quote:Op zondag 9 oktober 2011 04:29 schreef Thaboel het volgende:
net thuisn brrechtit tiepten mewt t3 handfrn isgt liastig
was net terug van stappenquote:Op zondag 9 oktober 2011 03:31 schreef Braamyo het volgende:
omdat ik vier posts in de vorige topic kon maken met als enige woord *exactly*
En omdat ik niks beters wist...
waarom ben jij zo laat nog wakker, moet je niet lekker aan het stappen zijn? Of bij je vriend zijn ?
grijs-witte?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:12 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die weet wat dit voor schip is?
[ link | afbeelding ]
quote:
Niet met alcohol?quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:56 schreef Eraser127 het volgende:
Yay, komende week komt er week een kist (Apache) binnen die een after desert inspectie krijgt. Dat wordt weer kabelbomen openknippen en met een flacon water en een kwastje alles poetsen
Ik deel je leed overigens, maar dan met zeewater ipv. woestijnzandquote:Op zondag 9 oktober 2011 14:04 schreef Eraser127 het volgende:
ligt eraan hoe erg het is, vaan gebruiken we een mengseltje van iso, zeep en water
Nee dit is een geweldige reply?quote:
Defaitisme heeft altijd geregeerd in Nederland. Hadden we na de Eerste Wereldoorlog het gebroken geweert http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebroken_geweer ( Nederland was overigens neutraal in die oorlog ) Na de oorlog was het aanzien van de Nederlandse bevrijders hoog maar kregen we te maken met de Indiëgangers die met de nek werden aangekeken. Ondertussen waren we zowat het enigste westerse land waarvan de Amerikanen de Nederlandse ( dipli ) soldaten amper vetrouwden vanwege de linkse sentimenten in het land. Het aanzien van het leger was erg laag. Na Bosnië was het aanzien van het leger tot een minpunt gedaald en bij de zaak van Marinier Eric O. waren de meningen vooral in het nadeel van Eric O. Kapitein Kroon was het laatste slachtoffer van dat Nederlandse pessimisme.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:12 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Maar ik blijf erbij dat het ook met trots voor het vaderland te maken heeft. Veel Nederlanders hebben helemaal niet zo'n verbondenheid met hun vaderland. In Amerika is dat inderdaad wel eventjes anders. Veel patriotistischer ingesteld en inderdaad veel ''heroïscher''. Tolerantie, begrip en respect voor hun ''helden''. Ik zet het hier nou wel tussen haakjes omdat veel Nederlanders er zo over denken, daar zijn wij hier veel te nuchter voor.
Maar een beetje Amerikaanse stijl heroïsme zou hier niet verkeerd zijn. Daar heb je gelijk in Clan :|
Jullie hadden een familiefeest?quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:01 schreef Lotusss het volgende:
Alle gasten zijn weer op weg naar huis. Nu uitpuffen van een heel gezellige dag/avond/nacht/ochtend!
Nu? Maak jij hem maar aanquote:Op zondag 9 oktober 2011 15:36 schreef Schild het volgende:
Wanneer beginnen we het 'Algemene Bash Samthegreat5' topic?
Ja. Het is echt om te huilen hoe er hier wordt omgegaan en hoe er tegen onze militairen wordt aangekeken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Defaitisme heeft altijd geregeerd in Nederland. Hadden we na de Eerste Wereldoorlog het gebroken geweert http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebroken_geweer ( Nederland was overigens neutraal in die oorlog ) Na de oorlog was het aanzien van de Nederlandse bevrijders hoog maar kregen we te maken met de Indiëgangers die met de nek werden aangekeken. Ondertussen waren we zowat het enigste westerse land waarvan de Amerikanen de Nederlandse ( dipli ) soldaten amper vetrouwden vanwege de linkse sentimenten in het land. Het aanzien van het leger was erg laag. Na Bosnië was het aanzien van het leger tot een minpunt gedaald en bij de zaak van Marinier Eric O. waren de meningen vooral in het nadeel van Eric O. Kapitein Kroon was het laatste slachtoffer van dat Nederlandse pessimisme.
Toch niet dat weerquote:
Nee, het was mijn verjaardagsfeestje met een stel vrienden (waaronder een paar van DEF hier). We hadden gistermiddag een wijnproeverij aan huis die erg geslaagd was en 's avonds met z'n allen bij de Griek gegeten. Er zijn 3 gasten blijven slapen die dus rond half 3 vanmiddag huiswaarts gingen.quote:
Heb normaal ook een schijthekel aan OV. Maar dr de uitlaatpijp tussen de katalysator en de demper is doorgeroest dus hij moet komende week ff naar de garage.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Rij dan ook gewoon een auto in plaats van dat falen in het onrendabelen vervoer...
Dat klinkt leuk en gezellig. Een wijnproeverij heb ik ook eens gedaan, al heb ik de neiging om de fles te pakken en het glas vol te gieten. Grieks, is dat ook met die tappa, dat vind ik namelijk erg lekker en afwisselend.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee, het was mijn verjaardagsfeestje met een stel vrienden (waaronder een paar van DEF hier). We hadden gistermiddag een wijnproeverij aan huis die erg geslaagd was en 's avonds met z'n allen bij de Griek gegeten. Er zijn 3 gasten blijven slapen die dus rond half 3 vanmiddag huiswaarts gingen.
Daarom, de auto !!!!quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Rij dan ook gewoon een auto in plaats van dat falen in het onrendabelen vervoer...
Ik neem aan dat het niet je DT is?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo ff mijn uniform maar eens drogen en strijken.
Na een uurtje kun je aan de drank maar als je tijdens de proeverij volle glazen drinkt zal je beoordelingsvermogen met rasse schreden achteruit gaanquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk en gezellig. Een wijnproeverij heb ik ook eens gedaan, al heb ik de neiging om de fles te pakken en het glas vol te gieten. Grieks, is dat ook met die tappa, dat vind ik namelijk erg lekker en afwisselend.
Kun je toch gewoon mee rijden? Oordopjes in en gaan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:18 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Heb normaal ook een schijthekel aan OV. Maar dr de uitlaatpijp tussen de katalysator en de demper is doorgeroest dus hij moet komende week ff naar de garage.
Kan idd prima mee gereden worden. Denk alleen niet dat het heel bevorderlijk is voor het deel van de auto dat nog wel helemaal heel is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon mee rijden? Oordopjes in en gaan.
Cool toch, een sportuitlaat?quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:47 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Kan idd prima mee gereden worden. Denk alleen niet dat het heel bevorderlijk is voor het deel van de auto dat nog wel helemaal heel is.
Dit heb jij behaald?quote:
Nouja, deels medemogelijk gemaakt door het functioneren van CoreTempquote:
Ik heb het over die overclock, is het jouw screenshot?quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nouja, deels medemogelijk gemaakt door het functioneren van CoreTemp.. laten we het zo zeggen.
Jep. Met Battlefield Bad Company 2 in de achtergrondquote:Op zondag 9 oktober 2011 22:56 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik heb het over die overclock, is het jouw screenshot?
Welke koeler(ing)?quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep. Met Battlefield Bad Company 2 in de achtergrond.
Stock.quote:
Geloofde er al geen drol vanquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Stock.
Maar om even eerlijk te zijn: ik was inderdaad aan het overclocken met stock koeling en standaard voltage toen op een gegeven moment CoreTemp niet meer helemaal wist wat de HT Frequentie en Clocks nou precies waren en in de war raakte. Even een screenshotje gemaakt.
Hij stond op 3.4 Ghz ofzo met een Frequentie van 242 (ofzo) en een (gelockte) multiplier van x14.
Ik wilde je even terugpakken/plagen. No hard feelings
.
Het was sowieso een WR geweestquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha, je bent wel een baas als je hem op stock luchtkoeling zo hoog krijg.
Maarja, trusten.
cola?quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:17 schreef EllaN het volgende:
Ik heb eerst fris gedronken en toen baileys en nu heb ik een beetje buikpijn.
Ooo waarom doe je dat dan ook?quote:
Eerlijk gezegd, omdat ik gewoon echt heel veel zin in bailey's had en daar best een beetje buikpijn voor over hebquote:
Doorbikkelenquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:23 schreef EllaN het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, omdat ik gewoon echt heel veel zin in bailey's had en daar best een beetje buikpijn voor over heb.
Haha.. Ja, ik maak hier geen gewoontje van en heb ook geen liters van elk gedronken dus dit gaat helemaal goed komenquote:
En je hebt uiteraard ook gesport !quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:31 schreef Lotusss het volgende:
Heb vanavond lekker gedoucht en mezelf daarna ingesmeerd met alle Lush-shampoos, zeepjes en lotions... ik ruik HEERLIJK!!!!
Af en toe is het fijn om een vrouw te zijn!
Je bent al drie week aan het bivakken?quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:55 schreef Braamyo het volgende:
Jah i know... mja, heb de afgelopen 2 weken op bivak al pracht weer gehad
quote:
Russische vissersbootquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:12 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die weet wat dit voor schip is?
[ link | afbeelding ]
Beter zoeken, Vishnya class (Проект 864)quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]![]()
Kan hem ook niet vinden in de Janes.
Beter!quote:
Ik gebruik de term wel eens als ik de deur van mijn werkplek/container afsluit om een tukkie te doen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:31 schreef EllaN het volgende:
[..].
Weet jij misschien wat een mentex inhoudt? Ik ben nog steeds benieuwd.
Hahaquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik gebruik de term wel eens als ik de deur van mijn werkplek/container afsluit om een tukkie te doen.
Waarvoor de afkorting bij Braamyo staat? Geen idee.
Ik denk dat het ook zoiets isquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:38 schreef EllaN het volgende:
[..]
Haha. Ik zie het echt voor me als een bivak, waarbij alles mis zal gaan om mentale weerbaarheid te verhogen ofzo
.
Heb je strafwerk gekregen dan?quote:
Kijk dan even in de FC aub.quote:
Doorgaans wordt het gewoon MT genoemd. En het is inderdaad voor het vergroten van de mentale weerbaarheid. Begint vaak met geruchten en onzekerheid, gevolgd door een gigantisch knakmoment, en daarna fysieke afmatting.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:38 schreef EllaN het volgende:
[..]
Haha. Ik zie het echt voor me als een bivak, waarbij alles mis zal gaan om mentale weerbaarheid te verhogen ofzo
.
Nee, na m'n werk straks vanavond om 2000 uur nog een lang werkoverlegquote:
Ik had hem ook al gevonden, lastig zoeken zonder enige indicatie van land of type.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:25 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Russische vissersboot
[..]
Beter zoeken, Vishnya class (Проект 864)
GVA = Grens Verleggende Activiteitquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:31 schreef EllaN het volgende:
[..].
Weet jij misschien wat een mentex inhoudt? Ik ben nog steeds benieuwd.
Ah kijk..quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:52 schreef Clan het volgende:
[..]
GVA = Grens Verleggende Activiteit
tegenwoordig Mentex genoemd, wat staat voor Mental Exercise en dat heeft weer niets met braintraining te maken.
http://www.boekje-pienter.nl/html/m.htm#mt
Misschien is de tegenslag wel dat er helemaal geen tegenslagen komen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ah kijk..
Maar.. Als het ook wordt aangekondigd als GVA/ Mentex gaat toch een stukje van de waarde verloren? Dan ben je al voorbereid op een week tegenslagen denk ik?
Of aan het einde van de week: "LOLLL we plakken er nog een week achter aan. Tegenvaller he?!"quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Misschien is de tegenslag wel dat er helemaal geen tegenslagen komen.Loop je de heleweek gespannen rond en gebeurt er niks.
Tegenslagen? UItdagingen noemt men datquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ah kijk..
Maar.. Als het ook wordt aangekondigd als GVA/ Mentex gaat toch een stukje van de waarde verloren? Dan ben je al voorbereid op een week tegenslagen denk ik?
Dat doen ze/we vaak genoeg. Na een week in het veld met de groep die al dood moe is door de poort de kazerne op om via de achterpoort idd weer voor een paar extra dagen het veld in te gaan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:57 schreef EllaN het volgende:
[..]
Of aan het einde van de week: "LOLLL we plakken er nog een week achter aan. Tegenvaller he?!".
Oooh neequote:Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ah kijk..
Ja, maar dan heb je onzekerheid. Nu weet je van te voren al dat je een week .. Uitdagingenquote:Op maandag 10 oktober 2011 14:03 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Oooh neeIk heb dan geen MT gehad tijdens m'n amo maar er kwam na de 1ste week al een gerucht dat ze ons in het weekend wilden houden. Dus elke vrijdag iedereen VOL in de stres... Dat was onze 'MT' tja en de gebruikelijke momentjes @ bivak
ja het is idd de onzekerheid. Heb jij daar niet wat mooie backup over met je studie?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:56 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je onzekerheid. Nu weet je van te voren al dat je een week .. Uitdagingen.. krijgt. Dan kijk je toch anders tegen de uitdagingen aan dan als er niets gezegd zou zijn, toch? Het zal nog steeds zuur zijn, maar je bent toch wat voorbereid en beter plaatsen denk ik.
Maargoed, wat weet ik er nou van.
Mensen haten onzekerheid. Mijn professionele mening.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:03 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ja het is idd de onzekerheid. Heb jij daar niet wat mooie backup over met je studie?
In bijna elk van die tweets over ping staat "KK".quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:01 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)is_ping_is_stuk.html
--quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:01 schreef EllaN het volgende:
[..]
In bijna elk van die tweets over ping staat "KK".
Hoe triest.
Eens. Schijnt erg favoriet te zijn bij mensen onder de 21.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:01 schreef EllaN het volgende:
[..]
Hoe triest.
Nee, die hebben een 6310.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:06 schreef EllaN het volgende:
Ach, beschaafde mensen hebben natuurlijk ook geen BB.
Jup dat zag ik ookal. ik heb er persoonlijk 'kut bb 'van gemaakt. Lastig huiswerk maken nuquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:01 schreef EllaN het volgende:
[..]
Hoe triest.
Que?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:06 schreef EllaN het volgende:
Whehe, die heb ik inderdaad ook nog.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:07 schreef EllaN het volgende:
[..]
Die hebben gewoon nog steeds de Nokia 3310 van vroegah.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:06 schreef EllaN het volgende:
Pacman!!!quote:
Ik had al een mobiele telefoon in 1962, helaas mochten we die niet houden en de afstand was ook maar zo'n 6 kmquote:
ik mis een camera, qwerty toestenbord, beeldscherm en de headsetplugin. Zal wel balen zijn geweestquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik had al een mobiele telefoon in 1962, helaas mochten we die niet houden en de afstand was ook maar zo'n 6 km![]()
[ afbeelding ]
Kon je daar wel mee pingen offehh..?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik had al een mobiele telefoon in 1962, helaas mochten we die niet houden en de afstand was ook maar zo'n 6 km![]()
[ afbeelding ]
Tuurlijk!quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:18 schreef EllaN het volgende:
[..]
Kon je daar wel mee pingen offehh..?
quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Papa India November Golf.
Antwoord was vaak: Papa Oscar November Golf.
streams? Wtfquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef EllaN het volgende:
Haha ik zie nu pas dat die geenstijl stream op "kk ping" staat. Hehheeee dan is er nog hoop voor de jeugd!
Die tijdlijn op geen stijl. Ik dacht dat hij alles pakte waar Ping in staat, maar hij pakt alles waar KK ping in staat. Dus dan is er nog hoop voor de wereldquote:
Als Braamyo dat grapje had gemaakt had jequote:
Voor de wereld wel ja. Buiten Nederland zullen niet veel mensen kk gebruiken als afkorting voor (kut)kanker.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:22 schreef EllaN het volgende:
[..]
Die tijdlijn op geen stijl. Ik dacht dat hij alles pakte waar Ping in staat, maar hij pakt alles waar KK ping in staat. Dus dan is er nog hoop voor de wereld.
Vind het echt een leuke grap hoor C4quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als Braamyo dat grapje had gemaakt had jegepost.
Je liegt. Voor straf 100 keer opdrukken, 10 minuten in de hoek staan of 2 minuten naar Gordon luisteren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:24 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Vind het echt een leuke grap hoor C4
Done enquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je liegt. Voor straf 100 keer opdrukken, 10 minuten in de hoek staan of 2 minuten naar Gordon luisteren.
Dat is de PRC 10 voor in het veld, daar hadden we twee batterijen voor bij, maar je moest wel oppassen dat de radio niet aanstond anders was de batterij zo leeg. Als je de toets inhield van de telefoon kon niemand op het net inspreken behalve jezelf.quote:
Headset hadden we, vooral bij de veldcentrale, het toetsenbord bestond uit pluggen, bovenin kon je de lijn openzetten of dicht via die witte schuifjes;quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:16 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ik mis een camera, qwerty toestenbord, beeldscherm en de headsetplugin. Zal wel balen zijn geweest
De, iets modernere variant, gebruiken we nog bij de veldtelefoons.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Headset hadden we, vooral bij de veldcentrale, het toetsenbord bestond uit pluggen, bovenin kon je de lijn openzetten of dicht via die witte schuifjes;
[ afbeelding ]
RT 6 of 3600?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De, iets modernere variant, gebruiken we nog bij de veldtelefoons.
en de camera los op de man?quote:
Super 8 mm hadden we toen nog, met dat ratelgeluid,quote:
Foto gezocht maar niet gevonden.quote:
Avond! Slaapkop.quote:
Voor de kikkersquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Foto gezocht maar niet gevonden.
Het heeft een zoemer en van die witte blokjes die naar beneden vallen als een toestel belt. Maar geen zwengel om contact te maken.
Super 8 is tof.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Super 8 mm hadden we toen nog, met dat ratelgeluid,
Als je goed kijkt zie je mij nog in actie, ik zat toen bij de 16e BLJ die in Oirschot zaten.
Welk apparaat is het? Ik zit aan hele oude veldtelefoons van koper te denken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Voor de kikkersKut systeem. Zat je telkens al die switches te fixen om mensen door te schakelen enzo. En is antiek. En kader vond het uiteraard grappig om zo nu en dan die kabels een keer door te knippen.
Kut systeem!? Zekers niet. Als iedereen met zijn/haar tengels van de WD1 lijnen afblijft is het betrouwbaarder dan de radiozenders.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Voor de kikkersKut systeem. Zat je telkens al die switches te fixen om mensen door te schakelen enzo. En is antiek. En kader vond het uiteraard grappig om zo nu en dan die kabels een keer door te knippen.
Heul niet! Da's een commandokikkerparamarinier.quote:
Wat doen die twee zwarte knoppen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:12 schreef Cobra4 het volgende:
Dit is de kikker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Irritant geluidje.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:25 schreef Cobra4 het volgende:
Hier het geluid van dat ding. http://www.boekje-pienter.nl/images/ta4881.mp3
Daar prikt men de lijn in.quote:
Dat word mijn nieuwe wekker XDquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:25 schreef Cobra4 het volgende:
Hier het geluid van dat ding. http://www.boekje-pienter.nl/images/ta4881.mp3
Van die indruk connectoren. Indrukken, lijn er tussen en weer loslaten.quote:
Handig klein apparaat, ik neem aan dat ze die nog ergens hebben liggen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Van die indruk connectoren. Indrukken, lijn er tussen en weer loslaten.
Wij gebruiken ze nog.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Handig klein apparaat, ik neem aan dat ze die nog ergens hebben liggen?
Veel oude communicatiemiddelen blijven in gebruik, voor als de nieuwe technologie het laat afweten, dat valt me toch vaak op.quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:49 schreef Clan het volgende:
[..]
Veel oude communicatiemiddelen blijven in gebruik, voor als de nieuwe technologie het laat afweten, dat valt me toch vaak op.
Over hoeveel man heb je leiding eigenlijk?quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bij elke grotere inzet van ons gaan de veldtelefoons en de centrale mee.
Ik laat ze altijd aanleggen tussen mijn post en de OP's of posten van de CBRN level1 mensen.
De verbindelaars werken nog steeds met die haspels en kleuren zag ik op de Landmachtdagen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bij elke grotere inzet van ons gaan de veldtelefoons en de centrale mee.
Ik laat ze altijd aanleggen tussen mijn post en de OP's of posten van de CBRN level1 mensen.
Verschilt per inzet. Soms 0, soms 120.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Over hoeveel man heb je leiding eigenlijk?
Ik ruik weer lekker schatje...quote:
ER en hints....quote:
Dat heb je goed gezienquote:Op maandag 10 oktober 2011 23:27 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Heeft ER volgens mij niet zoveel aan..
Haha de enige die er wat aan heeft ben ik zelf helaas. Hij is op kazernequote:Op maandag 10 oktober 2011 23:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar jevast wel, waar is ie ?
De eerstvolgende die dat nog tegen mij in het echt durft te zeggen krijgt een ram voor z'n harses.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:47 schreef Clan het volgende:
Dit zijn tenminste titels die onze militairen niet als 'slappelingen' aanduidt;
Wat dacht je van al die meigangers van 1940 die na vijf dagen weer thuis kwamen, hoe die werden aangekeken? die hadden maanden stand moeten houden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De eerstvolgende die dat nog tegen mij in het echt durft te zeggen krijgt een ram voor z'n harses.
Ik ben er een beetje zat mee, met name van die zgn "internet helden" of die boterzachte eitjes die beweren dat men zich tot de laatste man had moeten doodvechten......quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat dacht je van al die meigangers van 1940 die na vijf dagen weer thuis kwamen, hoe die werden aangekeken? die hadden maanden stand moeten houden.
Ik zou me niet zo druk maken hoe mensen tegen militaire zaken aankijken, dat is meestal een verkeerd beeld, dat kun je niet snel uitleggen, ik heb mijn eigen beoordelingen van militaire zaken.
In mijn Fav's gezet, ga over niet al te lange tijd weer slapenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:17 schreef Nibb-it het volgende:
Een goede avond
http://www.grebbeberg.nl/index.php?page=forum_discussiegroep Leesvoer voor de nacht
Daarom juistquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben er een beetje zat mee, met name van die zgn "internet helden" of die boterzachte eitjes die beweren dat men zich tot de laatste man had moeten doodvechten......
Ik zie dat je zelf ook al actief bent?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:17 schreef Nibb-it het volgende:
Een goede avond
http://www.grebbeberg.nl/index.php?page=forum_discussiegroep Leesvoer voor de nacht
Dat klopt, maar ik lees vooral. Er staan zoveel interessante discussies op die site, ben voorlopig nog wel even zoet met het doorspitten ervan denk ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zie dat je zelf ook al actief bent?
Dus we gaan langzaamaan afscheid van jou, hier, nemen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik lees vooral. Er staan zoveel interessante discussies op die site, ben voorlopig nog wel even zoet met het doorspitten ervan denk ik.
Nee hoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Dus we gaan langzaamaan afscheid van jou, hier, nemen?
Daar ben je te slap voor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De eerstvolgende die dat nog tegen mij in het echt durft te zeggen krijgt een ram voor z'n harses.
Hoi. Tijd voor een bakkie.quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:36 schreef Lotusss het volgende:
Halve nacht wakker gelegen door een jaloerse Stalin die stond te mauwen en krabben aan de slaapkamerdeur...
GVA en MT zijn twee dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben. En inderdaad Ellan, een MT komt onverwachts. Hoewel er vaak wel veel geruchten van tevoren over zijn. Maakt het extra kutquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:52 schreef Clan het volgende:
[..]
GVA = Grens Verleggende Activiteit
tegenwoordig Mentex genoemd, wat staat voor Mental Exercise en dat heeft weer niets met braintraining te maken.
http://www.boekje-pienter.nl/html/m.htm#mt
Thanks, dan begrijp ik het nu.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
GVA en MT zijn twee dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben. En inderdaad Ellan, een MT komt onverwachts. Hoewel er vaak wel veel geruchten van tevoren over zijn. Maakt het extra kut
Over deze stelling zouden hele boeken geschreven kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Volgens mij, maar dat is pure speculatie uiteraard, indien Nederland zich op tijd had herbewapend met betere communicatie, had de Slag om de Grebbeberg wel eens héél lelijk kunnen uitpakken voor de Duitsers.
Net als Luchtmobiel totaal niet hetzelfde is als Air Manouvre, maar wel letterlijk een vertaling isquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
GVA en MT zijn twee dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben. En inderdaad Ellan, een MT komt onverwachts. Hoewel er vaak wel veel geruchten van tevoren over zijn. Maakt het extra kut
Ik had al een vermoeden dat het een Rus is maar er stond toch echt geen plaatje van in de Janes.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:25 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Russische vissersboot
[..]
Beter zoeken, Vishnya class (Проект 864)
Nope! Chuck Testaquote:
Gewoon zelfde wapen als waar je op bent opgeleid en waar je eenheid mee werkt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:27 schreef Amootje het volgende:
ff heel wat anders tussendoor...
wat is eigenlijk de standaarduitrusting voor militairen op uitzending (in dit geval bijv Kunduz) qua wapens?
Gewoon de oude, bekende Diemaco met de aanpassing op handgreep en richtmiddelen?
Of is het de C8 inmiddels? Of lopen ze alweer met iets nieuws?
Stalin is volgens mij te dom om te snappen dat Sissi even de ruimte wil om te wennen enzo... sinds dat ik vanmiddag de deuren weer open deed is het rondvliegen van plukken haar niet voorgekomen. Echter is het blazen en grommen niet van de lucht. Sinds dat ER terug is van werk, heeft hij de plantenspuit al een keer bij moeten vullenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:04 schreef hoogvlieger het volgende:
Kennen ze het al wat beter vinden met elkaar of is het nog steeds gedonderjaag tussen Stalin en die nieuwe?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:10 schreef hoogvlieger het volgende:
Had willen zien, maar Oh oh Cherso was ook
Gewoon de pushquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:24 schreef Thaboel het volgende:
Ik heb EINDELIJK m'n bureau neergezet dus nu eens kijken of ik ook concentratie kan vinden om een hockey techniek te vinden die ik goed kan uitleggen en zelf ook begrijp.
quote:Report: Gilad Shalit to be released in exchange for 1,000 prisoners
AFP reported on Tuesday that Israel would see Shalit exchanged for some 1,000 Palestinian militants.
Hamas' Izz al-Din al-Qassam Brigades Abu Ubeida said: "We are in the process of completing the technical arrangements to complete the deal within days." (bron)
Probleem: heb geen echt hockeyveld ter beschikkingquote:
Ik weet niet of je balken langs de kant hebt liggen maar anders kan je iets doen met de bal laten kaatsen langs een verdediger oid.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Probleem: heb geen echt hockeyveld ter beschikkingDus word waarschijnlijk een slalom, aannamen oefenen en misschien dat samenvoegen met afwerken op goal
nope helaas. staan ook buiten op een veld dus zou ook niet kunnen. Denk dat ik al wat weetquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik weet niet of je balken langs de kant hebt liggen maar anders kan je iets doen met de bal laten kaatsen langs een verdediger oid.
Flink trainen voor de derde helft is dus ook een optie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Probleem: heb geen echt hockeyveld ter beschikkingDus word waarschijnlijk een slalom, aannamen oefenen en misschien dat samenvoegen met afwerken op goal
Ook het favorite gedeelte. Opzich kan ik daar wel wat techniek verbeteringen voor bedenkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Flink trainen voor de derde helft is dus ook een optie.
Hockey op gras? Succesquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
nope helaas. staan ook buiten op een veld dus zou ook niet kunnen. Denk dat ik al wat weet
Dat zei ik ook al, kan bijna niet eigenlijkquote:
Tja is lastig maar ik wil niet zoals de rest van m'n klas aankomen met voetbal...quote:
Ijzeren pen, marinade, open vuur.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Goedenavond heren. Ben bekaf ivm vrijwel geen slaap mbt die kut katten!!!
hehe, en dan zelf van balkon geflikker worden ivm vermeende dierenmishandelingquote:
Vermeende!?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe, en dan zelf van balkon geflikker worden ivm vermeende dierenmishandeling
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vermeende!?
Gaat gewoon de boeken in als zelfopoffering van die beestjes.
Kijk eens in je agenda man!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw C4, moet ik dat Duits bier zelf opzuipen? Want ligt nog in de kelder
En gvd niemand die mij iets verteld!!!!!! Ik hoor het nu pas van jou!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kijk eens in je agenda man!
De 22ste ben ik er.
verschuif dat eens naar eerder!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kijk eens in je agenda man!
De 22ste ben ik er.
Je secretaresse is toch echt op de hoogte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En gvd niemand die mij iets verteld!!!!!! Ik hoor het nu pas van jou!
Dat wist ik zelfsquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En gvd niemand die mij iets verteld!!!!!! Ik hoor het nu pas van jou!
Gij, vervloekte pinda regeld maar dat je er de 22ste bent!!!quote:
Wat is er dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:59 schreef Nibb-it het volgende:
ER neemt u eens een kijkje in het C&H forum
Dan moet ik werken!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gij, vervloekte pinda regeld maar dat je er de 22ste bent!!!
Ik heb 'm nog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:01 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dan moet ik werken!
Always remember its 0730!
Goedzo!quote:
Een tijd les op gegevenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Leuk filmpje mbt de Fallschirmjägers, en in feite is er niet bijster veel veranderd.
0600 tot 1200.... en 1015 is meestal koffietijdquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:39 schreef samthegreat5 het volgende:
Nou jongens. Trusten
Morgenochtend even met de werving sgt. van 40natresbat. bellen.. hopen dat ze dit keer wel opneemt. Als ze in de mail 's ochtends zegt, hoe laat 's ochtends bedoelt ze dan btw?
Want ik heb een paar keer geprobeerd te bellen maar dat was 10:15 oid.
Welterusten en veel succesquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:39 schreef samthegreat5 het volgende:
Nou jongens. Trusten
Morgenochtend even met de werving sgt. van 40natresbat. bellen.. hopen dat ze dit keer wel opneemt. Als ze in de mail 's ochtends zegt, hoe laat 's ochtends bedoelt ze dan btw?
Want ik heb een paar keer geprobeerd te bellen maar dat was 10:15 oid.
Mooi filmpje Clan, heb je er daar meer van? Truste Samuelquote:
Waarvan? De AMX?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Mooi filmpje Clan, heb je er daar meer van? Truste Samuel
Op YouTube staan er een aantal als je goed zoekt, er zullen er wel meer bij komen gezien ik steeds meer filmpjes, van vroeger, over Defensie zie op YouTube.quote:
Ondanks dat het bij de testen als zeer negatief werden beoordeeld heeft Defensie ze alleen maar aangeschaft omdat ze al ver waren in de bestellingen, meer niet, maar ze zijn ook na 15 jaar weer eruit gegaan, maar goed, veel alternatief had je toen niet.quote:
Bedankt, ik ga een spitten...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Op YouTube staan er een aantal als je goed zoekt, er zullen er wel meer bij komen gezien ik steeds meer filmpjes, van vroeger, over Defensie zie op YouTube.
Dat was Chassee, die bestaan niet meer, dat was Pantserinfanterie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:56 schreef samthegreat5 het volgende:
Nog even:
Ik zie het voor het eerst, maar:Jezus..
Heb je gelijk in, de M113 was denk ik nét een generatie later.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Ondanks dat het bij de testen als zeer negatief werden beoordeeld heeft Defensie ze alleen maar aangeschaft omdat ze al ver waren in de bestellingen, meer niet, maar ze zijn ook na 15 jaar weer eruit gegaan, maar goed, veel alternatief had je toen niet.
We hadden ook de DAF, die kwam bijna tegelijkertijd binnen, die was simpel in onderhoud, die had dezelfe onderdelen als de rest van de DAF'squote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, de M113 was denk ik nét een generatie later.
Mooi acteerwerk zegquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:56 schreef samthegreat5 het volgende:
Nog even:
Ik zie het voor het eerst, maar:Jezus..
Zullen wel as ussual politieke keuzes zijn geweest.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:01 schreef Clan het volgende:
[..]
We hadden ook de DAF, die kwam bijna tegelijkertijd binnen, die was simpel in onderhoud, die had dezelfe onderdelen als de rest van de DAF's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |