dat ziet er lekker uitquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:11 schreef borisz het volgende:
Paddenstoelentaart: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=759084
Zachtjes opwarmen in een pan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:25 schreef Mama_Mia het volgende:
Geen restje fu yung hai dus, mijn combimagnetron is overleden
Probeer de 'nieuwe' burger, McDeluxe. Is er sinds vandaag. Geen idee of hij lekker is maar dat zal wel moetenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:54 schreef Liveitup het volgende:
Ik ga morgen naar de Mc Do want moeder is niet thuis.
Is al effe geleden dat ik daar voor het laatst was, aanbevelingen?
topquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:22 schreef Liveitup het volgende:
Aight, zal hem proberen en geef morgen de recensie
smaakt die lekker? ik heb em nml in de koelkast staan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:46 schreef TC_Artemis het volgende:
Sperzibonen, gebakken aardappels en valess avec camembert
Goed dat je dat schrijft. Ik wil morgen ook een bal gehakt eten, gelijk het gehakt uit de vriezer gehaald!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:38 schreef Lief-visje het volgende:
Vanavond gehaktballen met andijvie en aardappelen.
Straks nog een paar toastjes
Ja diequote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:48 schreef MaximusTG het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
?
Tja, iets van Irish soda bread of zo?
Honeycombquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Gezocht en eindelijk gevonden; de rode pakjes met natrium bicarbonaatIemand nog leuke tips?
Dat verkopen ze toch helemaal niet in de supermarkt? Dat is bakpoeder, daar zit wel een verschil in..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja dieIn vergelijking met die kleine flutzakjes van de supermarkt kost het geen drol
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb toendertijd bij de drogist natrium bicarbonaat gehaald. En da was schreeuwend duur (waarschijnlijk ook zeer zuiver) in vergelijking met dit.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:52 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Dat verkopen ze toch helemaal niet in de supermarkt? Dat is bakpoeder, daar zit wel een verschil in..
engeland?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
Zo twee geroosterde boterhammen, met roomboter
En vanavond Ainsley's fajitas.
Wil ook nog iets met pompoen doen, heb ik gehaald voor £1maar nog nooit iets mee gedaan. Het liefst iets hartigs, iemand een idee?
Friet, nog makkelijkerquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:04 schreef Darkestrah het volgende:
Chicken tonight met rijst. Lekker makkelijk.
Dan moet ik naar buiten, en je weet heel goed dat het weer hier nu niet echt te voorspellen is.quote:
Pompoensoep, tajine van lam met pompoen (erdoor), pompoenrisotto (met salie), parelhoen met sausje, aardappels en pompoenpuree, kipcurry met pompoen (erdoor), pasta met pompoen en gorgonzola, pasta met saus van pompoen en salie, butternut squash carbonara?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
Zo twee geroosterde boterhammen, met roomboter
En vanavond Ainsley's fajitas.
Wil ook nog iets met pompoen doen, heb ik gehaald voor £1maar nog nooit iets mee gedaan. Het liefst iets hartigs, iemand een idee?
Laten bezorgen lieve schat....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:06 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dan moet ik naar buiten, en je weet heel goed dat het weer hier nu niet echt te voorspellen is.
En bovendien zit ik nog in mijn ochtendjas.
Jammer genoeg bami speciaal. Veel te scherp voor mij.quote:
Leg eens uit? Het klinkt wel grappig.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:32 schreef _Loki het volgende:
Pasta met saus van ewrtjes, spek en bosuitjes. M'n nieuwe favoriet, het is zo lekker
shit heb nog n aangebroken slaatje staan. had die eerst beter op kunnen eten voor ik de nootjes opentrokquote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:57 schreef Under_Score het volgende:
huzarensalade. met daarbij een glas rode wijn.
vage combi, komt ik heb geen zin om nu nog te koken, en ik heb gister de fles wijn aangebroken dus die moet leeg.
En wat een slappe friet/patat heb je als het bezorgd isquote:Op donderdag 20 oktober 2011 03:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Kun je friet laten bezorgen? Wauw. Wat een kutbaan heb je als je friet moet bezorgen.
Het is enorm makkelijk. Spekreepjes uitbakken, in ringetjes gesneden bos/lenteuitjes erbij (1 pp doe ik), diepvriesewrtjes erbij en even opwarmen, roomkaas erbij en laten smelten (met wat water als het lastig gaat), klaarquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:39 schreef Naamah het volgende:
[..]
Leg eens uit? Het klinkt wel grappig.
Ze zitten hier nog geen 5 min. vandaan dus die friet is prima. Als ik het zelf moet gaan halen doe ik er langer over.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:24 schreef JustinK het volgende:
[..]
En wat een slappe friet/patat heb je als het bezorgd is
1tje maar?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:27 schreef MaLo het volgende:
Nu een cappuccino en een sinterklaasschuimpje
Bij de cappuccino had ik er maar eentje jaquote:
haha. ik had als ontbijt n proeverij van zoete lekkernijen; 3 kleine stukjes taart. appel, wortel en chocolaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij de cappuccino had ik er maar eentje ja. Over voor en na de cappuccino wil ik het niet hebben
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij de cappuccino had ik er maar eentje ja. Over voor en na de cappuccino wil ik het niet hebben
Hoe laat was ik bij je?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:06 schreef FutureFairytale het volgende:
chicken wings, aardappelkroketjes en dop/wort
ja mn eerste netje van 1 kilo gehaald want dacht dat het seizoen nov/dec was, maar ze smaken heerlijk!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ohzo lekker, had 2 kilo gehaald van de week en ze zijn zo sappig en fris zoetzuur
Wauw, dat ziet er enorm goed uit. Recept?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:52 schreef Sinji het volgende:
Vandaag weer dit, lekker makkelijk
[ afbeelding ]
Snel gewokte rosbief, met mie en groenten. Zoetzure vietnamese saus erbij, pure genot!
Ehh, vlees marineren in honing en van dat spul dat lijkt op suiker, shit ben naam kwijt.. kom daar nog wel op, en een halve teen knoflook. Half uurtje laten intrekken. En de rest.. ziet er makkelijk uit toch? Vietnamese vissaus heet Nouc Mam, en die is wat moeilijker om te maken. Beschrijving op internet beter denk ikquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:56 schreef _Loki het volgende:
[..]
Wauw, dat ziet er enorm goed uit. Recept?
Zozo, dat was lekkerquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:18 schreef Selestha het volgende:
Vanavond heilbotfilet met een beurre blanc, geglaceerde worteltjes en aardappelpuree
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zozo, dat was lekker![]()
Nog nooit heilbot bereid, maar hij was super gelukt! Dat ga ik vaker doen
Nu vanilleijs met chocoladesaus
Huh? Oh.. Dat had ik ook niet gezienquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]even serieus.... ik had die post echt niet gezien en maak hetzelfde? ik snap er niks van...
Daar is een apart topic voor:quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:33 schreef Sinji het volgende:
Worden hier nooit foto's gepost? Want dat zegt een stuk meer dan enkel een beschrijving
top dankjewel, heb er al zin in! ja echt mega toevalligquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Huh? Oh.. Dat had ik ook niet gezien(Mijn post staat bovenaan deze pagina ) Nou, eet smakelijk dan; want het is LEKKER
Thanks gal!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Daar is een apart topic voor:
Fok-Foodgawkers #9 - post hier foto's van je kookkunsten!
Dat klinkt ook enorm goed!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:47 schreef cinnamon_M het volgende:
Inmiddels is de inspiratie terug, en ben ik bezig met: hertenbiefstukje met portsaus, puree van pompoen, in cognac geflambeerde kastanjechampignons, in balsamico gemarineerde bramen, en in ganzenvet gebakken spruitjes.
daar kunnen honderden varianten op zijnquote:
Oké: eerst ui en spekblokjes in de wokpan, later aardappelschijfjes, later courgette en er uiteindelijk lente-uiknoflooksaus overheen doen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
daar kunnen honderden varianten op zijn
ah, een aardappelschotel met courgette en spekblokjes dusquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Oké: eerst ui en spekblokjes in de wokpan, later aardappelschijfjes, later courgette en er uiteindelijk lente-uiknoflooksaus overheen doen.
Was ook lekker ja!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:49 schreef _Loki het volgende:
[..]
Dat klinkt ook enorm goed!
Voor mij kant en klare chinese bami met kipsaté. Ben benieuwd.
Klinkt lekkerquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Oké: eerst ui en spekblokjes in de wokpan, later aardappelschijfjes, later courgette en er uiteindelijk lente-uiknoflooksaus overheen doen.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:47 schreef cinnamon_M het volgende:
Inmiddels is de inspiratie terug, en ben ik bezig met: hertenbiefstukje met portsaus, puree van pompoen, in cognac geflambeerde kastanjechampignons, in balsamico gemarineerde bramen, en in ganzenvet gebakken spruitjes.
ja tuurlijk..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:21 schreef Erasmo het volgende:
Herfstthee, trek je die van gevallen bladeren ofzo?
ik zie je voor me met zo'n mutsquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:26 schreef Gixxergirl het volgende:
[..]
ja tuurlijk..
Vanochtend vroeg op pad geweest met mijn rugzakje om, rode puntmuts op door de bossen..
Rugzakje vol en weer naar huis.
groooote ketel op het vuur en *hop* blaadjes erin en roeren mar.
heerlijk!
Kan niet wachten tot het een keer echt een beetje vriest en flink waait, dan loop ik de hele dag en red ik het niet met 1 rugzakje.
zo, goed gesneden zeg!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Patattekes
Zelf gemaakt. Althans de aardappelen geschild en dit was na de eerste ronde
.
Owww lekkah!!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:12 schreef borisz het volgende:
En een deel van het eindresultaat
[ afbeelding ]
Ik ga ook appelflappen makenquote:Op zondag 23 oktober 2011 12:53 schreef Gixxergirl het volgende:
Rozijntjes staan al in de rum te wellen, straks appelflapjes maken
Had het dan ook niet over Hollanders.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef foodlover het volgende:
De woorden "varken" "spek" en "zwoerd" zijn voor veel Hollanders eng, Piet!
Iets anders maar zelfde strekking: gisteren een hele discussie met iemand over riblappen, persoon in kwestie had ze niet gekocht want te veel vet aan...
Nu een tulband-cake aan het maken In het Duits klinkt dat leuker trouwens "Gugelhupf"!
Het zal een beetje de "doe maar gewoon-mentaliteit" zijn denk ik.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een stuk varkensrug met zwoerd, 2 dagen gepekeld en de zwoerd in ruitjesvorm ingesneden. Die gaat de oven in en wordt dan gegaard. De speklaag onder de zwoerd smelt uit en de zwoerd zelf wordt dan heerlijk krokant en knapperig.
In heel europa, van Denemarken tot hongarije, van polen tot frankrijk, van duitsland tot engeland kent men dit en is het bij veel mensen een lievelingskostje, een zondag special. Maar in nl niet. Een braadstuk is al vreemd.
Hoe komt dat? Waarom komt men niet verder dan een rollade? Of kent men het regionaal in Limburg of Drente wel?
Hier in Drenthe ken ik het ook niet hoor.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een stuk varkensrug met zwoerd, 2 dagen gepekeld en de zwoerd in ruitjesvorm ingesneden. Die gaat de oven in en wordt dan gegaard. De speklaag onder de zwoerd smelt uit en de zwoerd zelf wordt dan heerlijk krokant en knapperig.
In heel europa, van Denemarken tot hongarije, van polen tot frankrijk, van duitsland tot engeland kent men dit en is het bij veel mensen een lievelingskostje, een zondag special. Maar in nl niet. Een braadstuk is al vreemd.
Hoe komt dat? Waarom komt men niet verder dan een rollade? Of kent men het regionaal in Limburg of Drente wel?
Geen fatsoenlijke pizzaboer in Bloesdaal?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond gaan we iets heel speciaals eten
Gehaktballen zijn meer werk dan een braadstuk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:47 schreef hugsy33 het volgende:
De mensen in dit topic zijn idd behoorlijk culinair bezig, niets mis mee hoor maar ik denk dat 90% van de nederlanders is opgevoed met een simpele gehaktbal
Ik zelf helaas trouwens ook, gelukkig heb ik een opa die van elke maaltijd een feestje weet te maken
Jawel, een heule echte dure, maar die doen we nietquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:26 schreef borisz het volgende:
Geen fatsoenlijke pizzaboer in Bloesdaal?
haha lekker!! geniet ervanquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
Volgens mij kent men dat hier in Twente wel, maar het is aan het uitsterven dit soort liefhebberij zeg maar.. God knows why. Ik vind het zelf niet echt lekker overigens, maar dat is gewoon een kwestie van smaakquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had er 4 gemaakt.quote:
Hé, die heeft vrijdagavond voor ons gekookt!quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil na het eten wel schoonmaken enzo, tuin doen, whateverquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:45 schreef Mirjam het volgende:
ik wil met piet trouwen, maar hij wil niet
quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:45 schreef Mirjam het volgende:
Stel dat, je figuur gaat er wel aan waarschijnlijk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:45 schreef Mirjam het volgende:
Karton?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
beterschap! ik eet straks tapasquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:29 schreef Bienelientjee het volgende:
Proberen om een beker melk en een witte boterham naar binnen te werken. Hele dag nog niets gegeten, behalve een banaan, want ziek.....
quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:48 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik wil na het eten wel schoonmaken enzo, tuin doen, whatever
Ik eet bloemkool met een koolvis, alleen thuis en bloemkool vind ik heerlijk
Had nog een bos peen, dus peentjes gekookt in een staartje witte wijn met boter, wat safraan en zout, en doppertjes voor contrast in kleur.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben wat dadels aan het weken in port, daar gaat straks parmaham omheen en worden dan kort gebakken.
Het warme voorgerecht.
Dan een garnalen cocktail van machine gepelde garnalen en zelfgemaakte citroenmayonaise.
Hoofdgerecht het varkensvleesgebraad met krokante zwoerd, met een rozemarijn barolosaus, gebakken aardappelnoedels, en een rucolasalade met tomaten.
Toetje wordt een Mangovanille sorbet van een echte rijpe mango.
Wordt smullen vanavond.
ach, die is er al min of meer aanquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel dat, je figuur gaat er wel aan waarschijnlijk.
Hoe kun je of een mango rijp is?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Het was erg lekker, ijs staat nu te draaien. Een rijpe mango, wat citroensap, druivensuiker en wat vanillesiroop.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had nog een bos peen, dus peentjes gekookt in een staartje witte wijn met boter, wat safraan en zout, en doppertjes voor contrast in kleur.
Uitnodiging? Piet?quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:45 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]![]()
Piet, wanneer nodig je ons allemaal eens uit om bij je te komen eten? We doen met liefde de afwas. En nemen een lekker flesje wijn mee. En, en..![]()
[..]
als het ietsjes meegeeft en lekker geurt. Zodra het begint te ruiken naar petroleum kun je het beter niet meer eten.quote:
Ohh net mn restje chili-citroengras kip naar binnen ge-eetstokjes maar nu heb door jou post zin in jou eten!quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:08 schreef minilot het volgende:
Overwerken.Als troost: stapel zoete briochebroodjes met roompaté als avondeten.
Haha, troost je - dat van jou is een heel stuk gezonder!quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ohh net mn restje chili-citroengras kip naar binnen ge-eetstokjes maar nu heb door jou post zin in jou eten!![]()
En wederom.. Als ik vandaag ooit nog mag ophouden met werken dan wacht mij gelukkig vers naanbrood (deeg staat in de koelkast) en wortel-pinda-currysoep!quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:08 schreef minilot het volgende:
Overwerken.Als troost: stapel zoete briochebroodjes met roompaté als avondeten.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:34 schreef minilot het volgende:
[..]
En wederom.. Als ik vandaag ooit nog mag ophouden met werken dan wacht mij gelukkig vers naanbrood (deeg staat in de koelkast) en wortel-pinda-currysoep!
Ik maak dit altijd een beetje uit de losse pols. Het is weinig bijzonder, maar wel erg lekker!quote:
ik had nog wat gehaktballen over.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |