Emma mag wat mij betreft ook zo'n beetje alles eten inmiddels. Net als bij Simmu zijn pinda's, nootjes, lollies etc. wel taboe.
Ze is inmiddels oud genoeg om dingen goed te kauwen enzo.
Ze eet en drinkt nog steeds niet veel maar ze probeert wel alles, voor mij een teken dat we tot nu toe goed omgaan met haar mondtrauma.
Ze verslikt zich nog wel regelmatig (He Trix

) maar lost dat gelukkig zelf goed op; ik hoef bijna nooit meer in te grijpen en ze hoeft er ook bijna nooit meer van te spugen.
Haar lievelingseten is trouwens Nibbits.

In elk handje 1 en dan knagen. Echt zo lief!

Ze is ook helemaal debiel van milkshakes en ijs maar dat heeft ze niet van een vreemde.

Cornetto's die je van je oma krijgt zijn helemaal de bom:
![photo-6-1.jpg]()
Milkshakes van je moeder ook trouwens:
![photo-8-1.jpg]()
Brainfreeze!
Ik probeer haar wel echt een gezond eet en beweegpatroon aan te wennen. In mijn ogen horen daar ook af en toe chippies of een ijsje ofzo bij. Ik ben er wel erg blij mee dat de meeste mensen nog steeds even vragen of ze een bepaald iets mag hebben.
Wij doen wel aan Sinterklaas!

Emma heeft 12 neefjes en nichtjes van D.'s kant. Emma is de jongste, dan is er nog een nichtje van net 6 wat er ook nog heel erg mee bezig is. We trekken allemaal lootjes, er komt een Sinterklaas die de kleintjes even bij zich roept. Als hij weg is gaan we uitpakken. Wij proberen het klein te houden, de familie denkt er anders over; ze willen ook allemaal een kadootje geven. 't is lief bedoeld in ieder geval.
Dit jaar gaan we 't bij mijn ouders niet vieren, daar gaan we lootjes trekken en vieren 't dan op 1e kerstdag.
Ik heb me wel voorgenomen om Sinterklaas niet als dreigement te gaan gebruiken, daar kan ik erg slecht tegen.
Als de Sint in Nederland aankomt laat ik haar haar schoentje zetten en daarna misschien nog een keer. Ik heb er zelf al weer zo'n zin in.
![Pietje.jpg]()
M'n kleine prulletje begon afgelopen weekend te hoesten. Gisteren even bij de dokter geweest omdat ze ook al een paar dagen 40 graden koorts had. Ze heeft een flinke bronchitis te pakken en heeft de eerste antibioticakuur van 't seizoen al weer binnen. 't scheelt dat ze dat spul het liefst met liters tegelijk zou drinken.

En nog meer nieuws! Sinds dit weekend is ze ein-de-lijk over naar een groep 1 stoeltje!
Ze is nu bijna 9 kilo. Denk ik.