Weekjes waren altijd mijn favoriete onderdeel van het bladquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef Borizzz het volgende:
Een weekje in de regen
Een weekje verliefd
Een weekje...
Die mag inderdaad wel vaker.
Goofy geeft les, Donald vs Bolderbast mag van mij elke week wel.
In het vorige topic werd het weekje van het afgelopen nummer niet leuk gevonden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:33 schreef diederikdukkie het volgende:
Waar slaat de titel op,een weekje is baas.
Pas dan de TT nog even aan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
In het vorige topic werd het weekje van het afgelopen nummer niet leuk gevonden.
Of een paar weken terug toen hij een paparazzi was en Parijsje Heeldom ging fotograferenquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:46 schreef Borizzz het volgende:
Soms zijn het ook de kleine details die de Donald Duck leuk maken.
Bijvoorbeeld deze week: donald doet alles om de tango te leren dansen. Hij leest boeken getiteld Tango in de diepte, Tango in tanga, Van Mango tot Tango
Vervolgens gaat hij naar El shoppe del Tanguerro, een tangokleding speciaalzaak.
Die Duck heb ik nu voor me (leesmap), geweldig verhaal, en geweldige woordspelingen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:22 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Of een paar weken terug toen hij een paparazzi was en Parijsje Heeldom ging fotograferen
Die was ook vet jaquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:22 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Of een paar weken terug toen hij een paparazzi was en Parijsje Heeldom ging fotograferen
Die zijn simpelweg klote. Ik snap ook niet waarom ze Carioca weggehaald hebben. Die was toch al ondervertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:24 schreef Nina-Sanders het volgende:
Wat is er gebeurd met de strips op de achterkant? Ik vind de strips best wel flauw eindigen tegenwoordig?
Hoe komt, een nieuwe waardeloze tekenaar?
ik had er ook al een aangemaaktquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:08 schreef kanovinnie het volgende:
Nu nog 1 toch? Heb er net 1 op slot gedaan. Waar is die derde dan?
had ik pas ook. Had gelijk gebeld en had dinsdag een nieuwequote:
Die van mij komt tegenwoordig op donderdagquote:
Het is vaak een potpouuri van Nederlandse, Duitse, Scandinavische en Amerikaanse strips, al zijn die laatste vooral de oudere verhalen (vaak met dikke lijnen getekend).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:50 schreef Quisho het volgende:
Ik vraag me af hoe ze het maken. Importeren ze de strips uit de US en zetten ze dan nederlandse teksten neer of wordt het echt hier getekend en geschreven?
waar staat die?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef bijdehand het volgende:
Het 'weekje' op facebook is ook heel leuk
Bij foti's denk ik. Kwamen toen elke dag op mn prikbord.quote:
Zwarte Magica wordt weer mooi op haar nummer gezet! Maar ik snap de Mickey Lost 't Op niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Zwarte Magica wordt weer mooi op haar nummer gezet! Maar ik snap de Mickey Lost 't Op niet!Ik ga nu checken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kloep kloep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:14 schreef Borizzz het volgende:
ideetje:Dat is ook wel een hele scherpe inderdaad! En hij heeft zo'n inteeltkop dat niemand hem verdenkt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel leuke verhalen deze week. Wordt steeds weer iets beter![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:14 schreef Borizzz het volgende:
ideetje:Wis en waarachtig, je had gelijk! Al houden ze wel de optie van het meisje open.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Alleen het grote kind was sterk genoeg en had lange armen om het Grote Boek vlug te pikken. Het meisje keek chagrijnig, maar dat zegt niks. Dat kijken sommige mensen altijd, terwijl ze best blij kunnen zijn. En zeg nu zelf, als Sinterklaas langskomt ben je toch altijd blij? Tenzij je een slecht geweten hebt, natuurlijk...
Die optie laten ze dus nog open. Misschien was het wel een complot. Brillemans ziet er wel intelligent uit, dus die is het mastermind. Die lange dwarrel was de uitvoerende partij en dat grietje is boos/chago omdat, nouja, omdat het een vrouw is.quote:Op zondag 4 december 2011 16:48 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht juist, het meisje is chago dus ze heeft een slecht geweten.
http://www.donaldduck.nl/dagboek/detail/619quote:Op zondag 4 december 2011 17:30 schreef CamelNLD het volgende:
Waarom staat het antwoord nog niet op de site :S
mag van mij bijv elke maand welquote:Op zondag 4 december 2011 19:05 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat lange weekend van Joe Carioca en z'n oma vond ik trouwens erg leuk
Lol hmmmquote:Op zondag 4 december 2011 17:36 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
http://www.donaldduck.nl/dagboek/detail/619
inderdaadquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:02 schreef kilon het volgende:
Het blad bestaat 60 jaar dus krijgen abonnees deze week een donald duck pocket erbij. Kijk, dat zijn toch de redenen om gewoon nog even lid te blijven.
Ja kut, ik was net gestopt met het kopen van de pockets....quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
inderdaad
maar volgens mij kreeg ik vorig jaar ook al zo'n pocket erbij.
Ja is de 2e in korte tijd, in de 20 jaar ervoor heb ik er volgens mij nooit 1 gehadquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
inderdaad
maar volgens mij kreeg ik vorig jaar ook al zo'n pocket erbij.
