abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:01:04 #76
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102737502
oh boy, ik ben anderhalve dag niet aanwezig en dan loop ik weer enorm achter.

Sinterklaas, tja....... ik weet het nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik hou helemaal niet van enorme bergen speelgoed en Noortje snapt het toch nog niet. Maar ja, neefjes en nichtje wel dus we moeten wel mee denk ik.
Vind het heel moeilijk, wil namelijk niet enorm veel meuk en ik wil eigenlijk ook niet veel verschillend speelgoed. Dus bijvoorbeeld alleen Little people of zo en geen playmobile nog. En ze heeft twee kleine en 1 grote baby born dus daar moeten maar wat accessoires om heen verzameld worden.

Ga mijn dame eens wakker maken. Die ligt al 3.5 uur te slapen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:49:53 #77
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102743089
Van mij mag hij best pepernoten (zonder kunstmatige weet-ik-veel-wat maar dat zijn er steeds meer), en de schijf van 5 is leuk voor het gehele plaatje, mijn kind eet ook wel es mcnuggets, boeiend. Ik dacht echt dat hij ze nog niet zou kunnen eten.

Becky, duplo :Y ik was vanochtend op een verjaardag van een jongetje van 3 en het doosje dat ik meebracht was zijn eerste duplo :o
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:14:27 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102743967
becky, dan lever je toch een lijstje in wat je graag wil hebben voor Noortje?
Wij hoeven geen playmobil, maar wel graag duplo dus wij zetten altijd precies wat we willen hebben van de duplo.

En zolang mijn kind er geen kilo's van eet, mag hij best een pepernoot (ook al zitten er wat extra's e-nummers bij ;) ).
pi_102744917
Jezus, wat hebben jullie weer veel geluld de afgelopen dagen. Stelletje slowchatters o|O

Pepernoten. Tja. Ik ben er verslaafd aan (en heb een excuus). Miepje komt dan naar me toe om er 1 te vragen. Die stopt ze in haar mond en dan vraagt ze er nog 1 voor papa. Ze loopt met de pepernoot naar haar vader toe en steekt hem zelf snel in haar mond :D 8)7

En een smeerboel dat zo'n ding geeft als het half uitgekwijld wordt :X
pi_102745241
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:14 schreef Asyniur het volgende:
becky, dan lever je toch een lijstje in wat je graag wil hebben voor Noortje?
Wij hoeven geen playmobil, maar wel graag duplo dus wij zetten altijd precies wat we willen hebben van de duplo.
En zolang mijn kind er geen kilo's van eet, mag hij best een pepernoot (ook al zitten er wat extra's e-nummers bij ;) ).
maar Asy, dan is t toch duidelijk voor je schoonvader (bij de makro), werd ie er zelf hebberig van misschien :Y

lucas eet hier van alles :7

Octo: haha, slim kind, jouw miepje ^O^
uhm ja, smeerboel check (in dit geval met de banaan) :X

Pessie: ja idd duplo, altijd n goeie keus, zelfs als je iets dubbel krijgt, komt t prima van pas oO<
pi_102745914
ravi eet alles wat er te eten valt hier in huis. gaat by default, want zodra selene ziet dat ravi niet heeft stopt ze hem toch wel iets toe dan :Y) enige wat hier echt niet binnen kinderbereik komt is nootjes. verder eten ze gewoon alles wat wij ook eten.

lolly's trouwens ook niet. vind ik maar ondingen. daar letten we wel op. geen lolly's, pinda's, nootjes en van die kleine zuurtjes enzo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:23:12 #82
259886 pessie
pi_102747031
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:58 schreef simmu het volgende:
ravi eet alles wat er te eten valt hier in huis. gaat by default, want zodra selene ziet dat ravi niet heeft stopt ze hem toch wel iets toe dan :Y) enige wat hier echt niet binnen kinderbereik komt is nootjes. verder eten ze gewoon alles wat wij ook eten.

lolly's trouwens ook niet. vind ik maar ondingen. daar letten we wel op. geen lolly's, pinda's, nootjes en van die kleine zuurtjes enzo
Voeg muntdrop maar toe voor de zekerheid. Hoe vaak mijn moeder/vader/broer wel niet mijn mijn jongste broertje ondersteboven heeft gelopen weet ik niet meer, maar muntdrop was altijd de boosdoener.

Wij hebben de quad duplodubbel *O* helemaal heppie, zitten willen aan :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:02 #83
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102747467
Emma mag wat mij betreft ook zo'n beetje alles eten inmiddels. Net als bij Simmu zijn pinda's, nootjes, lollies etc. wel taboe.
Ze is inmiddels oud genoeg om dingen goed te kauwen enzo.
Ze eet en drinkt nog steeds niet veel maar ze probeert wel alles, voor mij een teken dat we tot nu toe goed omgaan met haar mondtrauma.
Ze verslikt zich nog wel regelmatig (He Trix :+ ) maar lost dat gelukkig zelf goed op; ik hoef bijna nooit meer in te grijpen en ze hoeft er ook bijna nooit meer van te spugen.

Haar lievelingseten is trouwens Nibbits. :+ In elk handje 1 en dan knagen. Echt zo lief! :D

Ze is ook helemaal debiel van milkshakes en ijs maar dat heeft ze niet van een vreemde. :@
Cornetto's die je van je oma krijgt zijn helemaal de bom:

Milkshakes van je moeder ook trouwens:

Brainfreeze! _O-

Ik probeer haar wel echt een gezond eet en beweegpatroon aan te wennen. In mijn ogen horen daar ook af en toe chippies of een ijsje ofzo bij. Ik ben er wel erg blij mee dat de meeste mensen nog steeds even vragen of ze een bepaald iets mag hebben.

Wij doen wel aan Sinterklaas! O+ Emma heeft 12 neefjes en nichtjes van D.'s kant. Emma is de jongste, dan is er nog een nichtje van net 6 wat er ook nog heel erg mee bezig is. We trekken allemaal lootjes, er komt een Sinterklaas die de kleintjes even bij zich roept. Als hij weg is gaan we uitpakken. Wij proberen het klein te houden, de familie denkt er anders over; ze willen ook allemaal een kadootje geven. 't is lief bedoeld in ieder geval.
Dit jaar gaan we 't bij mijn ouders niet vieren, daar gaan we lootjes trekken en vieren 't dan op 1e kerstdag.
Ik heb me wel voorgenomen om Sinterklaas niet als dreigement te gaan gebruiken, daar kan ik erg slecht tegen.
Als de Sint in Nederland aankomt laat ik haar haar schoentje zetten en daarna misschien nog een keer. Ik heb er zelf al weer zo'n zin in. O+

M'n kleine prulletje begon afgelopen weekend te hoesten. Gisteren even bij de dokter geweest omdat ze ook al een paar dagen 40 graden koorts had. Ze heeft een flinke bronchitis te pakken en heeft de eerste antibioticakuur van 't seizoen al weer binnen. 't scheelt dat ze dat spul het liefst met liters tegelijk zou drinken. :D

En nog meer nieuws! Sinds dit weekend is ze ein-de-lijk over naar een groep 1 stoeltje! *O*
Ze is nu bijna 9 kilo. Denk ik.
A grand adventure has begun.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:46 #84
265732 Keshet
pi_102747493
Zo. Dat was een lange post. :@ Bedankt voor 't lezen. :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:36:42 #85
259886 pessie
pi_102747615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:33 schreef Keshet het volgende:

Ik probeer haar wel echt een gezond eet en beweegpatroon aan te wennen. In mijn ogen horen daar ook af en toe chippies of een ijsje ofzo bij. Ik ben er wel erg blij mee dat de meeste mensen nog steeds even vragen of ze een bepaald iets mag hebben.

Eens! Je kunt een kind er beter van het begin af aan aan leren wennen dat het iets lekkers is dat af en toe kan, in plaats van dat er een wereld voor het kind opengaat wanneer deze 12 is en van zn zakgeld al het snoep koopt wat ie maar kan vinden!

En ik vond je post leuk! O+
pi_102747618
quote:
:@ Bedankt voor 't lezen. :+
O+ graag gedaan :+
pi_102747623
Dat herken ik Keshet! Sinterklaas niet als 'dreig' middel gebruiken... Dat werd bij mij vroeger in elk geval wel gedaan 'pas maar op, Sinterklaas kan het horen! Als je niet lief bent krijg je niets, oid'...

Ik hou daar ook niet zo van :@ het moet gewoon leuk zijn en is van zichzelf al spannend genoeg, zo'n man met baard en al die pieten die so called over het dak kunnen lopen :+
pi_102747652
Oh en pepernoten vond ze wel lekker, maar het haalde het niet bij taaitaai :+ die ging met huid en haar op :o
pi_102747668
quote:
Zo. Dat was een lange post. :@ Bedankt voor 't lezen. :+
:*

klinkt goed met dat eten! dat verslikken doet selene nog steeds wel eens als ze iets echtechtecht lekker vindt en alles tegelijk naar binnen propt :D

wel rot dat voor jullie nu zo'n naar seizoen aankomt. beterschap!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:39:50 #90
259886 pessie
pi_102747772
Bij mijn ouders werd Sinterklaas niet als dreigmiddel gebruikt, op school wel en vrienden van mn ouders ook, dus ik ken het wel. Alleen mn ouders deden het niet.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:42:58 #91
265732 Keshet
pi_102747946
Er komt een heerlijk seizoen aan! Vorig jaar ging 't eigenlijk best prima met haar longen dus die dingen moeten 't dit jaar ook maar gewoon goed doen. Ze is nu zoveel groter en sterker!

Gewoon 1 kuurtje en hoppakee, zonder problemen de winter door. Ik ga er voor. :D

Over proppen gesproken, afgelopen zaterdag heeft ze hutspot zitten proppen als een malle! Ik zat haar te voeren met een lepel, zelf zat ze met een lepeltje te eten en met d'r andere hand zat ze nog meer naar binnen te proppen. Drie grote opscheplepels binnen 5 minuten op. Ze heeft nog nooit zoveel gegeten. :D
Ik heb m'n moeder nog nooit zo zien glunderen van trots. Een beter compliment over je kookkunsten kun je niet krijgen denk ik. :D

Orea, dat werd bij ons ook gedaan! Was altijd erg gezellig in die periode, m'n zus kreeg om de haverklap epilepsieaanvallen van de spanning en ik werd er helemaal paranoïde van joh!
In mijn ogen hoort sinterklaas gewoon een knus, kneuterig feestje te zijn. Een feestje zoals Buuf het vandaag of gisteren omschreef op 't bankje. O+
pi_102748241
Mijn dreumesje heeft vanavond gewoon een paar frietjes en een knakworstje gegeten :o Ze at het zo weg, hoewel ze normaal gesproken best moeilijk doet over stukjes. Muppet :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:00:59 #93
259886 pessie
pi_102748885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef Fannetje het volgende:
Mijn dreumesje heeft vanavond gewoon een paar frietjes en een knakworstje gegeten :o Ze at het zo weg, hoewel ze normaal gesproken best moeilijk doet over stukjes. Muppet :+
frietjes en knakworstjes zijn ook vet lekker :Y)
Al zit Nathan nu in zn anti-aardappel fase dus ook froetjes zijn taboe :{w
pi_102748927
Kipnugget door mama ontleed deed het hier ook goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_102749037
Keshet, wat klink je altijd gezellig O+ , Sint moet idd een kneuterig feestje zijn, zonder toegevoegde spanning, die leggen de kinderen ws zichzelf al op oO<

Toen Thomas jaar of 5 was begon ie van zijn geloof af te vallen en vroeg of wij Sint achteraf moesten betalen, want die lieve sint kon dat toch nooit betalen voor alle kindjes? O+ :s)

Over proppen: check :Y) }:|
pi_102749787
Keshet, hopelijk slaat het AB kuurtje goed aan en kan ze straks zonder problemen de herfst trotseren.
Toevallig Leids ontzet gevierd afgelopen weekend? Stamppotten lust Hannah ook erg graag trouwens.

Lasagne normaal gesproken ook, maar vanavond heeft ze er geen hap van gegeten -O- Ze kon bijna niet wachten totdat ze in haar stoel mocht gaan zitten voor het eten, en toen het eenmaal voor haar neus stond begon ze te brullen en wilde ze NIETS. Alles was NEE.
Uiteindelijk heeft S. haar voor de tv gezet met 2 (!) koeken en was ze stil }:| Dag principes :W
pi_102750587
Koeken zijn natuurlijk ook veel lekkerder dan lasagna ;)

Anne wil trouwens nog maar één slaapje overdag doen, meestal van 10 tot 12 en dan is de dag nog best lang. Vanmorgen kwam ze pas om 9 uur uit bed en dus heb ik eens geprobeerd om haar op te houden tot na de lunch, in de hoop dat ze zou slapen van 12.30-14.30. Wat denk je? Sliep ze drie kwartier en was ze weer klaarwakker.... geen succes dus :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:36:13 #98
259886 pessie
pi_102750974
Fannetje, dat kan ook een kwestie zijn van de aanhouden wint. Nathan slaapt hier meestal zo'n anderhalf uur na de lunch en ook hij begon met 3 kwartier.

:W principes van octo, hallo lekkere trek van hannah :P :9 :Y) _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102752536
Wat kletsen jullie veel!

Arme Dyon, hopelijk is dat gebijt nu dan toch wel over, stom hoor

:* `voor Twinkly en Niels. Is hij nu nog steeds zo verkouden? en hoe is het slapen gegaan vannacht?

Keshet, wat een leuke post O+

Leuk dat je er weer bent Claudia! Heb heerlijke foto's gezien op fb O+ en uit je verhalen maak ik op dat Ivan echt behoorlijk pienter is zeg!
De voorbeelden die je bijv geeft en de keuze's die hij blijkbaar al maken kan... wooh! kleine slimmerik O+
Wolf scheelt maar een maand met Ivan maar die zou daar absoluut helemaal niks mee kunnen :D

Leuk al die Sint verhalen en foto's O+
Wij vieren ieder jaar Sinterklaas, dus ook toen we nog geen ouders waren.Schoen zetten met zn tweetjes :D en we gaan ook altijd naar de intocht, hier komt een nepperd aan op de Rijn O+
En sinds vorig jaar dus dit allemaal met Wolf. Hij krijgt wat creatieve kadootjes, zoals klei en een kliederschort. 5 dagen na 4 dec is hij jarig en krijgt hij grotere dingetjes.
We vieren pakjesavond altijd bij mijn ouders dmv lootjes trekken en dan een surprise erbij moeten maken, Wolf krijgt dan gewoon wat losse kadootjes. Maar dit jaar werd het geloof ik een dobbelsteen-kadootjesspel met zn allen
Oh en hebben jullie die Playmobile stoomboot gezien in Intertoys boek? O+ O+ O+ die wil ik echt graag hebben om neer te zetten!

Wolf wou trouwens vandaag alweer niet slapen overdag, met als gevolg dat hij van het een op andere moment in slaap viel op de grond om 18.30, kon hem slapend verschonen en zo overtillen in bed, klein lief mannetje is het toch O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102753160
Ah, het ging over mijn lievelingsonderwerp, eten. :+

Ivan kan tegenwoordig alles goed eten (toen hij net een dreumes was kauwde hij nog niet zo goed) en ik zou alleen de dingen die simmu noemde vermijden. In het dagelijks leven krijgt Ivan eigenlijk nooit snoep, koek, gefrituurd eten of 'processed foods'. Wij eten dat ook niet en dus is het voor ons normaal.

Op vakantie dronk hij sap en heeft hij een stukje taart en een ijsje gegeten. Daar heeft hij erg van gesmuld, maar grappig genoeg mist hij al die dingen nu we in Nederland zijn ook niet meer. Verder mag hij van ons eten wat hij wil. Geen zin in brood maar wel in druiven? Prima. Wel het vlees of de pasta eten maar niet de groentes? Ook best. Ik onderhandel er wel eens met hem over, maar hij hoeft niks te proberen. Tot mijn verbazing is hij ineens weer begonnen met het eten van groentes! De afgelopen maanden kreeg hij alleen groentes binnen als we die verwerkten in een saus, maar afgelopen week heeft hij gewoon broccolisoep en sperziebonen gegeten!

Ik ben wel heel benieuwd wanneer de snoephunkering komt. Het verbaast me dat hij dat bewustzijn nu nog niet heeft. Hij weet wel dat cadeautjes tof zijn bijvoorbeeld, maar lijkt niet echt door te hebben dat snoep iets begerenswaardigs is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')