quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:13 schreef error_404 het volgende:
[..]
Jij bent die twitteraar van BNR zeker?
Doe daar eens inflatie bij, de toegenomen luxe en veiligheid van een auto en doe eens wat aan je prijsaanname (5000 gulden voor een snelle jongen in 1989, denk je het nou echt?) en kom dan nog eens posten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:28 schreef silenthill het volgende:
Okay, allemaal snelle auto's.
Maar tussen 1980 en 1990 had je al voor 5000 gulden, of minder een hele snelle wagen.
De voorbeelden hierboven, kosten een stuk meer...
Natuurlijk weet je gewoon nog steeds niet waar je het over hebt. Je kunt geen hele lichte snelle auto's meer hebben, alleen al vanwege alle veiligheidseisen is dat onmogelijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:32 schreef silenthill het volgende:
Die 5000 gulden waren 2de hands prijzen natuurlijk....
Maar toch ook wel briljant in hun bezopenheid soms!quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:01 schreef densmee het volgende:
die karretjes waren dan ook levensgevaarlijk, je zat in een kart met een dakje en veel te veel vermogen
Beuken in je rug krijg je alleen bij auto's die en een turbo hebben en een flink turbogat.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:57 schreef silenthill het volgende:
Mijn neef had er eentje, die klap in je rug boven de 3500 toeren en dan als toppunt die V-Tec.
Heerlijk.
Allemaal grote zware auto's helaasquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:04 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Twingo is zeker niet groot. De andere auto's zijn inderdaad wel een maatje groter dan vroeger.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:44 schreef classpc het volgende:
[..]
Allemaal grote zware auto's helaas.
Haha, de 500 Abarthquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar toch ook wel briljant in hun bezopenheid soms!
Met deze als toppunt:
[ afbeelding ]
We kunnen ook nog déze motor erop leggen, maar dan kan de kap niet meer dicht... Boeiend! Stop erin!
Vergelijk het eens met de oude Twingo?quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een Twingo is zeker niet groot. De andere auto's zijn inderdaad wel een maatje groter dan vroeger.
Wees even reeel, je kunt auto's van vroeger niet met nu vergelijken (iets met veiligheidseisen zoals al 3x gezegd is).quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:46 schreef classpc het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met de oude Twingo?
Ik kan me voorstellen dat auto's als een Fiat 500 tegenwoordig niet meer kunnen omwille van de veiligheidseisen. Maar een Renault Twingo?quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wees even reeel, je kunt auto's van vroeger niet met nu vergelijken (iets met veiligheidseisen zoals al 3x gezegd is).
Edit: Overigens is de Twingo slechts 40 kilo zwaarder dan zijn voorganger en 20 centimeter langer.
Nou ja, Alfa's nieuwe 4C gaat maar zo'n 850 kg wegen en ook de Lotus Elise is vederlicht, maar dat zijn dan geen snelle versies van goedkope auto's. Sowieso niet goedkoop.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Natuurlijk weet je gewoon nog steeds niet waar je het over hebt. Je kunt geen hele lichte snelle auto's meer hebben, alleen al vanwege alle veiligheidseisen is dat onmogelijk.
Nissan Sunnyquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:03 schreef vosss het volgende:
De Nissan Pulsar Sunny GTi-R was er ook zo eentje![]()
![]()
![]()
40 hele kilo's zwaarder terwijl die 20cm langer is... Nou nou, wat een verschil, dat kan makkelijk door nieuwe veiligheidssystemen komen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:57 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat auto's als een Fiat 500 tegenwoordig niet meer kunnen omwille van de veiligheidseisen. Maar een Renault Twingo?
De eerste generatie Twingo is gebouwd van 1983 tot 2007. Dat heeft echt niets met veiligheid te maken dat de huidige versie zwaarder is hoor.
En dan is de Twingo volgens mij nog het minst "aangekomen" van de getoonde auto's.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
40 hele kilo's zwaarder terwijl die 20cm langer is... Nou nou, wat een verschil, dat kan makkelijk door nieuwe veiligheidssystemen komen.
Vind je het heel vreemd als een C-segment auto toentertijd net zo groot was als een B-segment auto in deze tijd?quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:50 schreef classpc het volgende:
[..]
En dan is de Twingo volgens mij nog het minst "aangekomen" van de getoonde auto's.
Dat vind ik vreemd ja. Want het is net alsof mensen van tegenwoordig meer te besteden hebben en daarom maar een grotere/zwaardere auto kopen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vind je het heel vreemd als een C-segment auto toentertijd net zo groot was als een B-segment auto in deze tijd?
Onzin, een C-segment auto is (gecorrigeerd naar inflatie) nauwelijks duurder geworden ten opzichte van de jaren 80. Dat een Volkswagen nou groter en luxer is geworden wil niet zeggen dat we als Nederlander meer aan onze auto zijn uitgeven (als je kijkt naar koopkracht).quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:54 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat vind ik vreemd ja. Want het is net alsof mensen van tegenwoordig meer te besteden hebben en daarom maar een grotere/zwaardere auto kopen.
Het ging hier niet om de MRB klasse, maar om toegenomen gewicht door luxe/veiligheid/grote van de auto.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:50 schreef classpc het volgende:
[..]
En dan is de Twingo volgens mij nog het minst "aangekomen" van de getoonde auto's.
40 kilo kan trouwens aardig wat schelen als je daarmee opeens in een duurdere klasse voor MRB terecht komt. Dat kan de reden zijn om zo'n auto te laten staan.
En je mag het wel lekker op gaan zoeken of de Twingo 1 en 2 in dezelfde MRB klasse zitten maar het gaat mij om auto's in het algemeen.
Say what? 1983... dingen kwamen pas in 1992 (wij hadden er 1 van de eerste lichting in NL)quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:57 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat auto's als een Fiat 500 tegenwoordig niet meer kunnen omwille van de veiligheidseisen. Maar een Renault Twingo?
De eerste generatie Twingo is gebouwd van 1983 tot 2007. Dat heeft echt niets met veiligheid te maken dat de huidige versie zwaarder is hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |