abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113276913
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:16 schreef Charged het volgende:
Mooie pics,die type2 edition vind ik er mooi uitzien,wat was dat?
8,16v? of een lekkere g60?
Die paarse is een 16v, de enige 16v v.d. golfjes 2.. :P
En een masterlijk mooi kleurtje, echt prachtig.. Hij heeft ook nog een Golf 2 VR6, GTI 8v en de 16v.. hehehe
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_113277698
Heel mooi dingetje...mis mijn 16v-tje af en toe ook nog wel eens.
pi_113287586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:23 schreef Charged het volgende:
Heel mooi dingetje...mis mijn 16v-tje af en toe ook nog wel eens.
Wat is jou huidige Mk2 dan..? Een 8v?
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:14:24 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113290377
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Tijdens de meeting in Asten heb ik mijn draagarmrubber er uit gescheurd.. Alhoewel: Dat dacht ik.
Ik heb 2 draagarmen en motorsteunen op de kop getikt van een Golf Mk3 TDI, op het voorwaarde dat ik zijn blok er uit lepelde voor een ander project.

Nou zit het zo: 1 moertje in de chassis waar de draagarm op vast wordt geschroefd was los uit het chassis, dus de bout draaide er los in.. :{

Dus heb ik de moer wat er in zit vervangen door een ander moer (na 3 uurtjes beunen) en de draagarmen L&R vervangen. Ook heb ik de draagarmrubbers goed ingekit en volgespoten in elke gaatje v.d. rubber zodat hij een stuk stugger zou dan wat ie eerst was. En dat is gelukt ook. Geen getoek of getik meer, de wiel beweegt nu ten opzichte van eerst een heel stuk minder.

Nu nog de motorsteun vervangen want als ik stevig wil optrekken kantelt het blok waardoor de krukaspoelie tegen de chassis aan komt.. :|W Deze heb ik ook v.d. Golf 3 afgehaald en ga alle gaatjes wat er in zitten ook opvullen met deels kit en deels kopervet.. Dit zorgt er voor dat hij nog wel gangbaar is om te bewegen (kopervet) in zijn behuizing, maar wel stug is zodat ie niet uitscheurt of veel beweegt. ;)

Binnekort meer info :P
Welke motorsteunen gebruik je?
Originele op het Golf 2 subframe?

Sorry als dit ergens in het topic staat, lees nu alleen de laatste pagina
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_113293328
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat is jou huidige Mk2 dan..? Een 8v?
Heb al een hele tijd mijn mk2 niet meer.
Rij momenteel naar volle tevredenheid een Volvo V70 maar had een 16v KR met wat goodies,heeft her en der wel eens hier op een topic gestaan.
Volvo voldoet goed maar het zenuwachtige van de GTI (en ook de GSI,jawel,ook Kadett 16v) mis ik wel.

Mijn oude kreng (2002 ergens)

Edit.
Heb helaas geen pics van de wagen op de 2-delige BBS-jes 15 inch en de Porsche velgen 16 inch...dat was toch mooier als de 17 inch RC velgen die er op het laatst onder lagen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2012 23:06:48 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:41:23 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113839200
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

Welke motorsteunen gebruik je?
Originele op het Golf 2 subframe?

Sorry als dit ergens in het topic staat, lees nu alleen de laatste pagina
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_113847188
Vraag aan mij toegericht?
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:15:36 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113847323
Ja.
pi_113848465
Motorsteun van een Corrado/Passat 35i aan de voorzijde en achterkant weet ik nu ff niet meer..

Heb ik btw nu in mijn handen, ga het nu inbouwen want heb al 4 dagen niet kunnen rijden omdat de mijne uitgescheurd is..
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:27:09 #235
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113850328
www.ebay.de/itm/220709469040

Zijn ook complete sets van te krijgen voor alle 3 de steunen :)
pi_113899516
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:27 schreef daNpy het volgende:
www.ebay.de/itm/220709469040

Zijn ook complete sets van te krijgen voor alle 3 de steunen :)
Ik heb welgeteld 100 euro minder betaald voor een gloednieuwe Febi-Billstein motorsteun..

Voor nu is het goed.. :)
Quote van Tjabbo:
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:16:53 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113900071
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik heb welgeteld 100 euro minder betaald voor een gloednieuwe Febi-Billstein motorsteun..

Voor nu is het goed.. :)
Meer info...? :)
pi_113915195
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Meer info...? :)
Asjeblieft:
http://www.dolfvaneijk.nl(...)2662&product_id=5186

Bij de automaterialen zaak zoals Heuts betaal je 67,- ex. en bij Centurion ofzo betaal je 89,- ex.
En dan krijg je ook nog es immitatie.. :')
Quote van Tjabbo:
  zondag 8 juli 2012 @ 11:06:30 #239
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113917779
Bedankt, denk dat ik die ook eens ga proberen dan :)

Kan ik ondertussen mijn oude proberen om te bouwen met polyurethaan.
pi_115818435
Nou jongens na een lange tijd niks van me te hebben horen hierbij een major update.. :P

Auto is naar de RDW gegaan voor een technisch onderzoek naar het blok, die was in orde maar een boel punten er om heen niet.. Parkeer lampje Rv, Lv, Ra een barst, Ra stadslicht, kapjes v.d. gordels, subframe scheurtje van 0,5~1cm, scheurtje in dorpel (laswerk), achteras overberemt (klopt ook, was eerst trommel en nu schijven), bandjes voor, ruitensproeier, te stugge schroefset ( :') ?), en dat soort kleine dingen..

