SPOILER: Algemene informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Additionele informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door STING op 19-10-2011 13:13:43 ]Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
Valt toch altijd tegen vind ik als je een oud spel gaat spelen. Je herinnert je fantastische graphics en dan zie je dat ze verschrikkelijk gedateerd zijn. Of zwaar verouderde physics, nooit gemist toen je het spel voor het eerst speelde maar dan erger je je opeens kapot eraanquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt helemaal
Oh wat zou ik graag alles in Morrowind vergeten zodat ik weer helemaal opnieuw verliefd kan worden op dat spel
en terechtquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:43 schreef Rezania het volgende:
Wat, alweer een nieuw deel?In dit tempo zijn we 5 delen verder voordat Skyrim uit is.
verschil koken/alchemy,quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:24 schreef Rezania het volgende:
Maar waar zullen we nu eens over speculeren? Koken of zo?
Ik denk dat koken zich vooral op health zal concentreren en dat je voor magicka en fatigue nog steeds potions moet drinken. Ook denk ik dat je eerst iets kan koken en dan poison in dat eten kan doen, daarna plaats je het in de zak van een npc en dan gaat hij dood.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:26 schreef leeell het volgende:
[..]
verschil koken/alchemy,
ik denk dat koken vooral korte boosts zijn (zoals Fortify was van magic, is koken nu met ingredients)
en alchemy puur potions/elixers/poisons worden
Nee, gewoon nee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:40 schreef tochweerhenk het volgende:
mammoths and sabretoothed tigers.
There are kids in the game. Kinderen vermoorden
Bethesda en ook EA bvb, zullen zoiets nooit in hun games toevoegen.quote:
Kan niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:40 schreef tochweerhenk het volgende:
Gelukkig niet nee, anders zou het spel in de meeste landen niet eens uitkomen.quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:40 schreef tochweerhenk het volgende:
quote:
Mods? In fallout kon je kindjes ook doden. Ik ga dat ook doen, alle Argonians en Elves en Nords die tegen the Empire zijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee, anders zou het spel in de meeste landen niet eens uitkomen.
In fallout was het één van de populairste modsquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:54 schreef The_Substitute het volgende:
En smoofie zwemt weer tegen de stroming in.
Uhm, oké.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mods? In fallout kon je kindjes ook doden. Ik ga dat ook doen, alle Argonians en Elves en Nords die tegen the Empire zijn
Natuurlijk, want verandering is eng.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef tochweerhenk het volgende:
-GASP- We start in a prison again.
In Fallout 2 kon het ook gewoon. Maar daar zaten dan wel consequenties aan. Je kon bvb bepaalde companions niet meer meenemen als je een kind had vermoord.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:55 schreef Smoofie het volgende:
In fallout was het één van de populairste mods"Killable children"
Naja, het is toch grappig, het blijft een spelletjequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:59 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
In Fallout 2 het kon ook gewoon. Maar daar zaten dan wel consequenties aan. Je kon bvb bepaalde companions niet meer meenemen als je een kind had vermoord.
Voor mij persoonlijk hoeft het er niet in te zitten, want ik ga het niet gebruiken als een soort metafoor voor 'keuzevrijheid'.
Wat heb jij met kinderen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik hoop wel dat er leuke quests met kinderen zijn.
Hoi Adolfquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mods? In fallout kon je kindjes ook doden. Ik ga dat ook doen, alle Argonians en Elves en Nords die tegen the Empire zijn
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik denk dat je met een vrouw kan trouwen en dan kinderen kan krijgen, verder niks bijzonders, Misschien kan je ze ook weer kwijtraken (Fable 3).
waarschijnlijk lopen er ook wel wat frummels in dorpen en steden.
Je vrouw die naast je vecht en daarna een sandwich voor je maakt.quote:7) Will we be able to have relationships with the NPCs, romantic or otherwise?
Bruce: Absolutely! You make friends with people by doing things for them. Friends in the game will treat you differently. Some of them will even agree to go with you into dungeons and on adventures. You can even get married. If you own a house, your spouse will move in with you.
quote:
Ja, het blijft maar een spel, je kunt toch ook allemaal vrouwen doden in Oblivion ofzo, wat maakt het uitquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:07 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Sowieso vind ik dat van geen kinderen in spellen stoppen onzin, zeker op basis van "je kunt ze vermoorden".
Moeten we dan ook maar gelijk alle mensen en dieren uit spellen halen puur omdat iemand kan besluiten ze te vermoorden?
Oja, dat 'level' was echt zo'n wtf moment.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Naja, het is toch grappig, het blijft een spelletjeIn F3 en oblivion maakt ik gwn normale saves en soms ging ik gwn rampage iedereen doden in een stad, voor de gein
[ afbeelding ]
Klinkt als veel opgehoopte frustratie. Wil je er over praten? Daar is 't forum voor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef Smoofie het volgende:
Naja, het is toch grappig, het blijft een spelletjeIn F3 en oblivion maakt ik gwn normale saves en soms ging ik gwn rampage iedereen doden in een stad, voor de gein
Zo'n beetje idd. Maar dat had daarin ook een doel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:12 schreef tochweerhenk het volgende:
Net zoals dat vliegveld level op mw2 (voor wie dat gespeeld hebben).
Als het goed is start je op het moment van je executie?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef tochweerhenk het volgende:
-GASP- We start in a prison again.
Ik speel het spel gwn met mijn normal character ook normaal hoor. Alleen soms is een beetje combat wel leuk als iedereen je vijand is ^^. Daarna laat ik gewoon weer mijn normale save. Want het is nogal saai als iedereen dood isquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:09 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Klinkt als veel opgehoopte frustratie. Wil je er over praten? Daar is 't forum voor.
Ik speel ieder spel, dat je zelf je speelwijze laat bepalen, eerst hoe ik het b.w.v.s. zelf zou doen. Speech gebruiken als het kan, vechten als het moet, de beste van 2 slechte opties kiezen e.d. En in een volgende playthrough speel ik het tegenovergestelde; onverschillig, cynisch, agressief. Gewoon om te zien hoe dat uitgewerkt is. Maar ik speel nooit als een soort psychopaat, dat haalt voor mij de lol er juist af.
Dat zeiden ze in de review van UK-IGN, over Fallout: New Vegas, op een goed manier:
"Fallout's uncompromising violence, too, is double-edged; seeing crucified Caesar's Legion victims dying in agony isn't funny in any way, but watching a raider's head explode really is."
