abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106115160
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:19 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Ja lekker makkelijk, doe het maar af als "gezeik" en neem maar weer de weg met de minste weerstand.

De belasting wetgeving bevalt mij overigens wel, de parasieten die het misbruiken, uitpersen en het voor de rest verpesten bevallen mij daarentegen niet, die heb je overigens overal, dus verhuizen is helaas geen optie. Er tegenin gaan wel :W .

Dit is overigens een openbaar forum en ik ventileer mijn mening en ook nog eens ontopic. Wat jij er mee doet moet jezelf weten, ik ben mijn ei in ieder geval kwijt :)
En dan is hierbij mijn mening..:

-edit- nevermind..

For your information: Wij betalen thuis ca. 2250euro per jaar aan belasting voor 2 auto's. Een Renault 1.9 DCI van 1580KG en een BMW 318i van 1250KG.. Reken uit.
LAAT mij dan een oldtimer er bij kopen voor de belastingvoordeel, waarom the fuck ben je er zo op tegen? Wat gaat het JOU uberhaubt aan wat ik rij? Waarom ik het rij en wat ik met mijn auto doe?

Ja dat klopt ik rij een van de Motorvoertuigen Belasting vrijgestelde diesel met een moderne 1.9 TDI motor met een moderne Golf 3 Dashboard en zit op heerlijke moderne Golf 5 stoelen, so what? Ik betaal nog steeds belasting voor mijn BMW en mijn vader betaald nog steeds belasting voor zijn Renault..

Dus ga maar bij anderen aan de deur kloppen die helemaal geen auto's hebben, maar wel 5 oldtimers..

(en dat verhaaltje over dat landrover shit: LOL! Probeer er maar aan 1 te komen, ze kosten meer in aanschaf dan de belasting wat je betaalt over de hele leven van de auto zelf)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106115176
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:15 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Nondeju man, ga anders even azijnpissen in KLB. En als de Nederlandse (belasting)wetgeving je niet bevalt,dan verhuis je toch naar ergens waar het 'beter' is? Stuur je een kaartje? Groetjuns! :)

Ontopic: bazenauto. Stiekem wil ik ook een moderne motor in mijn 240D, vervolgens iedere zilvergrijze Astra eruit accelereren bij het stoplicht.
Doen! Zo'n Multiklepper CDI blok zal niet moeilijk moeten zijn met inbouwen :9~
Typ eens bij Youtube in: 'Diesel Drift', zie je ook een oldtimer Benz met een Multiklepper blok en een scania turbo :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 28 december 2011 @ 12:12:38 #128
182073 invine
blablabla etc.
pi_106121109
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 03:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Doen! Zo'n Multiklepper CDI blok zal niet moeilijk moeten zijn met inbouwen :9~
Typ eens bij Youtube in: 'Diesel Drift', zie je ook een oldtimer Benz met een Multiklepper blok en een scania turbo :P
Is dat die station waar ze mee driften? Die heeft ook een volvo onderstel..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_106123990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:12 schreef invine het volgende:

[..]

Is dat die station waar ze mee driften? Die heeft ook een volvo onderstel..
iDunno.. is wel een vet ding iniedergeval, youtube er maar op los, eentje is een interview waarbij hij alles uitlegt.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106188430
Nougoed, alweer onduidelijke foto's, maarja.. Ik ben te lui om de moeite te nemen om foto's te maken.. :P

Hierbij ff snel snel foto's:





Morgen hopelijk wat duidelijkere pics..

Oohja: Heb vandaag nieuwe remblokken, remschijven en remklauwen voor vervangen van een Golf 1.8 GT, morgen de trommels er af rukken en schijven daar voor in de plaats plakken.. (secondelijm is sterk genoeg toch? :P )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106191624
ja van bizon
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:33:03 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106197811
Moet je ook niet de hoofdremcilinder overzetten dan? meestal moet die ook mee als je naar schijven gaat achter, de lossing van de rem is vaak anders :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106199045
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
Moet je ook niet de hoofdremcilinder overzetten dan? meestal moet die ook mee als je naar schijven gaat achter, de lossing van de rem is vaak anders :)
Eerlijk? Nee, eigenlijk hoeft het niet.

Maar: ik wil wel de hoofdremcilinder overzetten van een Golf IV, de rempedaal van de IV isgewoon heel prettig, alleen heb ik nergens een bron wat het kan bevestigen dat ik de hoofdremcilinder gewoon op mijn rembooster kan schroeven..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:32:15 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106199606
Bij een Astra moet het wel; anders doen de schijven achter bijna niks, vandaar mijn vraag ;) Typenummers van de hoofdremcilinders van een auto met schijven achter is ook anders, dat zal niet voor niks zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106199711
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Eerlijk? Nee, eigenlijk hoeft het niet.

Maar: ik wil wel de hoofdremcilinder overzetten van een Golf IV, de rempedaal van de IV isgewoon heel prettig, alleen heb ik nergens een bron wat het kan bevestigen dat ik de hoofdremcilinder gewoon op mijn rembooster kan schroeven..
eeeh, dat moet wel, remklauw zuigers hebben een groter oppervlak dan wielremcilinders, en daardoor is en een hogere druk nodig, om de zuiger even ver naar buiten te laten komen ....
pi_106213061
Turq gast alleen. Hij remt nooit. Denk dat t handig is als je de rempedaal weghaalt :p
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:31:10 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106213170
Is dat een doodsverwensing, een troll of gewoon een beroerde grap?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106213317
ik hoop voor hem #3, maar ik denk #2 en ik hoop voor hem niet #1
pi_106225389
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:31 schreef Sounddragon het volgende:
Is dat een doodsverwensing, een troll of gewoon een beroerde grap?
Het is Gokhan, geef eens een reden waarom hij mij een doodverwensing doet..? :') Hij is mijn Kanka :7
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106226492
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
Bij een Astra moet het wel; anders doen de schijven achter bijna niks, vandaar mijn vraag ;) Typenummers van de hoofdremcilinders van een auto met schijven achter is ook anders, dat zal niet voor niks zijn.
Heb met mijn handen aan de schijven gedraaid en met wielen aandraaien toen de wiel in de lucht was, het werkt wel. Is gewoon goed.

quote:
10s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

eeeh, dat moet wel, remklauw zuigers hebben een groter oppervlak dan wielremcilinders, en daardoor is en een hogere druk nodig, om de zuiger even ver naar buiten te laten komen ....
Zie post boven je, en ze adviseren juist om een rembegrenzer (of hoe je dat ding op je achteras noemt die op het gewicht ander druk levert) over te zetten, want anders kan de auto om zijn as vliegen in een bocht tijdens het remmen..

Ik heb net een paar keer goed geremd en hij doet het naar behoren.. Wat een tegenslagen had ik zeg, nooit meer 2e hands prul op de auto monteren, gewoon doen zoals ik bij de BMW deed: Alles nieuw, maar dan ook alles tot op de schroefjes.. Nooit gezeik. :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:28 schreef Gokhan03 het volgende:
Turq gast alleen. Hij remt nooit. Denk dat t handig is als je de rempedaal weghaalt :p
Ik wachtte steeds op een goed moment om mijn remmen uit te testen, maar ik heb zo iets in me om steeds op de motor af te remmen ipv mijn remmen te gebruiken :+
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107237374
He Turq,

heb je hem verkocht? Ik zag je mk2 zondag rijden op de snelweg, maar jij zat niet achter het stuur?
pi_107262373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:25 schreef kevin20vt het volgende:
He Turq,

heb je hem verkocht? Ik zag je mk2 zondag rijden op de snelweg, maar jij zat niet achter het stuur?
Huh? Welke snelweg en wanneer precies?

2 verklaringen:
1. Er rijdt hier een identieke Golf 2 rond.
Zelfde front, zelfde velgen, zelfde bumpers, ook gele pitten, zelfde kleur (maar dan glans), Misschien heb je hem gezien..? :P

2. Reedt er een Mercedes Benz E300 Coupe uit +/- 94 er voor/achter? Dan kan dat goed mogelijk zijn toen reedt er een vriend van me in mijn Golf. En ik trapte zijn Coupe af, al kon ik niet eens mijn eigen Golf bijhouden.. :')

Maar nee de Golf is niet verkocht, zal ie ook nooit worden denk ik.. Ik ga geen oldtimer verkopen :P Eerder nog eentje er bij kopen.. (als je iemand kent die een belastingvrije Jetta/Golf 2deurs verkoopt hoor ik dat van je ;) )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107276867
Volg het al een tijdje maar goed werk ^O^ lekker beetje hobbien e.d prima toch!
pi_107279290
Dan was het de tweelingbroer van jouw mk2! Die knul keek al een beetje raar dat ik zo indringend naar binnen keek om te zoeken naar Turquaz! :P :D
pi_107281859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:12 schreef _Drake_ het volgende:
Volg het al een tijdje maar goed werk ^O^ lekker beetje hobbien e.d prima toch!
Thanks.. Ja ik verdoe mijn tijd wel aan de auto, gaat zijn gangetje.. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:07 schreef kevin20vt het volgende:
Dan was het de tweelingbroer van jouw mk2! Die knul keek al een beetje raar dat ik zo indringend naar binnen keek om te zoeken naar Turquaz! :P :D
Whahahahhaa.. die gozer is eigenlijk ook actief op het VW Forum, jij zou hem toch ook moeten kennen (denk ik?)..
Ik heb jou wel al 2x gespot, een keer in Venlo bij de Paparazi hotel daar, maar de andere keer kan ik me niet meer herrineren. Was ook al een tijdje terug.. (in je mk4)

Maar updates:
Mijn 3000k Xenon is nog steeds niet binnen, maar ik kon niet wachten dus ben naar de Heuts gegaan om gele H4 pitten te kopen, rij dus al een weekje met Gele lampen.. :P echt geil.. :D

Heb ik al vermeld dat ik Golf 3 GT remmen compleet overgezet heb? Voor compleet klauwen, schijven en blokken en achteren compleet astappen, klauwen, schijven en klauwen. (achter waren 1.3 trommeltjes)

Heb ik al vermeld dat ik van 1 armige ruitenwisser heb omgebouwd terug naar 2 zoals origineel?
Gedaan dus, al een tijdje terug..

Vandaag parkeersensoren binnen gekregen, dus die ook gelijk ingebouwd.. Nu kunnen jullie mij wel uitlachen, maar parkeren van zo'n kleine auto kan ook kut zijn als je spiegels alles zo dichtbij laten zien, alsof ik naar een vergrootglas kijk.. :P
In mijn BMW, Uno, Corsa, Calibra etc... Zelfs mijn vaders ruimteschip Grand Scenic parkeer ik een auto in een handomdraai, maar bij de golf heb ik soms wel serieus moeite met inschatten als ik achteruit in parkeer..

EGR klep is afgedopt en schoongemaakt.

Luchtfilter vervangen door een "half open" luchtfilter, klinkt de auto tenminste wat rustiger..
(alsnog geen OEM GTD luchtfilter kunnen vinden).

Alleen zit ik nou met een probleem, ik moet goed mijn Turbodrukmeter in de gaten houden, want als ik goed doortrek vliegt mijn turbodruk richting de 2 bar+.. Dat is niet de bedoeling.
Ik heb alles al gecontroleerd en ben tot conclusie gekomen dat een slangetje naar de mapmeter in de ECU los ligt. :P
Terug vastkoppelen zeg je dan, klopt. Maar: als ik dat doe dan piekt mijn turbo bij max 0,9 bar. En houdt hem op 0,7 ofzo vast. Hij is dan echt zeer langzaam, dus laat hem gewoon hoger draaien totdat ik mijn boostcontroller binnen heb.. Dan kan ik teminste de turbodruk op +/- 1.5 bar houden. De motor kan met gemak 2.0bar overdruk aan, de turbo daarentegen MAX 2 bar. Dus tot 1.8 mag hij van mij draaien en dan laat ik de gas los waardoor hij zakt en so on..

Planning:
Als er niemand anders intresse heeft en mijn bod wordt geaccepteerd op eBay komt er een Golf IV teller in mijn dashboard. Nice, dan kan ik gelijk de MFA hendel aansluiten wat ik voor een tientje op de sloop gekocht heb.. 8-)

Als het qua financieen beetje meezit (wat wel zo was, maar na een boete van 2100,- weer achteruit ging) ga ik in dezer weken een BV43 VNT Turbo (Audi A4 170PK PD BRD) kopen & gelijk Race 520 Verstuivers. Deze verstuivers mogen ALLEEN gemonteerd worden als je praat over vermogens van 190PK+. Met een Chip op maat, turbo & verstuivers & FMIC (wat ik al heb, maar ook geupgrade wordt) zou ik dan volgens speculaties van mensen met ervaring op +/- 190PK tot 210PK moeten uitkomen op een gewicht van 1050KG (met volle tank).. Ik kan niet wachten :9~

Tja, voor de rest.. Veel zoeken op eBay, als het goed komt heb ik ook de knopjes van electrische ramen achter van een golf 3 voor in de dashboard, gezien het feit dat ik golf 2 deuren heb en golf 3 dashboard en ik kan nergens schakelaars kwijt wil ik die gebruiken om mijn (ook een maand geleden aangeschafte) elektrische ramen mee aan te sturen, zodat het toch nog OEM uitziet.. *O*
Gaat om dit knopje:

(de helemaal rechtse)

Tja, foto's..? Zal kijken wanneer ik er tijd voor heb.. :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107282403
Goed bezig kerel! Ik heb de mk4 trouwens niet meer, deze is volledig origineel gemaakt en alle onderdelen los verkocht :Y
pi_107282796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:35 schreef kevin20vt het volgende:
Goed bezig kerel! Ik heb de mk4 trouwens niet meer, deze is volledig origineel gemaakt en alle onderdelen los verkocht :Y
Jaa dat had ik al gelezen op VW-Forum..

Wat rij je nu dan? :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107282956
Een nieuwe Polo, niks bijzonders maar wel een lekker fris karretje! :)
pi_107283160
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 01:01 schreef kevin20vt het volgende:
Een nieuwe Polo, niks bijzonders maar wel een lekker fris karretje! :)
Haalde ik jou niet in op de snelweg richting duisburg?? In Venlo op de brug? Of was dat die Jesco (of wat zijn naam ook alweer was met zijn G60 Corrado) :P

hehehehe, oh ja.. ken je misschien iemand die een Mk2 Jetta Coupe verkoopt van max. '86? :@
Ik wil er eentje voor er bij, vandaar.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107283221
hehe zou goed kunnen, het is maar een 1.4tje

Zou het zo even niet durven zeggen, plaats anders een gezocht advertentie op vwforum.nl zit vast wel iemand tussen die er vanaf moet!
Bij auto arena staat een beige mk1 jetta wegenbelasting vrij, is van een bekende van me, misschien is dat wat voor je

http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s076/of01_0008459076.jpg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')