Deze dus:quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:35 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Ik heb ooit een reclame/filmpje gezien dat er dus een pel/gp op t vliegveld loopt en iedereen begint spontaan te klappen.
Kan m jammer genoeg niet meer vinden maar gaf me toch wel kippevel, just like those 2.
En weer sla je de plank mis. Nationalisme staat compleet los van trots voor de strijdende militairen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik bedoelde met Nationalisme trots voor het vaderland en dus ook voor zijn strijdende militairen.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En weer sla je de plank mis. Nationalisme staat compleet los van trots voor de strijdende militairen.
Het heeft er tenminste wel iets mee te maken..quote:nationalisme
Ideologie gebaseerd op het idee dat mensen trouw zijn aan de eigen staat, natie of volk. Een gematigde vorm van nationalisme kan een land ten goede komen: de burgers voelen zich meer betrokken bij grote kwesties van hun samenleving en zijn bereid hun land tegen buitenlandse dreigingen te verdedigen....
Gevonden op http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1397
Dus jij stelt trouw zijn aan een land gelijk aan het vechten voor een land?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
[..]
Het heeft er tenminste wel iets mee te maken..
Nee, maar meer betrokken zijn bij de grote kwesties van het land kan wel een bepaalde trots teweeg brengen voor de mensen die trouw zijn aan het land in kwestie en die die grote kwesties vertegenwoordigen. Aldus trots voor de militairen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:46 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus jij stelt trouw zijn aan een land gelijk aan het vechten voor een land?
Betrokken zijn bij de grote kwesties heeft ook geen enkele betrekking tot het trouw zijn aan het land.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, maar meer betrokken zijn bij de grote kwesties van het land kan wel een bepaalde trots teweeg brengen voor de mensen die trouw zijn aan het land in kwestie en die die grote kwesties vertegenwoordigen. Aldus trots voor de militairen.
Maar het is waarschijnlijk niet alleen maar nationalisme, zoals je zegt. Ook vast nog wel een mix van andere begrippen. Weet alleen zo niet wat. Noem is iets?
Heroisme, dat is wat ze in Amerika hebben en wat wij niet kennen, wij jagen onze helden voor het gerecht, of van hun sokkel omdat de persoon heeft gedood.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
[..]
Het heeft er tenminste wel iets mee te maken..
Hij neemt het van me overquote:
Een (redelijk) nuchtere Thaboel! Welkom!quote:
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een (redelijk) nuchtere Thaboel! Welkom!
Dat klopt ja. Maar ik blijf erbij dat het ook met trots voor het vaderland te maken heeft. Veel Nederlanders hebben helemaal niet zo'n verbondenheid met hun vaderland. In Amerika is dat inderdaad wel eventjes anders. Veel patriotistischer ingesteld en inderdaad veel ''heroïscher''. Tolerantie, begrip en respect voor hun ''helden''. Ik zet het hier nou wel tussen haakjes omdat veel Nederlanders er zo over denken, daar zijn wij hier veel te nuchter voor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Heroisme, dat is wat ze in Amerika hebben en wat wij niet kennen, wij jagen onze helden voor het gerecht, of van hun sokkel omdat de persoon heeft gedood.
Zomers slaap ik gewoon in de binnenhoes en gebruik ik de buitenhoes als deken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:04 schreef m.k het volgende:
Is een M90 slaapzak ook in de zomer te gebruiken? Of word je dan standaard gebakken?
Misschien dat ik er eentje koop. Heb namelijk echt een slaapzak nodig, mijn oude kan je bijna doorheen kijken. Alleen een beetje jammer van het gewicht.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zomers slaap ik gewoon in de binnenhoes en gebruik ik de buitenhoes als deken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |