abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102753168
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef Poppejans het volgende:
Wat kletsen jullie veel!
gezellig vind ik, maar soms amper bij te houden :N
quote:
Oh en hebben jullie die Playmobile stoomboot gezien in Intertoys boek? O+ O+ O+ die wil ik echt graag hebben om neer te zetten!
:Y leuk he, zit hier ook al in de kadootjes-krat, k weet nog niet wie m krijgt: ik of thomas of lucas _O-
quote:
Wolf wou trouwens vandaag alweer niet slapen overdag, met als gevolg dat hij van het een op andere moment in slaap viel op de grond om 18.30, kon hem slapend verschonen en zo overtillen in bed, klein lief mannetje is het toch O+
ow.. so cute O+
pi_102753329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef Poppejans het volgende:
Wolf wou trouwens vandaag alweer niet slapen overdag, met als gevolg dat hij van het een op andere moment in slaap viel op de grond om 18.30, kon hem slapend verschonen en zo overtillen in bed, klein lief mannetje is het toch O+
Wat schattig! O+ Heb je niet eerst een foto ervan gemaakt? :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102753661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:15 schreef Cooki het volgende:

:Y leuk he, zit hier ook al in de kadootjes-krat, k weet nog niet wie m krijgt: ik of thomas of lucas
oooh jij hebt m al! O+

Eten: Wolf eet vrijwel alles gewoon mee met ons.Dus ook wel eens patat als hoofdmaaltijd sinds kort, maar dat eten we niet wekelijks. Happy Meal heeft hij ook al wel eens gehad maar krijgt hij nog helemaal niet alles van op.Als we uit eten gaan is een kindermenu ook echt nog veel te veel, ik vraag altijd gewoon om een extra bordje en kan hij volledig van ons meeeten.
Hij krijgt nog geen nootjes,snoep,lolly's,chips alleen op verjaardagen wat,filet american ook niet
''lekkers'' bestaat voor hem uit wat druiven,aardbeien(waar hij de hele dag om vraagt :D ),''baby''spul zoals Bambix koekje,Organic chipjes,rozijntjes e.d

Oh en drinken: 's ochtends water en later op de dag roosvicee. Gewone melk lust hij niet, soms krijgt hij een beker Optimel kokos bij de boterhammen.
Als we weggaan neem ik altijd pakjes drinken mee, Wicky appel.
Ik weet van een jongetje dat van dezelfde leeftijd is en die krijgt in zn fles chocomel en taksi overdag, daar ben ik op deze leeftijd nog niet zo voor eigenlijk.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102753767
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat schattig! O+ Heb je niet eerst een foto ervan gemaakt? :+
Deze keer niet. Zag er wel erg vertederend uit, zo klein en breekbaar lijken ze dan ineens weer (en zijn ze natuurlijk ook nog best wel)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102754033
De één krijgt dreumesmelk met vanillesmaak (yup, ik ben zo'n sukkel :7 ) en de ander lust geen melk en aan optimel doe ik niet, zit niets in en ze zijn al zo mager :D die krijgt 1 keer per dag zo'n klein flesje chocomel en verder drinken ze roosvicee en als we dagjes weg gaan kleine pakjes appelsientje multifruit mild.

En eigenlijk geen chips, ze hebben liever bambix boerderijkoekjes of appelstukjes van de Hema. :')
pi_102754519
Poppejans, we hebben het hier nog nooit meegemaakt dat Ivan op een raar moment of een gekke plek in slaap viel. Het lijkt me heel vertederend inderdaad. O+ Maar begrijp ik nu goed dat hij de laatste tijd overdag niet wil slapen? Ivan zou dan echt de hele middag vervelend en zeurderig zijn.
pi_102754600
Oh, en rauw vlees geef ik ook niet. Ik weet niet zo goed waarom niet (bestaan daar richtlijnen voor?) maar het voelt niet goed.
pi_102754731
Mette maar 1x dat was na het spelen met Ivan en de oudste van Mignonne. Ook zij vond het niet nodig toen een middagslaapje te doen. Ze is toen bij haar papa in zijn armen heel schattig in slaap gevallen.

En poppejans echt geen foto? Ah goed lezen... Nee dus.. jammer.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:47:53 #109
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102754852
Oona eet volledig vega met ons mee... Zijn hier nog andere kids die vega eten??

Hier slaapt ze alleen in bed en in de auto... niet eens in de kinderwagen (ja na zwemmen ofzo wil het nog wel eens..) Wel kan ze heerlijk met dur kontje in de lucht gaan liggen... wat ontzettend schattig is dat toch..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_102755075
Nee, ik heb 2 echte carnivoren, oudste eet zelfs konijn }:| (was ik best pissig om, kreeg hij toen hij met z'n papa op familiebezoek was in het zuiden)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:55:27 #111
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102755192
Tirza eet wel eens iets vega's, maar ze is echt een vis -en vlees monster!! Dat vreet ze! :Y)
En risotto, daar is ze echt gek op! Zou ze volgens mij wel iedere dag kunnen eten!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_102755207
Is er iets mis met konijn eten dan, Spewey?
pi_102755248
Rienk eet ook eindelijk met ons mee, heeeel soms krijgt hij nog een potje, maar vaak wil hij dat niet eens meer. Wel jammer ergens, want als hij een potje eet eet hij tenminste alles en als hij met ons mee eet zijn het vaak maar een paar happen..

Hij mag inmiddels wel eigenlijk alles, thuis krijgt hij het wel zo 'verantwoord' als we doen, maar bij anderen hou ik hem niet meer tegen. Hij eet ook wel eens een nootje. En chips en kaas en worst vind hij de bom. Patat eten we amper, vind hij ook niet zo lekker. Als we pannenkoeken eten houdt hij het na 1 ook wel voor gezien. Het is gewoon nog steeds geen grote eter.. Hij heeft eergister voor het eerst in zijn leven een hele boterham op :')

Fruit hoeft hij ook niet, een banaan (nana) tegenwoordig, maar ook niet altijd..

Hij drinkt gelukkig wel goed, melk, karnemelk (met ranja) gewone ranja, thee (en koffie :') ) vind hij heerlijk.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102755295
Ja, hoge aaibaarheidsfactor... (daarom eet ik ook geen lam, hert, haas etc)
pi_102755334
En Rienk eet eerst zn vlees en daarna hoeft hij niet meer. Dus die krijgt nu eerst zn eten en daarna pas zijn vlees ;) Wij moeten dat ook, want anders weigert hij alsnog te eten :)
pi_102755360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:57 schreef Spewey het volgende:
Dat had ik met paardenvlees ;)
Maar het is best lekker hoor :D
pi_102755370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:58 schreef Vlindur het volgende:
En Rienk eet eerst zn vlees en daarna hoeft hij niet meer. Dus die krijgt nu eerst zn eten en daarna pas zijn vlees ;) Wij moeten dat ook, want anders weigert hij alsnog te eten :)
Herkenbaar +1 :D

Ja, paard eet ik ook niet en kalfjes vind ik schattig maar die eet ik wel, heerlijk hypocriet.
pi_102755378
quote:
Ohja, dat heb ik met paarden. :Y)

Ik eet nog steeds geen paard.
pi_102755624
Iemand nog tips om een dreumes in bed te krijgen die geen afscheid kan nemen van de dag? Ze heeft geslapen van half 8 tot en met 10 uur en is nu aan het stuiteren beneden. Ontzettend vrolijk, hyper en druk aan het spelen. Echt heel intens aan het spelen met schepjes en gedoetjes O+ Maar ik wil ondertussen wel naar bed :+
pi_102755856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:05 schreef Solagratia het volgende:
Iemand nog tips om een dreumes in bed te krijgen die geen afscheid kan nemen van de dag? Ze heeft geslapen van half 8 tot en met 10 uur en is nu aan het stuiteren beneden. Ontzettend vrolijk, hyper en druk aan het spelen. Echt heel intens aan het spelen met schepjes en gedoetjes O+ Maar ik wil ondertussen wel naar bed :+
Lastig Sola, ik weet nog wel dat Rienk dat ook wel eens had, dan namen we hem naar beneden en dan speelde hij toch ineens lief! :o

Maar we deden hem gewoon weer op bed en dan ging hij toch wel slapen hoor :)

Hij heeft zichzelf vanmiddag uit bed gegooid trouwens _O- Hij ging om 11 uur op bed en hij speelde nog even, op een gegeven moment hoorde ik hem alles uit zn bed smijten. En even later moeilijk gehuil en een doffe plof en toen nog meer gehuil. Ik lag in bed en ging kijken, lag Rienk naast zn bed _O- Doet ie vast niet nog een keer ;)

Hij ligt in een peuterbedje hoor, hij viel niet ver. Maar hij wilde toen niet meer slapen en dus zijn we maar gaan douchen. Daarna kon hij wel naar bed en sliep later om 17:00 nog!
Om 19:45 lag hij er weer in (we eten laat) en we hebben hem niet meer gehoord. Morgen tussen half 8 en 11 verwacht ik hem weer ;)
pi_102755967
Mette eet hier volledig met alles mee, al een tijdje. Ik bewaar altijd kliekjes zodat als we toch wat later eten ze altijd wel kan eten als ze toch al honger heeft. Zo heeft ze vandaag weer een flinke bak pasta weggewerkt. Ze is dan ook echt een pasta monster. En soep gaat er ook altijd wel in.
Ik laat haar zelf eten en dwing haar tot niks, wel dagen we haar uit alles te proberen en meestal doet ze dat ook wel. Het helpt dingen wekenlang elke week te eten. Na een paar keer begint ze het dan te herkennen en wil ze het vrijwillig proberen. Zo begint ze nu weer af en toe vrijwillig boontjes en komkommer te eten. Met rijst en pasta heb ik een tijdje de saus gepureerd, dit hoeft haast niet meer, ze gaat niet meer lopen vissen.

Al met al eet ze gevarieerd, want dat eten wijzelf namelijk. 2x vis meestal 2x vlees een keer kip en de rest vegetarisch. Ik plan de week met dat ze wel groentes binnenkrijgt met dingen waarvan ik weet dat ze eet. En een paar dagen nieuwe dingen introduceren en het risico dat ze dan slechter eet. Mocht ze echt niks willen, geven we haar gewoon een boterham.

Ze eet graag fruityoghurt van Arla. Maar zo af en toe eten wij lekker ijs. Dat was dan ook 1 van de eerste woorden die ze zei :+
Haar eerste zin: Papa, ijs op! :+ O+

Ze drinkt 's ochtends een beker melk en de rest van de dag allerlei soorten diksap meestal 1 glaasje appelsap (ik ben een appelsap junk) of water. Af en toe wat thee. Ze drinkt echt heel erg veel overigens.

Snoep krijgt ze niet, maar als we bij anderen zijn en de situatie is zo dat het wordt uitgedeeld dan weiger ik het niet. Ze mist het ook echt niet als ze thuis is. Chips hetzelfde. Tussendoortjes zijn peperkoek, rozijntjes of Hema appelstukjes of een cracker met pindakaas. Oja en een plakje kaas of worst. En ik vergeet fruit. Appels en peren zijn favoriet.
Wij eten wel koekjes als we bezoek hebben, dat mag ze dan ook. Ik verbied haar eigenlijk niks wat wij ook eten. Ik vind dat voor mijzelf hypocriet. Ik ga geen chips eten en dat zij dan niks mag, dat kan ik niet. Dus als ik chips eet doe ik dat als zij op bed ligt. Het dwingt mij ook gewoon goed en gezond te eten, al deden we dat al. Ik heb alleen de laatste zwangerschap bergen chocolade op, maar voor de rest snoepen wij niet, mede dankzij Mette.

En sinds kraambezoek is ze verslaafd aan beschuit met muisjes. Als de mensen binnenkomen begint ze al 'Bal, Bal!' te roepen :') Bal omdat muisjes op ballen lijken.
pi_102756023
quote:
Ik ben dol op wild, vooral een goed reerugje of hertenbiefstuk :9 :Y) :@
pi_102756199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:47 schreef Reilain het volgende:
Oona eet volledig vega met ons mee... Zijn hier nog andere kids die vega eten??
Hier bij de dreumesen volgens mij Leah van Lily, maar die post niet zoveel meer, bij de peuters zit de mijne, Ko eet vega. Oh en de kinderen van She-Wolf geloof ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102756522
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:15 schreef wickie het volgende:

[..]

_O-
Monster! :D

Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen, het liefst zou ik ook vega eten maar dan ook nooit geen ossehaas of vitello tonnato meer, nee dat kan ik (nog) niet. :@

M'n kindjes zouden ook heel verdrietig worden als ze geen vleesh! meer zouden krijgen. :D

Wel fijn trouwens dat Mette zo lekker en goed eet trouwens! Zoë heeft ontdekt dat ze nee kan zeggen en zegt dat dus momenteel tegen bijna alles wat ik haar voorschotel.
pi_102757257
Mette eet best aardig, maar met vlagen ook heel slecht hoor, dan heeft ze 9 van de 10x last van haar oren. De laatste tijd eet ze gelukkig weer steady elke avond wel een lekkere bord leeg.

[ Bericht 55% gewijzigd door wickie op 06-10-2011 07:47:57 (offtopic gepraat over eten) ]
pi_102761403
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:14 schreef wickie het volgende:
Dus als ik chips eet doe ik dat als zij op bed ligt.
:Y) hier ook! ik eet chips/ijs/snoep in het geheim / stiekem _O-
en wat ik eet in hun bijzijn, mogen zij meestal ook :Y
pi_102761539
Minke eet ook met ons mee, wat de pot schaft en is qua avondeten groot fan van pasta (met zalm en garnalen). En verder zou ze als het aan haar lag de hele dag alleen maar kaas eten. Tijdens onze vakantie heeft ze elke dag echt hele plakken brie weg zitten werken, en maar huilen als het ontbijt/lunch afgeruimd werd... :') Tussendoortjes krijgt ze wel in de vorm van rijstewafels of rozijntjes en fruit vind ze ook wel ok. Wij eten altijd wel vlees of vis bij het avondeten, anders heb ik een chagrijnige man en kind :+ maar ik probeer het wel gevarieerd en gezond te houden. Maar we eten op zondag bijvoorbeeld bijna altijd patatjes, dus dan krijgt Minke eerst een potje voor het gezond en nog wat frietjes van ons mee. Ze wil ook heel graag cola (Lolaaaaa) van ons, maar hebben haar inmiddels om door te zeggen dat sinaasappelsap haar cola is ^O^
pi_102761661
Minke ook al een kaasmonster :)
Mette ook, ze is dol op speciale kaas. En vooral komijnenkaas. En van de week heeft ze pure geraspte parmazaanse kaas zitten eten.

Ook wij eten elke week een keertje frietjes. Ik geef haar dan eerst een kliekje (zoals gisteren heeft ze eerst macaroni op) en dan eet ze nog wat met ons mee, maar ze is ook geen echte frieteter, ze pakt er een paar en dan heeft ze er genoeg van. Ze houd niet van pannekoeken.
pi_102761787
Oh ja, speciale kazen gaan er hier ook heel goed in. De meest stinkende kazen van mijn moeder werkt ze zo weg. Blauwe kaas is ook goed bevonden... raar kind 8)7
'
Mette geen pannekoeken? Oh die worden hier wel gewaardeerd... al van "jongs" af aan worden die weggeschrokt hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en mijn kind roept tegenwoordig heel enthausiast PITZA!!! als de dokter oetker reclame op tv langs komt... vindt ze ook erg lekker (mini's van oetker met salami voor haar). :Y)
pi_102761827
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hier was ze 8 maanden oud, volledige pannekoek weggewerkt:
[ afbeelding]
wow _O_ , zo'n klein schatje met een mega pannekoek, Minke knap hoor :Y)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:53:33 #131
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102762303
Thanks allemaal voor de felicitaties!

Wij nemen afscheid van dit topic. Ik kwam hier niet heel vaak meer, weinig tijd en weinig aansluiting bij het dreumesgebeuren, die dochter van ons gaat zo hard O+

Ze maakt al tekeningen voor oma

We bakken samen cakejes

En is dol op het fantasiespel, pop verzorgen, pannekoeken bakken, maar ook theepartijtjes met papa O+

:W
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102762328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
Poppejans, we hebben het hier nog nooit meegemaakt dat Ivan op een raar moment of een gekke plek in slaap viel. Het lijkt me heel vertederend inderdaad. O+ Maar begrijp ik nu goed dat hij de laatste tijd overdag niet wil slapen? Ivan zou dan echt de hele middag vervelend en zeurderig zijn.
Ja, ik zou ook denken dat hij helemaal zou instorten rond etenstijd, maar hij was echt helemaal niet mieperig, en de 5 minuten voordat hij ineens in slaap viel was hij ook nog druk aan het rennen en spelen :o
De laatste weken heb ik het a 2/3x eerder meegemaakt dat hij de hele dag is wakker gebleven. Hij heeft trouwens overdag nooit erg veel geslapen, als kleine baby al was hij veel om zich heen aan het kijken en hadden we het idee dat hij alles wil zien en meemaken.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:59:04 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102762394
Dat theepartijtje! O+

Harry eet ook volledig met de pot mee. Dus ook wildragouts e.d.
Je kan beter paard of wild eten dan de aanbieding schnitzel. Die eersten hebben een goed leven gehad, de tweede is maar de vraag...
ik koop veelal scharrelvlees of biologisch, maar als de keuze te beperkt is (bijv vlees voor op brood) dan neem ik het andere. We eten ook regelmatig vegetarisch
Wij zijn in elk geval echt carnivoren :Y)
Harry heeft ook echt heel erg graag vlees.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:02:07 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102762433
:W Takkembah!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:30 schreef Cooki het volgende:

[..]

:Y) hier ook! ik eet chips/ijs/snoep in het geheim / stiekem _O-
en wat ik eet in hun bijzijn, mogen zij meestal ook :Y
Lijkt mij toch logisch, dergelijke dingen eet ik 's avonds als ik op de bank hang, dan ligt Nathan te slapen. Nathan eet als tussendoortjes fruit, rozijntjes, mariabiscuitjes en nijntjekoekjes.
As I speak is hij op de salontafel met zn duplotrekker aan het spelen O+

Leuk theepartijtje! Wat knap zeg!

Ik hou niet van wild. We eten hier vaak rund en kip, zeer weinig varken en af en toe een dagje geen vlees. Manlief houd niet van vis, al eten we nu sporadisch vissticks zodat Nathan wel wat vis binnen krijgt.
pi_102762697
Hier sowieso geen aanbiedingschnitzel want varken en wel biologisch of scharrelvleesh.

Dat is idd geen dreumes meer maar een ontzettende peuter, Takkembah. O+
pi_102762872
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:05 schreef Solagratia het volgende:
leer haar dat in bed spelen ook leuk is *)
;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102762961
ravi is trouwens een vleesliefhebber. echt vlees. vlees met een flinke bite. hamlapjes, schnitzels, biefstukjes. dat werk. selene gaat voor alle vormen van gehakt ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:38:54 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102764611
haai

Noortje eet in principe met de pot mee maar nog wel zoveel mogelijk koemelkvrij. Gister aten we boerenkoolstamp en ze begon voortvarend maar helaas, na vijf happen was het klaar. Ze krijgt wel iedere dag een toetje (soja).
Ze eet heel graag vleesjes, maar is verzot op coquille, garnalen, zalm, ik maak haar nog blijer met vis dus. Risotto eet ze nog niet ivm kaas maar ik zal eens een kaasvrij maken want volgens mij vindt ze het heerlijk.

Ons prupke heeft voor de tweede keer deze maand oorontsteking, weer druppels.... zo sneu.

[ Bericht 24% gewijzigd door becky27 op 06-10-2011 11:01:06 ]
pi_102764887
Aw Noortje, wat zielig. :*
pi_102765736
Och arme Noortje :'( Wat zielig zeg. Hopelijk helpen de druppels snel :*

Wij eten ook vegetarisch. Eigenlijk was het de bedoeling dat we vis zouden eten, voor de omegavetzuren. Maar we doen dat eigenlijk nooit :P Ik weet niet hoe je vis klaarmaakt (ben geheel vegetarisch opgegroeid) en heb er toch wat bezwaar tegen om een dier te eten.

We aten gisteren boerenkoolstampot en Niels wilde niet eten (hij is ook snipverkouden). Na heel diep nadenken zei hij met een ontzettend beteuterd gezicht "Nieuws... vies" Dat hebben wij nooit zo tegen hem gezegd, dat je eten vies kunt vinden. Dat heeft hij dus zelf bedacht van dingen die vies zijn (dingen die op de grond liggen ofzo) :D

En hij zegt nu steeds "gesjellig!" als hij bij je ligt of zit O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102765797
*O* GEFELICITEERD ALEXA!!!! *O*

Awh Wolfje O+ Zomaar in slaap gevallen.
Wat lijkt hij snel over te gaan op niet meer slapen overdag zeg!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102765800
Ach arme Noortje en Niels... :* op jullie Auws (zoals Minke het zou zeggen).

Grappig, wij hebben ook boerenkoolstampot gehad gisteren... :D Daarbij was Minke's bord sneller leeg dan die van ons.... veelvraat!
pi_102765887
Dankjewel Minke O+ :D Haha, smulpaapje!

Vorig jaar aten we iedere week een paar keer boerenkoolstampot, of andere stamppot, omdat Niels er zo gek op was _O-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:36:25 #144
259886 pessie
pi_102766019
Ach Noortje :*

En wat gezellig van Niels!

Nathan heeft helaas een hutspot trauma :') boerenkool heeft hij nog nooit gehad, binnenkort maar weer op het menu!
pi_102766050
Aw Nieuws, verkouden zijn zuigt. :*

Nou ik vind Minke veel te cute om voor veelvraat door te kunnen gaan. :D
pi_102766083
Ik vond het hier net enorm warm worden, ik denk dat Zoë het koud had want ze heeft de thermostaat op 34 graden gezet. :')
pi_102766217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:38 schreef Spewey het volgende:
Ik vond het hier net enorm warm worden, ik denk dat Zoë het koud had want ze heeft de thermostaat op 34 graden gezet. :')
_O-
Ze is het er niet mee eens dat de zomer afgelopen is!
pi_102766285
Ik kan haar geen ongelijk geven. :D
En door jullie moet ik vanavond gewoon boerenkool eten dus de zomer is ook hier definitief voorbij.
pi_102766883
quote:
Geniaal kind.... _O-

Twinkly, wij eten eigenlijk altijd (zomer of winter) wel een keer in de week stampot omdat we het alledrie gewoon erg lekker vinden. En dan wisselen we de groente af (boerenkool, zuurkool, rauwe andijvie, peen&ui).... heerlijk!
pi_102766921
Zoë! _O- Hoe lang duurde het voordat het afgekoeld was?
Arme Noortje, alweer een oorontsteking te pakken -O-
Dag Takkembah en Alexa! :W
Ahh Niels, schattig zeg: gesjellig! O+
Minke met al die kaassoorten :D

Anne eet af en toe met de pot mee, maar nog voornamelijk potjes eigenlijk. Dametje houdt dus echt niet van stukjes en potjes gingen/gaan wel altijd goed. Fruit moet ik ook nog steeds voor haar pureren. Sinds twee weken zit er wel wat verbetering in (sinds de boventanden), nu kan ze dingen wat beter afhappen en lijkt ze stukjes ook iets beter te verdragen. Maar stukjes aardappel vist ze bijv. nog uit haar eten...
pi_102767069
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:15 schreef wickie het volgende:

[..]

Wickie! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had dat trouwens totaal niet achter jou gezocht, wild eten!

Ontopic: geven jullie je dreumes biefstuk? Dat doe ik niet, ook niet well done. Het lijkt me zo lastig te kauwen maar op zich kan Ivan dat heel goed.
pi_102767114
quote:
OMG!
pi_102767139
ligt aan de gezondheid claudia. als ravi gewoon in orde is heb ik er geen problemen mee. dan krijgtie gewoon ook een tartaartje, of biefstukje of zoals laatst een stukje varkenshaas

selene niet trouwens, want die lust dat niet. die eet enkel alle variaties van "gehakt"
pi_102767142
Het is hier nog steeds erg warm, als ze zo naar bed gaat doe ik de schuifpui maar even open.
*stiekem ook wel trots is*

Duurde ook heel lang voor Zoë stukjes wilde eten, die haalde ze altijd uit haar mond en legde die triomfantelijk naast haar bordje.
pi_102767194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:49 schreef Lijnloos het volgende:
Ze wil ook heel graag cola (Lolaaaaa) van ons, maar hebben haar inmiddels om door te zeggen dat sinaasappelsap haar cola is ^O^
Ivan accepteert heel goed dat sommige dingen alleen voor ons zijn en niet voor hem, bijvoorbeeld nootjes, koffie en chocola. Ik zat me dat een tijdje geleden wel af te vragen, hoe je aan je kind moet 'verkopen' dat hij iets niet mag wat jij wel mag. Maarja, dat zul je altijd blijven houden. Als wij wijn drinken mag hij ook geen slokje. Of het met Ivans acceptatie zo blijft valt te bezien natuurlijk. :+
pi_102767224
Spewey, hoe is ze bij de thermostaat gekomen?
pi_102767243
Anne smijt de stukjes op de grond, dat lijkt me ook wel duidelijk. :')
Het heeft ook best lang geduurd voordat ze brood at. Ze was ruim 9 maanden toen ze eindelijk een paar stukjes binnenhield. Nu eet ze meestal een hele boterham, weliswaar zonder korstjes, maar dat vind ik al heel wat.
pi_102767258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan accepteert heel goed dat sommige dingen alleen voor ons zijn en niet voor hem, bijvoorbeeld nootjes, koffie en chocola. Ik zat me dat een tijdje geleden wel af te vragen, hoe je aan je kind moet 'verkopen' dat hij iets niet mag wat jij wel mag. Maarja, dat zul je altijd blijven houden. Als wij wijn drinken mag hij ook geen slokje. Of het met Ivans acceptatie zo blijft valt te bezien natuurlijk. :+
Minke accepteerd het "liever" niet... Ik roep een paar keer dat ze het niet mag, dat dat alleen voor papa's en mama's is, maar op een gegeven moment ben ik het gedram/gezeur/geschreeuw/gejank gewoon zat en dan wordt bv. sinaasappelsap Cola... Iedereen weer blij :@
pi_102767394
Haha, Niels ligt nu in bed te vrolijk te babbelen over van alles en nog wat en dat klinkt zo enorm schattig met dat verstopte neusje O+
pi_102767426
Mooi dat het werkt, Lijnloos! :D

Over het algemeen let ik er wel op dat we 'voorleven', dus dat we zelf het goede voorbeeld geven. En als we zelf de teugels wat laten vieren zoals op vakantie dan mag dat voor hem ook. Het gaat helemaal vanzelf en veel minder bewust of doordacht dan ik tevoren verwacht had.

Ivan is trouwens ook dol op kaas, maar nog doller op druiven. Hij heeft zich daar op vakantie ongans aan gegeten. Hij noemt ze 'druifetjes'. :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:37:51 #161
259886 pessie
pi_102767466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:16 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Geniaal kind.... _O-

Twinkly, wij eten eigenlijk altijd (zomer of winter) wel een keer in de week stampot omdat we het alledrie gewoon erg lekker vinden. En dan wisselen we de groente af (boerenkool, zuurkool, rauwe andijvie, peen&ui).... heerlijk!
Stamppot appels *O* *O* *O* aka hete bliksem :Y)

Fannetje Nathan vist de aardappel tegenwoordig ook uit zn eten :') zal wel een faaaaase zijn toch? O-)
pi_102767572
Ongetwijfeld, pessie. Voor je het weet wil 'ie alleen nog maar aardappel eten.
pi_102767693
Wij eten regelmatig stamppot rauwe andijvie, maar Niels haat sliertjes (spaghetti en mie ook bijvoorbeeld), dus ik moet het dan staafmixen voor hem :')

Chocola enzo eten wij alleen als Niels er niet bij is :P
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:45:50 #164
259886 pessie
pi_102767698
quote:
18s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ongetwijfeld, pessie. Voor je het weet wil 'ie alleen nog maar aardappel eten.
Met appelmoes :'( :r

edit: Nathan vind sliertjes leuk! Spaghetti vind hij geweldig! Mn wasmand alleen niet zo :')
pi_102767755
Mette krijgt geen rauw vlees. Maar biefstuk wil ze zelf ook niet. Laatst aten we tartaartjes bij mijn schoonouders, toen heb gevraagd of ze het wat langer wilde bakken.

Ook mag ze geen nootjes trouwens, dat vind ik echt te eng.
pi_102767772
Anne eet het liefst gewoon witte rijst zonder enige toevoegingen. Daar kan ze echt van genieten!
pi_102767812
Mmmmmm hete bliksem :Y)
Gelukkig vindt Mette dat ook lekker.
pi_102767905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:45 schreef Twinkly het volgende:
Wij eten regelmatig stamppot rauwe andijvie, maar Niels haat sliertjes (spaghetti en mie ook bijvoorbeeld), dus ik moet het dan staafmixen voor hem :')

Chocola enzo eten wij alleen als Niels er niet bij is :P
Mette vindt spaghetti stom, dat eten we dus eigenlijk nooit meer. Maar Noodles en mie eet ze dan weer wel :')
pi_102769513
Ik wou vroeger rode biet alleen in plakjes eten. :+ Nu ben ik nog steeds heel gevoelig voor vormen en texturen. Zo vind ik brokjes tomaat in een saus heel lastig te eten.
pi_102769716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wickie! :D

SPOILER
Ik had dat trouwens totaal niet achter jou gezocht, wild eten!

Ontopic: geven jullie je dreumes biefstuk? Dat doe ik niet, ook niet well done. Het lijkt me zo lastig te kauwen maar op zich kan Ivan dat heel goed.
Je maakt Leia niet blijer dan met een stukje biefstuk :P (alhoewel, misschien dat ze haring nóg lekkerder vind, gek kind..) ze krijgt dan wel het randje van mijn biefstuk zeg maar, die is 'gaar'.. en vaak is dat mals genoeg. Kleine stukjes en ze eet ze met smaak op! :Y)

Maar mijn kind eet de 'raarste' dingen en is er helemaal gek op (olijven, garnalen noem het maar op... tot zelfs nasi met een beetje pit.. bekkie blijft maar open gaan :D O+)
pi_102769917
Niels is ook gek op pittige en zoute dingen. Olijven, piccalilly, sweet chilisaus,... maar ook... kattenbrokjes :') Zongedroogde tomaten vindt hij ook lekker, maar die wil hij nu niet meer eten, want het lijkt op groente ;)
pi_102769939
Orea, herkenbaar... Minke gaat ook door het vuur voor een haring. Olijven worden met smaak gegeten, rauwe ui is goddelijk.... Maar een stukje sla :{w
pi_102770412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
Spewey, hoe is ze bij de thermostaat gekomen?
Daar stond (met de nadruk op stond) hun kleine tafeltje van Ikea onder en klimmen is het helemaal momenteel. Ze ziet totaal geen gevaar, de sidetables heb ik al moeten verplaatsen.

Ik had liever gezien dat ze al die energie in haar spraakontwikkeling zou steken... :X
pi_102770430
Kattenbrokjes Twink :D !! Die heeft muppet nog niet gevonden, gelukkig ;)

Lijnloos, ja ui! :? dat zat ze van de week in eens naar binnen te werken :? Had het neergelegd zo van kijk maar.. en hoppa :Y) kauw, kauw, slik. Dwingend vingertje met euh! euh! euh! (maw: méér!!)

:o gekkerd...

Laatst indische rijsttafel bij mijn schoonpa, babi ketjap!! Niet aan te slepen!! :') kind van d'r moeder ;)
pi_102770661
Amy houdt veeeeel van chili con carne en dan vooral van de bruine bonen erin. Dan zit ze te vreten en aan het einde heeft ze van die vieze handen en een vies gezicht omdat ze dan gaat smeren over haar gezicht :D
pi_102770800
:D hier is het vooral favo met smerige handen 'op je boze bolletje' ineens te gaan doen (handen in je nek) en dan lekker door je haar woelen :')
pi_102770890
hahaha ja herkenbaar! of met banaanhanden brrrrr
pi_102771173
hier zet de papa nogal eens "klap eens in je handjes in" rond etenstijd :(

selene eet nog steeds kattenbrokjes trouwens. stiekem, want het mag niet, maar je ruikt het aan haar adem :') ze heeft wel prachtig glanzende haartjes O-)
pi_102771383
Haha Simmu, jakkes. Wij hebben een traphekje bij de keuken, dus ze kan niet bij de kattenbrokjes en kattenbak. Als ze wel de kans krijgt dan gooit ze direct het waterbakje om. Laatst zat ze er met een haarborstel in te roeren. Hekje dus maar goed dicht doen :D
pi_102771486
Hier ook de kattenbrokjes... Ik wacht het moment af dat ze gaat miauwen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_102771614
Je hebt 2 meiden dus catfights liggen wel in het verschiet. :D
pi_102771655
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:44 schreef Spewey het volgende:
Je hebt 2 meiden dus catfights liggen wel in het verschiet. :D
Can't wait. <3
pi_102772030
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Can't wait. <3

Blegh, Zoë slaapt pas een half uur ( }:| ) moet haar echter zo weer wekken want Ryan moet
opgehaald worden van de psz.
Gewekt worden kan ze niet zo waarderen dus die is zo goed chagerijnig, yay. -O-
pi_102772141
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:56 schreef Spewey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Blegh, Zoë slaapt pas een half uur ( }:| ) moet haar echter zo weer wekken want Ryan moet
opgehaald worden van de psz.
Gewekt worden kan ze niet zo waarderen dus die is zo goed chagerijnig, yay. -O-
Je je kan niet snel heen en weer? Of klinkt dat raar?
pi_102772218
Ja dat klinkt wel raar ja. _O- Ok, mind uit de goot halen, ik zit erover te twijfelen omdat idd te doen.
pi_102772301
Hmz... Leyla kan toch niet uit haar bedje.. Kdv is hier aan het einde van de straat. Binnen 10 minuten ben ik heen en weer. Ergste wat kan gebeuren is dat ze wakker wordt zodra ik de deur dichtrek en ze 10 minuten ligt te miepen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:03:33 #187
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102772319
Dan meld ik hier mijn zoon Tijmen Ravi 13-05-2010 ook maar aan :)

Meneer zijn 1ste verjaardag, met taart uiteraard...

Elke conclusie getrokken uit bovenstaand bericht is voor eigen verantwoording
pi_102772483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:03 schreef Ticootje het volgende:
Hmz... Leyla kan toch niet uit haar bedje.. Kdv is hier aan het einde van de straat. Binnen 10 minuten ben ik heen en weer. Ergste wat kan gebeuren is dat ze wakker wordt zodra ik de deur dichtrek en ze 10 minuten ligt te miepen.
Idd, ben ook binnen 10 minuten weer terug, dank!

Welkom met Tijmen, mooi mannetje!
pi_102772528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:08 schreef Spewey het volgende:

[..]

Idd, ben ook binnen 10 minuten weer terug, dank!
mijn man vroeg of ik wel helemaal spoorde dat ik het zo deed...:')
pi_102772659
:D

Ik moet het ook niet tegen mijn man zeggen want die begint er meteen over dat het strafbaar is etc. Normaal gesproken is ze ook gewoon wakker dus is het ook geen probleem.
pi_102772712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:03 schreef Ticootje het volgende:
doe ik hier ook :Y
ik tsjek 10 minuten voor ik echt wegmoet of ravi nog slaapt of niet. indien wel; snelsnel ff pakken. indien niet: dan hop ik ff snel heen en weer. tis dat er een huis tussen staat, anders had ik zicht op de psz. de juf aldaar weet er ook van, dus als er iets gebeurt (dat ik aangereden word ofzo) dan weten ze er ook van.
pi_102772719
Ik durf het huis hier ook niet te verlaten zonder Anne hoor, heb dan van die doemscenario's dat er brand uitbreekt. :@
Ik ga niet verder de deur uit dan even naar de hoek van de straat om de kliko op te halen...

Mijn dametje gaat bij 'handjes draaien' van K3 met haar handjes wapperen. Zo schattig O+
Ze heeft trouwens geslapen van 11 tot 14! *O*
pi_102772738
als ik een gavere babyfoon zou hebben dan die we hebben had ik het met de babyfoon kunnen doen. sjees; hoeveel mensen leveren de babyfoon niet af bij de buren dan :{
pi_102772761
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:03 schreef Tjabbobabbekaai het volgende:
Dan meld ik hier mijn zoon Tijmen Ravi 13-05-2010 ook maar aan :)

Meneer zijn 1ste verjaardag, met taart uiteraard...

[ afbeelding ]
gave naam :+
pi_102772864
mijn spul slaapt pas net. het was weer een leuk gezellig feestje daarboven :X
als ik ze maan om te gaan slapen leren ze er enkel van dat ze stil moeten keten :') dus ik ga er maar vanuit dat het soortemet van over een week tijd zichzelf wel regelt. het bevalt hun, dus tis nu definitief: we laten het zo. na de herfstvakantie dus mama's hobbiekamertje inrichten *O*
pi_102772868
Welkom Tjabbo, wat een mooi jongetje is Tijmen O+
pi_102772909
Oh en Tjabbo, welkom met Tijmen!
pi_102773034
Ja, wat een mooierd is Tijmen!
pi_102773179
die polsjes zijn zo snoezig O+

en dezelfde oogjes als zn zusje :Y
pi_102773341
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:13 schreef Spewey het volgende:
:D

Ik moet het ook niet tegen mijn man zeggen want die begint er meteen over dat het strafbaar is etc. Normaal gesproken is ze ook gewoon wakker dus is het ook geen probleem.
Straf me maar, vanavond ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')