Een kind vermoorden valt bij mij in dezelfde categorie als die kruisigingen. Alleen hadden die kruisigingen tenminste nog een doel, verhaalsgewijs/emotioneel gezien. Begrijp me niet verkeerd, je hoort mij ook niet klagen als het er wel in zou zitten, want het blijft idd maar een game. Maar het voegt gewoon niks toe, voor mij.
Zou humor zijn als je je gewoon liet executerenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:22 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Als het goed is start je op het moment van je executie?
Zeker de 50 euro waard danquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zou humor zijn als je je gewoon liet executeren
Dat miste ik ff.quote:
Jawel, modsquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:50 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat miste ik ff.![]()
Maar ja, zulke dingen krijgen we dus niet te zien in Skyrim.
Ok, ok, jij wint.quote:
"Zo."quote:
quote:
Zo hebben ze die speedruns dus gedaanquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zou humor zijn als je je gewoon liet executeren
Die volgorde hou ik ook aan. Eerst Skyrim!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:57 schreef ems. het volgende:
Fuck batman. Het eerste deel was geweldig en ik kijk ook zeker uit naar deel 2 maar elder scrolls verdient mijn complete toewijding. Ik bewaar Arkham City lekker voor december
Lijkt me niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:43 schreef Rezania het volgende:
Komen de planes of Oblivion eigenlijk ook voor in Skyrim? Want anders wordt het wel heel moeilijk om bloodgrass te vinden.
Journeyman Acrobatics heeft Dodge, dan werkt het wel om de boog te ontspannen (na gebruik dodge)quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:31 schreef Killjoy het volgende:
Ach het gaat wel aardig, maar L.A. Noire geeft mij iets meer plezier op dit moment.
Ben een beetje sneaky boogschutter, ik vraag me af hoe de beleving van boogschutten in Skyrim gaat zijn, hopelijk kan ik in game er ook voor kiezen om de boog weer te ontspannen i.p.v. dat ik verplicht ben om de pijl te schieten zoals in Oblivion.
Ik heb nog nooit een ES game uitgespeeld, toch ben ik superfan van de serie. Ik blijf alleen altijd veel te lang hangen in sidequests en explorenquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:19 schreef leeell het volgende:
heiden, je zou niet eens postrechten moeten hebben hier
Dat had ik met Fallout New Vegas ookquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een ES game uitgespeeld, toch ben ik superfan van de serie. Ik blijf alleen altijd veel te lang hangen in sidequests en exploren
Ik vond het in Oblivion niet bijzonder bruikbaar, marksmanship. Hoogstens om de vijand alvast wat te verzwakken voor je hem te lijf gaat met een zwaard.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:08 schreef lkb9000 het volgende:
Ik heb nog nooit boogschuttertje gespeeld eigenlijk
Misschien begin ik daar wel mee in Skyrim
?!?!?!?!quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vond het in Oblivion niet bijzonder bruikbaar, marksmanship. Hoogstens om de vijand alvast wat te verzwakken voor je hem te lijf gaat met een zwaard.
Pijl en boog lijkt me in Skyrim wel handig aangezien die draken gewoon vliegen, dan kan je er moeilijk met een zwaard op in gaan hakken. Magie is natuurlijk ook een optie.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:08 schreef lkb9000 het volgende:
Ik heb nog nooit boogschuttertje gespeeld eigenlijk
Misschien begin ik daar wel mee in Skyrim
Nog niet aangedacht, maar daar heb je gelijk in. Alleen in de tweede fase dat hij niet meer kan vliegen kun je aanpakken met zwaard. Deze keer dan ook maar eens pijl en boog gaan trainen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Pijl en boog lijkt me in Skyrim wel handig aangezien die draken gewoon vliegen, dan kan je er moeilijk met een zwaar op in gaan hakken. Magie is natuurlijk ook een optie.
Hmmmm ik denk dat ik zekerweten met een archer beginquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Pijl en boog lijkt me in Skyrim wel handig aangezien die draken gewoon vliegen, dan kan je er moeilijk met een zwaar op in gaan hakken. Magie is natuurlijk ook een optie.
De beste boogschutters zijn de Wood Elves (Bosmer), sowieso is dat ras "het beste" voor een Thief char (tussen haakjes, want je kunt er net zo goed een mage van maken, of een Nord thief maken om maar eens wat te noemenquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:40 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Hmmmm ik denk dat ik zekerweten met een archer beginStraks maar weer eens alle rassen doorlezen. Wat raden jullie aan qua ras?
In Morrowind vond ik pijl en boog niet echt lekker besturen. Oblivion heb ik alleen op de console gespeeld en ook daar was ik beter met een zwaard in m'n klauwen.
Maar Skyrim speel ik weer op de PC en de besturing zal er alleen maar fijner op zijn geworden, dus lekker headshotten wordt dat
In Fallout heb ik het liefste een sniper in m'n handen
Dit dusquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik had altijd graag een Dunmer Thief/Assassin, Marksman traint wel vanzelf als je bijna continu aan het pew pew-en bent
Als je hem lekkerder vind spelen op de PC en de graphics zijn niet slechter dan op je 360 zou ik voor de PC versie gaan. Dan heb je als bonus ook nog toegang tot alle playermade mods.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:18 schreef Ghostandor het volgende:
Ik heb de game ge-preordered voor de 360 omdat ik niet verwacht dat de game lekker zal draaien op mijn laptop (Pentium i5, 4 gb RAM, GT 425M). Heb een beetje Oblivion gespeeld op mijn 360, en nu begin ik toch weer te twijfelen. Mooi beeld wel op een 42 inch plasmascherm, maar ik vind het toch lekkerder spelen op mijn laptop/pc.
Iemand enig idee of ik toch beter voor de pc-versie kan gaan dan? Als de graphics op mijn 360 praktisch hetzelfde zijn als op mijn laptop, dan is dat wel een serieuze optie...
Ja klopt, alleen heb ik dus geen idee hoe het met die graphics op mijn bescheiden laptopje zit...quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als je hem lekkerder vind spelen op de PC en de graphics zijn niet slechter dan op je 360 zou ik voor de PC versie gaan. Dan heb je als bonus ook nog toegang tot alle playermade mods.
Mwa, ik denk niet dat iemand ooit 100% completion heeft gehaald op een character.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een ES game uitgespeeld, toch ben ik superfan van de serie. Ik blijf alleen altijd veel te lang hangen in sidequests en exploren
Daarom ook zo snel mogelijk de main story van Oblivion uitgespeeld, was je van die vervelende poorten af.. Ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn met de draken in Skyrim..quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:17 schreef jepperdeprep het volgende:
Die dragon encounters zijn random toch? Nu hoop ik dus niet dat je steeds (net als met die Oblivion gates in Oblivion) draken tegenkomt. Dat zou irritant zijn.
Of gewoon niet beginnen, dat had je ook niet met die random poorten te maken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:01 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Daarom ook zo snel mogelijk de main story van Oblivion uitgespeeld, was je van die vervelende poorten af.. Ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn met de draken in Skyrim..
Dat was zelfs nog beter want dan had je ook die lelijke kapotte poorten niet die het landschap verkrachten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Of gewoon niet beginnen, dat had je ook niet met die random poorten te maken.
Ik hoop eigenlijk dat er geen limiet aan zitquote:Op zondag 16 oktober 2011 18:15 schreef Smoofie het volgende:
Hoeveel van die "perks" kun je kiezen? Ik wil nl 2h Weapons, Heavy armor en Destruction..
Dat is één van de redenen waarom ik nog niet aan de mainquest ben begonnen, ik wil het landschap niet verkrachten. Maar ik denk dat draken dat minder doen dan Oblivion gates.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat was zelfs nog beter want dan had je ook die lelijke kapotte poorten niet die het landschap verkrachten.
Kleine typo hier:quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:13 schreef KoosyNL het volgende:
Hier is hij dan
http://games.fok.nl/previ(...)crolls-v-skyrim.html
(echeter).quote:Je gaat de game echeter niet helemaal te voet af hoeven te leggen.
Nice.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:13 schreef KoosyNL het volgende:
Hier is hij dan
http://games.fok.nl/previ(...)crolls-v-skyrim.html
Typisch.quote:Net als in de vorige games begin je als anonieme gevangenen en wordt niet verteld waarom je in deze situatie zit.
Er staat niet heel veel schokkends in wat we nog niet wisten. Wat anekdotes en wat algemene (al bekende) informatie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Weet je wat. Sorry ik ga de preview niet lezen.
Des de groter de klap zal zijn als ik het lang verwachtte spel ga spelen
Nee, ik heb nog steeds niet mijn geld binnen.quote:
Hij zal te spelen zijn. Verwacht niet dat je er alles uit kan halen, maar die kaart is nog niet zo belachelijk oud ofzo, dus je kan hem sowieso goed spelen, wellicht op wat lagere settings.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:11 schreef jepperdeprep het volgende:
Zal deze game goed te spelen zijn met een ATI HD 5700?
Oke oke bedankt. Niet dat ik de settings echt zo laag moet zetten dat het lelijk word hopelijkquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:20 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hij zal te spelen zijn. Verwacht niet dat je er alles uit kan halen, maar die kaart is nog niet zo belachelijk oud ofzo, dus je kan hem sowieso goed spelen, wellicht op wat lagere settings.
Verschrikkelijke kaart, je zal er nog niet eens RollerCoasterTycoon 1 mee kunnen draaien. Beters gooi je die meteen weg, G.quote:
Denk dat je wel goed zit. Bedenk trouwens dat je videokaart niet de enige factor is, als je een super oude CPU hebt of 512 MB RAM (b.w.v.s.) dan ben je alsnog genaaid.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:37 schreef jepperdeprep het volgende:
[..]
Oke oke bedankt. Niet dat ik de settings echt zo laag moet zetten dat het lelijk word hopelijk
Een 6850 is sneller dan een 5770 toch of ben ik nou gek?quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Verschrikkelijke kaart, je zal er nog niet eens RollerCoasterTycoon 1 mee kunnen draaien. Beters gooi je die meteen weg, G.
Best wel een stukje sneller ja. Niet 1.5x zo snel echter.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Een 6850 is sneller dan een 5770 toch of ben ik nou gek?
Ja. was garpje. 6850 is een hele aardige kaart. Maar dat wist Drizzt ook wel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Een 6850 is sneller dan een 5770 toch of ben ik nou gek?
Okquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Verschrikkelijke kaart, je zal er nog niet eens RollerCoasterTycoon 1 mee kunnen draaien. Beters gooi je die meteen weg, G.
Ik raad de GeForce 4800 Ti aan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ok
Overleven zonder RCT1 kan natuurlijk niet
Ik heb op het moment ook 'n 5770, en ik zit te denken aan een upgrade.. GTX580 schijnt de kaart van het moment te zijn, maar dat is wel gelijk een gigantische aanslag op de portomonee.. De GTX460 is een stuk betaalbaarder, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat ding gerate word.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:50 schreef vosss het volgende:
Op http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html :
5770 krijgt 1675 punten
6850 krijgt 2848 punten
Mijn 6870 krijgt 2833 punten, dus heel erg betrouwbaar is die site niet, want een 6870 is wel degelijk een stukje sneller dan een 6850; me dunkt
Ik had zelf een 5770. Ik kocht er een tweede bij om in CrossFire te zetten. Heb niets dan gezeik met BSODs en drivers gehad. Ben sowieso al niet echt een fan van ATI (voornamelijk hun drivers), maar ik heb er geen goed woord meer over te spreken. Alleen nog maar NVIDIA's voor mij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik heb op het moment ook 'n 5770, en ik zit te denken aan een upgrade.. GTX580 schijnt de kaart van het moment te zijn, maar dat is wel gelijk een gigantische aanslag op de portomonee.. De GTX460 is gelik een stuk betaalbaarder, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat ding gerate word..
Voor +-100 euro heb ik er een 5770 bij, voor crossfire, maar dat schijnt voor sommige games weer zwaar te buggen. De 6870 moet pak 'm beet 150 opbrengen, hetgeen ik wel redelijk vind, maar ik wil eigenlijk wel Skyrim en BF3 gewoon tegen het maximale aan spelen.
Iemand die wat meer thuis is in de grafische kaarten die me in de juiste richting kan wijzen? En dan het liefst niet kaarten van 200+ euro![]()
de laatste keer dat ik checkte was de Radeon 9800 gewoon DE kaart die je moest hebben![]()
What's funny? Betekent dit plaatje dat je Oblivion niet kan draaien oid?quote:
Nee, hij herkent Windows 7 niet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:39 schreef 2dope het volgende:
[..]
What's funny? Betekent dit plaatje dat je Oblivion niet kan draaien oid?
Ik heb ook Windows 7, ik krijg dat plaatje ook maar als je ff wacht komt alle informatie daaronder te staan... Incl. O/S.quote:
Ja, kom ik net ook achter.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik heb ook Windows 7, ik krijg dat plaatje ook maar als je ff wacht komt alle informatie daaronder te staan... Incl. O/S.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:50 schreef lkb9000 het volgende:
[ afbeelding ]
Fallout New Vegas (getest met m'n huidige oude laptop).
Terwijl hij de game prima draait
http://www.tomshardware.c(...)-geforce,3018-4.htmlquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:05 schreef Jeff89 het volgende:
Iemand die wat meer thuis is in de grafische kaarten die me in de juiste richting kan wijzen? En dan het liefst niet kaarten van 200+ euro(of 400, zoals de GTX580
)
de laatste keer dat ik checkte was de Radeon 9800 gewoon DE kaart die je moest hebben![]()
Opzich had je gelijk, omdat Windows 7 er nog niet was t.t.v. Oblivion release wordt ie als O/S niet ondersteuntquote:
Oh, het budget is trouwens gegroeid naar ¤300,- maar ik weet niet of dat het nog waard is met mijn computer.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:53 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik weet niet of dat nu nog voldoende is, Rezania. Ik ben nu al 4 maanden niet meer actief in Hardware / Game gebied door vergevorderde RSI klachten. Maar dat was toen in mijn ogen betaalbare prijs en peformance binnen je al krappe budget.
Ja, ik denk ook dat dat wel het beste is. Dus gewoon voor het eerste pakket gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:57 schreef CantFazeMe het volgende:
Anders kun je straks altijd nog navragen of opnieuw vragen in DIG. Maar pers. zou ik bij ¤200 houden, gewoon niet teveel spenderen is zonde. De rest opsparen voor nieuw systeem over 2 a 3 jaar.
Dat mag ik toch godverdomme hopen zeg! Ik heb dezelfde kaart namelijkquote:Is die 6870 dan genoeg?
Had al meer van dat soort berichten gehoord ja.. Crossfire 5770 ga ik dus maar niet doen dan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:11 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik had zelf een 5770. Ik kocht er een tweede bij om in CrossFire te zetten. Heb niets dan gezeik met BSODs en drivers gehad. Ben sowieso al niet echt een fan van ATI (voornamelijk hun drivers), maar ik heb er geen goed woord meer over te spreken. Alleen nog maar NVIDIA's voor mij.![]()
Dit spreekt elkaar 'n beetje tegenquote:Ik ga er vanuit dat een 6870 Skyrim wel hoog tot max kan draaien, ja. Met je laatste regel (behalve die subtext) zeg je eigenlijk dat je voor een duppie op de eerste rij wilt zitten, dat is gewoon niet mogelijk. Al helemaal bij computer onderdelen krijg je eigenlijk altijd waar je voor betaalt. Wonderkaarten voor een prikkie bestaan niet.
Daarna de X1900XTX, daar weer na de NVidia 8800, toen de ATi 4870.quote:de laatste keer dat ik checkte was de Radeon 9800 gewoon DE kaart die je moest hebben![]()
In mijn geval is het volgens mij juist de videokaart die de remmende factor is.. Ik heb 'm 2ehands, en hij is op het moment even weg ter reparatie maar volgens mij heb ik 'n i7 met 3.04ghz oid.. Met 6GB RAM en een nieuwe videokaart moet ik daar nog wel even mee vooruit kunnen lijkt me.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:18 schreef vosss het volgende:
Overigens mocht Skyrim niet lekker draaien dan moet ik een moederbord, geheugen en processor upgrade doen.
Een snellere videokaart gaat niet veel meer uitmaken denk ik op een oude E8400 processor.
Sterker nog, ik denk dat die E8400 nu al niet alles uit de 6870 haalt
Nee, iets van 512MB geloof ik, ik vind het ook maar vaag hoe ze aan 2,4GB komen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:29 schreef lkb9000 het volgende:
Hoe komen ze bij dat Video RAM? Heb je echt 2.4GB?
Bij mij stond er 1.5GB, en dat is volgens mij echt niet het geval
360quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:51 schreef Smoofie het volgende:
Was de preview de x360 of de PC versie>
Ik had graag de PC versie willen zien aangezien die 360-versie me qua graphics wel tegenviel. De gameplay daarentegen staat wel als een huis met de controller.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:51 schreef Smoofie het volgende:
Was de preview de x360 of de PC versie>
Ik vind ¤220 euro voor een enkele kaart al behoorlijk in het top segment. Het top van het top segment inderdaad niet, maar voor die prijs heb je zeker wel een kaart in het begin van het topsegment.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:15 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Had al meer van dat soort berichten gehoord ja.. Crossfire 5770 ga ik dus maar niet doen dan.
[..]
Dit spreekt elkaar 'n beetje tegenWant die 6870 heb je 'al' voor zo'n 170/220 euro, en dat is een beetje de catagorie waar ik in zoek.. Was meer om aan te geven dat ik geen behoefte heb aan de top van het topsegment.. Een GTX580 ofzo gaat me echt te ver.
Ik ben ook niet per se op zoek naar een setup waarbij ik alles max kan spelen, dus ik ga me ff verdiepen in die 68XX serie.
Virtueel geheugen. Een kaart heeft doorgaans 512 - 1024 MB fysiek geheugen (dit is het snelste type geheugen), plus nog een zootje megabytes aan virtueel geheugen (stuk langzamer, dit werkt zeg maar door geheugen te 'swappen'. Gaat ook via het echte geheugen, maar niet elk stuk geheugen is onmiddellijk paraat)quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:29 schreef lkb9000 het volgende:
Hoe komen ze bij dat Video RAM? Heb je echt 2.4GB?
Bij mij stond er 1.5GB, en dat is volgens mij echt niet het geval
Oké, bedankt voor de uitleg.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:43 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Virtueel geheugen. Een kaart heeft doorgaans 512 - 1024 MB fysiek geheugen (dit is het snelste type geheugen), plus nog een zootje megabytes aan virtueel geheugen (stuk langzamer, dit werkt zeg maar door geheugen te 'swappen'. Gaat ook via het echte geheugen, maar niet elk stuk geheugen is onmiddellijk paraat)
Poe, heel moeilijk te zeggen. Is eigenlijk alleen te bevestigen door nu een benchmark te doen, je kaart in een über PC te zetten waar deze sowieso de bottleneck is, en dan nog een benchmark te draaien.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor de uitleg.
Maar denken jullie dat een MSI R6850 PE volledig tot zijn recht kan komen met mijn computer?
Oké, meer RAM valt nog wel te doen voor die prijs. Maar is iedere kaart hetzelfde of moet ik nog ergens op letten of zo?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:52 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Poe, heel moeilijk te zeggen. Is eigenlijk alleen te bevestigen door nu een benchmark te doen, je kaart in een über PC te zetten waar deze sowieso de bottleneck is, en dan nog een benchmark te draaien.
Maar goed, om praktisch te blijven... je specs zijn niet overdonderend, ook niet zo heel slecht. RAM is spotgoedkoop, je zou kunnen overwegen te upgraden naar wat meer (4 GB, 8 GB). 8 GB RAM kost nog geen ¤50 meer volgens mij. Verder is die processor ook aardig outdated. Ik had in mijn PC uit juli 2008 een betere CPU (Q8800). Die is dus ruim 3 jaar oud ...
Al met al, nee, ik denk niet dat hij volledig tot z'n recht komt. Ik denk echter wel dat het nuttig is om die kaart te kopen. Je performance zal er zeer aanzienlijk verbeterd door worden en je kan deze altijd nog in een andere PC douwen.
Je moet er op letten dat je niet teveel offtopic gaatquote:of moet ik nog ergens op letten of zo?
Jullie begonnen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Je moet er op letten dat je niet teveel offtopic gaat
zegt iemand die in zn eigen topics zelfs offtopic gaat![]()
Yep, zoals ik zei, ik zou het sowieso doen, de performance boost zal zeker significant zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:00 schreef CantFazeMe het volgende:
Q8800 werkt nog best mee. Mijn Q6600 plus een GTX460 deed prima. Zijn processor is wellicht oud, maar heeft een hoge klok. Het zal wellicht niet alles uit de kaart weten te halen maar het zou een aardige pef boost moeten geven, dunkt me.
Dezelfde kaartbasis van andere manufacturers kan nog wel eens net iets meer of minder geheugen hebben, of een net iets hogere/lagere kloksnelheid. Maar meestal zie je dat ook wel terug in de prijs (net iets lager/hoger, whatever).quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oké, meer RAM valt nog wel te doen voor die prijs. Maar is iedere kaart hetzelfde of moet ik nog ergens op letten of zo?
Ricko zei dat ik maar 4GB ram moest kopen als ik de 64bit versie draai, wat ik doe. Is dit verstandiger?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:44 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Yep, zoals ik zei, ik zou het sowieso doen, de performance boost zal zeker significant zijn.
[..]
Dezelfde kaartbasis van andere manufacturers kan nog wel eens net iets meer of minder geheugen hebben, of een net iets hogere/lagere kloksnelheid. Maar meestal zie je dat ook wel terug in de prijs (net iets lager/hoger, whatever).
Bedoelde Ricko niet dat je 4 GB of meer pas kan nuttigen vanaf de x64 versie? Dit is namelijk wel waar. Dat je maar 4 GB moet hebben als je x64 draait is onzin. Vroeger was meer dan 4 GB inderdaad overkill, maar dat is tegenwoordig al echt niet meer zo.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ricko zei dat ik maar 4GB ram moest kopen als ik de 64bit versie draai, wat ik doe. Is dit verstandiger?
Hij bedoelde dat ik in plaats van 8GB ram beter 4GB ram erbij kon proppen als ik een 64bit versie draai.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:49 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Bedoelde Ricko niet dat je 4 GB of meer pas kan nuttigen vanaf de x64 versie? Dit is namelijk wel waar. Dat je maar 4 GB moet hebben als je x64 draait is onzin. Vroeger was meer dan 4 GB inderdaad overkill, maar dat is tegenwoordig al echt niet meer zo.
Maar dan als upgrade, dus in totaal 12GB ram, of als vervanging, dus in totaal 8GB ram?quote:Ik zou persoonlijk gewoon voor 8 GB gaan.
Oh, ja ik bedoelde eigenlijk 8 GB totaal. Als er al 4 GB in zit en je kan makkelijk upgraden (d.w.z. je hebt bijv nog 1 of 2 lege DIMM sockets), dan zou ik dat doen. Als je in een situatie zit dat je bijvoorbeeld 2 DIMM sockets hebt en je hebt atm in ieder 2 GB, dan is dat niet mogelijk, en dan zou ik gewoon 2x 4 GB kopen en erin gooien.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hij bedoelde dat ik in plaats van 8GB ram beter 4GB ram erbij kon proppen als ik een 64bit versie draai.
[..]
Maar dan als upgrade, dus in totaal 12GB ram, of als vervanging, dus in totaal 8GB ram?
Uhm, kan ik dat ergens op de computer checken of moet ik daarvoor de kast openmaken? Ik zou het namelijk echt niet weten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:54 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Oh, ja ik bedoelde eigenlijk 8 GB totaal. Als er al 4 GB in zit en je kan makkelijk upgraden (d.w.z. je hebt bijv nog 1 of 2 lege DIMM sockets), dan zou ik dat doen. Als je in een situatie zit dat je bijvoorbeeld 2 DIMM sockets hebt en je hebt atm in ieder 2 GB, dan is dat niet mogelijk, en dan zou ik gewoon 2x 4 GB kopen en erin gooien.
Wow, we gaan nu wel heel erg lang off-topic.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Uhm, kan ik dat ergens op de computer checken of moet ik daarvoor de kast openmaken? Ik zou het namelijk echt niet weten.
Ja, ik zal eens kijken in mijn kast. En ik stuur wel een DM. Maar sowieso bedankt voor het advies.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:00 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wow, we gaan nu wel heel erg lang off-topic.![]()
Je hebt hier gewoon tools voor, hoewel de makkelijkste manier is om je kast open te maken. Je kan eventueel tools als CPU-Z downloaden (heet volgens mij nu CPUID), en daar kan je het ook uit afleiden dacht ik. Maar als je verdere vragen hebt moet je even Googlen of eventueel een DM sturen, laten we dit topic niet verder vervuilen.
redelijke spec laptop, hiermee draai je skyrim wel goed,quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:29 schreef Ghostandor het volgende:
Nu we toch zo lekker over specs bezig zijn, weet iemand of ik de game op mijn laptopje (Pentium i5, 4 gb RAM, GT 425M) op Xbox 360 vergelijkbare graphics kan draaien? Veel mooier, veel lelijker?
Mwah, GT 425M kan nog wel een struggle zijn. Sowieso laptops zijn vaak een stuk lastiger qua game performance, omdat er met veel minder ruimte kan worden gewerkt en videokaarten dus ook een stuk kleiner moeten zijn. Hierdoor zijn de kaarten per definitie ook een stuk zwakker.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:29 schreef Ghostandor het volgende:
Nu we toch zo lekker over specs bezig zijn, weet iemand of ik de game op mijn laptopje (Pentium i5, 4 gb RAM, GT 425M) op Xbox 360 vergelijkbare graphics kan draaien? Veel mooier, veel lelijker?
Ik weet het niet, hoor. Een GT 425M staat ongeveer gelijk aan een GeForce 7900 GT (volgens videocardbenchmarks), een kaart van bijna 6 jaar oud.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:34 schreef leeell het volgende:
[..]
redelijke spec laptop, hiermee draai je skyrim wel goed,
veel mooier / lelijker kan niemand uitsluitsel over geven
Haha, Intel i5 inderdaad.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:44 schreef Luchtkoker het volgende:
Intel Core i5 bedoelt 'ie, uiteraard.
[..]
Mwah, GT 425M kan nog wel een struggle zijn. Sowieso laptops zijn vaak een stuk lastiger qua game performance, omdat er met veel minder ruimte kan worden gewerkt en videokaarten dus ook een stuk kleiner moeten zijn. Hierdoor zijn de kaarten per definitie ook een stuk zwakker.
Maar goed, ik kan het je niet precies vertellen, maar het zou draaibaar moeten zijn. Of het echt heel soepel gaat zijn, al helemaal op wat medium/hogere settings, dat vraag ik me af...
Als het die afweging is, zou ik sowieso voor de 360 versie gaan, als het mijzelf betrof. Maar goed, je kan het altijd proberen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:46 schreef Ghostandor het volgende:
[..]
Haha, Intel i5 inderdaad.
Maar ja, laptops (zeker de non-gaming versie) zijn nooit zo van de performance nee. Die grafische kaart is inderdaad de bottleneck, vandaar ook dat ik zelf een xbox 360 versie heb ge-preordered. Denk dat de beleving dan wel vetter is op een 42 inch plasma in vergelijking met mijn 17 inch laptopje, zeker als het qua graphics eindelijk geen verschil is...
Voor zover ik weet swappen videokaarten over het algemeen niet naar een virtueel geheugen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:43 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Virtueel geheugen. Een kaart heeft doorgaans 512 - 1024 MB fysiek geheugen (dit is het snelste type geheugen), plus nog een zootje megabytes aan virtueel geheugen (stuk langzamer, dit werkt zeg maar door geheugen te 'swappen'. Gaat ook via het echte geheugen, maar niet elk stuk geheugen is onmiddellijk paraat)
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:49 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Voor zover ik weet swappen videokaarten over het algemeen niet naar een virtueel geheugen.
Wordt ook een beetje lastig zonder DMA
Nou ja, als een videokaart zou swappen zou dat via de processor gaan, waardoor dat deel een heel stuk vertraagt, ik denk niet dat dat echt de bedoeling is in een spelquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:50 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben hoorIk weet eigenlijk niet zoveel van de werking van videokaarten. Ik weet wel hoe computers met RAM e.d. omgaan en ik ging er vanuit dat hetzelfde principe ongeveer gold.
Nee, dat klopt. Toch hebben videokaarten VRAM, vraag me af hoe dat werkt dan, gezien het - zoals de naam insinueert - geen fysiek geheugen is, en er dus wel ergens iets moet worden uitgewisseld, toch?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Nou ja, als een videokaart zou swappen zou dat via de processor gaan, waardoor dat deel een heel stuk vertraagt, ik denk niet dat dat echt de bedoeling is in een spel
Ja, maar dat moet via een andere, grotere opslag gaan, die verder van de core afstaat dan de registers en de echte RAM. Dus ook dat wordt wel degelijk 'geswapped', echter niet via de swapfile van Windows zelf, maar intern. Dat was ook wat ik in eerste instantie bedoelde, hoor.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Het lijkt me dat dat gewoon intern zal gebeuren.
En mods "die de gameervaring verbeteren" is niet cheaten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 03:10 schreef ems. het volgende:
Ik gebruik uitsluitend mods die de gameervaring verbeteren, niet versimpelen. Cheaten in elder scrolls is zo saai
Ik zie eerder de schaal tussen realisme en speelbaarheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 03:07 schreef NorthernStar het volgende:
Mjah je hebt hele volksstammen die fast travel al teveel vinden. Die willen alles per se lopend of paardrijdend doen.
Het is een beetje een schaal van purist tot all out cheater.
Purist | - - - - - - - - - - - - | - - - - - - - - - - - - | Cheater
Ik zit meer aan de kant van de cheater. Ik probeer het spel eerst altijd tenminste een keer te spelen zonder mods, zoals het door de makers bedoeld is, maar de verleiding is soms wat te sterk.![]()
(In Fallout was ik amper begonnen of ik had al de no repair mod. Het slijten van wapens vond ik zo irritant.)
de "game ervaring" is nogal een groot begrip. Maar nee, dat vind ik geen cheaten. Cheaten vind ik als je het spel flink makkelijker voor je maakt, en dat vind ik jammer wat elder scrolls was tot noch toe altijd nogal makkelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 04:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En mods "die de gameervaring verbeteren" is niet cheaten?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Hehe ik weet nog een leuk verhaaltje over een gozer die Oblivion speelde. Die gast roleplayde dus in dat spel maar nogal extreem. Jullie weten vast nog wel dat de Dark Brotherhood een hideout had waar van die trainings dummies stonden etc. Die gozer ging daar dan dus gewoon een uur tegen staan rammen want dan had hij zogenaamd weer zijn dagelijkse training gehad. Terwijl in de game schoot je hier niks mee op
Omgquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Hehe ik weet nog een leuk verhaaltje over een gozer die Oblivion speelde. Die gast roleplayde dus in dat spel maar nogal extreem. Jullie weten vast nog wel dat de Dark Brotherhood een hideout had waar van die trainings dummies stonden etc. Die gozer ging daar dan dus gewoon een uur tegen staan rammen want dan had hij zogenaamd weer zijn dagelijkse training gehad. Terwijl in de game schoot je hier niks mee op
Ze bestaan ja. En dan ook volledig vasthouden aan de dagelijkse cyclus, inclusief in-game eten, slapen, baden, omkleden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Dit gaat vast niet over jou?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Alleen als je onder een afdak stond, regende het er nog steeds door heen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"Use your map only when you are sheltered. If it is raining or snowing, your map could get soaked and most likely ruined."
Doe mij maar iets wat continu handig is (ok, warrior +10 attack is prettig) zoals 50% spell absorptionquote:
Run from the law!quote:
Damn, moet je nagaan hoeveel tijd zo'n modder gestoken heeft in het ontwerpen van zo'n penisquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mod: playable Xivilai race
http://www.slofslair.co.uk/content/art/xivilai19.jpg (ff klikken want zulke dingen mogen niet meer op fok)
Sta je daar met je stijve lul
De wat nou?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:20 schreef ardi het volgende:
Nee joh, gewoon gekopieerd van de Mehrunes Dagon penis mod.
Hoezo zou je dat willen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:22 schreef ardi het volgende:
Mehrunes Dagon, maar dan ook met zo'n boner.
Een penis ontwerpen? Waarom, wat is er mis met het huidige design?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:13 schreef Jeff89 het volgende:
The Lady is toch +20 END en PER? Die koos ik altijd, vooral voor de END bonus...
[..]
Damn, moet je nagaan hoeveel tijd zo'n modder gestoken heeft in het ontwerpen van zo'n penisWhyy?
Hé, Mehrunes' Razor keert terug, leuk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:08 schreef Luchtkoker het volgende:
Leuke read. http://www.wired.com/gamelife/2011/10/skyrim-hands-on/
quote:2:22 PM – I decide to walk back to Falkreath, slaying bandits and other annoying vermin along the way. I encounter a haughty noble couple en route to a wedding party. The man mentions that they are carrying lots of expensive gifts.
2:23 PM – I finish looting their dead bodies.
Anders dit wel, ik zal het waarschijnlijk niet kunnen laten om er een aan te vallen als ik nog level 1 ben.quote:3:57 PM – I’m off to face the dragon outside of Whiterun.
4:02 PM – I find the dragon. He kills me.
4:06 PM – I die to the dragon.
4:09 PM – I die to the dragon.
4:14 PM – I die to the dragon.
quote:2:22 PM – I decide to walk back to Falkreath, slaying bandits and other annoying vermin along the way. I encounter a haughty noble couple en route to a wedding party. The man mentions that they are carrying lots of expensive gifts.
2:23 PM – I finish looting their dead bodies.
Dat geldt alsnog. Je moet voor die perks vaak bijv zo en zoveel punten hebben in een bepaalde skill, wat je traint door hem vaak te gebruiken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik weet niet of ik blij moet zijn dat je een skill tree hebt in plaats van het oude systeem waarbij je beter werd in dingen die je veel deed.
Mooi, zo'n levendige wereld.quote:3:55 PM – While rearranging my inventory, I drop some heavy armor. The Jarl’s steward walks over and asks if he can have it. Minor touches like these make Skyrim feel like an actual world populated with actual people. Which can sometimes make you feel worse when you kill them.
Ergens wel, maar ergens lijkt 't me ook wel irritant.. Vaak als ik iets te veel loot had in Oblivion deed ik even fasttravelen met feather oid, en dan stalde ik m'n teveel aan loot even bij de stadspoort terwijl ik de rest verkocht..quote:
Dan moet je het maar discreet dumpen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:51 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ergens wel, maar ergens lijkt 't me ook wel irritant.. Vaak als ik iets te veel loot had in Oblivion deed ik even fasttravelen met feather oid, en dan stalde ik m'n teveel aan loot even bij de stadspoort terwijl ik de rest verkocht..
Dan gaan nu dus alle Tamrielse paupers er met m'n loot vandoor
Was al bekend, maar ziet er wel vet uit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:51 schreef lkb9000 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bound Bow by Bethesda Blog, on Flickr
Erg tofquote:
Wie bedoel je met 'die gast'?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Erg tof! Die gast is reviewer ofzo?!
Een zootje wat grotere game sites hebben uitnodigingen gekregen van Bethesda om 3 uur te komen Skyrimmen (dat klinkt toch foutquote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Erg tof! Die gast is reviewer ofzo?!
Had ik ook al een keer gedaan; al die filmpjes die er stonden + al die info wat compacter gemaakt.quote:
Waarom praten die gasten tegen elkaar in plaats van tegen de kijker?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://www.gamekings.tv/v(...)-scrolls-v-skyrim-2/
Ik moet misschien ook eens wat minder lief gaan doen in dit soort games, loop altijd de good guy uit te hangenquote:
En toch weten ze niets over de games zelf.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ach, het zijn iig gasten die zelf gamen...
Eerst een playthrough de goede held spelen en daarna een playthrough de slechte moordenaar/dief.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik moet misschien ook eens wat minder lief gaan doen in dit soort games, loop altijd de good guy uit te hangen
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eerst een playthrough de goede held spelen en daarna een playthrough de slechte moordenaar/dief.
Hoewel ik zelf maar één playthrough doe waarschijnlijk (en die gewoon zo veel mogelijk max), sowieso evilquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eerst een playthrough de goede held spelen en daarna een playthrough de slechte moordenaar/dief.
Het spel waarin ik het vol houd om met minder dan een jaar pauze een 2e playthrough the doen komt de komende 10 jaar niet uit vermoed ik....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat gelijk aan nieuwe playthrough moet beginnen als je klaar bent met je eerste.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het spel waarin ik het vol houd om met minder dan een jaar pauze een 2e playthrough the doen komt de komende 10 jaar niet uit vermoed ik....
Waarschijnlijk komt er überhaupt geen 2e playtrhough, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een verhaal gedreven game 2 keer rondgespeeld heb.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat gelijk aan nieuwe playthrough moet beginnen als je klaar bent met je eerste.
Nog nooit een D&D game gespeeld mag ik aannemen danquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt er überhaupt geen 2e playtrhough, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een verhaal gedreven game 2 keer rondgespeeld heb.
Zelfs Oblivion niet?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt er überhaupt geen 2e playtrhough, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een verhaal gedreven game 2 keer rondgespeeld heb.
Niet eens één keer.quote:
Je hebt Oblivion nooit uitgespeeld?quote:
Nou is ME 2 wel een stuk rechtlijniger dan de ES series, maar dan nog. Zelfde geldt voor Witcher 2, superspel, tijd geleden uitgespeeld, en nou kan het in de kast totdat er een grote (verzameling) DLC voor komt of een toffe total conversion mod oid.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:51 schreef drumstickNL het volgende:
meh, ik faal zowiezo al om verhaal lijnen af te ronden in grote open werelden.
Ik heb 4 lvl 30's in ME2quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik krijg het gewoon echt niet voor elkaar, dit soort games 2 keer uitspelen. Mass Effect 2, een van de beste spellen die ik de afgelopen jaren gespeeld heb, begonnen aan een 2e play through, forget it... Op wat details na speel je gewoon weer hetzelfde verhaal, dezelfde quests etc etc, boring
The Witcher 2 is dan ook niet echt een open wereld.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou is ME 2 wel een stuk rechtlijniger dan de ES series, maar dan nog. Zelfde geldt voor Witcher 2, superspel, tijd geleden uitgespeeld, en nou kan het in de kast totdat er een grote (verzameling) DLC voor komt of een toffe total conversion mod oid.
Dan hebben wij een totaal andere mindset als het gaat om gamen vermoed ik. Misschien voer voor onderzoekers!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik heb 4 lvl 30's in ME2
Het spel dat ik het vaakst heb uitgespeeld is Morrowind, 11 keer
Daarom spreek ik ook over 'verhaal gedreven'. Ik ben een enorme sandbox-liefhebber (EVE Online junkie remember?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
The Witcher 2 is dan ook niet echt een open wereld.
Nouja in The Witcher 2 noem ik dat niet kleine verschillen.quote:Ik weet wel dat developers graag roepen over de verschillende verhaallijnen en verschillende uitkomsten maar in de praktijk is het gewoon een ander setje quests rondom de main storyline waar die verschillende uitkomsten niet veel meer blijken te zijn dan: persoon A ipv B is koning/dood, faction A ipv B heeft de oorlog gewonnen en meer van dat soort kleine verschillen.
Die paar quests die je nog vaak in dezelfde omgeving moet doen ook zekerquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja in The Witcher 2 noem ik dat niet kleine verschillen.
Verschillende keuzes en je speelt compleet verschillende stukken in het spel verderop.
De sidequests/verhaallijnen, maar die pak ik grotendeels mee in mijn eerste play through, juist omdat ik weet dat ik toch geen 2e ga doen any time soonquote:Buiten dat is er in Elder Scrolls games altijd nog meer dan genoeg te beleven buiten de verhaallijn.
Eerste comment van dat gamekings filmpje. Goed argument m.i.quote:Kutpaard 1 uur geleden
mmmmmmm saai spel denk ik, weer in de middel eeuwen.
komen nog ineens geen vliegtuigen in voor.
dan kun je alleen maar met z'n stom kut paard lopen.
dat vind ik wel jammer
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:57 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eerste comment van dat gamekings filmpje. Goed argument m.i.
Je had wel een vliegend tapijt mod in Oblivion though.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:57 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eerste comment van dat gamekings filmpje. Goed argument m.i.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je had wel een vliegend tapijt mod in Oblivion though.
Nee hč, dat meen je niet? Mooi uitgekozen door hun.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:50 schreef Rijst het volgende:
11-11-11 valt op een Zondag. 1 dag langer wachten voor mij
Oeps verkeerd gezien. Ik keek bij decemberquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee hč, dat meen je niet? Mooi uitgekozen door hun.
11-11-11 is op een vrijdag!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:57 schreef Rijst het volgende:
[..]
Oeps verkeerd gezien. Ik keek bij decemberExcuus
quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:36 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Waar hebben jullie allemaal Skyrim gepre-ordered? Ik wil hem spotgoedkoop en supersnel na de release(PC)
Gewoon Freerecordshop, beviel wel goed de vorige keer.quote:
Krijg je bij alle pre-orders hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:00 schreef Verbodsbord het volgende:
Bij FRS krijg je er een Map bij als je pre-ordered, best leuk.
Oh hahaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Krijg je bij alle pre-orders hoor.Maar al die maps zijn van een speciaal materiaal gemaakt, niet gewoon van papier.
Ja, om ze authentiek te laten aanvoelen, wel leuk gedaan vind ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:22 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Oh haha
Ja klopt, volgens mij zijn ze op een soort stof gedrukt.
Bij The Witcher 2 heb je een compleet verschillende verhaallijn voor zover ik begrepen heb, afhankelijk voor wie je kiest. En dat speelt zich in een ander stuk van de wereld af.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die paar quests die je nog vaak in dezelfde omgeving moet doen ook zeker
Een eind op weg in het spel moet je idd kiezen tussen de 2 partijen. Sommige quests spelen zich daarna idd op een andere locatie af, andere gewoon op dezelfde locatie alleen dan voor de andere partij. Het is echt niet zo dat je een compleet ander spel aan het spelen bent. Uiteindelijk komt het ook weer gewoon bij de main story uit en is poppetje A ipv B dood. En dat moet dan weer effect hebben in de Witcher 3 als je je savegames importeert. Allemaal leuk bedacht maar 2/3e van je play through zal op details na gewoon weer hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij The Witcher 2 heb je een compleet verschillende verhaallijn voor zover ik begrepen heb, afhankelijk voor wie je kiest. En dat speelt zich in een ander stuk van de wereld af.
Dat is althans hoe ik het begrepen heb; ik heb het nooit opnieuw gespeeld toen ik er klaar mee was
Mjah, ik zie het anders... Er zit een klein verschil in, grootste gedeelte van de game is grofweg hetzelfde. En dan is Witcher II nog een van de betere spellen wat dit betreft. Bij de meeste andere spellen stelt het helemáál geen reet voorquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:44 schreef vosss het volgende:
Nouja dat aan het einde van een spel een ander kereltje dood is en je midden in de game gewoon compleet andere levels hebt gespeeld is toch wel een behoorlijk verschil en dat hebben de makers ervan goed gedaan. Me dunkt
Mooi, hoef je ook niks meer te dumpen als je het niet wil.quote:We were happy to see that the “over-encumbered” message was gone, replaced with “You are carrying too much to be able to run,” which, crucially, still allows you to move, only very slowly. Very… very slowly.
Ja, maar in Fallout werden je spullen niet gestolen als je ze dumpte, ze bleven gewoon liggen. In Skryim worden die spullen gewoon gestolen door mensen dus dan is het misschien beter om gewoon langzaam naar een handelaar toe te lopen dan gewoon die spullen te dumpen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:46 schreef ardi het volgende:
Gewoon net zoals in Fallout dus, dan kan je beter alsnog spullen dumpen als je ergens in de wildernis bent.
Vet.quote:We broke out of our cell by smashing through a crumbing wall, and then took back our stuff and fought our way out .
quote:-We found a cave in the middle of nowhere filled with traps.
-We tried to explore the cave, but were killed by the traps.
-We tried to explore the cave again, but were killed by zombies after being weakened by the traps.
-We decided that the cave sucked and was for losers and didnt go back.
-We went to the cave again and cleared it, earning awesome new items and gaining a ton of experience.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |