http://www.volkskrant.nl/(...)rs-in-sprinter.dhtmlquote:Er komt een plaszak voor reizigers met hoge nood in de wc-loze sprinters. De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
Het gaat wel echt om reizigers met hoge nood, benadrukt een woordvoerder van de NS in de Telegraaf. Het zakje, dat handig is af te sluiten aan de bovenkant, is van afbreekbaar materiaal.
Of je krijgt een trechtertje in bruikleen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:14 schreef Leandra het volgende:
Voor de dames een plaszak en een plastuit?
En een teiltje met dreftquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of je krijgt een trechtertje in bruikleen.
Het blijft de NS.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En een teiltje met dreft afwasmiddel van de LidL
Nogal.quote:
Okee, zal de machinist blij mee zijnquote:De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
En die ruimte wordt van de rest van de trein gescheiden door een glazen wand waar je volgens mij (nog) gewoon doorheen kunt kijkenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee, zal de machinist blij mee zijn
Er is gelukkig een tweede cabine aanwezig in treinen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee, zal de machinist blij mee zijn
Die binnen no time behoorlijk vies zal zijn, omdat er af en toe 'naast gesproeid' wordt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er is gelukkig een tweede cabine aanwezig in treinen.
RTLquote:Bij calamiteiten, zoals een stilstaande trein bij slecht weer, kunnen ze een plaszak krijgen waarin ze hun behoefte kunnen doen. Maar, 'alleen in uiterste nood', zegt een NS-woordvoerder in De Telegraaf.
die moet je deponeren in de speciale units die de NS gaat plaatsen op elk station, wel ontworpen door een goeie ontwerper natuurlijk, kost wat extra maar dan heb je ook watquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:31 schreef DarkY.NL het volgende:
en daarna loop je met je zak rond of... ?
Als het alleen een plaszak is, lijkt het me duidelijk waar NS in dit geval voor staat: Niet Schijtenquote:
Gelukkig vervoerden ze niet De Beschaving. Anders deden we ons plasje nu nog steeds in een hoekje van een grot.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:36 schreef DaMart het volgende:
Ik vind het trouwens wel typisch dat zelfs 1 april vertraging heeft opgelopen bij de NS![]()
.
Bronquote:
Het meeneemtoilet (plaszak) is door de meeste deelnemers op de eerste marsdag van de 4Daagse als positief ervaren. Dat meldt Maria Hopman, onderzoekster van de Radboud Universiteit die een proef hiermee houdt. “Zelfs de dames zijn positief.”
precies. In NL heb je elke 15km zo'n beetje een benzinestation waar je prima naar het toilet kanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Werkelijk bedroevend. En dan vragen ze zich af waarom ze niet meer mensen in het openbaar vervoer krijgen
Relnichten in de trein zullen zich ook wel stil houden als iedereen met een zak pis in zijn handen staat.quote:
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:06 schreef zeeeend het volgende:
Het is natuurlijk Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus die dit allemaal mogelijk maakt .
In 2005 was die vetklomp met haar plakhaar al lekker in de weer met de NS,beetje haar eigen koers varen (typisch VVD) en nu spoort ze nog niet .
Want ze flikt datzelfde kunstje weer :http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)een-grip-op-prorail/
Zou eens kijken wie in haar familieband een hoge positie heeft bij Prorail of NS ,want hebben we het dan niet over belangenverstrengeling?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:24 schreef Gitank2 het volgende:
Wellicht kunnen ze ook reizigers inzetten om bevroren wissels te "ontdooien"
Dit ja, schandalig dat er niet op elk station een wc is als mr Overheid je zo graag in het OV wil hebben, en al helemaal schandalig dat áls er al een wc is, hij 50 eurocent kost en in 9 van de 10 gevallen nog gruwelijk ranzig is ook.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
Daarnaast roept de NS natuurlijk de problemen over zichzelf af. Als er regelmatig treinen rijden + de voorzieningen op stations goed zijn dan maakt het voor een reiziger niet uit om even de trein te verlaten voor een sanitaire stop.
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.
Het ontbreken van fatsoenlijke sanitaire voorzieningen is allemaal terug te voeren op geld besparen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.
De NS is gewoon een kutbedrijf, of het nou geprivatiseerd of in overheidshanden is.
Lees maar eens door. Interessant stuk.quote:Wie wil begrijpen wat er nu mis is op het Nederlandse spoor, moet terug naar het begin van de jaren negentig. Het Angelsaksische marktdenken overspoelde de wereld. Managers lieten zich in afgeladen zalen met duizenden tegelijk bekeren tot business process reengineering. Wereldwijd hadden politici, van liberaal tot socialist, een beduimeld exemplaar van de Amerikaanse bestseller Reinventing Government. How the Entrepreneurial Spirit is Transforming the Public Sector op het nachtkastje liggen.
Miljoenen werknemers, ambtenaren, burgers en klanten kreunden onder de gevolgen van de grootschalige ‘heruitvinding’ van bedrijven en overheidsinstellingen. Een cartoon uit die periode geeft de tijdsgeest mooi weer. Sneeuwwitje komt in het bos vier dwergen tegen. ‘Wie zijn jullie?’ vraagt ze. ‘Wij zijn de zeven dwergen,’ krijgt ze als antwoord. ‘Maar jullie zijn maar met z’n vieren!,’ reageert ze verbaasd. ‘Dan heb je zeker nog nooit van McKinsey gehoord...’
Dat ben ik helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
Dit inderdaad. Laten we wat dat betreft weer gewoon ons bij onze eigen Rijnlandse leest houden ipv dat Anglo-saksiche modelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Lees maar eens door. Interessant stuk.
http://www.veenmagazines.(...)nding_van_de_NS.html
... Dus?quote:De NS heeft altijd laten weten de klachten serieus te nemen, maar liet eerder al weten dat er bewust voor is gekozen om de Sprinters wc-loos te maken. "Elk toilet dat je plaatst kost vier zitplaatsen", liet een woordvoerder weten.
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Blaadje op de rails, plaszakje voor de reiziger... maar alleen als je echt heel nodig moet hoor!
En maar steeds meer betalen voor een kaartje.
Wat een zegen, die marktwerking in het openbaar vervoer.
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
Sociale kant eerder het logisch verstand wat totaal verloren gegaan is bij managers die alleen nog maar in $$$$ kunnen denken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
En kennelijk ziet de NS een toilet als een extraatje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
nou joepie... voor de privatisering hadden ze er geen last van. Waarschijnlijk omdat alle onderdelen van de NS nog gewoon samenwerkten en er voldoende personeel was om die dingen op tijd te laten rijden..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
In andere landen hebben ze ook blaadjes, toch schijnen ze er daar veel minder last van te hebbenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
heel erg weinig zelfs.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:32 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.
Ja, of een kind dat misselijk wordt, een vrouw die ongesteld wordt, etc.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:28 schreef SwiffMeister het volgende:
Wat nou als ik zo nodig moet dat ik zo'n zakje afvul en er niet 1 maar 2 nodig heb, moet ik dan bijbetalen?
Wat als ik aan de diaree ben?
Of een combinatie van beide?
Ik ben ook benieuwd naar:
"Ding-dong-ding! De sprinter naar Tilburg, Breda en Roosendaal zal pas over 15 minuten vertrekken wegens noodzakelijke schoonmaakwerkzaamheden... Herhaling..."
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.
Het zal ongetwijfeld van de regio afhangen, ik ben vooral bekend in Beieren en daar was het "Nahverkehr" prima geregeld. Als ik het vergelijk met Drenthe (waar ik woon), dan kun je hier met de trein echt nauwelijks ergens komen buiten de paar wat grotere steden. We hebben hier in totaal slechts 2 lijnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.
Al zal het ook wel per regio/trein afhangen. Maar zo slecht als sommige beweren is de NS nou ook weer niet.
Waarschijnlijk heeft de machinist de ruimte nodig op de terug weg van de trein. Want van die ronddraai emplacementen hebben we al lang niet meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:01 schreef DS4 het volgende:
Is het niet misschien een idee om in de lege ruimte van de machinist gewoon een toilet te zetten?
Of denk ik nu weer te simpel?
Tsja, in Australië heb je een stuk recht spoor van ~450km dwars door de woestijn, daar hebben ze inderdaad geen last van blaadjes. Als je hier door het midden van Nederland moet, kom je langs grote stukken natuur waar de bomen ~3 meter van het spoor staan, en ik vermoed dat Prorail en de NS niks liever willen dan al die dingen met een kettingzaag te lijf gaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In andere landen hebben ze ook blaadjes, toch schijnen ze er daar veel minder last van te hebben
quote:Machinisten over plaszak: Dit is een grap.
De vakbond voor rijdend personeel bij het spoor, de VVMC, vindt de plaszak waar het bedrijf mee komt voor reizigers met hoge nood 'verschrikkelijk'. "Toen ik het hoorde, dacht ik echt: dit is een grap", zegt bestuurder Wim Eilert van de vakbond.
Volgens de VVMC zijn de NS-plannen ook niet besproken met de machinisten, van wie de werkplek een soort toilet wordt. "Mensen laten plassen op iemand zijn werkplek, dat kan echt niet. Alleen al gezien de hygiëne, het is geen huis."
Het zegt ook wel weer wat over het (terechte) wantrouwen richting hun klanten. Kijk maar eens wat voor puinhoop de toiletten in de trein vaak zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef static het volgende:
Machinisten over plaszak: Dit is een grap
[..]
Als je pech hebt dat je naar een station moet waar alleen maar een sprinter komt en dat is dan het een na laatste station, dan kan het wel oplopen tot 45 minuten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
hoe lang zit je max. in zo'n sprinter?
Het gaat over calamiteiten, iets wat voor veel mensen in deze discussie blijkbaar een moeilijk woord is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vind het eigenlijk nogal gezeik over die wc's. Het gaat om de sprinters die je neemt voor niet al te lange afstanden. Regionale bussen hebben toch ook geen wc's.
Zie deze reactiequote:Bij calamiteiten, zoals een stilstaande trein bij slecht weer, kunnen ze een plaszak krijgen waarin ze hun behoefte kunnen doen. Maar, 'alleen in uiterste nood', zegt een NS-woordvoerder in De Telegraaf.
Uitstekend plan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:06 schreef Basp1 het volgende:
Waarschijnlijk heeft de machinist de ruimte nodig op de terug weg van de trein. Want van die ronddraai emplacementen hebben we al lang niet meer.
Maar we zouden natuurlijk de stoel van de machinist aan beide kanten kunnen vervangen door een porseleinen pot en er een multifunctionele ruimte van maken.
Precies. Mooi roze kleedje erover, zoals je dat vroeger nog eens zag...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:08 schreef Wokkel het volgende:
Hij kan toch gewoon op het deksel gaan zitten?
Ook op bedrijven zijn toilletten vaak een puinhoop daarom hebben de meeste bedrijven dagelijks een schoonmaker/s over de vloer. Bij treinen hebben ze flink bezuinigd op het schooonmaken bij de eindsstations dus is het niet meer dan logisch dat het vaak een puinhoop blijft in de toiletten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het zegt ook wel weer wat over het (terechte) wantrouwen richting hun klanten. Kijk maar eens wat voor puinhoop de toiletten in de trein vaak zijn.
En dan een boete wegens wildplassen krijgen.quote:
Buiten de stad mag je gewoon in de bosjes pissen hoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:15 schreef static het volgende:
[..]
En dan een boete wegens wildplassen krijgen.
Wat een onzin. Een stilstaande bus in een file mag je ook niet uit. Ook daar zie ik geen plaszakjes of wc's.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat over calamiteiten, iets wat voor veel mensen in deze discussie blijkbaar een moeilijk woord is.
[..]
Zie deze reactie
Aangezien je bij een stilstaande trein in een weiland vaak niet eens mag uitstappen vanwege de veiligheid gaat de vergelijking met een bus ook mank.
Daarom mogen de meete bussen ook op de vluchtstrook rijden tijdens files.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een stilstaande bus in een file mag je ook niet uit. Ook daar zie ik geen plaszakjes of wc's.
stuur naar DWDD of P&W of zo ... mooi toepasselijke combi van 2 actualiteiten (dood Jobs, plaszak NS)quote:
in een of ander obscuur kamertje bij de machinistquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:18 schreef FreckleSs het volgende:
Grapje zeker![]()
En als je moet plassen waar moet je dat dan doen?
Het mes snijdt aan 2 kanten: meer zitplaatsen in de toch al overvolle treinen, en minder reizigers, wat de overvolle treinen wat minder overvol doet worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!
Dat gaat niet in zo'n zakje. Da's een lastige. Misschien dat daar een soort van oplosbare emmer voor wordt bedacht.quote:
In het jasje van de conducteur. Is donker gekleurd, dus echt vlekken zal het niet geven.quote:
El Hamdoui belde,hij vroeg wanneer jullie weer samen de trein naar amsterdam nemen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In het jasje van de conducteur. Is donker gekleurd, dus echt vlekken zal het niet geven.²
Past zijn Mercedes in een treincoupé?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:55 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
El Hamdoui belde,hij vroeg wanneer jullie weer samen de trein naar amsterdam nemen?
u serious?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit.. De sprinter is een stoptrein waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij nog steeds opwinden over deze nonsense. Waar was men toen de NS besliste over het ontwerp van de nieuwe treinen? Het point of no return is al mijlenver gepasseerd, wacht maar tot er weer nieuwe treinen aangeschaft worden.
Ik geloof er geen klap van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?
Geen idee, maar zeker van de politiek verwacht ik wel dat zij zich daar mee bezig houden als aandeelhouder van de NS in plaats van uiterst populistisch achteraf een hoop stampij te maken. De jongens en meisjes in Den Haag hebben zitten slapen, hopelijk zijn ze bij de volgende aankopen van treinen weer wakker.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen idee, maar zeker van de politiek verwacht ik wel dat zij zich daar mee bezig houden als aandeelhouder van de NS in plaats van uiterst populistisch achteraf een hoop stampij te maken. De jongens en meisjes in Den Haag hebben zitten slapen, hopelijk zijn ze bij de volgende aankopen van treinen weer wakker.
Ze hebben inspraak over hoe de trein wordt ingedeeldquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Het kost enorm veel geld om bestaande ontwerpen aan te passen en om toiletten in de reeds geleverde treinen in te bouwen, en vaak gaat het dan ook nog maar houtje-touwtje. Zeker bij de sprinters zal dat het geval zijn want dat zijn juist heel erg open treinen.quote:
Ik zie weinig verschil tussen het traject waar een sprinter op rijdt en een lightrail zoals de randstadrail. Niemand die daar moeilijk doet over het ontbreken van een toilet. Dus alleen omdat de NS bekend staat om een weinig stipte dienstregeling moeten er in alle treinen toiletten aanwezig zijn? Ik heb jaren elke dag met de trein gereisd (met alle bijkomende ellende) en op een kort traject nog nooit gebruik hoeven te maken van een toilet in de trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan gaat BruineBonenMaandag ervanuit dat de trein fluks volgens schema van A naar B rijdt.
't is wel NS he, in Nederland. 't Is vrij normaal dat je geregeld midden in een weiland uren stilstaat.
In al die jaren heb je ook nooit andere mensen gebruik zien maken van het toilet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:27 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik heb jaren elke dag met de trein gereisd (met alle bijkomende ellende) en op een kort traject nog nooit gebruik hoeven te maken van een toilet in de trein.
Bij conductrices heb ik een minder sexy beeld dan stewardessen moet ik bekennen ....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Anders kan de stewardess conductrice toch ook gewoon even een catherder inbrengen?
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:32 schreef igottagun het volgende:
[..]
In al die jaren heb je ook nooit andere mensen gebruik zien maken van het toilet?
get outta here
Bij een auto kun je nog snel even bij een tankstation langs of zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
Als je de trein neemt kun je nog snel even op het station.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:38 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij een auto kun je nog snel even bij een tankstation langs of zo.
Dan is dat een puntje van aandacht wbt de nieuwe recruten voor de NS, mooie Poolse meisjes zijn bv lang niet zo duur, iedere Sprinter 1 zou ik zo stellen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij conductrices heb ik een minder sexy beeld dan stewardessen moet ik bekennen ....
juist waar de sprinters stoppen heb je geen WC meer , die zijn al eerder wegbezuinigd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:40 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Als je de trein neemt kun je nog snel even op het station.
en je kan ook de sprinter van Den Haag naar Rotterdam nemen, is al een half uur.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan gaat BruineBonenMaandag ervanuit dat de trein fluks volgens schema van A naar B rijdt.
't is wel NS he, in Nederland. 't Is vrij normaal dat je geregeld midden in een weiland uren stilstaat.
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
juist waar de sprinters stoppen heb je geen WC meer , die zijn al eerder wegbezuinigd.
Blijkbaar ga je al jaren niet meer met de trein anders weet je dat wel.
Komt binnenkort op Discovery in de serie Dirty Jobsquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:22 schreef gebrokenglas het volgende:
NS heeft een nieuwe vacature online gezet: Een zakkenwasser, voor 36 uur in de week.
er zijn ook nog andere mensen die bv een ziekte hebben of plastabletten hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:53 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. In lijnbussen heb je ook geen toiletten, en qua reisduur zitten ze op gelijkwaardig niveau. In een sprinter zit je toch vrijwel nooit langer dan een minuut of 20. Als je zo lang je pis niet op kunt houden of dat niet had kunnen zien aankomen klopt er iets niet.
het is geen recht, maar een onzinnige besparing. Als ze dan eerst eens beginnen met op elk station een toilet te maken, prima. Bij een trein moet je vaak overstappen op bus of metro, dan is soms wel handig om ergens te kunnen plassen, juist omdat het in metro, tram en bus NIET kan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:51 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.
Jij bent gewoon jaloers dat niemand partnerruil met jou wil doen en je ook al een blauwtje hebt gelopen bij de hond van de buren...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Als er geen partnerruil is dan doen ze het wel met dieren.
He is heel eenvoudig: de NS heeft een contract waarin staat dat ze geen verkapte prijsverhogingen mogen doorvoeren. En het verwijderen van faciliteiten maar de prijs gelijk laten is natuurlijk een verkapte prijsverhoging - je krijgt immers minder voor hetzelfde geld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:51 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.
Amerika wil gewoon ff laten zien dat zij niet het enige debiele land ter wereld zijn...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:17 schreef Kingstown het volgende:
We halen er zelfs het Amerikaanse nieuws mee!
Waar een klein land groot in kan zijn.![]()
http://www.foxnews.com/wo(...)-bags-for-bathrooms/
De metro stopt elke 2 minuten, een trein raast lange tijd voort zonder te stoppen... Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
Dit lijkt me incorrect.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |