abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2011 @ 14:07:59 #241
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103873478
Susie, herkenbaar hoor, ik zette in het begin ook de wekker, bang gemaakt door verhalen over dippende suikerspiegels enzo. Al was een vinger aan de pols ook wel echt nodig, omdat hij drie dagen na zijn geboorte een pond was afgevallen. Inmiddels volg ik de signalen van ventje gewoon. Maar goed, baby's van 15 weken kunnen zo 8,9 uur doorslapen, dat zal jouw kindje nog niet doen.
pi_103873941
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:54 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Dat dus ;)

behalve als ze snachts meer dan 6 uur ertussen laten en niet goed op gewicht zijn toch?
Dat dus ;)

Maar moet eerlijk zeggen dat toen Mattias nog niet op gewicht was heb ik hem ook niet altijd wakker gemaakt. Hij liet vanaf het begin eigenlijk al 's nachts 6 uur tussen de voedingen. Hier krijgt ie ook om 20:00 ongeveer de laatste fles. En dan tussen 03:00 en 05:00 word ie wakker voor de fles.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 2 november 2011 @ 14:32:07 #243
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103874331
er zat al 4 uur tussen nu, wakker gemaakt en 80 ml gedronken. Ze 'moet' in principe 8 voedingen van 80 drinken... Nu heeft ze natuurlijk wat voorraad van zichzelf, maar ze moet natuurlijk niet teveel afvallen ook lijkt mij....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103874566
Matthias is nu 1,5 maand zeg maar en die drinkt nu 5x150. En heel soms als ie heel moe is en de slaap niet kan vatten dan krijgt ie nog tussendoor een kleintje van 90 !!
pi_103874873
Wij maakten J. ook wakker 's nachts, we zetten echt de wekker ervoor, maar dat kwam ook door de situatie, te jong, afvallen, had al op de IC glucose infuus gehad wegens te lage suikerspiegel etc.

We zetten nu nog steeds de wekker eigenlijk, maar afgelopen paar nachten meldt ie zich iedere keer zelf net voor de wekker ^O^ Hij drinkt, nu met zo'n 4 weken, 7 a 8 x 80ml.

Susie, ik herken het ook hoor, ik vraag me ook steeds dingen af, alles is ook nieuw :* De eerste nacht thuis maakte ie zoveel geluidjes dat ik dacht, is dat wel goed?! Toen was ie stil, en toen dacht ik, oh nee, dat is vast niet goed! :D
  woensdag 2 november 2011 @ 15:20:15 #246
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103876151
nou idd Jipster! Maar gelukkig zijn hier al ervaren moeders :*
pi_103876624
Wauw wat een mooie curve wat lientje
Mignonne wat sneu voor E zeg. Ik zie er ook altijd zo uit na bloedprikken en dat blijft best lang gevoelig
Wickie :* wat een gedoe zo zeg waarom mag je niet meer spuiten? Heb je destinox gekregen?
pi_103879247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias is nu 1,5 maand zeg maar en die drinkt nu 5x150. En heel soms als ie heel moe is en de slaap niet kan vatten dan krijgt ie nog tussendoor een kleintje van 90 !!
wow 5*150..dat is echt veel!
pi_103879855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:35 schreef cleany het volgende:

[..]

wow 5*150..dat is echt veel!
Vind je dat veel? Ik vind het nog wel meevallen. Alle flessen gaan ook niet leeg hoor.
  woensdag 2 november 2011 @ 16:51:46 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103880125
Dat vind ik ook veel, tot voor een week geleden zat Ventje op 5 a 6x 150 ml. Hij is nu 15 weken...
(Nu krijgen we er - met moeite - 5x 180 in). En dan nog sommige flesjes in 2x.

Hij ging met 12 weken over op fles en toen dronk hij niet eens 90 ml per keer.
pi_103880330
Cas drinkt ongeveer 5 flessen van 160 cc. De laatste week laat hij wat staan af en toe door zijn verkoudheid, hij heeft wat last met het slikken.
  woensdag 2 november 2011 @ 17:22:14 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103881665
Pfft, ik ben op. Ik ben vandaag thuis, maar had nog wat dingen te doen voor werk. Tussendoor kwam een collega even langswippen, en ben ik bezig geweest met wat voorbereiding voor vanavond (eters). Uitgerekend vandaag had Ventje een drukke dag. Niet willen slapen, brabbelen, maar ook wel wat jengelen. Helemaal niet gewend van hem. Wat ook wel weer erg leuk hoor, ik heb bijvoorbeeld ondekt dat hij het Dikkie Dikboekje dat ik hem bijna dagelijks wel een keer voorlees herkent. Op de laatste pagina zit en spiegeltje geplakt. Dat vindt-ie fascinerend; hij brengt het steeds naar zijn mondje en kijkt er dan lekker scheel bij :D
pi_103882866
Barjte zit nu op 4 x 180.

Maar hij lijkt wat verstopt te zitten, dus ik zit na te denken over hoe we er even wat extra vocht in kunnen krijgen. Sowieso beginnen we voorzichtig met wat vast voedsel, vanmiddag is er een flink stuk geprakte peer ingegaan, dus ik moet nu echt maar gaan kijken waar dat er in een normale dag tussen kan...
pi_103883072
Ik kan de kindicol druppels van vsm aanbevelen voor moeizame/harde ontlasting, werkt goed! Seth is nu 13 weken en drinkt 5x200.
pi_103883175
O ja, en we hebben een vermaanddag.. Hij is alweer 5 maanden... O+
pi_103883526
ik een verweekdag!
5 weekjes

en ik heb mn eerste alcohol gehad..een kersenbonbon O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 november 2011 @ 19:10:39 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103886139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:59 schreef laiveneertiekje het volgende:
O ja, en we hebben een vermaanddag.. Hij is alweer 5 8maanden... O+
^^

dubbele mijlpaal hier vandaag dus. 8 maanden borstvoeding .. en Geert is uit zichzelf gaan staan in z'n bedje vandaag! ruim vier maanden eerder dan Jan uit m'n hoofd ...

* DJMO verder bij gaat lezen :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 2 november 2011 @ 21:51:37 #258
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_103895035
Ben hier niet veel meer. Lees af en toe nog wel mee, maar ga nu echt afscheid nemen.
Vandaag is Mikai al weer 1 jaar. Na een dramatische start heeft hij zich in een razend tempo ontwikkeld. En nu hij 1 is, loopt hij alsof het niets is, eet zelf z'n boterhammen (dat was wel moeilijk, de fijne motoriek kost wat meer moeite).
Heb voor de liefhebber een overzichtje gemaakt van het eerste jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het meelezen en meeleven.
Allemaal nog veel plezier hier en geniet van al de kleintjes!
  woensdag 2 november 2011 @ 22:55:22 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103898790
Hobbesje, wat een heerlijk kereltje! Mooie foto's ook allemaal! Gefeliciteerd met zijn verjaardag.
  donderdag 3 november 2011 @ 00:07:25 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103902246
Hobbesje, wat een leuke fotospam O+
Gefeliciteerd met Mikai z'n eerste verjaardag *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103905455
Hobbesje, wat een leuke foto's! Gefeliciteerd met je mannetje..
pi_103905489
Hobbesje gefeliciteerd met Mikai

Wij hebben ook een mijlpaal. Ik werd om 07:00 gebeld zat net in de auto dat Ean van rug naar buik is gerold *O*
  donderdag 3 november 2011 @ 08:31:06 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103905925
Wat een snoepje, Hobbesje. F_R, dat is een mijlpaal ja! Wat goed!
  donderdag 3 november 2011 @ 08:37:54 #264
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103906007
Vraagje: wat doen of deden jullie met je baby van tussen 3 en 4 maanden? Ventje heeft nu echt een dag-nachtritme en is overdag steeds langer wakker. Wat zijn leuke dingen om te doen na het voeden? Wat we nu doen: liedje zingen, boekje lezen, beetje op knie wippen, rondje door het huis lopen op de arm, eventjes op kleed op de buik...daarna leg ik hem vaak in de box of wipper, waar hij zich vermaakt met de babygym. Vooral de dingen die ik met hem doe vind ik nu wat saai, ik zoek inspiratie! Ben sws van plan een cd met liedjes te kopen want mijn repertoire is bedroevend :') Verdere tips zijn welkom!
pi_103906029
Hobbesje gefeliciteerd met Mikai *O*

*O* voor Ean!!

Hier gaan de nachten momenteel wisselend. Maar ze heeft vannacht tot half 5 in haar eigen bed geslapen!! Sinds we zeg maar accepteren dat bij ons in bed ook wel okee is besluit mevrouw gewoon om lekker in haar eigenbedje te slapen! Nu nog even leren dat half 5 eigenlijk te vroeg is om al te willen spelen en dan komen we er. Ik zie het zelf gelukkig allemaal wel weer wat optimistischer in. Volgende week lekker een weekje weg, hopelijk mogen we van de meiden dan ook een beetje bijslapen ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_103906073
Even lekker buiten lopen, Aventura? Wij doen dezelfde activiteiten eigenlijk met Cas.
Hoor nu net dat hij wakker is dus ga hem even verschonen, wassen en aankleden. Dan mag meneer even spelen in de box terwijl ik even beneden wat sop door het huis ga gooien _O- .Vanmiddag ga ik met een vriendin een wandeling maken, Cas lekker in de wandelwagen O+

*O* voor EAN
*O* voor de nacht van MP
pi_103906079
Hobbesje O+
En Ean, wat een geweldige mijlpaal, om heel trots op te zijn O+

Fijn dat je het optimistischer inziet MP!

Hier aan het klaarmaken voor onze eerste officiele CB afspraak om 10 uur! Spannend! :D
  donderdag 3 november 2011 @ 08:54:20 #268
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103906241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:37 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: wat doen of deden jullie met je baby van tussen 3 en 4 maanden? Ventje heeft nu echt een dag-nachtritme en is overdag steeds langer wakker. Wat zijn leuke dingen om te doen na het voeden? Wat we nu doen: liedje zingen, boekje lezen, beetje op knie wippen, rondje door het huis lopen op de arm, eventjes op kleed op de buik...daarna leg ik hem vaak in de box of wipper, waar hij zich vermaakt met de babygym. Vooral de dingen die ik met hem doe vind ik nu wat saai, ik zoek inspiratie! Ben sws van plan een cd met liedjes te kopen want mijn repertoire is bedroevend :') Verdere tips zijn welkom!
Een rondje wandelen buiten in de drager/doek was en is hier ook favo! Ook in de kinderwagen met de kap omlaag is leuk.
Verder vind ik dat je al veel doet, voorlezen doe ik nog niet eens, dat is wel eens een idee om te gaan doen overdag.
Ik klets met Lientje, zing liedjes voor haar en ze ligt als ze waker is ook gerust al een drie kwartier in de box te spelen, zo nu en dan geef ik haar dan haar speen of ik zet eens een muziekje aan.
Al kan Lientje nu zelf naar speelgoed grijpen en zich op haar zij draaien, dat maakt dat ze ook veel langer speelt.

En ik ga binnenkort eens met haar zwemmen, dat lijkt me ook een leuke besteding van mijn vrije tijd met haar.
pi_103906416
Zwemmen was hier een grote hit! Geweldig al dat water O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 november 2011 @ 11:16:17 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103909244
ean ^O^

Wij zijn weer terug van het cb. prima stats, heeft alles gedemonstreerd wat hij kan, en we mogen de 9 maanden afspraak overslaan :D

in grafiekvorm:

Ik kreeg alleen commentaar dat ze het aantal voedingen (7 x bv per etmaal) nogal veel vond en moest zien terug te brengen. Ik heb dat advies vriendelijk afgewimpeld. Als ik zelf dorst heb drink ik ook, en dat is echt niet maar 7x keer per dag :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 3 november 2011 @ 12:04:36 #271
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103910617
Buiten wandelen doe ik natuurlijk ook - al is dat niet zijn favoriet. Hij houdt niet van dikke winterjassen heb ik ontdekt, en de bak wordt ook al iets te klein. Ik heb een Bondolino, maar die vindt-ie maar 10 minuten fijn en dan wil-ie eruit. Ik heb het idee dat hij zijn voetjes buitenboord wil, dat ga ik eens proberen. Juud, voorlezen is hier een hit; ik heb een dik kartonnen Dikkie Dikboekje met een spiegeltje erin. Zodra ik het boekje tevoorschijn haal worden zijn oogjes al groot! Vervolgens pakt-ie het boekje aan zijkanten vast, terwijl ik de pagina's omsla. Hij herkent het al echt! Bij de laatste pagina (met het spiegeltje erin) aangekomen gaat-ie enorm loensen en kwijlen, brengt-ie het boekje naar mijn mond en gaat hij eraan likken _O-

Mijn man gaat trowuens binnekort ook met hem zwemmen. Ik merk sws. dat hij zich prettig voelt zonder kleertjes of met alleen een luiertje aan. Hij is dan veel vrijer in zijn bewegingen, natuurlijk.
Hoe doe je dat eigenlijk in het zwembad mbt. ongelukjes? Er zijn geloof ik zwemluiertjes, maar zijn die er ook zo klein?
  donderdag 3 november 2011 @ 12:07:39 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103910713
quote:
12s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:16 schreef DJMO het volgende:
ean ^O^

Wij zijn weer terug van het cb. prima stats, heeft alles gedemonstreerd wat hij kan, en we mogen de 9 maanden afspraak overslaan :D

in grafiekvorm:
[ afbeelding ]

Ik kreeg alleen commentaar dat ze het aantal voedingen (7 x bv per etmaal) nogal veel vond en moest zien terug te brengen. Ik heb dat advies vriendelijk afgewimpeld. Als ik zelf dorst heb drink ik ook, en dat is echt niet maar 7x keer per dag :')
Geert gaat als een speer geloof ik he! En wat een gezeur over het aantal voedingen. Voor wie zou dat een probleem moeten zijn, als jij het zelf niet erg vindt en je kleine er goed op groeit?
pi_103911213
Wij hebben zwemluiers maar die houden alleen (dikke) poep tegen. Plas gaat er gewoon doorheen. Goed douchen daarna
pi_103911447
-O- Ik ben een vergiet! Dacht morgen een afspraak te hebben op het cb.. Bleek het vandaag te zijn! Nu word ik vanmiddag terug gebeld of er weer plaats is, waarschijnlijk pas 17 november of tijdens het inloopspreekuur. Ik baal zo van mijzelf! Nu is hij te laat met de 2e reeks prikjes... -O- -O- -O-
pi_103911550
Ow Cynthiaa dat is balen maar overkomt de besten hoor!! Gooi het nog maar lekker op de hormonen ;) (wel balen van die prikjes, maar volgens mij geen ramp.)

Wij gebruiken ook zwemluiers als we gaan zwemmen, die houden inderdaad alleen de poep tegen en niet de plas, dus niet denken slim te zijn en ze thuis al aan te trekken :P

Geert mooi lijntje!!

ik denk dat er tandjes aankomen bij Saar, ze had em toch een rode billen en dat terwijl ik echt heel snel was met verschonen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_103916465
Mooie stats Geert! ^O^

Hier ook naar het CB geweest, en mannetje doet het goed! Nu precies 4 weken oud en is van 3100 gram en 47cm bij geboorte naar 3515 gram en 51 cm gegaan! :D Vorige week woog hij 3340 gram, dus dat betekent dat ie het goed heeft gedaan aan de borst deze week! :D Ik ben trots!

De CB arts zag wel een assymetrisch bilplooitje, maar zijn heupjes zijn verder soepel en goed beweeglijk dus ze vond dat geen zorgelijk signaal voor nu. Ze houden het wel in de gaten. Iemand ervaring hiermee?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jipster op 03-11-2011 15:38:58 ]
  donderdag 3 november 2011 @ 15:37:05 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103916823
@Jipster *O* goed gedaan! Je had het dus goed, zei ik toch, je kan het prima zelf zien. ;)

@Cyntiaa, dat kan helemaal geen kwaad hoor, prikjes iets later, alleen is je volgende bezoek ook weer 4 weken na de prikjes, dus dan schuift dat allemaal een beetje op.
Mijn mupke kreeg met 2,5 maand, 3,5 maand en 4,5 maand haar prikjes.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 november 2011 @ 15:41:10 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103916957
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:25 schreef Jipster het volgende:
Mooie stats Geert! ^O^

Hier ook naar het CB geweest, en mannetje doet het goed! Nu precies 4 weken oud en is van 3100 gram en 47cm bij geboorte naar 3515 gram en 51 cm gegaan! :D Vorige week woog hij 3340 gram, dus dat betekent dat ie het goed heeft gedaan aan de borst deze week! :D Ik ben trots!

De CB arts zag wel een assymetrisch bilplooitje, maar zijn heupjes zijn verder soepel en goed beweeglijk dus ze vond dat geen zorgelijk signaal voor nu. Ze houden het wel in de gaten. Iemand ervaring hiermee?
Jan had een tweede bilplooi. Enige was dat je het even goed moet schoonhouden en er kan (uit voorzorg) een echo worden gemaakt van de heupjes, dat gebeurde bij Jan. Er was niets aan de hand. ;)

pi_103917209
@jipster; ook Evie had een extra plooi; na langdurige stuitligging. Ook hier uit voorzorg een echo gemaakt; maar bleek ook allemaal goed te zijn gelukkig!
Fijn dat je mannetje zo goed is gegroeit! super!!

Geert ook al zo;n fantastische curve!! netjes!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 november 2011 @ 15:53:22 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103917391
even ego post tussendoor (ik lees straks verder bij ;) )

Jan heeft een koekje. Ik zeg, dat is niet lief om zo voor Geert te gaan zitten he? En stuurde hem naar de bank. Komt hij weer terug, En Geert, gefixeerd op dat koekje, probeert zo snel hij kan bij Jan te komen om het uit z'n handen te trekken. Je zag echt die blik zo van: HIERRRRR met dat eten, dat wil ik ooohoook!" _O-

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')