abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:48:26 #151
256666 leeell
I know you're lonely
pi_103203376
Virtueel geheugen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:51:46 #152
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103203543
Was de preview de x360 of de PC versie>
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_103203692
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:51 schreef Smoofie het volgende:
360
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_103204932
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:51 schreef Smoofie het volgende:
Ik had graag de PC versie willen zien aangezien die 360-versie me qua graphics wel tegenviel. De gameplay daarentegen staat wel als een huis met de controller.
Twitter: KoosyNL
Mail: koosynl@fok.nl
pi_103206563
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:15 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Had al meer van dat soort berichten gehoord ja.. Crossfire 5770 ga ik dus maar niet doen dan.

[..]

Dit spreekt elkaar 'n beetje tegen :P Want die 6870 heb je 'al' voor zo'n 170/220 euro, en dat is een beetje de catagorie waar ik in zoek.. Was meer om aan te geven dat ik geen behoefte heb aan de top van het topsegment.. Een GTX580 ofzo gaat me echt te ver.
Ik ben ook niet per se op zoek naar een setup waarbij ik alles max kan spelen, dus ik ga me ff verdiepen in die 68XX serie.
Ik vind ¤220 euro voor een enkele kaart al behoorlijk in het top segment. Het top van het top segment inderdaad niet, maar voor die prijs heb je zeker wel een kaart in het begin van het topsegment. ;)
Of toch du vader?
pi_103206645
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:29 schreef lkb9000 het volgende:
Hoe komen ze bij dat Video RAM? Heb je echt 2.4GB?

Bij mij stond er 1.5GB, en dat is volgens mij echt niet het geval :')
Virtueel geheugen. Een kaart heeft doorgaans 512 - 1024 MB fysiek geheugen (dit is het snelste type geheugen), plus nog een zootje megabytes aan virtueel geheugen (stuk langzamer, dit werkt zeg maar door geheugen te 'swappen'. Gaat ook via het echte geheugen, maar niet elk stuk geheugen is onmiddellijk paraat)
Of toch du vader?
pi_103206769
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:43 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Virtueel geheugen. Een kaart heeft doorgaans 512 - 1024 MB fysiek geheugen (dit is het snelste type geheugen), plus nog een zootje megabytes aan virtueel geheugen (stuk langzamer, dit werkt zeg maar door geheugen te 'swappen'. Gaat ook via het echte geheugen, maar niet elk stuk geheugen is onmiddellijk paraat)
Oké, bedankt voor de uitleg. :)

Maar denken jullie dat een MSI R6850 PE volledig tot zijn recht kan komen met mijn computer?
pi_103207210
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor de uitleg. :)

Maar denken jullie dat een MSI R6850 PE volledig tot zijn recht kan komen met mijn computer?
Poe, heel moeilijk te zeggen. Is eigenlijk alleen te bevestigen door nu een benchmark te doen, je kaart in een über PC te zetten waar deze sowieso de bottleneck is, en dan nog een benchmark te draaien. :P

Maar goed, om praktisch te blijven... je specs zijn niet overdonderend, ook niet zo heel slecht. RAM is spotgoedkoop, je zou kunnen overwegen te upgraden naar wat meer (4 GB, 8 GB). 8 GB RAM kost nog geen ¤50 meer volgens mij :'). Verder is die processor ook aardig outdated. Ik had in mijn PC uit juli 2008 een betere CPU (Q8800). Die is dus ruim 3 jaar oud ...

Al met al, nee, ik denk niet dat hij volledig tot z'n recht komt. Ik denk echter wel dat het nuttig is om die kaart te kopen. Je performance zal er zeer aanzienlijk verbeterd door worden en je kan deze altijd nog in een andere PC douwen.
Of toch du vader?
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:00:14 #159
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_103207734
Q8800 werkt nog best mee. Mijn Q6600 plus een GTX460 deed prima. Zijn processor is wellicht oud, maar heeft een hoge klok. Het zal wellicht niet alles uit de kaart weten te halen maar het zou een aardige pef boost moeten geven, dunkt me.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_103208376
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:52 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Poe, heel moeilijk te zeggen. Is eigenlijk alleen te bevestigen door nu een benchmark te doen, je kaart in een über PC te zetten waar deze sowieso de bottleneck is, en dan nog een benchmark te draaien. :P

Maar goed, om praktisch te blijven... je specs zijn niet overdonderend, ook niet zo heel slecht. RAM is spotgoedkoop, je zou kunnen overwegen te upgraden naar wat meer (4 GB, 8 GB). 8 GB RAM kost nog geen ¤50 meer volgens mij :'). Verder is die processor ook aardig outdated. Ik had in mijn PC uit juli 2008 een betere CPU (Q8800). Die is dus ruim 3 jaar oud ...

Al met al, nee, ik denk niet dat hij volledig tot z'n recht komt. Ik denk echter wel dat het nuttig is om die kaart te kopen. Je performance zal er zeer aanzienlijk verbeterd door worden en je kan deze altijd nog in een andere PC douwen.
Oké, meer RAM valt nog wel te doen voor die prijs. Maar is iedere kaart hetzelfde of moet ik nog ergens op letten of zo?
pi_103208485
quote:
of moet ik nog ergens op letten of zo?
Je moet er op letten dat je niet teveel offtopic gaat :+

zegt iemand die in zn eigen topics zelfs offtopic gaat :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103208573
quote:
12s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Je moet er op letten dat je niet teveel offtopic gaat :+

zegt iemand die in zn eigen topics zelfs offtopic gaat :')
Jullie begonnen. :6

Ik weet het. :')
Even verplaatsen dan: Nieuwe videokaart
pi_103210876
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:00 schreef CantFazeMe het volgende:
Q8800 werkt nog best mee. Mijn Q6600 plus een GTX460 deed prima. Zijn processor is wellicht oud, maar heeft een hoge klok. Het zal wellicht niet alles uit de kaart weten te halen maar het zou een aardige pef boost moeten geven, dunkt me.
Yep, zoals ik zei, ik zou het sowieso doen, de performance boost zal zeker significant zijn.
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oké, meer RAM valt nog wel te doen voor die prijs. Maar is iedere kaart hetzelfde of moet ik nog ergens op letten of zo?
Dezelfde kaartbasis van andere manufacturers kan nog wel eens net iets meer of minder geheugen hebben, of een net iets hogere/lagere kloksnelheid. Maar meestal zie je dat ook wel terug in de prijs (net iets lager/hoger, whatever).
Of toch du vader?
pi_103211055
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:44 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Yep, zoals ik zei, ik zou het sowieso doen, de performance boost zal zeker significant zijn.

[..]

Dezelfde kaartbasis van andere manufacturers kan nog wel eens net iets meer of minder geheugen hebben, of een net iets hogere/lagere kloksnelheid. Maar meestal zie je dat ook wel terug in de prijs (net iets lager/hoger, whatever).
Ricko zei dat ik maar 4GB ram moest kopen als ik de 64bit versie draai, wat ik doe. Is dit verstandiger?
pi_103211259
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ricko zei dat ik maar 4GB ram moest kopen als ik de 64bit versie draai, wat ik doe. Is dit verstandiger?
Bedoelde Ricko niet dat je 4 GB of meer pas kan nuttigen vanaf de x64 versie? Dit is namelijk wel waar. Dat je maar 4 GB moet hebben als je x64 draait is onzin. Vroeger was meer dan 4 GB inderdaad overkill, maar dat is tegenwoordig al echt niet meer zo.

Ik zou persoonlijk gewoon voor 8 GB gaan.
Of toch du vader?
pi_103211388
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:49 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Bedoelde Ricko niet dat je 4 GB of meer pas kan nuttigen vanaf de x64 versie? Dit is namelijk wel waar. Dat je maar 4 GB moet hebben als je x64 draait is onzin. Vroeger was meer dan 4 GB inderdaad overkill, maar dat is tegenwoordig al echt niet meer zo.
Hij bedoelde dat ik in plaats van 8GB ram beter 4GB ram erbij kon proppen als ik een 64bit versie draai.
quote:
Ik zou persoonlijk gewoon voor 8 GB gaan.
Maar dan als upgrade, dus in totaal 12GB ram, of als vervanging, dus in totaal 8GB ram?
pi_103211610
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat ik in plaats van 8GB ram beter 4GB ram erbij kon proppen als ik een 64bit versie draai.

[..]

Maar dan als upgrade, dus in totaal 12GB ram, of als vervanging, dus in totaal 8GB ram?
Oh, ja ik bedoelde eigenlijk 8 GB totaal. Als er al 4 GB in zit en je kan makkelijk upgraden (d.w.z. je hebt bijv nog 1 of 2 lege DIMM sockets), dan zou ik dat doen. Als je in een situatie zit dat je bijvoorbeeld 2 DIMM sockets hebt en je hebt atm in ieder 2 GB, dan is dat niet mogelijk, en dan zou ik gewoon 2x 4 GB kopen en erin gooien.
Of toch du vader?
pi_103211808
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:54 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Oh, ja ik bedoelde eigenlijk 8 GB totaal. Als er al 4 GB in zit en je kan makkelijk upgraden (d.w.z. je hebt bijv nog 1 of 2 lege DIMM sockets), dan zou ik dat doen. Als je in een situatie zit dat je bijvoorbeeld 2 DIMM sockets hebt en je hebt atm in ieder 2 GB, dan is dat niet mogelijk, en dan zou ik gewoon 2x 4 GB kopen en erin gooien.
Uhm, kan ik dat ergens op de computer checken of moet ik daarvoor de kast openmaken? Ik zou het namelijk echt niet weten.
pi_103212113
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:56 schreef Rezania het volgende:

[..]

Uhm, kan ik dat ergens op de computer checken of moet ik daarvoor de kast openmaken? Ik zou het namelijk echt niet weten.
Wow, we gaan nu wel heel erg lang off-topic. :')

Je hebt hier gewoon tools voor, hoewel de makkelijkste manier is om je kast open te maken. Je kan eventueel tools als CPU-Z downloaden (heet volgens mij nu CPUID), en daar kan je het ook uit afleiden dacht ik. Maar als je verdere vragen hebt moet je even Googlen of eventueel een DM sturen, laten we dit topic niet verder vervuilen. :@
Of toch du vader?
pi_103212202
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:00 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Wow, we gaan nu wel heel erg lang off-topic. :')

Je hebt hier gewoon tools voor, hoewel de makkelijkste manier is om je kast open te maken. Je kan eventueel tools als CPU-Z downloaden (heet volgens mij nu CPUID), en daar kan je het ook uit afleiden dacht ik. Maar als je verdere vragen hebt moet je even Googlen of eventueel een DM sturen, laten we dit topic niet verder vervuilen. :@
Ja, ik zal eens kijken in mijn kast. En ik stuur wel een DM. Maar sowieso bedankt voor het advies. :)
pi_103214042
Nu we toch zo lekker over specs bezig zijn, weet iemand of ik de game op mijn laptopje (Pentium i5, 4 gb RAM, GT 425M) op Xbox 360 vergelijkbare graphics kan draaien? Veel mooier, veel lelijker?
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:34:41 #172
256666 leeell
I know you're lonely
pi_103214337
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:29 schreef Ghostandor het volgende:
Nu we toch zo lekker over specs bezig zijn, weet iemand of ik de game op mijn laptopje (Pentium i5, 4 gb RAM, GT 425M) op Xbox 360 vergelijkbare graphics kan draaien? Veel mooier, veel lelijker?
redelijke spec laptop, hiermee draai je skyrim wel goed,

veel mooier / lelijker kan niemand uitsluitsel over geven
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:37:44 #173
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103214511
Pentium i5 :?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_103214896
Intel Core i5 bedoelt 'ie, uiteraard.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:29 schreef Ghostandor het volgende:
Mwah, GT 425M kan nog wel een struggle zijn. Sowieso laptops zijn vaak een stuk lastiger qua game performance, omdat er met veel minder ruimte kan worden gewerkt en videokaarten dus ook een stuk kleiner moeten zijn. Hierdoor zijn de kaarten per definitie ook een stuk zwakker.

Maar goed, ik kan het je niet precies vertellen, maar het zou draaibaar moeten zijn. Of het echt heel soepel gaat zijn, al helemaal op wat medium/hogere settings, dat vraag ik me af...
Of toch du vader?
pi_103214976
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:34 schreef leeell het volgende:

[..]

redelijke spec laptop, hiermee draai je skyrim wel goed,

veel mooier / lelijker kan niemand uitsluitsel over geven
Ik weet het niet, hoor. Een GT 425M staat ongeveer gelijk aan een GeForce 7900 GT (volgens videocardbenchmarks), een kaart van bijna 6 jaar oud.
Of toch du vader?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')