Bedoel je die oude dubbel Pockets oid? Volgens mij heb ik er daar nog een paar van.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
Die verhalen met Diederik in de jaren '70, dat was pas wat.
Omdat die saai waren en niet in een stripblad thuishoren.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
Zo oud zijn die nog niet.
Die verhalen met Diederik in de jaren '70, dat was pas wat.
Of die prachtige leesverhalen, wanneer zijn ze daar trouwens mee gestopt, eind jaren '90?
Deze verhalen hebben ook nog eens in de Donald Duck Extra gestaan. Prachtige verhalen! Mocht je ze ergens vinden, laat het wetenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef seto het volgende:
Kom er net achter dat al die verhalen in 2005 gereprint zijn in één verzamelingNu even op zoek naar een internationale shipper die niet 30 euro verzendkosten vraagt..
Hier die ene pagina trouwens;
[ afbeelding ]
Ga je mond spoelenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Keno Don Rosa is misschien nog wel een grotere held dan Carl Barks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keno_Don_Rosa
Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrondquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:22 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen
Maar Don Rosa heeft zeker leuke verhalen geschreven en dan met name het levensverhaal van Dagobert Duck. Alleen ik begon me, zeker in zijn latere verhalen, te ergeren aan het (mijn inziens) overbodige sentimenteel gedoe (zo vaak een referentie naar zijn 'verloren liefde Goldie' of, het verlies van zijn familie)
dat levensverhaal Dagobert was echt mooi gedaanquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrond
Hier bijvoorbeeld de kat met het ooglapje, die muis die achter de kat aangaat, dat 'For sale' bordje op de brandkraan.
[ afbeelding ]
En hier de professor die een sleutel weggooit die neerkomt op een voorbijganger
[ afbeelding ]
Je begrijpt me verkeerd. Die overdreven sentimentaliteit komt nauwelijks in het levensverhaal voor, maar juist in zijn latere verhalen. Zijn oog voor detail vind ik ook zeker 1 van zijn sterkste punten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrond
Hier bijvoorbeeld de kat met het ooglapje, die muis die achter de kat aangaat, dat 'For sale' bordje op de brandkraan.
[ afbeelding ]
En hier de professor die een sleutel weggooit die neerkomt op een voorbijganger
[ afbeelding ]
Hij gaat juist niet mee, omdat hij nog geen afscheid kan nemen van zijn grote liefde (in zijn eigen Kalevala, de Yukon). Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, maar dat vind ik juist zo tof. Maakt het personage completer. Op Wikipedia staat ook vermeld dat hij door de jaren heen wat zachtaardiger werd in de verhalen van andere tekenaars.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:30 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Die overdreven sentimentaliteit komt nauwelijks in het levensverhaal voor, maar juist in zijn latere verhalen. Zijn oog voor detail vind ik ook zeker 1 van zijn sterkste punten.
Voorbeeld: Dan krijg Dagobert de kans om naar zijn 'verloren liefde' te gaan[ afbeelding ]
En dan 3 pagina's later komt hij er op terug door te zeggen dat het voorwerp hem herinnert aan het feit waarom die terug gekomen is
[ afbeelding ]
Maar dat dan in veel meer verhalen, sorry ik ben daar niet zo van
Geef mij maar Barks
[ afbeelding ]
?quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:28 schreef frumslegnulk het volgende:
Iemand nog belang bij een setje viltstiften?
Wilde net hetzelfde vragen. Gratis af te halen!quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:28 schreef frumslegnulk het volgende:
Iemand nog belang bij een setje viltstiften?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef Klipnap het volgende:
Kennelijk gaan ze elke maand een provincie doen. Leuk, een blad vol met Limburgers dit jaar![]()
Oja, Geert de kangoeroe rot op naar zijn eigen land!
Mijn moeder wil ook steeds mijn DD's weggeven aan kleine kinderenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:47 schreef bobbernaut het volgende:
ik was echt blij met die stiften! want moet binnenkort bio toets maken over het hart en daarvoor heb je allemaal kleurtjes nodig
toch zonde dat ik heel veel jaargangen DD weekblad heb weggedaan aan de buren met.. kleine kinderen...
Welke? Die met die vanillevla?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:36 schreef maurisioo het volgende:
Zat deze week gewoon een verhaal in van een paar jaar geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |