zo, goed gesneden zeg!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Patattekes
Zelf gemaakt. Althans de aardappelen geschild en dit was na de eerste ronde
.
Owww lekkah!!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:12 schreef borisz het volgende:
En een deel van het eindresultaat
[ afbeelding ]
Ik ga ook appelflappen makenquote:Op zondag 23 oktober 2011 12:53 schreef Gixxergirl het volgende:
Rozijntjes staan al in de rum te wellen, straks appelflapjes maken
Had het dan ook niet over Hollanders.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef foodlover het volgende:
De woorden "varken" "spek" en "zwoerd" zijn voor veel Hollanders eng, Piet!
Iets anders maar zelfde strekking: gisteren een hele discussie met iemand over riblappen, persoon in kwestie had ze niet gekocht want te veel vet aan...
Nu een tulband-cake aan het maken In het Duits klinkt dat leuker trouwens "Gugelhupf"!
Het zal een beetje de "doe maar gewoon-mentaliteit" zijn denk ik.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een stuk varkensrug met zwoerd, 2 dagen gepekeld en de zwoerd in ruitjesvorm ingesneden. Die gaat de oven in en wordt dan gegaard. De speklaag onder de zwoerd smelt uit en de zwoerd zelf wordt dan heerlijk krokant en knapperig.
In heel europa, van Denemarken tot hongarije, van polen tot frankrijk, van duitsland tot engeland kent men dit en is het bij veel mensen een lievelingskostje, een zondag special. Maar in nl niet. Een braadstuk is al vreemd.
Hoe komt dat? Waarom komt men niet verder dan een rollade? Of kent men het regionaal in Limburg of Drente wel?
Hier in Drenthe ken ik het ook niet hoor.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een stuk varkensrug met zwoerd, 2 dagen gepekeld en de zwoerd in ruitjesvorm ingesneden. Die gaat de oven in en wordt dan gegaard. De speklaag onder de zwoerd smelt uit en de zwoerd zelf wordt dan heerlijk krokant en knapperig.
In heel europa, van Denemarken tot hongarije, van polen tot frankrijk, van duitsland tot engeland kent men dit en is het bij veel mensen een lievelingskostje, een zondag special. Maar in nl niet. Een braadstuk is al vreemd.
Hoe komt dat? Waarom komt men niet verder dan een rollade? Of kent men het regionaal in Limburg of Drente wel?
Geen fatsoenlijke pizzaboer in Bloesdaal?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond gaan we iets heel speciaals eten
Gehaktballen zijn meer werk dan een braadstuk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:47 schreef hugsy33 het volgende:
De mensen in dit topic zijn idd behoorlijk culinair bezig, niets mis mee hoor maar ik denk dat 90% van de nederlanders is opgevoed met een simpele gehaktbal
Ik zelf helaas trouwens ook, gelukkig heb ik een opa die van elke maaltijd een feestje weet te maken
Jawel, een heule echte dure, maar die doen we nietquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:26 schreef borisz het volgende:
Geen fatsoenlijke pizzaboer in Bloesdaal?
haha lekker!! geniet ervanquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
Volgens mij kent men dat hier in Twente wel, maar het is aan het uitsterven dit soort liefhebberij zeg maar.. God knows why. Ik vind het zelf niet echt lekker overigens, maar dat is gewoon een kwestie van smaakquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had er 4 gemaakt.quote:
Hé, die heeft vrijdagavond voor ons gekookt!quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef Bluezz het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |