SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik zie hetquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:31 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb de lijst even aangevuld
met Leonore, Kyan (ook je naam voor je aangepast Lujaxa) en Linus
Dat snotteren is zo zielig!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:36 schreef Aventura het volgende:
Cas met zijn kuifje, ik vind dat toch zo schattig! Cas en mijn ventje gaan gelijk op, nu ook qua verkoudheid. Vannacht werd hij wakker om 5:30 uur, ik veegde toen een hele taaie sliert weg. Hij kan opeens medeklinkers zeggen, vooral de b is favoriet, hij zit nu dus de hele tijd 'bebebebe' en dan met zo'n vol neuske...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk steeds dat je het over je kind hebt.:)quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:13 schreef Lujaxa het volgende:
[..]
ik zie hetstraks is laptop van ventje afnemen kan ik nog eens beter bij lezen
Waterpokken zijn helemaal weg, op paar korstjes na. Benauwdheid gaat momenteel goed, al vind ik hem 's nachts de laatste dagen weer wat meer piepen. Zal wel weer door de verandering van het weer komen denk ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:21 schreef danic het volgende:
Hoe is het mijn zijn waterpokken Mrien? Helemaal weg? (hij had toch waterpokken?![]()
)
En zijn benauwdheid?
Goh, ik hoop zo dat deze operatie nou eindelijk eens door kan gaan.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 07:01 schreef Vanyel het volgende:
Dottir is uit logeren. Vergeten tegen mezelf te zeggen dat ik een uurtje langer kon slapen vannacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Boh, dat doe ik al heel lang...quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:03 schreef danic het volgende:
Oh ik ben echt een slechte moeder. Ik heb Eva net in de wipstoel gezet met een dvd van Sesamstraat. Ik denk; es ff kijken of ze het wat vindt.
Nou ze vindt het geweldig haha, wist niet dat dat al kon als ze nog geen 6 maanden oud zijn.
Oorpijn? Gaat ie harder huilen als ie plat ligt?quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:22 schreef Aventura het volgende:
Helaas wordt hij nu weer wat huileriger. Hij gooit ook steeds zijn koppie naar achter en zijn buikje naar voren, wat kan dat zijn?
Als Geert dat doet, kan ik er vrijwel zeker van uitgaan dat hij tandjes krijgt, doortrekkende pijn naar de oortjes, en bij hem heeft dat al twee keer voor (een dubbele) oorontsteking gezorgd. Wat ik als tip kreeg, buiten paracetamol, is de oortjes en de neus druppelen met moedermelk. (neus sprayen met zoutoplossing is ook prima). Wellicht kun je kijken of hij op z'n buik wel kan/wil slapen? Tegen snotterigheid verder luuf smeren, ui onder bed, en douchen/badje met Zwitsal slaap lekker eucalyptus.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:22 schreef Aventura het volgende:
Helaas wordt hij nu weer wat huileriger. Hij gooit ook steeds zijn koppie naar achter en zijn buikje naar voren, wat kan dat zijn?
quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:06 schreef Leandra het volgende:
SonealDottir kreeg met 4,5 mnd z'n haar eerste tand, 2 weken later de tweede en inmiddels is hij 11 9 mnd en heeft nog steeds alleen die 2 tandjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en gewoon omdat het kan trots <3 en lekker slapen bij mama op schoot
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
geweldigquote:Op maandag 31 oktober 2011 08:47 schreef mrien het volgende:
Hoe staat het jasje Geert eigenlijk DJMO?
Lang leve de wintertijd6 uur is dan best vroeg
Gisteren een dag op pad geweest naar Bataviastad, Jelle heeft maar weinig geslapen en viel op een gegeven moment op m'n buik in slaap, zo lief! En ook lang geleden dat hij in de doek ging slapen
Toch wel bijzonder.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:31 schreef Aventura het volgende:
Dit is heel raar. Net getest. Zomaar, een ingeving. Wil test al weggooien. Toch nog beter kijken. Tweede streep, heel licht. Bijna niet te zien. Jezus. Ik weet niet of ik het nu goed zie. Moet streep niet dichter bij andere streep staan? Etc. Mijn hart bonkt in mijn keel! Kan nu geen foto maken (iphone, slechte canera). Omg..
Heel bijzonderquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:22 schreef Aventura het volgende:
Mooie curve MP!
Vandaag sta ik even hierbij stil:
[..]
Toch wel bijzonder.
Deze is toch 'gewoon' zonder toegevoegde suikers, als ik me niet vergis?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zoek nog steeds naar een alternatief voor rijstebloem voor de laatste fles maar er zit zoveel suiker in al die zooi en de meeste van die papjes zijn alleen kant en klaar te koop en dat is me toch schreeuwend duur
Volgens mij heeft de 8-granen (pyjamap)pap van Nestle geen suiker toegevoegd, maar weet zo niet meer vanaf welke leeftijd die is. Ze hebben er twee zonder suiker, een is vanaf 8 maanden, andere vanaf 12, geloof ik. Volgens de verpakking dan, hequote:Op maandag 31 oktober 2011 14:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zoek nog steeds naar een alternatief voor rijstebloem voor de laatste fles maar er zit zoveel suiker in al die zooi en de meeste van die papjes zijn alleen kant en klaar te koop en dat is me toch schreeuwend duur
Maar dat is ontbijtpap en niet avondpapquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Deze is toch 'gewoon' zonder toegevoegde suikers, als ik me niet vergis?
[ afbeelding ]
Biobim? Dat verkopen ze in sommige supermarkten en in natuurvoedingswinkels.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Deze hebben wij heel lang gegeven:quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar dat is ontbijtpap en niet avondpap![]()
Nee zonder gekheid, die hadden we hier voor 's ochtends maar Puck zijn eczeem wordt er heftiger van. Ik weet niet wat van die pap het is waar hij op reageert maar ik heb het dus de deur weer uit gekiept
Sly ik ga die van Nestle eens vergelijken met die ingrediënten van Bambix dan![]()
Wij gaven ook een tijdje Brinta 's avonds door de yoghurtquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:12 schreef Sjeen het volgende:
En anders is er altijd nog BrintaAlhoewel ik niet weet vanaf welke leeftijd dat mag, vanwege het zout dat erin zit. Maar het is wel het minst gecompliceerd, de ingrediënten zijn volkorentarwemeel en zout
Mijn seth heeft nutrillon AR, daar zit johannes broodpitmeel in maar dat vult volgens mij niet meer. Hij is 13 weken en drinkt 5 x 200 maar heeft er niet genoeg aan. Zodra hij 4 maanden is gaan we beginnen met groente en fruit. Wat jullie seth betreft zou ik gaan mengen met forte.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:22 schreef Takkembah het volgende:
Iemand hier ervaring met hongerige baby's? Seth heeft altijd wel goed veel gegeten, maar het begint nu extreem te worden. Inmiddels is hij 5,5 maand, en krijgt nu 5*180(6), en twee keer wat fruit op een dag. Maar hij heeft hier niet meer genoeg aan, steeds vaker kom hij eerder voor de fles, en hij kan vaak NIET in slaap vallen door de honger.
Oo dit moment heeft hij dus om 4 8 13 al 180*6 gehad +fruit. En die komt weer om 17 en 20 + groenten en hij krijgt in die laatste fles ook nog rijstebloem. n. Hij krijgt hypoallergeen, ik weet dat dit licht verteerbaarder is dan anderen? Zou ik moeten proberen van voeding te wisselen?
Zucht. Is het duidelijk dat ik nie weet wat te doen?
opeens heeft ze een boventandquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:06 schreef Leandra het volgende:
SonealDottir kreeg met 4,5 mnd z'n haar eerste tand, 2 weken later de tweede en inmiddels is hij 11 9 mnd en heeft nog steeds alleen die 2 tandjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zal voorlopig nog niet veel meeposten, aangezien ik nog erg rustig aan moet doen en zo achter de laptop zitten is al vermoeiend. Lurken doe ik dus wel via mobiel![]()
Kan iemand Anouk in de OP zetten?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Denk ik wel alles wat ze ontdekken moet verwerkt wordenquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:52 schreef Takkembah het volgende:
Die filmmomentjes komen nog veeeel meer danic![]()
Ik herken je brakke nacht verhaal ook . Wellicht hebben die drukkerts meer te verwerken?
Seth heeft welgeteld drie keer onder de mobiel gelegen. Toen kwam ie omhoog en trok ie hem kapot.....
Anouk!!!! Wat een lekker spekkie ben je
Eva snokt ook steeds de beestjes eraf die eraan hangen. Van dichtbij zijn ze veul mooierquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:52 schreef Takkembah het volgende:
Die filmmomentjes komen nog veeeel meer danic![]()
Ik herken je brakke nacht verhaal ook . Wellicht hebben die drukkerts meer te verwerken?
Seth heeft welgeteld drie keer onder de mobiel gelegen. Toen kwam ie omhoog en trok ie hem kapot.....
Anouk!!!! Wat een lekker spekkie ben je
Joep heeft dat véél gedaan,echt dat t nog over zn ledikantheen kwam.quote:Op dinsdag 1 november 2011 07:59 schreef Kleurdoos het volgende:
ff vraagje, ik ben niet bekend met spugertjes, maar Lex geeft regelmatig mondjes terug.das prima, maar net kwam het er op een babyexorcist manier uit.. hij lijkt zich verder prima te voelen.. komt dit vaker voor? ik heb echt geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:38 schreef MeNicole2 het volgende:
Kd zo spuugt Matthias ook. Dan ligt ie gewoon lekker en ineens echt een dikke straal spuug zo een meter verder. Tis echt zo'n straal die je in films vaak ziet idd. En vaak komt het zijn neus nog uit.
Moet zeggen nu ie steeds meer op zijn buik slaapt spuugt ie vel minder. We merken ook dat ie nu aardig groeit. Maatje 50 is in ieder geval uit de kast!!
En even iets over mezelf onder spoiler!!ik zou je VK bellen. wie zegt dat het je ongesteldheid is?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat heb ik toen met Leander ook gehad. Maar toen is het bloeden na de bevalling nooit gestopt zeg maar. Was er nu al bijna 3 weken vanaf. En ik weet zeker dat het ongesteldheid is. Paar dagen ervoor rugpijn enzo. Precies zoals altijd. Het begon ook normaal zeg maar. Maar sinds vannacht is het heel erg!!quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:09 schreef bitterend het volgende:
Sorry ik kom even binnenvallen maar MeNicole...een kennis had ook veel bloedverlies nog bijna 2 maanden na de bevalling...hebben ze een stuk placenta vergeten weg te halen van de baarmoeder....dus idd even checken!!
Bahquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:15 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik toen met Leander ook gehad. Maar toen is het bloeden na de bevalling nooit gestopt zeg maar. Was er nu al bijna 3 weken vanaf. En ik weet zeker dat het ongesteldheid is. Paar dagen ervoor rugpijn enzo. Precies zoals altijd. Het begon ook normaal zeg maar. Maar sinds vannacht is het heel erg!!
+1quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb je vraag gemist. Wat voor gewenning?
Hier idem, en ik had in eerste instantie vooral de aanmaakvarianten van de diverse papsoorten, maar qua prijsverschil maakt het niet zo gek veel uit, zeker niet als je de variant hebt die met BV/KV aangemaakt moet worden en je daarvoor KV gebruikt.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze hebben wij heel lang gegeven:
http://www.nestlebaby.com(...)ng=1697&num=10&pci=3
FOK!wet hè...quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
opeens heeft ze een boventand
Geen wonder dat ze een beetje moeilijk was dit weekend...
Ik weet niet wat voor gewenning je bedoelt, maar ik denk dat je door het gebruiken van vaste patronen wel heel snel gewenning krijgt, maar dat is volgens mij meer omdat hij het patroon leert herkennen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Heeft er iemand toevallig nog een antwoord op mijn vraag over wanneer er echt gewenning kan ontstaan bij een baby?
Ik doelde meer op gewenning als in 's nachts als ik huil mag ik bij papa en mama in bed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor gewenning je bedoelt, maar ik denk dat je door het gebruiken van vaste patronen wel heel snel gewenning krijgt, maar dat is volgens mij meer omdat hij het patroon leert herkennen.
Edit: Kwartet![]()
Je geeft haar toch ook groente en fruit? Dat fruit is nog wel zoeter dan die vanille.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe is het met Simon gegaan?
Wickie hoe is het nu met jou?
Ean krijgt door haar laatste fles 3 scheppen rijstebloem nu had ik laatst het bewaarblik bijgevuld en dacht wat ruik ik toch? Had ik rijstebloem met vanille. Nu heb ik van heel veel mensen wat pakken gekregen omdat ze het zelf niet meer gebruikten. En dat blijkt dus allemaal vanille te zijn. Nu heb ik nog 5 pakken vanille in de kast staan zie ik. En ik wilde haar liever nog geen smaakjes geven. Ik denk dat ik nog wat pakken naturel haal en ze dan maar ga mengen.
Alleen groente nogquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je geeft haar toch ook groente en fruit? Dat fruit is nog wel zoeter dan die vanille.
Dat gaat eigenlijk heel goed. Het is ook nog geen hele lange tand..quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
FOK!wet hè...
Maar dat is mooi, hoe gaat dat met de BV? Houdt ze gelijk al rekening met die nieuwe tand (waar de tong niet overheen valt tijdens het drinken) of moet ze nog een beetje wennen?
Dat is een lastige, ik denk niet dat het veel kwaad kan dat hij bij papa en mama in bed mag als er echt wat is, als het alleen maar huilen om het huilen is dan kan ik me voorstellen dat het op een gegeven moment huilen om bij papa en mama in bed te mogen wordt, maar vanaf wanneer dat is? Geen idee.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik doelde meer op gewenning als in 's nachts als ik huil mag ik bij papa en mama in bed.
Ai, das minder, en al die tijd heeft ze nooit last gehad als jij die dingen at?quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat gaat eigenlijk heel goed. Het is ook nog geen hele lange tand..
Vanmiddag bleek dat Dottir allergisch is voor meer dan alleen pindakaas (daar kwamen we vorige week achter). Heel zielig kindje met een dikke kop met bultjes, HEEL VEEL SNOT en slijm en zielig huilen. Toen ik haar in die bui aanlegde, beet ze wel even. Dat was niet zo aangenaam.
Nu ligt ze in de doek tegen me aan te slapen en bij te komen
Niet dat me ooit is opgevallen. Maar het is wel een spuugkindje dat vrijwel geen dag voorbij gaat zonder een golf hier of daar en ze heeft ook altijd wel wat plekjes op haar huid (en krabt haar hoofdhuid aan gort).quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ai, das minder, en al die tijd heeft ze nooit last gehad als jij die dingen at?
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van het kind. Ik weet ook dat er veel ouders zijn die het niet doen, vanwege de angst voor gewenning. Wij hebben er nooit een punt van gemaakt, maar dat is ook omdat we met z'n drieen in bed nog heel prima slapen. Senna gaat niet keten of vervelen, maar lekker slapen en we slapen dan dus alledrie gewoon lekker verder. Vanaf het begin (nou ja, eerste tijd niet natuurlijk, want veel te klein nog) heeft ze dus regelmatig bij ons in bed geslapen, maar ik merk nooit dat ze daar op uit is. Tegenwoordig slaapt ze steeds vaker de hele nacht in haar eigen bed zonder zelfs maar wakker te worden, maar bijvoorbeeld afgelopen nacht heeft ze bij ons geslapen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik doelde meer op gewenning als in 's nachts als ik huil mag ik bij papa en mama in bed.
is ook 2 druppels water, alleen qua karakter een heel verschilquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef p_iglet het volgende:
Wat lijkt ie sprekend op Elin op de onderste foto
ik vind het net een reptieltjequote:Op dinsdag 1 november 2011 18:20 schreef Aventura het volgende:
Op die bovenste foto vind ik Lex een beetje een alientje![]()
Hij is mooi opgeknapt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Dus toch de placenta?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Kloptquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:05 schreef Aventura het volgende:
Een zweettest, dat is toch om CF op te sporen? Wow, dat is best heftig dan!
"het went vanzelf"quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:27 schreef Jipster het volgende:
Ik lees over slapen in bed, ik vraag me af hoe doen jullie dat? Ligt je baby hoger dan jij? Of ligt je baby ergens op? Ik wilde vorige week 's middags even rusten met J. naast me maar ik vond het een beetje eng...
beloofd is beloofd:quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:47 schreef mrien het volgende:
Hoe staat het jasje Geert eigenlijk DJMO?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook ben ik vandaag weer eens eindelijk alleen geweest met Wies voor het eerst sinds 3 weken. Wat was het heerlijk. We hebben uitgeslapen, ik heb haar gebadderd en we hebben samen slechte tv gekeken. En saampjes gekookt en toen kwamen vriendlief en grote dochter weer thuis.Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
Guess what...quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
opeens heeft ze een boventand
Geen wonder dat ze een beetje moeilijk was dit weekend...
quote:Op woensdag 2 november 2011 08:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias is vannacht lief geweest en heeft de hele nacht doorgeslapen. Hij had gisteren vanaf dat ik na ziekenhuis moest ook niet meer geslapen. Hij sliep pas toen ik thuis kwam en hem een flesje had gegeven. Tot vanmorgen half 8.Fijn dat ze het zo goed opgepakt hebben Nicole.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd vervelend als ze last hebben met ontlasting.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:01 schreef cleany het volgende:
wow Leandra. Evan beleeft ook moeilijke nachten. Vanochtend had hij extra reden om te huilen. Hij had een dubbele lading harde en zachte ontlasting. Ik hoorde dat hij dan ook een hele banaan heeft gegeten gisteren op het KDV.
quote:Op woensdag 2 november 2011 08:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Guess what...
Maar dan 2 stuks, volgens mij de linker voortand en linker snijtand, ik heb tijdens het 3 uur durende drama vannacht nog niet heel goed kunnen/mogen kijken en voelen.
En idd, ook het verklaart ook gelijk het fijne humeur van de laatste dagen
Hij had beter Wolf kunnen heten dusquote:Op woensdag 2 november 2011 10:34 schreef Kleurdoos het volgende:
jaen hij gromt naar me als ik een verkeerde beweging maak bij t voeden
het ligt er dan ook aan wat voor voeding ze krijgen (kunst of borst) op borstvoeding kunnen ze prima een jaar zonder verder vast voedsel te gebruiken bijvoorbeeld. En ik zou sowieso wel beginnen met groente, maar dat is alleen smaaktechnischquote:Op woensdag 2 november 2011 10:38 schreef Juud79 het volgende:
Vanochtend weer met Lientje naar het CB geweest, goedgekeurd en prikjes gehad. Ze moest even huilen bij prik 2, maar na een "stil maar, het is al voorbij' van mij kant, was het verdriet alweer over.![]()
Stats, 7460gram en 64cm bij 4,5 maand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had de arts dit keer en heb even gevraagd naar bijvoeding, omdat ze de volgende keer al ouder is dan 6 maand en omdat ik veel verschillende verhalen lees de laatste tijd.
Er zijn nog geen officiele nieuwe richtlijnen, maar ze wist me te vertellen dat er onlang onderzoek is gedaan en dat het wat betreft allergie e.d. niet uitmaakt of je met groente of fruit begint en dat ik ook niet hoef te wachten tot 6 maanden.
Na 5 maanden ergens, als ze eraan toe lijkt te zijn mag ik beginnen met wat ik wil geven. Haar advies was wel om dingen 2/3 dagen achter elkaar te geven omdat ik dan kan zien of er reactie op iets komt.
Ze vertelde de er een groep mensen is die te vroeg geeft, met 4 maanden al, dat vond ze te vroeg. Keerzijde was een groep mensen zoals ondergetekende, die graag tot min 6 maanden wacht en het liefst langer en dan heel behoedzaam alles geven en eigenlijk pas met 8 maand aan een goede groente/fruithap zitten. Te voorzichtig was volgens haar ook niet goed, want hoe ouder kindjes worden hoe minder ze openstaan voor nieuwe dingen.
Nu ja, ik dacht ik deel het even.
ah okay, omdat je het had over (pas aan t vaste voedsel zitten bij een maand of 8) dus het leek alsof je dat niet wistquote:Op woensdag 2 november 2011 11:05 schreef Juud79 het volgende:
Jup, Rapley in combi met zo nu en dan iets geprakt (geen fijngemalen voedsel).
Ik weet dat ze zonder bijvoeding kunnen tot een jaar, dat heb ik vd week nog ergens hier zitten verkondigen.![]()
Ik hou me in ieder geval wel enigzins aan het Kleintjes schema, dat vind ik wel handig, hoef ik niet zelf telkens te bedenken wat ze wel en niet mag. Denk dat ik er maar een printje van op de Koelkast hang.
En weer koquote:
Ik maak Matthias nooit wakker. Heeft totaal geen zin. Als ie honger heeft komt ie vanzelf wel!!quote:Op woensdag 2 november 2011 13:31 schreef Susie het volgende:
wat een schatje!
Over van de wereld gesproken: is het normaal dat ik er echt wakker moet maken voor drinken? (en dat ze vervolgens weer van de wereld is? ) Pfff, voel me zo onzeker met alles!
Dat dusquote:Op woensdag 2 november 2011 13:49 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik maak Matthias nooit wakker. Heeft totaal geen zin. Als ie honger heeft komt ie vanzelf wel!!
Was hier ook zo, het slapen en de onzekerheid daaroverquote:Op woensdag 2 november 2011 13:31 schreef Susie het volgende:
wat een schatje!
Over van de wereld gesproken: is het normaal dat ik er echt wakker moet maken voor drinken? (en dat ze vervolgens weer van de wereld is? ) Pfff, voel me zo onzeker met alles!
Dat dusquote:Op woensdag 2 november 2011 13:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Dat dus
behalve als ze snachts meer dan 6 uur ertussen laten en niet goed op gewicht zijn toch?
wow 5*150..dat is echt veel!quote:Op woensdag 2 november 2011 14:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias is nu 1,5 maand zeg maar en die drinkt nu 5x150. En heel soms als ie heel moe is en de slaap niet kan vatten dan krijgt ie nog tussendoor een kleintje van 90 !!
Vind je dat veel? Ik vind het nog wel meevallen. Alle flessen gaan ook niet leeg hoor.quote:
^^quote:Op woensdag 2 november 2011 17:59 schreef laiveneertiekje het volgende:
O ja, en we hebben een vermaanddag.. Hij is alweer 5 8maanden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor het meelezen en meeleven.
Allemaal nog veel plezier hier en geniet van al de kleintjes!
Een rondje wandelen buiten in de drager/doek was en is hier ook favo! Ook in de kinderwagen met de kap omlaag is leuk.quote:Op donderdag 3 november 2011 08:37 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: wat doen of deden jullie met je baby van tussen 3 en 4 maanden? Ventje heeft nu echt een dag-nachtritme en is overdag steeds langer wakker. Wat zijn leuke dingen om te doen na het voeden? Wat we nu doen: liedje zingen, boekje lezen, beetje op knie wippen, rondje door het huis lopen op de arm, eventjes op kleed op de buik...daarna leg ik hem vaak in de box of wipper, waar hij zich vermaakt met de babygym. Vooral de dingen die ik met hem doe vind ik nu wat saai, ik zoek inspiratie! Ben sws van plan een cd met liedjes te kopen want mijn repertoire is bedroevendVerdere tips zijn welkom!
Geert gaat als een speer geloof ik he! En wat een gezeur over het aantal voedingen. Voor wie zou dat een probleem moeten zijn, als jij het zelf niet erg vindt en je kleine er goed op groeit?quote:Op donderdag 3 november 2011 11:16 schreef DJMO het volgende:
ean
Wij zijn weer terug van het cb. prima stats, heeft alles gedemonstreerd wat hij kan, en we mogen de 9 maanden afspraak overslaan![]()
in grafiekvorm:
[ afbeelding ]
Ik kreeg alleen commentaar dat ze het aantal voedingen (7 x bv per etmaal) nogal veel vond en moest zien terug te brengen. Ik heb dat advies vriendelijk afgewimpeld. Als ik zelf dorst heb drink ik ook, en dat is echt niet maar 7x keer per dag
Jan had een tweede bilplooi. Enige was dat je het even goed moet schoonhouden en er kan (uit voorzorg) een echo worden gemaakt van de heupjes, dat gebeurde bij Jan. Er was niets aan de hand.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:25 schreef Jipster het volgende:
Mooie stats Geert!![]()
Hier ook naar het CB geweest, en mannetje doet het goed! Nu precies 4 weken oud en is van 3100 gram en 47cm bij geboorte naar 3515 gram en 51 cm gegaan!Vorige week woog hij 3340 gram, dus dat betekent dat ie het goed heeft gedaan aan de borst deze week!
Ik ben trots!
De CB arts zag wel een assymetrisch bilplooitje, maar zijn heupjes zijn verder soepel en goed beweeglijk dus ze vond dat geen zorgelijk signaal voor nu. Ze houden het wel in de gaten. Iemand ervaring hiermee?
He dat is ook toevallig, ons ventje ook voor de tweede keer. Even gebruld, maar ligt alweer een paar uur in bed. Flesje tussendoor gegeven, ging er prima in. De arts zag verder geen bijzonderheden en hij was weer goed gegroeid. Baker jij nog in joh? Hoef ik bij ventje niet meer te proberen, ik doe het al sinds week 9 meer ofzo. Hij is nu zo sterk, dat lukt niet meer.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:11 schreef Cyntiaa het volgende:
Zo, terug van het cb. Kon ingepland worden tussendoor
Prikjes gehaald, huilen.. Flesje en nu ligt hij lekker in bed. Mag niet ingebakerd dus even zien wat de avond brengt
stats :
http://casdiender.toddler.nl/growth
Klinkt wel beetje hetzelfde als de reactie bij Olivia, ook alleen na de derde serie prikken, dag erna weer alles als gewoonlijk. Hoewel het ook 2 keer poepen kan zijn geweest, maar sowieso heul veel slapen!quote:Op donderdag 3 november 2011 16:56 schreef Juud79 het volgende:
Lientje heeft gisteren prikjes gehad, deze keer wel verhoging en koorts, heb haar niets gegeven want ze leek geen last te hebben.
Vandaag heeft ze een slaapdagje om bij te komen zo lijk het....
07.00 wakker en eten
08.45 naar bed (buiten in de kinderwagen)
11.40 wakker
12.30 eten
13.30 slapen
16.00 wakker en eten
En telkens haar broek vol poepen, al 3 keer vandaag, ik vind het een heftige reactie vergeleken met de vorige keer.
Ik weet het en echt ean doet het super.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef danic het volgende:
Moet je niet doen!!Heb je een tijdje geleden zelf nog gezegd.
Eva en Ean zijn even oud, maar die moet je ook niet vergelijken, want eigenlijk is Ean 6 weken jonger en Eva heeft haar turbo aanstaan met alles geloof ik. Pfff die is op d'r 10e volwassen als ze zo doorgaat![]()
Ze heeft geen ondergewicht maar ze heeft ook niks bij te zetten.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:52 schreef danic het volgende:
Nee hoor dat geloof ik niet. Ze heeft hele mooie stats, dus volgens mij is ze niet zwakjes of heeft ze ondergewicht.
Dat kun je toch aan stats niet aflezen.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:52 schreef danic het volgende:
Nee hoor dat geloof ik niet. Ze heeft hele mooie stats, dus volgens mij is ze niet zwakjes of heeft ze ondergewicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |