abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102703733
De dreumesjes:

28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
09 maart 2010: Lucas, zoon van Cooki
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
pi_102703772
Ik zei dus...

Jeetje, arme Dyon. Ik weet niet of ik het er wel zo mee eens ben dat ze er niet te veel over mogen zeggen. Dwz, ik snap het idee erachter wel, maar dat vind ik alleen gelden wanneer er voldoende actie wordt ondernomen om het voorkomen. Wanneer ze dit blijkbaar niet doen waardoor het keer op keer gebeurt, zou ik er toch wel op staan om de benodigde info te krijgen om zelf actie te kunnen ondernemen.
pi_102704131
Arme Dyon, wat sneu zeg :{

Helaas snap ik ook wel dat het KDV ook een beetje met de handen in het haar zit. Ik heb wel eens een kind in de klas gehad die kinderen keihard sloeg en krabde en dat kon ik ook echt niet altijd voorkomen. Maar ook zo'n kind moet je in bescherming nemen en dat was soms best moeilijk om naar ouders toe te 'verkopen'.
pi_102704231
Ik heb zelf nu niet echt doorgervaagd eerlijk gezegd aangezien ik bij een client was (nog aan het werk dus). Ze waren het vergeten aan papa door te geven bij het ophalen, maar die kregen ze niet te pakken.
Ik ga er donderdag zeker wel naar vragen. Ben benieuwd of het hetzelfde kindje is geweest en of het ook bij andere kindjes gedaan wordt. Gisteren zei de leidster wel dat ze er mee bezig waren, maar ik weet dus niet op wat voor manier.
Ik weet trouwens wel welk kindje het gisteren is geweest aangezien Dyon me dat zelf bleef vertellen ("D... bijtuh"). Misschien dat hij vanavond ook iets aan papa heeft verteld. Het kindje wordt deze maand 2 jaar, dus lijkt me wel dat de ouders/leidsters er iets aan kunnen doen of iig aandacht aan kunnen besteden.

Edit: Ow en ik ben helemaal niet boos of leidsters of ouders hoor, absoluut niet :D Alleen jammer dat Dyon nu steeds de dupe lijkt te zijn :P
pi_102704564
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:13 schreef Fannetje het volgende:
Arme Dyon, wat sneu zeg :{

Helaas snap ik ook wel dat het KDV ook een beetje met de handen in het haar zit. Ik heb wel eens een kind in de klas gehad die kinderen keihard sloeg en krabde en dat kon ik ook echt niet altijd voorkomen. Maar ook zo'n kind moet je in bescherming nemen en dat was soms best moeilijk om naar ouders toe te 'verkopen'.
Fannetje, voorkomen kun je t ms niet, maar ik zou wel graag horen welke acties de leiding neemt... en zo'n kind moet je bijna tegen zichzelf in bescherming nemen... en zeer dicht volgen lijkt me?
en voor de overige kinderen moet het ook een veilige situatie blijven :@
ik krijg flashbacks van mijn werk in het sbo.. andere leeftijdscategorie/andere acties vd kinderen, maar toch }:|
pi_102704688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:15 schreef Meimeltje het volgende:
Edit: Ow en ik ben helemaal niet boos of leidsters of ouders hoor, absoluut niet :D Alleen jammer dat Dyon nu steeds de dupe lijkt te zijn :P
Ik ben wel beetje boos :@ 3 keer is wel echt veel/vaak....toch?

Ik ben echt benieuwd welke actie het kdv/leidsters nemen in zo'n situatie, ik ga het donderdag ns bij ons kdv vragen :Y
pi_102704918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:22 schreef Cooki het volgende:

[..]

Ik ben wel beetje boos :@ 3 keer is wel echt veel/vaak....toch?

Ik ben echt benieuwd welke actie het kdv/leidsters nemen in zo'n situatie, ik ga het donderdag ns bij ons kdv vragen :Y
Ja maar ouders/ leidsters kunnen er toch ook niet altijd wat aan doen? Tuurlijk kunnen ze actie ondernemen, maar het niet kunnen voorkomen dat een kindje nog blijft bijten neem ik hen niet kwalijk.

Als Dyon andere kindjes duwt (wat hij vast weleens doet) zou ik ook niet willen dat andere ouders mij dat kwalijk gaan nemen. Ik leer het hem echt niet aan en doe er heus wel iets mee als ik zie dat hij iets doet wat niet mag.
pi_102705057
Nee, want hoe je ook bovenop een kind zit (en dat is echt niet constant mogelijk, er lopen nog meer kinderen rond) mis je echt nog weleens bepaalde acties.
pi_102705364
Meimeltje/Fannetje, snap ik, ik bedoel dat ik mis welke actie er nu opgezet wordt, 3 x vind ik echt veel/vaak...
niemand doet t express, iedereen doet zn best :Y
ok, ik kuis mn woorden : ik ben niet boos, maar wel ontstemd }:|

edit: en ik weet echt te weing van kinderen in kdv-leeftijd... op sbo zette ik kinderen in veilige situatie en daar bleven ze ook, omdat ze al konden luisteren 8)7
pi_102705737
Cooki, ja 3x is wel vaak als het door hetzelfde kindje is gedaan. Ik zou denken dat het kindje iets niet krijgt wat hij wil en op een verkeerde manier aandacht vraagt, maar ik moet niet gaan analyseren want ik weet het gewoon niet :P

Wordt vast vervolgd ;)
Nu ga ik snel naar huis, want ik ben allang uitgewerkt :P
pi_102705839
ja ;) , wordt vervolgd :*
en nog een keer :* O+ voor Dyon!
pi_102707270
Arme Dyon.
pi_102711150
rustig hier :D

vraagje: hebben jullie al sinterklaasplannen voor de dreumesjes of slaan jullie nog even over?
hier doen we kadootjes en paar keer iets in de schoen, ook van lucas O+
pi_102711455
Ik geloof dat we dit jaar sinterklaas gaan vieren.
Vorig jaar was dat,al de planning, maar nadat nichtje een nacht niet geslapen heeft toen ze dr schoen mocht zetten hebben we maar bedacht t maar over te slaan en dus kado's met kerst. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

Mijn kind kan poes zeggen :o eerste.woord waar hij begin en eindletter zegt (nja op papa, mama, dexter en deedee na), hij weet wat een vis is, wat zn buik is, eat een schaap doet. Waar is mn baby? Hij gaat opeens hard!
pi_102711750
sonnetje, knappe baby bijna peuter heb je toch *O*
die van mij O+ zegt auto tegen alles wat rond is... (ook mn bril :|W )

sinterklaas: och sneu voor dat nichtje, hier is thomas ook altijd megavroeg wakker geweest na het schoenzetten }:|
pi_102711886
Son, dexter en deedee :D kijkt hij dat graag, of heten de katten zo?

En pssst, dit is het dreumes topic, je hebt al heel lang geen baby meer maar een superschattige en olijke dreumes O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102711907
Hier moeten we toch echt iets aan Sinterklaas doen ;) Als Kyllian er maar niet weer een half jaar erna nog mee bezig is :P
Meestal is het zo'n max 2x in de week een schoen zetten, totaal dus iets van 5x.
Sinterklaasavond (middag) vierden we eigenlijk altijd bij schoonouders, maar die drongen het eigenlijk altijd zo'n beetje op. Vorig jaar tijdens sinterklaasavond wilden ze dus al voor dit jaar gaan afspreken en toen heb ik ze een beetje afgekapt :@ Ik wil iets niet een jaar van te voren gaan plannen en al zeker niet elk jaar een vaste verplichting hebben.

Sonnetje, wat leuk dat hij nu meer gaat praten!!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:14:00 #18
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102712041
Wij vieren sinterklaas bij de ouders van brabo. Dan krijgen de kleinkinders kadootjes!
We zitten dan met z'n allen in de kamer, gordijnen alvast dicht, zodat niemand ziet dat de buurman/vrouw door de garage komt en een hand vol snoep naar binnen gooit!

Zelf doen we denk ik niks aan sinterklaas.

Bij mijn ouders vieren we kerst, dus dan is het daar feest!

En verder hebben we daarna nog mijn verjaardag, die van brabo en m'n vader en daarna Tirza zelf, dus dat is allemaal al druk genoeg!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_102712169
Meimeltje, ik wil het graag thuis vieren en wie er mee wil doen, ook goed :Y
ik snap heel goed dat je je niet wilt laten vastleggen.

ik vier het hier trouwens "altijd" smiddags, kunnen ze daarna nog met de buit spelen.
pi_102712262
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:14 schreef Elmo76 het volgende:
En verder hebben we daarna nog mijn verjaardag, die van brabo en m'n vader en daarna Tirza zelf, dus dat is allemaal al druk genoeg!!
Fijn he al die verjaardagen :P
Hier mijn vader 16 dec, Dyon 18 dec en mn moeder 23 dec.
pi_102712329
Vorig jaar was het zo sneu, de dag voor de tvsinterklaas in Harderwijk zou aankomen werd Ryan met uitdrogingsverschijnselen opgenomen in het ziekenhuis (ook in Harderwijk :') )
Hoop dat hij dit jaar samen met z'n zusje lekker op de kade kan staan.
En de schoen zetten en zingen en pakjesavond en..... ik word helemaal blij en hyper. *;
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:19:58 #22
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102712412
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:17 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Fijn he al die verjaardagen :P
Hier mijn vader 16 dec, Dyon 18 dec en mn moeder 23 dec.
Ow, ja ook al zo'n handige data! :')
Hier zitten we zo: Kerst, 28 dec ik (en dochtertje van brabo's zus), Oud en nieuw, 4 jan brabo en m'n vader, 15 jan zoontje van m'n zus en 22 jan Tirza. Heel handig! Pffff
pi_102712464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:15 schreef Cooki het volgende:
Meimeltje, ik wil het graag thuis vieren en wie er mee wil doen, ook goed :Y
ik snap heel goed dat je je niet wilt laten vastleggen.

ik vier het hier trouwens "altijd" smiddags, kunnen ze daarna nog met de buit spelen.
Ik ben 2 jaar geleden in mn uppie thuis gebleven. Ik was toen 6 dec uitgerekend van Dyon, maar neehoor sinterklaasviering is gewoon altijd daar. D is er met Kyllian naartoe geweest, mama's kindje ;)
's Middags vieren is idd wel beter, ik zie nu nog die avonden voor me met meestal een ziek kind (kyllian is vaak rond die periode ziek geweest).
pi_102712644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef wickie het volgende:
Son, dexter en deedee :D kijkt hij dat graag, of heten de katten zo?

En pssst, dit is het dreumes topic, je hebt al heel lang geen baby meer maar een superschattige en olijke dreumes O+
Namen van de katten :+
En psychisch heb k nog een baby! En helemaal geen bijna peuter cooki :(
Maar leuk is ie wel! Vandaag in t dorp van zo'n beetje iedereen te horen gekregen 'wat ben jij een leukerd, vrolijkerd'
Kleine flirt dat ie is O+
pi_102712709
Nu krijg ik zin in de feestdagen O+
pi_102713378
oeh Kyllian, wat schattig O+ Meimeltje, wat klink je lief :W

Meimel, wat je schrijft lijkt alsof het al een traditie is, bij je schoonouders?

Jeumig allemaal wat een data... wij hebben zoiets in oktober, maar dat is minder erg :@

Spewey, komt ie dit jaar weer in harderwijk aan dan ? :+ is toch niet eerlijk voor die kinderen die ergens anders wonen :{w

Sonnetje: hij heeft ook van die mooie ogen en zo'n guitige blik, je dreumes O+

Ja echt, dat smiddags vieren is echt hendig... om 4 uur is het hier donker (toch asy? :7 ) en ach dit jaar gelooft toch niemand dus hell, dan kunnen we t ook sochtends doen :Y)
pi_102713552
Neehee de neppert gewoon in Zeewolde, wij hebben hier ook een kade. :6
pi_102713766
Hier komt ie ook aan de kade aan :P Een week later dan op televisie, want hij kan niet tegelijk hier en op televisie zijn he :P Alhoewel we eigenlijk meestal Sinterklaas in Nieuwegein (Vreeswijk) binnen gaan halen, want jeugdherinneringen enzo :P Helaas moet ik dit jaar het weekend van aankomst werken, dus dan maar weekje later hier de Sint binnen halen.
pi_102713817
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:15 schreef Meimeltje het volgende:

Nou, precies! Wat voor actie zou je zelf kunnen of willen ondernemen? De ouders in elkaar timmeren? :+

Het is heel rot voor Dyon, maar we moeten het wel in perspectief zien. Blijf er inderdaad gewoon met het kinderdagverblijf en de leidsters over praten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102713915
en schoenen zetten? hier al vanaf dat sint op tv is, als t aan mn oudste ligt... maar we doen dan vanaf dat ie in t durp is aangekomen...
ik heb trouwens wel eens iets in een schoen gedaan die hij in augustus in de kamer had laten slingeren... *;
pi_102714033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, precies! Wat voor actie zou je zelf kunnen of willen ondernemen? De ouders in elkaar timmeren? :+

Het is heel rot voor Dyon, maar we moeten het wel in perspectief zien. Blijf er inderdaad gewoon met het kinderdagverblijf en de leidsters over praten.
Maar Claudia, jij verwacht toch ook wel een actie/plan vh kdv? naast praten?
pi_102714054
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hé dat is een goed idee. Moeten de kids het wel zien he, want dan kunnen ze het voortaan zelf gewoon uitvechten door elkaar in elkaar te timmeren :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:47:42 #33
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102714110
Schoen zetten gaan we hier ook nog niet doen. :N Wat niet weet wat niet deert!

En bij mijn schoonouders is dat hele sinterklaas gebeuren ook echt traditie. ;(
Ik heb er gelukkig wel al wat verandering in weten aan te brengen wat betreft het grote-mensen-surprise gedeelte! :)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:48:25 #34
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102714158
Ohhh Wat een leuk filmpje Meimel!!! ~:)
Wat vervelend dat hij weer is gebeten zeg! Ben ook heel benieuwd wat de acties zijn van t kdv *Verstrengelde belangen :Y) * Oona gaat morgen pas weer... Zij is het iig niet ;)

Hier vanmorgen een uber lief cadeautje van Oona gekregen.. Uitslapen!
Ze werd rond half 7 wakker... melk, broodje.. en daarna weer terug gelegd & zelf ook gaan liggen weer... Om 09.45 hoorde ik haar pas weer!! en ze lag nog te snoozen tot na 10en ;)
Owowow wat lekker!

;) mijn slaapkoppie
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_102714169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:46 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hé dat is een goed idee. Moeten de kids het wel zien he, want dan kunnen ze het voortaan zelf gewoon uitvechten door elkaar in elkaar te timmeren :P
ok dan opgelopst :7
pi_102714182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:44 schreef Cooki het volgende:
en schoenen zetten? hier al vanaf dat sint op tv is, als t aan mn oudste ligt... maar we doen dan vanaf dat ie in t durp is aangekomen...
ik heb trouwens wel eens iets in een schoen gedaan die hij in augustus in de kamer had laten slingeren... *;
Hier wat ik al zei, meestal max 2x in de week schoen zetten. Denk wel dat de eerste dag dat hij in Nederland is de schoen gezet wordt :P Op school wordt er natuurlijk ook veel over gepraat.
pi_102714235
Oh oona... wat heeeeerlijk oO< :Z , das pas een kadootje ^O^
pi_102714280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:47 schreef Elmo76 het volgende:
Schoen zetten gaan we hier ook nog niet doen. :N Wat niet weet wat niet deert!

En bij mijn schoonouders is dat hele sinterklaas gebeuren ook echt traditie. ;(
Ik heb er gelukkig wel al wat verandering in weten aan te brengen wat betreft het grote-mensen-surprise gedeelte! :)
gheghe... is toch leuk, grote-mensen-surprises... the horror :@ }:|
pi_102714314
Ahhh Oona, wat ligt ze er lief bij O+ Heerlijk dat je uit hebt kunnen slapen!
Zal ik donderdag nog een slaapzak meenemen of heb je ze ondertussen al?

Hier vanmorgen trouwens ook 2 kinderen wakker moeten maken, komt niet vaak voor :D
pi_102714329
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:46 schreef Cooki het volgende:

[..]

Maar Claudia, jij verwacht toch ook wel een actie/plan vh kdv? naast praten?
Het gaat om een dreumes die bijt. Tja, dreumesjes zijn nu eenmaal ongecivilizeerde wezentjes. Je kunt het hem niet volledig aanrekenen, al heeft hij wel de leeftijd om gecorrigeerd te worden. Dat corrigeren doen ze op ons kinderdagverblijf ook en dat is denk ik het enige wat ik zou verwachten. En ik zou natuurlijk verwachten dat de leidsters het met de ouders van het kind bespreken om te vragen of het normaal gedrag is voor hem en hoe zij er thuis mee omgaan of zo. Maar je kunt het hen waarschijnlijk ook niet echt aanrekenen (zoals Meimeltje al schreef).

Er zitten hier ook enkele ouders die door hun dreumes gebeten worden en die niet goed weten hoe ze daarmee om moeten gaan omdat alles grappig wordt gevonden. Het is niet altijd even eenvoudig om tot zo'n jong kind door te dringen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:53:31 #41
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102714472
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:50 schreef Meimeltje het volgende:
Ahhh Oona, wat ligt ze er lief bij O+ Heerlijk dat je uit hebt kunnen slapen!
Zal ik donderdag nog een slaapzak meenemen of heb je ze ondertussen al?

Hier vanmorgen trouwens ook 2 kinderen wakker moeten maken, komt niet vaak voor :D
Graag! Ik pm wel ff :)
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:58:53 #42
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102714802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:50 schreef Cooki het volgende:

[..]

gheghe... is toch leuk, grote-mensen-surprises... the horror :@ }:|
Hmpff. }:| Op zich vind ik het wel leuk, maarrrrrrrrrrrr, niet als je weet dat het jaar in jaar uit hetzelfde zal zijn, met de zelfde personen enz enz. Ik heb er na een paar jaar samen met brabo voor gezorgd dat we per koppel zouden doen. Naderhand moesten ze toch wel toegeven dat ze (ouders, broer, zus) dat erg leuk vonden! Maar ja, de traditie verbreken, oeh!!! Eng hoor!
pi_102715027
gheghe... ^O^
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:08:35 #44
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102715401
Ik ben wel erg benieuwd wat Tirza van Sinterklaas vindt! Vorig jaar waren we bij een viering van de buurt vereniging en Tirza was de jongste, dus die mocht als eerste naar de Sint toe! Ze vond het allemaal wel lachen geloof ik!
Heb zo het vermoeden dat ze 'm aan z'n baard gaat trekken ofzo! :')
pi_102715462
^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het gaat om een dreumes die bijt. Tja, dreumesjes zijn nu eenmaal ongecivilizeerde wezentjes. Je kunt het hem niet volledig aanrekenen, al heeft hij wel de leeftijd om gecorrigeerd te worden. Dat corrigeren doen ze op ons kinderdagverblijf ook en dat is denk ik het enige wat ik zou verwachten. En ik zou natuurlijk verwachten dat de leidsters het met de ouders van het kind bespreken om te vragen of het normaal gedrag is voor hem en hoe zij er thuis mee omgaan of zo. Maar je kunt het hen waarschijnlijk ook niet echt aanrekenen (zoals Meimeltje al schreef).

Er zitten hier ook enkele ouders die door hun dreumes gebeten worden en die niet goed weten hoe ze daarmee om moeten gaan omdat alles grappig wordt gevonden. Het is niet altijd even eenvoudig om tot zo'n jong kind door te dringen.
t.a.v. akties/plan richt ik me niet op het aanrekenen (v. kdv/ouders/kind), maar op het oplossen/voorkomen... en consequent aanspreken én voor het gebeten-kind een veilige omgeving ^O^
dus vb ervoor zorgen dat Dyon kan spelen zonder zich om t bijtertje druk te hoeven maken, voor de eerste week ofzo... (hij is nu geloof ik 3 keer gebeten in twee weken ;( )...

over grappig: daar heb ik wel iets over gezegd: dat je soms op je verkeerde been staat als het gebeurt: schrikreactie met geluidje ):O en dan lijkt het voor t kind een grappige reactie ms .

en doordringen tot een dreumes: is idd niet altijd eenvoudig: als je je omdraait, doen ze het weer }:|

magoe, dat is mijn leken-idee... ik vraag het donderdag ns bij t kdv, wieweet hebben zij nog een andere blik en ik ben wel benieuwd hoe t evt wordt aangepakt als t lucas betreft :Y .

[ Bericht 3% gewijzigd door -Caroline- op 04-10-2011 23:21:59 ]
pi_102716863
Ik zou ook wel benieuwd zijn hoe de leidsters corrigeren. Eigenlijk weet ik daar bar weinig van en dat siert me niet.
pi_102716986
;) ok, wordt vervolgd O+ (ik rapporteer donderdag terug :7 )
pi_102718493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:35 schreef Cooki het volgende:
oeh Kyllian, wat schattig O+ Meimeltje, wat klink je lief :W

Meimel, wat je schrijft lijkt alsof het al een traditie is, bij je schoonouders?

Jeumig allemaal wat een data... wij hebben zoiets in oktober, maar dat is minder erg :@

Spewey, komt ie dit jaar weer in harderwijk aan dan ? :+ is toch niet eerlijk voor die kinderen die ergens anders wonen :{w

Sonnetje: hij heeft ook van die mooie ogen en zo'n guitige blik, je dreumes O+

Ja echt, dat smiddags vieren is echt hendig... om 4 uur is het hier donker (toch asy? :7 ) en ach dit jaar gelooft toch niemand dus hell, dan kunnen we t ook sochtends doen :Y)
O+ ja he O+

En uitslapende oona O+ fijn is dat he. Hier ook, half 11 werd ie wakker en ook rond 7,45 dat we m hoorde. Helaas was k om half 9 al gedouched...das wel t nadeel dat k m nergens kan laten als k douche. En samen douchen is niet handig. Maar ja

En nu ga k slapen. Morgen weer (halve dag) werken.
pi_102718652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:48 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hier wat ik al zei, meestal max 2x in de week schoen zetten. Denk wel dat de eerste dag dat hij in Nederland is de schoen gezet wordt :P Op school wordt er natuurlijk ook veel over gepraat.
Wij kregen vroeger altijd een kaart van mn moedersinterklaas dat we onze schoen mochten zetten. Was altijd de dag dat ie aankwam in nederland.
pi_102722054
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hier ook, half 11 werd ie wakker en ook rond 7,45 dat we m hoorde. Helaas was k om half 9 al gedouched...das wel t nadeel dat k m nergens kan laten als k douche. En samen douchen is niet handig. Maar ja
goed zo floris, lekker slapen! ^O^
Sonnetje: badkamer op slot, speelgoed bak erbij en spelen maar? :7 hier lukt dat ook niet hoor, dan trekt Lucas steeds de deur vd douchecabine open, leuk joh oO<
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Wij kregen vroeger altijd een kaart van mn moedersinterklaas dat we onze schoen mochten zetten. Was altijd de dag dat ie aankwam in nederland.
O+
pi_102722085
Wij hebben.geen douchecabine die je.af kan sluiten.;)
pi_102723425
Nationale uitslaapweek?

Ik stormde muppets kamer in om half 7 en mevrouw keek niet op of om en draaide zich nog eens om :D 6:50 vond ze het wel genoeg (en waren nog op tijd op de opvang ook ;)) ook sinds een paar weken gaat het slapen gewoon perfect (nooit echt drama geweest maar ze is 's nachts haar speen nog wel eens kwijt en dat gebeurd de laatste tijd ook niet meer)

En haar voortanden beginnen door te komen! De eerste puntjes zitten er *) onder heeft ze er nu 3 en de 4e is een punt door, er begint een kies door te komen en ze heeft een hoektand boven (ziet er zo bizar uit! :D)

Inhaalslagje O+
pi_102723940
:D Hele aparte volgorde, geweldig!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:24:54 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102723974
Orea, je tandeloze meisje begint tanden te krijgen O+

En wat heerlijk al die kinders die hebben uitgeslapen!
Cooki, heeft die van jou ook uitgeslapen? En Noortje en Minke?

Sinterklaas: breek me de bek niet open. Mijn schoonvader belde vorige week (of 2 weken geleden) al helemaal gestresst op wat we nog nodig hadden van de Duplo want bij de Makro hadden ze nu heel veel dozen staan 8)7
pi_102724154
Orea, wat goed van Leia dat ze zo doorslaapt... En tandjes :o goed bezig meissie! *O*

@Sinterklaas: ik heb er zin in! Eigenlijk meer dan kerst (daar vind ik sinds een paar jaar geen drol meer aan...), maar dan hebben we ook een druk programma dit jaar (23:Minke's verjaardag + nichtje jarig, 24: vent 's avonds weg naar kerk, 25: doop nichtje + kindermusical in kerk + 2 oma's jarig, 26: poging Minke's verjaardag voor familie+vrienden).... Sinterklaas zullen we wel weer bij mijn pa en vrouw doen en ik denk ook bij mijn moeder en man (+ stiefzussen, aanhang en kinders). En die kunnen het allemaal wel netjes plannen met zijn allen, zodat het geen drama wordt. Hoewel er nog geen woord over gerept is, dus zal es effe een balletje opgooien binnenkort :+

Uitslapers, oooh lijkt me heerlijk... hoewel ik nu niet meer mag klagen van mezelf. Het lijkt erop of we DE truuk hebben gevonden! *O* Gewoon bozig/streng doen na het slaapritueel als ze weer gaat huilen en dan is het stil en slaapt ze rustig in en nog door ook. Nu al 2 dagen wakker geworden rond 7 uur en dat vind ik eerlijk gezegd prima! :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:33:13 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102724199
Ow Lijnloos, wat heerlijk dat het lijkt te werken! *O*

Mag ik nog even jompelen voor mijn jommetje? Hij heeft zojuist op de wc geplast O+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:55:23 #57
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102724842
Orea *O*

Lijnloos, men wat een programma!!! Sterkte.
Wij zaten altijd in Frankrijk met kerst, dan heb je geen gedoe met dat je naar beide ouders moet. Maar dit jaar zitten we waarschijnlijk net in ons huis dus ik denk dat we thuis blijven :D

Wat betreft Sinterklaas, hebben we vorig jaar ook gevierd. Voor Nathan een boekje en een dansende bal. Ik heb gisteren bij de trekpleister alvast iets gekocht :@ Ze hadden een ballenbaan *O* van Eichhorn, ze hadden ook nog een trek eendje staan misschien haal ik die ook nog op. Verder doen we met volwassenen altijd surprises. Moet wel bekennen dat mn schoonzusje en ik de traditie hier proberen in te voeren, we zijn dol op cadeautjes geven en dan is Sinterklaas wel een leuke gelegenheid.

Asy *O* voor de toilet-plasser.

En hier geen tips voor bijtende jongetjes.
pi_102726420
Orea: yeah tandjes :Y)
Asy: gheghe.. schoonvaders, gewoon ja zeggen op alles wat duplo heet :s)
Lijnloos: moh... das druk :Y
Minke: tot 7 uur slapen goed zo! *O*
Asy: wc plassen :{w doe ns normaal, vind je de luiers echt te duur? 8)7
Harry: knapperd
Pessie: leuk, een knikkerbaan, hebben we hier ook, lucas vindt de knikker lekkah }:|
en: ik heb ook al dingetjes in huis voor 5dec, lekker hamsteren :7

en hier: een doorslaper, nouja, wel pas na 2 avond-hobbeltjes (nare droom ofzo -O- ), vanmorgen was het kwart voor 7, kan ik mee leven :7

o, en vanmorgen hadden we crisis :P de ipad was leeg... :{w
iemand tips over wat je het kind dan moet/kunt laten doen? :?
pi_102728713
Kan het dan ineens hard gaan he Orea met die tandjes.

Een wc plasser *O*

Wij gaan dit jaar weer voor het eerst Sinterklaas vieren. Hiervoor eigenlijk altijd kerst en vorig jaar vond ik Yaro nog te klein. Nu zal hij er ook nog niet zo veel van meekrijgen, maar vind ik het toch leuk om te vieren.
In de middag vieren is misschien wel een optie ja. Ik had vrij gevraagd en nu zit ik in de nacht ;( . Ach, hij gaat er toch op tijd in, dus we vinden wel een tijd om het te vieren.
We hebben al wat cadeautjes liggen, gekocht op vakantie. Daar kwam ik een onwijs gaaf winkeltje tegen met houten speelgoed.
pi_102729379
ik heb smileys gevonden en nu moet ik er een ontopic tekst bijverzinnen.... -O-
o wacht:
:+ vanaf welke leeftijd geven jullie je kindje pepernoten?
pi_102730876
Orea, wat goed dat Leia zo goed doorslaapt. En de tandjes komen! *O*
Anne krijgt ook tandjes in een bijzondere volgorde, ze heeft er nog steeds (al ruim 4 maanden) maar één beneden en twee boven.

Asy, wat knap van je jommetje! *O*

Lijnloos, heerlijk dat het streng zijn lijkt te werken! *O*

Wat betreft Sinterklaas: Ik heb alles al in huis... had voor haar verjaardag een loopfiets gekocht, maar daarna nog iets anders op de kop getikt, dus krijgt ze de loopfiets nu voor Sint :) En ik heb nog een hele berg Little People (van MP) waar ik dan weer een deel van geef! :)
Ik heb geen illusies dat ze er iets van gaat snappen hoor, maar ik vind het zelf zo leuk O+
pi_102732452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:14 schreef Cooki het volgende:
:+ vanaf welke leeftijd geven jullie je kindje pepernoten? [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dyon heeft ze vorig jaar al gegeten, bij 11 maanden dus :P Ik gaf ze niet zelf, maar hij ging ze oprapen tijdens alle sinterklaasfeestjes (papa's werk, mijn werk, aankomst sinterklaas). Hield hm in het begin wel tegen dat te doen, maar dat heb ik niet volgehouden aangezien ik continu achter hm aan kon lopen dan).
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:45:16 #63
259886 pessie
pi_102732464
En dan ene tandje van Anne onder is zo onwijs leuk!

Cooki, fijn dat je lekker hebt geslapen! Goede ontopic tekst ook ;) Nathan krijgt nog niet eens een speculaasje, pepernoten lijken me echt nog een stap verder. Maar zou taai taai kunnen?

Ik vind Sinterklaas ook superleuk! Heb er echt helemaal zin in! Vorig jaar hebben we een foto van Nathan bij Sinterklaas op schoot kunnen maken, hoop dat dat dit jaar weer mogelijk is!
pi_102732587
Oh en Anne heeft vanmorgen ook uitgeslapen! Om half 7 even speen gegeven en toen sliep ze tot 9 uur! Dat is echt bizar lang! :D

En pepernoten... hmm, denk dat ze nog wat te hard zijn. Anne knabbelt pas sinds twee weken (sinds de twee boventandjes dus) een soepstengeltje of mariakoekje weg...
pi_102732741
Pepernoten heeft Minke inderdaad vorig jaar ook al gehad, net als bij Meimeltje geen beginnen aan om het allemaal bij haar weg te houden of andersom. Dit jaar mag ze er van me ook best wel wat, maar ga ze (nog) niet zelf kopen ;)

In dat perspectief trouwens... kwam nog een fijne foto tegen die mijn schoonvader had gestuurd, dit weekend tijdens het oppassen daar gemaakt....

:o Zit mijn kind daar nou een complete (mini, maar toch) Magnum weg te werken???? }:|

Anne, ook al zo'n uitslapertje vandaag! *O*
Tandjes blijf ik toch zo iets bijzonders/aparts vinden. Vooral omdat ze bij iedereen op een ander moment komen, in een andere volgorde, zo gek... Minke heeft nu alles behalve de achterste kiezen en de hoektanden. De rest is in redelijk rap tempo doorgekomenn steeds en daar leek ze ook niet echt last van te hebben (wij waren in elk geval elke keer verbaasd als er ineens een nieuwe tand of kies was, omdat we niks gemerkt hadden)... :@ Ben benieuwd wanneer de laatsten gaan komen, ziet er wel grappig uit zo :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Lijnloos op 05-10-2011 14:07:19 ]
pi_102732997
Hihi Minke met de magnum :D
Anne heeft afgelopen zaterdag ook heerlijk mee zitten smikkelen van mijn magnum!

Minke ook nog geen hoektanden dus? Mijn neefje wordt deze maand 2 en die mist zijn hoektanden ook nog steeds!
pi_102733231
Jummie lekker zeg minke!! :)

Het is toch ook veel te verleidelijk al die pepernoten op de grond! (ze werden trouwens heel snel zacht in zn mond).
pi_102733928
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:45 schreef pessie het volgende:
Nathan krijgt nog niet eens een speculaasje, pepernoten lijken me echt nog een stap verder. Maar zou taai taai kunnen?

