Ik heb nergens een bordje verboden te steengrillen gezienquote:
Jah waar is die kerel eigenlijk? Zal toch niet dood zijn ofzo?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:06 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
Jammer dat Socios niet op FOK! is. Hij zal de kennis wel hebben over de trajecten die het meest geschikt zijn voor steengrillen.
SOCIOS!!!! WAAR BEN JE!!!![]()
Lijkt me logisch, die hebben als enige cabines en lekkere luie stoelen. Misschien een idee om oven mee te nemen zodat er hier en daar een paar stokbroden kunnen worden klaargemaakt?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moeten we wel in de eerste klas gaan zitten.
Helemaal super! Wellicht kunnen ze ons helpen ja!quote:Op donderdag 22 september 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb al de experts gevraagd voor hulp
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #351: pics, dus.
Die haal je bij de broodjeszaak of zo.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:29 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, die hebben als enige cabines en lekkere luie stoelen. Misschien een idee om oven mee te nemen zodat er hier en daar een paar stokbroden kunnen worden klaargemaakt?
ProRail toch ?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik werk bij het spoor, maar ik heb geen idee of het mag. Wel een tof idee.
Ruikt juist heerlijk. De lucht van dat vlees, verse stokbroden. Sterker nog, ik denk dat mensen spontaan mee willen doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:38 schreef kree het volgende:
zal lekker gaan meuren dan in die trein.
Als het een verse lucht is wel, maar na afloop....quote:Op donderdag 22 september 2011 10:39 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ruikt juist heerlijk. De lucht van dat vlees, verse stokbroden. Sterker nog, ik denk dat mensen spontaan mee willen doen.
Knikker je bijna alles in een vuilniszak, en verlaat je de trein?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:40 schreef kree het volgende:
[..]
Als het een verse lucht is wel, maar na afloop....
Zet een raam open + ventilator gericht op het raam.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:41 schreef kree het volgende:
die lucht blijft hangen hoor, weet niet hoe het bij jou thuis de volgende ochtend ruikt als je gegourmet hebt?
Ik zou de langste intercity verbinding kiezen.. Dat is denk ik Rotterdam - leeuwarden.quote:
Prima paint!quote:Op donderdag 22 september 2011 09:48 schreef Patje1987 het volgende:
Dat is iets wat mij erg leuk lijkt, maar dit gaat natuurlijk niet zomaar. Er dient vooraf een planning gemaakt te worden om dit plan te kunnen bewerkstelligen natuurlijk. Men kan niet gewoon de steengrill uit zijn of haar tas halen om die vervolgens aan te sluiten midden in een volle coupé. Nee dames en heren hier dient van te vore vakkundig over nagedacht te worden.
Waarom dit topic vraagt u zich wellicht af? Nou ik ben slecht in het maken van planningen en heb hierbij jullie hulp nodig, wel traject is interessant? Welke soorten vlees smaken lekker op de steengrill?
Ook kan ik dit niet alleen, ten eerste is dit minder gezellig en ten tweede dan zou ik te veel mee moeten nemen. Dus als er gegadigden zijn dan hoor ik dit ook gaarne.
[ afbeelding ]
Hier een afbeelding om alvast in de stemming te geraken.
Trollreacties worden verwijderd en genote.
Rotterdam - Leeuwarden - Rotterdam moet voldoende zijn om te steengrillenquote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zou de langste intercity verbinding kiezen.. Dat is denk ik Rotterdam - leeuwarden.
1ste klas heeft stopcontacten.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik doe ook graag mee.
Ik heb wel een mooie steengril, zorgt iemand voor de stroomvoorziening?
bijna 6 uur.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Rotterdam - Leeuwarden - Rotterdam moet voldoende zijn om te steengrillen
Maar waar wil je de steengrill dan neerzetten?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:14 schreef Myraela het volgende:
Rotterdam - Leeuwarden - Rotterdam is een perfect traject. Vind ik wel dat we Socios even moeten ophalen in Leeuwarden. Er is ook gewoon internet in de trein, dus dan moet iedereen het die 6 uur weg van huis wel volhouden.
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:15 schreef Ireyon het volgende:
Rijtuigen zoals op de foto in de OP rijden 2x per dag tussen Amsterdam en Brussel.
[ afbeelding ]
Heerlijk reizen is dat, 2de klas, zachte verstelbare stoelen, stopcontact. Over de geur zullen ze niet gauw moeilijk doen want ongetwijfeld zit er een paar coupe's verder wel een Franse junk te blowen.
Op het tafeltjes tussen een vierzits eerste klas.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:15 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Maar waar wil je de steengrill dan neerzetten?
We leggen gewoon een plank tussen de stoelen op zo'n 4zits.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:15 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Maar waar wil je de steengrill dan neerzetten?
Nee, de internationale trein Amsterdam - Brussel dusquote:Op donderdag 22 september 2011 11:16 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
das de internationale trein uit duitsland, die zijn veel chiller.
Nee geen 6persoons coupe's nee, maar wel relaxte stoelen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, de internationale trein Amsterdam - Brussel dus. Die naar Berlijn is ook heel chill maar die heeft niet zulke relaxte 6-persoons coupe's in de 2de klas.
Daar zeg je me wat. In Oost-Europa hebben ze nog wel eens bordjes dat je niet mag koken in de trein, maar hier heb ik dat inderdaad nog nooit gezien.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:53 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ik heb nergens een bordje verboden te steengrillen gezien
Denk wel dat het dus mag ja.
Even kijken of er iemand met me mee wil, en dan ga ik het gewoon serieus proberenquote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef Ireyon het volgende:
Probeer 't toch gewoon een keer. Wanneer je niet vervelend/bijdehand gaat doen als de conducteurs er iets van zeggen, denk ik dat ze er nog best om kunnen lachen.
Ik ga met je meequote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Even kijken of er iemand met me mee wil, en dan ga ik het gewoon serieus proberen
Heb je serieus een mailtje gestuurd?quote:
Als er bier is en er mag gerookt worden ben ik er ook bijquote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:39 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Heb je serieus een mailtje gestuurd?
quote:Geachte heer, mevrouw,
Dank voor uw e-mail. We doen ons best om uw vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Al zeggen ze dat het niet mag dan gaan we het alsnog proberen, alsof ze iedereen gaan informeren dat er wellicht iemand gaat proberen te steengrillenquote:
Ja, Eva, van de klantenservicequote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Je hebt de NS meegevraagd
Roken in de trein. Geen lastige eisen stellen hoor.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:39 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Als er bier is en er mag gerookt worden ben ik er ook bij
Nou als je mag steengrillen mag je ook vast wel roken hoorquote:Op donderdag 22 september 2011 11:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Roken in de trein. Geen lastige eisen stellen hoor.
Ik wil het filmen en op youtube zetten.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:52 schreef internal het volgende:
Klinkt wel als een puik planAls het ooitdoorgaat moeten de foto's wel hier gepost worden he
Op FOK! gek, op de FP.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:52 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ik wil het filmen en op youtube zetten.
Dat is zelfs beterquote:Op donderdag 22 september 2011 11:52 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ik wil het filmen en op youtube zetten.
Ja ook prima. En ik ben niet gek, ik wil gewoon steengrillen in de treinquote:Op donderdag 22 september 2011 11:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Op FOK! gek, op de FP.
Er staat wel dat je geen overlast mag veroorzaken en ook geen onveilige situaties.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
In de algemene voorwaarden van NS staat niks over steengrillen hoor. (zie hier ) Bovendien wordt er ook in de wet personenvervoer 2000 niet gerept over het woord steengrillen.
Nee, ik ben ook geniaal als ik wel iets te doen heb.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:56 schreef internal het volgende:
Vanwaar dit geniale plan trouwens? Had je niks te doen ofzo?
Het is Patje. Wat een vraag.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:56 schreef internal het volgende:
Vanwaar dit geniale plan trouwens? Had je niks te doen ofzo?
Ik ben niet zo vaak onlinequote:
Ian is tof ja. Alleen ga ik nooit meer party & co met hem spelenquote:Op donderdag 22 september 2011 11:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hebt een Ian-UI. Het is je vergeven.
Ian-UI'squote:Op donderdag 22 september 2011 11:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hebt een Ian-UI. Het is je vergeven.
Ja ikquote:Op donderdag 22 september 2011 11:29 schreef Patje1987 het volgende:
Maarja ook mensen die dit serieus willen proberen? En ja ik ben echt serieus.
Waarom dat?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:02 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ian is tof ja. Alleen ga ik nooit meer party & co met hem spelen
Ik kan daar absoluut niet mee omgaanquote:
Hm, dat zou beteken dat je de conducteur een beetje mee moet hebben zeg maar. Niet zo'n zuurpruim maar eentje die wel van een grapje houd, aangezien hij/zij moet beoordelen of het steengrillen een onveilige situatie en/of overlast oplevert. Misschien kent iemand een conducteur die wel van een grapje houdt?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Er staat wel dat je geen overlast mag veroorzaken en ook geen onveilige situaties.
Kortom, als de trein rustig is en er dus geen mensen door het steengrillen hoeven te blijven staan, en je doet het in een coupé die je kan dichtdoen zodat de rook anderen niet tot overlast is, en als je de steengril zodanig neerzet dat de boel niet omflikkert als de trein door een wissel rijdt, dan zou het moeten mogen.
Het lijkt nu alsof er veel mensen mee gaan, maar in de realiteit valt dat meestal wel mee.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:09 schreef Flippiee het volgende:
Maar als er meerdere mensen meegaan, dan moeten er ook meerdere steengrills komen, dunkt me.
We hebben 6 uur, mensen moeten niet constant eten.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:09 schreef Flippiee het volgende:
Maar als er meerdere mensen meegaan, dan moeten er ook meerdere steengrills komen, dunkt me.
Dat is natuurlijk correct, en in dat geval moet er een goede planning komen. Maar daar heb ik nog niet echt iemand over gehoord om dat te regelen.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:09 schreef internal het volgende:
[..]
Het lijkt nu alsof er veel mensen mee gaan, maar in de realiteit valt dat meestal wel mee.
Zullen we het vragen aan DVquote:Op donderdag 22 september 2011 12:11 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk correct, en in dat geval moet er een goede planning komen. Maar daar heb ik nog niet echt iemand over gehoord om dat te regelen.
Verlengsnoerquote:Op donderdag 22 september 2011 12:07 schreef SiIk het volgende:
Count me in. Ik zorg voor sausjes en een verlengsnoer
quote:Op donderdag 22 september 2011 12:12 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Zullen we het vragen aan DV
Nee even serieus we moeten ook niet met te veel man gaan hè
Met al die steengrillen, ventilatoren en laptops slaan de stoppen in de trein nog door straksquote:Op donderdag 22 september 2011 12:14 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Verlengsnoer![]()
Dat gaat leuk worden
Ik neem aan dat die gelden als onveilige situaties.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:20 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt die dingen ook op gas. Al heeft dat weer andere (brandgevaarlijke) nadelen natuurlijk.
Dat zit er dik in ja.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:21 schreef internal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die gelden als onveilige situaties.
Je bedoelt ideebederver.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:02 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Geen idee,
Idee verderver dan.
Ik doe mee, vertrekken we vanavond Kersy met een paar kilo vlees in de trein richting het Braboland van Patjenquote:Op donderdag 22 september 2011 09:51 schreef LompeHork het volgende:
Zeer puik plan. Ik doe graag mee, als vleesfanaat zal ik zorgen voor voldoende vlees. Van worsten tot bieflappen, Ome Hork heeft het allemaal! Wel ben ik benieuwd naar een interessant traject, tevens zuig ik ook in planningen waardoor het wat lastiger wordt.
Wie springt er nog meer mee op de vleestrein?
Tenzij je kruidenboter op de plaat gooitquote:Op donderdag 22 september 2011 10:32 schreef Patje1987 het volgende:
Het is toch ook zo dat bij het steengrillen de rookontwikkeling beperkt blijft? Men dient toch alleen wat zout op de hete steen te deponeren voor gebruik?
Met aubergines?quote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Tenzij je kruidenboter op de plaat gooit
Dat deed ik een keer in een bowling centrum.
Kwamen er plotseling allemaal indianen tevoorschijn
Neem gewoon BBQ mee met lava stenen ( is steengrill) en een gasfles, problem solved!quote:Op donderdag 22 september 2011 13:13 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat ik als mogelijk bezwaar en nog op te lossen afwerkpunt zie is dat steengrillen een aansluiting op electriciteit vraagt. Er zijn wel treinen die stopcontacten hebben, maar het is zeer de vraag of die voldoende vermogen kunnen geven om de steengrillsteen op temperatuur te houden.
Naar mijn bescheiden mening is een fondue wél te doen, dat kan je immers met een spiritus-brandertje heet houden. Bij de meeste treinen kan er wel een raampje open om de oliewalm naar buiten te laten, dat kan dus geen bezwaar zijn.
Ik zie alleen maar voordelen aan een trein-fondue!
Dan kan je net zo goed naar barbeqeuen met brikettenquote:Op donderdag 22 september 2011 12:20 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt die dingen ook op gas. Al heeft dat weer andere (brandgevaarlijke) nadelen natuurlijk.
Steenkool voor de authentieke BBQ smaak!quote:Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed naar barbeqeuen met briketten
Ja dus let erop wil je?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:49 schreef Oerbeer het volgende:
Trollreacties worden verwijderd en genote.
Ja en dan pakt die trein een wissel...quote:Op donderdag 22 september 2011 13:13 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat ik als mogelijk bezwaar en nog op te lossen afwerkpunt zie is dat steengrillen een aansluiting op electriciteit vraagt. Er zijn wel treinen die stopcontacten hebben, maar het is zeer de vraag of die voldoende vermogen kunnen geven om de steengrillsteen op temperatuur te houden.
Naar mijn bescheiden mening is een fondue wél te doen, dat kan je immers met een spiritus-brandertje heet houden. Bij de meeste treinen kan er wel een raampje open om de oliewalm naar buiten te laten, dat kan dus geen bezwaar zijn.
Ik zie alleen maar voordelen aan een trein-fondue!
Dan moeten er ook mijn-kanaries mee in verband met het risico van koolmonoxide-ontwikkeling.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Steenkool voor de authentieke BBQ smaak!
Jij ziet ook alleen maar problemen he? Ik probeer hier wel een haalbare oplossing aan te bieden voor een geweldig leuk idee he? Zwartkijker!quote:Op donderdag 22 september 2011 13:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja en dan pakt die trein een wissel...
Dan mag je hopen dat je in de trein richting Beverwijk zit, want dan heb je 3e graads brandwonden door die hete kk zooi
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dan mag je hopen dat je in de trein richting Beverwijk zit, want dan heb je 3e graads brandwonden door die hete kk zooi
Haalbare oplossing, en dan kmo je met een verlengsnoertje naar de bovenleiding en dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 13:17 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dan moeten er ook mijn-kanaries mee in verband met het risico van koolmonoxide-ontwikkeling.
[..]
Jij ziet ook alleen maar problemen he? Ik probeer hier wel een haalbare oplossing aan te bieden voor een geweldig leuk idee he? Zwartkijker!
Maar even ontopic nu. Weet iemand hoeveel spanning er op de bovenleiding staat? Wellicht kan er een verlengsnoertje worden uitgerold naar de stroomafnemer, ik ga er van uit dat de bovenleiding wat zwaarder is afgezekerd dan de individuele stopcontacten in de trein?
Iemand die informatie hierover heeft?
Je was me voor. Misschien zo'n tafel"gril"plaat (weet niet hoe die dingen heten) maar wie weet dat die minder wattage pakken.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Gourmet stel, maar dan heb je stroom nodig.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:35 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Je was me voor. Misschien zo'n tafel"gril"plaat (weet niet hoe die dingen heten) maar wie weet dat die minder wattage pakken.
Is op zich een goed alternatief. Maar hoe houden we in de gaten dat we de DME normen niet gillend overschrijden?quote:Op donderdag 22 september 2011 13:34 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Haalbare oplossing, en dan kmo je met een verlengsnoertje naar de bovenleiding en dan?![]()
Wel leuk bedacht. Wat dachten jullie van onderstaande:
[ afbeelding ]
Nee niet gourmet, dat is met pannetjes. Maar zo'n plaat (geen stenen want dan is het steengril ;p)quote:Op donderdag 22 september 2011 13:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gourmet stel, maar dan heb je stroom nodig.
Gourmet zit een plaat bovenop, dan kun je én eieren in de pannetje en dik vlees bovenop joh!quote:Op donderdag 22 september 2011 13:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee niet gourmet, dat is met pannetjes. Maar zo'n plaat (geen stenen want dan is het steengril ;p)
Dat gaat DME = hoeveel een persoon inademt/tot zich krijgt:quote:Op donderdag 22 september 2011 13:40 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Is op zich een goed alternatief. Maar hoe houden we in de gaten dat we de DME normen niet gillend overschrijden?
Zit net te zoeken voor jullie (ik kan toch niet mee, zeeland enzo) Maar gourmet stel neemt nog verreweg het minste wattage af, 1000 watt. Terwijl een tafelgrill (die plaatjes heten dus zo) of steengrill minmaal 2000 watt afnemen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gourmet zit een plaat bovenop, dan kun je én eieren in de pannetje en dik vlees bovenop joh!
Of een electrische bbq, die heb ik nog liggenquote:Op donderdag 22 september 2011 13:35 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Je was me voor. Misschien zo'n tafel"gril"plaat (weet niet hoe die dingen heten) maar wie weet dat die minder wattage pakken.
Electrische bbq's zij nniet zo goed toch?quote:Op donderdag 22 september 2011 14:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Of een electrische bbq, die heb ik nog liggenvan Tefal.
Dat zegt natuurlijk niks over het vermogen dat een stopcontact in de trein kan leverenquote:Op donderdag 22 september 2011 14:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op de bovenleiding staat overigens rond de 1500 Volt. Genoeg voor een leuke.steengrill.
Ik heb hem nooit gebruikt, heb hem van mijn oma gekregenquote:Op donderdag 22 september 2011 14:03 schreef internal het volgende:
[..]
Electrische bbq's zij nniet zo goed toch?we willen wel de beste smaak natuurlijk.
Johquote:Op donderdag 22 september 2011 14:11 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niks over het vermogen dat een stopcontact in de trein kan leveren
Hmm denk niet dat zoiets het nieuws haaltquote:Op donderdag 22 september 2011 14:22 schreef ZetaOS het volgende:
haha, i am in!
Zeker dat je de volgende dag op nu.nl staat
"De mannen zijn meegenomen voor verhoor'
Ik een keer bij ernstige vertraging op Eindhoven Airport, Pizza achter de doanen laten bezorgen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:52 schreef EmreKaplan het volgende:
Zelf keer pizza besteld en naar de trein laten bezorgen, heb hem helaas nooit ontvangen
Dan is dat misschien nog een optie.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb hem nooit gebruikt, heb hem van mijn oma gekregen
Maar ik lees zojuist dat het goed werkt.
Dat het vlees goed gaar wordt, zonder dat het zo zwart wordt als bij een bbq.
Jij... jij... jij BARBECUENOOB!!! Warm is gaar en zwart is goed!!quote:Op donderdag 22 september 2011 14:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Zwart is goed?quote:Op donderdag 22 september 2011 15:05 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Jij... jij... jij BARBECUENOOB!!! Warm is gaar en zwart is goed!!
In Nederland ook, wel alleen in de eerste class. Maar dat is prima.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:09 schreef Mercer het volgende:
Goed plan! In België zitten er gewoon stopcontacten in de trein.
Hahaha geniaalquote:Op donderdag 22 september 2011 15:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Antwoord van de ns.geen grenzen aan eten, zolang je maar geen overlast veroorzaakt. Nu ff vragen of ik mag steengrillen...
Nja het is dan wel lekker krokantquote:Op donderdag 22 september 2011 15:09 schreef internal het volgende:
[..]
Zwart is goed?Bij ons is net niet zwart altijd goed. Lijkt me niet echt lekker zwart vleesch.
Dan heb ik het liever iets sappiger i.p.v. krokant.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:24 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja het is dan wel lekker krokant
En het wattage?quote:Op donderdag 22 september 2011 14:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 september 2011 15:31 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het lijkt hier op, en deze is al 2300 watt
http://www.pixmania.nl/nl(...)barb.html#pix-review
Ik wil dit gewoon uitvoeren en ik merk aan de huidige ONZ generatie dat er veel trolls en kutusers tussen zitten dus wil dit gewoon schoon houden.quote:
Ik ben in elk geval geen van beide. Ik snap je wel.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:45 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ik wil dit gewoon uitvoeren en ik merk aan de huidige ONZ generatie dat er veel trolls en kutusers tussen zitten dus wil dit gewoon schoon houden.
Die van Duitsland naar Amsterdam rijdt (via Hilversum) lijkt me wel wat.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:47 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval geen van beide. Ik snap je wel.![]()
Maar met welke trein gaan we nou?
Haha zit je daar te steengrillen, ga je bier bestellen. Wat zullen ze raar kijkenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Die van Duitsland naar Amsterdam rijdt (via Hilversum) lijkt me wel wat.
Daar zitten bankjes en tafeltjes in etc.
Ook kan je er in de restaurant wagon bier bestellen !
Gewoon zelf grolsch meenemen.. niet van dat pisbier!quote:Op donderdag 22 september 2011 16:08 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Haha zit je daar te steengrillen, ga je bier bestellen. Wat zullen ze raar kijken
Wel cassis meenemenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:16 schreef ValHallen het volgende:
Machtig mooi idee, ik heb interesse.
Duits bier is toch geen pisbier?quote:Op donderdag 22 september 2011 16:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon zelf grolsch meenemen.. niet van dat pisbier!
Tevens zo'n bbq'tje moet gewoon kunnen. Eigenlijk moet je dan een wagon zonder coupes zodat iedereen van het heerlijke bbq aroma kan genieten enzulks
Pisbier zeggen en dan met Grolsch aankomenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon zelf grolsch meenemen.. niet van dat pisbier!
Tevens zo'n bbq'tje moet gewoon kunnen. Eigenlijk moet je dan een wagon zonder coupes zodat iedereen van het heerlijke bbq aroma kan genieten enzulks
Grolsch pisbier vindenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:17 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Pisbier zeggen en dan met Grolsch aankomen!!!
Ik neem wel Hertog Jan of Warsteiner mee.
Na zo'n zoute speklap met whiskey saus heb ik altijd wel dorst hoorquote:Op donderdag 22 september 2011 16:08 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Haha zit je daar te steengrillen, ga je bier bestellen. Wat zullen ze raar kijken
Hertog Janquote:Op donderdag 22 september 2011 16:17 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Hmm goede keus.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:17 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ik woon wel vlak naast Maaskantje maar ik ben nog geen pauper hèquote:Op donderdag 22 september 2011 16:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm goede keus.
Of gewoon Schültenbrau, dan gaan we direct in onze trainings pak een KUT schreeuwen, tijdens het steengrillen uiteraard...
Dichtbij Maaskantje wonenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:22 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ik woon wel vlak naast Maaskantje maar ik ben nog geen pauper hè
Nee, zoiets moet je juist met stijl doen, niet als pauper, maar als baas.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm goede keus.
Of gewoon Schültenbrau, dan gaan we direct in onze trainings pak een KUT schreeuwen, tijdens het steengrillen uiteraard...
Ik heb geen monoclequote:Op donderdag 22 september 2011 16:34 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, zoiets moet je juist met stijl doen, niet als pauper, maar als baas.
Allemaal in 3 delig pak met monocle en pijp.
[ afbeelding ]
Problem?
Ga met de steengrill in de restaurantwagen zitten.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:08 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Julliquote:Op donderdag 22 september 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb al de experts gevraagd voor hulp
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #351: pics, dus.
Bijna onmogelijk dus...quote:Op donderdag 22 september 2011 17:43 schreef greavy het volgende:
De Duitse rijtuigen tussen Schiphol en Berlijn (1x/2 uur per richting) hebben 90 Watt per stopcontact.
Wat in de NS-treinen zit, weet ik niet.
Om aan de voorwaarde veiligheid te voldoen?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:06 schreef Boterbartje het volgende:
WAT ONMOGELIJK
Sinds wanneer heb je stroom nodig voor steenkool?
Waarom is deze voorwaarde gesteld? Veiligheid is niet belangrijk, als er maar eten en bier isquote:Op donderdag 22 september 2011 18:08 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Om aan de voorwaarde veiligheid te voldoen?
Nee tuurlijk niet, dit is alleen geen SC.quote:
Leuk bedacht. Echter, als je een multimeter op stroom (=Ampere) meten zet en in een stopcontact steekt, veroorzaak je een kortsluiting. Stroom meet je in serie met een apparaat en dan meet je wat dat apparaat gebruikt, niet wat je maximaal uit een stopcontact kunt gebruiken. .quote:Op donderdag 22 september 2011 17:16 schreef Prof_Hoax het volgende:
Het wordt hier steeds genialer! Maar niemand die ook echt weet hoeveel watt ze uitgeven ? (multimeter mee nemen en ampere meten x 230 is wattage
Hahaha geniale opmeking! Maar, 1 wissel op het spoor en de hele wagon staat in de fik. Of de helft van de gasten zijn verminkt. Heb op training kleine busjes propaan (het gas wat jij bedoeld) laten ontploffen en dat geeft een knal dat alle ramen uit een heel treinstel klapt!quote:Op donderdag 22 september 2011 20:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Anders aan een gas steengrill een nepstekker maken en een kapje om de vlammen te verbergen.
Om conducteur te worden hoef je niet bepaald het buskruit uitgevonden te hebben. Ze hebben dat vast niet door.
Ik zie je er al mee op het perron staanquote:Op donderdag 22 september 2011 20:50 schreef henkde_j het volgende:
Kun je niet gewoon een loeihete steen meenemen? Zo'n steen blijft wel even warm, zo heb je ook geen stroom nodig
Ben je gek, rauw vlees is goed voor je.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:54 schreef --werner-- het volgende:
Zolang het vlees maar gaar wordt vind ik het best
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:38 schreef Jac0bus het volgende:
He mods, er was toch ooit forum voor topics als deze? Ludieke acties ofzo? Waarom is die dichtgegaan? Lijkt me wel leuk om al dit soort dingen te verzinnen en uit te voeren met FOK!.
Tuurlijk gaat dit doorquote:Op donderdag 22 september 2011 21:05 schreef RadioSlut het volgende:
Hehe, leuk ideeJammer genoeg is m'n broer net weg
En die is dus erg goed in planningen maken + hij weet waar de wissels liggen, dus ik had dat aan hem kunnen vragen.
Ik zal van de week wel een smsje sturen ofzo, want dit móet gewoon doorgaan.
quote:Op donderdag 22 september 2011 21:16 schreef Jac0bus het volgende:
Anders neemt 1 iemand een brandblusser mee dat àls ze moeilijk gaan doen en gaan zeiken je altijd kunt bewijzen dat je veiligheid hoog in het vaandel hebt
Waarom alleen een brandblusser als je een brandblusser en brandweerman kan hebben?quote:Op donderdag 22 september 2011 21:16 schreef Jac0bus het volgende:
Anders neemt 1 iemand een brandblusser mee dat àls ze moeilijk gaan doen en gaan zeiken je altijd kunt bewijzen dat je veiligheid hoog in het vaandel hebt
vorige week was de beste man present.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:08 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Jah waar is die kerel eigenlijk? Zal toch niet dood zijn ofzo?
Fuck yeah, iemand moet gewoon als brandweerman komen mét brandblusserquote:Op donderdag 22 september 2011 22:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Waarom alleen een brandblusser als je een brandblusser en brandweerman kan hebben?
Eventueel in pak (uitgaansuniform of bluspak (is wel warm))
Als ik kan, geen probleemquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:23 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Fuck yeah, iemand moet gewoon als brandweerman komen mét brandblusser
Op een serieuze mountainbike is het al pittig, laat staan met een bierfietsquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:18 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Is zonne energie geen idee ?
Of als de trein hard genoeg rijdt een kleine windmolen uit het raam hangen en gebruik maken van windenergie
Dit idee is misschien nog wel beter dan mijn idee om de Alpe d'uzes te doen op een bierfiets
Nja ik ben er serieus mee bezig geweest: De Alpe d'Huez beklimmen, op een bierfiets! (Idee van SSB) #2quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:19 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Op een serieuze mountainbike is het al pittig, laat staan met een bierfiets![]()
![]()
Idee wel briljant tho!
Dat zou wel episch zijnquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:54 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja ik ben er serieus mee bezig geweest: De Alpe d'Huez beklimmen, op een bierfiets! (Idee van SSB) #2
Maar kreeg maar geen antwoord van de organisatie, vandaar maar niet verder gegaan met sponsors en een TU te zoeken
Kunnen we het niet combineren ofzoquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:16 schreef Patje1987 het volgende:
Ja hallo het gaat hier over steengrillen in de trein ja.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:17 schreef internal het volgende:
[..]
Kunnen we het niet combineren ofzoSteengrillen terwijl we de Alpe d'Huez beklimmen met een bierfiets.
Lees topic danquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hoe kom je aan stroom dan om je steengrillert aan te sluiten?
Verlengsnoer aanleggen uit de 1e klasse.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik wacht het met spanning af.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:48 schreef Patje1987 het volgende:
Ben bezig met een oplossing mensen, heb geduld.
Lees anders eens.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
Fixedquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:56 schreef internal het volgende:
[..]
Ik wacht het met op spanning af.
Die zag ik niet aankomenquote:
Lees anders eerstquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Verlengsnoer aanleggen uit de 1e klasse.
Waarom moet je weten waar de wissels liggen? Dat weet ik ook wel, maar het is toch helemaal niet relevant?quote:Op donderdag 22 september 2011 21:05 schreef RadioSlut het volgende:
Hehe, leuk ideeJammer genoeg is m'n broer net weg
En die is dus erg goed in planningen maken + hij weet waar de wissels liggen, dus ik had dat aan hem kunnen vragen.
Ik zal van de week wel een smsje sturen ofzo, want dit móet gewoon doorgaan.
Kan je toch beter zon heineken tapje idee pakken, maar dan met lekker bier.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:42 schreef destrovel het volgende:
De fuck, net het hele topic gelezen. Ik wil er zeker wel bij zijn
Overigens; een Perfect Draft heeft zo'n 70 watt nodig, dus dat moet wel lukken toch?
Is wel lekker bij het grillen!
Als ze gaan fonduen wel.quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom moet je weten waar de wissels liggen? Dat weet ik ook wel, maar het is toch helemaal niet relevant?
Jouw UI.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:43 schreef sinepedraap het volgende:
Wat is er toch met die steengrill ?
Ja onder een steen enzo
Nog niets gevonden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:48 schreef Patje1987 het volgende:
Ben bezig met een oplossing mensen, heb geduld.
Lees voor het gemak het hele topic.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:26 schreef Snuwerd het volgende:
in de 1ste klas zit gewoon een stekkerdoos mien jong
als je dan naast die glazen deur gaat zitten, in de 2de klas, heb je gewoon stroom
ja ik was lui, in 1x 6 pagina's is veelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:56 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Lees voor het gemak het hele topic.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:16 schreef James1988 het volgende:
Als je het al gaat doen, vergeet dan niet een plaszak mee te nemen.
Dan mag je in de machinistencabine.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:16 schreef James1988 het volgende:
Als je het al gaat doen, vergeet dan niet een plaszak mee te nemen.
Stiekem een 10 meter verlengsnoer meesmokkelen in de plaszak.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan mag je in de machinistencabine.Zit daar geen wandcontactdoos in?
Stel je voor dat die zooi ompleurtquote:Op vrijdag 23 september 2011 15:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom moet je weten waar de wissels liggen? Dat weet ik ook wel, maar het is toch helemaal niet relevant?
Volgende keer het hele topic lezen voordat je een kutkick maakt, dan zie je dat dat ook al is overwogenquote:Op vrijdag 13 april 2012 05:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
In de duitse treinen heb je stroom en die rijdt ook in Nederland
quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:39 schreef LompeHork het volgende:
Ah ja! Ik heb dat aggregaatje getest, hij viel uit elkaar, dat gaat hem dus sowieso niet worden
Terechte kick.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:17 schreef OverRated het volgende:
Kick.
Met een moderne aggregaat moet je volgens mij wel genoeg stroom kunnen leveren. Ik ken mensen met een camper die hun airconditioning draaien op zo'n ding. Zal qua lawaai wel beetje vervelend zijn, maar misschien kun je helemaal aan het einde van de trein gaan zitten. Achterste stukje 1e klas. Kun je de stopcontacten in de trein mooi gebruiken voor een biertap
Neem zoals eerder genoemd ook een brandblusser mee. Een kleine, in een sporttas. Ik adviseer trouwens om allemaal in bijvoorbeeld een trainingspak te gaan, met zo'n sporttas erbij. Mooi grill en tapvaten in de tas
Of regel iemand die een conducteur/machinist kent. Die vragen om het toe te staan.
Kartoffelsalat: koude gekookte aardappels, tomaat, komkommer, augurk allemaal in blokjes en dan met veel mayonaise erdoor.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:43 schreef Compliment het volgende:
Is er al aan salades gedacht. Dit is natuurlijk ook benodigd voor een geslaagde grillpartij.
Wellicht heeft een behulpzame FOK!moeder een leuk recept.
En een steengrill.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:48 schreef Oerbeer het volgende:
Iedereen die meedoet legt 20 euro in. Cateringbedrijf schalen voer laten bezorgen. Probleem met eten opgelost.
Dan alleen nog een trein regelen.
Precies, en daarom was het ook wel een goede kick van OverRated, zoals hij aangeeft is een relatief nieuwe aggregaat zeker een oplossing, alleen het lawaai is kut, dat is een probleem.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Oke, nu nog de stroomvoorziening en we hebben de meeste obstakels gefixt.
Gas lijkt me iets te brandgevaarlijk. Dat is sowieso erg strafbaarquote:Op zondag 6 mei 2012 22:59 schreef Oerbeer het volgende:
Ik heb ook wel eens een grill gezien die werkte op gas. Ook een optie.
Mja, punt twee is wel een goede ja. Meer als een brandblusser kun je niet doen.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:57 schreef OverRated het volgende:
Volgens mij is dit ongeveer de volgorde van problemen:
1. Steengrill voorzien van power
2. Veiligheid. (gas, vuur, hitte, kortsluiting, rook)
3. Overlast (lawaai, geur, rook)
4. De organisatie ervan (mensen, bier, salade, conducteur en machinist omkopen)
Misschien is 1 wel op te lossen, met iets als een aggregaat of weet ik veel. 2 is moeilijker.
Goed ding. Slechts ¤ 465,00quote:Op zondag 6 mei 2012 23:03 schreef OverRated het volgende:
http://www.bostools.nl/aggregaten/inverter_aggregaten/164/
2000 watt, gaat 4 uren mee op een volle tank. En de geluidsoverlast is beperkt
"Geluidsniveau: 54 - 59 dB(A) / 7m"
In de intercity in mijn omgeving anders niet hoor. Het zijn dan wel die oudere intercity's.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:06 schreef remlof het volgende:
Jullie weten dat je in de eerste klas gewoon stopcontacten hebt hè?
Je weet dat er nog 294 posts voor die van jou staan?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:06 schreef remlof het volgende:
Jullie weten dat je in de eerste klas gewoon stopcontacten hebt hè?
Ik heb ze inderdaad niet allemaal gelezenquote:Op zondag 6 mei 2012 23:07 schreef OverRated het volgende:
[..]
Je weet dat er nog 294 posts voor die van jou staan?De stopcontacten in NS treinen leveren maximaal 65 watt, daar kunnen we nauwelijks een bureaulampje op aansluiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |