abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:12:21 #51
78498 classpc
I don't like change
pi_106734587
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:02 schreef invine het volgende:

[..]

Say what? 1983... dingen kwamen pas in 1992 (wij hadden er 1 van de eerste lichting in NL)
Kijk ik dan zo scheel of stond het op Wikipedia verkeerd :') .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106734701
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:27 schreef Shispeed het volgende:
[ afbeelding ]

Delta's _O_

als ik het geld had... :9~
Een goeie kan behoorlijk prijzig zijn (lees: 25K+)

Van buiten zeker vette auto's, maar van binnen armoe troef :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:16:28 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106734815
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:27 schreef Shispeed het volgende:

als ik het geld had... :9~
Voor de onderdelen? :P
Die soms zeer slecht leverbaar zijn.
Geniaal op die ene dag dat alle planeten in 1 lijn staan...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106734953
Onderdelen valt zat mee; daar is nog genoeg van te krijgen. :)

Hier bijvoorbeeld:
http://www.deltaparts.co.uk/index.asp?NavID=3
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106736205
Gaan we even verder terug:

70pk op 635kg in 1964. Sneller op de 100 km/u dan een Porsche 911 uit die tijd. Toch wel een voorloper op de bommetjes uit de jaren '80 en eerste helft '90.

Ook geweldig blijft de Civic met 1.6 Vtec van eind jaren 80:
Prachtig, heel beschaafd uiterlijk, bloedsnel en scherp sturend. En zolang het onder de vtec toerentallen blijft eigenlijk heel beschaafd en zuinig te rijden.

[ Bericht 45% gewijzigd door Ivo1985 op 12-01-2012 21:14:24 (sorry 0-50mph vergeleken met 0-60mph :() ]
pi_106737001
quote:
70pk op 635kg in 1964. Sneller op de 100 km/u dan een Porsche 911 uit die tijd. Toch wel een voorloper op de bommetjes uit de jaren '80 en eerste helft '90.
Heb je daar een bron van? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:11:32 #57
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106738001


Deze nog niet gemeld?

Swappen met een blok uit een 405, 160pk+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2012 @ 21:15:20 #58
145146 Andyy
pi_106738256
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Gaan we even verder terug: [ afbeelding ]
Ook geweldig blijft de Civic met 1.6 Vtec van eind jaren 80: [ afbeelding ]
Prachtig, heel beschaafd uiterlijk, bloedsnel en scherp sturend. En zolang het onder de vtec toerentallen blijft eigenlijk heel beschaafd en zuinig te rijden.
Niks beschaafd aan, het eerste waar je aan denkt als je zo'n bak ziet zijn petjes.
pi_106738575
Vergeet deze niet

Simca 1000 rally 2 _O_
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_106738692
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? :@
Zie edit. niet goed gekeken bij een andere bron dan hieronder: 0-50mph bij de Mini vergeleken met 0-60mph voor de Porsche.

Nog een keer goed kijken levert op: 10,5 sec voor de Mini Cooper S 1275cc(bron) en 9,0 voor de Porsche (bron)

Neemt niet weg dat in rally's de Porsches het moeilijk hadden.
pi_106738840
Het leek mij al bijzonder stug :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:23:42 #62
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_106738843
Ooit eens in een opgefokte Polo G40 gezeten. Die was ook smerig snel. Geen idee welk jaar en hoeveel pk's. Bouwjaar misschien 1995 ofzo?

-edit- 165 pk was het. _O_
pi_106741682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:23 schreef Zwansen het volgende:
Ooit eens in een opgefokte Polo G40 gezeten. Die was ook smerig snel. Geen idee welk jaar en hoeveel pk's. Bouwjaar misschien 1995 ofzo?

-edit- 165 pk was het. _O_
Bouwjaar was max tot 1994 ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_106742748
peugeot 106 gti _O_
My dials are pupillated.
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:10:58 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106744602
quote:
3s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:18 schreef vosss het volgende:
Onderdelen valt zat mee; daar is nog genoeg van te krijgen. :)

Hier bijvoorbeeld:
http://www.deltaparts.co.uk/index.asp?NavID=3


Dit vind ik dan wel weer echte Britse humor. Engelse shit om Italiaanse shit te vervangen.
Voor £700; als je geluk hebt is het gemaakt door voormalige werknemers van the Prince of Darkness. :')

Sorry voor off-topic

on-topic: NSU TT

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106745765
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit vind ik dan wel weer echte Britse humor. Engelse shit om Italiaanse shit te vervangen.
Voor £700; als je geluk hebt is het gemaakt door voormalige werknemers van the Prince of Darkness. :')

If Lucas made Guns, wars wouldn't start either...
pi_106750959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:58 schreef silenthill het volgende:
Vroeger had je auto's zoals de MK1 GTI's GSI series.

Oook nog:

De 2 liter Fiat Uno Turbo, de Mazda 323 2 liter Turbo, de Charade GTTi 1.0 liter Turbo, enzovoort.

Allemaal stuk voor stuk, auto's die zeer licht waren 750-850 kg, met veel vermogen.

In 8 seconden of sneller op de 100 en een heerlijk gevoel van snelheid, contact met de weg en echt fun om in te rijden. :)

Nu hebben de sport en GTI uitvoeringen, misschien dan wel meer pk's, maar zijn ook behoorlijk zwaarder. en is het 9 seconden of langer op de 100 km en dan zonder echt snelheidsgevoel.

Wat zijn de huidige Pocket Rockets?
De standaard Mk5 en Mk6 GTi doen het toch echt in 6,9 seconden... :')

En om het nog erger voor je te maken, de eerste Mk1 GTi deed het toch echt in 9,1 seconden. De 1.6 GTi die daarna kwam, had er nog steeds 8,8 seconden voor nodig, en de 1.8 GTi heeft maar 2 PK meer, dus in minder dan 8,7 zal die het het niet doen. Geen enkele Mk1 doet het in minder dan acht... _O-

En er is geen 323 met 2 liter turbo (tenzij je de diesel versie bedoeld)? wel een 2.0 liter V6 blok, maar die heeft geen turbo en 9,4 seconden nodig. De Mazda 3 MPS heeft slechts 6,1 seconden nodig voor de 0-100 sprint, geen enkele 323 die dat haalt...

We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had 8,2 seconden nodig, en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden. Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.

[ Bericht 5% gewijzigd door RealBizkit666 op 13-01-2012 09:18:48 ]
pi_106751707
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:15 schreef Andyy het volgende:

[..]

Niks beschaafd aan, het eerste waar je aan denkt als je zo'n bak ziet zijn petjes.
Petjes maken meer kapot dan je lief is.. Eveneens bij de CRX, ik kijk wel 's op markplaats of er nog mooie originele opstaan maar 't is drama...
Dit is een Signature....
pi_106751778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De standaard Mk5 en Mk6 GTi doen het toch echt in 6,9 seconden... :')

En om het nog erger voor je te maken, de eerste Mk1 GTi deed het toch echt in 9,1 seconden. De 1.6 GTi die daarna kwam, had er nog steeds 8,8 seconden voor nodig, en de 1.8 GTi heeft maar 2 PK meer, dus in minder dan 8,7 zal die het het niet doen. Geen enkele Mk1 doet het in minder dan acht... _O-

En er is geen 323 met 2 liter turbo (tenzij je de diesel versie bedoeld)? wel een 2.0 liter V6 blok, maar die heeft geen turbo en 9,4 seconden nodig. De Mazda 3 MPS heeft slechts 6,1 seconden nodig voor de 0-100 sprint, geen enkele 323 die dat haalt...

We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had zelfs 11,9 seconden nodig van 0-100 (Een moderne lompe Materia 1.5 heeft 10,8 nodig), en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden (daar is dan geen snellere opvolger van). Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.
De snelheidsbeleving was in die auto's gewoon veel groter, omdat heel de auto eigenlijk geen fluit voorstelde. Tegenwoordig heb je zelfs met een kleine auto het idee dat je aardig wat onder je kont hebt als je ze vergelijkt met die kleine hokjes van vroeger.

Denk dat het daarom veel sneller aanvoelde dan het daadwerkelijk was.

Overigens waren er wel genoeg die het onder de 8 deden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:13:58 #70
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106751973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had zelfs 11,9 seconden nodig van 0-100 (Een moderne lompe Materia 1.5 heeft 10,8 nodig), en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden (daar is dan geen snellere opvolger van). Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de specs van een Charade GTti lag standaard vanuit de fabriek onder de 8 seconden.
Een golf GTI van die tijd werd i.i.g. steeds kleiner in je binnenspiegel.
pi_106752075
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:13 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de specs van een Charade GTti lag standaard vanuit de fabriek onder de 8 seconden.
Een golf GTI van die tijd werd i.i.g. steeds kleiner in je binnenspiegel.
Mijn excuses, ik zal inderdaad ergens scheef geklikt hebben. Het is 8,2 seconden... Nog steeds niet onder de 8... ;)
http://www.autoweek.nl/auto/3482/daihatsu-charade-gtti

Mijn eerdere post ook aangepast.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:21:59 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106752139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik zal inderdaad ergens scheef geklikt hebben. Het is 8,2 seconden... Nog steeds niet onder de 8... ;)
http://www.autoweek.nl/auto/3482/daihatsu-charade-gtti

Mijn eerdere post ook aangepast.
En volgens mij klopt dat ook niet. Het is 7,9 seconden. En in de praktijk met goed oefenen en goeie banden minder.
pi_106752167
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 08:59 schreef vosss het volgende:

[..]

De snelheidsbeleving was in die auto's gewoon veel groter, omdat heel de auto eigenlijk geen fluit voorstelde. Tegenwoordig heb je zelfs met een kleine auto het idee dat je aardig wat onder je kont hebt als je ze vergelijkt met die kleine hokjes van vroeger.

Denk dat het daarom veel sneller aanvoelde dan het daadwerkelijk was.

Overigens waren er wel genoeg die het onder de 8 deden.
Maar geen enkele auto die TS in zijn OP noemt. En er zijn er altijd wel die het wel kunnen, maar dat zijn ze dan nog lang niet allemaal.

Het is gewoon puur een gevoelskwestie, geen realtiteit.
pi_106752181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En volgens mij klopt dat ook niet. Het is 7,9 seconden. En in de praktijk met goed oefenen en goeie banden minder.
Bron? Is misschien handig als je zoiets beweert. :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:26:09 #75
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106752235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Bron? Is misschien handig als je zoiets beweert. :)
Ja ik denk dat ik het verkeerd onthouden heb. Kan het ook niet vinden.
I.i.g. was i bloedsnel, en met normaal rijgedrag nog aardig zuinig ook. Ging nooit stuk :-) , geen druppel olie, en nooit iets geks bij een beurt gehad.

7,7 seconden van 0-60mph
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=25674&l=nl

't zal d'r om hangen ;-)

[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 13-01-2012 09:33:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')