Ik vind de pockets juist leukere verhalen hebben dan het weekblad. In het gewone blad staan namelijk alleen maar gekopieerde korte verhalen in, waarvan de helft ook niet eens over donald duck en co gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:28 schreef Klipnap het volgende:
Die pockets zijn zo saai en slecht getekend.
Maar gelukkig is de oude tekenaar van de achterkant weer terug!
Dat ze die kleine verhaaltjes kopiëren oke.. maar soms heb ik het hoofdverhaal al in een donald duck uit 1960-70 gelezen. Dan is de halve donald duck ook niks meer waard.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik vind de pockets juist leukere verhalen hebben dan het weekblad. In het gewone blad staan namelijk alleen maar gekopieerde korte verhalen in, waarvan de helft ook niet eens over donald duck en co gaat.
Nee ik bedoel juist dat verhalen veel gekopieerd worden, en los daarvan dat er veel korte verhalen zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:02 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat ze die kleine verhaaltjes kopiëren oke.. maar soms heb ik het hoofdverhaal al in een donald duck uit 1960-70 gelezen. Dan is de halve donald duck ook niks meer waard.
Ik denk dat het merendeel van de lezers die verhalen alsnog niet gelezen heeftquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:02 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat ze die kleine verhaaltjes kopiëren oke.. maar soms heb ik het hoofdverhaal al in een donald duck uit 1960-70 gelezen. Dan is de halve donald duck ook niks meer waard.
De meeste verhalen worden idd niet letterlijk gekopieerd, maar meestal net in een andere vorm.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik denk dat het merendeel van de lezers die verhalen alsnog niet gelezen heeftIn al de jaren dat ik Donald Duck lees, kan ik me eigenlijk niet herinneren dat een (lang) verhaal twee keer geplaatst is. Wel een verhaal uit een pocket of DD Extra, maar buiten dat niet.
Donald Duck moet muntjes poetsen, gaat op avontuur met Oom Dagobert, die een schat vindt en Donald krijgt er vervolgens niets van? Dat is een terugkerend thema inderdaadquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:34 schreef maurisioo het volgende:
[..]
De meeste verhalen worden idd niet letterlijk gekopieerd, maar meestal net in een andere vorm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BAM dit is 3KB
Maar zo origineel zijn de pocketverhalen niet eens. Hoe vaak Dagobert al in de ruimte is geweest, of Donald in een andere dimensie, of hoe vaak ze al aliens tegen het lijf zijn gelopen, etc etc. Ze proberen zo overdreven origineel te zijn dat het jammerlijk faalt, en dan heb je ook nog eens die tekenstijl.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Donald Duck moet muntjes poetsen, gaat op avontuur met Oom Dagobert, die een schat vindt en Donald krijgt er vervolgens niets van? Dat is een terugkerend thema inderdaadIk denk dat de originele verhalen zo langzamerhand wel op zijn, ja. Het lange verhaal van deze week probeert wel origineel te zijn, maar ik trek die tekenstijl zo slecht
De achterkanttekenaar is
Jammer genoeg moet elk verhaal weer uitkomen bij hoe het was. Als er nou eens een ontzettend lang vervolg verhaal zou komen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:09 schreef FireFox1 het volgende:
Rare verhaal deze week. Dagobert die er persoonlijk voor zorgt dat Duckstad verontreinigd blijft? Ik hoopte op een happy end, maar die kwam er niet echt...
Ik 7quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:38 schreef Mr.DD het volgende:
Donald Duck bestaat 60 jaar? Wauw, ik voel me oud worden. Ik was 8 toen het 50 jaar bestond. Snif.
Niet echt. Heb ik waarschijnlijk net gemistquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Dat doet me denken.. Een Donald Duck staat me heel goed bij. Het was kerst, en Donald had alle cadeaus verstopt in een deurkast, paste precies. Kwik Kwek en Kwak gingen de deur open maken, exact tekenen hoe de cadeautjes gestapeld waren, om ze (nadat ze gecheckt hadden wat er in zat) ze weer netjes terug te zetten.
Het stuk daarna weet ik niet exact, maar ze gingen een hele grote vuurpijl/rad/bom iets maken, maar dat ging fout en het huis stond in brand...? Donald was niet thuis, ziet allemaal brandweer bij hem thuis en Kwik Kwek en Kwak 'levenloos' op de stoep liggen. Maar ze leven toch nog het eindigt goed.
Heftig verhaal! Iemand een idee welke ik bedoel?
Kan ook een oudere zijn hoor, heb er zo'n 300 thuis liggenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:53 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Niet echt. Heb ik waarschijnlijk net gemist
Ik zevenquote:Op zondag 8 januari 2012 21:53 schreef Funkel het volgende:
Ik was 9...
... Toen het blad 40 jaar bestond
Dat eerste gedeelte komt me wel bekend voor, maar dat tweede niet echt. Zeker dat het hetzelfde verhaal was?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Dat doet me denken.. Een Donald Duck staat me heel goed bij. Het was kerst, en Donald had alle cadeaus verstopt in een deurkast, paste precies. Kwik Kwek en Kwak gingen de deur open maken, exact tekenen hoe de cadeautjes gestapeld waren, om ze (nadat ze gecheckt hadden wat er in zat) ze weer netjes terug te zetten.
Het stuk daarna weet ik niet exact, maar ze gingen een hele grote vuurpijl/rad/bom iets maken, maar dat ging fout en het huis stond in brand...? Donald was niet thuis, ziet allemaal brandweer bij hem thuis en Kwik Kwek en Kwak 'levenloos' op de stoep liggen. Maar ze leven toch nog het eindigt goed.
Ik ken 'm wel. Allebei, want het zijn er volgens mij inderdaad 2.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Het is in ieder geval een verhaal dat ergens in de periode 1995 - 2011 (zolang ben ik al lid) in de DD heeft gestaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Gelukkig wel ja! Geniale tekeningen. Kon me mateloos irriteren aan de slechte tekenstijl van de vorige achterkant.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:28 schreef Klipnap het volgende:
Die pockets zijn zo saai en slecht getekend.
Maar gelukkig is de oude tekenaar van de achterkant weer terug!
Ik vind Joe ook veel leuker, maar ik zou het niet weten.quote:Op zondag 8 januari 2012 22:35 schreef Adrenalini het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja! Geniale tekeningen. Kon me mateloos irriteren aan de slechte tekenstijl van de vorige achterkant.
Weet iemand trouwens waarom vorig jaar Joe werd vervangen op de achterkant? Voor zover ik me kan herinneren is de achterkant altijd 1 jaar hetzelfde.
Joe is echt 3x niksquote:Op maandag 9 januari 2012 08:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom Joe Carioca vorig jaar werd vervangen, maar nu is er ook geen nieuwe strip op de achterkant gekomen. Dat is ook gek - ik vond het altijd leuk om bij het eerste nummer af te wachten wie er op de achterkant stond dat jaar.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Wellicht ga ik de redactie mailen, kijken of ik antwoord krijg.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:05 schreef dralion13 het volgende:
Ja, ik ken dit verhaal!
Volgens mij stond deze in een Sinterklaas special ergens in de jaren 90
Volgens mij hadden ze dat vuurpijl ding gemaakt omdat ze zich ergens schuldig over voelden ofzo.
[..]
Ik ook, maar ik heb 3 manden door elkaar.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:31 schreef dralion13 het volgende:
Ik heb hem nog ergens thuis liggen volgens mij
Ik heb ze een keer uitgezocht en netjes per jaargang in een ordner gedaan (wel geperforeerd dus, maar ik werd gek van die losse donald ducksquote:Op maandag 9 januari 2012 17:03 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik heb 3 manden door elkaar.
Ik vond het zonde om de Donald Ducks te perforeren, dus heb ik een jaargang (mijn eerste) allemaal in van die hoesjes gedaan en die in de map gestoptquote:Op maandag 9 januari 2012 18:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb ze een keer uitgezocht en netjes per jaargang in een ordner gedaan (wel geperforeerd dus, maar ik werd gek van die losse donald ducks). Nu staat er een mooi rijtje mappen met DD's in de berging. Ik laat alleen de huidige jaargang in huis liggen.
Geen nieuwe strip op de achterkant gekomen? Ik ben toch echt heel blij dat er dit jaar weer de geniaal getekende Donald op de achterkant staat!quote:Op maandag 9 januari 2012 08:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom Joe Carioca vorig jaar werd vervangen, maar nu is er ook geen nieuwe strip op de achterkant gekomen. Dat is ook gek - ik vond het altijd leuk om bij het eerste nummer af te wachten wie er op de achterkant stond dat jaar.
Dubbelduckquote:Op zondag 8 januari 2012 22:37 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik vind Joe ook veel leuker, maar ik zou het niet weten.
Trouwens Dubbelduck in de pocket
Ik herken het verhaal maar ik kan zo even niet plaatsen in welk jaar dat ongeveer geweest moet zijn. Misschien als ik me verveel dat ik er naar zoek, heb er best wel wat op volgorde liggenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Die verhalen worden ook echt saai, maar ik vind de booswichten club soms nog wel leuk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:21 schreef SchattigeHenk het volgende:
Midas is geen baas, Midas is zeer eentonig en een faalhaas. Een ordinaire dakduif. Hij kan in 60 jaar niet 1 big vangen, wat ben je dan voor wolf?
Venijn McSnekke was dat op die boot volgens mij, dat is echt een heel stoer verhaal. Vliegt er door het raam een vleugel+pianistquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:38 schreef seto het volgende:
Ik vond die oude stripboeken over Dagobert Duck altijd tof, met hoe hij zijn fortuin had vergaard en zijn levensverhaal.
[ afbeelding ]
Een verhaal wat me altijd bij is gebleven is dat Dagobert terug ging naar het kasteel van zijn voorouders, er iets mis ging en hij uiteindelijk werd geholpen door de geesten van zijn voorouders en hij afscheid nam van een graf naast het kasteel. Of het verhaal dat hij vast wordt gehouden op een boot, iemand zijn dode moeder beledigt en hij vervolgens de hele boot in elkaar ramtDat soort toffe verhalen stonden helaas nooit in de Donald Duck.
Misschien binnenkort maar nog eens thuis bij mijn ouders kijken welke er nog liggen
Wow dat eerste verhaalquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Venijn McSnekke was dat op die boot volgens mij, dat is echt een heel stoer verhaal. Vliegt er door het raam een vleugel+pianistHier te lezen!
Dat andere verhaal wat je noemt is deze.
Dit is ook zo'n tof verhaal, vooral het begin met de wilde dieren
[ afbeelding ]
Als je die vindt, dan mag je dat hier plaatsenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef seto het volgende:
Kom er net achter dat al die verhalen in 2005 gereprint zijn in één verzamelingNu even op zoek naar een internationale shipper die niet 30 euro verzendkosten vraagt..
Hier die ene pagina trouwens;
[ afbeelding ]
Ditquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als je die vindt, dan mag je dat hier plaatsen
Keno Don Rosa is misschien nog wel een grotere held dan Carl Barks.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:38 schreef seto het volgende:
Ik vond die oude stripboeken over Dagobert Duck altijd tof, met hoe hij zijn fortuin had vergaard en zijn levensverhaal.
[ afbeelding ]
Een verhaal wat me altijd bij is gebleven is dat Dagobert terug ging naar het kasteel van zijn voorouders, er iets mis ging en hij uiteindelijk werd geholpen door de geesten van zijn voorouders en hij afscheid nam van een graf naast het kasteel. Of het verhaal dat hij vast wordt gehouden op een boot, iemand zijn dode moeder beledigt en hij vervolgens de hele boot in elkaar ramtDat soort toffe verhalen stonden helaas nooit in de Donald Duck.
Misschien binnenkort maar nog eens thuis bij mijn ouders kijken welke er nog liggen
Ook tof dat hij ergens in het eerste plaatje van een strip bijna altijd D.U.C.K. (Dedicated to Uncle Carl from Keno) neerzet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Keno Don Rosa is misschien nog wel een grotere held dan Carl Barks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keno_Don_Rosa
Bedoel je die oude dubbel Pockets oid? Volgens mij heb ik er daar nog een paar van.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
Die verhalen met Diederik in de jaren '70, dat was pas wat.
Omdat die saai waren en niet in een stripblad thuishoren.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
Zo oud zijn die nog niet.
Die verhalen met Diederik in de jaren '70, dat was pas wat.
Of die prachtige leesverhalen, wanneer zijn ze daar trouwens mee gestopt, eind jaren '90?
Deze verhalen hebben ook nog eens in de Donald Duck Extra gestaan. Prachtige verhalen! Mocht je ze ergens vinden, laat het wetenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef seto het volgende:
Kom er net achter dat al die verhalen in 2005 gereprint zijn in één verzamelingNu even op zoek naar een internationale shipper die niet 30 euro verzendkosten vraagt..
[ afbeelding ]
Ga je mond spoelenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Keno Don Rosa is misschien nog wel een grotere held dan Carl Barks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keno_Don_Rosa
Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrondquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:22 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen
Maar Don Rosa heeft zeker leuke verhalen geschreven en dan met name het levensverhaal van Dagobert Duck. Alleen ik begon me, zeker in zijn latere verhalen, te ergeren aan het (mijn inziens) overbodige sentimenteel gedoe (zo vaak een referentie naar zijn 'verloren liefde Goldie' of, het verlies van zijn familie)
dat levensverhaal Dagobert was echt mooi gedaanquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrond
Hier bijvoorbeeld de kat met het ooglapje, die muis die achter de kat aangaat, dat 'For sale' bordje op de brandkraan.
[ afbeelding ]
En hier de professor die een sleutel weggooit die neerkomt op een voorbijganger
[ afbeelding ]
Je begrijpt me verkeerd. Die overdreven sentimentaliteit komt nauwelijks in het levensverhaal voor, maar juist in zijn latere verhalen. Zijn oog voor detail vind ik ook zeker 1 van zijn sterkste punten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrond
Hier bijvoorbeeld de kat met het ooglapje, die muis die achter de kat aangaat, dat 'For sale' bordje op de brandkraan.
[ afbeelding ]
En hier de professor die een sleutel weggooit die neerkomt op een voorbijganger
[ afbeelding ]
Hij gaat juist niet mee, omdat hij nog geen afscheid kan nemen van zijn grote liefde (in zijn eigen Kalevala, de Yukon). Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, maar dat vind ik juist zo tof. Maakt het personage completer. Op Wikipedia staat ook vermeld dat hij door de jaren heen wat zachtaardiger werd in de verhalen van andere tekenaars.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:30 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Die overdreven sentimentaliteit komt nauwelijks in het levensverhaal voor, maar juist in zijn latere verhalen. Zijn oog voor detail vind ik ook zeker 1 van zijn sterkste punten.
Voorbeeld: Dan krijg Dagobert de kans om naar zijn 'verloren liefde' te gaan[ afbeelding ]
En dan 3 pagina's later komt hij er op terug door te zeggen dat het voorwerp hem herinnert aan het feit waarom die terug gekomen is
[ afbeelding ]
Maar dat dan in veel meer verhalen, sorry ik ben daar niet zo van
Geef mij maar Barks
[ afbeelding ]
?quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:28 schreef frumslegnulk het volgende:
Iemand nog belang bij een setje viltstiften?
Wilde net hetzelfde vragen. Gratis af te halen!quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:28 schreef frumslegnulk het volgende:
Iemand nog belang bij een setje viltstiften?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef Klipnap het volgende:
Kennelijk gaan ze elke maand een provincie doen. Leuk, een blad vol met Limburgers dit jaar![]()
Oja, Geert de kangoeroe rot op naar zijn eigen land!
