Weekjes waren altijd mijn favoriete onderdeel van het bladquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef Borizzz het volgende:
Een weekje in de regen
Een weekje verliefd
Een weekje...
Die mag inderdaad wel vaker.
Goofy geeft les, Donald vs Bolderbast mag van mij elke week wel.
In het vorige topic werd het weekje van het afgelopen nummer niet leuk gevonden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:33 schreef diederikdukkie het volgende:
Waar slaat de titel op,een weekje is baas.
Pas dan de TT nog even aan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
In het vorige topic werd het weekje van het afgelopen nummer niet leuk gevonden.
Of een paar weken terug toen hij een paparazzi was en Parijsje Heeldom ging fotograferenquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:46 schreef Borizzz het volgende:
Soms zijn het ook de kleine details die de Donald Duck leuk maken.
Bijvoorbeeld deze week: donald doet alles om de tango te leren dansen. Hij leest boeken getiteld Tango in de diepte, Tango in tanga, Van Mango tot Tango
Vervolgens gaat hij naar El shoppe del Tanguerro, een tangokleding speciaalzaak.
Die Duck heb ik nu voor me (leesmap), geweldig verhaal, en geweldige woordspelingen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:22 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Of een paar weken terug toen hij een paparazzi was en Parijsje Heeldom ging fotograferen
Die was ook vet jaquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:22 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Of een paar weken terug toen hij een paparazzi was en Parijsje Heeldom ging fotograferen
Die zijn simpelweg klote. Ik snap ook niet waarom ze Carioca weggehaald hebben. Die was toch al ondervertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:24 schreef Nina-Sanders het volgende:
Wat is er gebeurd met de strips op de achterkant? Ik vind de strips best wel flauw eindigen tegenwoordig?
Hoe komt, een nieuwe waardeloze tekenaar?
ik had er ook al een aangemaaktquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:08 schreef kanovinnie het volgende:
Nu nog 1 toch? Heb er net 1 op slot gedaan. Waar is die derde dan?
had ik pas ook. Had gelijk gebeld en had dinsdag een nieuwequote:
Die van mij komt tegenwoordig op donderdagquote:
Het is vaak een potpouuri van Nederlandse, Duitse, Scandinavische en Amerikaanse strips, al zijn die laatste vooral de oudere verhalen (vaak met dikke lijnen getekend).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:50 schreef Quisho het volgende:
Ik vraag me af hoe ze het maken. Importeren ze de strips uit de US en zetten ze dan nederlandse teksten neer of wordt het echt hier getekend en geschreven?
waar staat die?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef bijdehand het volgende:
Het 'weekje' op facebook is ook heel leuk
Bij foti's denk ik. Kwamen toen elke dag op mn prikbord.quote:
Zwarte Magica wordt weer mooi op haar nummer gezet! Maar ik snap de Mickey Lost 't Op niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Zwarte Magica wordt weer mooi op haar nummer gezet! Maar ik snap de Mickey Lost 't Op niet!Ik ga nu checken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kloep kloep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:14 schreef Borizzz het volgende:
ideetje:Dat is ook wel een hele scherpe inderdaad! En hij heeft zo'n inteeltkop dat niemand hem verdenkt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel leuke verhalen deze week. Wordt steeds weer iets beter![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:14 schreef Borizzz het volgende:
ideetje:Wis en waarachtig, je had gelijk! Al houden ze wel de optie van het meisje open.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Alleen het grote kind was sterk genoeg en had lange armen om het Grote Boek vlug te pikken. Het meisje keek chagrijnig, maar dat zegt niks. Dat kijken sommige mensen altijd, terwijl ze best blij kunnen zijn. En zeg nu zelf, als Sinterklaas langskomt ben je toch altijd blij? Tenzij je een slecht geweten hebt, natuurlijk...
Die optie laten ze dus nog open. Misschien was het wel een complot. Brillemans ziet er wel intelligent uit, dus die is het mastermind. Die lange dwarrel was de uitvoerende partij en dat grietje is boos/chago omdat, nouja, omdat het een vrouw is.quote:Op zondag 4 december 2011 16:48 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht juist, het meisje is chago dus ze heeft een slecht geweten.
http://www.donaldduck.nl/dagboek/detail/619quote:Op zondag 4 december 2011 17:30 schreef CamelNLD het volgende:
Waarom staat het antwoord nog niet op de site :S
mag van mij bijv elke maand welquote:Op zondag 4 december 2011 19:05 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat lange weekend van Joe Carioca en z'n oma vond ik trouwens erg leuk
Lol hmmmquote:Op zondag 4 december 2011 17:36 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
http://www.donaldduck.nl/dagboek/detail/619
inderdaadquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:02 schreef kilon het volgende:
Het blad bestaat 60 jaar dus krijgen abonnees deze week een donald duck pocket erbij. Kijk, dat zijn toch de redenen om gewoon nog even lid te blijven.
Ja kut, ik was net gestopt met het kopen van de pockets....quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
inderdaad
maar volgens mij kreeg ik vorig jaar ook al zo'n pocket erbij.
Ja is de 2e in korte tijd, in de 20 jaar ervoor heb ik er volgens mij nooit 1 gehadquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
inderdaad
maar volgens mij kreeg ik vorig jaar ook al zo'n pocket erbij.
Ik vind de pockets juist leukere verhalen hebben dan het weekblad. In het gewone blad staan namelijk alleen maar gekopieerde korte verhalen in, waarvan de helft ook niet eens over donald duck en co gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:28 schreef Klipnap het volgende:
Die pockets zijn zo saai en slecht getekend.
Maar gelukkig is de oude tekenaar van de achterkant weer terug!
Dat ze die kleine verhaaltjes kopiëren oke.. maar soms heb ik het hoofdverhaal al in een donald duck uit 1960-70 gelezen. Dan is de halve donald duck ook niks meer waard.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik vind de pockets juist leukere verhalen hebben dan het weekblad. In het gewone blad staan namelijk alleen maar gekopieerde korte verhalen in, waarvan de helft ook niet eens over donald duck en co gaat.
Nee ik bedoel juist dat verhalen veel gekopieerd worden, en los daarvan dat er veel korte verhalen zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:02 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat ze die kleine verhaaltjes kopiëren oke.. maar soms heb ik het hoofdverhaal al in een donald duck uit 1960-70 gelezen. Dan is de halve donald duck ook niks meer waard.
Ik denk dat het merendeel van de lezers die verhalen alsnog niet gelezen heeftquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:02 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat ze die kleine verhaaltjes kopiëren oke.. maar soms heb ik het hoofdverhaal al in een donald duck uit 1960-70 gelezen. Dan is de halve donald duck ook niks meer waard.
De meeste verhalen worden idd niet letterlijk gekopieerd, maar meestal net in een andere vorm.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik denk dat het merendeel van de lezers die verhalen alsnog niet gelezen heeftIn al de jaren dat ik Donald Duck lees, kan ik me eigenlijk niet herinneren dat een (lang) verhaal twee keer geplaatst is. Wel een verhaal uit een pocket of DD Extra, maar buiten dat niet.
Donald Duck moet muntjes poetsen, gaat op avontuur met Oom Dagobert, die een schat vindt en Donald krijgt er vervolgens niets van? Dat is een terugkerend thema inderdaadquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:34 schreef maurisioo het volgende:
[..]
De meeste verhalen worden idd niet letterlijk gekopieerd, maar meestal net in een andere vorm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BAM dit is 3KB
Maar zo origineel zijn de pocketverhalen niet eens. Hoe vaak Dagobert al in de ruimte is geweest, of Donald in een andere dimensie, of hoe vaak ze al aliens tegen het lijf zijn gelopen, etc etc. Ze proberen zo overdreven origineel te zijn dat het jammerlijk faalt, en dan heb je ook nog eens die tekenstijl.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Donald Duck moet muntjes poetsen, gaat op avontuur met Oom Dagobert, die een schat vindt en Donald krijgt er vervolgens niets van? Dat is een terugkerend thema inderdaadIk denk dat de originele verhalen zo langzamerhand wel op zijn, ja. Het lange verhaal van deze week probeert wel origineel te zijn, maar ik trek die tekenstijl zo slecht
De achterkanttekenaar is
Jammer genoeg moet elk verhaal weer uitkomen bij hoe het was. Als er nou eens een ontzettend lang vervolg verhaal zou komen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:09 schreef FireFox1 het volgende:
Rare verhaal deze week. Dagobert die er persoonlijk voor zorgt dat Duckstad verontreinigd blijft? Ik hoopte op een happy end, maar die kwam er niet echt...
Ik 7quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:38 schreef Mr.DD het volgende:
Donald Duck bestaat 60 jaar? Wauw, ik voel me oud worden. Ik was 8 toen het 50 jaar bestond. Snif.
Niet echt. Heb ik waarschijnlijk net gemistquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Dat doet me denken.. Een Donald Duck staat me heel goed bij. Het was kerst, en Donald had alle cadeaus verstopt in een deurkast, paste precies. Kwik Kwek en Kwak gingen de deur open maken, exact tekenen hoe de cadeautjes gestapeld waren, om ze (nadat ze gecheckt hadden wat er in zat) ze weer netjes terug te zetten.
Het stuk daarna weet ik niet exact, maar ze gingen een hele grote vuurpijl/rad/bom iets maken, maar dat ging fout en het huis stond in brand...? Donald was niet thuis, ziet allemaal brandweer bij hem thuis en Kwik Kwek en Kwak 'levenloos' op de stoep liggen. Maar ze leven toch nog het eindigt goed.
Heftig verhaal! Iemand een idee welke ik bedoel?
Kan ook een oudere zijn hoor, heb er zo'n 300 thuis liggenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:53 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Niet echt. Heb ik waarschijnlijk net gemist
Ik zevenquote:Op zondag 8 januari 2012 21:53 schreef Funkel het volgende:
Ik was 9...
... Toen het blad 40 jaar bestond
Dat eerste gedeelte komt me wel bekend voor, maar dat tweede niet echt. Zeker dat het hetzelfde verhaal was?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Dat doet me denken.. Een Donald Duck staat me heel goed bij. Het was kerst, en Donald had alle cadeaus verstopt in een deurkast, paste precies. Kwik Kwek en Kwak gingen de deur open maken, exact tekenen hoe de cadeautjes gestapeld waren, om ze (nadat ze gecheckt hadden wat er in zat) ze weer netjes terug te zetten.
Het stuk daarna weet ik niet exact, maar ze gingen een hele grote vuurpijl/rad/bom iets maken, maar dat ging fout en het huis stond in brand...? Donald was niet thuis, ziet allemaal brandweer bij hem thuis en Kwik Kwek en Kwak 'levenloos' op de stoep liggen. Maar ze leven toch nog het eindigt goed.
Ik ken 'm wel. Allebei, want het zijn er volgens mij inderdaad 2.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Het is in ieder geval een verhaal dat ergens in de periode 1995 - 2011 (zolang ben ik al lid) in de DD heeft gestaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Gelukkig wel ja! Geniale tekeningen. Kon me mateloos irriteren aan de slechte tekenstijl van de vorige achterkant.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:28 schreef Klipnap het volgende:
Die pockets zijn zo saai en slecht getekend.
Maar gelukkig is de oude tekenaar van de achterkant weer terug!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |