Haha, Intel i5 inderdaad.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:44 schreef Luchtkoker het volgende:
Intel Core i5 bedoelt 'ie, uiteraard.
[..]
Mwah, GT 425M kan nog wel een struggle zijn. Sowieso laptops zijn vaak een stuk lastiger qua game performance, omdat er met veel minder ruimte kan worden gewerkt en videokaarten dus ook een stuk kleiner moeten zijn. Hierdoor zijn de kaarten per definitie ook een stuk zwakker.
Maar goed, ik kan het je niet precies vertellen, maar het zou draaibaar moeten zijn. Of het echt heel soepel gaat zijn, al helemaal op wat medium/hogere settings, dat vraag ik me af...
Als het die afweging is, zou ik sowieso voor de 360 versie gaan, als het mijzelf betrof. Maar goed, je kan het altijd proberen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:46 schreef Ghostandor het volgende:
[..]
Haha, Intel i5 inderdaad.
Maar ja, laptops (zeker de non-gaming versie) zijn nooit zo van de performance nee. Die grafische kaart is inderdaad de bottleneck, vandaar ook dat ik zelf een xbox 360 versie heb ge-preordered. Denk dat de beleving dan wel vetter is op een 42 inch plasma in vergelijking met mijn 17 inch laptopje, zeker als het qua graphics eindelijk geen verschil is...
Voor zover ik weet swappen videokaarten over het algemeen niet naar een virtueel geheugen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:43 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Virtueel geheugen. Een kaart heeft doorgaans 512 - 1024 MB fysiek geheugen (dit is het snelste type geheugen), plus nog een zootje megabytes aan virtueel geheugen (stuk langzamer, dit werkt zeg maar door geheugen te 'swappen'. Gaat ook via het echte geheugen, maar niet elk stuk geheugen is onmiddellijk paraat)
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:49 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Voor zover ik weet swappen videokaarten over het algemeen niet naar een virtueel geheugen.
Wordt ook een beetje lastig zonder DMA
Nou ja, als een videokaart zou swappen zou dat via de processor gaan, waardoor dat deel een heel stuk vertraagt, ik denk niet dat dat echt de bedoeling is in een spelquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:50 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben hoorIk weet eigenlijk niet zoveel van de werking van videokaarten. Ik weet wel hoe computers met RAM e.d. omgaan en ik ging er vanuit dat hetzelfde principe ongeveer gold.
Nee, dat klopt. Toch hebben videokaarten VRAM, vraag me af hoe dat werkt dan, gezien het - zoals de naam insinueert - geen fysiek geheugen is, en er dus wel ergens iets moet worden uitgewisseld, toch?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Nou ja, als een videokaart zou swappen zou dat via de processor gaan, waardoor dat deel een heel stuk vertraagt, ik denk niet dat dat echt de bedoeling is in een spel
Ja, maar dat moet via een andere, grotere opslag gaan, die verder van de core afstaat dan de registers en de echte RAM. Dus ook dat wordt wel degelijk 'geswapped', echter niet via de swapfile van Windows zelf, maar intern. Dat was ook wat ik in eerste instantie bedoelde, hoor.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Het lijkt me dat dat gewoon intern zal gebeuren.
En mods "die de gameervaring verbeteren" is niet cheaten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 03:10 schreef ems. het volgende:
Ik gebruik uitsluitend mods die de gameervaring verbeteren, niet versimpelen. Cheaten in elder scrolls is zo saai
Ik zie eerder de schaal tussen realisme en speelbaarheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 03:07 schreef NorthernStar het volgende:
Mjah je hebt hele volksstammen die fast travel al teveel vinden. Die willen alles per se lopend of paardrijdend doen.
Het is een beetje een schaal van purist tot all out cheater.
Purist | - - - - - - - - - - - - | - - - - - - - - - - - - | Cheater
Ik zit meer aan de kant van de cheater. Ik probeer het spel eerst altijd tenminste een keer te spelen zonder mods, zoals het door de makers bedoeld is, maar de verleiding is soms wat te sterk.![]()
(In Fallout was ik amper begonnen of ik had al de no repair mod. Het slijten van wapens vond ik zo irritant.)
de "game ervaring" is nogal een groot begrip. Maar nee, dat vind ik geen cheaten. Cheaten vind ik als je het spel flink makkelijker voor je maakt, en dat vind ik jammer wat elder scrolls was tot noch toe altijd nogal makkelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 04:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En mods "die de gameervaring verbeteren" is niet cheaten?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Hehe ik weet nog een leuk verhaaltje over een gozer die Oblivion speelde. Die gast roleplayde dus in dat spel maar nogal extreem. Jullie weten vast nog wel dat de Dark Brotherhood een hideout had waar van die trainings dummies stonden etc. Die gozer ging daar dan dus gewoon een uur tegen staan rammen want dan had hij zogenaamd weer zijn dagelijkse training gehad. Terwijl in de game schoot je hier niks mee op
Omgquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Hehe ik weet nog een leuk verhaaltje over een gozer die Oblivion speelde. Die gast roleplayde dus in dat spel maar nogal extreem. Jullie weten vast nog wel dat de Dark Brotherhood een hideout had waar van die trainings dummies stonden etc. Die gozer ging daar dan dus gewoon een uur tegen staan rammen want dan had hij zogenaamd weer zijn dagelijkse training gehad. Terwijl in de game schoot je hier niks mee op
Ze bestaan ja. En dan ook volledig vasthouden aan de dagelijkse cyclus, inclusief in-game eten, slapen, baden, omkleden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Dit gaat vast niet over jou?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:04 schreef jepperdeprep het volgende:
Alleen als je onder een afdak stond, regende het er nog steeds door heen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"Use your map only when you are sheltered. If it is raining or snowing, your map could get soaked and most likely ruined."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |