Da's juist tof. Ben je ze vergeten, staat de postbode aan de deur. Dan voelt het toch wel een beetje als pakjesavondquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:56 schreef seto het volgende:
Begin oktober worden ze waarschijnlijk pas verstuurd
Volgens mij was dat eerst http://duckstories.free.fr/, in elk geval leek het daar heel erg op. Nu een andere inhoud dus, helaas. Ik heb toen ook een begin gemaakt met alles downloaden, maar heb nooit alles gepakt. Ik hou me dan ook aanbevolen voor een zip-bestand van jouw kantquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:47 schreef ASSpirine het volgende:
Waarom kopen jullie niet gewoon de engelstalige versie? Heb ik ook gedn.
Ben op een gegeven moment gestopt met de DD, niet meer zo'n leuke verhalen meer in. Ook geen pockets meer, ineens cold turkey
Sporadisch koop ik nog een duckie in de winkel, als de tekenstijl en verhaal me op eerste zicht aanstaat. Maar sinds enkele jaren aan het verzamelen geslagen, ik koop nu de Engelstalige versies van de Carl Barks uitgaves (Amazon) en uiteraard het levensverhaal van Dagobert Duck. Sommige grappen kan je nu eenmaal niet één op één vertalen naar het Nederlands.
Zeker de moeite waard
Ik heb ook nog eens het volledige Carl Barks & Don Rosa archief opgeslagen van die ene website dat alles online had gegooid (ben naam even vergeten, maar helaas is het al offline gegaan). Heb die nu op mijn ipad staan, dus kan ik op elke moment één van de meesterlijke verhalen van de 2 grootmeesters bekijken.
Dat was het inderdaad, de site doet het toch niet meer? Ik kan nu op werk niet checken, kan ook zijn dat het gewoon geblokkeerd is. Neem aan dat er ook geen alternatief is?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Volgens mij was dat eerst http://duckstories.free.fr/, in elk geval leek het daar heel erg op. Nu een andere inhoud dus, helaas. Ik heb toen ook een begin gemaakt met alles downloaden, maar heb nooit alles gepakt. Ik hou me dan ook aanbevolen voor een zip-bestand van jouw kant
Omdat die voor de 2 delen bij elkaar minstens 200 dollar kosten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:47 schreef ASSpirine het volgende:
Waarom kopen jullie niet gewoon de engelstalige versie? Heb ik ook gedn.
Prijs is wel enorm hard gestegen zeg... Ik heb er ong 20-25 euro betaald per boek.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:40 schreef UltraR het volgende:
[..]
Omdat die voor de 2 delen bij elkaar minstens 200 dollar kosten.
De site is nu meer een naslagwerk over de familie Duck en DKR en Carl Barks.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:03 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Dat was het inderdaad, de site doet het toch niet meer? Ik kan nu op werk niet checken, kan ook zijn dat het gewoon geblokkeerd is. Neem aan dat er ook geen alternatief is?
Het bestand is wel enkele gig groot... Wel een probleempje, en hier en daar is er wat fout gelopen met het downloaden van een verhaal. Maar verder is alles perfect
Ik ookquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:11 schreef Bronson het volgende:
Email van Sanoma gehad met de bevestiging van de bestelling.
Is hij al verstuurd dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk cadeautje deze week, die extra Donald Duck.
Jezus wat zijn die duur gewordenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:47 schreef ASSpirine het volgende:
De originele 2 delen van Dagobert Ducks levensverhaal (rode softcover) is opgedeeld in 3 hardcovers (reprint van andere uitgeverij).
Deel 1 Softcover
Deel 2 Softcover (Companion)
Deel 1 Hardcover
Deel 2 Hardcover
Deel 3 Hardcover (companion)
Kheb ze trouwens allemaal
Ik kreeg hem ook. Eens kijken of het bedrag al gemachtigd is...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 47% gewijzigd door GSMboy op 15-10-2013 23:12:28 ]
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:07 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ik kreeg hem ook. Eens kijken of het bedrag al gemachtigd is...
Benieuwd wanneer hij verstuurd wordt....
Toch wel jammer dat de NL'se versies van de verhalen iets minder details kennen.
Zo was er een verhaal waarbij er een paar sex-getinte grappen uit gehaald zijn....
De kenners weten wat ik bedoel, en zo niet:Dat is bekend inderdaad, beide fragmenten komen uit het Prisoner of White Agony Creek verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het niet zo heel erg dat die dingetjes gecensureerd zijn, ik vind persoonlijk Keno Don Rosa hier ook iets te ver gaan. Ik vind het super dat hij er allemaal dingetjes instopt die alleen de oplettende lezer ziet, maar van mij hoeven die schuine grappen niet. Als we puur naar deze acties op zich kijken kun je het zien als censuur (de tekenaar/schrijver heeft het anders bedoeld), maar het strookt niet echt met het hele duckstad universum. Ik ben al jaren volwassen, maar de doelgroep hier moet toch kinderen zijn volgens mij.Chaos is a ladder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |