abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101263054
Ik zoek een nieuwe videokaart om me voor te bereiden op de release van Skyrim, ik wil het spel vloeiend kunnen draaien terwijl de graphics hoog staan ingesteld, niet het spel net aan ondersteunen.

Ik heb nu deze specs:
Windows 7 Ultimate 64bit
Intel Core Duo CPU @3,00GHz 3,00GHz
4,00GB ram, 3,25GB beschikbaar. :?
NVIDIA Geforce 9500GT

Ik wil ongeveer ¤200,- uitgeven, maar mag ook wel meer zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Rezania op 27-08-2011 19:39:56 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_101263143
Skyrim gaat niet zoveel vragen volgens mij.

Wil je uptodate zijn, goede reviews op de hd6950, ikzelf heb de sapphire hd6950 dirt 3 editie. E220
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:42:08 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_101263285
Dat, of een 6770. Meer zou ik niet doen iig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_101263461
Het is wel handig als je weet wat voor voeding je hebt, of het een a-merk is en wattage en aansluitmogelijkheden.

Zelfs voor een midrange kaartje als de HD6870 heb je al 2 75 watt 6-pin-connectors nodig.

http://www.amd.com/us/pro(...)6870-overview.aspx#3
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101263977
De HD 6950 vraagt overigens precies hetzelfde: http://www.amd.com/us/pro(...)6950-overview.aspx#3
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101265837
Ik zal even een rapport van Aida32 uploaden, kunnen jullie daar even naar kijken of mijn computer die HD6950 aan kan?
pi_101266200
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:47 schreef Rezania het volgende:
Ik zal even een rapport van Aida32 uploaden, kunnen jullie daar even naar kijken of mijn computer die HD6950 aan kan?
Het moederbord kan hem sowieso aan gezien je huidige kaart. Blijft over de vraag of je voeding het aankan :)
pi_101266928
Ik word echt helemaal leip van dit gedoe, dat stomme rapport wil maar niet uploaden. :( Bij welk kopje bij Aida32 kan ik zien wat voor voeding ik heb?
pi_101267080
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:17 schreef Rezania het volgende:
Ik word echt helemaal leip van dit gedoe, dat stomme rapport wil maar niet uploaden. :( Bij welk kopje bij Aida32 kan ik zien wat voor voeding ik heb?
Geen vermoed ik :P

Dat is meer niveau kast openschroeven en kijken :P
pi_101267181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geen vermoed ik :P

Dat is meer niveau kast openschroeven en kijken :P
Oh shit, dan moet ik alle draden weer los maken. ;( Is daar echt geen programma voor?
pi_101267258
Geen draden los maken. Meestal staat er een merk naam op de voeding of helemaal niets. Ook staat er meestal een tabel op met aantal wat en amperes. :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_101267263
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh shit, dan moet ik alle draden weer los maken. ;( Is daar echt geen programma voor?
Neem aan van iet, voeding levert stroom maar geen info aan je moederbord.
pi_101267509
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Geen draden los maken. Meestal staat er een merk naam op de voeding of helemaal niets. Ook staat er meestal een tabel op met aantal wat en amperes. :).
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Neem aan van iet, voeding levert stroom maar geen info aan je moederbord.
Wat moet ik nou doen om erachter te komen of de voeding van mijn computer voldoende is voor die grafische kaart? :?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:33:48 #14
12888 Skull-splitter
pi_101267575
Het merk en modelnummer door google heen trekken, christ...
pi_101267715
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Het merk en modelnummer door google heen trekken, christ...
Ik heb geen computer besteld bij Dell of zo en mijn computer heeft dus geen standaard configuratie.
pi_101267733
Heel simpel. De zijdeur van je computer eraf halen. Naar de voeding kijken. Er staat meestal een witte tabel opgeplakt met het aantal watt en amperes. Ook staat er in de meeste gevallen een merknaam op. Als er helemaal niets op staat dan kun je ervan uit gaan dat de voeding van slechte kwaliteit is en niet sufficient genoeg is om een nieuwe videokaart aan te kunnen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_101267882
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:37 schreef CantFazeMe het volgende:
Heel simpel. De zijdeur van je computer eraf halen. Naar de voeding kijken. Er staat meestal een witte tabel opgeplakt met het aantal watt en amperes. Ook staat er in de meeste gevallen een merknaam op. Als er helemaal niets op staat dan kun je ervan uit gaan dat de voeding van slechte kwaliteit is en niet sufficient genoeg is om een nieuwe videokaart aan te kunnen.
Oh oké, even kijken dan. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Rezania op 27-08-2011 21:53:11 ]
pi_101268410
Ik heb een ISO-450PP
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:57:44 #19
12888 Skull-splitter
pi_101268584
Fucking troll :') koop maar een console.
pi_101268603
Okay. Dat is geen goede voeding helaas. Je zal dus ook nog een andere voeding moeten kopen. Dat past naar mijn mening binnen de ¤200 budget.

Let er wel op dat je de afmetingen bij het zoeken van een nieuwe voeding in de gaten houd, straks past het alsnog niet in de computerkast.

Zelfde geld voor de videokaart. Lengte, breedte en hoogte. Kan de videokaart twee sloten in beslag nemen of heb je er maar één vrij, enzovoort :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_101268821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Fucking troll :') koop maar een console.
Dude, doe eens even normaal. :{w Het kan toch gewoon zo zijn dat iemand games speelt op een PC en niet zoveel van zijn hardware af weet, net alsof iedere PC gamer een totale computernerd is.
pi_101268854
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:58 schreef CantFazeMe het volgende:
Okay. Dat is geen goede voeding helaas. Je zal dus ook nog een andere voeding moeten kopen. Dat past naar mijn mening binnen de ¤200 budget.

Let er wel op dat je de afmetingen bij het zoeken van een nieuwe voeding in de gaten houd, straks past het alsnog niet in de computerkast.

Zelfde geld voor de videokaart. Lengte, breedte en hoogte. Kan de videokaart twee sloten in beslag nemen of heb je er maar één vrij, enzovoort :).
Oké, ik ga dus maar weer eens research doen. Bedankt voor je advies en jij ook Grrrrr.
pi_101269169
Ik kan je wel een voeding en videokaart aanraden als je wil. Maar dan zul je zelf de afmetingen moeten controleren die ik je er ook bij geef :). Ik heb geen glazen bol om in je computerkast te kijken en te gaan meten :P

Maar dat kan ik pas morgen doen. Zit nu op mobiel, vandaar.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_101269401
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik kan je wel een voeding en videokaart aanraden als je wil. Maar dan zul je zelf de afmetingen moeten controleren die ik je er ook bij geef :). Ik heb geen glazen bol om in je computerkast te kijken en te gaan meten :P

Maar dat kan ik pas morgen doen. Zit nu op mobiel, vandaar.
Oké, alvast bedankt. :)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:27:17 #25
12888 Skull-splitter
pi_101271694
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dude, doe eens even normaal. :{w Het kan toch gewoon zo zijn dat iemand games speelt op een PC en niet zoveel van zijn hardware af weet, net alsof iedere PC gamer een totale computernerd is.
Zelfs die mensen kunnen met een beetje eigen onderzoek minstens 70% van hun eigen vragen beantwoorden...

-how to build your own PC?
-what power supply so I have?
-what do I need to build me own PC

En dan komen er talloze tutorials voorbij rollen.

(maar zo'n forum is natuurlijk veel makkelijker)

Mijn advies om een console te nemen heeft meer met je gemakzucht en gebrek aan inzicht te maken. Eerst weten wat je wil, daarna kijken hoe je er komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')