abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:12:21 #51
78498 classpc
I don't like change
pi_106734587
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:02 schreef invine het volgende:

[..]

Say what? 1983... dingen kwamen pas in 1992 (wij hadden er 1 van de eerste lichting in NL)
Kijk ik dan zo scheel of stond het op Wikipedia verkeerd :') .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106734701
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:27 schreef Shispeed het volgende:
[ afbeelding ]

Delta's _O_

als ik het geld had... :9~
Een goeie kan behoorlijk prijzig zijn (lees: 25K+)

Van buiten zeker vette auto's, maar van binnen armoe troef :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:16:28 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106734815
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:27 schreef Shispeed het volgende:

als ik het geld had... :9~
Voor de onderdelen? :P
Die soms zeer slecht leverbaar zijn.
Geniaal op die ene dag dat alle planeten in 1 lijn staan...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106734953
Onderdelen valt zat mee; daar is nog genoeg van te krijgen. :)

Hier bijvoorbeeld:
http://www.deltaparts.co.uk/index.asp?NavID=3
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106736205
Gaan we even verder terug:

70pk op 635kg in 1964. Sneller op de 100 km/u dan een Porsche 911 uit die tijd. Toch wel een voorloper op de bommetjes uit de jaren '80 en eerste helft '90.

Ook geweldig blijft de Civic met 1.6 Vtec van eind jaren 80:
Prachtig, heel beschaafd uiterlijk, bloedsnel en scherp sturend. En zolang het onder de vtec toerentallen blijft eigenlijk heel beschaafd en zuinig te rijden.

[ Bericht 45% gewijzigd door Ivo1985 op 12-01-2012 21:14:24 (sorry 0-50mph vergeleken met 0-60mph :() ]
pi_106737001
quote:
70pk op 635kg in 1964. Sneller op de 100 km/u dan een Porsche 911 uit die tijd. Toch wel een voorloper op de bommetjes uit de jaren '80 en eerste helft '90.
Heb je daar een bron van? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:11:32 #57
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106738001


Deze nog niet gemeld?

Swappen met een blok uit een 405, 160pk+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2012 @ 21:15:20 #58
145146 Andyy
pi_106738256
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Gaan we even verder terug: [ afbeelding ]
Ook geweldig blijft de Civic met 1.6 Vtec van eind jaren 80: [ afbeelding ]
Prachtig, heel beschaafd uiterlijk, bloedsnel en scherp sturend. En zolang het onder de vtec toerentallen blijft eigenlijk heel beschaafd en zuinig te rijden.
Niks beschaafd aan, het eerste waar je aan denkt als je zo'n bak ziet zijn petjes.
pi_106738575
Vergeet deze niet

Simca 1000 rally 2 _O_
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_106738692
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? :@
Zie edit. niet goed gekeken bij een andere bron dan hieronder: 0-50mph bij de Mini vergeleken met 0-60mph voor de Porsche.

Nog een keer goed kijken levert op: 10,5 sec voor de Mini Cooper S 1275cc(bron) en 9,0 voor de Porsche (bron)

Neemt niet weg dat in rally's de Porsches het moeilijk hadden.
pi_106738840
Het leek mij al bijzonder stug :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:23:42 #62
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_106738843
Ooit eens in een opgefokte Polo G40 gezeten. Die was ook smerig snel. Geen idee welk jaar en hoeveel pk's. Bouwjaar misschien 1995 ofzo?

-edit- 165 pk was het. _O_
pi_106741682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:23 schreef Zwansen het volgende:
Ooit eens in een opgefokte Polo G40 gezeten. Die was ook smerig snel. Geen idee welk jaar en hoeveel pk's. Bouwjaar misschien 1995 ofzo?

-edit- 165 pk was het. _O_
Bouwjaar was max tot 1994 ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_106742748
peugeot 106 gti _O_
My dials are pupillated.
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:10:58 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106744602
quote:
3s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:18 schreef vosss het volgende:
Onderdelen valt zat mee; daar is nog genoeg van te krijgen. :)

Hier bijvoorbeeld:
http://www.deltaparts.co.uk/index.asp?NavID=3


Dit vind ik dan wel weer echte Britse humor. Engelse shit om Italiaanse shit te vervangen.
Voor £700; als je geluk hebt is het gemaakt door voormalige werknemers van the Prince of Darkness. :')

Sorry voor off-topic

on-topic: NSU TT

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106745765
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit vind ik dan wel weer echte Britse humor. Engelse shit om Italiaanse shit te vervangen.
Voor £700; als je geluk hebt is het gemaakt door voormalige werknemers van the Prince of Darkness. :')

If Lucas made Guns, wars wouldn't start either...
pi_106750959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:58 schreef silenthill het volgende:
Vroeger had je auto's zoals de MK1 GTI's GSI series.

Oook nog:

De 2 liter Fiat Uno Turbo, de Mazda 323 2 liter Turbo, de Charade GTTi 1.0 liter Turbo, enzovoort.

Allemaal stuk voor stuk, auto's die zeer licht waren 750-850 kg, met veel vermogen.

In 8 seconden of sneller op de 100 en een heerlijk gevoel van snelheid, contact met de weg en echt fun om in te rijden. :)

Nu hebben de sport en GTI uitvoeringen, misschien dan wel meer pk's, maar zijn ook behoorlijk zwaarder. en is het 9 seconden of langer op de 100 km en dan zonder echt snelheidsgevoel.

Wat zijn de huidige Pocket Rockets?
De standaard Mk5 en Mk6 GTi doen het toch echt in 6,9 seconden... :')

En om het nog erger voor je te maken, de eerste Mk1 GTi deed het toch echt in 9,1 seconden. De 1.6 GTi die daarna kwam, had er nog steeds 8,8 seconden voor nodig, en de 1.8 GTi heeft maar 2 PK meer, dus in minder dan 8,7 zal die het het niet doen. Geen enkele Mk1 doet het in minder dan acht... _O-

En er is geen 323 met 2 liter turbo (tenzij je de diesel versie bedoeld)? wel een 2.0 liter V6 blok, maar die heeft geen turbo en 9,4 seconden nodig. De Mazda 3 MPS heeft slechts 6,1 seconden nodig voor de 0-100 sprint, geen enkele 323 die dat haalt...

We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had 8,2 seconden nodig, en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden. Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.

[ Bericht 5% gewijzigd door RealBizkit666 op 13-01-2012 09:18:48 ]
pi_106751707
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:15 schreef Andyy het volgende:

[..]

Niks beschaafd aan, het eerste waar je aan denkt als je zo'n bak ziet zijn petjes.
Petjes maken meer kapot dan je lief is.. Eveneens bij de CRX, ik kijk wel 's op markplaats of er nog mooie originele opstaan maar 't is drama...
Dit is een Signature....
pi_106751778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De standaard Mk5 en Mk6 GTi doen het toch echt in 6,9 seconden... :')

En om het nog erger voor je te maken, de eerste Mk1 GTi deed het toch echt in 9,1 seconden. De 1.6 GTi die daarna kwam, had er nog steeds 8,8 seconden voor nodig, en de 1.8 GTi heeft maar 2 PK meer, dus in minder dan 8,7 zal die het het niet doen. Geen enkele Mk1 doet het in minder dan acht... _O-

En er is geen 323 met 2 liter turbo (tenzij je de diesel versie bedoeld)? wel een 2.0 liter V6 blok, maar die heeft geen turbo en 9,4 seconden nodig. De Mazda 3 MPS heeft slechts 6,1 seconden nodig voor de 0-100 sprint, geen enkele 323 die dat haalt...

We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had zelfs 11,9 seconden nodig van 0-100 (Een moderne lompe Materia 1.5 heeft 10,8 nodig), en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden (daar is dan geen snellere opvolger van). Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.
De snelheidsbeleving was in die auto's gewoon veel groter, omdat heel de auto eigenlijk geen fluit voorstelde. Tegenwoordig heb je zelfs met een kleine auto het idee dat je aardig wat onder je kont hebt als je ze vergelijkt met die kleine hokjes van vroeger.

Denk dat het daarom veel sneller aanvoelde dan het daadwerkelijk was.

Overigens waren er wel genoeg die het onder de 8 deden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:13:58 #70
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106751973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had zelfs 11,9 seconden nodig van 0-100 (Een moderne lompe Materia 1.5 heeft 10,8 nodig), en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden (daar is dan geen snellere opvolger van). Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de specs van een Charade GTti lag standaard vanuit de fabriek onder de 8 seconden.
Een golf GTI van die tijd werd i.i.g. steeds kleiner in je binnenspiegel.
pi_106752075
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:13 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de specs van een Charade GTti lag standaard vanuit de fabriek onder de 8 seconden.
Een golf GTI van die tijd werd i.i.g. steeds kleiner in je binnenspiegel.
Mijn excuses, ik zal inderdaad ergens scheef geklikt hebben. Het is 8,2 seconden... Nog steeds niet onder de 8... ;)
http://www.autoweek.nl/auto/3482/daihatsu-charade-gtti

Mijn eerdere post ook aangepast.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:21:59 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106752139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik zal inderdaad ergens scheef geklikt hebben. Het is 8,2 seconden... Nog steeds niet onder de 8... ;)
http://www.autoweek.nl/auto/3482/daihatsu-charade-gtti

Mijn eerdere post ook aangepast.
En volgens mij klopt dat ook niet. Het is 7,9 seconden. En in de praktijk met goed oefenen en goeie banden minder.
pi_106752167
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 08:59 schreef vosss het volgende:

[..]

De snelheidsbeleving was in die auto's gewoon veel groter, omdat heel de auto eigenlijk geen fluit voorstelde. Tegenwoordig heb je zelfs met een kleine auto het idee dat je aardig wat onder je kont hebt als je ze vergelijkt met die kleine hokjes van vroeger.

Denk dat het daarom veel sneller aanvoelde dan het daadwerkelijk was.

Overigens waren er wel genoeg die het onder de 8 deden.
Maar geen enkele auto die TS in zijn OP noemt. En er zijn er altijd wel die het wel kunnen, maar dat zijn ze dan nog lang niet allemaal.

Het is gewoon puur een gevoelskwestie, geen realtiteit.
pi_106752181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En volgens mij klopt dat ook niet. Het is 7,9 seconden. En in de praktijk met goed oefenen en goeie banden minder.
Bron? Is misschien handig als je zoiets beweert. :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:26:09 #75
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106752235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Bron? Is misschien handig als je zoiets beweert. :)
Ja ik denk dat ik het verkeerd onthouden heb. Kan het ook niet vinden.
I.i.g. was i bloedsnel, en met normaal rijgedrag nog aardig zuinig ook. Ging nooit stuk :-) , geen druppel olie, en nooit iets geks bij een beurt gehad.

7,7 seconden van 0-60mph
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=25674&l=nl

't zal d'r om hangen ;-)

[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 13-01-2012 09:33:25 ]
pi_106752363
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Beuken in je rug krijg je alleen bij auto's die en een turbo hebben en een flink turbogat.

Voor zover ik weet was een CRX niet met een turbo leverbaar. Die beuk in je rug zal dus ook wel reuze meevallen. Me dunkt.

:)
Wel is van vtec gehoord?
pi_106752398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:26 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik het verkeerd onthouden heb. Kan het ook niet vinden.
I.i.g. was i bloedsnel, en met normaal rijgedrag nog aardig zuinig ook. Ging nooit stuk :-) , geen druppel olie, en nooit iets geks bij een beurt gehad.
0-60 MPH zou wel in 7,9 zijn, maar dat is nog steeds geen 0-100 KMH, veel mensen vergissen zich daarin helaas in.

Als de snelheid in een rechte lijn zou lopen, zou je 62,1 MPH moeten rijden (voor 100 kmh). 7,9 seconden zijn 790 milliseconden, voor elke MPH zou je dan 13,1 milliseconden nodig hebben. Aangezien je 2,1 MPH meer moet doen, doe je dan 13,1 * 2,1 = 27,51 milliseconden. 790 + 27,51 = 817,51 en dus 8,2 seconden afgerond.

En aangezien de snelheid niet in een rechte lijn loopt, maar hoe hoger de snelheid hoe langer je over 1 kmh of 1 mph doet, klopt die 8,2 seconden van 0-100 aardig goed. :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:34:32 #78
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106752421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:33 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

0-60 MPH zou wel in 7,9 zijn, maar dat is nog steeds geen 0-100 KMH, veel mensen vergissen zich daarin helaas in.

Als de snelheid in een rechte lijn zou lopen, zou je 62,1 MPH moeten rijden (voor 100 kmh). 7,9 seconden zijn 790 milliseconden, voor elke MPH zou je dan 13,1 milliseconden nodig hebben. Aangezien je 2,1 MPH meer moet doen, doe je dan 13,1 * 2,1 = 27,51 milliseconden. 790 + 27,51 = 817,51 en dus 8,2 seconden afgerond.

En aangezien de snelheid niet in een rechte lijn loopt, maar hoe hoger de snelheid hoe langer je over 1 kmh of 1 mph doet, klopt die 8,2 seconden van 0-100 aardig goed. :)
7,7 0-60mph
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=25674&l=nl
Toch een leuk karretje geweest.
Alleen een tering herrie op de snelweg boven de 120
pi_106752434
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

7,7 0-60mph
Toch een leuk karretje geweest.
Alleen een tering herrie op de snelweg boven de 120
http://www.classicandperf(...)rspecs.php/?see=3982

7,9 ;)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:36:28 #80
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106752455
quote:
Ik vraag me dan dus toch af waar al die sites hun info vandaan halen.
Als dat eigen testen zijn, dan zit er wel verschil tussen dus.
pi_106752512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik vraag me dan dus toch af waar al die sites hun info vandaan halen.
Als dat eigen testen zijn, dan zit er wel verschil tussen dus.
Klopt, zelfs de gewichten kloppen niet... Die Engelse sites hebben al een ander gewicht, en autoweek heeft nog een ander gewicht... :')

Maar goed, het is vooral een gevoelskwestie dat die kleine auto's zo razendsnel zijn. De meeste moderne varianten zijn gewoon een stuk sneller (uitzonderingen daar gelaten). :)
pi_106752572
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:32 schreef kanevenniksbedenken het volgende:

[..]

Wel is van vtec gehoord?
Ja, maar dat beukt een stuk minder in je rug dan een Garrett dat doet ;)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:49:40 #83
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_106752742
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar goed, het is vooral een gevoelskwestie dat die kleine auto's zo razendsnel zijn. De meeste moderne varianten zijn gewoon een stuk sneller (uitzonderingen daar gelaten). :)
Dat is het vooral ja!

Veel herrie, zuipen, rammelen, gieren, kale ambiance, mindere handling (leukere soms) door minder electronica...

Vroeger gaf je geen RS 2000 100pk sterke Cosworth auto aan je moeder mee, tegenwoordig heeft ze zelf een auto van 100+ pk.

Edit: De RS 2000 had natuurlijk 150+pk De RS 1600 had er 100.
Edit 2: Er klopt geen zak van wat ik zeg :') maar de strekking blijft hetzelfde! :P

[ Bericht 3% gewijzigd door SicSicSics op 13-01-2012 09:57:44 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:12:26 #84
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106753201
sinds verzekeringen auto's met GTI enzo niet leuk meer vonden worden ze niet zo meer gemaakt.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:14:46 #85
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106753252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:49 schreef SicSicSics het volgende:

Vroeger gaf je geen RS 2000 100pk sterke Cosworth auto aan je moeder mee, tegenwoordig heeft ze zelf een auto van 100+ pk.
geef mijn auto die orgineel 44pk had ook niet mee aan me moeder kan ik die ook weer uit de sloot vissen ;) en nu komt er nog veel meer vermogen in :P 60/70pk ~O>
pi_106753278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:12 schreef T42 het volgende:
sinds verzekeringen auto's met GTI enzo niet leuk meer vonden worden ze niet zo meer gemaakt.
VW GTi/R-series...
Honda R-series...
Audi R(S)-series...
Opel GTC-series...
Renault RS-series...
Ford ST/RS-series...
Enz...

Er wordt nog meer dan genoeg gemaakt hoor. :)
pi_106753412
@RealBizkit666

Goed, dan was het misschien meer een gevoelskwestie.
Ik was natuurlijk ook nog een broekie toen :P
pi_106753446
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:23 schreef silenthill het volgende:
@RealBizkit666

Goed, dan was het misschien meer een gevoelskwestie.
Ik was natuurlijk ook nog een broekie toen :P
Ach ja. Kan gebeuren, maar wel een leuk onderwerp om het over te hebben hier. ^O^
pi_106759568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 08:55 schreef virl3 het volgende:

[..]

Petjes maken meer kapot dan je lief is.. Eveneens bij de CRX, ik kijk wel 's op markplaats of er nog mooie originele opstaan maar 't is drama...
Helemaal mee eens. Een mooie originele CRX of Civic 1.6 Vtec (of zelfs maar een 1.6 DOHC) is nauwelijks te vinden. Allemaal verpest door petjes die het leuk vinden om de tupperware uit het keukenkastje van hun moeder op de auto te schroeven. En het ergste is nog, dat bij de meesten door al die 'tuning' de rij-eigenschappen juist negatief beïnvloeden omdat Honda de wagens al aardig geperfectioneerd had op dat gebied.
pi_106759960
Haters gonna hate maar mijn BMW 323TI Compact is volgens mij wel een klein racemonstertje.

Weegt 1230 kilo.
Best klein(Compact)
Zit een beest van een motor in: 2.5 liter L6 wat een vermogen van 170pk resulteerd en een koppel van 245nm.

Voor een "boodschappenkarretje" gaat hij redelijk hard.

Zijn opvolger, de 325TI heeft een nieuwere blok met 193pk wat net iets harder gaat.
pi_106760569
Niet om het een of ander. Maar een Golf 4 is korter dan die 3-serie compact. En dan zou de 1.8 GTi met 180 PK dus ook een kleine racemonstertje zijn. :P

Volgens de autoweek specs is die zelfs 3 kilo lichter (1252 kg, de 323 staat daar voor 1255 kg op, op kenteken was mijn Golf IV zelfs maar 1204 kg). En ook nog eens 10 PK meer. Qua koppel heeft de Golf 10 Nm minder. En qua 0-100 scheelt het 0,1 seconde in het voordeel van de BWM (7,8 tov 7,9). En dat komt dan weer door de vorm van de auto's.

Hoe graag dat sommige mensen ook denken dat ze een kanon onder hun reet hebben liggen, is de praktijk toch meestal wel anders. :)
pi_106760698
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Niet om het een of ander. Maar een Golf 4 is korter dan die 3-serie compact. En dan zou de 1.8 GTi met 180 PK dus ook een kleine racemonstertje zijn. :P

Volgens de autoweek specs is die zelfs 3 kilo lichter (1252 kg, de 323 staat daar voor 1255 kg op, op kenteken was mijn Golf IV zelfs maar 1204 kg). En ook nog eens 10 PK meer. Qua koppel heeft de Golf 10 Nm minder. En qua 0-100 scheelt het 0,1 seconde in het voordeel van de BWM (7,8 tov 7,9). En dat komt dan weer door de vorm van de auto's.

Hoe graag dat sommige mensen ook denken dat ze een kanon onder hun reet hebben liggen, is de praktijk toch meestal wel anders. :)
Ja daar heb je wel gelijk in. Jammer dat ze de Compact niet in M3 uitvoering in productie hebben genomen.
Hij is in ieder geval wel uitgebracht:
De E36 Compact M3 met een 3.2 liter L6
pi_106761004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:09 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in. Jammer dat ze de Compact niet in M3 uitvoering in productie hebben genomen.
Hij is in ieder geval wel uitgebracht:
De E36 Compact M3 met een 3.2 liter L6
[ afbeelding ]
Hij is gemaakt als one-off, net als dat er ook een Golf VI met 650 PK is. Gewoon even laten zien wat zou kunnen met een auto. Maar net als dat die Golf niet normaal rijdbaar is, zal die BWM dat ook wel niet geweest zijn.
pi_106761161
@Gokhan03

Niets tegen je BMW, maar hij weegt 1230 kg.

Dus kan dat niet echt een kleine pocket rocket vinden.

Dat wil niet zeggen dat hij niet snel is, maar de oude CRX V-Tec had volgens mij 160pk.
pi_106761191
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef silenthill het volgende:
@Gokhan03

Niets tegen je BMW, maar hij weegt 1230 kg.

Dus kan dat niet echt een kleine pocket rocket vinden.

Dat wil niet zeggen dat hij niet snel is, maar de oude CRX V-Tec had volgens mij 160pk.
150, en woog 1010 kg. :)

Al zullen de meeste oude CRX'en die nu nog rond rijden, wel meer dan 1200 kg wegen met al die tupperware erop. :+
pi_106761386
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef silenthill het volgende:
@Gokhan03

Niets tegen je BMW, maar hij weegt 1230 kg.

Dus kan dat niet echt een kleine pocket rocket vinden.

Dat wil niet zeggen dat hij niet snel is, maar de oude CRX V-Tec had volgens mij 160pk.
Nee daar heb je ook gelijk in, ik had het meer over het formaat :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hij is gemaakt als one-off, net als dat er ook een Golf VI met 650 PK is. Gewoon even laten zien wat zou kunnen met een auto. Maar net als dat die Golf niet normaal rijdbaar is, zal die BWM dat ook wel niet geweest zijn.
Denk dat het meer met de veiligheid te maken heeft. De compact scoort zeer slecht als het gaat om de botsproef.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

150, en woog 1010 kg. :)

Al zullen de meeste oude CRX'en die nu nog rond rijden, wel meer dan 1200 kg wegen met al die tupperware erop. :+
En dan hebben we het nog niet over de luchtweerstand :P
pi_106761485
Klopt, is ook beetje appels en peren.

Die 323TI is toch een 6 cilinder? Dat heeft ook meer koppel dan zo'n CRXje.
pi_106761548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:26 schreef silenthill het volgende:
Klopt, is ook beetje appels en peren.

Die 323TI is toch een 6 cilinder? Dat heeft ook meer koppel dan zo'n CRXje.
Sowieso heeft een VTEC nooit veel koppel in verhouding natuurlijk...
Van die CRX: 150 PK (144 Nm).
Golf IV GTi: 150 PK (210 Nm)/180 PK (235 Nm).

Mensen moeten zich sowieso niet blind staren op koppel. Dat zegt echt weinig. Een F1 auto zou dan jaloers moeten zijn op ieder gebakje met meer dan 200 Nm, maar ze winnen het toch echt bijna altijd in snelheid en acceleratie. ;)
pi_106761743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:26 schreef silenthill het volgende:
Klopt, is ook beetje appels en peren.

Die 323TI is toch een 6 cilinder? Dat heeft ook meer koppel dan zo'n CRXje.
Klopt, Er zit een M52B25 blok in voor de geinteresseerden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Sowieso heeft een VTEC nooit veel koppel in verhouding natuurlijk...
Van die CRX: 150 PK (144 Nm).
Golf IV GTi: 150 PK (210 Nm)/180 PK (235 Nm).

Mensen moeten zich sowieso niet blindstaren op koppel. Dat zegt echt weinig. Een F1 auto zou dan jaloers moeten zijn op ieder gebakje met meer dan 200 Nm, maar ze winnen het toch echt bijna altijd in snelheid en acceleratie. ;)
Een F1 maakt ook zoveel toeren waar mijn toerenteller 3 keer voor rond moet draaien :P
pi_106761781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:32 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Klopt, Er zit een M52B25 blok in voor de geinteresseerden :)

[..]

Een F1 maakt ook zoveel toeren waar mijn toerenteller 3 keer voor rond moet draaien :P
Weet ik. Maar daarom zeg ik ook dat koppel weinig zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')