Maargoed, ik wou mijn auto zowiezo laten overspuiten en het blok verder tunen tot de 240pk, dus ga ik alles er uit halen wat er er uit te halen is en alles op mijn dooie gemak fixxen.
Ik heb al een donor Golf 3 TDI voor er bij en ga dus alles overzetten zoals subframe, achter as, tank (ivm. golf 4 vlotter), dashboard (is zachte type), en alles wat nog bruikbaar is.

Achja, hierbij wat foto's voor de foto geilerds, excuses voor de brakke kwaliteit, heb de foto's genomen met een aardappel:

Nou ja, jullie kritiek en complimenten zijn van harte welkom!

Oh ja, voor ik het vergeet: Ik ben bij VVT (Van Vught Tuning) geweest en heb een AWX 130PK (zelfde als de 150PK, maar spiegelbeeld) inlaat spruitstuk gekocht, een 11mm plunjer, 3Bar map sensor en EGR Delete plaatje.
Ook heb ik een Motormontage-bok besteld voor 350KG, dat moet mijn 1.9TDI motortje wel houden toch?

xTurq
Quote van Tjabbo:
pi_115836890
240-natte-vinger-peekaa's?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:38:23 #242
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115837118
Die volvo voor de kar waar je auto op staat, toffe bak
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_115846856
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
240-natte-vinger-peekaa's?
Nee, met de huidige setup heeft een vriend met een soortgelijke setup met iets kleinere turbo 180PK on-gechipt behaald op de bank. En hij had als basis 105PK en ik 110PK.

Mij bijhouden lukt hem nog steeds niet als ik zo naar zijn km teller kijk en vergelijk met de mijne terwijl hij nu 197PK heeft (gebankt en gechipt bij VVT).

Ik doe 6,4sec. over om naar de 100 te klimmen met 1100KG gewicht, ongechipt in de huidige staat.
Maargoed, ik wil de blok laten opboren naar 2liter, andere zuigers en drijfstangen monteren, chippen en richting de 240PK gaan. 210~220PK is zo gedaan met mijn huidige setup.. ;)

Uiteraard heb ik het over krukas pk's :)
Quote van Tjabbo:
pi_115846871
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:38 schreef Klonk het volgende:
Die volvo voor de kar waar je auto op staat, toffe bak
2.1liter op LPG, bazenbak.. :P
Quote van Tjabbo:
pi_115846960
Maargoed, vandaag blokkie er uit gelepeld, morgen komt mijn motormontage-bok binnen en dan gelijk de motor uit elkaar draaien..

Iemand hier die mij wilt helpen..? Krat bier staat al klaar.. :P
Quote van Tjabbo:
pi_115860116
Naast die vette volvo vind ik ook dat je er goed mee bezig bent. Nog steeds lekker aan het beunen, maar in ieder geval met een doel en met een idee. En met succes! Alleen jammer van dat subframe.

maar, hoezo achteras overmatig beremt? sinds wanneer is rembalans een afkeurpunt als het niet om dezelfde as gaat?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_115861316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:47 schreef powerflux het volgende:
Naast die vette volvo vind ik ook dat je er goed mee bezig bent. Nog steeds lekker aan het beunen, maar in ieder geval met een doel en met een idee. En met succes! Alleen jammer van dat subframe.

maar, hoezo achteras overmatig beremt? sinds wanneer is rembalans een afkeurpunt als het niet om dezelfde as gaat?
Ja ik weet het, het is maar een piepklein scheurtje en ik mag er niet aan lassen.. :/

En op de afkeurblad stond van: Achteras overberemd, achterkant breekt uit wanneer er wordt geremd op droog wegdek.

Bullshit, ik heb met 230 vol in de ankers gegooid omdat er een klootviool hollander in duitsland besloot om een vrachtwagen in te halen terwijl ik zo hard aan kwam rijden. Ik heb helemaal niks gevoeld toen van dat mijn achteras uitbrak, natuurlijk was het moeilijk om het stabiel te houden maar dat terzijde.

En ik denk dat het ook komt omdat ik heb omgebouwd van trommels naar schijven, waarbij ik de remdrukbegrenzer niet heb overgezet, want die had ik simpelweg niet. Nu heeft mijn donor tdi golf 3 dat wel dus ga ik de complete achteras overzetten, wordt ie nog 3cm breder.. :D

Ohja, mijn motor-bok is al binnen, zo gelijk de blok er aan hangen en uit elkaar halen.. :)
Quote van Tjabbo:
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:00:33 #248
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_115864879
Subframe kun je gewoon lassen, alleen daarna goed wegwerken zodat men het niet kan zien.

Zo moeilijk is dat niet! O-)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:03:34 #249
182073 invine
blablabla etc.
pi_115865027
Turq weer aan de slag jeuj! *O* feest!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_115865697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Subframe kun je gewoon lassen, alleen daarna goed wegwerken zodat men het niet kan zien.

Zo moeilijk is dat niet! O-)
heb toch de motorblok er uit liggen en een donor tdi.. dus tja.. :)
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')