Ik vind Sinterklaas ook superleuk! Heb er echt helemaal zin in! Vorig jaar hebben we een foto van Nathan bij Sinterklaas op schoot kunnen maken, hoop dat dat dit jaar weer mogelijk is!
Taaaaaaiiiiii taai... wat denk je zelf? :P
Doe nou maar gewoon een speculaasje, die pepernoten regelen ze zelf wel, lees ik net bij Meimeltje: die eten daar van de vloer :Y)
Ik heb nog zo'n schetige foto van thomas bij sint, ga ff zoeken, volgt :7

Lijnloos, dat zou mijn vader ook kunnen doen }:| zo lief bedoeld maar toch :')

Meimeltje: wat een lieve foto weer, die rode wangetjes!

edit: kiek ns: thomas was hier 4 O+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:41:38 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102734319
Leuk die foto's O+

Harry had vorig jaar zijn eerste pepernoot. Bij de intocht hier in het dorp, samen met Tirza O+
Hij was toen dus iets van 10 maanden. Hij heeft er lekker aan gesabbeld en geknaagd.

Pietjes Tirza en Harry O+

Harry bij Zwarte Piet op schoot hij is niet bang, hij is alleen verbaasd

Pepernootje sabbelen (en op de achtergrond zie je Tirza ook sabbelen op een pepernoot)

[ Bericht 54% gewijzigd door Asyniur op 05-10-2011 15:03:29 ]
pi_102734451
Hihi Thomas, spannend he die man met die baard! :D

Pessie, taaitaai is oevr het algemeen vrij taai :P Hier zou dat nu ook nog te hard voor Dyon zijn denk ik, dat eet hij dan toch niet. Er zijn wel verschillende varianten van taai taai natuurlijk, dus er zal ook wel zachte taai taai zijn. Speculaasje krijgt hij hier weleens bij de bakker.
pi_102735313
Al die Sinterklaasfoto's, heerlijk O+

Ik doe ook even mee, Anne moest er vorig jaar november ook aan geloven ;):

pi_102735673
oww.. fannetje heerlijk O+ daar liggen 3 monchichi's he? (die had ik vroeger, nu ik ze zie, wil ik ze weer :D )
edit nou ja 2 monchichi's en je lieve prinsesje O+
pi_102736056
Haha, 3 monchhichi's zijn het inderdaad niet, maar 2 wel. Ik kwam ze vorig jaar tegen op de jonge gezinnenbeurs!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:52:26 #74
259886 pessie
pi_102737183
Al die sint-foto's O+

Ik dacht dat pepernoot nog te hard zou zijn, nou ja, dan eet ie ze maar gewoon, als het hem lukt mag het, wist alleen niet of het al zou kunnen.
pi_102737290
:P anders kauw je ze eerst ff veur... :Y) :*

edit: en ik heb eigk geen idee :@ of t wel/niet slecht is... tis feest zoiets... w/

(offtopic: hier iets dergelijks met carnaval: het centrum voor jeugd en gezin moet dan maar niet komen kijken, nix regels/structuur/schijfvan5) :W
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:01:04 #76
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102737502
oh boy, ik ben anderhalve dag niet aanwezig en dan loop ik weer enorm achter.

Sinterklaas, tja....... ik weet het nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik hou helemaal niet van enorme bergen speelgoed en Noortje snapt het toch nog niet. Maar ja, neefjes en nichtje wel dus we moeten wel mee denk ik.
Vind het heel moeilijk, wil namelijk niet enorm veel meuk en ik wil eigenlijk ook niet veel verschillend speelgoed. Dus bijvoorbeeld alleen Little people of zo en geen playmobile nog. En ze heeft twee kleine en 1 grote baby born dus daar moeten maar wat accessoires om heen verzameld worden.

Ga mijn dame eens wakker maken. Die ligt al 3.5 uur te slapen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:49:53 #77
259886 pessie
pi_102743089
Van mij mag hij best pepernoten (zonder kunstmatige weet-ik-veel-wat maar dat zijn er steeds meer), en de schijf van 5 is leuk voor het gehele plaatje, mijn kind eet ook wel es mcnuggets, boeiend. Ik dacht echt dat hij ze nog niet zou kunnen eten.

Becky, duplo :Y ik was vanochtend op een verjaardag van een jongetje van 3 en het doosje dat ik meebracht was zijn eerste duplo :o
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:14:27 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102743967
becky, dan lever je toch een lijstje in wat je graag wil hebben voor Noortje?
Wij hoeven geen playmobil, maar wel graag duplo dus wij zetten altijd precies wat we willen hebben van de duplo.

En zolang mijn kind er geen kilo's van eet, mag hij best een pepernoot (ook al zitten er wat extra's e-nummers bij ;) ).
pi_102744917
Jezus, wat hebben jullie weer veel geluld de afgelopen dagen. Stelletje slowchatters o|O

Pepernoten. Tja. Ik ben er verslaafd aan (en heb een excuus). Miepje komt dan naar me toe om er 1 te vragen. Die stopt ze in haar mond en dan vraagt ze er nog 1 voor papa. Ze loopt met de pepernoot naar haar vader toe en steekt hem zelf snel in haar mond :D 8)7

En een smeerboel dat zo'n ding geeft als het half uitgekwijld wordt :X
pi_102745241
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:14 schreef Asyniur het volgende:
becky, dan lever je toch een lijstje in wat je graag wil hebben voor Noortje?
Wij hoeven geen playmobil, maar wel graag duplo dus wij zetten altijd precies wat we willen hebben van de duplo.
En zolang mijn kind er geen kilo's van eet, mag hij best een pepernoot (ook al zitten er wat extra's e-nummers bij ;) ).
maar Asy, dan is t toch duidelijk voor je schoonvader (bij de makro), werd ie er zelf hebberig van misschien :Y

lucas eet hier van alles :7

Octo: haha, slim kind, jouw miepje ^O^
uhm ja, smeerboel check (in dit geval met de banaan) :X

Pessie: ja idd duplo, altijd n goeie keus, zelfs als je iets dubbel krijgt, komt t prima van pas oO<
pi_102745914
ravi eet alles wat er te eten valt hier in huis. gaat by default, want zodra selene ziet dat ravi niet heeft stopt ze hem toch wel iets toe dan :Y) enige wat hier echt niet binnen kinderbereik komt is nootjes. verder eten ze gewoon alles wat wij ook eten.

lolly's trouwens ook niet. vind ik maar ondingen. daar letten we wel op. geen lolly's, pinda's, nootjes en van die kleine zuurtjes enzo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:23:12 #82
259886 pessie
pi_102747031
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:58 schreef simmu het volgende:
ravi eet alles wat er te eten valt hier in huis. gaat by default, want zodra selene ziet dat ravi niet heeft stopt ze hem toch wel iets toe dan :Y) enige wat hier echt niet binnen kinderbereik komt is nootjes. verder eten ze gewoon alles wat wij ook eten.

lolly's trouwens ook niet. vind ik maar ondingen. daar letten we wel op. geen lolly's, pinda's, nootjes en van die kleine zuurtjes enzo
Voeg muntdrop maar toe voor de zekerheid. Hoe vaak mijn moeder/vader/broer wel niet mijn mijn jongste broertje ondersteboven heeft gelopen weet ik niet meer, maar muntdrop was altijd de boosdoener.

Wij hebben de quad duplodubbel *O* helemaal heppie, zitten willen aan :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:02 #83
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102747467
Emma mag wat mij betreft ook zo'n beetje alles eten inmiddels. Net als bij Simmu zijn pinda's, nootjes, lollies etc. wel taboe.
Ze is inmiddels oud genoeg om dingen goed te kauwen enzo.
Ze eet en drinkt nog steeds niet veel maar ze probeert wel alles, voor mij een teken dat we tot nu toe goed omgaan met haar mondtrauma.
Ze verslikt zich nog wel regelmatig (He Trix :+ ) maar lost dat gelukkig zelf goed op; ik hoef bijna nooit meer in te grijpen en ze hoeft er ook bijna nooit meer van te spugen.

Haar lievelingseten is trouwens Nibbits. :+ In elk handje 1 en dan knagen. Echt zo lief! :D

Ze is ook helemaal debiel van milkshakes en ijs maar dat heeft ze niet van een vreemde. :@
Cornetto's die je van je oma krijgt zijn helemaal de bom:

Milkshakes van je moeder ook trouwens:

Brainfreeze! _O-

Ik probeer haar wel echt een gezond eet en beweegpatroon aan te wennen. In mijn ogen horen daar ook af en toe chippies of een ijsje ofzo bij. Ik ben er wel erg blij mee dat de meeste mensen nog steeds even vragen of ze een bepaald iets mag hebben.

Wij doen wel aan Sinterklaas! O+ Emma heeft 12 neefjes en nichtjes van D.'s kant. Emma is de jongste, dan is er nog een nichtje van net 6 wat er ook nog heel erg mee bezig is. We trekken allemaal lootjes, er komt een Sinterklaas die de kleintjes even bij zich roept. Als hij weg is gaan we uitpakken. Wij proberen het klein te houden, de familie denkt er anders over; ze willen ook allemaal een kadootje geven. 't is lief bedoeld in ieder geval.
Dit jaar gaan we 't bij mijn ouders niet vieren, daar gaan we lootjes trekken en vieren 't dan op 1e kerstdag.
Ik heb me wel voorgenomen om Sinterklaas niet als dreigement te gaan gebruiken, daar kan ik erg slecht tegen.
Als de Sint in Nederland aankomt laat ik haar haar schoentje zetten en daarna misschien nog een keer. Ik heb er zelf al weer zo'n zin in. O+

M'n kleine prulletje begon afgelopen weekend te hoesten. Gisteren even bij de dokter geweest omdat ze ook al een paar dagen 40 graden koorts had. Ze heeft een flinke bronchitis te pakken en heeft de eerste antibioticakuur van 't seizoen al weer binnen. 't scheelt dat ze dat spul het liefst met liters tegelijk zou drinken. :D

En nog meer nieuws! Sinds dit weekend is ze ein-de-lijk over naar een groep 1 stoeltje! *O*
Ze is nu bijna 9 kilo. Denk ik.
A grand adventure has begun.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:46 #84
265732 Keshet
pi_102747493
Zo. Dat was een lange post. :@ Bedankt voor 't lezen. :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:36:42 #85
259886 pessie
pi_102747615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:33 schreef Keshet het volgende:

Ik probeer haar wel echt een gezond eet en beweegpatroon aan te wennen. In mijn ogen horen daar ook af en toe chippies of een ijsje ofzo bij. Ik ben er wel erg blij mee dat de meeste mensen nog steeds even vragen of ze een bepaald iets mag hebben.

Eens! Je kunt een kind er beter van het begin af aan aan leren wennen dat het iets lekkers is dat af en toe kan, in plaats van dat er een wereld voor het kind opengaat wanneer deze 12 is en van zn zakgeld al het snoep koopt wat ie maar kan vinden!

En ik vond je post leuk! O+
pi_102747618
quote:
:@ Bedankt voor 't lezen. :+
O+ graag gedaan :+
pi_102747623
Dat herken ik Keshet! Sinterklaas niet als 'dreig' middel gebruiken... Dat werd bij mij vroeger in elk geval wel gedaan 'pas maar op, Sinterklaas kan het horen! Als je niet lief bent krijg je niets, oid'...

Ik hou daar ook niet zo van :@ het moet gewoon leuk zijn en is van zichzelf al spannend genoeg, zo'n man met baard en al die pieten die so called over het dak kunnen lopen :+
pi_102747652
Oh en pepernoten vond ze wel lekker, maar het haalde het niet bij taaitaai :+ die ging met huid en haar op :o
pi_102747668
quote:
Zo. Dat was een lange post. :@ Bedankt voor 't lezen. :+
:*

klinkt goed met dat eten! dat verslikken doet selene nog steeds wel eens als ze iets echtechtecht lekker vindt en alles tegelijk naar binnen propt :D

wel rot dat voor jullie nu zo'n naar seizoen aankomt. beterschap!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:39:50 #90
259886 pessie
pi_102747772
Bij mijn ouders werd Sinterklaas niet als dreigmiddel gebruikt, op school wel en vrienden van mn ouders ook, dus ik ken het wel. Alleen mn ouders deden het niet.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:42:58 #91
265732 Keshet
pi_102747946
Er komt een heerlijk seizoen aan! Vorig jaar ging 't eigenlijk best prima met haar longen dus die dingen moeten 't dit jaar ook maar gewoon goed doen. Ze is nu zoveel groter en sterker!

Gewoon 1 kuurtje en hoppakee, zonder problemen de winter door. Ik ga er voor. :D

Over proppen gesproken, afgelopen zaterdag heeft ze hutspot zitten proppen als een malle! Ik zat haar te voeren met een lepel, zelf zat ze met een lepeltje te eten en met d'r andere hand zat ze nog meer naar binnen te proppen. Drie grote opscheplepels binnen 5 minuten op. Ze heeft nog nooit zoveel gegeten. :D
Ik heb m'n moeder nog nooit zo zien glunderen van trots. Een beter compliment over je kookkunsten kun je niet krijgen denk ik. :D

Orea, dat werd bij ons ook gedaan! Was altijd erg gezellig in die periode, m'n zus kreeg om de haverklap epilepsieaanvallen van de spanning en ik werd er helemaal paranoïde van joh!
In mijn ogen hoort sinterklaas gewoon een knus, kneuterig feestje te zijn. Een feestje zoals Buuf het vandaag of gisteren omschreef op 't bankje. O+
pi_102748241
Mijn dreumesje heeft vanavond gewoon een paar frietjes en een knakworstje gegeten :o Ze at het zo weg, hoewel ze normaal gesproken best moeilijk doet over stukjes. Muppet :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:00:59 #93
259886 pessie
pi_102748885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef Fannetje het volgende:
Mijn dreumesje heeft vanavond gewoon een paar frietjes en een knakworstje gegeten :o Ze at het zo weg, hoewel ze normaal gesproken best moeilijk doet over stukjes. Muppet :+
frietjes en knakworstjes zijn ook vet lekker :Y)
Al zit Nathan nu in zn anti-aardappel fase dus ook froetjes zijn taboe :{w
pi_102748927
Kipnugget door mama ontleed deed het hier ook goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_102749037
Keshet, wat klink je altijd gezellig O+ , Sint moet idd een kneuterig feestje zijn, zonder toegevoegde spanning, die leggen de kinderen ws zichzelf al op oO<

Toen Thomas jaar of 5 was begon ie van zijn geloof af te vallen en vroeg of wij Sint achteraf moesten betalen, want die lieve sint kon dat toch nooit betalen voor alle kindjes? O+ :s)

Over proppen: check :Y) }:|
pi_102749787
Keshet, hopelijk slaat het AB kuurtje goed aan en kan ze straks zonder problemen de herfst trotseren.
Toevallig Leids ontzet gevierd afgelopen weekend? Stamppotten lust Hannah ook erg graag trouwens.

Lasagne normaal gesproken ook, maar vanavond heeft ze er geen hap van gegeten -O- Ze kon bijna niet wachten totdat ze in haar stoel mocht gaan zitten voor het eten, en toen het eenmaal voor haar neus stond begon ze te brullen en wilde ze NIETS. Alles was NEE.
Uiteindelijk heeft S. haar voor de tv gezet met 2 (!) koeken en was ze stil }:| Dag principes :W
pi_102750587
Koeken zijn natuurlijk ook veel lekkerder dan lasagna ;)

Anne wil trouwens nog maar één slaapje overdag doen, meestal van 10 tot 12 en dan is de dag nog best lang. Vanmorgen kwam ze pas om 9 uur uit bed en dus heb ik eens geprobeerd om haar op te houden tot na de lunch, in de hoop dat ze zou slapen van 12.30-14.30. Wat denk je? Sliep ze drie kwartier en was ze weer klaarwakker.... geen succes dus :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:36:13 #98
259886 pessie
pi_102750974
Fannetje, dat kan ook een kwestie zijn van de aanhouden wint. Nathan slaapt hier meestal zo'n anderhalf uur na de lunch en ook hij begon met 3 kwartier.

:W principes van octo, hallo lekkere trek van hannah :P :9 :Y) _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102752536
Wat kletsen jullie veel!

Arme Dyon, hopelijk is dat gebijt nu dan toch wel over, stom hoor

:* `voor Twinkly en Niels. Is hij nu nog steeds zo verkouden? en hoe is het slapen gegaan vannacht?

Keshet, wat een leuke post O+

Leuk dat je er weer bent Claudia! Heb heerlijke foto's gezien op fb O+ en uit je verhalen maak ik op dat Ivan echt behoorlijk pienter is zeg!
De voorbeelden die je bijv geeft en de keuze's die hij blijkbaar al maken kan... wooh! kleine slimmerik O+
Wolf scheelt maar een maand met Ivan maar die zou daar absoluut helemaal niks mee kunnen :D

Leuk al die Sint verhalen en foto's O+
Wij vieren ieder jaar Sinterklaas, dus ook toen we nog geen ouders waren.Schoen zetten met zn tweetjes :D en we gaan ook altijd naar de intocht, hier komt een nepperd aan op de Rijn O+
En sinds vorig jaar dus dit allemaal met Wolf. Hij krijgt wat creatieve kadootjes, zoals klei en een kliederschort. 5 dagen na 4 dec is hij jarig en krijgt hij grotere dingetjes.
We vieren pakjesavond altijd bij mijn ouders dmv lootjes trekken en dan een surprise erbij moeten maken, Wolf krijgt dan gewoon wat losse kadootjes. Maar dit jaar werd het geloof ik een dobbelsteen-kadootjesspel met zn allen
Oh en hebben jullie die Playmobile stoomboot gezien in Intertoys boek? O+ O+ O+ die wil ik echt graag hebben om neer te zetten!

Wolf wou trouwens vandaag alweer niet slapen overdag, met als gevolg dat hij van het een op andere moment in slaap viel op de grond om 18.30, kon hem slapend verschonen en zo overtillen in bed, klein lief mannetje is het toch O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102753160
Ah, het ging over mijn lievelingsonderwerp, eten. :+

Ivan kan tegenwoordig alles goed eten (toen hij net een dreumes was kauwde hij nog niet zo goed) en ik zou alleen de dingen die simmu noemde vermijden. In het dagelijks leven krijgt Ivan eigenlijk nooit snoep, koek, gefrituurd eten of 'processed foods'. Wij eten dat ook niet en dus is het voor ons normaal.

Op vakantie dronk hij sap en heeft hij een stukje taart en een ijsje gegeten. Daar heeft hij erg van gesmuld, maar grappig genoeg mist hij al die dingen nu we in Nederland zijn ook niet meer. Verder mag hij van ons eten wat hij wil. Geen zin in brood maar wel in druiven? Prima. Wel het vlees of de pasta eten maar niet de groentes? Ook best. Ik onderhandel er wel eens met hem over, maar hij hoeft niks te proberen. Tot mijn verbazing is hij ineens weer begonnen met het eten van groentes! De afgelopen maanden kreeg hij alleen groentes binnen als we die verwerkten in een saus, maar afgelopen week heeft hij gewoon broccolisoep en sperziebonen gegeten!

Ik ben wel heel benieuwd wanneer de snoephunkering komt. Het verbaast me dat hij dat bewustzijn nu nog niet heeft. Hij weet wel dat cadeautjes tof zijn bijvoorbeeld, maar lijkt niet echt door te hebben dat snoep iets begerenswaardigs is.
pi_102753168
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef Poppejans het volgende:
Wat kletsen jullie veel!
gezellig vind ik, maar soms amper bij te houden :N
quote:
Oh en hebben jullie die Playmobile stoomboot gezien in Intertoys boek? O+ O+ O+ die wil ik echt graag hebben om neer te zetten!
:Y leuk he, zit hier ook al in de kadootjes-krat, k weet nog niet wie m krijgt: ik of thomas of lucas _O-
quote:
Wolf wou trouwens vandaag alweer niet slapen overdag, met als gevolg dat hij van het een op andere moment in slaap viel op de grond om 18.30, kon hem slapend verschonen en zo overtillen in bed, klein lief mannetje is het toch O+
ow.. so cute O+
pi_102753329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef Poppejans het volgende:
Wat schattig! O+ Heb je niet eerst een foto ervan gemaakt? :+
pi_102753661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:15 schreef Cooki het volgende:

:Y leuk he, zit hier ook al in de kadootjes-krat, k weet nog niet wie m krijgt: ik of thomas of lucas
oooh jij hebt m al! O+

Eten: Wolf eet vrijwel alles gewoon mee met ons.Dus ook wel eens patat als hoofdmaaltijd sinds kort, maar dat eten we niet wekelijks. Happy Meal heeft hij ook al wel eens gehad maar krijgt hij nog helemaal niet alles van op.Als we uit eten gaan is een kindermenu ook echt nog veel te veel, ik vraag altijd gewoon om een extra bordje en kan hij volledig van ons meeeten.
Hij krijgt nog geen nootjes,snoep,lolly's,chips alleen op verjaardagen wat,filet american ook niet
''lekkers'' bestaat voor hem uit wat druiven,aardbeien(waar hij de hele dag om vraagt :D ),''baby''spul zoals Bambix koekje,Organic chipjes,rozijntjes e.d

Oh en drinken: 's ochtends water en later op de dag roosvicee. Gewone melk lust hij niet, soms krijgt hij een beker Optimel kokos bij de boterhammen.
Als we weggaan neem ik altijd pakjes drinken mee, Wicky appel.
Ik weet van een jongetje dat van dezelfde leeftijd is en die krijgt in zn fles chocomel en taksi overdag, daar ben ik op deze leeftijd nog niet zo voor eigenlijk.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102753767
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat schattig! O+ Heb je niet eerst een foto ervan gemaakt? :+
Deze keer niet. Zag er wel erg vertederend uit, zo klein en breekbaar lijken ze dan ineens weer (en zijn ze natuurlijk ook nog best wel)
pi_102754033
De één krijgt dreumesmelk met vanillesmaak (yup, ik ben zo'n sukkel :7 ) en de ander lust geen melk en aan optimel doe ik niet, zit niets in en ze zijn al zo mager :D die krijgt 1 keer per dag zo'n klein flesje chocomel en verder drinken ze roosvicee en als we dagjes weg gaan kleine pakjes appelsientje multifruit mild.

En eigenlijk geen chips, ze hebben liever bambix boerderijkoekjes of appelstukjes van de Hema. :')
pi_102754519
Poppejans, we hebben het hier nog nooit meegemaakt dat Ivan op een raar moment of een gekke plek in slaap viel. Het lijkt me heel vertederend inderdaad. O+ Maar begrijp ik nu goed dat hij de laatste tijd overdag niet wil slapen? Ivan zou dan echt de hele middag vervelend en zeurderig zijn.
pi_102754600
Oh, en rauw vlees geef ik ook niet. Ik weet niet zo goed waarom niet (bestaan daar richtlijnen voor?) maar het voelt niet goed.
pi_102754731
Mette maar 1x dat was na het spelen met Ivan en de oudste van Mignonne. Ook zij vond het niet nodig toen een middagslaapje te doen. Ze is toen bij haar papa in zijn armen heel schattig in slaap gevallen.

En poppejans echt geen foto? Ah goed lezen... Nee dus.. jammer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:47:53 #109
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102754852
Oona eet volledig vega met ons mee... Zijn hier nog andere kids die vega eten??

Hier slaapt ze alleen in bed en in de auto... niet eens in de kinderwagen (ja na zwemmen ofzo wil het nog wel eens..) Wel kan ze heerlijk met dur kontje in de lucht gaan liggen... wat ontzettend schattig is dat toch..
We'll have love aplenty
You and me
pi_102755075
Nee, ik heb 2 echte carnivoren, oudste eet zelfs konijn }:| (was ik best pissig om, kreeg hij toen hij met z'n papa op familiebezoek was in het zuiden)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:55:27 #111
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102755192
Tirza eet wel eens iets vega's, maar ze is echt een vis -en vlees monster!! Dat vreet ze! :Y)
En risotto, daar is ze echt gek op! Zou ze volgens mij wel iedere dag kunnen eten!
pi_102755207
Is er iets mis met konijn eten dan, Spewey?
pi_102755248
Rienk eet ook eindelijk met ons mee, heeeel soms krijgt hij nog een potje, maar vaak wil hij dat niet eens meer. Wel jammer ergens, want als hij een potje eet eet hij tenminste alles en als hij met ons mee eet zijn het vaak maar een paar happen..

Hij mag inmiddels wel eigenlijk alles, thuis krijgt hij het wel zo 'verantwoord' als we doen, maar bij anderen hou ik hem niet meer tegen. Hij eet ook wel eens een nootje. En chips en kaas en worst vind hij de bom. Patat eten we amper, vind hij ook niet zo lekker. Als we pannenkoeken eten houdt hij het na 1 ook wel voor gezien. Het is gewoon nog steeds geen grote eter.. Hij heeft eergister voor het eerst in zijn leven een hele boterham op :')

Fruit hoeft hij ook niet, een banaan (nana) tegenwoordig, maar ook niet altijd..

Hij drinkt gelukkig wel goed, melk, karnemelk (met ranja) gewone ranja, thee (en koffie :') ) vind hij heerlijk.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102755295
Ja, hoge aaibaarheidsfactor... (daarom eet ik ook geen lam, hert, haas etc)
pi_102755334
En Rienk eet eerst zn vlees en daarna hoeft hij niet meer. Dus die krijgt nu eerst zn eten en daarna pas zijn vlees ;) Wij moeten dat ook, want anders weigert hij alsnog te eten :)
pi_102755360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:57 schreef Spewey het volgende:
Dat had ik met paardenvlees ;)
Maar het is best lekker hoor :D
pi_102755370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:58 schreef Vlindur het volgende:
En Rienk eet eerst zn vlees en daarna hoeft hij niet meer. Dus die krijgt nu eerst zn eten en daarna pas zijn vlees ;) Wij moeten dat ook, want anders weigert hij alsnog te eten :)
Herkenbaar +1 :D

Ja, paard eet ik ook niet en kalfjes vind ik schattig maar die eet ik wel, heerlijk hypocriet.
pi_102755378
quote:
Ohja, dat heb ik met paarden. :Y)

Ik eet nog steeds geen paard.
pi_102755624
Iemand nog tips om een dreumes in bed te krijgen die geen afscheid kan nemen van de dag? Ze heeft geslapen van half 8 tot en met 10 uur en is nu aan het stuiteren beneden. Ontzettend vrolijk, hyper en druk aan het spelen. Echt heel intens aan het spelen met schepjes en gedoetjes O+ Maar ik wil ondertussen wel naar bed :+
pi_102755856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:05 schreef Solagratia het volgende:
Iemand nog tips om een dreumes in bed te krijgen die geen afscheid kan nemen van de dag? Ze heeft geslapen van half 8 tot en met 10 uur en is nu aan het stuiteren beneden. Ontzettend vrolijk, hyper en druk aan het spelen. Echt heel intens aan het spelen met schepjes en gedoetjes O+ Maar ik wil ondertussen wel naar bed :+
Lastig Sola, ik weet nog wel dat Rienk dat ook wel eens had, dan namen we hem naar beneden en dan speelde hij toch ineens lief! :o

Maar we deden hem gewoon weer op bed en dan ging hij toch wel slapen hoor :)

Hij heeft zichzelf vanmiddag uit bed gegooid trouwens _O- Hij ging om 11 uur op bed en hij speelde nog even, op een gegeven moment hoorde ik hem alles uit zn bed smijten. En even later moeilijk gehuil en een doffe plof en toen nog meer gehuil. Ik lag in bed en ging kijken, lag Rienk naast zn bed _O- Doet ie vast niet nog een keer ;)

Hij ligt in een peuterbedje hoor, hij viel niet ver. Maar hij wilde toen niet meer slapen en dus zijn we maar gaan douchen. Daarna kon hij wel naar bed en sliep later om 17:00 nog!
Om 19:45 lag hij er weer in (we eten laat) en we hebben hem niet meer gehoord. Morgen tussen half 8 en 11 verwacht ik hem weer ;)
pi_102755967
Mette eet hier volledig met alles mee, al een tijdje. Ik bewaar altijd kliekjes zodat als we toch wat later eten ze altijd wel kan eten als ze toch al honger heeft. Zo heeft ze vandaag weer een flinke bak pasta weggewerkt. Ze is dan ook echt een pasta monster. En soep gaat er ook altijd wel in.
Ik laat haar zelf eten en dwing haar tot niks, wel dagen we haar uit alles te proberen en meestal doet ze dat ook wel. Het helpt dingen wekenlang elke week te eten. Na een paar keer begint ze het dan te herkennen en wil ze het vrijwillig proberen. Zo begint ze nu weer af en toe vrijwillig boontjes en komkommer te eten. Met rijst en pasta heb ik een tijdje de saus gepureerd, dit hoeft haast niet meer, ze gaat niet meer lopen vissen.

Al met al eet ze gevarieerd, want dat eten wijzelf namelijk. 2x vis meestal 2x vlees een keer kip en de rest vegetarisch. Ik plan de week met dat ze wel groentes binnenkrijgt met dingen waarvan ik weet dat ze eet. En een paar dagen nieuwe dingen introduceren en het risico dat ze dan slechter eet. Mocht ze echt niks willen, geven we haar gewoon een boterham.

Ze eet graag fruityoghurt van Arla. Maar zo af en toe eten wij lekker ijs. Dat was dan ook 1 van de eerste woorden die ze zei :+
Haar eerste zin: Papa, ijs op! :+ O+

Ze drinkt 's ochtends een beker melk en de rest van de dag allerlei soorten diksap meestal 1 glaasje appelsap (ik ben een appelsap junk) of water. Af en toe wat thee. Ze drinkt echt heel erg veel overigens.

Snoep krijgt ze niet, maar als we bij anderen zijn en de situatie is zo dat het wordt uitgedeeld dan weiger ik het niet. Ze mist het ook echt niet als ze thuis is. Chips hetzelfde. Tussendoortjes zijn peperkoek, rozijntjes of Hema appelstukjes of een cracker met pindakaas. Oja en een plakje kaas of worst. En ik vergeet fruit. Appels en peren zijn favoriet.
Wij eten wel koekjes als we bezoek hebben, dat mag ze dan ook. Ik verbied haar eigenlijk niks wat wij ook eten. Ik vind dat voor mijzelf hypocriet. Ik ga geen chips eten en dat zij dan niks mag, dat kan ik niet. Dus als ik chips eet doe ik dat als zij op bed ligt. Het dwingt mij ook gewoon goed en gezond te eten, al deden we dat al. Ik heb alleen de laatste zwangerschap bergen chocolade op, maar voor de rest snoepen wij niet, mede dankzij Mette.

En sinds kraambezoek is ze verslaafd aan beschuit met muisjes. Als de mensen binnenkomen begint ze al 'Bal, Bal!' te roepen :') Bal omdat muisjes op ballen lijken.
pi_102756023
quote:
Ik ben dol op wild, vooral een goed reerugje of hertenbiefstuk :9 :Y) :@
pi_102756199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:47 schreef Reilain het volgende:
Oona eet volledig vega met ons mee... Zijn hier nog andere kids die vega eten??
Hier bij de dreumesen volgens mij Leah van Lily, maar die post niet zoveel meer, bij de peuters zit de mijne, Ko eet vega. Oh en de kinderen van She-Wolf geloof ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102756522
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:15 schreef wickie het volgende:

[..]

_O-
Monster! :D

Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen, het liefst zou ik ook vega eten maar dan ook nooit geen ossehaas of vitello tonnato meer, nee dat kan ik (nog) niet. :@

M'n kindjes zouden ook heel verdrietig worden als ze geen vleesh! meer zouden krijgen. :D

Wel fijn trouwens dat Mette zo lekker en goed eet trouwens! Zoë heeft ontdekt dat ze nee kan zeggen en zegt dat dus momenteel tegen bijna alles wat ik haar voorschotel.
pi_102757257
Mette eet best aardig, maar met vlagen ook heel slecht hoor, dan heeft ze 9 van de 10x last van haar oren. De laatste tijd eet ze gelukkig weer steady elke avond wel een lekkere bord leeg.

[ Bericht 55% gewijzigd door wickie op 06-10-2011 07:47:57 (offtopic gepraat over eten) ]
pi_102761403
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:14 schreef wickie het volgende:
Dus als ik chips eet doe ik dat als zij op bed ligt.
:Y) hier ook! ik eet chips/ijs/snoep in het geheim / stiekem _O-
en wat ik eet in hun bijzijn, mogen zij meestal ook :Y
pi_102761539
Minke eet ook met ons mee, wat de pot schaft en is qua avondeten groot fan van pasta (met zalm en garnalen). En verder zou ze als het aan haar lag de hele dag alleen maar kaas eten. Tijdens onze vakantie heeft ze elke dag echt hele plakken brie weg zitten werken, en maar huilen als het ontbijt/lunch afgeruimd werd... :') Tussendoortjes krijgt ze wel in de vorm van rijstewafels of rozijntjes en fruit vind ze ook wel ok. Wij eten altijd wel vlees of vis bij het avondeten, anders heb ik een chagrijnige man en kind :+ maar ik probeer het wel gevarieerd en gezond te houden. Maar we eten op zondag bijvoorbeeld bijna altijd patatjes, dus dan krijgt Minke eerst een potje voor het gezond en nog wat frietjes van ons mee. Ze wil ook heel graag cola (Lolaaaaa) van ons, maar hebben haar inmiddels om door te zeggen dat sinaasappelsap haar cola is ^O^
pi_102761661
Minke ook al een kaasmonster :)
Mette ook, ze is dol op speciale kaas. En vooral komijnenkaas. En van de week heeft ze pure geraspte parmazaanse kaas zitten eten.

Ook wij eten elke week een keertje frietjes. Ik geef haar dan eerst een kliekje (zoals gisteren heeft ze eerst macaroni op) en dan eet ze nog wat met ons mee, maar ze is ook geen echte frieteter, ze pakt er een paar en dan heeft ze er genoeg van. Ze houd niet van pannekoeken.
pi_102761787
Oh ja, speciale kazen gaan er hier ook heel goed in. De meest stinkende kazen van mijn moeder werkt ze zo weg. Blauwe kaas is ook goed bevonden... raar kind 8)7
'
Mette geen pannekoeken? Oh die worden hier wel gewaardeerd... al van "jongs" af aan worden die weggeschrokt hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en mijn kind roept tegenwoordig heel enthausiast PITZA!!! als de dokter oetker reclame op tv langs komt... vindt ze ook erg lekker (mini's van oetker met salami voor haar). :Y)
pi_102761827
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hier was ze 8 maanden oud, volledige pannekoek weggewerkt:
[ afbeelding]
wow _O_ , zo'n klein schatje met een mega pannekoek, Minke knap hoor :Y)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:53:33 #131
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102762303
Thanks allemaal voor de felicitaties!

Wij nemen afscheid van dit topic. Ik kwam hier niet heel vaak meer, weinig tijd en weinig aansluiting bij het dreumesgebeuren, die dochter van ons gaat zo hard O+

Ze maakt al tekeningen voor oma

We bakken samen cakejes

En is dol op het fantasiespel, pop verzorgen, pannekoeken bakken, maar ook theepartijtjes met papa O+

:W
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102762328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
Poppejans, we hebben het hier nog nooit meegemaakt dat Ivan op een raar moment of een gekke plek in slaap viel. Het lijkt me heel vertederend inderdaad. O+ Maar begrijp ik nu goed dat hij de laatste tijd overdag niet wil slapen? Ivan zou dan echt de hele middag vervelend en zeurderig zijn.
Ja, ik zou ook denken dat hij helemaal zou instorten rond etenstijd, maar hij was echt helemaal niet mieperig, en de 5 minuten voordat hij ineens in slaap viel was hij ook nog druk aan het rennen en spelen :o
De laatste weken heb ik het a 2/3x eerder meegemaakt dat hij de hele dag is wakker gebleven. Hij heeft trouwens overdag nooit erg veel geslapen, als kleine baby al was hij veel om zich heen aan het kijken en hadden we het idee dat hij alles wil zien en meemaken.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:59:04 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102762394
Dat theepartijtje! O+

Harry eet ook volledig met de pot mee. Dus ook wildragouts e.d.
Je kan beter paard of wild eten dan de aanbieding schnitzel. Die eersten hebben een goed leven gehad, de tweede is maar de vraag...
ik koop veelal scharrelvlees of biologisch, maar als de keuze te beperkt is (bijv vlees voor op brood) dan neem ik het andere. We eten ook regelmatig vegetarisch
Wij zijn in elk geval echt carnivoren :Y)
Harry heeft ook echt heel erg graag vlees.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:02:07 #134
259886 pessie
pi_102762433
:W Takkembah!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:30 schreef Cooki het volgende:

[..]

:Y) hier ook! ik eet chips/ijs/snoep in het geheim / stiekem _O-
en wat ik eet in hun bijzijn, mogen zij meestal ook :Y
Lijkt mij toch logisch, dergelijke dingen eet ik 's avonds als ik op de bank hang, dan ligt Nathan te slapen. Nathan eet als tussendoortjes fruit, rozijntjes, mariabiscuitjes en nijntjekoekjes.
As I speak is hij op de salontafel met zn duplotrekker aan het spelen O+

Leuk theepartijtje! Wat knap zeg!

Ik hou niet van wild. We eten hier vaak rund en kip, zeer weinig varken en af en toe een dagje geen vlees. Manlief houd niet van vis, al eten we nu sporadisch vissticks zodat Nathan wel wat vis binnen krijgt.
pi_102762697
Hier sowieso geen aanbiedingschnitzel want varken en wel biologisch of scharrelvleesh.

Dat is idd geen dreumes meer maar een ontzettende peuter, Takkembah. O+
pi_102762872
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:05 schreef Solagratia het volgende:
leer haar dat in bed spelen ook leuk is *)
;)
pi_102762961
ravi is trouwens een vleesliefhebber. echt vlees. vlees met een flinke bite. hamlapjes, schnitzels, biefstukjes. dat werk. selene gaat voor alle vormen van gehakt ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:38:54 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102764611
haai

Noortje eet in principe met de pot mee maar nog wel zoveel mogelijk koemelkvrij. Gister aten we boerenkoolstamp en ze begon voortvarend maar helaas, na vijf happen was het klaar. Ze krijgt wel iedere dag een toetje (soja).
Ze eet heel graag vleesjes, maar is verzot op coquille, garnalen, zalm, ik maak haar nog blijer met vis dus. Risotto eet ze nog niet ivm kaas maar ik zal eens een kaasvrij maken want volgens mij vindt ze het heerlijk.

Ons prupke heeft voor de tweede keer deze maand oorontsteking, weer druppels.... zo sneu.

[ Bericht 24% gewijzigd door becky27 op 06-10-2011 11:01:06 ]
pi_102764887
Aw Noortje, wat zielig. :*
pi_102765736
Och arme Noortje :'( Wat zielig zeg. Hopelijk helpen de druppels snel :*

Wij eten ook vegetarisch. Eigenlijk was het de bedoeling dat we vis zouden eten, voor de omegavetzuren. Maar we doen dat eigenlijk nooit :P Ik weet niet hoe je vis klaarmaakt (ben geheel vegetarisch opgegroeid) en heb er toch wat bezwaar tegen om een dier te eten.

We aten gisteren boerenkoolstampot en Niels wilde niet eten (hij is ook snipverkouden). Na heel diep nadenken zei hij met een ontzettend beteuterd gezicht "Nieuws... vies" Dat hebben wij nooit zo tegen hem gezegd, dat je eten vies kunt vinden. Dat heeft hij dus zelf bedacht van dingen die vies zijn (dingen die op de grond liggen ofzo) :D

En hij zegt nu steeds "gesjellig!" als hij bij je ligt of zit O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102765797
*O* GEFELICITEERD ALEXA!!!! *O*

Awh Wolfje O+ Zomaar in slaap gevallen.
Wat lijkt hij snel over te gaan op niet meer slapen overdag zeg!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102765800
Ach arme Noortje en Niels... :* op jullie Auws (zoals Minke het zou zeggen).

Grappig, wij hebben ook boerenkoolstampot gehad gisteren... :D Daarbij was Minke's bord sneller leeg dan die van ons.... veelvraat!
pi_102765887
Dankjewel Minke O+ :D Haha, smulpaapje!

Vorig jaar aten we iedere week een paar keer boerenkoolstampot, of andere stamppot, omdat Niels er zo gek op was _O-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:36:25 #144
259886 pessie
pi_102766019
Ach Noortje :*

En wat gezellig van Niels!

Nathan heeft helaas een hutspot trauma :') boerenkool heeft hij nog nooit gehad, binnenkort maar weer op het menu!
pi_102766050
Aw Nieuws, verkouden zijn zuigt. :*

Nou ik vind Minke veel te cute om voor veelvraat door te kunnen gaan. :D
pi_102766083
Ik vond het hier net enorm warm worden, ik denk dat Zoë het koud had want ze heeft de thermostaat op 34 graden gezet. :')
pi_102766217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:38 schreef Spewey het volgende:
Ik vond het hier net enorm warm worden, ik denk dat Zoë het koud had want ze heeft de thermostaat op 34 graden gezet. :')
_O-
Ze is het er niet mee eens dat de zomer afgelopen is!
pi_102766285
Ik kan haar geen ongelijk geven. :D
En door jullie moet ik vanavond gewoon boerenkool eten dus de zomer is ook hier definitief voorbij.
pi_102766883
quote:
Geniaal kind.... _O-

Twinkly, wij eten eigenlijk altijd (zomer of winter) wel een keer in de week stampot omdat we het alledrie gewoon erg lekker vinden. En dan wisselen we de groente af (boerenkool, zuurkool, rauwe andijvie, peen&ui).... heerlijk!
pi_102766921
Zoë! _O- Hoe lang duurde het voordat het afgekoeld was?
Arme Noortje, alweer een oorontsteking te pakken -O-
Dag Takkembah en Alexa! :W
Ahh Niels, schattig zeg: gesjellig! O+
Minke met al die kaassoorten :D

Anne eet af en toe met de pot mee, maar nog voornamelijk potjes eigenlijk. Dametje houdt dus echt niet van stukjes en potjes gingen/gaan wel altijd goed. Fruit moet ik ook nog steeds voor haar pureren. Sinds twee weken zit er wel wat verbetering in (sinds de boventanden), nu kan ze dingen wat beter afhappen en lijkt ze stukjes ook iets beter te verdragen. Maar stukjes aardappel vist ze bijv. nog uit haar eten...
pi_102767069
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:15 schreef wickie het volgende:

[..]

Wickie! :D

SPOILER
Ik had dat trouwens totaal niet achter jou gezocht, wild eten!

Ontopic: geven jullie je dreumes biefstuk? Dat doe ik niet, ook niet well done. Het lijkt me zo lastig te kauwen maar op zich kan Ivan dat heel goed.
pi_102767114
quote:
OMG!
pi_102767139
ligt aan de gezondheid claudia. als ravi gewoon in orde is heb ik er geen problemen mee. dan krijgtie gewoon ook een tartaartje, of biefstukje of zoals laatst een stukje varkenshaas

selene niet trouwens, want die lust dat niet. die eet enkel alle variaties van "gehakt"
pi_102767142
Het is hier nog steeds erg warm, als ze zo naar bed gaat doe ik de schuifpui maar even open.
*stiekem ook wel trots is*

Duurde ook heel lang voor Zoë stukjes wilde eten, die haalde ze altijd uit haar mond en legde die triomfantelijk naast haar bordje.
pi_102767194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:49 schreef Lijnloos het volgende:
Ze wil ook heel graag cola (Lolaaaaa) van ons, maar hebben haar inmiddels om door te zeggen dat sinaasappelsap haar cola is ^O^
Ivan accepteert heel goed dat sommige dingen alleen voor ons zijn en niet voor hem, bijvoorbeeld nootjes, koffie en chocola. Ik zat me dat een tijdje geleden wel af te vragen, hoe je aan je kind moet 'verkopen' dat hij iets niet mag wat jij wel mag. Maarja, dat zul je altijd blijven houden. Als wij wijn drinken mag hij ook geen slokje. Of het met Ivans acceptatie zo blijft valt te bezien natuurlijk. :+
pi_102767224
Spewey, hoe is ze bij de thermostaat gekomen?
pi_102767243
Anne smijt de stukjes op de grond, dat lijkt me ook wel duidelijk. :')
Het heeft ook best lang geduurd voordat ze brood at. Ze was ruim 9 maanden toen ze eindelijk een paar stukjes binnenhield. Nu eet ze meestal een hele boterham, weliswaar zonder korstjes, maar dat vind ik al heel wat.
pi_102767258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan accepteert heel goed dat sommige dingen alleen voor ons zijn en niet voor hem, bijvoorbeeld nootjes, koffie en chocola. Ik zat me dat een tijdje geleden wel af te vragen, hoe je aan je kind moet 'verkopen' dat hij iets niet mag wat jij wel mag. Maarja, dat zul je altijd blijven houden. Als wij wijn drinken mag hij ook geen slokje. Of het met Ivans acceptatie zo blijft valt te bezien natuurlijk. :+
Minke accepteerd het "liever" niet... Ik roep een paar keer dat ze het niet mag, dat dat alleen voor papa's en mama's is, maar op een gegeven moment ben ik het gedram/gezeur/geschreeuw/gejank gewoon zat en dan wordt bv. sinaasappelsap Cola... Iedereen weer blij :@
pi_102767394
Haha, Niels ligt nu in bed te vrolijk te babbelen over van alles en nog wat en dat klinkt zo enorm schattig met dat verstopte neusje O+
pi_102767426
Mooi dat het werkt, Lijnloos! :D

Over het algemeen let ik er wel op dat we 'voorleven', dus dat we zelf het goede voorbeeld geven. En als we zelf de teugels wat laten vieren zoals op vakantie dan mag dat voor hem ook. Het gaat helemaal vanzelf en veel minder bewust of doordacht dan ik tevoren verwacht had.

Ivan is trouwens ook dol op kaas, maar nog doller op druiven. Hij heeft zich daar op vakantie ongans aan gegeten. Hij noemt ze 'druifetjes'. :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:37:51 #161
259886 pessie
pi_102767466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:16 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Geniaal kind.... _O-

Twinkly, wij eten eigenlijk altijd (zomer of winter) wel een keer in de week stampot omdat we het alledrie gewoon erg lekker vinden. En dan wisselen we de groente af (boerenkool, zuurkool, rauwe andijvie, peen&ui).... heerlijk!
Stamppot appels *O* *O* *O* aka hete bliksem :Y)

Fannetje Nathan vist de aardappel tegenwoordig ook uit zn eten :') zal wel een faaaaase zijn toch? O-)
pi_102767572
Ongetwijfeld, pessie. Voor je het weet wil 'ie alleen nog maar aardappel eten.
pi_102767693
Wij eten regelmatig stamppot rauwe andijvie, maar Niels haat sliertjes (spaghetti en mie ook bijvoorbeeld), dus ik moet het dan staafmixen voor hem :')

Chocola enzo eten wij alleen als Niels er niet bij is :P
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:45:50 #164
259886 pessie
pi_102767698
quote:
18s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ongetwijfeld, pessie. Voor je het weet wil 'ie alleen nog maar aardappel eten.
Met appelmoes :'( :r

edit: Nathan vind sliertjes leuk! Spaghetti vind hij geweldig! Mn wasmand alleen niet zo :')
pi_102767755
Mette krijgt geen rauw vlees. Maar biefstuk wil ze zelf ook niet. Laatst aten we tartaartjes bij mijn schoonouders, toen heb gevraagd of ze het wat langer wilde bakken.

Ook mag ze geen nootjes trouwens, dat vind ik echt te eng.
pi_102767772
Anne eet het liefst gewoon witte rijst zonder enige toevoegingen. Daar kan ze echt van genieten!
pi_102767812
Mmmmmm hete bliksem :Y)
Gelukkig vindt Mette dat ook lekker.
pi_102767905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:45 schreef Twinkly het volgende:
Wij eten regelmatig stamppot rauwe andijvie, maar Niels haat sliertjes (spaghetti en mie ook bijvoorbeeld), dus ik moet het dan staafmixen voor hem :')

Chocola enzo eten wij alleen als Niels er niet bij is :P
Mette vindt spaghetti stom, dat eten we dus eigenlijk nooit meer. Maar Noodles en mie eet ze dan weer wel :')
pi_102769513
Ik wou vroeger rode biet alleen in plakjes eten. :+ Nu ben ik nog steeds heel gevoelig voor vormen en texturen. Zo vind ik brokjes tomaat in een saus heel lastig te eten.
pi_102769716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wickie! :D

SPOILER
Ik had dat trouwens totaal niet achter jou gezocht, wild eten!

Ontopic: geven jullie je dreumes biefstuk? Dat doe ik niet, ook niet well done. Het lijkt me zo lastig te kauwen maar op zich kan Ivan dat heel goed.
Je maakt Leia niet blijer dan met een stukje biefstuk :P (alhoewel, misschien dat ze haring nóg lekkerder vind, gek kind..) ze krijgt dan wel het randje van mijn biefstuk zeg maar, die is 'gaar'.. en vaak is dat mals genoeg. Kleine stukjes en ze eet ze met smaak op! :Y)

Maar mijn kind eet de 'raarste' dingen en is er helemaal gek op (olijven, garnalen noem het maar op... tot zelfs nasi met een beetje pit.. bekkie blijft maar open gaan :D O+)
pi_102769917
Niels is ook gek op pittige en zoute dingen. Olijven, piccalilly, sweet chilisaus,... maar ook... kattenbrokjes :') Zongedroogde tomaten vindt hij ook lekker, maar die wil hij nu niet meer eten, want het lijkt op groente ;)
pi_102769939
Orea, herkenbaar... Minke gaat ook door het vuur voor een haring. Olijven worden met smaak gegeten, rauwe ui is goddelijk.... Maar een stukje sla :{w
pi_102770412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
Spewey, hoe is ze bij de thermostaat gekomen?
Daar stond (met de nadruk op stond) hun kleine tafeltje van Ikea onder en klimmen is het helemaal momenteel. Ze ziet totaal geen gevaar, de sidetables heb ik al moeten verplaatsen.

Ik had liever gezien dat ze al die energie in haar spraakontwikkeling zou steken... :X
pi_102770430
Kattenbrokjes Twink :D !! Die heeft muppet nog niet gevonden, gelukkig ;)

Lijnloos, ja ui! :? dat zat ze van de week in eens naar binnen te werken :? Had het neergelegd zo van kijk maar.. en hoppa :Y) kauw, kauw, slik. Dwingend vingertje met euh! euh! euh! (maw: méér!!)

:o gekkerd...

Laatst indische rijsttafel bij mijn schoonpa, babi ketjap!! Niet aan te slepen!! :') kind van d'r moeder ;)
pi_102770661
Amy houdt veeeeel van chili con carne en dan vooral van de bruine bonen erin. Dan zit ze te vreten en aan het einde heeft ze van die vieze handen en een vies gezicht omdat ze dan gaat smeren over haar gezicht :D
pi_102770800
:D hier is het vooral favo met smerige handen 'op je boze bolletje' ineens te gaan doen (handen in je nek) en dan lekker door je haar woelen :')
pi_102770890
hahaha ja herkenbaar! of met banaanhanden brrrrr
pi_102771173
hier zet de papa nogal eens "klap eens in je handjes in" rond etenstijd :(

selene eet nog steeds kattenbrokjes trouwens. stiekem, want het mag niet, maar je ruikt het aan haar adem :') ze heeft wel prachtig glanzende haartjes O-)
pi_102771383
Haha Simmu, jakkes. Wij hebben een traphekje bij de keuken, dus ze kan niet bij de kattenbrokjes en kattenbak. Als ze wel de kans krijgt dan gooit ze direct het waterbakje om. Laatst zat ze er met een haarborstel in te roeren. Hekje dus maar goed dicht doen :D
pi_102771486
Hier ook de kattenbrokjes... Ik wacht het moment af dat ze gaat miauwen.
pi_102771614
Je hebt 2 meiden dus catfights liggen wel in het verschiet. :D
pi_102771655
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:44 schreef Spewey het volgende:
Je hebt 2 meiden dus catfights liggen wel in het verschiet. :D
Can't wait. <3
pi_102772030
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Can't wait. <3

Blegh, Zoë slaapt pas een half uur ( }:| ) moet haar echter zo weer wekken want Ryan moet
opgehaald worden van de psz.
Gewekt worden kan ze niet zo waarderen dus die is zo goed chagerijnig, yay. -O-
pi_102772141
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:56 schreef Spewey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Blegh, Zoë slaapt pas een half uur ( }:| ) moet haar echter zo weer wekken want Ryan moet
opgehaald worden van de psz.
Gewekt worden kan ze niet zo waarderen dus die is zo goed chagerijnig, yay. -O-
Je je kan niet snel heen en weer? Of klinkt dat raar?
pi_102772218
Ja dat klinkt wel raar ja. _O- Ok, mind uit de goot halen, ik zit erover te twijfelen omdat idd te doen.
pi_102772301
Hmz... Leyla kan toch niet uit haar bedje.. Kdv is hier aan het einde van de straat. Binnen 10 minuten ben ik heen en weer. Ergste wat kan gebeuren is dat ze wakker wordt zodra ik de deur dichtrek en ze 10 minuten ligt te miepen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:03:33 #187
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102772319
Dan meld ik hier mijn zoon Tijmen Ravi 13-05-2010 ook maar aan :)

Meneer zijn 1ste verjaardag, met taart uiteraard...

Elke conclusie getrokken uit bovenstaand bericht is voor eigen verantwoording
pi_102772483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:03 schreef Ticootje het volgende:
Hmz... Leyla kan toch niet uit haar bedje.. Kdv is hier aan het einde van de straat. Binnen 10 minuten ben ik heen en weer. Ergste wat kan gebeuren is dat ze wakker wordt zodra ik de deur dichtrek en ze 10 minuten ligt te miepen.
Idd, ben ook binnen 10 minuten weer terug, dank!

Welkom met Tijmen, mooi mannetje!
pi_102772528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:08 schreef Spewey het volgende:

[..]

Idd, ben ook binnen 10 minuten weer terug, dank!
mijn man vroeg of ik wel helemaal spoorde dat ik het zo deed...:')
pi_102772659
:D

Ik moet het ook niet tegen mijn man zeggen want die begint er meteen over dat het strafbaar is etc. Normaal gesproken is ze ook gewoon wakker dus is het ook geen probleem.
pi_102772712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:03 schreef Ticootje het volgende:
doe ik hier ook :Y
ik tsjek 10 minuten voor ik echt wegmoet of ravi nog slaapt of niet. indien wel; snelsnel ff pakken. indien niet: dan hop ik ff snel heen en weer. tis dat er een huis tussen staat, anders had ik zicht op de psz. de juf aldaar weet er ook van, dus als er iets gebeurt (dat ik aangereden word ofzo) dan weten ze er ook van.
pi_102772719
Ik durf het huis hier ook niet te verlaten zonder Anne hoor, heb dan van die doemscenario's dat er brand uitbreekt. :@
Ik ga niet verder de deur uit dan even naar de hoek van de straat om de kliko op te halen...

Mijn dametje gaat bij 'handjes draaien' van K3 met haar handjes wapperen. Zo schattig O+
Ze heeft trouwens geslapen van 11 tot 14! *O*
pi_102772738
als ik een gavere babyfoon zou hebben dan die we hebben had ik het met de babyfoon kunnen doen. sjees; hoeveel mensen leveren de babyfoon niet af bij de buren dan :{
pi_102772761
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:03 schreef Tjabbobabbekaai het volgende:
Dan meld ik hier mijn zoon Tijmen Ravi 13-05-2010 ook maar aan :)

Meneer zijn 1ste verjaardag, met taart uiteraard...

[ afbeelding ]
gave naam :+
pi_102772864
mijn spul slaapt pas net. het was weer een leuk gezellig feestje daarboven :X
als ik ze maan om te gaan slapen leren ze er enkel van dat ze stil moeten keten :') dus ik ga er maar vanuit dat het soortemet van over een week tijd zichzelf wel regelt. het bevalt hun, dus tis nu definitief: we laten het zo. na de herfstvakantie dus mama's hobbiekamertje inrichten *O*
pi_102772868
Welkom Tjabbo, wat een mooi jongetje is Tijmen O+
pi_102772909
Oh en Tjabbo, welkom met Tijmen!
pi_102773034
Ja, wat een mooierd is Tijmen!
pi_102773179
die polsjes zijn zo snoezig O+

en dezelfde oogjes als zn zusje :Y
pi_102773341
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:13 schreef Spewey het volgende:
:D

Ik moet het ook niet tegen mijn man zeggen want die begint er meteen over dat het strafbaar is etc. Normaal gesproken is ze ook gewoon wakker dus is het ook geen probleem.
Straf me maar, vanavond ;)
pi_102773984
Ik kom ook nog even langs. Veel nieuwe mensen en schattige dreumesjes erbij :) *O*

En wat een leuke sinterklaasfoto's allemaal van vorig jaar. Ik weet nog niet hoe we het hier gaan aanpakken. Ik vraag me echt af of Thomas er al iets zal aan hebben dit jaar of niet.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:16:27 #202
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102774599
Tijmen loopt de hele dag alles dicht te doen en op te ruimen.

Elke deur of la die open gaat moet resoluut dicht.

Iets uit de koelkast pakken? Meneer rent naar de koelkast en ramt met zijn volle gewicht tegen de deur.

Dig roept meneer dan.

Alles wat maar niet ligt waar het hoort wordt opgepakt en gebracht.

Terwijl hij hard dank roept dwingt hij het gevondenne op.

Standaard een auto.tje in de hand. Het eerste wat hij zegt s,ochtends is: hai auto, om vervolgens gedurende de dag nog 10duizend x auto te zeggen.
pi_102774674
Dig was hier Thomas zijn eerste woordje :D Ik herken het fenomeen wel :Y
pi_102774733
Oww..Noortje :* gauw beter worden hoor :Y
Niels: gesjellig awww schattig O+
Spewey: ben je al afgekoeld of gestraft? :P
en je hebt een ondernemend meiske, zo te lezen!
Welkom Tijmen, je bent idd een mooierd! O+ (eerst dacht ik dat het een modellenfoto was 8)7 )
Simmu: *O* voor je hobbykamertje (btw welke hobby?)

Hoi Leonieke :) , als thomas kadoos krijgt heeft ie er toch wat aan? :Y) en jij krijgt mooie fotos om hier te posten *O*
pi_102774752
Sinterklaas gaan we kijken als hij aankomt. Verder nog geen poespas met sinterklaas :N
Hij is 17 december jarig, dus dan krijgt hij al cadeaus genoeg. En dáárna doen we denk ik nog kerst met mijn kant van de familie en misschien ook wel met cadeaus. Duur genoeg dus!

Wat een mooierd is Thijmen O+
pi_102774936
Ik denk niet dat hij veel heeft aan cadeaus. Dat is ook de reden waarom ik het nog een jaartje zou uitstellen. Al kijk ik wel uit naar de intocht, die volg ik nog altijd bij jullie :Y Hier is het toch minder.

En cadeaus krijgt hij idd wel rond nieuwjaar :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:25:05 #207
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102774945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:19 schreef Cooki het volgende:

Welkom Tijmen, je bent idd een mooierd! O+ (eerst dacht ik dat het een modellenfoto was 8)7 )
Haha, dank voor het compliment..

Hier nog een wat recenterer foto, hier heeft hij nog lang haar, hij is nu gekortwiekt...

pi_102775085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef leonieke het volgende:
Ik denk niet dat hij veel heeft aan cadeaus. Dat is ook de reden waarom ik het nog een jaartje zou uitstellen. Al kijk ik wel uit naar de intocht, die volg ik nog altijd bij jullie :Y Hier is het toch minder.
En cadeaus krijgt hij idd wel rond nieuwjaar :)
:D vertel ns? misschien heb je wel de gouden tip *O* voor mijn rupsjes-nooit-genoeg hier }:|
pi_102775109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Straf me maar, vanavond ;)
:D Spank me, I'm bad...
Het is goed gegaan, binnen 9 minuten weer thuis en madame sliep nog. *O*
pi_102775120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:25 schreef Tjabbobabbekaai het volgende:

[..]

Haha, dank voor het compliment..

Hier nog een wat recenterer foto, hier heeft hij nog lang haar, hij is nu gekortwiekt...

[ afbeelding ]
kort vind ik leuker :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:34:22 #211
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102775308
Ja op de eerste foto moest het haar nog groeien zeg maar ;-)

Hier een met het kortgewiekte kapsel

pi_102775610
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:28 schreef Cooki het volgende:

[..]

:D vertel ns? misschien heb je wel de gouden tip *O* voor mijn rupsjes-nooit-genoeg hier }:|
Gewoon niet te veel geven?
Thomas is natuurlijk nog maar 19 maanden, maar het aantal stukken speelgoed wordt hier toch beperkt. Ook het aantal stukken waar hij tegelijkertijd kan mee spelen (we wisselen regelmatig eens wat stukken, maar er staat geen berg speelgoed waar hij kan uit kiezen). Variatie genoeg, ook omdat hij bij de onthaalmoeder ook nog keuze heeft.
pi_102775616
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:19 schreef Cooki het volgende:
Oww..Noortje :* gauw beter worden hoor :Y
Niels: gesjellig awww schattig O+
Spewey: ben je al afgekoeld of gestraft? :P
en je hebt een ondernemend meiske, zo te lezen!
Simmu: *O* voor je hobbykamertje (btw welke hobby?)

Hoi Leonieke :) , als thomas kadoos krijgt heeft ie er toch wat aan? :Y) en jij krijgt mooie fotos om hier te posten *O*
deze cooki: Scrapboek verzameling #2

nog ff beterschap voor de zieken :*
pi_102775878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:42 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gewoon niet te veel geven?
Thomas is natuurlijk nog maar 19 maanden, maar het aantal stukken speelgoed wordt hier toch beperkt. Ook het aantal stukken waar hij tegelijkertijd kan mee spelen (we wisselen regelmatig eens wat stukken, maar er staat geen berg speelgoed waar hij kan uit kiezen). Variatie genoeg, ook omdat hij bij de onthaalmoeder ook nog keuze heeft.
Ja daar zit ie (de gouden tip): gewoon niet te veel geven *O*
maar daar ben ik zelf schuld aan (shopaholic in de dop) :@

wij wisselen ook regelmatig én lucas heeft van die ikea bakken gesorteerd op onderwerp :P dus als ie vb boekjes wil lezen 8)7 komt de krat :X met boekjes in beeld, zelfde met auto's , little people, ballen, muziekinstrumenten, puzzels, knuffels, blokken, treintjes....

maar ik zie het al, ons "probleem" zit in de kratten: er kan altijd nog wel wat bij he :7

edit: btw the ipad is king hier hoor.. daar valt de rest compleet bij in het niet >:)
edit simmu: _O_ zie je hobby topic ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door -Caroline- op 06-10-2011 17:09:11 ]
pi_102776377
Ja, ik geef het toe: ik winkel helemaal niet graag :) Enkel voor Thomas zou ik wel elke keer als ik ga winkelen iets willen kopen, maar ik doe het gewoon té weinig. Plus dat P. mij dan ook wel vaak tegenhoudt :D
Boeken daarentegen, dat wordt volgende week op het boekenfestijn weer moeilijk. Hij mag eens een nieuwe lichting boekjes krijgen :+
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:21:12 #216
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102781073
Welkom Tjabbo & Tijmen!

Leuk al die eetverhalen!
Oona is echt een kliko... al heel snel wilde ze liever stukjes dan gepureerd.. Een lepel vond ze maar niets... Het liefst zelf pakken! Heb daarom maar een soort van halve Rapley gedaan ;) Oona is enorm gulzig.. dus bv een banaan ging er het liefst meteen 1/3de in .... vond ik niet zo'n goed plan! Ondertussen mag een lepel wel weer ;) Handig met soep eten of als ze eens sporadisch een potje krijgt..

Ik eet zelf sinds mijn 12de vegetarisch... Marcek niet 100% maar wel grotendeels...
Oona mag later zelf kiezen of ze toch liever vlees wil gaan eten of niet.. van ons krijgt ze dan alleen biologisch..

SPOILER
We'll have love aplenty
You and me
pi_102781827
Reilain, smakelijk filmpje! Oona kan echt goed smullen :Y :Y)
pi_102784839
Floris heeft 1grote speelgoed bak. Hele huiskamer ligt vaak vol :') maar hij kan net zo makkelijk de hele dag stofzuigen :D hij heeft zn eigen miele...

Oh en ik hou van vlees. Floris eet t ook gewoon. Wij hebben ook een onwijs goede slager in t dorp. Ik hou om die reden zo van bbq-en.
pi_102784912
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft 1grote speelgoed bak. Hele huiskamer ligt vaak vol :') maar hij kan net zo makkelijk de hele dag stofzuigen :D hij heeft zn eigen miele...
makkelijk :Y :D
pi_102784999
Ja helaas is t een speelgoed ding, maar als k stofzuig moet ie per se helpen. Hij is ook heel fanatiek in stofzuigen :D
pi_102785163
maakt niet uit; je kan rustig (semi dan ;) ) stofzuigen met kind erbij! ravi gaat al krijsen als ik aan de andere kant van de kamer met de kruimeldief bezig ben
pi_102785204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja helaas is t een speelgoed ding, maar als k stofzuig moet ie per se helpen. Hij is ook heel fanatiek in stofzuigen :D
* octopussy kijken gaat of ze een echt werkende ministofzuiger kan kopen...

We hebben het trouwens al geprobeerd met Zwieber (onze kruimeldief) maar die is toch nog wat onhandig voor een dreumes :'(
pi_102785683
Kan ze ook niet met de stofzuiger overweg als je haar alleen de slang geeft, octo?
pi_102785744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:38 schreef simmu het volgende:
maakt niet uit; je kan rustig (semi dan ;) ) stofzuigen met kind erbij! ravi gaat al krijsen als ik aan de andere kant van de kamer met de kruimeldief bezig ben
Dat was bij floris TOT een maand geleden ook zo. Hij rende echt weg...op vakantie ging hij samen met opa stofzuigen en sindsdien is ie fan.
Zn eigen stofzuiger is helemaal de bom. Hij had eerst een goedkopere, die viel na 2dagen van ellende uit elkaar. Nu dus een miele, niet van echt te onderscheiden :P behalve t formaat.

Octo, deze schijnt wel iets te zuigen..maar misschien moet k.m door R laten pimpen ;)
pi_102785912
Tjabbo en Tijmen welkom hier!

Speelgoed...tja hier na sinterklaas weer eens uitzoeken en wisselen denk ik ;)

Dyon speelt het meest met het keukentje, puzzels of boekjes. Ow en de buggy met pop wordt ook wel regelmatig gepakt :P

Vanmiddag nog heel even op het kdv gevraagd hoe ze omgaan met kindjes die bijv. bijten. Een leidster gaf aan dat ze het ook wel lastig vond, maar ze daar eigenlijk dan altijd het bijtertje apart zetten en eerst aandacht geven aan het 'slachtoffer'. Eigenlijk ook hoe ik het zou doen, want veel meer dan corrigeren kun je denk ik niet.
Ik sprak ook nog even de papa van het kindje die afgelopen maandag 3 kindjes had gebeten (dat vertelde hij dus). Ik wist niet wie het was, maar we gingen toevallig gelijk weg en waren even aan het praten waarop ik dus zei 'ow dan weet ik wel wie .... is'. Toen vroeg z'n papa dus gelijk al of hij maandag Dyon had gebeten. Hij vertelde dat .... z'n dag echt niet had en erg rebels was die dag. Het klonk iig alsof hij niet degene was die Dyon dinsdag had gebeten, zal dan wel een ander kindje geweest zijn. Ben daar ook niet over begonnen, want wilde ook niet verwijtend overkomen. Eigenlijk vergeten om aan de leidsters te vragen of het door verschillende kindjes gedaan wordt.
Ze vertelde dat ze Dyon nog nooit had zien bijten en duwen schijnt hij ook maar af en toe te doen. Er zitten dus gewoon een paar ruige jongens bij denk ik ;)
pi_102786930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:52 schreef Meimeltje het volgende:
Vanmiddag nog heel even op het kdv gevraagd hoe ze omgaan met kindjes die bijv. bijten. Een leidster gaf aan dat ze het ook wel lastig vond, maar ze daar eigenlijk dan altijd het bijtertje apart zetten en eerst aandacht geven aan het 'slachtoffer'. Eigenlijk ook hoe ik het zou doen, want veel meer dan corrigeren kun je denk ik niet.
Ik heb het ook nog gevraagd :D
bij "ons" wordt het bijtertje :Y) ook apart gezet, op dat moment zat er ook 1 in de box voor "straf" :D en na het apart zetten extra in de gaten gehouden...
apart zetten dus als straf en als veiligheid voor de gebetene ;)

edit: het "protocol" geldt voor bijten / slaan / omver duwen / en wat er verder nog meer wordt uitgevonden op dit gebied :{w

[ Bericht 7% gewijzigd door -Caroline- op 06-10-2011 21:43:44 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:34:55 #227
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102787933
This ook een harstikke lastig iets dat bijten... Heb zelf een blauwe maandag op een kdv gewerkt.. (en verder altijd in t onderwijs)... Eigenlijk altijd op dezelfde manier gedaan... Apart zetten en aandacht aan het 'slachtoffer'... En als het vaker voorkwam iemand laten observeren een tijd om te kijken of het om vaste soort situaties gaat...

Overigens hebben wij nog niet eerder iets van de leidsters gehoord op dit gebied Meimel... De ruige jongens kijken blijkbaar nog een beetje uit voor een klein meisje (Dat overigens wel een aardige keel opzet als het haar niet zint ;) )

Enne tnxs voor de slaapzak!!! Super fijn!
We'll have love aplenty
You and me
pi_102789998
Reilain, nou gelukkig maar dat Oona met rust gelaten wordt :P
Volgens mij gaat het er ook niet overdreven ruig aan toe hoor, het hoort natuurlijk ook wel bij de leeftijd.
Fijn dat de slaapzak gevonden is! :D Ik zag bij het ophalen al wel dat hij weg was, M was dus eerder ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:22:32 #229
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102790596
:') Zie Oona ook behoorlijk aan voor toekomstige dader... Niet zozeer bijten maar wellicht andere ruige acties.... Ze laat zich nu al niet de kaas van het brood eten (letterlijk... want ze is gek op kaas haha)

M is idd altijd vroeg.... Meestal half 8 afleveren en half 5 ophalen...
Enne van die slaapzak zal zeker dankbaar gebruik worden gemaakt.. Oona is echt gek op zo'n lekker dikke slaapzak.. vond het in t begin ook maar niets toen ze weer naar de zomerslaapzakjes ging...
We'll have love aplenty
You and me
pi_102791182
Ow dan was hij duidelijk eerder ja! Ik breng Dyon om kwart voor 9 en haal hm om half 6 weer op. Toen Kyllian nog niet op school zat werkte ik van 8 tot half 5, dus haalde ik ze wel altijd om half 5 al op.

Gelukkig bijt Dyon ook wel van zich af (maar dan niet letterlijk :P).
pi_102798229
Hoi :) , Lucas vannacht om half 3: dorst :9 en daarna gelijk weer gaan slapen *O*
vanochtend met de playmobil tentoonstelling :X van grote broer gespeeld :P en nu babytv c_/
wat is t toch n lief kind voor zn moeder :Y :s)
pi_102798359
Ik had net een kind met ochtendhumeur geloof k...hij bleef maar huilen :? En nu is ie aan t stofzuigen en weer vrolijk.

Vannacht was t weer een beetje slecht, dus maar even zn slaapkamer raam dicht gaan doen #fail. Werd ie wakker. T was half 6 dus slaaptijd vond k. Zn fles wilde hij niet. Heb m maar in zn bed gezet en ben weggegaan. Hij mopperde een beetje, maar is wel gaan slapen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:28:53 #233
259886 pessie
pi_102799229
Tijmen welkom! Wat ben je een mooi mannetje O+

Ook hier baby-tv.

Sonnetje, fijn dat hij weer is gaan slapen!

Wat betreft bijtertjes, Nathan bijt de laatste tijd per ongeluk in mn kin, in zn enthousiasme om me een zoen te geven :') . Moet hem nu maar even goed leren hoe je een kus geeft, die tandjes zijn wel pijnlijk.

Nog even wat betreft cadeaus, jongensmama's, hebben jullie zoons ook een pop-met-wagen? Ik weet niet goed wat ik daarmee moet, alles is zo roze maar hij vind zo'n wagentje wel tof... Ideeën? Of is het voor een jongen sowieso not done om een pop te geven?

Wij hebben ook van die blauwe ikea bakken. Gesorteerd op babyspeelgoed, duplo, houten speelgoed en boekjes. In de praktijk pakt Nathan altijd duplo :')
pi_102799262
Poppenwagen heeft Ryan niet maar hij heeft wel voor z'n 2de verjaardag een serviesje gehad van z'n zusje en daar speelt hij bijna dagelijks wel mee.
pi_102799360
Amy heeft het rieten poppenwagentje die ik kreeg toen ik 1 jaar werd. Ze kreeg hem dus ook voor haar 1e verjaardag. Maar dat is een meisje :P Maar dat wagentje is vrij neutraal, gewoon bruin riet dus.

Wij hebben een goede nacht gehad :) van 21:00 - 23:00 met haar bezig geweest, maar toen wel hele nacht in eigen bed geslapen.

Sonnetje, is hij zo fan van stofzuigen? Handig ^O^ Ik zou hem ook alvast een kleine wasmachine geven of een afwasborstel :+

We hebben nu 1 fles vervangen door normale groeimelk en dat gaat heel erg goed. Lijkt er op dat ze over de koemelkallergie heen is.
pi_102799418
Floris: lekker stofzuigen ! je mag hier ook wel even langskomen hoor :Y)

Sonnetje: die failll ken ik }:| raam dicht doen of ff kleertjes in de kast leggen 8)7

Pessie: Thomas had een blauwe speelgoedbuggy waar hij zn knuffel in rond reed O+
edit: hij had ook een pop, maar die werd consequent genegeerd
zoiets:

Solagratia: oeh, dat zou super zijn als ze al over de allergie heengroeit ^O^

en over die bakken: we beginnen met de platste en naarmate er meer zooi/verantwoordespeelgoed O-) bijkomt, verhuist "de categorie" naar een normale :P bak en daarna pas naar die heule grote :X ... plaatje? :7

[ Bericht 3% gewijzigd door -Caroline- op 07-10-2011 10:04:35 ]
pi_102799654
Goede morgen.

Welkom nieuwe dreumeskindjes :)

Ik heb gewoon echt geen tijd gehad om mee te lezen hier. Ben van 20 uur naar 24 uur werken gegaan. Nieuwe functie en heb het reuze naar mijn zin.

Met Mart gaat het ook allemaal goed. Heeft vorige week alleen last gehad van kroep. Maar dat is gelukkig bij 1 nacht gebleven. Hij slaapt nog wel wat slechter voor zijn doen, maar komt ook wel weer goed. Verder zijn we gisteren terug gekomen van vakantie (ameland).
En is Mart nu echt bezig met praten.
Mama en papa kon hij al.
Ei, kaas, nee, ja, puk (onze hond) aardbei, appel, kraan.
Deze woorden worden echt al duidelijk uitgesproken. Voor de rest is het een beetje raden wat het moet zijn ;)

Ik zal vanaf nu weer eens proberen mee te lezen hier en/of te posten.
pi_102799760
Hier ook een dame die niet in slaap komen kon. Vanmorgen om 9 uur schrok ik wakker was ze nog stil! Nu maar aan het werk :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:59:22 #239
259886 pessie
pi_102799839

Wij hebben bovenstaande. Trofast past niet in dit huis :') . Betekent dat dat ik moet shoppen? :P

Wat betreft het wagentje, misschien is het wel een idee, ik vind het lastig te beoordelen maar wil hem ook geen pop onthouden omdat hij een jongen is terwijl hij het wel leuk zou vinden.
pi_102801532
Ik wil ook zo'n Ikea-kast, maar zou niet weten waar ik het hier neer moet zetten. Anne moet het dus doen met een speelgoedkist en een losse bak. Ik moet trouwens nodig eens het echte babyspeelgoed eruit filteren, daar doet ze toch niets meer mee.

Ik heb nu twee dreumesjes in huis, mijn eigen dreumes en mijn neefje, die op 27 oktober 2 wordt, dus ook nog net een dreumes. Anne vindt hem enorm interessant en volgt hem op de voet, wat hij dan weer niet zo leuk vindt. :D
Ik legde Anne net (10.50) in bed en hij gaat meestal om 11.30, maar hij wilde ook meteen. Nu dus lekker rust in huis ;) Het lijkt trouwens wel of hier een speelgoedbom ontploft is! :o
pi_102802429
Fannetje: we hebben in de serre de hoge smalle staan, neemt weinig ruimte in, alleen Lucas kan niet bij de hogere bakken 8)7 (deze, maar dan 180 cm hoog geloof ik)

daarom gaan we misschien deze (in wit) kopen...

oeh en kijk, heb ik nog nooit gezien: stickers voor op de bakken
quote:
0s.gif

Op vrijdag 7 oktober 2011 11:09 schreef Fannetje het volgende:
Het lijkt trouwens wel of hier een speelgoedbom ontploft is! :o
pics? :P
pi_102802663
Die serie van de Ikea wil ik ook, maar mijn man niet }:|
Wij hebben nu de megagrote plasticbak als speelgoedkist en die doet het ook wel, maar ik zou het ook wel wat willen sorteren enzo :Y Alles zit nu doorelkaar.
pi_102802705
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:50 schreef Vlindur het volgende:
Die serie van de Ikea wil ik ook, maar mijn man niet
Wij hebben nu de megagrote plasticbak als speelgoedkist en die doet het ook wel, maar ik zou het ook wel wat willen sorteren enzo :Y Alles zit nu doorelkaar.
:D dat lijkt me dan een fijn klusje voor je man :7 , ns kijken hoe vlug hij bakken haalt bij de ikea :P
*O*
pi_102802774
:D Dat zou een goeie zijn idd. Maar nee joh, die ziet dat niet eens. Pleurt alles doorelkaar :')
pi_102802954
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:41 schreef Cooki het volgende:
pics? :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:04:16 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102803044
Harry heeft ook een pop. Soms speelt hij er een tijdje mee, soms kijkt hij er tijden niet naar om. Maar dat geldt wel voor meer van zijn speelgoed.
Alleen Duplo wordt dagelijks mee gespeeld O+

Mijn stoertje heeft zojuist in alle plassen gestampt van hier naar de winkel en terug. Heerlijk om te zien. Dat snoetje! Helemaal glunderend O+
Schoenen, sokken en broek waren kletsnat. Thuis lekker droge sokken aangedaan, een lekker warme legging en zijn sloffen O+
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:05:21 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102803085
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:01 schreef Fannetje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je dat al een bom noemt :D
Ik zal dadelijk eens kijken of ik een foto gemaakt krijg van de bom die hier ontploft is. En daar is maar 1 kindje verantwoordelijk voor ;)
pi_102803105
Fannetje, als ik zeg dat ik dat heul erg mee vindt vallen, ben ik dan n slechte moeder/huisvrouw :P
Edit: wat Asy zegt :D

Asyniur: heerlijk, plassen stampen! klinkt zo gezellig! *; heb je eigk meegedaan? *)
pi_102803180
Rienk pakt ook altijd alle plassen mee die hij tegenkomt. Hij loopt er voor om als het hem lukt :P
Ik vind het ook niet zo erg. Thuis gewoon weer schone kleren aan :Y
pi_102803213
Hmm, ik ben gewoon nog niet zoveel troep gewend denk ik :D

Mijn muppet was net alweer wakker met een enorme poepbroek... heb haar verschoond en terug in bed gelegd. Kijken of ze erin trapt (gok van niet :'))
pi_102803289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:10 schreef Fannetje het volgende:
Hmm, ik ben gewoon nog niet zoveel troep gewend denk ik :D

Mijn muppet was net alweer wakker met een enorme poepbroek... heb haar verschoond en terug in bed gelegd. Kijken of ze erin trapt (gok van niet :'))
als ik eraan denk zal ik vanavond vlak voor het eten eens een foto van onze huiskamer maken :')
pi_102803383
Ik vind het ook reuze meevallen hoor :D
pi_102803442
Ik vind het ook nog netjes hoor Fannetje. :D
Dit mag ik straks opruimen (tis donker hier, stom weer)

Ik wil ook plassen stampen, helaas zijn Zoë's laarsjes nog niet binnen. (die van Ryan wel, bedankt voor de tip, Cooki ^O^ )
pi_102803501
Dat begint er op te lijken :Y

Mijne heeft tot nu toe alleen een autootje gepakt en kijkt daarmee naar de teletubbies. Zodra hij de woonkamer in kwam pakte hij de afstandsbedieningen en riep 'tieties!' Dus ik ben makkelijk vandaag :P
pi_102803577
Een jaar geleden werd ik lichtelijk krankzinnig als er zo'n bende werd gemaakt, nu ben ik eraan gewend. :')

:D 'Tieties'
pi_102803632
Raad eens welke van de twee dreumesen hier weer beneden rondkruipt? }:|
pi_102803642
@Vlinder: gheghe.. tieties... oh teletubbies, niet de zender achter de decoder dus... :@
@Spewey: respect hoor _O_ , je weet toch dat volgens de boekjes ze t beste met 1 ding tegelijk kunnen spelen (as if... }:| ) :* :*
@Fannetje: uhm.. de opruimdreumes :P

ik lees net dat er zelfs wedstrijden rommel maken zijn:
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:28:09 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102803722
Onze bom en dat is dit nog bescheiden en nog maar de helft van de kamer! :D
pi_102803783
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:28 schreef Asyniur het volgende:
Onze bom en dat is dit nog bescheiden en nog maar de helft van de kamer! :D
[ afbeelding ]
jij hebt zo'n lief kind O+ nou k vind het nog braaf hoor, want vooral die manden daar achteraan... heeft ie die nog niet omgetrokken? >:)
lucas heeft vanmorgen geholpen met de was: alle hydrofieldoeken (ongeveer 20) in oh nee UIT zn kast getrokken }:|
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:30:54 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102803811
Ow en ik heb niet meegestampt in de plassen. Ik heb al genoeg moeite om met mijn boodschappenkarretje achter een dreumes aan te waggelen.
Het leukste was nog dat hij voor elke plas bleef stilstaan, met een glunderende blik naar mij keek en dan er heel hard doorheen stampte. Echt, geweldig! O+ Ik zou er zo weer voor naar de Jumbo waggelen ;)

Cooki, de (volle :X ) wasmanden blijft hij vooralsnog redelijk goed vanaf! Alleen gisteren kwam hij met een pyjamabroek aanlopen die hij van freecell gekregen heeft. Blijkbaar vond hij die helemaal top :D
pi_102803829
De wasmand staat hier gelukkig altijd boven, die zou hier echt niet veilig zijn!

Kijk eens hoe schattig de twee dreumesen vanmorgen samen naar de Teletubbies zaten te kijken?

vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:32:50 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102803879
Fannetje O+
Kijk en daarom wilde ik nog een nummer 2 *;
pi_102803888
Cute :)

Hij is nu in de keuken bezig, -verboden terrein- en trekt nu de vaatwasser open om die uit te ruimen O+
Ik ga hem maar even gauw helpen! :X
pi_102803909
Wat dat betreft ben ik blij dat Anne nog niet kan lopen... ze kan nog niet bij de vaatwasser!
pi_102803988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:25 schreef Cooki het volgende:
@Spewey: respect hoor _O_ , je weet toch dat volgens de boekjes ze t beste met 1 ding tegelijk kunnen spelen (as if... }:| ) :* :*
Hahahahahahahahaahahahah, ik moest lachen. :')
Wat dat betreft ben ik een inconsequente muts, na 43235 keer "eerst het ene opruimen voor je iets nieuws pakt" gezegd te hebben, ben ik daar mee gestopt, kreeg altijd een appelige blik en een big smile maar luisteren ho maar. Ze helpen zo wel mee met opruimen, dat dan weer wel.
pi_102804230
Ahhh gelukkig, ik ben niet de enige met de troepwoonkamer :D
pi_102804399
Zo. Rienk trekt ook wasmanden over de kop :X Die moet ik echt hoog wegzetten, want hij trekt ze leeg en gaat er dan zelf inzitten :')
pi_102804447
_O- Rienk O+

(of heb je hem al in geen tijden gewassen en snap je z'n hint niet? :D)
pi_102804567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:36 schreef Spewey het volgende:
na 43235 keer "eerst het ene opruimen voor je iets nieuws pakt" gezegd te hebben, ben ik daar mee gestopt, kreeg altijd een appelige blik en een big smile maar luisteren ho maar. Ze helpen zo wel mee met opruimen, dat dan weer wel.
Ja en ik ben t niet met "de boekjes" eens.. in die zin dat het "mixen" van verschillende soorten speelgoed hele creatieve uitkomsten heeft (vooral blokken met playmobil enzo)... thomas heeft hier ns een wii spelletje (donkey kong) nagebouwd van speelgoed van lucas (zal ns kijken of ik nog een foto kan vinden).... dusss..
en ja mixen geeft troep, maar ach..

@vlinder: lucas vindt het leuk om in de wasmand gedragen te worden: dan gaat ie op de vuile was zitten en dan til ik m met wasmand en al naar beneden ...ssst... niet tegen cb zeggen, is vast niet veilig }:| , maar wel leuk *O*
pi_102804639
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:50 schreef Spewey het volgende:
_O- Rienk O+

(of heb je hem al in geen tijden gewassen en snap je z'n hint niet? :D)
Whahahahaha _O-
Hij klimt graag overal op en in :Y En ik vind het allemaal wel best ook, die was was nog niet opgevouwen, dus nou ja, pluk maar leeg. Maar bij opgevouwen goed ben ik er wel als de kippen bij hoor! Ik blijf niet bezig natuurlijk ;)

Oh, Cooki, dat doe ik nooit. Ik ben een bange poepert op de trap en neem 1 ding tegelijk mee naar beneden. Rienk eerst en daarna de was. Maar kan me voorstellen dat Lucas dat helemaal tof vindt!
pi_102805171
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:56 schreef Vlindur het volgende:
Oh, Cooki, dat doe ik nooit. Ik ben een bange poepert op de trap en neem 1 ding tegelijk mee naar beneden. Rienk eerst en daarna de was.
^O^ das toch ook veul beter, echt! :* (als er ooit wat gebeurt zou ik mezelf voor mn kop slaan en toch doe ik t minstens 1x per week :@ )

[ Bericht 11% gewijzigd door -Caroline- op 07-10-2011 13:19:59 ]
pi_102805373
Zaterdag waren we bij een familiefeestachtigiets en daar stond een bak met speelgoed. Op een gegeven moment zat hij nog voor de helft vol en vond Amy het een goed idee om in die bak op de speelgoed te gaan zitten :D ondertussen steeds speeltjes onder zich vandaan trekken om te bekijken :P Zag er niet uit.
Er was alleen ook een jochie die dat niet leuk vond, want die wilde al het speelgoed dat iemand anders had en die wilde eigenlijk zo de bak omkiepen om haar eruit te gooien. Toen heb ik Amy maar eruit gehaald.
pi_102805510
dit is wat er met de mijne gebeurt als je die onbeheerd achter laat met een bak met speelgoed:

dit was selene, maar tis ravi inmiddels ook al een paar keer 'overkomen' ;)
pi_102805562
Hahaha :D
pi_102805673
Hier hebben we het ikea opbergbankje en een ikea kast (orgineel bedoelt als kledingkast op een kinderkamer) beneden staan. En dit wordt zorgvuldig elke dag leeg gehaald en door de woonkamer verspreidt om vervolgens naar buiten te gaan en daar te gaan spelen :D
pi_102805730
spul ligt al op bed :o

op verzoek van selene "ik wil naar bed. fijn eerst spelen" en ravi ging ook akkoord (sprong nog net niet zelf de mei tai in om naar boven te gaan). dus nu zijn ze samen boven aan het spelen. veel gegiechel en gebonk. het zal wel.....
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:31:35 #277
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102805863
hahaaa ik kom ook ff uit de lurkmodus; leuk al die bendefoto's!
ik heb voor Evie ook een eigen speelhoekje in de kamer; daarin staat dr keukentje; en een expeditkast inclusief manden.. en soms gaan die manden echt op zijn kop, en is het een enorme zooi... maar het is wel heel makkelijk weer op te ruimen gelukkig ;)

en mag ik ff heeeeeeel trots doen; Evie heeft gister, geheel op eigen initiatief, op het potje geplast!! jeujjjjj!! grote meid he?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102805967
Wat goed Evie!

Mijn neefje ligt nog steeds te pitten, daar zou Anne vandaag een voorbeeld aan kunnen nemen ;)
pi_102806192
Floris ligt net pas op bed. Hij was niet eens extreem moe ofzo. En hij was om 8uur wakker. Ben benieuwd of ie gaat slapen :D
pi_102806258
Doen jullie overdag de gordijnen dicht op de slaapkamer? Ik doe dat niet, maar neefje slaapt bijv. alleen als het donker is. Wellicht moet ik het ook eens gaan doen, zodat ze wat beter gaat slapen overdag?
pi_102806376
Zo gauw ze een dag en nachtritme had heb ik de gordijnen overdag dicht gedaan.

*O* Go Evie *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:51:53 #282
259886 pessie
pi_102806494
Ik doe alle gordijnen dicht op Nathan's kamer, dan slaapt ie meestal zo een uur of anderhalf, anders is hij echt na 45 minuten weer wakker.

BJ wat goed!!!

Die foto van Rienk _O-

En inderdaad, die eerste vond ook ik geen speelgoedbom :') . Nathan gooit wanneer hij in de box zit vakkundig al zn boxspeelgoed eruit, en dan gaat hij uit de box spelen met duplo/houten speelgoed waarbij hij vervolgens houten speelgoed/duplo erbij pakt en 's avond zijn wij een kwartier bezig alles weer netjes te krijgen ^O^
pi_102806613
Ik doe al best een tijd de gordijnen dicht. Eerst nooit, maar na een maand of 5.ofzo mee begonnen
pi_102806911
Ik doe ook de gordijnen dicht, dat is zo'n gewoonte geworden. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik daar mee ben begonnen. Maar ze slaapt wel overdag.
pi_102807839
Mooi, ga ik dat ook doen!
pi_102807965
Rienk heeft 3 ramen met 2 gordijnen. Savonds gaan ze helemaal dicht zodat alle drie de ramen bedekt zijn en overdag gaan de gordijnen zo ver dicht zodat het middelste raam onbedekt blijft. Dit doen we al vanaf dag één en werkt prima!

Bij B2 komen er rolgordijnen en die gaan in de nacht helemaal dicht en overdag op 3/4e denk ik!
pi_102808129
Simmu: super foto :D
Evie: grote meid zeg O+

Gordijnen: wij hebben rolgordijntjes, vanaf dat de kraamhulp weg was :P hebben we de rolgordijntjes naar beneden gedaan als lucas ging slapen *O*

en Sonnetje: slaapt Floris? O+

Lucas heeft net van 11.30-14.15 uur geslapen :D .... jammer dat ik dat ook niet "even" heb gedaan :O :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:49:43 #288
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102808244
Evie wat goed! *O*

Haha leuk die op de kop in de bak foto Simmu!! :D

Wij hebben een rolluik en gordijnen op Tirza's kamer. Overdag gaat de rolluik op spleetjes en de gordijnen dicht (die zijn licht van kleur, dus meer voor de sier!) en 's avonds gaat de rolluik helemaal dicht en ook weer de gordijnen!
pi_102808312
Anne sliep vanaf week 2 's nachts door, maar ik heb haar tot nu toe dus altijd overdag met de gordijnen open laten slapen. Ze sliep ook altijd perfect moet ik zeggen. Maar vandaag dus (en de laatste tijd vaker) maar van 11-12 en dat vind ik echt veel te kort. Net nog wel een mislukte poging gedaan om haar nog een keer in bed te leggen, maar dan weet ik van tevoren dat ik een uur strijd ga voeren en dat het in 90% van de gevallen toch niet gaat lukken ;)
pi_102809463
hier hebben ze geen van beiden nog geslapen. tis dikke pret daarboven. ben het wel goed zat eigenlijk, aangezien ik zelf met die koorts wel graag ff wat had willen gaan liggen
pi_102809476
Hier overdag alleen de (lichtdoorlatende) overgordijnen dicht. 's nachts gaat het verduisterende rolgordijn ook naar beneden.

Deze chaos ga ik nu maar eens tackelen :X
pi_102810106
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:46 schreef Cooki het volgende:
Simmu: super foto :D
Evie: grote meid zeg O+

Gordijnen: wij hebben rolgordijntjes, vanaf dat de kraamhulp weg was :P hebben we de rolgordijntjes naar beneden gedaan als lucas ging slapen *O*

en Sonnetje: slaapt Floris? O+

Lucas heeft net van 11.30-14.15 uur geslapen :D .... jammer dat ik dat ook niet "even" heb gedaan :O :P
Hij heeft 2uur geslapen :) hij is net wakker
pi_102813644
Lekkere zooi Octo :D

Rienk heeft net 2 keer een megadrift bui gehad :o

We gingen boodschappen doen en Rienk mocht zelf een karretje duwen (eerste keer)

En dat ging echt heel goed, hij pakte de boodschappen en deed ze in het karretje en alles ging prima tot we hadden ingeladen...
De kar moest mee naar buiten.. Nee Rienk dat kan niet, we moeten hem wegzetten.
Dus ik dat ding bij de andere gezet, Rienk ondertussen languit op de grond (een meneer wilde al naar hem toe, maar ik zei tegen hem, laat maar liggen hoor, hij heeft een driftbui) Rienk staat op en loopt weer naar de kar en begint aan die karren te trekken, want *boehoe* ik wil-ik wil-ik wil! Tegen hem praten komt niet aan dus ik loop er bij weg en bekijk het op een afstandje. Na een paar seconden besluit ik hem gewoon maar mee te nemen, want dit schiet niet op. Dus kind onder de arm en naar buiten. "Rienk dat kan niet, we moeten naar huis en de karren zijn van de winkel"
*BRUL*
Buiten weer op de grond gezet, Rienk gelijk weer languit verder brullen. Ik sta er bij en kijk er na :')
Een meneer loopt langs, glimlacht en zegt "lekker laten liggen" ik glimlach terug, 'doe ik ook'
Een groepje jongens van een jaar of 16 kijken verbaasd en ik lach naar hun. "driftbui' vertel ik. Rienk ligt nog steeds languit, brult niet meer.
Dan start een van de jongens hun brommer. Rienk staat gelijk op en kijkt met grote ogen. Kom je schat? zeg ik tegen hem. Hij geeft me een handje en de jongens moeten lachten. Dan lopen richting de auto en wordt Rienk herkend. Ik ben verbaasd, wie is dat nou weer? :o Het is deBuurvrouw! :D Daar nog een poosje mee gepraat terwijl Rienk zich keurig gedroeg en naar alles wees en benoemde, Daarna was hij het zat en ging op plassen-stampjacht.

Hij kon zonder problemen mee naar huis en nu heeft hij schone sokken en een joggingbroek aan en is lekker aan het spelen O+

/einde liefdagboek ;)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:26:00 #294
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102813729
whaahaa wat beeldend omschreven vlindur!!! maar wel heftig als hoogzwangere mama.. :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102814498
ow Vlindur, het zweet zou me aan alle kanten uitbreken als ik jou was in die winkel :X
Ik heb nog steeds als Wolf alleen al een keer gilt in een winkel dat ik me snel opgelaten voel :@
Tof dat hij uiteindelijk helemaal zelf weer bijdraaide en wat leuk dat je een forummer tegenkwam
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:48:44 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_102814608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
whaahaa wat beeldend omschreven vlindur!!! maar wel heftig als hoogzwangere mama.. :*
Twee tegelijkertijd is ook leuk *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102814753
Ja, ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen. Ben maar rustig gebleven en heb niet met hem gesleept. (Als ik niet zo'n buik had had ik hem over mn schouder gegooid en zo in de auto gezet. Maar nu was dat wel heel ver lopen :@ )
En ik ben blij met die jongen met die brommer. Maar graag de volgende keer gelijk strarten, dat had een eind gescheeld _O-

Troel, dat jok je toch? Dan doen twee toch helemaal niet? :X O-)
pi_102814787
Wat een geweldige omschrijving vlindur heb nu al spijt dat we naar de jumbo zijn geweest en nIet naar de ah
pi_102814804
Vlindur, respect hoor _O_ ik heb het geduld niet... :@
voordat ik je dagboek O+ begon te lezen zag ik de foto van rienk met het karretje
en ik dacht gelijk: owjee-alsdatmaargoedgaat-muitende-dreumes-in-aantocht... >:)
(en dan projecteer ik t even op mijn eigen kids he)
en jawel *O*
maar echt petje af hoor! :*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:53:41 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_102814821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:51 schreef Vlindur het volgende:
Ja, ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen. Ben maar rustig gebleven en heb niet met hem gesleept. (Als ik niet zo'n buik had had ik hem over mn schouder gegooid en zo in de auto gezet. Maar nu was dat wel heel ver lopen :@ )
En ik ben blij met die jongen met die brommer. Maar graag de volgende keer gelijk strarten, dat had een eind gescheeld _O-

Troel, dat jok je toch? Dan doen twee toch helemaal niet? :X O-)
Er begonnen mensen boos te kijken :%
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:54:22 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_102814855
Ik heb het overigens opgelost met bumbakoekjes :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut