abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102753168
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef Poppejans het volgende:
Wat kletsen jullie veel!
gezellig vind ik, maar soms amper bij te houden :N
quote:
Oh en hebben jullie die Playmobile stoomboot gezien in Intertoys boek? O+ O+ O+ die wil ik echt graag hebben om neer te zetten!
:Y leuk he, zit hier ook al in de kadootjes-krat, k weet nog niet wie m krijgt: ik of thomas of lucas _O-
quote:
Wolf wou trouwens vandaag alweer niet slapen overdag, met als gevolg dat hij van het een op andere moment in slaap viel op de grond om 18.30, kon hem slapend verschonen en zo overtillen in bed, klein lief mannetje is het toch O+
ow.. so cute O+
pi_102753329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef Poppejans het volgende:
Wolf wou trouwens vandaag alweer niet slapen overdag, met als gevolg dat hij van het een op andere moment in slaap viel op de grond om 18.30, kon hem slapend verschonen en zo overtillen in bed, klein lief mannetje is het toch O+
Wat schattig! O+ Heb je niet eerst een foto ervan gemaakt? :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102753661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:15 schreef Cooki het volgende:

:Y leuk he, zit hier ook al in de kadootjes-krat, k weet nog niet wie m krijgt: ik of thomas of lucas
oooh jij hebt m al! O+

Eten: Wolf eet vrijwel alles gewoon mee met ons.Dus ook wel eens patat als hoofdmaaltijd sinds kort, maar dat eten we niet wekelijks. Happy Meal heeft hij ook al wel eens gehad maar krijgt hij nog helemaal niet alles van op.Als we uit eten gaan is een kindermenu ook echt nog veel te veel, ik vraag altijd gewoon om een extra bordje en kan hij volledig van ons meeeten.
Hij krijgt nog geen nootjes,snoep,lolly's,chips alleen op verjaardagen wat,filet american ook niet
''lekkers'' bestaat voor hem uit wat druiven,aardbeien(waar hij de hele dag om vraagt :D ),''baby''spul zoals Bambix koekje,Organic chipjes,rozijntjes e.d

Oh en drinken: 's ochtends water en later op de dag roosvicee. Gewone melk lust hij niet, soms krijgt hij een beker Optimel kokos bij de boterhammen.
Als we weggaan neem ik altijd pakjes drinken mee, Wicky appel.
Ik weet van een jongetje dat van dezelfde leeftijd is en die krijgt in zn fles chocomel en taksi overdag, daar ben ik op deze leeftijd nog niet zo voor eigenlijk.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102753767
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat schattig! O+ Heb je niet eerst een foto ervan gemaakt? :+
Deze keer niet. Zag er wel erg vertederend uit, zo klein en breekbaar lijken ze dan ineens weer (en zijn ze natuurlijk ook nog best wel)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102754033
De één krijgt dreumesmelk met vanillesmaak (yup, ik ben zo'n sukkel :7 ) en de ander lust geen melk en aan optimel doe ik niet, zit niets in en ze zijn al zo mager :D die krijgt 1 keer per dag zo'n klein flesje chocomel en verder drinken ze roosvicee en als we dagjes weg gaan kleine pakjes appelsientje multifruit mild.

En eigenlijk geen chips, ze hebben liever bambix boerderijkoekjes of appelstukjes van de Hema. :')
pi_102754519
Poppejans, we hebben het hier nog nooit meegemaakt dat Ivan op een raar moment of een gekke plek in slaap viel. Het lijkt me heel vertederend inderdaad. O+ Maar begrijp ik nu goed dat hij de laatste tijd overdag niet wil slapen? Ivan zou dan echt de hele middag vervelend en zeurderig zijn.
pi_102754600
Oh, en rauw vlees geef ik ook niet. Ik weet niet zo goed waarom niet (bestaan daar richtlijnen voor?) maar het voelt niet goed.
pi_102754731
Mette maar 1x dat was na het spelen met Ivan en de oudste van Mignonne. Ook zij vond het niet nodig toen een middagslaapje te doen. Ze is toen bij haar papa in zijn armen heel schattig in slaap gevallen.

En poppejans echt geen foto? Ah goed lezen... Nee dus.. jammer.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:47:53 #109
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102754852
Oona eet volledig vega met ons mee... Zijn hier nog andere kids die vega eten??

Hier slaapt ze alleen in bed en in de auto... niet eens in de kinderwagen (ja na zwemmen ofzo wil het nog wel eens..) Wel kan ze heerlijk met dur kontje in de lucht gaan liggen... wat ontzettend schattig is dat toch..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_102755075
Nee, ik heb 2 echte carnivoren, oudste eet zelfs konijn }:| (was ik best pissig om, kreeg hij toen hij met z'n papa op familiebezoek was in het zuiden)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:55:27 #111
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102755192
Tirza eet wel eens iets vega's, maar ze is echt een vis -en vlees monster!! Dat vreet ze! :Y)
En risotto, daar is ze echt gek op! Zou ze volgens mij wel iedere dag kunnen eten!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_102755207
Is er iets mis met konijn eten dan, Spewey?
pi_102755248
Rienk eet ook eindelijk met ons mee, heeeel soms krijgt hij nog een potje, maar vaak wil hij dat niet eens meer. Wel jammer ergens, want als hij een potje eet eet hij tenminste alles en als hij met ons mee eet zijn het vaak maar een paar happen..

Hij mag inmiddels wel eigenlijk alles, thuis krijgt hij het wel zo 'verantwoord' als we doen, maar bij anderen hou ik hem niet meer tegen. Hij eet ook wel eens een nootje. En chips en kaas en worst vind hij de bom. Patat eten we amper, vind hij ook niet zo lekker. Als we pannenkoeken eten houdt hij het na 1 ook wel voor gezien. Het is gewoon nog steeds geen grote eter.. Hij heeft eergister voor het eerst in zijn leven een hele boterham op :')

Fruit hoeft hij ook niet, een banaan (nana) tegenwoordig, maar ook niet altijd..

Hij drinkt gelukkig wel goed, melk, karnemelk (met ranja) gewone ranja, thee (en koffie :') ) vind hij heerlijk.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102755295
Ja, hoge aaibaarheidsfactor... (daarom eet ik ook geen lam, hert, haas etc)
pi_102755334
En Rienk eet eerst zn vlees en daarna hoeft hij niet meer. Dus die krijgt nu eerst zn eten en daarna pas zijn vlees ;) Wij moeten dat ook, want anders weigert hij alsnog te eten :)
pi_102755360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:57 schreef Spewey het volgende:
Dat had ik met paardenvlees ;)
Maar het is best lekker hoor :D
pi_102755370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:58 schreef Vlindur het volgende:
En Rienk eet eerst zn vlees en daarna hoeft hij niet meer. Dus die krijgt nu eerst zn eten en daarna pas zijn vlees ;) Wij moeten dat ook, want anders weigert hij alsnog te eten :)
Herkenbaar +1 :D

Ja, paard eet ik ook niet en kalfjes vind ik schattig maar die eet ik wel, heerlijk hypocriet.
pi_102755378
quote:
Ohja, dat heb ik met paarden. :Y)

Ik eet nog steeds geen paard.
pi_102755624
Iemand nog tips om een dreumes in bed te krijgen die geen afscheid kan nemen van de dag? Ze heeft geslapen van half 8 tot en met 10 uur en is nu aan het stuiteren beneden. Ontzettend vrolijk, hyper en druk aan het spelen. Echt heel intens aan het spelen met schepjes en gedoetjes O+ Maar ik wil ondertussen wel naar bed :+
pi_102755856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:05 schreef Solagratia het volgende:
Iemand nog tips om een dreumes in bed te krijgen die geen afscheid kan nemen van de dag? Ze heeft geslapen van half 8 tot en met 10 uur en is nu aan het stuiteren beneden. Ontzettend vrolijk, hyper en druk aan het spelen. Echt heel intens aan het spelen met schepjes en gedoetjes O+ Maar ik wil ondertussen wel naar bed :+
Lastig Sola, ik weet nog wel dat Rienk dat ook wel eens had, dan namen we hem naar beneden en dan speelde hij toch ineens lief! :o

Maar we deden hem gewoon weer op bed en dan ging hij toch wel slapen hoor :)

Hij heeft zichzelf vanmiddag uit bed gegooid trouwens _O- Hij ging om 11 uur op bed en hij speelde nog even, op een gegeven moment hoorde ik hem alles uit zn bed smijten. En even later moeilijk gehuil en een doffe plof en toen nog meer gehuil. Ik lag in bed en ging kijken, lag Rienk naast zn bed _O- Doet ie vast niet nog een keer ;)

Hij ligt in een peuterbedje hoor, hij viel niet ver. Maar hij wilde toen niet meer slapen en dus zijn we maar gaan douchen. Daarna kon hij wel naar bed en sliep later om 17:00 nog!
Om 19:45 lag hij er weer in (we eten laat) en we hebben hem niet meer gehoord. Morgen tussen half 8 en 11 verwacht ik hem weer ;)
pi_102755967
Mette eet hier volledig met alles mee, al een tijdje. Ik bewaar altijd kliekjes zodat als we toch wat later eten ze altijd wel kan eten als ze toch al honger heeft. Zo heeft ze vandaag weer een flinke bak pasta weggewerkt. Ze is dan ook echt een pasta monster. En soep gaat er ook altijd wel in.
Ik laat haar zelf eten en dwing haar tot niks, wel dagen we haar uit alles te proberen en meestal doet ze dat ook wel. Het helpt dingen wekenlang elke week te eten. Na een paar keer begint ze het dan te herkennen en wil ze het vrijwillig proberen. Zo begint ze nu weer af en toe vrijwillig boontjes en komkommer te eten. Met rijst en pasta heb ik een tijdje de saus gepureerd, dit hoeft haast niet meer, ze gaat niet meer lopen vissen.

Al met al eet ze gevarieerd, want dat eten wijzelf namelijk. 2x vis meestal 2x vlees een keer kip en de rest vegetarisch. Ik plan de week met dat ze wel groentes binnenkrijgt met dingen waarvan ik weet dat ze eet. En een paar dagen nieuwe dingen introduceren en het risico dat ze dan slechter eet. Mocht ze echt niks willen, geven we haar gewoon een boterham.

Ze eet graag fruityoghurt van Arla. Maar zo af en toe eten wij lekker ijs. Dat was dan ook 1 van de eerste woorden die ze zei :+
Haar eerste zin: Papa, ijs op! :+ O+

Ze drinkt 's ochtends een beker melk en de rest van de dag allerlei soorten diksap meestal 1 glaasje appelsap (ik ben een appelsap junk) of water. Af en toe wat thee. Ze drinkt echt heel erg veel overigens.

Snoep krijgt ze niet, maar als we bij anderen zijn en de situatie is zo dat het wordt uitgedeeld dan weiger ik het niet. Ze mist het ook echt niet als ze thuis is. Chips hetzelfde. Tussendoortjes zijn peperkoek, rozijntjes of Hema appelstukjes of een cracker met pindakaas. Oja en een plakje kaas of worst. En ik vergeet fruit. Appels en peren zijn favoriet.
Wij eten wel koekjes als we bezoek hebben, dat mag ze dan ook. Ik verbied haar eigenlijk niks wat wij ook eten. Ik vind dat voor mijzelf hypocriet. Ik ga geen chips eten en dat zij dan niks mag, dat kan ik niet. Dus als ik chips eet doe ik dat als zij op bed ligt. Het dwingt mij ook gewoon goed en gezond te eten, al deden we dat al. Ik heb alleen de laatste zwangerschap bergen chocolade op, maar voor de rest snoepen wij niet, mede dankzij Mette.

En sinds kraambezoek is ze verslaafd aan beschuit met muisjes. Als de mensen binnenkomen begint ze al 'Bal, Bal!' te roepen :') Bal omdat muisjes op ballen lijken.
pi_102756023
quote:
Ik ben dol op wild, vooral een goed reerugje of hertenbiefstuk :9 :Y) :@
pi_102756199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:47 schreef Reilain het volgende:
Oona eet volledig vega met ons mee... Zijn hier nog andere kids die vega eten??
Hier bij de dreumesen volgens mij Leah van Lily, maar die post niet zoveel meer, bij de peuters zit de mijne, Ko eet vega. Oh en de kinderen van She-Wolf geloof ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102756522
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:15 schreef wickie het volgende:

[..]

Ik ben dol op wild, vooral een goed reerugje of hertenbiefstuk :9 :Y) :@
_O-
Monster! :D

Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen, het liefst zou ik ook vega eten maar dan ook nooit geen ossehaas of vitello tonnato meer, nee dat kan ik (nog) niet. :@

M'n kindjes zouden ook heel verdrietig worden als ze geen vleesh! meer zouden krijgen. :D

Wel fijn trouwens dat Mette zo lekker en goed eet trouwens! Zoë heeft ontdekt dat ze nee kan zeggen en zegt dat dus momenteel tegen bijna alles wat ik haar voorschotel.
pi_102757257
Mette eet best aardig, maar met vlagen ook heel slecht hoor, dan heeft ze 9 van de 10x last van haar oren. De laatste tijd eet ze gelukkig weer steady elke avond wel een lekkere bord leeg.

[ Bericht 55% gewijzigd door wickie op 06-10-2011 07:47:57 (offtopic gepraat over eten) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')