Mijn moeder wil ook steeds mijn DD's weggeven aan kleine kinderenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:47 schreef bobbernaut het volgende:
ik was echt blij met die stiften! want moet binnenkort bio toets maken over het hart en daarvoor heb je allemaal kleurtjes nodig
toch zonde dat ik heel veel jaargangen DD weekblad heb weggedaan aan de buren met.. kleine kinderen...
Welke? Die met die vanillevla?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:36 schreef maurisioo het volgende:
Zat deze week gewoon een verhaal in van een paar jaar geleden.
Er zijn juist voor dat doel sinds een jaar Engelse Donald Duck pockets verkrijgbaar, gericht op scholieren/volwassenen die hun Engels willen verbeteren. Op donaldduck.nl staat vast wel ergens wanneer en hoe vaak die uitkomen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:41 schreef Mvr.Poes het volgende:
Waar halen jullie die engelse donald duck stripverhalen vandaan?Zou graag mijn engels verbeteren en dit vind ik wel een leuke manier
http://disneycomics.free.fr/quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:41 schreef Mvr.Poes het volgende:
Waar halen jullie die engelse donald duck stripverhalen vandaan?Zou graag mijn engels verbeteren en dit vind ik wel een leuke manier
Die zijn vrij slecht, belabberde verhalen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Er zijn juist voor dat doel sinds een jaar Engelse Donald Duck pockets verkrijgbaar, gericht op scholieren/volwassenen die hun Engels willen verbeteren. Op donaldduck.nl staat vast wel ergens wanneer en hoe vaak die uitkomen.
Vooral deze opmerking vind ik erg interessant,ga ik naar kijken!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Er zijn juist voor dat doel sinds een jaar Engelse Donald Duck pockets verkrijgbaar, gericht op scholieren/volwassenen die hun Engels willen verbeteren. Op donaldduck.nl staat vast wel ergens wanneer en hoe vaak die uitkomen.
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:13 schreef Mvr.Poes het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]
Vooral deze opmerking vind ik erg interessant,ga ik naar kijken!
Ik geloofde er niets van, maar je hebt nog gelijk ook.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:50 schreef maurisioo het volgende:
Ah lelijk, een paar weken terug hadden ze gewoon dezelfde tekening op de voorkant als eentje uit 2006.
Het slot is volgende week pas hèquote:Op maandag 27 februari 2012 18:36 schreef Writersright het volgende:
Dat verhaal in Japan was werl ERG slap.
Mickey Mouse is altijd slap. Dit keer zelfs nog meer dan anders!quote:Op maandag 27 februari 2012 18:36 schreef Writersright het volgende:
Dat verhaal in Japan was werl ERG slap.
Paar weken terug was er wel een leuk verhaal met Goofy die dacht dat Mickey een alien wasquote:Op maandag 27 februari 2012 20:39 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Mickey Mouse is altijd slap. Dit keer zelfs nog meer dan anders!
Die televisiebollen
Dat was het slechtstgetekende verhaal in de Donald Duck dat ik ooit heb gezien.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:50 schreef Writersright het volgende:
[..]
Paar weken terug was er wel een leuk verhaal met Goofy die dacht dat Mickey een alien was
Als je tijd genoeg hebt, kun je hier heel veel klikkenquote:Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef Writersright het volgende:
Hier trouwens een vraag: Ik zoek een bepaalde Duck. Het is er een uit de jaren '90 en ik zoek deze vanwege het hilarische openingsverhaal. Hierin hebben Donald en Dagobert mot en hebben en een weddenschap afsluiten waarbij Donald Dagoberts naam niet 3 keer mag noemen. Donald komt dan later in een quiz (geproduceerd door Dagobert) waarbij het antwoord uiteraard dagoBert Duck is.
Het is getekend in de 'moderne' stijl zoals de verhalen op de achterkant nu.
Volgens mij is het voorblad van de afgelopen DD ook al eens eerder gebruikt; kwam me in ieder geval bekend voor.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:55 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik geloofde er niets van, maar je hebt nog gelijk ook.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+19446
Ik weet exact, welk verhaal je bedoelt. Uiteraard weet ik echter niet exact, in welk nummer die stond..quote:Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef Writersright het volgende:
Hier trouwens een vraag: Ik zoek een bepaalde Duck. Het is er een uit de jaren '90 en ik zoek deze vanwege het hilarische openingsverhaal. Hierin hebben Donald en Dagobert mot en hebben en een weddenschap afsluiten waarbij Donald Dagoberts naam niet 3 keer mag noemen. Donald komt dan later in een quiz (geproduceerd door Dagobert) waarbij het antwoord uiteraard dagoBert Duck is.
je kan vragen op mcdrake.nl daar zitten lui die bijna alle verhalen uit hun kop kennen.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef Writersright het volgende:
Toen ik die las, wist ik dat dit topic weer omhoog zou komenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:21 schreef Klipnap het volgende:
Dat verhaal van Karel PaardepootWat gebeurde er nou met zijn fietsstang?
Dat zag je al vanaf plaatje 1 aankomenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:21 schreef Klipnap het volgende:
Dat verhaal van Karel PaardepootWat gebeurde er nou met zijn fietsstang?
http://www.play.com/Books(...)d%2b&urlrefer=searchquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is alleen de companion.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:56 schreef Bronson het volgende:
[..]
http://www.play.com/Books(...)d%2b&urlrefer=search
Bedoel je daar deze mee?
Dat dacht ik ook ja. Ben je toch beroerd bezig, als je een wereldberoemde goochelaar bent en je moet in een bos optreden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:55 schreef diederikdukkie het volgende:
Slecht nummer deze week. Heeft echt nut,kaartjes voor een goochelshow geven aan eekhoorns.
Heb de duck bij m'n ouders liggen, wat is de som?quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:14 schreef SilentSimon het volgende:
Iemand al die som uitgerekend op de achterkant deze week? (nr 25)
6:34 komt ie aan volgens mij15 uur 34 minuten onderweg.
Beetje late reactie, maar het is wel eens voorgekomen dat een verhaal in 2 verschillende pockets is uitgebracht, alleen dan door een andere tekenaar uitgevoerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:29 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Nee ik bedoel juist dat verhalen veel gekopieerd worden, en los daarvan dat er veel korte verhalen zijn.
Ik kreeg bij de donald duck pocket nr. 184. Als je dat leest zie je echt grote verschillen tussen die verhalen, en die in het weekblad. Bij de pockets is bijna nooit iets wat (bijna) gekopieerd is.
Ik kwam op hetzelfde.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:14 schreef SilentSimon het volgende:
Iemand al die som uitgerekend op de achterkant deze week? (nr 25)
6:34 komt ie aan volgens mij15 uur 34 minuten onderweg.
Ik ga het wel lopen, maar o wee als ik Jopie tegenkom!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik kwam op hetzelfde.
Som:
Jopie vertrekt om 15:00 van Haarlem naar Tuitjenhorn, een afstand van 53 km. Zijn gemiddelde snelheid is 5 km per uur. Onderweg stopt Jopie elk kwartier zeven minuten om uit te rusten. Hoe laat komt hij in Tuitjenhorn aan?
Wereldberoemde goochelaar, huilend in het bosquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:55 schreef diederikdukkie het volgende:
Slecht nummer deze week. Heeft echt nut,kaartjes voor een goochelshow geven aan eekhoorns.
Ik, een Brabander, dacht ook al van HUH!!!>>>!>!?!??!?!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:31 schreef DeTolk het volgende:
En de Goofy die er in staat.
Afsluitdijk is volgens de DD de brug tussen Noord-Holland en DRENTHE!!!!
Ik ga een boze brief schrijven naar de DD
Ze waren vorige keer in Drenthe, dus vandaar, jij mislukte verenbaalquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:31 schreef DeTolk het volgende:
En de Goofy die er in staat.
Afsluitdijk is volgens de DD de brug tussen Noord-Holland en DRENTHE!!!!
Ik ga een boze brief schrijven naar de DD
Met Goofy?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:15 schreef diederikdukkie het volgende:
Volgende week gaat Mickey dus vreemd
Wie wel?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:54 schreef maurisioo het volgende:
Idd, en ik heb nooit iets gewonnen ermee.
Een nichtje van mij, een paar maanden nadat ze een abonnement had. En ik zit al 10 jaar te wachten.quote:
Aha. Wel jammer idd. Ik ben nu zo'n jaar lid,en ik dacht dat ik lang wachttequote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:11 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Een nichtje van mij, een paar maanden nadat ze een abonnement had. En ik zit al 10 jaar te wachten.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als je die vindt, dan mag je dat hier plaatsen
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het dan zover: Het Levensverhaal van Oom Dagobert in een mooie gebonden editiequote:
Ga ik me voor aanmelden!quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het dan zover: Het Levensverhaal van Oom Dagobert in een mooie gebonden editie
Voorinschrijven kan hier: http://www.donaldduck.nl/dagobert.
Meer dan een jaar geleden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het dan zover: Het Levensverhaal van Oom Dagobert in een mooie gebonden editie![]()
Kosten zijn ¤ 59,95 + ¤ 6,00 verzendkosten.
Ja, dus je moet je wel inschrijven. Al doe je het alleen al voor mijquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:59 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Meer dan een jaar geleden.
Maar wel mooi, denk dat ik hem wel ga halen.![]()
edit: lees nu net dat er genoeg inschrijvingen moeten zijn. ;o
Heb ik ook gedaan. Een van de mooiste verhalen uit heel de Duck-reeks, en dan nog mooi ingebondenquote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan. Een van de mooiste verhalen uit heel de Duck-reeks, en dan nog mooi ingebonden
Is dit de Nederlandse versie van deze set?:quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het dan zover: Het Levensverhaal van Oom Dagobert in een mooie gebonden editie![]()
Kosten zijn ¤ 59,95 + ¤ 6,00 verzendkosten.
Ik weet niet of het een combinatie is. Je had eerst Het Levensverhaal van Oom Dagobert, wat volgens mij zes delen waren. Daarna kwamen er nog een aantal avonturen die daar volgens mij wel nauw aan verbonden waren, maar niet deel uitmaakten van de 'echte' biografie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Is dit de Nederlandse versie van deze set?:
http://www.amazon.com/Lif(...)Volume/dp/160886538X
+
http://www.amazon.com/The-Life-Times-Scrooge-McDuck/dp/1608865428
Als dat zo is dan lijkt die Nederlandse druk voor 66,- echt een koopje! Die Engelse versies staan per deel voor 100 tot 250 dollar te koop.
Ik heb hem zelf niet besteld, maar wat ik uit de informatie in de advertentie in de DD haalde, was het inderdaad een combinatie van de bio en de extra verhalen die erbij horen. Zeker voor liefhebbers van Don Rosa echt een aanrader.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een combinatie is. Je had eerst Het Levensverhaal van Oom Dagobert, wat volgens mij zes delen waren. Daarna kwamen er nog een aantal avonturen die daar volgens mij wel nauw aan verbonden waren, maar niet deel uitmaakten van de 'echte' biografie.
Deze stond onlangs wéér in de DD!quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:46 schreef Boomstronk- het volgende:
Niet vergeten suiker halen hi ha ho.
[ afbeelding ]
Ook maar besteld. Er staat alle delen. Dus ga er vanuit dat het dan gewoon compleet met alles erop en eraan zal zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:54 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf niet besteld, maar wat ik uit de informatie in de advertentie in de DD haalde, was het inderdaad een combinatie van de bio en de extra verhalen die erbij horen. Zeker voor liefhebbers van Don Rosa echt een aanrader.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Life_and_Times_of_Scrooge_McDuck
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_jonge_jaren_van_Oom_Dagobert
EDIT:
Toch maar gewoon besteld
Ik denk dat het hierom gaat:quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ook maar besteld. Er staat alle delen. Dus ga er vanuit dat het dan gewoon compleet met alles erop en eraan zal zijn.
Maar alle extra delen zijn mooi meegenomenquote:Hij is in 1991 begonnen met twaalf delen en later heeft hij er nog enkele delen bijgemaakt, en verhalen die als extra delen beschouwd kunnen worden.
Ik heb me ook ingeschreven maar heb ook geen mailtje gehad. Een vriend van me ook niet. Weet iemand meer? Moeten we ons opnieuw inschrijven?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:29 schreef Bronson het volgende:
Hebben jullie iets van een bevestigingsmail gekregen? Ik had mij ook ingeschreven, maar ik kan nergens een mailtje hiervan terugvinden.
Da's juist tof. Ben je ze vergeten, staat de postbode aan de deur. Dan voelt het toch wel een beetje als pakjesavondquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:56 schreef seto het volgende:
Begin oktober worden ze waarschijnlijk pas verstuurd
Volgens mij was dat eerst http://duckstories.free.fr/, in elk geval leek het daar heel erg op. Nu een andere inhoud dus, helaas. Ik heb toen ook een begin gemaakt met alles downloaden, maar heb nooit alles gepakt. Ik hou me dan ook aanbevolen voor een zip-bestand van jouw kantquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:47 schreef ASSpirine het volgende:
Waarom kopen jullie niet gewoon de engelstalige versie? Heb ik ook gedn.
Ben op een gegeven moment gestopt met de DD, niet meer zo'n leuke verhalen meer in. Ook geen pockets meer, ineens cold turkey
Sporadisch koop ik nog een duckie in de winkel, als de tekenstijl en verhaal me op eerste zicht aanstaat. Maar sinds enkele jaren aan het verzamelen geslagen, ik koop nu de Engelstalige versies van de Carl Barks uitgaves (Amazon) en uiteraard het levensverhaal van Dagobert Duck. Sommige grappen kan je nu eenmaal niet één op één vertalen naar het Nederlands.
Zeker de moeite waard
Ik heb ook nog eens het volledige Carl Barks & Don Rosa archief opgeslagen van die ene website dat alles online had gegooid (ben naam even vergeten, maar helaas is het al offline gegaan). Heb die nu op mijn ipad staan, dus kan ik op elke moment één van de meesterlijke verhalen van de 2 grootmeesters bekijken.
Dat was het inderdaad, de site doet het toch niet meer? Ik kan nu op werk niet checken, kan ook zijn dat het gewoon geblokkeerd is. Neem aan dat er ook geen alternatief is?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Volgens mij was dat eerst http://duckstories.free.fr/, in elk geval leek het daar heel erg op. Nu een andere inhoud dus, helaas. Ik heb toen ook een begin gemaakt met alles downloaden, maar heb nooit alles gepakt. Ik hou me dan ook aanbevolen voor een zip-bestand van jouw kant
Omdat die voor de 2 delen bij elkaar minstens 200 dollar kosten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:47 schreef ASSpirine het volgende:
Waarom kopen jullie niet gewoon de engelstalige versie? Heb ik ook gedn.
Prijs is wel enorm hard gestegen zeg... Ik heb er ong 20-25 euro betaald per boek.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:40 schreef UltraR het volgende:
[..]
Omdat die voor de 2 delen bij elkaar minstens 200 dollar kosten.
De site is nu meer een naslagwerk over de familie Duck en DKR en Carl Barks.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:03 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Dat was het inderdaad, de site doet het toch niet meer? Ik kan nu op werk niet checken, kan ook zijn dat het gewoon geblokkeerd is. Neem aan dat er ook geen alternatief is?
Het bestand is wel enkele gig groot... Wel een probleempje, en hier en daar is er wat fout gelopen met het downloaden van een verhaal. Maar verder is alles perfect
Ik ookquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:11 schreef Bronson het volgende:
Email van Sanoma gehad met de bevestiging van de bestelling.
Is hij al verstuurd dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk cadeautje deze week, die extra Donald Duck.
Jezus wat zijn die duur gewordenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:47 schreef ASSpirine het volgende:
De originele 2 delen van Dagobert Ducks levensverhaal (rode softcover) is opgedeeld in 3 hardcovers (reprint van andere uitgeverij).
Deel 1 Softcover
Deel 2 Softcover (Companion)
Deel 1 Hardcover
Deel 2 Hardcover
Deel 3 Hardcover (companion)
Kheb ze trouwens allemaal
Ik kreeg hem ook. Eens kijken of het bedrag al gemachtigd is...quote:
[ Bericht 47% gewijzigd door GSMboy op 15-10-2013 23:12:28 ]
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:07 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ik kreeg hem ook. Eens kijken of het bedrag al gemachtigd is...
Benieuwd wanneer hij verstuurd wordt....
Toch wel jammer dat de NL'se versies van de verhalen iets minder details kennen.
Zo was er een verhaal waarbij er een paar sex-getinte grappen uit gehaald zijn....
De kenners weten wat ik bedoel, en zo niet:Dat is bekend inderdaad, beide fragmenten komen uit het Prisoner of White Agony Creek verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het niet zo heel erg dat die dingetjes gecensureerd zijn, ik vind persoonlijk Keno Don Rosa hier ook iets te ver gaan. Ik vind het super dat hij er allemaal dingetjes instopt die alleen de oplettende lezer ziet, maar van mij hoeven die schuine grappen niet. Als we puur naar deze acties op zich kijken kun je het zien als censuur (de tekenaar/schrijver heeft het anders bedoeld), maar het strookt niet echt met het hele duckstad universum. Ik ben al jaren volwassen, maar de doelgroep hier moet toch kinderen zijn volgens mij.Chaos is a ladder.
Kinderen zien die grappen vaak niet. Daarom vind ik het wel grappig dat die details eraan worden toegevoegd. Maar de Engelse/Amerikaanse strips lezen lekkerder. Vaker is de tekst in het dialect van de persoon geschreven, en zijn uitdrukkingen (GROAN, GASP... etc) in tekstballonnen vaak wat speelser getekend, terwijl het bij ons gewoon overduidelijk getypt is, waardoor de emotie minder naar voren komt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:59 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Dat is bekend inderdaad, beide fragmenten komen uit het Prisoner of White Agony Creek verhaal.
Ik vind het niet zo heel erg dat die dingetjes gecensureerd zijn, ik vind persoonlijk Keno Don Rosa hier ook iets te ver gaan. Ik vind het super dat hij er allemaal dingetjes instopt die alleen de oplettende lezer ziet, maar van mij hoeven die schuine grappen niet. Als we puur naar deze acties op zich kijken kun je het zien als censuur (de tekenaar/schrijver heeft het anders bedoeld), maar het strookt niet echt met het hele duckstad universum. Ik ben al jaren volwassen, maar de doelgroep hier moet toch kinderen zijn volgens mij.
Dat veel kinderen het niet begrijpen maakt niet uit, ik vind het niet erg passend binnen het donald duck universum. Don Rosa neemt al heel erg veel vrijheden hier in, en dit vind ik net too much.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:57 schreef GSMboy het volgende:
Kinderen zien die grappen vaak niet. Daarom vind ik het wel grappig dat die details eraan worden toegevoegd.
Oh, dat is inderdaad wel jammer. Niet dat dat het leesplezier minder zou maken, maar vooral dat als ik iets 'ouds' bestel ik ook liever heb dat het onaangepast is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:45 schreef GSMboy het volgende:
Ik ook, jammer dat ze het over de Euro hebben.
Inderdaad een minpuntje. Hou je gewoon aan de toen gebruikelijke munteenheid.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:45 schreef GSMboy het volgende:
Ik ook, jammer dat ze het over de Euro hebben.
In dit boek is het geld anders wel zilver/koper kleurig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:47 schreef ASSpirine het volgende:
Sowieso worden opnieuw uitgegeven strips opnieuw ingekleurd. En afhankelijk daarvan, kunnen er grote verschillen ontstaan.
vb:
Het Geldpakhuis in de Amerikaanse strips van Carl Barks & Don Rosa is grijs, en het geld is allemaal zilverkleurig
In de Nederlandse versie, is het geldpakhuis (vaak) een kleurenfestijn, en het geld goudkleurig.
Klopt, in een voorafgaand verhaaltje staat erbij dat de tekenaar/scenarist (Keno Don Rosa, duhquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mooie uitgave met fantastische verhalen
Wel jammer dat Don Keno Rosa blijkbaar geen officiële goedkeuring wilde geven.
Ook in Nederland, zo ja... dan ga ik die ook kopen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:41 schreef ASSpirine het volgende:
Voor zij die geïnteresseerd zijn, alle Don Rosa verhalen zullen nu ook gebundeld worden en uitgegeven door Fantagraphics. Net als de Carl Barks collectie.
Maar dat komt pas binnen een half jaar op de markt geloof ik.
Niet?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:32 schreef maurisioo het volgende:
Ik houd 'm ingeseald. Hij is verder nu toch niet meer te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |