Fannetje, voorkomen kun je t ms niet, maar ik zou wel graag horen welke acties de leiding neemt... en zo'n kind moet je bijna tegen zichzelf in bescherming nemen... en zeer dicht volgen lijkt me?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:13 schreef Fannetje het volgende:
Arme Dyon, wat sneu zeg
Helaas snap ik ook wel dat het KDV ook een beetje met de handen in het haar zit. Ik heb wel eens een kind in de klas gehad die kinderen keihard sloeg en krabde en dat kon ik ook echt niet altijd voorkomen. Maar ook zo'n kind moet je in bescherming nemen en dat was soms best moeilijk om naar ouders toe te 'verkopen'.
Ik ben wel beetje boosquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:15 schreef Meimeltje het volgende:
Edit: Ow en ik ben helemaal niet boos of leidsters of ouders hoor, absoluut nietAlleen jammer dat Dyon nu steeds de dupe lijkt te zijn
Ja maar ouders/ leidsters kunnen er toch ook niet altijd wat aan doen? Tuurlijk kunnen ze actie ondernemen, maar het niet kunnen voorkomen dat een kindje nog blijft bijten neem ik hen niet kwalijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:22 schreef Cooki het volgende:
[..]
Ik ben wel beetje boos3 keer is wel echt veel/vaak....toch?
Ik ben echt benieuwd welke actie het kdv/leidsters nemen in zo'n situatie, ik ga het donderdag ns bij ons kdv vragen
Fijn he al die verjaardagenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:14 schreef Elmo76 het volgende:
En verder hebben we daarna nog mijn verjaardag, die van brabo en m'n vader en daarna Tirza zelf, dus dat is allemaal al druk genoeg!!
Ow, ja ook al zo'n handige data!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:17 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Fijn he al die verjaardagen![]()
Hier mijn vader 16 dec, Dyon 18 dec en mn moeder 23 dec.
Ik ben 2 jaar geleden in mn uppie thuis gebleven. Ik was toen 6 dec uitgerekend van Dyon, maar neehoor sinterklaasviering is gewoon altijd daar. D is er met Kyllian naartoe geweest, mama's kindjequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:15 schreef Cooki het volgende:
Meimeltje, ik wil het graag thuis vieren en wie er mee wil doen, ook goed![]()
ik snap heel goed dat je je niet wilt laten vastleggen.
ik vier het hier trouwens "altijd" smiddags, kunnen ze daarna nog met de buit spelen.
Namen van de kattenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef wickie het volgende:
Son, dexter en deedeekijkt hij dat graag, of heten de katten zo?
En pssst, dit is het dreumes topic, je hebt al heel lang geen baby meer maar een superschattige en olijke dreumes
Nou, precies! Wat voor actie zou je zelf kunnen of willen ondernemen? De ouders in elkaar timmeren?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:15 schreef Meimeltje het volgende:
Edit: Ow en ik ben helemaal niet boos of leidsters of ouders hoor, absoluut nietAlleen jammer dat Dyon nu steeds de dupe lijkt te zijn
Maar Claudia, jij verwacht toch ook wel een actie/plan vh kdv? naast praten?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, precies! Wat voor actie zou je zelf kunnen of willen ondernemen? De ouders in elkaar timmeren?
Het is heel rot voor Dyon, maar we moeten het wel in perspectief zien. Blijf er inderdaad gewoon met het kinderdagverblijf en de leidsters over praten.
Hé dat is een goed idee. Moeten de kids het wel zien he, want dan kunnen ze het voortaan zelf gewoon uitvechten door elkaar in elkaar te timmerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, precies! Wat voor actie zou je zelf kunnen of willen ondernemen? De ouders in elkaar timmeren?
ok dan opgelopstquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:46 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hé dat is een goed idee. Moeten de kids het wel zien he, want dan kunnen ze het voortaan zelf gewoon uitvechten door elkaar in elkaar te timmeren
Hier wat ik al zei, meestal max 2x in de week schoen zetten. Denk wel dat de eerste dag dat hij in Nederland is de schoen gezet wordtquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:44 schreef Cooki het volgende:
en schoenen zetten? hier al vanaf dat sint op tv is, als t aan mn oudste ligt... maar we doen dan vanaf dat ie in t durp is aangekomen...
ik heb trouwens wel eens iets in een schoen gedaan die hij in augustus in de kamer had laten slingeren...
gheghe... is toch leuk, grote-mensen-surprises... the horrorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:47 schreef Elmo76 het volgende:
Schoen zetten gaan we hier ook nog niet doen.Wat niet weet wat niet deert!
En bij mijn schoonouders is dat hele sinterklaas gebeuren ook echt traditie.![]()
Ik heb er gelukkig wel al wat verandering in weten aan te brengen wat betreft het grote-mensen-surprise gedeelte!
Het gaat om een dreumes die bijt. Tja, dreumesjes zijn nu eenmaal ongecivilizeerde wezentjes. Je kunt het hem niet volledig aanrekenen, al heeft hij wel de leeftijd om gecorrigeerd te worden. Dat corrigeren doen ze op ons kinderdagverblijf ook en dat is denk ik het enige wat ik zou verwachten. En ik zou natuurlijk verwachten dat de leidsters het met de ouders van het kind bespreken om te vragen of het normaal gedrag is voor hem en hoe zij er thuis mee omgaan of zo. Maar je kunt het hen waarschijnlijk ook niet echt aanrekenen (zoals Meimeltje al schreef).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:46 schreef Cooki het volgende:
[..]
Maar Claudia, jij verwacht toch ook wel een actie/plan vh kdv? naast praten?
Graag! Ik pm wel ffquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:50 schreef Meimeltje het volgende:
Ahhh Oona, wat ligt ze er lief bijHeerlijk dat je uit hebt kunnen slapen!
Zal ik donderdag nog een slaapzak meenemen of heb je ze ondertussen al?
Hier vanmorgen trouwens ook 2 kinderen wakker moeten maken, komt niet vaak voor
Hmpff.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:50 schreef Cooki het volgende:
[..]
gheghe... is toch leuk, grote-mensen-surprises... the horror![]()
t.a.v. akties/plan richt ik me niet op het aanrekenen (v. kdv/ouders/kind), maar op het oplossen/voorkomen... en consequent aanspreken én voor het gebeten-kind een veilige omgevingquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gaat om een dreumes die bijt. Tja, dreumesjes zijn nu eenmaal ongecivilizeerde wezentjes. Je kunt het hem niet volledig aanrekenen, al heeft hij wel de leeftijd om gecorrigeerd te worden. Dat corrigeren doen ze op ons kinderdagverblijf ook en dat is denk ik het enige wat ik zou verwachten. En ik zou natuurlijk verwachten dat de leidsters het met de ouders van het kind bespreken om te vragen of het normaal gedrag is voor hem en hoe zij er thuis mee omgaan of zo. Maar je kunt het hen waarschijnlijk ook niet echt aanrekenen (zoals Meimeltje al schreef).
Er zitten hier ook enkele ouders die door hun dreumes gebeten worden en die niet goed weten hoe ze daarmee om moeten gaan omdat alles grappig wordt gevonden. Het is niet altijd even eenvoudig om tot zo'n jong kind door te dringen.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:35 schreef Cooki het volgende:
oeh Kyllian, wat schattigMeimeltje, wat klink je lief
![]()
Meimel, wat je schrijft lijkt alsof het al een traditie is, bij je schoonouders?
Jeumig allemaal wat een data... wij hebben zoiets in oktober, maar dat is minder erg![]()
Spewey, komt ie dit jaar weer in harderwijk aan dan ?is toch niet eerlijk voor die kinderen die ergens anders wonen
![]()
Sonnetje: hij heeft ook van die mooie ogen en zo'n guitige blik, je dreumes![]()
Ja echt, dat smiddags vieren is echt hendig... om 4 uur is het hier donker (toch asy?) en ach dit jaar gelooft toch niemand dus hell, dan kunnen we t ook sochtends doen
Wij kregen vroeger altijd een kaart van mn moedersinterklaas dat we onze schoen mochten zetten. Was altijd de dag dat ie aankwam in nederland.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:48 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hier wat ik al zei, meestal max 2x in de week schoen zetten. Denk wel dat de eerste dag dat hij in Nederland is de schoen gezet wordtOp school wordt er natuurlijk ook veel over gepraat.
goed zo floris, lekker slapen!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier ook, half 11 werd ie wakker en ook rond 7,45 dat we m hoorde. Helaas was k om half 9 al gedouched...das wel t nadeel dat k m nergens kan laten als k douche. En samen douchen is niet handig. Maar ja
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wij kregen vroeger altijd een kaart van mn moedersinterklaas dat we onze schoen mochten zetten. Was altijd de dag dat ie aankwam in nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |