)
Ik vroeg alleen of de merk goed is, omdat ik een uitlaat lijn ervan onder heb hangen, niet omdat ik op de schroefset van FK wil rijden..quote:Op vrijdag 11 november 2011 08:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
FK > TECtuning.
Wil allebeide goed laag alleen de FK is minder corrosiegevoelig.
Leuke projectwagen!
MK2 is Okee, maar hij ziet er qua uiterlijk niet uit..quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef Geelman het volgende:
MkII, dus goed topic!Ik ben benieuwd wat het wordt.
Lees de 1e zin in de OP...quote:Op donderdag 17 november 2011 15:44 schreef FransDeens het volgende:
Is dat het originele dashbord, of is dat ook van een Golf 3?
Vind ik persoonlijk wel wat hebben, dat matzwarte. Zelfs als het met een verfroller gedaan is. Kun je er toevallig ook nog met een krijtje op schrijven?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou ja, hierbij alvast een sneak peaks van me Golfje, heb vandaag 2 speakers ingebouwd van Fusion, de originele Blaupunkt kapjes zitten er weer op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik durf gewoon echt geen foto's van de auto te maken, ik schaam me echt hoe de ex eigenaar de auto zo heeft kunnen rollenEn hij is zo hoog
![]()
Aub, mat zwart
quote:Op donderdag 17 november 2011 15:44 schreef FransDeens het volgende:
Is dat het originele dashbord, of is dat ook van een Golf 3?
Oehlalaa Gokhanquote:Op donderdag 17 november 2011 15:53 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een foto uit z'n privécollectie had gepost..
Zou wel kunnen denk ik, maar ga het niet proberen..quote:Op donderdag 17 november 2011 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk wel wat hebben, dat matzwarte. Zelfs als het met een verfroller gedaan is. Kun je er toevallig ook nog met een krijtje op schrijven?.
zeker? hij ziet er erg VW uit, beetje vento-achtig.quote:
Het spijt me echt enorm dat ik er overheen had gelezen, bij deze mijn bijzonder gemeende excuses.quote:
Excuses aanvaard..quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:01 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Het spijt me echt enorm dat ik er overheen had gelezen, bij deze mijn bijzonder gemeende excuses.
wehehhe..quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:57 schreef powerflux het volgende:
[..]
zeker? hij ziet er erg VW uit, beetje vento-achtig.
edit: d'oh. niet alleen reageren, ook lezen.
Ik had het er niet voor betaaldquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:11 schreef invine het volgende:
Hoeveel heb je er eigenlijk voor betaald als ik mag vragen?
Zilveren tellerplaten met rode letters zaten in zowat alle actiemodellen van de Golf IIIquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Excuses aanvaard..hahaha.. VW Golf Mk3 dashboard met volgens mij Rolling Stones editie tellers (Zilver met rode tellers)..
[..]
wehehhe..
Kijk eens:quote:
Ohw, nou goed, alles beter dan die lelijke zwarte tellers..quote:Op zondag 20 november 2011 00:37 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Zilveren tellerplaten met rode letters zaten in zowat alle actiemodellen van de Golf III
Verschillen zaten hem meer in stof, stiksels en stickers.
Ik snap dat het een koopje wasquote:Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kijk eens:
http://kopen.marktplaats.(...)stcode=5931JK&srt=pu
Ze beginnen al met de aller gaarste rotste kut 1.6d (met voorgloeien, mechanische pomp, 26 jaar oude blok) @ 1500,- eypo..
Dan is wat ik er voor betaald heb een koopje..
quote:Op zondag 20 november 2011 12:34 schreef ColtZ40 het volgende:
Die is anders wel orgineel en daarom meer waard dan z'n bij elkaar gejat golfje.
En dat weet jij.... Hoe?quote:Op zondag 20 november 2011 19:05 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Maar een geluid alsof er een tractor met open uitlaat voorbijkomt is wel een stuk minder
Is niet zo makkelijk als een Golf 3 dashboard.. Canbus enzeuw..quote:Op zondag 20 november 2011 19:13 schreef junkiexp het volgende:
Beter een golf 5 dashboard erin dan, golf 3 is ook gaar.
Die stoelen zijn wel baas !
Ik refereerde aan het geluid van een ouderwets volkswagen 1.6 dieselblok. Geweldig. Lekker tokkelen zonder turbo.quote:
Ohw nou, er zit weinig verschil in qua geluid..quote:Op maandag 21 november 2011 19:20 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Ik refereerde aan het geluid van een ouderwets volkswagen 1.6 dieselblok. Geweldig. Lekker tokkelen zonder turbo.
wtf??quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:07 schreef invine het volgende:
http://www.knmv.nl/knmv/n(...)lijven-belastingvrij
Lekkere miskoop turqWegenbelasting geldt voor datum eerste toelating nu..
Okee, hıj blıjft wel belastıngvrıj gezıen het feıt dat ıe van bouwjaar 85 ıs dus al 27 jaar oud.quote:Voor de voertuigen die op 31 december 2011 al ouder dan 25 jaar zijn verandert er niets. Voor de generaties daarna geldt een geleidelijke leeftijdsopbouw.
I Dont understand?quote:Bovendien geldt de vrijstelling uitsluitend voor het basisbedrag MRB, plus de provinciale opcenten. De brandstoftoeslagen voor diesel en LPG moeten wel betaald worden.
Nee, je auto word voor het benzine deel (de basis) belastingvrij, de dieseltoeslag word wel berekend.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf??
[..]
Okee, hıj blıjft wel belastıngvrıj gezıen het feıt dat ıe van bouwjaar 85 ıs dus al 27 jaar oud.
[..]
I Dont understand?
Niet als de auto voor 1987 voor het eerst op naam is gezet waar dan ook.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:06 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, je auto word voor het benzine deel (de basis) belastingvrij, de dieseltoeslag word wel berekend.
Voorbeeld:
golfje op benzine doet 100 euro per 3 maanden, golfje in het dezelfde gewichts categorie op diesel doet 250 euro in de 3 maanden.
Dan betaal je dus 150 euro per 3 maanden voor de diesel, de benzine zou belastingvrij zijn, bij gas word ook de toeslag door berekend.
Althans.. zo begreep ik het na een telefoontje met de belastingdienst.
De regeling verandert voor iedereen, dus ook voor de huidige belastingvrije auto's.
Hmm.. dat zou mooi zijn!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Niet als de auto voor 1987 voor het eerst op naam is gezet waar dan ook.
Boven had ik, onder heb ik nog nooit gezien?quote:Op zaterdag 24 december 2011 06:14 schreef Charged het volgende:
ook nog grillespoilertje boven en onder?
staat altijd zo leuk op een mk2 -tje,vind ik....
Ik heb hem er ook niet opgezet, zit nog vast aan de vorige gril, dan maar zonder..quote:
Pas op dat je lak er niet afspuit.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Maargoed, vandaag de auto fftjes wassen (ff een met de hogedrukreiniger het vuil afblazen) en dan moet ik nog naar de garage, en dan wil ik wel ff een paar foto's maken..
quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Pas op dat je lak er niet afspuit.
Welke bedoel je dan wel?quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:40 schreef Ricksnor het volgende:
(Ik bedoel niet die van jou Charged.)
Ja echt leuk, goede video en audio kwaliteit ook !quote:Op maandag 26 december 2011 16:25 schreef Turquaz52 het volgende:
Mwaaa ff een klein filmpje, stelt eigenlijk niet veel voor, maar is wel leuk om te showen denk ik..:
quote:Op maandag 26 december 2011 16:45 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja echt leuk, goede video en audio kwaliteit ook !
ik heb ook een onduidelijke foto van de auto..quote:Op maandag 26 december 2011 19:32 schreef FalleNk810i het volgende:
Kon je niet gelijk foto's maken van je auto?
Dat ding van Turquaz.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:40 schreef Ricksnor het volgende:
Haha, wat een grafding. Hou het gewoon allemaal origineel.
(Ik bedoel niet die van jou Charged.)
Nee..quote:Op maandag 26 december 2011 20:05 schreef blup het volgende:
Komt er nou ook nog vaute turkse muziek uit de golf van je?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Ja lekker makkelijk, doe het maar af als "gezeik" en neem maar weer de weg met de minste weerstand.quote:Op woensdag 28 december 2011 00:15 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Nondeju man, ga anders even azijnpissen in KLB. En als de Nederlandse belastingwetgeving je niet bevalt,dan verhuis je toch naar ergens waar het 'beter' is? Stuur je een kaartje? Groetjuns!
Ontopic: bazenauto. Stiekem wil ik ook een moderne motor in mijn 240D, vervolgens iedere zilvergrijze Astra eruit sleuren bij het stoplicht.
En dan is hierbij mijn mening..:quote:Op woensdag 28 december 2011 00:19 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk, doe het maar af als "gezeik" en neem maar weer de weg met de minste weerstand.
De belasting wetgeving bevalt mij overigens wel, de parasieten die het misbruiken, uitpersen en het voor de rest verpesten bevallen mij daarentegen niet, die heb je overigens overal, dus verhuizen is helaas geen optie. Er tegenin gaan wel.
Dit is overigens een openbaar forum en ik ventileer mijn mening en ook nog eens ontopic. Wat jij er mee doet moet jezelf weten, ik ben mijn ei in ieder geval kwijt
Doen! Zo'n Multiklepper CDI blok zal niet moeilijk moeten zijn met inbouwenquote:Op woensdag 28 december 2011 00:15 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Nondeju man, ga anders even azijnpissen in KLB. En als de Nederlandse (belasting)wetgeving je niet bevalt,dan verhuis je toch naar ergens waar het 'beter' is? Stuur je een kaartje? Groetjuns!
Ontopic: bazenauto. Stiekem wil ik ook een moderne motor in mijn 240D, vervolgens iedere zilvergrijze Astra eruit accelereren bij het stoplicht.
Is dat die station waar ze mee driften? Die heeft ook een volvo onderstel..quote:Op woensdag 28 december 2011 03:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Doen! Zo'n Multiklepper CDI blok zal niet moeilijk moeten zijn met inbouwen
Typ eens bij Youtube in: 'Diesel Drift', zie je ook een oldtimer Benz met een Multiklepper blok en een scania turbo
iDunno.. is wel een vet ding iniedergeval, youtube er maar op los, eentje is een interview waarbij hij alles uitlegt..quote:Op woensdag 28 december 2011 12:12 schreef invine het volgende:
[..]
Is dat die station waar ze mee driften? Die heeft ook een volvo onderstel..
Eerlijk? Nee, eigenlijk hoeft het niet.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
Moet je ook niet de hoofdremcilinder overzetten dan? meestal moet die ook mee als je naar schijven gaat achter, de lossing van de rem is vaak anders
eeeh, dat moet wel, remklauw zuigers hebben een groter oppervlak dan wielremcilinders, en daardoor is en een hogere druk nodig, om de zuiger even ver naar buiten te laten komen ....quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Eerlijk? Nee, eigenlijk hoeft het niet.
Maar: ik wil wel de hoofdremcilinder overzetten van een Golf IV, de rempedaal van de IV isgewoon heel prettig, alleen heb ik nergens een bron wat het kan bevestigen dat ik de hoofdremcilinder gewoon op mijn rembooster kan schroeven..
Het is Gokhan, geef eens een reden waarom hij mij een doodverwensing doet..?quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:31 schreef Sounddragon het volgende:
Is dat een doodsverwensing, een troll of gewoon een beroerde grap?
Heb met mijn handen aan de schijven gedraaid en met wielen aandraaien toen de wiel in de lucht was, het werkt wel. Is gewoon goed.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
Bij een Astra moet het wel; anders doen de schijven achter bijna niks, vandaar mijn vraagTypenummers van de hoofdremcilinders van een auto met schijven achter is ook anders, dat zal niet voor niks zijn.
Zie post boven je, en ze adviseren juist om een rembegrenzer (of hoe je dat ding op je achteras noemt die op het gewicht ander druk levert) over te zetten, want anders kan de auto om zijn as vliegen in een bocht tijdens het remmen..quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
eeeh, dat moet wel, remklauw zuigers hebben een groter oppervlak dan wielremcilinders, en daardoor is en een hogere druk nodig, om de zuiger even ver naar buiten te laten komen ....
Ik wachtte steeds op een goed moment om mijn remmen uit te testen, maar ik heb zo iets in me om steeds op de motor af te remmen ipv mijn remmen te gebruikenquote:Op vrijdag 30 december 2011 18:28 schreef Gokhan03 het volgende:
Turq gast alleen. Hij remt nooit. Denk dat t handig is als je de rempedaal weghaalt :p
Huh? Welke snelweg en wanneer precies?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:25 schreef kevin20vt het volgende:
He Turq,
heb je hem verkocht? Ik zag je mk2 zondag rijden op de snelweg, maar jij zat niet achter het stuur?
Thanks.. Ja ik verdoe mijn tijd wel aan de auto, gaat zijn gangetje..quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:12 schreef _Drake_ het volgende:
Volg het al een tijdje maar goed werklekker beetje hobbien e.d prima toch!
Whahahahhaa.. die gozer is eigenlijk ook actief op het VW Forum, jij zou hem toch ook moeten kennen (denk ik?)..quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:07 schreef kevin20vt het volgende:
Dan was het de tweelingbroer van jouw mk2! Die knul keek al een beetje raar dat ik zo indringend naar binnen keek om te zoeken naar Turquaz!![]()
Jaa dat had ik al gelezen op VW-Forum..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:35 schreef kevin20vt het volgende:
Goed bezig kerel! Ik heb de mk4 trouwens niet meer, deze is volledig origineel gemaakt en alle onderdelen los verkocht
Haalde ik jou niet in op de snelweg richting duisburg?? In Venlo op de brug? Of was dat die Jesco (of wat zijn naam ook alweer was met zijn G60 Corrado)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:01 schreef kevin20vt het volgende:
Een nieuwe Polo, niks bijzonders maar wel een lekker fris karretje!
Weetje wat het leuke is? Een of ander joch heeft me daar gebanned, omdat ik in discussie ging van waarom ik een waarschuwing kreeg uit het niets.. Zomaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:19 schreef kevin20vt het volgende:
hehe zou goed kunnen, het is maar een 1.4tje
Zou het zo even niet durven zeggen, plaats anders een gezocht advertentie op vwforum.nl zit vast wel iemand tussen die er vanaf moet!
Bij auto arena staat een beige mk1 jetta wegenbelasting vrij, is van een bekende van me, misschien is dat wat voor je
http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s076/of01_0008459076.jpg
Tja, ik was er niet mee eens.. Maargoed wat wil je doen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:35 schreef kevin20vt het volgende:
Dan zal het wel terecht zijn, die jochies verrichten goed werk
Niet stiekem mijn ip blokkeren hequote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:41 schreef kevin20vt het volgende:
Ik zal het eens terugkijken wat er gebeurd is
Geen filmpje, heb het gemeten met Car Performance app van Android..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:32 schreef Charged het volgende:
Dat zegt toch ook niemand....zou goed kunnen als het goed verstopt was.,heppie filmpje van de acc?
Is wel een mooie tijd an sich.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
0-60 MPH zou wel in 7,9 zijn, maar dat is nog steeds geen 0-100 KMH, veel mensen vergissen zich daarin helaas in.
Als de snelheid in een rechte lijn zou lopen, zou je 62,1 MPH moeten rijden (voor 100 kmh). 7,9 seconden zijn 790 milliseconden, voor elke MPH zou je dan 13,1 milliseconden nodig hebben. Aangezien je 2,1 MPH meer moet doen, doe je dan 13,1 * 2,1 = 27,51 milliseconden. 790 + 27,51 = 817,51 en dus 8,2 seconden afgerond.
En aangezien de snelheid niet in een rechte lijn loopt, maar hoe hoger de snelheid hoe langer je over 1 kmh of 1 mph doet, klopt die 8,2 seconden van 0-100 aardig goed.
je telefoon-gps is echt niet snel en precies genoeg om dat betrouwbaar te kunnen meten. sorry.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geen filmpje, heb het gemeten met Car Performance app van Android..
Zou wel een keertje een filmpje moeten schieten eigenlijk..
Hij laat mij wel 0/100 zien..?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die app meet van 0-60 mph, en dat is niet 0-100 km/h. Dan mag je nog een 0,4 seconden er bij optellen. Dus dan heb je 8,8 nodig ongeveer.
Edit:
Even mijn berekeningspost van een snellere tijd, waar al 0,3 seconden erbij komt om de 0-100 km/h te berekenen vanuit de 0-60 mph, dus vandaar dat ik 0,4 neem (ik heb geen zin om het na te rekenen):
[..]
Filmpje gaat beetje moeilijk met dit kut weer.. Spin zelfs in de 3..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:16 schreef Charged het volgende:
Met een setting die niet op orde is is dat nog steeds een mooie tijd,maar goed..wil graag eens een filmpje zien...en al helemaal na de nieuwe verstuivers,turbo en mapping.
Herkenbaar van dat inparkeren. Ik rij zelf een Mitsubishi L200 en die parkeer ik overal moeiteloos achteruit in, maar de Fiat Punto van m'n vriendin staat altijd half buiten 't vak als ik die moet inparkerenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Thanks.. Ja ik verdoe mijn tijd wel aan de auto, gaat zijn gangetje..
[..]
Whahahahhaa.. die gozer is eigenlijk ook actief op het VW Forum, jij zou hem toch ook moeten kennen (denk ik?)..
Ik heb jou wel al 2x gespot, een keer in Venlo bij de Paparazi hotel daar, maar de andere keer kan ik me niet meer herrineren. Was ook al een tijdje terug.. (in je mk4)
Maar updates:
Mijn 3000k Xenon is nog steeds niet binnen, maar ik kon niet wachten dus ben naar de Heuts gegaan om gele H4 pitten te kopen, rij dus al een weekje met Gele lampen..echt geil..
Heb ik al vermeld dat ik Golf 3 GT remmen compleet overgezet heb? Voor compleet klauwen, schijven en blokken en achteren compleet astappen, klauwen, schijven en klauwen. (achter waren 1.3 trommeltjes)
Heb ik al vermeld dat ik van 1 armige ruitenwisser heb omgebouwd terug naar 2 zoals origineel?
Gedaan dus, al een tijdje terug..
Vandaag parkeersensoren binnen gekregen, dus die ook gelijk ingebouwd.. Nu kunnen jullie mij wel uitlachen, maar parkeren van zo'n kleine auto kan ook kut zijn als je spiegels alles zo dichtbij laten zien, alsof ik naar een vergrootglas kijk..
In mijn BMW, Uno, Corsa, Calibra etc... Zelfs mijn vaders ruimteschip Grand Scenic parkeer ik een auto in een handomdraai, maar bij de golf heb ik soms wel serieus moeite met inschatten als ik achteruit in parkeer..
EGR klep is afgedopt en schoongemaakt.
Luchtfilter vervangen door een "half open" luchtfilter, klinkt de auto tenminste wat rustiger..
(alsnog geen OEM GTD luchtfilter kunnen vinden).
Alleen zit ik nou met een probleem, ik moet goed mijn Turbodrukmeter in de gaten houden, want als ik goed doortrek vliegt mijn turbodruk richting de 2 bar+.. Dat is niet de bedoeling.
Ik heb alles al gecontroleerd en ben tot conclusie gekomen dat een slangetje naar de mapmeter in de ECU los ligt.
Terug vastkoppelen zeg je dan, klopt. Maar: als ik dat doe dan piekt mijn turbo bij max 0,9 bar. En houdt hem op 0,7 ofzo vast. Hij is dan echt zeer langzaam, dus laat hem gewoon hoger draaien totdat ik mijn boostcontroller binnen heb.. Dan kan ik teminste de turbodruk op +/- 1.5 bar houden. De motor kan met gemak 2.0bar overdruk aan, de turbo daarentegen MAX 2 bar. Dus tot 1.8 mag hij van mij draaien en dan laat ik de gas los waardoor hij zakt en so on..
Planning:
Als er niemand anders intresse heeft en mijn bod wordt geaccepteerd op eBay komt er een Golf IV teller in mijn dashboard. Nice, dan kan ik gelijk de MFA hendel aansluiten wat ik voor een tientje op de sloop gekocht heb..![]()
Als het qua financieen beetje meezit (wat wel zo was, maar na een boete van 2100,- weer achteruit ging) ga ik in dezer weken een BV43 VNT Turbo (Audi A4 170PK PD BRD) kopen & gelijk Race 520 Verstuivers. Deze verstuivers mogen ALLEEN gemonteerd worden als je praat over vermogens van 190PK+. Met een Chip op maat, turbo & verstuivers & FMIC (wat ik al heb, maar ook geupgrade wordt) zou ik dan volgens speculaties van mensen met ervaring op +/- 190PK tot 210PK moeten uitkomen op een gewicht van 1050KG (met volle tank).. Ik kan niet wachten![]()
Tja, voor de rest.. Veel zoeken op eBay, als het goed komt heb ik ook de knopjes van electrische ramen achter van een golf 3 voor in de dashboard, gezien het feit dat ik golf 2 deuren heb en golf 3 dashboard en ik kan nergens schakelaars kwijt wil ik die gebruiken om mijn (ook een maand geleden aangeschafte) elektrische ramen mee aan te sturen, zodat het toch nog OEM uitziet..![]()
Gaat om dit knopje:
[ afbeelding ]
(de helemaal rechtse)
Tja, foto's..? Zal kijken wanneer ik er tijd voor heb..
Naahh.. Gooi liever een 535d of 550d ///M in mijn e36 dan in de golf, ben al lang blij dat hij maar 1050kg weegt met volle tank..quote:Op zondag 5 februari 2012 09:37 schreef Gokhan03 het volgende:
Waarom gooide je er geen 530d blok in van een E39?
ik heb gele H4's er in gehad en die waren net iets geler dat wel, maar qua lichtopbrengst is deze een stuk beter vind ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:33 schreef invine het volgende:
Doe gewoon gele H4's erin en niet dat xeon
als je een paar posts boven had gelezen had je zelf antwoord kunnen geven op je vraag..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:51 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Zijn dat nou parkeersensoren in de bumper?
mooie logosquote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Zonder de auto te hebben gewassen dacht ik: hey, laat ik eens wat foto's maken van hoe mijn Mk2tje er uit ziet zodat iedereen hier een beeld kan krijgen waar het nou precies om gaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwaliteit is maybe niet het beste, dat komt door de laagstaande zon en icm. -10 graden buiten waardoor ik en mijn telefoon het best koud hadden..![]()
btw, ik heb gele parkeerlichtjes en 3000k xenon, ben alleen vergeten aan te zetten op dat moment..
En die zijn uber vet.quote:
Heeft een A4/Passat een andere turbo dan een A3 etc?quote:Op zondag 5 februari 2012 04:11 schreef Turquaz52 het volgende:
En guess what? De vandaag mijn turbo gemonteerd..
Oude Turbo: GT15, stock op o.a. een VW Golf 3/Passat/etc AFN motor 1.9 8v 110PK VP
Nieuwe Turbo: BV43, stock op o.a. een Audi A4/VW Passat BRD motor 2.0 16v 170PK PD
Niet dat ik het weet, maar ik weet wel dat de GT17 op de 130PK's zijn geleverd en BV43 op de A4 170PK..quote:Op zondag 19 februari 2012 12:54 schreef yup het volgende:
[..]
Heeft een A4/Passat een andere turbo dan een A3 etc?
Ik dacht dat een A3 170 pk TDi bijv. een Garrett GT1749 VC turbo had?
Zeg maar zo:
130 pk 1.9 / 2.0 140 pk : VA turbo
150 pk TDi / 160 pk tdi : VB turbo
170 pk TDi : VC turbo
Nee Paul van Loon, die moet met de Griezelbus komen.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Laat me raden; je wacht op Jordy van Loon?
Ze zijn te koop..quote:
Gaaf! Je auto steekt echt af tegen de rest van de aanwezige auto'squote:Op maandag 18 juni 2012 00:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben gespot op de VAG meeting vandaag in Asten, echt super om zo je auto weer terug te zien:
[ afbeelding ]
Je wilde graag ¤1000+ aan wegenbelasting betalen omdat je dat genot mist met je golf?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:59 schreef Turquaz52 het volgende:
ff een snelle kiekje, tevens zie je ook op de achtergrond mijn nieuwe aanwinst.. Een VW Passat 1.9 TDI 130PK Highline uit 2001..
Nee man geen hoogglans. Ik zou em nog eerder in de menie zetten.quote:Op maandag 18 juni 2012 08:28 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat ziet dat hok eruit zeg
Rol dat ding aub eens over in hoogglans lak.
En zit dat stuk boven je achterbumper nou helemaal vol met blaasjes onder de lak?
Ja, dan heb je hetzelfde resultaat. Nog steeds pauper.quote:Op maandag 18 juni 2012 08:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee man geen hoogglans. Ik zou em nog eerder in de menie zetten.
Dat is toch juist de lol. Een hok wat er niet uitziet maar wel 150 dieselpk'tjes onder de kap. Eigenlijk zou er ook nog een imperial op het dak moeten zitten.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, dan heb je hetzelfde resultaat. Nog steeds pauper.
Nee, hij zou er gewoon netjes uit moeten zien. En niet Rat/retro/pauper style.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is toch juist de lol. Een hok wat er niet uitziet maar wel 150 dieselpk'tjes onder de kap. Eigenlijk zou er ook nog een imperial op het dak moeten zitten.
Gelukkig leven we in een vrij landquote:Op maandag 18 juni 2012 10:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, hij zou er gewoon netjes uit moeten zien. En niet Rat/retro/pauper style.
Dakrekjes zijn echt om te
Jaa dat was best wel tof gezien het feit dat de ratlookjes beetje bij elkaar stonden of juist apart en mijn Golfje stond echt tussen in de super strakke wagens, langs mij stond een Audi A6 Avant met leger camouflage wrap & aan de andere kant stond een Polo GTI en daar langs allemaal Golf 2 GTI'tjes van vrienden met wie ik samen er heen ben gereden..quote:Op maandag 18 juni 2012 01:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gaaf! Je auto steekt echt af tegen de rest van de aanwezige auto's
Jaa ik weet dat ze er niet uit ziet, weetje? Doet me vrijweinig eigenlijk, ze wordt dit jaar toch opnieuw gespoten en dan ben ik van dat kut mat-kleur af..quote:Op maandag 18 juni 2012 08:28 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat ziet dat hok eruit zeg
Rol dat ding aub eens over in hoogglans lak.
En zit dat stuk boven je achterbumper nou helemaal vol met blaasjes onder de lak?
Nee, maar wilde de auto wel graag aan mijn vader geven gezien het feit dat hij +/- 1500 euro euro betaald voor zijn huidige auto..quote:Op maandag 18 juni 2012 08:43 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Je wilde graag ¤1000+ aan wegenbelasting betalen omdat je dat genot mist met je golf?
Wat is menie..?quote:Op maandag 18 juni 2012 08:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee man geen hoogglans. Ik zou em nog eerder in de menie zetten.
Zit geen passat blok in maar een golf 3 motor..quote:Op maandag 18 juni 2012 09:19 schreef Kop_en_schotel het volgende:
Zou al een hele verbetering zijn als de verf niet afbladdert.
Topic met plezier gelezen. Dat zo'n passat blok daar gewoon in pastHeb je er dan geen last mee dat het blok misschien te sterk is voor dat carrosserie? ^geen verstand van^
En dat is precies wat gisteren gebeurde, al die mooie GTI'tjes die O zo'n mooie geluid hebben uit de uitlaat, konden mij maar niet bijhoudenquote:Op maandag 18 juni 2012 09:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is toch juist de lol. Een hok wat er niet uitziet maar wel 150 dieselpk'tjes onder de kap. Eigenlijk zou er ook nog een imperial op het dak moeten zitten.
Omdat het chassis van de 1.6 anders is dan het chassis van de G60.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zit geen passat blok in maar een golf 3 motor..
Het blok is niet te sterk voor het carrosserie, iig ik denk van niet omdat de Golf 2 al destijds geleverd was met de G60 blok met 200+ PK's.. Wat zou het uitmaken als ik dan een Diesel blok heb met (later) 200+PK..?
Behalve het koppel dan, maar wat maakt het uit..? Dan maar vaker onderhouden
Dakrekjes zijn uber, ksssttquote:Op maandag 18 juni 2012 10:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, hij zou er gewoon netjes uit moeten zien. En niet Rat/retro/pauper style.
Dakrekjes zijn echt om te
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat het chassis van de 1.6 anders is dan het chassis van de G60.
Roestwerende grondverf, vaak in zo'n vies oranje/bruin kleurtje.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaa dat was best wel tof gezien het feit dat de ratlookjes beetje bij elkaar stonden of juist apart en mijn Golfje stond echt tussen in de super strakke wagens, langs mij stond een Audi A6 Avant met leger camouflage wrap & aan de andere kant stond een Polo GTI en daar langs allemaal Golf 2 GTI'tjes van vrienden met wie ik samen er heen ben gereden..![]()
En dan stond mijn auto daar: Hamer, wielsleutel, kabels en spuitbussen onder de motorkap en een gereedschapskist er voor (voor de sier natuurlijk)..
[..]
Jaa ik weet dat ze er niet uit ziet, weetje? Doet me vrijweinig eigenlijk, ze wordt dit jaar toch opnieuw gespoten en dan ben ik van dat kut mat-kleur af..Dan kan ik ook gelijk dat stuk boven mijn achterbumper herstellen door het op te schuren en te plamuren (indien nodig)..
[..]
Nee, maar wilde de auto wel graag aan mijn vader geven gezien het feit dat hij +/- 1500 euro euro betaald voor zijn huidige auto..Ik rij liever in mijn golfje dan in die Passat, het belevenis e.d. is gewoon anders..
[..]
Wat is menie..?
imperial heet zoietsquote:Op maandag 18 juni 2012 10:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, hij zou er gewoon netjes uit moeten zien. En niet Rat/retro/pauper style.
Dakrekjes zijn echt om te
maar dat zijn primerlooks een rat heeft roest + schadesquote:Op maandag 18 juni 2012 14:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Roestwerende grondverf, vaak in zo'n vies oranje/bruin kleurtje.![]()
[ afbeelding ]
Zoiets.
zoek je nog golf 3 onderdelen? ik ga hem binnekort opruimen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Tijdens de meeting in Asten heb ik mijn draagarmrubber er uit gescheurd.. Alhoewel: Dat dacht ik.
Ik heb 2 draagarmen en motorsteunen op de kop getikt van een Golf Mk3 TDI, op het voorwaarde dat ik zijn blok er uit lepelde voor een ander project.
Nou zit het zo: 1 moertje in de chassis waar de draagarm op vast wordt geschroefd was los uit het chassis, dus de bout draaide er los in..![]()
Dus heb ik de moer wat er in zit vervangen door een ander moer (na 3 uurtjes beunen) en de draagarmen L&R vervangen. Ook heb ik de draagarmrubbers goed ingekit en volgespoten in elke gaatje v.d. rubber zodat hij een stuk stugger zou dan wat ie eerst was. En dat is gelukt ook. Geen getoek of getik meer, de wiel beweegt nu ten opzichte van eerst een heel stuk minder.
Nu nog de motorsteun vervangen want als ik stevig wil optrekken kantelt het blok waardoor de krukaspoelie tegen de chassis aan komt..Deze heb ik ook v.d. Golf 3 afgehaald en ga alle gaatjes wat er in zitten ook opvullen met deels kit en deels kopervet.. Dit zorgt er voor dat hij nog wel gangbaar is om te bewegen (kopervet) in zijn behuizing, maar wel stug is zodat ie niet uitscheurt of veel beweegt.
![]()
Binnekort meer info
In principe kan ik wel voor Powerflex gaan, qua prijs doet het mij vrij weinig, maar als ik iets gratis kan krijgen wil ik het wel wagen.. Zou het toch vroegtijdig kapot gaan of ben ik er niet blij mee kan ik altijd upgraden naar een ander alternatief..quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:38 schreef Charged het volgende:
Stuggere motorsteunen geen optie?
Er zijn genoeg leveranciers daarvoor..kitten lijkt me best zinloos...paar keer spelen en het effect is weg.
Draagarmrubbers idem..ik had alles van Powerflex op de Cossie (PU blauw en geel)
kost wel een beetje maar wel direct kwaliteit.
Ik heb hier al een Golf 3 staan, heb btw de dashboard ook overgenomen (voor 10tje) en deze pasklaar ingebouwd in mijn Golf 2..quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef T42 het volgende:
[..]
zoek je nog golf 3 onderdelen? ik ga hem binnekort opruimen.
Nee dat klopt, maar in dit geval is het geen kit v.d. action of bouwmarkt maar van industriele merk welke dan ook nog sterker zal zijn dan de draagarmrubber zelf..quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:25 schreef Charged het volgende:
Mja,idd,als je de onderdelen cheap of voor nop kan krijgen is nooit geschoten altijd mis..veel succes,ik hou dit topic in de gaten...vind het best een leuk dingetje.
Edit,ter aanvulling,hou je veiligheid in de gaten...kit is goed voor lekkages tegen te gaan in woningen..ben er zelf niet zo'n fan van met auto's (los van ruiten).
Die paarse is een 16v, de enige 16v v.d. golfjes 2..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:16 schreef Charged het volgende:
Mooie pics,die type2 edition vind ik er mooi uitzien,wat was dat?
8,16v? of een lekkere g60?
Wat is jou huidige Mk2 dan..? Een 8v?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:23 schreef Charged het volgende:
Heel mooi dingetje...mis mijn 16v-tje af en toe ook nog wel eens.
Welke motorsteunen gebruik je?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Tijdens de meeting in Asten heb ik mijn draagarmrubber er uit gescheurd.. Alhoewel: Dat dacht ik.
Ik heb 2 draagarmen en motorsteunen op de kop getikt van een Golf Mk3 TDI, op het voorwaarde dat ik zijn blok er uit lepelde voor een ander project.
Nou zit het zo: 1 moertje in de chassis waar de draagarm op vast wordt geschroefd was los uit het chassis, dus de bout draaide er los in..![]()
Dus heb ik de moer wat er in zit vervangen door een ander moer (na 3 uurtjes beunen) en de draagarmen L&R vervangen. Ook heb ik de draagarmrubbers goed ingekit en volgespoten in elke gaatje v.d. rubber zodat hij een stuk stugger zou dan wat ie eerst was. En dat is gelukt ook. Geen getoek of getik meer, de wiel beweegt nu ten opzichte van eerst een heel stuk minder.
Nu nog de motorsteun vervangen want als ik stevig wil optrekken kantelt het blok waardoor de krukaspoelie tegen de chassis aan komt..Deze heb ik ook v.d. Golf 3 afgehaald en ga alle gaatjes wat er in zitten ook opvullen met deels kit en deels kopervet.. Dit zorgt er voor dat hij nog wel gangbaar is om te bewegen (kopervet) in zijn behuizing, maar wel stug is zodat ie niet uitscheurt of veel beweegt.
![]()
Binnekort meer info
Heb al een hele tijd mijn mk2 niet meer.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat is jou huidige Mk2 dan..? Een 8v?
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Welke motorsteunen gebruik je?
Originele op het Golf 2 subframe?
Sorry als dit ergens in het topic staat, lees nu alleen de laatste pagina
Ik heb welgeteld 100 euro minder betaald voor een gloednieuwe Febi-Billstein motorsteun..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:27 schreef daNpy het volgende:
www.ebay.de/itm/220709469040
Zijn ook complete sets van te krijgen voor alle 3 de steunen
Meer info...?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb welgeteld 100 euro minder betaald voor een gloednieuwe Febi-Billstein motorsteun..
Voor nu is het goed..
Asjeblieft:quote:
Nee, met de huidige setup heeft een vriend met een soortgelijke setup met iets kleinere turbo 180PK on-gechipt behaald op de bank. En hij had als basis 105PK en ik 110PK.quote:
2.1liter op LPG, bazenbak..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:38 schreef Klonk het volgende:
Die volvo voor de kar waar je auto op staat, toffe bak
Ja ik weet het, het is maar een piepklein scheurtje en ik mag er niet aan lassen.. :/quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:47 schreef powerflux het volgende:
Naast die vette volvo vind ik ook dat je er goed mee bezig bent. Nog steeds lekker aan het beunen, maar in ieder geval met een doel en met een idee. En met succes! Alleen jammer van dat subframe.
maar, hoezo achteras overmatig beremt? sinds wanneer is rembalans een afkeurpunt als het niet om dezelfde as gaat?
heb toch de motorblok er uit liggen en een donor tdi.. dus tja..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Subframe kun je gewoon lassen, alleen daarna goed wegwerken zodat men het niet kan zien.
Zo moeilijk is dat niet!
De motor wat er in ligt zou niet de motor zijn wat er standaard in geleverd is zei ome agent.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef blup het volgende:
Waarom moest jij naar de RDW? WOK te pakken?
Dat lijkt mij logischer ja..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:35 schreef blup het volgende:
Volgens mij willen ze die turk in die golf pesten..
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:03 schreef rival het volgende:
rijdt dit ding momenteel? en ga je hiermee weleens naar de foodstrip in amsterdam?
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren motor en aan de motor-bok gehangen, vandaag de turbo en spruitstukken er afgehaald en nu de kop demonteren..
Nee, mag je niet..quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:12 schreef Charged het volgende:
Hmzz,like it,de cijfers zien we wel naderhand..beter project als de e36 als ik mag zeggen.
Piece of cake, iets moeilijker dan een 6 pitter in een 4 pitter BMW te lepelen, maar wel te doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:15 schreef Djurres het volgende:
Is dat een beetje te doen? TDI'tje in een golf 2 leggen?
Type AFN? 110pk?
Verder, wat zat er in je golf 2, ook diesel of dat niet?
sshtt, niet zo hard.. Dalijk wordt ze nog wakker..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Vooruit dan maar, omdat jij het bent.. hahahaha..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:53 schreef rival het volgende:
[..]
sorry man ik had op een gegeven moment wel genoeg gelezen
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
sshtt, niet zo hard.. Dalijk wordt ze nog wakker..hehehehe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
Er is ook een colorshop in duitsland, hele keten volgens mij, heeft niets te maken met die in Venloquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:
Colololorflop gaat em niet worden, en in de buurt van de lidl is idd een goede spuiter heb ik vernomen ja..
Hmmm, weet je de naam van die spuiter?
En cololshop ligt in venlo en niet over de grens..
Geen flauw idee om eerlijk te zijn. Het is een alles wat bedrijf, ze verkopen wagens maar doen ook aan chiptuning en schadeherstel.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Ow dat wist ik niet, ik zal vandaag of morgen eens daar langs gaan.. Weet jij of ze beetje betaalbaar zijn of niet..?
Wat een onzinquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Turquaz52 het volgende:
auto te stug.. (dafuq dat ze daar op afkeuren..? :/ )
Auto te laag
Mja, ik vindt het lelijk. Zeker op golfjes. Als je nou een 7 serie of A8 hebt en dan een lichte privacy tint hebt ok, maar dit valt me tegen van jequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:55 schreef Turquaz52 het volgende:
Getinte ruiten zijn vet, vooral 's nachts..Soms vergeet je je gordel om te doen, maar geen hond die het ziet van buitenaf..
Niet dat ik hem nooit draag, maar kan toch..
Ik snap niet hoe mensen kunnen vergeten hun gordel om te doen..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:55 schreef Turquaz52 het volgende:
Getinte ruiten zijn vet, vooral 's nachts..Soms vergeet je je gordel om te doen, maar geen hond die het ziet van buitenaf..
Niet dat ik hem nooit draag, maar kan toch..
Ja vertel mij wat, ik stond er ook zo gek van te kijken, mijn bumper hing ook half los opeens toen ik de Golf kwam ophalen bij de RDW..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Wat een onzin![]()
Ik moet zeggen dan ik ook ooit in een fuik heb gestaan dan ze een eerst 10 minuten op mijn auto stonden te duwen.. Voor veerde hij maar 2 cm in en achter 5 ongeveer
zeiden ze wel wat over.. voor de rest niks meer van gehoord..
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mja, ik vindt het lelijk. Zeker op golfjes. Als je nou een 7 serie of A8 hebt en dan een lichte privacy tint hebt ok, maar dit valt me tegen van je![]()
Verder
Komt 's avonds soms voor, ik vergeet het eigenlijk nooit.. Maar als je bijv. bij de drive of zo bent geweest..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:42 schreef invine het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe mensen kunnen vergeten hun gordel om te doen..
Heel vreemd ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja vertel mij wat, ik stond er ook zo gek van te kijken, mijn bumper hing ook half los opeens toen ik de Golf kwam ophalen bij de RDW..
Waar ik van op keek was dat er ook op de afkeur brief stond van dat mijn auto ook zo laag was dat ie bij de geringste obstakel gelijk de grond raakte.
Ook dat als ze de auto opkrikte bij de subframe dat mijn wiel geen cm verroerde... :/ sinds wanneer is dat een afkeur als je een TÜV geprüfte schroefset monteert..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |