quote:Op woensdag 2 november 2011 11:22 schreef Jipster het volgende:
Wickie, mooie foto's, heel waardevol!
Susie, hier ook al 4 weken bezig mijn mannetje volledig aan de borst te krijgen. Ik kan je een lactatiekundige echt aanraden, die ik thuis heb laten komen is zoveel kundiger dan die in het ziekenhuis. En het is het zo waard, want nu gaat het al zo'n stuk beter, het kost wat moeite, maar iemand die dan rustig en met alle tijd met je meekijkt is echt heel fijn.
Even een crosspost vanuit het kleine babytopic:
Wij hebben morgen onze eerste officiele afspraak op het CB, ben benieuwd, best spannend, gekeurd worden door de arts..
Hij wordt dan weer gewogen, dan is het een week geleden de laatste weging, en ik ben zenuwachtig of ie goed gegroeid isHij heeft deze week nml veel aan de borst gelegen en weinig bv via de fles gehad (voornamelijk 's nachts nog wel 2 flesjes) dus ik hoop dat ie nu wel sterk genoeg is om zelf aan de borst te drinken en dat ie dus goed gegroeid is! Ik heb het idee van wel
Dat zou dan na 4 weken mooi werk zijn, hard geoefend, veel gekolfd, en dan hoop ik dat we het nu kunnen doorzetten dat ie gewoon de borst krijgt!
Ik had Domperidon liggen, maar nog niet gebruikt, want had het idee mijn productie wel iets hoger is geworden. Ik laat het even van morgen en zijn gewicht afhangen of ik het alsnog ga gebruiken.
Ik heb nog wel een vraag, omdat het eigenlijk niet echt duidelijk is of ik nou genoeg heb om hem per keer aan de borst echt genoeg te laten drinken.. ik bied nu steeds 2 kanten aan, en hij drinkt dan echt wel 20min ene kant, en zeker nog 15min andere kant. Voor mijn gevoel haalt ie dus een voeding echt uit twee kanten samen.. Is dat oke? Of moet ie eigenlijk toch een hele voeding uit een kant halen? Ik zie in het schema van Mignonne dat zij ook 2 kanten aanbiedt..Vorige week op het CB zeiden ze dat ie eigenlijk wel 1 kant moet drinken en de andere als toetje, maar niet echt meer zoveel eruit hoeven halen, en dat doet ie bij mij wel denk ik.
Misschien wekt ie dan een nieuwe toeschietreflex op? Volgens mij is het heel normaal om meedere TSR's te hebben tijdens het voeden.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:44 schreef Jipster het volgende:
Het verschilt per keer, soms zie ik hem echt heel goed drinken, echt zuig-zuig-rust-slik etc. en dat zeker minimaal 10 min lang, en de andere keer zie ik hem wat meer rommelen, maar ook dan slikt ie wel regelmatig en ligt ie wel goed aan. Maar die zuig-zuig-rust-slik met grote halen blijft dan wat meer achterwege...
Een vriendin die bij Danone werkt. Stiekem had ik de indruk dat het dikke onzin was, maar ze bracht het als zooooo vanzelfsprekend dat ik voor het gemak even niet gereageerd heb en het hier nog ff check (niet dat het van enige invloed zou zijn op mijn handelen, maar toch leuk om te weten).quote:Op woensdag 2 november 2011 13:38 schreef WupWup het volgende:
Vanyel, nee dat is niet waar. Sterker nog, je borstvoeding wordt eerder geconcentreerder naar mate je minder vaak voedt. Benieuwd waar je dat hebt gehoord, ik kende deze nog niet
Heb je toevallig ook een bron van dat geconcentreerder zijn?quote:maar ze is nu, wat, 9 maanden? Ja dan is je melk natuurlijk ook veel minder voedzaam dan in het begin. 200cc kunstvoeding levert nu veel meer energie dan evenveel moedermelk, dat is niet te vergelijken.
Dit kan ik niet helemaal rijmen met deze quote uit je laatste linkquote:Op woensdag 2 november 2011 13:38 schreef WupWup het volgende:
Sterker nog, je borstvoeding wordt eerder geconcentreerder naar mate je minder vaak voedt.
maar gelukkig komen ze later terug met dezequote:blijft het frequent en grondig legen van de borsten toch de meest betrouwbare factor voor het bepalen van het vetgehalte en daarmee de calorisch waarde van moedermelk.
In dit licht is het interessant om te kijken naar de Westerse gewoonte om de frequentie van borstvoedingen te laten dalen met de toename van de leeftijd en/of het gewicht van het kind. Dit leidt er toe dat de borsten minder vaak worden geleegd, daardoor vóór een voeding voller zijn en het kind per saldo met het groter worden minder vette melk krijgt. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor teruglopende groei bij volledig borstgevoede kinderen.
Cirkel rondquote:In tegenstelling tot de veronderstelling van velen dat borstvoeding na een zekere tijd geen voedingswaarde meer heeft voor een kind, is dat nooit en nergens door onderzoek bevestigd. Integendeel, de energetische waarde van moedermelk na het eerste levensjaar is hoger dan in de eerste paar maanden, als gevolg van een verhoging van het vetaandeel (Mandel, Lubetzky, Dollberg, Barak, & Mimouni, 2005).
...
Waarschijnlijk speelt ook de afname van de totale melkproductie en dus een gemiddeld legere borst een rol bij dit verschijnsel.
quote:
Is dat nu meer dan in het begin omdat je haar minder vaak voedt? Ik heb altijd in de veronderstelling verkeerd dat je borsten zich aanpassen aan veranderde omstandigheden, daarom begreep ik het eerste stuk niet. Maar goed, ik reageer nu ook alleen op de quotes van Vanyel. Ik zou de stukken volledig moeten lezen.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Wickie, fijn dat je opdroogt!
Claudia, bij mij zijn mijn borsten echt nog goed vol als ik Aviva kom ophalen van het kdv. (dus alleen ochtendvoeding en verder niet kolven) mijn borsten voelen vooral 's ochtends echt nog voller voor een voeding, en dan nog meer bij de tsr.
Nog niet Wickie, ik moest nog even overleggen met lief ook ivm kosten etc. Ik krijg het namelijk niet vergoed. Ik heb 2 sterren bij Zilveren Kruis, pas vanaf 3 is er vergoeding, maar weet ook nog niet de kosten ervan, morgen even bellen. Lief vind het overigens wel een goed plan, want ziet ook wel dat ik dat gekolf zat begin te worden. Af en toe is niet erg, maar de hele dag dus door en dan vervolgens ook Anouk weer voeden, dat breekt wel wat op zacht uitgedruktquote:Op woensdag 2 november 2011 15:44 schreef wickie het volgende:
Susie, heb je al een lactatiekundige gecontact? Wel doen hoor
Oeh je bent een schat! geweldigquote:Op woensdag 2 november 2011 13:38 schreef WupWup het volgende:
mignonne, k-zooi. Wat is er nou toch aan de hand met je dametjes? Aan de intake ligt het zo te zien niet. Wel fijn dat ze zich verder wel super ontwikkelt, dat maakt het gelukkig toch weer deels minder zorgelijk. Maar sjonge, het wordt tijd dat iemand vertelt wat er nou wél is. Ik ga vanavond proberen je stuk door te werken en van feedback te voorzien.
oh gelukkig dat niet nee, het is bloedverlies van meer dan 1 liter.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:44 schreef Jipster het volgende:
Mignonne, wat is fluxus precies? Zo veel bloed verliezen dat je een transfusie nodig hebt, of dat niet?
Dat heb ik ook gehad (bij de 2e), maar geen productieproblemen gehad. Wel heb ik toen bloed gekregen, misschien dat dat nog zou kunnen uitmaken...quote:Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh gelukkig dat niet nee, het is bloedverlies van meer dan 1 liter.
Jemig, zou het? Bij Ivan had ik ook fluxus en een moeizamere productie. Maar ik weet niet in hoeverre dat door Ivan zelf en mijn onervarenheid kwam. (En ik heb een bloedtransfusie gehad.)quote:Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef mignonne het volgende:
Ik geloof dat Kursor het al eens vroeg of er een verband was tussen fluxus en een moeilijkere productie, nouja of het echt zo is of niet, ik merk het in ieder geval wel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |