abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103215048
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:44 schreef Luchtkoker het volgende:
Intel Core i5 bedoelt 'ie, uiteraard.

[..]

Mwah, GT 425M kan nog wel een struggle zijn. Sowieso laptops zijn vaak een stuk lastiger qua game performance, omdat er met veel minder ruimte kan worden gewerkt en videokaarten dus ook een stuk kleiner moeten zijn. Hierdoor zijn de kaarten per definitie ook een stuk zwakker.

Maar goed, ik kan het je niet precies vertellen, maar het zou draaibaar moeten zijn. Of het echt heel soepel gaat zijn, al helemaal op wat medium/hogere settings, dat vraag ik me af...
Haha, Intel i5 inderdaad.

Maar ja, laptops (zeker de non-gaming versie) zijn nooit zo van de performance nee. Die grafische kaart is inderdaad de bottleneck, vandaar ook dat ik zelf een xbox 360 versie heb ge-preordered. Denk dat de beleving dan wel vetter is op een 42 inch plasma in vergelijking met mijn 17 inch laptopje, zeker als het qua graphics eindelijk geen verschil is...
pi_103215144
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:46 schreef Ghostandor het volgende:

[..]

Haha, Intel i5 inderdaad.

Maar ja, laptops (zeker de non-gaming versie) zijn nooit zo van de performance nee. Die grafische kaart is inderdaad de bottleneck, vandaar ook dat ik zelf een xbox 360 versie heb ge-preordered. Denk dat de beleving dan wel vetter is op een 42 inch plasma in vergelijking met mijn 17 inch laptopje, zeker als het qua graphics eindelijk geen verschil is...
Als het die afweging is, zou ik sowieso voor de 360 versie gaan, als het mijzelf betrof. Maar goed, je kan het altijd proberen...
Of toch du vader?
pi_103215240
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:43 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Virtueel geheugen. Een kaart heeft doorgaans 512 - 1024 MB fysiek geheugen (dit is het snelste type geheugen), plus nog een zootje megabytes aan virtueel geheugen (stuk langzamer, dit werkt zeg maar door geheugen te 'swappen'. Gaat ook via het echte geheugen, maar niet elk stuk geheugen is onmiddellijk paraat)
Voor zover ik weet swappen videokaarten over het algemeen niet naar een virtueel geheugen.
Wordt ook een beetje lastig zonder DMA :P
I am not lost, it's just I've no idea where I am
pi_103215294
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:49 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Voor zover ik weet swappen videokaarten over het algemeen niet naar een virtueel geheugen.
Wordt ook een beetje lastig zonder DMA :P
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben hoor :@ Ik weet eigenlijk niet zoveel van de werking van videokaarten. Ik weet wel hoe computers met RAM e.d. omgaan en ik ging er vanuit dat hetzelfde principe ongeveer gold. :P
Of toch du vader?
pi_103215346
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:50 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Je zou heel goed gelijk kunnen hebben hoor :@ Ik weet eigenlijk niet zoveel van de werking van videokaarten. Ik weet wel hoe computers met RAM e.d. omgaan en ik ging er vanuit dat hetzelfde principe ongeveer gold. :P
Nou ja, als een videokaart zou swappen zou dat via de processor gaan, waardoor dat deel een heel stuk vertraagt, ik denk niet dat dat echt de bedoeling is in een spel ;)
pi_103215447
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Nou ja, als een videokaart zou swappen zou dat via de processor gaan, waardoor dat deel een heel stuk vertraagt, ik denk niet dat dat echt de bedoeling is in een spel ;)
Nee, dat klopt. Toch hebben videokaarten VRAM, vraag me af hoe dat werkt dan, gezien het - zoals de naam insinueert - geen fysiek geheugen is, en er dus wel ergens iets moet worden uitgewisseld, toch? :P
Of toch du vader?
pi_103215515
Het lijkt me dat dat gewoon intern zal gebeuren.

Edit: Ik lees nu net dat met het drivermodel van Windows 7 swapping wel mogelijk is, en dat het vaak op een aparte core gebeurt.
Apart.
pi_103215732
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Het lijkt me dat dat gewoon intern zal gebeuren.
Ja, maar dat moet via een andere, grotere opslag gaan, die verder van de core afstaat dan de registers en de echte RAM. Dus ook dat wordt wel degelijk 'geswapped', echter niet via de swapfile van Windows zelf, maar intern. Dat was ook wat ik in eerste instantie bedoelde, hoor.
Of toch du vader?
pi_103222418
Hehe ik weet nog een leuk verhaaltje over een gozer die Oblivion speelde. Die gast roleplayde dus in dat spel maar nogal extreem. Jullie weten vast nog wel dat de Dark Brotherhood een hideout had waar van die trainings dummies stonden etc. Die gozer ging daar dan dus gewoon een uur tegen staan rammen want dan had hij zogenaamd weer zijn dagelijkse training gehad. Terwijl in de game schoot je hier niks mee op :D
pi_103222668
Dat vind ik in mmo's al redelijk veel blijk geven van een pussy-loos bestaan maar als je dat in een sp game doet ben je gewoon verstandelijk gehandicapt.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 03:07:06 #186
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_103222819
Mjah je hebt hele volksstammen die fast travel al teveel vinden. Die willen alles per se lopend of paardrijdend doen.

Het is een beetje een schaal van purist tot all out cheater.

Purist | - - - - - - - - - - - - | - - - - - - - - - - - - | Cheater

Ik zit meer aan de kant van de cheater. Ik probeer het spel eerst altijd tenminste een keer te spelen zonder mods, zoals het door de makers bedoeld is, maar de verleiding is soms wat te sterk. :@

(In Fallout was ik amper begonnen of ik had al de no repair mod. Het slijten van wapens vond ik zo irritant.)
pi_103222842
Ik gebruik uitsluitend mods die de gameervaring verbeteren, niet versimpelen. Cheaten in elder scrolls is zo saai :(
Conscience do cost.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 04:15:32 #188
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_103223176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 03:10 schreef ems. het volgende:
Ik gebruik uitsluitend mods die de gameervaring verbeteren, niet versimpelen. Cheaten in elder scrolls is zo saai :(
En mods "die de gameervaring verbeteren" is niet cheaten?
pi_103224016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 03:07 schreef NorthernStar het volgende:
Mjah je hebt hele volksstammen die fast travel al teveel vinden. Die willen alles per se lopend of paardrijdend doen.

Het is een beetje een schaal van purist tot all out cheater.

Purist | - - - - - - - - - - - - | - - - - - - - - - - - - | Cheater

Ik zit meer aan de kant van de cheater. Ik probeer het spel eerst altijd tenminste een keer te spelen zonder mods, zoals het door de makers bedoeld is, maar de verleiding is soms wat te sterk. :@

(In Fallout was ik amper begonnen of ik had al de no repair mod. Het slijten van wapens vond ik zo irritant.)
Ik zie eerder de schaal tussen realisme en speelbaarheid.
Cheaten suggereert toch eerder dat je de game rules overruled.

Realism | - - - - - - - - - - - - | - - - - - - - - - - - - | Playability

Ik denk dat je sommige mods wel als cheats kunt bestempelen, als ze bijv. alle monsters zwakker maken. Maar niet de mods die bijv. de interface verbeteren of bugs fixen.
pi_103224832
Ik kijk uit naar november 2012 waarin er gigantisch veel mods voor Skyrim zullen zijn.
pi_103226939
OOO Mod voor Oblivion is zo'n voorbeeld _O_ dat het niet te vergelijken is met cheaten. Het maakte het spel wel veel beter en ook nog is een stuk moeilijker.
pi_103228151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 04:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En mods "die de gameervaring verbeteren" is niet cheaten?
de "game ervaring" is nogal een groot begrip. Maar nee, dat vind ik geen cheaten. Cheaten vind ik als je het spel flink makkelijker voor je maakt, en dat vind ik jammer wat elder scrolls was tot noch toe altijd nogal makkelijk.

Maar als jij dat leuk vindt om te doen moet je het vooral doen hoor. Ik vind het alleen maar zonde ;)
Conscience do cost.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:48:47 #193
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_103228187
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Hehe ik weet nog een leuk verhaaltje over een gozer die Oblivion speelde. Die gast roleplayde dus in dat spel maar nogal extreem. Jullie weten vast nog wel dat de Dark Brotherhood een hideout had waar van die trainings dummies stonden etc. Die gozer ging daar dan dus gewoon een uur tegen staan rammen want dan had hij zogenaamd weer zijn dagelijkse training gehad. Terwijl in de game schoot je hier niks mee op :D
_O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_103228361
quote:
Omg :') Dat soort mensen :') Te triest.
Of toch du vader?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:55:38 #195
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_103228434
quote:
Ze bestaan ja. En dan ook volledig vasthouden aan de dagelijkse cyclus, inclusief in-game eten, slapen, baden, omkleden. :')

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Roleplaying
Iemand tips nodig hiervoor? :')
PSN: ardpsiko
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:58:01 #196
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_103228518
quote:
Dit gaat vast niet over jou? O-)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Moderator / Redactie FP dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:10:28 #197
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_103228956
"Use your map only when you are sheltered. If it is raining or snowing, your map could get soaked and most likely ruined."

_O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_103229003
quote:
_O- Als ze dat nu eens in het echt deden, hadden ze tenminste nog een vriendin :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:13:19 #199
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_103229063
"Take off your shoes when you enter your house."
Wel zo netjes naar de schoonmaakster toe.

"Bathe periodically by taking off your clothes and swimming. Wash your clothes, too, by dropping them in the water. For more realism, drop them in a sunny place and wait for them to dry; if it's cloudy, wait a bit longer."
8)7
PSN: ardpsiko
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:13:30 #200
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_103229070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"Use your map only when you are sheltered. If it is raining or snowing, your map could get soaked and most likely ruined."

_O-
Alleen als je onder een afdak stond, regende het er nog steeds door heen. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')