abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2012 @ 22:37:23 #101
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106582736
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:35 schreef Adrenalini het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja! Geniale tekeningen. Kon me mateloos irriteren aan de slechte tekenstijl van de vorige achterkant.

Weet iemand trouwens waarom vorig jaar Joe werd vervangen op de achterkant? Voor zover ik me kan herinneren is de achterkant altijd 1 jaar hetzelfde.
Ik vind Joe ook veel leuker, maar ik zou het niet weten.

Trouwens Dubbelduck in de pocket ;(
  maandag 9 januari 2012 @ 05:33:08 #102
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_106591334
Joe is cool
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_106592033
Ik snap trouwens ook niet waarom Joe Carioca vorig jaar werd vervangen, maar nu is er ook geen nieuwe strip op de achterkant gekomen. Dat is ook gek - ik vond het altijd leuk om bij het eerste nummer af te wachten wie er op de achterkant stond dat jaar.
pi_106592424
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom Joe Carioca vorig jaar werd vervangen, maar nu is er ook geen nieuwe strip op de achterkant gekomen. Dat is ook gek - ik vond het altijd leuk om bij het eerste nummer af te wachten wie er op de achterkant stond dat jaar.
Joe is echt 3x niks :(
pi_106592601
Ja, ik ken dit verhaal!
Volgens mij stond deze in een Sinterklaas special ergens in de jaren 90
Volgens mij hadden ze dat vuurpijl ding gemaakt omdat ze zich ergens schuldig over voelden ofzo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Dat doet me denken.. Een Donald Duck staat me heel goed bij. Het was kerst, en Donald had alle cadeaus verstopt in een deurkast, paste precies. Kwik Kwek en Kwak gingen de deur open maken, exact tekenen hoe de cadeautjes gestapeld waren, om ze (nadat ze gecheckt hadden wat er in zat) ze weer netjes terug te zetten.

Het stuk daarna weet ik niet exact, maar ze gingen een hele grote vuurpijl/rad/bom iets maken, maar dat ging fout en het huis stond in brand...? Donald was niet thuis, ziet allemaal brandweer bij hem thuis en Kwik Kwek en Kwak 'levenloos' op de stoep liggen. Maar ze leven toch nog het eindigt goed.

Heftig verhaal! Iemand een idee welke ik bedoel? :s)
Op &lt;a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"&gt;&lt;/a&gt; schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  maandag 9 januari 2012 @ 09:19:08 #106
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_106592817
De handigste aanbiedingen uit de winkels van Dagobert Duck op je timeline!
https://twitter.com/kwelsell

Dat hele Twitter-universum blijft toch ook wel tof zeg :D
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 9 januari 2012 @ 12:22:39 #107
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_106596991
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:05 schreef dralion13 het volgende:
Ja, ik ken dit verhaal!
Volgens mij stond deze in een Sinterklaas special ergens in de jaren 90
Volgens mij hadden ze dat vuurpijl ding gemaakt omdat ze zich ergens schuldig over voelden ofzo.

[..]

Wellicht ga ik de redactie mailen, kijken of ik antwoord krijg. :s) Ik wil hem weer lezen.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_106599029
Ik heb hem nog ergens thuis liggen volgens mij :D
Op &lt;a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"&gt;&lt;/a&gt; schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  maandag 9 januari 2012 @ 17:03:43 #109
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_106606295
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:31 schreef dralion13 het volgende:
Ik heb hem nog ergens thuis liggen volgens mij :D
Ik ook, maar ik heb 3 manden door elkaar. :P
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_106609502
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:03 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik heb 3 manden door elkaar. :P
Ik heb ze een keer uitgezocht en netjes per jaargang in een ordner gedaan (wel geperforeerd dus, maar ik werd gek van die losse donald ducks :P). Nu staat er een mooi rijtje mappen met DD's in de berging. Ik laat alleen de huidige jaargang in huis liggen. :)
pi_106609548
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik heb ze een keer uitgezocht en netjes per jaargang in een ordner gedaan (wel geperforeerd dus, maar ik werd gek van die losse donald ducks :P). Nu staat er een mooi rijtje mappen met DD's in de berging. Ik laat alleen de huidige jaargang in huis liggen. :)
Ik vond het zonde om de Donald Ducks te perforeren, dus heb ik een jaargang (mijn eerste) allemaal in van die hoesjes gedaan en die in de map gestopt :P
  maandag 9 januari 2012 @ 20:59:14 #112
351760 Adrenalini
Amazing Adrenalini Brothers
pi_106617098
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Geen nieuwe strip op de achterkant gekomen? Ik ben toch echt heel blij dat er dit jaar weer de geniaal getekende Donald op de achterkant staat!
pi_106626737
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:37 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik vind Joe ook veel leuker, maar ik zou het niet weten.

Trouwens Dubbelduck in de pocket ;(
Dubbelduck _O_ Ik heb nou 3 boekjes uit die serie. Ik vind het een verfrissende verhaal lijn met een erg mooie teken stijl
pi_106626913
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:48 schreef Mr.DD het volgende:
Dat doet me denken.. Een Donald Duck staat me heel goed bij. Het was kerst, en Donald had alle cadeaus verstopt in een deurkast, paste precies. Kwik Kwek en Kwak gingen de deur open maken, exact tekenen hoe de cadeautjes gestapeld waren, om ze (nadat ze gecheckt hadden wat er in zat) ze weer netjes terug te zetten.

Het stuk daarna weet ik niet exact, maar ze gingen een hele grote vuurpijl/rad/bom iets maken, maar dat ging fout en het huis stond in brand...? Donald was niet thuis, ziet allemaal brandweer bij hem thuis en Kwik Kwek en Kwak 'levenloos' op de stoep liggen. Maar ze leven toch nog het eindigt goed.

Heftig verhaal! Iemand een idee welke ik bedoel? :s)
Ik herken het verhaal maar ik kan zo even niet plaatsen in welk jaar dat ongeveer geweest moet zijn. Misschien als ik me verveel dat ik er naar zoek, heb er best wel wat op volgorde liggen
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:21:47 #115
365131 SchattigeHenk
Eindbaas. Held. Enzo.
pi_106632203
Midas is geen baas, Midas is zeer eentonig en een faalhaas. Een ordinaire dakduif. Hij kan in 60 jaar niet 1 big vangen, wat ben je dan voor wolf?
Nee.
pi_106635802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:21 schreef SchattigeHenk het volgende:
Midas is geen baas, Midas is zeer eentonig en een faalhaas. Een ordinaire dakduif. Hij kan in 60 jaar niet 1 big vangen, wat ben je dan voor wolf?
Die verhalen worden ook echt saai, maar ik vind de booswichten club soms nog wel leuk.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:38:21 #117
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106637280
Ik vond die oude stripboeken over Dagobert Duck altijd tof, met hoe hij zijn fortuin had vergaard en zijn levensverhaal.

Een verhaal wat me altijd bij is gebleven is dat Dagobert terug ging naar het kasteel van zijn voorouders, er iets mis ging en hij uiteindelijk werd geholpen door de geesten van zijn voorouders en hij afscheid nam van een graf naast het kasteel. Of het verhaal dat hij vast wordt gehouden op een boot, iemand zijn dode moeder beledigt en hij vervolgens de hele boot in elkaar ramt :D Dat soort toffe verhalen stonden helaas nooit in de Donald Duck.

Misschien binnenkort maar nog eens thuis bij mijn ouders kijken welke er nog liggen :)
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:24:56 #118
27454 InTrePidIvity
pi_106638924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:38 schreef seto het volgende:
Ik vond die oude stripboeken over Dagobert Duck altijd tof, met hoe hij zijn fortuin had vergaard en zijn levensverhaal.

[ afbeelding ]

Een verhaal wat me altijd bij is gebleven is dat Dagobert terug ging naar het kasteel van zijn voorouders, er iets mis ging en hij uiteindelijk werd geholpen door de geesten van zijn voorouders en hij afscheid nam van een graf naast het kasteel. Of het verhaal dat hij vast wordt gehouden op een boot, iemand zijn dode moeder beledigt en hij vervolgens de hele boot in elkaar ramt :D Dat soort toffe verhalen stonden helaas nooit in de Donald Duck.

Misschien binnenkort maar nog eens thuis bij mijn ouders kijken welke er nog liggen :)
Venijn McSnekke was dat op die boot volgens mij, dat is echt een heel stoer verhaal. Vliegt er door het raam een vleugel+pianist :D Hier te lezen!

Dat andere verhaal wat je noemt is deze.

Dit is ook zo'n tof verhaal, vooral het begin met de wilde dieren _O_

pi_106639548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:24 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Venijn McSnekke was dat op die boot volgens mij, dat is echt een heel stoer verhaal. Vliegt er door het raam een vleugel+pianist :D Hier te lezen!

Dat andere verhaal wat je noemt is deze.

Dit is ook zo'n tof verhaal, vooral het begin met de wilde dieren _O_

[ afbeelding ]
Wow dat eerste verhaal _O_
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:41:44 #120
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106639567
Kom er net achter dat al die verhalen in 2005 gereprint zijn in één verzameling :o Nu even op zoek naar een internationale shipper die niet 30 euro verzendkosten vraagt..

Hier die ene pagina trouwens;

O+
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:44:42 #121
27454 InTrePidIvity
pi_106639681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef seto het volgende:
Kom er net achter dat al die verhalen in 2005 gereprint zijn in één verzameling :o Nu even op zoek naar een internationale shipper die niet 30 euro verzendkosten vraagt..

[ afbeelding ]

O+
Als je die vindt, dan mag je dat hier plaatsen :Y
pi_106639692
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:44 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Als je die vindt, dan mag je dat hier plaatsen :Y
Dit :D
pi_106639924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:38 schreef seto het volgende:

[ afbeelding ]

Keno Don Rosa is misschien nog wel een grotere held dan Carl Barks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keno_Don_Rosa
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:03:37 #124
27454 InTrePidIvity
pi_106640444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ook tof dat hij ergens in het eerste plaatje van een strip bijna altijd D.U.C.K. (Dedicated to Uncle Carl from Keno) neerzet.

In de voet van het tafeltje met de vissenkom
Het onderste stapeltje bankbiljetten
De geldmeter naast Donald
pi_106640940
Ik vind dat de verhalen vroeger veel mooier getekend waren, met name die van Don Rosa. :)
pi_106641736
Zo oud zijn die nog niet.
Die verhalen met Diederik in de jaren '70, dat was pas wat.
Of die prachtige leesverhalen, wanneer zijn ze daar trouwens mee gestopt, eind jaren '90?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:55:21 #127
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106644469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
Bedoel je die oude dubbel Pockets oid? Volgens mij heb ik er daar nog een paar van.
Seto is zo ene baas he
pi_106647741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
Zo oud zijn die nog niet.
Of die prachtige leesverhalen, wanneer zijn ze daar trouwens mee gestopt, eind jaren '90?
Omdat die saai waren en niet in een stripblad thuishoren.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:30:05 #129
351760 Adrenalini
Amazing Adrenalini Brothers
pi_106656352
quote:

[ afbeelding ]

O+
Deze verhalen hebben ook nog eens in de Donald Duck Extra gestaan. Prachtige verhalen! Mocht je ze ergens vinden, laat het weten :)
pi_106732414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen o|O
Maar Don Rosa heeft zeker leuke verhalen geschreven en dan met name het levensverhaal van Dagobert Duck. Alleen ik begon me, zeker in zijn latere verhalen, te ergeren aan het (mijn inziens) overbodige sentimenteel gedoe (zo vaak een referentie naar zijn 'verloren liefde Goldie' of, het verlies van zijn familie :r )
pi_106736093
Volgende week Fryslan Boppe!
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:51:50 #132
27454 InTrePidIvity
pi_106736764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:22 schreef DuranK het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen o|O
Maar Don Rosa heeft zeker leuke verhalen geschreven en dan met name het levensverhaal van Dagobert Duck. Alleen ik begon me, zeker in zijn latere verhalen, te ergeren aan het (mijn inziens) overbodige sentimenteel gedoe (zo vaak een referentie naar zijn 'verloren liefde Goldie' of, het verlies van zijn familie :r )
Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrond :D

Hier bijvoorbeeld de kat met het ooglapje, die muis die achter de kat aangaat, dat 'For sale' bordje op de brandkraan.

En hier de professor die een sleutel weggooit die neerkomt op een voorbijganger :D
pi_106738204
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dat past toch juist bij zo'n levensverhaal? Wat ik bij Don Rosa zo tof vind, zijn die kleine dingen die gebeuren op de achtergrond :D

Hier bijvoorbeeld de kat met het ooglapje, die muis die achter de kat aangaat, dat 'For sale' bordje op de brandkraan.
[ afbeelding ]

En hier de professor die een sleutel weggooit die neerkomt op een voorbijganger :D
[ afbeelding ]
dat levensverhaal Dagobert was echt mooi gedaan :)
en dat in rond de 25 pagina's per verhaal :) (hoewel het van mij best langer had gemogen trouwens :P)
Robert Moog died for our synths
pi_106742342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je begrijpt me verkeerd. Die overdreven sentimentaliteit komt nauwelijks in het levensverhaal voor, maar juist in zijn latere verhalen. Zijn oog voor detail vind ik ook zeker 1 van zijn sterkste punten.

Voorbeeld: Dan krijg Dagobert de kans om naar zijn 'verloren liefde' te gaan
En dan 3 pagina's later komt hij er op terug door te zeggen dat het voorwerp hem herinnert aan het feit waarom die terug gekomen is

Maar dat dan in veel meer verhalen, sorry ik ben daar niet zo van

Geef mij maar Barks
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:51:52 #135
27454 InTrePidIvity
pi_106743462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:30 schreef DuranK het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd. Die overdreven sentimentaliteit komt nauwelijks in het levensverhaal voor, maar juist in zijn latere verhalen. Zijn oog voor detail vind ik ook zeker 1 van zijn sterkste punten.

Voorbeeld: Dan krijg Dagobert de kans om naar zijn 'verloren liefde' te gaan[ afbeelding ]
En dan 3 pagina's later komt hij er op terug door te zeggen dat het voorwerp hem herinnert aan het feit waarom die terug gekomen is
[ afbeelding ]

Maar dat dan in veel meer verhalen, sorry ik ben daar niet zo van

Geef mij maar Barks
[ afbeelding ]
Hij gaat juist niet mee, omdat hij nog geen afscheid kan nemen van zijn grote liefde (in zijn eigen Kalevala, de Yukon). Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, maar dat vind ik juist zo tof. Maakt het personage completer. Op Wikipedia staat ook vermeld dat hij door de jaren heen wat zachtaardiger werd in de verhalen van andere tekenaars.

Overigens sluit het verhaal van Barks dat je aanhaalt, ook af met een sentimentele Oom Dagobert :P

vrijdag 13 januari 2012 @ 09:40:55 #136
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_106752560
Gisteren bij het opruimen van de zolder kwam ik alle edities (op deel 2 na :( ) van het Levensverhaal weer tegen.

Blijft een mooie serie
pi_106797315
De Donald Duck van gisteren had wel een paar slechte verhalen zeg :')
Hoewel die van Kareltje wel leuk was
pi_107000775
Iemand nog belang bij een setje viltstiften? :P
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:35:40 #139
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_107001086
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:28 schreef frumslegnulk het volgende:
?

Zit dat erbij deze week, heb 'm namelijk nog niet binnen.
pi_107003209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:28 schreef frumslegnulk het volgende:
Wilde net hetzelfde vragen. Gratis af te halen!
Betaal ik daar nou voor. :')
pi_107005716
Kennelijk gaan ze elke maand een provincie doen. Leuk, een blad vol met Limburgers dit jaar :r

Oja, Geert de kangoeroe rot op naar zijn eigen land! :W
pi_107019392
Ik vind het echt een leuk idee juist, om iedere maand een provincie te doen. :) Vond deze ook echt leuk (maar mijn hele familie is Fries, dus dat scheelt ook :P).
pi_107030620
Fail, disneycomics link was hierboven al gedeeld.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 22:47:44 #144
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_107081112
ik was echt blij met die stiften! want moet binnenkort bio toets maken over het hart en daarvoor heb je allemaal kleurtjes nodig :P

toch zonde dat ik heel veel jaargangen DD weekblad heb weggedaan aan de buren met.. kleine kinderen... :'(
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_107235030
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef Klipnap het volgende:
Kennelijk gaan ze elke maand een provincie doen. Leuk, een blad vol met Limburgers dit jaar :r

Oja, Geert de kangoeroe rot op naar zijn eigen land! :W
:D

Vond wel dat ze in het Duck verhaal geforceerd termen en plaatsen uit Friesland er in gooiden.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:52:16 #146
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_107235550
Al die levensverhalen van Dagobert waren echt de mooiste verhalen.
Sowieso, elk verhaal van Don Rosa/Barks waar Donald weer naar het buitenland ging. _O_
pi_107236688
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:47 schreef bobbernaut het volgende:
ik was echt blij met die stiften! want moet binnenkort bio toets maken over het hart en daarvoor heb je allemaal kleurtjes nodig :P

toch zonde dat ik heel veel jaargangen DD weekblad heb weggedaan aan de buren met.. kleine kinderen... :'(
Mijn moeder wil ook steeds mijn DD's weggeven aan kleine kinderen ;(
Blijf van mijn Ducks!
pi_107563684
Zat deze week gewoon een verhaal in van een paar jaar geleden. :')
pi_107567600
Waar halen jullie die engelse donald duck stripverhalen vandaan?Zou graag mijn engels verbeteren en dit vind ik wel een leuke manier _O_
pi_107572420
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:36 schreef maurisioo het volgende:
Zat deze week gewoon een verhaal in van een paar jaar geleden. :')
Welke? Die met die vanillevla?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 22:02:39 #152
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107575297
quote:
Mwoah, vond 't veel leuker toen het KLB-subforum in de Donald Duck kwam eigenlijk.
AFC AJAX
pi_107582633
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:16 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Welke? Die met die vanillevla?
Die dolmatiers
pi_107587219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:41 schreef Mvr.Poes het volgende:
Waar halen jullie die engelse donald duck stripverhalen vandaan?Zou graag mijn engels verbeteren en dit vind ik wel een leuke manier _O_
Er zijn juist voor dat doel sinds een jaar Engelse Donald Duck pockets verkrijgbaar, gericht op scholieren/volwassenen die hun Engels willen verbeteren. Op donaldduck.nl staat vast wel ergens wanneer en hoe vaak die uitkomen. :)
pi_107587809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:41 schreef Mvr.Poes het volgende:
http://disneycomics.free.fr/
pi_107592484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Er zijn juist voor dat doel sinds een jaar Engelse Donald Duck pockets verkrijgbaar, gericht op scholieren/volwassenen die hun Engels willen verbeteren. Op donaldduck.nl staat vast wel ergens wanneer en hoe vaak die uitkomen. :)
Die zijn vrij slecht, belabberde verhalen.
pi_107726425
Bedankt voor de reacties!

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Vooral deze opmerking vind ik erg interessant,ga ik naar kijken!
pi_107730454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:13 schreef Mvr.Poes het volgende:
Bedankt voor de reacties!

[..]

Vooral deze opmerking vind ik erg interessant,ga ik naar kijken!
Graag gedaan. :)
pi_108459197
Ah lelijk, een paar weken terug hadden ze gewoon dezelfde tekening op de voorkant als eentje uit 2006. :')
pi_108459390
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:50 schreef maurisioo het volgende:
Ah lelijk, een paar weken terug hadden ze gewoon dezelfde tekening op de voorkant als eentje uit 2006. :')
Ik geloofde er niets van, maar je hebt nog gelijk ook.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+19446
BZB - Zeven Sloten
pi_108472148
Dat verhaal in Japan was werl ERG slap.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:21:21 #163
27454 InTrePidIvity
pi_108476991
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:36 schreef Writersright het volgende:
Het slot is volgende week pas hè :P
pi_108477570
Hier trouwens een vraag: Ik zoek een bepaalde Duck. Het is er een uit de jaren '90 en ik zoek deze vanwege het hilarische openingsverhaal. Hierin hebben Donald en Dagobert mot en hebben en een weddenschap afsluiten waarbij Donald Dagoberts naam niet 3 keer mag noemen. Donald komt dan later in een quiz (geproduceerd door Dagobert) waarbij het antwoord uiteraard dagoBert Duck is.

Het is getekend in de 'moderne' stijl zoals de verhalen op de achterkant nu.
pi_108478149
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:36 schreef Writersright het volgende:
Mickey Mouse is altijd slap. Dit keer zelfs nog meer dan anders!
Die televisiebollen :')
pi_108478861
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:39 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Mickey Mouse is altijd slap. Dit keer zelfs nog meer dan anders!
Die televisiebollen :')
Paar weken terug was er wel een leuk verhaal met Goofy die dacht dat Mickey een alien was :D
pi_108478950
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:50 schreef Writersright het volgende:

[..]

Paar weken terug was er wel een leuk verhaal met Goofy die dacht dat Mickey een alien was :D
Dat was het slechtstgetekende verhaal in de Donald Duck dat ik ooit heb gezien.
pi_108480101
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef Writersright het volgende:
Hier trouwens een vraag: Ik zoek een bepaalde Duck. Het is er een uit de jaren '90 en ik zoek deze vanwege het hilarische openingsverhaal. Hierin hebben Donald en Dagobert mot en hebben en een weddenschap afsluiten waarbij Donald Dagoberts naam niet 3 keer mag noemen. Donald komt dan later in een quiz (geproduceerd door Dagobert) waarbij het antwoord uiteraard dagoBert Duck is.

Als je tijd genoeg hebt, kun je hier heel veel klikken :)
http://coa.inducks.org/publication.php?c=nl/DD
BZB - Zeven Sloten
  Spellchecker maandag 27 februari 2012 @ 21:13:51 #169
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_108480333
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:55 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik geloofde er niets van, maar je hebt nog gelijk ook.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+19446
Volgens mij is het voorblad van de afgelopen DD ook al eens eerder gebruikt; kwam me in ieder geval bekend voor.

Het zou me ook niets verbazen, aangezien er ook regelmatig verhalen uit oude DD's gerecycled worden :{
quote:

Ik weet exact, welk verhaal je bedoelt. Uiteraard weet ik echter niet exact, in welk nummer die stond..
Tevens -purist.
pi_108480643
Hebbes

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+92145

Lol @ die 2 gorilla's die dagobert meeneemt.
  maandag 27 februari 2012 @ 21:22:02 #171
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_108480834
quote:

je kan vragen op mcdrake.nl daar zitten lui die bijna alle verhalen uit hun kop kennen.
BAM dit is 3KB
  Spellchecker maandag 27 februari 2012 @ 21:27:55 #172
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_108481222
Behoorlijk ziek werk trouwens, om zo'n coa.inducks.org op te zetten en bij te houden 8)7
Tevens -purist.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:21:49 #173
246140 Klipnap
Petrowh <3
  Spellchecker zaterdag 3 maart 2012 @ 00:01:42 #174
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_108649185
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 23:21 schreef Klipnap het volgende:
Dat verhaal van Karel Paardepoot ;( Wat gebeurde er nou met zijn fietsstang? :')
Toen ik die las, wist ik dat dit topic weer omhoog zou komen :')
Tevens -purist.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:31:44 #175
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_108657397
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 23:21 schreef Klipnap het volgende:
Dat verhaal van Karel Paardepoot ;( Wat gebeurde er nou met zijn fietsstang? :')
Dat zag je al vanaf plaatje 1 aankomen :{
pi_109138692
Deze keer is het wel heeeel slecht met overal van die geforceerde Limburg-referenties in. Daarnaast is het hoofdvertaal slecht getekend en totaaaal niet grapppig. Laat ze maar stoppen met die provinciespecials want die halen het niveau niet bepaald omhoog.
pi_109138915
Ja dit ging nergens over.. te flauw, te voorspelbaar en teveel reclame
pi_109139013
Oh en dan ook nog die brievenbus bevuilen met debiele brieven:

-hoi, ik kom uit Limburg
-Hoi, ik spreek limburgs dialect
-hoi ik wil iets over limburg weten
-hoi we hebben vlaaien in limburg
pi_109397759
Paar juweeltjes uit '55

Prachtige cover, die vuist van Donald doet het hem (en lol @ dat GGD op dat busje)

Dagobert deed vroeger wel zaken met malafide figuren zeg. In dit verhaal wilde hij weten waarom de koeien van Oma Duck room geven ipv melk.

maandag 16 april 2012 @ 14:56:02 #180
354922 diederikdukkie
huh wad is dit helup mij
pi_110396613
Vieze oude Goofy.
ik hout van hontjes met ketjup
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:32:40 #181
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_110432182
quote:
_O-
Ik ga vandaag naar de bieb om te kijken of ik em kan vinden :')
Kaleidoscopiklimax
pi_110433175
quote:

[ afbeelding ]

O+
http://www.play.com/Books(...)d%2b&urlrefer=search

Bedoel je daar deze mee?
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:22:59 #183
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_110434261
Mickey lost het op is het leukst.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_110434443
quote:
Dat is alleen de companion.
BZB - Zeven Sloten
pi_110434883
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:27 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Dat is alleen de companion.
Hmm, is dat een groot verschil?
pi_110435845
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:38 schreef Bronson het volgende:

[..]

Hmm, is dat een groot verschil?
ja
http://en.wikipedia.org/w(...)oge_McDuck_Companion
BZB - Zeven Sloten
pi_110435888
Heb van mijn pa deel 1 van de 1957 bundel gekregen. Leuk zeg :D
Conscience do cost.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:00:47 #188
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112074490
Dacht hetzelfde. :P Man wat slecht. :')
  Spellchecker zondag 27 mei 2012 @ 14:56:09 #190
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112089078
Zojuist de Fryske DD gehaald. Later eens even doorlezen ^O^
Tevens -purist.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:55:56 #191
354922 diederikdukkie
huh wad is dit helup mij
pi_112892511
Slecht nummer deze week. Heeft echt nut,kaartjes voor een goochelshow geven aan eekhoorns.
ik hout van hontjes met ketjup
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:14:03 #192
27454 InTrePidIvity
pi_112893296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:55 schreef diederikdukkie het volgende:
Slecht nummer deze week. Heeft echt nut,kaartjes voor een goochelshow geven aan eekhoorns.
Dat dacht ik ook ja. Ben je toch beroerd bezig, als je een wereldberoemde goochelaar bent en je moet in een bos optreden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:30:43 #193
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_112894032
Wat een luie schrijvers hebben we toch...
pi_112895742
Iemand al die som uitgerekend op de achterkant deze week? (nr 25)

6:34 komt ie aan volgens mij :) 15 uur 34 minuten onderweg.
-HOP-
pi_112902678
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:14 schreef SilentSimon het volgende:
Iemand al die som uitgerekend op de achterkant deze week? (nr 25)

6:34 komt ie aan volgens mij :) 15 uur 34 minuten onderweg.
Heb de duck bij m'n ouders liggen, wat is de som?
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:06:30 #196
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_112906378
Over een paar weken gelderland. Benieuwd of het dan over de strijd arnhem-nijmegen gaat. Of juist het Achterhoekse boerenland..ideaal voor oma duck.
kloep kloep
pi_112913880
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:29 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Nee ik bedoel juist dat verhalen veel gekopieerd worden, en los daarvan dat er veel korte verhalen zijn. :P

Ik kreeg bij de donald duck pocket nr. 184. Als je dat leest zie je echt grote verschillen tussen die verhalen, en die in het weekblad. Bij de pockets is bijna nooit iets wat (bijna) gekopieerd is.
Beetje late reactie, maar het is wel eens voorgekomen dat een verhaal in 2 verschillende pockets is uitgebracht, alleen dan door een andere tekenaar uitgevoerd.
signatuurloos
  vrijdag 15 juni 2012 @ 03:07:20 #198
240618 Micson
The lonely stoner
pi_112914312
Laatst nog eens een Donald Duck gekocht, maar godverdomme wat een matigheid. Ik zou toch zweren dat de verhaaltjes van een 10tal jaar geleden vele malen gevatter waren en beter in elkaar zaten.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:36:36 #199
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112920366
In de andere provincie-specials zag je vaak mooie aangezichtjes van bekende plekken enzo, vond ik beetje tegenvallen deze keer. Ik had gehoopt dat Haarlem wat meer in beeld zou komen ipv Amsterdam :P Maarja, ze moeten keuzes maken natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')