Explain..quote:
Thank You...quote:Op woensdag 2 november 2011 21:08 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Jeej, nog een Turq-project. Ik volg met belangstelling.
Thank You too sir..quote:
Welcome on Board my brother from an other motherquote:Op woensdag 2 november 2011 22:02 schreef Nordic-Imports het volgende:
Hoppa, nu ga ik je wel volgen.
U bent ook welkom..quote:
quote:Op donderdag 3 november 2011 07:53 schreef Sounddragon het volgende:
Sjeezus, koopt 'ie weer een ander uit 12 auto's samengesteld probleemwrak![]()
![]()
![]()
Hoe? Wat voor een? Ik kan me accu niet eens onder de motorkap kwijt..quote:Op donderdag 3 november 2011 08:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Koop in ieder geval een fatsoenlijk luchtfilter, scheelt weer problemen.
hahaha thanks, no man.. Deze komt helemaal boven Haarlem.. Dus geen bekende hier..quote:Op donderdag 3 november 2011 11:01 schreef kevin20vt het volgende:
Tof Turq! Ik was m'n pw kwijt maar speciaal voor dit topic maar weer een nieuw pw aangevraagd
Komt deze uit de buurt?
Hmmm Gloeipitten worden nader bekeken, heb nog zgan gloeipitten over van de Grand Scenic 1.9 DCi over van paps auto, kijken of ie evenlang zijn/zelfde type en anders die er in pleuren of ff voor 15,- de stuk @ Heuts bestellen..quote:Op donderdag 3 november 2011 11:07 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik zou eerst die gloeipitten maar eens nader bekijken... en zoals hierboven al gezegd: normaal luchtfilter inbouwen. Deze motoren houden niet echt van open ademen.
Gek genoeg kan noodloop ook te maken hebben met de startonderbreker, en dan toeslaan als je al rijdt.
Ik heb het kapje er nog niet af gehaald, maar volgens de vorige eigenaar zat er een OBD aansluiting in ja, ik heb wel ff met me vinger er onder gevoeld en ik voelde wel iets dus.. Misschien zometeen ff kijken..quote:Op donderdag 3 november 2011 11:21 schreef kevin20vt het volgende:
Zit er nog een obd aansluiting op? Kun je hem natuurlijk ook even uitlezen
Destijds wel ja.. Maar niet door mij. Is ook omgebouwd in Duitsland..quote:
Zowiezoo..quote:
Nou nee, TecTuning is best een heerlijke schroefset.. Vriend van me had ook zo'n schroefset en beviel hem echt goed..quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef HenkXL het volgende:
Een cheap ass schroefset is juist een stuiter set.. en ik spreek uit ervaring
Krommenie ofzo..quote:
Komt goed..quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:47 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik zou eens beginnen met compressie meten (ivm startproblemen), dan kun je iig al veel uitsluiten.
Kat niet leeg maken, da's hardstikke zonde en bere ongezond!quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ohw ja, iemand intresse in een katalysator? Anders slijp ik hem open en leeg hem..
Heeft FK Automotive dempers er onder liggen van volgens mij een uitlaattraject van 63mm, ik heb het niet gemeten maar dik issie zeker, ik hoef geen kat, de milieu doet me niks.. Lekker roetten, dat is goed. En een betere ademhaling.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Bij een diesel heeft een kat toch minder functie dan bij een benzine? Ik zeg niet dat het milieu-vernatwoord is om hem leeg te slaan..
@Turq: gaat de oude golf III tdi inspiratie geven voor deze tdi, als in, ga je deze full flow maken?
Lekker die kat eronder laten zitten, verschil merk je toch niet! En ben je (voor de verandering) ook nog is verantwoordelijk bezig!quote:Op zondag 6 november 2011 10:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heeft FK Automotive dempers er onder liggen van volgens mij een uitlaattraject van 63mm, ik heb het niet gemeten maar dik issie zeker, ik hoef geen kat, de milieu doet me niks.. Lekker roetten, dat is goed. En een betere ademhaling.
De oude Golf III TDI is een geval apart, dat is appels met peren vergelijk..
Ik zie de link niet tussen verantwoordelijk bezig zijn en het verwijderen van een kat. Dus al die race auto's zijn onverantwoordelijk bezig?quote:Op zondag 6 november 2011 12:28 schreef invine het volgende:
[..]
Lekker die kat eronder laten zitten, verschil merk je toch niet! En ben je (voor de verandering) ook nog is verantwoordelijk bezig!
Milieu ?quote:Op zondag 6 november 2011 14:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik zie de link niet tussen verantwoordelijk bezig zijn en het verwijderen van een kat. Dus al die race auto's zijn onverantwoordelijk bezig?
Bij de uitgang van de radiateur.. OF @ de slang..quote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dan was ie ook nog niet gefixed!
Waar lekt ie dan?
nee hoezo? Waar is dat goed voor?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:35 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Slang een klein beetje opgeruwd aan de binnenkant + wat vaseline erop gedaan?
Met vaseline kan je ditquote:Op woensdag 9 november 2011 13:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nee hoezo? Waar is dat goed voor?
Kan je wat..?quote:
Heb je het topic gelezen? Alleen de buitenkant is nog Mk2. De rest is wat anders...quote:Op donderdag 10 november 2011 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
De Golf Mk2 is waarschijnlijk de meest degelijke golf, als daar een beetje lief voor gedaan is, is ie niet stuk te krijgen
Ik heb dat geleerd van een ander, soms blijft een slang die niet zou mogen lekken dat toch doen, dat opruwen en het beetje vaseline helpt dan. De slang koekt dan ook minder vast. Ik doe het altijd preventief en nooit meer last van lekkende koelslangen bij de koppelingenquote:Op woensdag 9 november 2011 13:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nee hoezo? Waar is dat goed voor?
Oh dear, ellende duequote:Op donderdag 10 november 2011 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je het topic gelezen? Alleen de buitenkant is nog Mk2. De rest is wat anders...
Hmmm, ik zal het onthouden.. Dubbele slangklemmen gebruik ik ook op zijn tijd, vooral als ik weet als iets echt onder druk gaat staan (bijv. de versnl. bak olie koeler van me BMW)..quote:Op donderdag 10 november 2011 16:52 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Ik heb dat geleerd van een ander, soms blijft een slang die niet zou mogen lekken dat toch doen, dat opruwen en het beetje vaseline helpt dan. De slang koekt dan ook minder vast. Ik doe het altijd preventief en nooit meer last van lekkende koelslangen bij de koppelingen
(Mijn pa zweert bij dubbele slangklemmen op zijn W124, kan ook nog.)
Valt mee, deze is uit te lezen en te verhelpen, een MK2 daarentegen niet..quote:
Ik merk dat als ik al de gas los laat in een bocht of iets te snel een bocht neem dat de achteras wilt uitbreken.. Niet echt een leuk zaak eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:58 schreef winterstorm666 het volgende:
Please,ben lief voor het dingetje als de ombouw netjes gedaan is...Mk2 Golf is een leuk ding..helemaal met een nette Tdi ombouw.
En die eerdere opmerking wat betreft goedkoop onderstel is helaas waar,mijn beste ervaring was Koni geel met Apex veren (-55 op 17") na diverse budget merken zoals Supersport en FK..jij hebt echter wat meer kg's op de vooras,niet echt een eerlijke vergelijking..maar een Golf 2 gaat heel snel een vervelende stuiterbak worden.
Vorige post was met mobiel, dus deze keer wat inhoudelijker:quote:Op donderdag 10 november 2011 20:45 schreef winterstorm666 het volgende:
Trek je reservewiel er eens uit en leg daar eens wat gewicht in en probeer eens wat qua wegligging (niet schuivende massa met een laagst liggend zwaartepunt achter),dan kun je wat proberen te compenseren met je meer massa voor (ik weet niet precies wat een tdi meer weegt tegenover een normaal dieselblok Mk2)
Een lichtgewicht zoals een Mk2 reageert al op een 15 kg gewichtverschil Va/Ha bij stevig rijgedrag..probeer dat gedrag eens neutraal te krijgen en baseer je onderstel vandaar uit..bandenkeuze is ook erg belangrijk..de mijne reageerde het beste op 15" met 195/50/15 bridgestone potenza re520 dacht ik,is alweer een tijdje geleden...
Qua uitlaat..mja,ik zou de cat eronder laten..issie gechipped?
FK > TECtuning.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik merk dat als ik al de gas los laat in een bocht of iets te snel een bocht neem dat de achteras wilt uitbreken.. Niet echt een leuk zaak eerlijk gezegd.
Maar ik wil het liefst gaan voor een schroefset, moet altijd wat hoger en lager in te stellen zijn..
En hij mag absoluut geen stuiterbak worden, ik heb gehoord da TEC tuning best een goede schroefset was..??
En what about FK Automotive, is dat een budget tjoening spul ja?
Ik heb een uitlaatlijn van FK er onder hangen.. (3 dempers)
Ik vroeg alleen of de merk goed is, omdat ik een uitlaat lijn ervan onder heb hangen, niet omdat ik op de schroefset van FK wil rijden..quote:Op vrijdag 11 november 2011 08:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
FK > TECtuning.
Wil allebeide goed laag alleen de FK is minder corrosiegevoelig.
Leuke projectwagen!
MK2 is Okee, maar hij ziet er qua uiterlijk niet uit..quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef Geelman het volgende:
MkII, dus goed topic!Ik ben benieuwd wat het wordt.
Lees de 1e zin in de OP...quote:Op donderdag 17 november 2011 15:44 schreef FransDeens het volgende:
Is dat het originele dashbord, of is dat ook van een Golf 3?
Vind ik persoonlijk wel wat hebben, dat matzwarte. Zelfs als het met een verfroller gedaan is. Kun je er toevallig ook nog met een krijtje op schrijven?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou ja, hierbij alvast een sneak peaks van me Golfje, heb vandaag 2 speakers ingebouwd van Fusion, de originele Blaupunkt kapjes zitten er weer op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik durf gewoon echt geen foto's van de auto te maken, ik schaam me echt hoe de ex eigenaar de auto zo heeft kunnen rollenEn hij is zo hoog
![]()
Aub, mat zwart
quote:Op donderdag 17 november 2011 15:44 schreef FransDeens het volgende:
Is dat het originele dashbord, of is dat ook van een Golf 3?
Oehlalaa Gokhanquote:Op donderdag 17 november 2011 15:53 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een foto uit z'n privécollectie had gepost..
Zou wel kunnen denk ik, maar ga het niet proberen..quote:Op donderdag 17 november 2011 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk wel wat hebben, dat matzwarte. Zelfs als het met een verfroller gedaan is. Kun je er toevallig ook nog met een krijtje op schrijven?.
zeker? hij ziet er erg VW uit, beetje vento-achtig.quote:
Het spijt me echt enorm dat ik er overheen had gelezen, bij deze mijn bijzonder gemeende excuses.quote:
Excuses aanvaard..quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:01 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Het spijt me echt enorm dat ik er overheen had gelezen, bij deze mijn bijzonder gemeende excuses.
wehehhe..quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:57 schreef powerflux het volgende:
[..]
zeker? hij ziet er erg VW uit, beetje vento-achtig.
edit: d'oh. niet alleen reageren, ook lezen.
Ik had het er niet voor betaaldquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:11 schreef invine het volgende:
Hoeveel heb je er eigenlijk voor betaald als ik mag vragen?
Zilveren tellerplaten met rode letters zaten in zowat alle actiemodellen van de Golf IIIquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Excuses aanvaard..hahaha.. VW Golf Mk3 dashboard met volgens mij Rolling Stones editie tellers (Zilver met rode tellers)..
[..]
wehehhe..
Kijk eens:quote:
Ohw, nou goed, alles beter dan die lelijke zwarte tellers..quote:Op zondag 20 november 2011 00:37 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Zilveren tellerplaten met rode letters zaten in zowat alle actiemodellen van de Golf III
Verschillen zaten hem meer in stof, stiksels en stickers.
Ik snap dat het een koopje wasquote:Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kijk eens:
http://kopen.marktplaats.(...)stcode=5931JK&srt=pu
Ze beginnen al met de aller gaarste rotste kut 1.6d (met voorgloeien, mechanische pomp, 26 jaar oude blok) @ 1500,- eypo..
Dan is wat ik er voor betaald heb een koopje..
quote:Op zondag 20 november 2011 12:34 schreef ColtZ40 het volgende:
Die is anders wel orgineel en daarom meer waard dan z'n bij elkaar gejat golfje.
En dat weet jij.... Hoe?quote:Op zondag 20 november 2011 19:05 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Maar een geluid alsof er een tractor met open uitlaat voorbijkomt is wel een stuk minder
Is niet zo makkelijk als een Golf 3 dashboard.. Canbus enzeuw..quote:Op zondag 20 november 2011 19:13 schreef junkiexp het volgende:
Beter een golf 5 dashboard erin dan, golf 3 is ook gaar.
Die stoelen zijn wel baas !
Ik refereerde aan het geluid van een ouderwets volkswagen 1.6 dieselblok. Geweldig. Lekker tokkelen zonder turbo.quote:
Ohw nou, er zit weinig verschil in qua geluid..quote:Op maandag 21 november 2011 19:20 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Ik refereerde aan het geluid van een ouderwets volkswagen 1.6 dieselblok. Geweldig. Lekker tokkelen zonder turbo.
wtf??quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:07 schreef invine het volgende:
http://www.knmv.nl/knmv/n(...)lijven-belastingvrij
Lekkere miskoop turqWegenbelasting geldt voor datum eerste toelating nu..
Okee, hıj blıjft wel belastıngvrıj gezıen het feıt dat ıe van bouwjaar 85 ıs dus al 27 jaar oud.quote:Voor de voertuigen die op 31 december 2011 al ouder dan 25 jaar zijn verandert er niets. Voor de generaties daarna geldt een geleidelijke leeftijdsopbouw.
I Dont understand?quote:Bovendien geldt de vrijstelling uitsluitend voor het basisbedrag MRB, plus de provinciale opcenten. De brandstoftoeslagen voor diesel en LPG moeten wel betaald worden.
Nee, je auto word voor het benzine deel (de basis) belastingvrij, de dieseltoeslag word wel berekend.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf??
[..]
Okee, hıj blıjft wel belastıngvrıj gezıen het feıt dat ıe van bouwjaar 85 ıs dus al 27 jaar oud.
[..]
I Dont understand?
Niet als de auto voor 1987 voor het eerst op naam is gezet waar dan ook.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:06 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, je auto word voor het benzine deel (de basis) belastingvrij, de dieseltoeslag word wel berekend.
Voorbeeld:
golfje op benzine doet 100 euro per 3 maanden, golfje in het dezelfde gewichts categorie op diesel doet 250 euro in de 3 maanden.
Dan betaal je dus 150 euro per 3 maanden voor de diesel, de benzine zou belastingvrij zijn, bij gas word ook de toeslag door berekend.
Althans.. zo begreep ik het na een telefoontje met de belastingdienst.
De regeling verandert voor iedereen, dus ook voor de huidige belastingvrije auto's.
Hmm.. dat zou mooi zijn!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Niet als de auto voor 1987 voor het eerst op naam is gezet waar dan ook.
Boven had ik, onder heb ik nog nooit gezien?quote:Op zaterdag 24 december 2011 06:14 schreef Charged het volgende:
ook nog grillespoilertje boven en onder?
staat altijd zo leuk op een mk2 -tje,vind ik....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |