abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101988890
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
26 augustus Skoap
02 september Marjolijntje
04 september Lijnloos
28 september Marjolijntje
28 september Clauwhee
15 oktober jaantje_
25 oktober Sopho

Ladyblack (08-2010)
Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 25-09-2011 20:10:20 ]
pi_101988949
En mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:10 schreef Labelloo het volgende:
Hhmm... hier lijkt het toch niet wat te worden deze maand...! :{ Ik weet het nog niet zeker hoor, maar net bij het afvegen heel iets bloed.. :{
pi_101989406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:12 schreef Labelloo het volgende:
En mijn laatste post:

[..]

-O-

Hopelijk is het vals alarm :*
pi_101990027
Labelloo, dat zou jammer zijn, afwachten maar!

Iemand vroeg naar mijn cyclus. Ik begon in april met 29 dg. Mei idem.
Juni 31 dg
Juli 29 dg
Augustus 33 dg.

Kan dat ie nu langer duurt hoor, maar vandaag was dag 33.
Ik durf morgen niet te testen hoor! :@ veel te bang voor teleurstelling...
pi_102000970
Nanadu hoe is het, buikgriep al voorbij?
Mangostine wel testen hoor, ben erg benieuwd. Maar kan me je onzekerheid wel voorstellen, nu kan je nog stiekem hopen en als je dan geen streepje ziet is het zo definitief deze maand. Maar wat klets ik je moet gewoon een streepje te zien krijgen.
Labelloo balen, sluit me aan bij cocotrimonium.
Frummel wat frustrerend dat je lichaam je zo voor de gek houdt.
Vitapientje leuk dat je toch de vruchtbare dagen geklust hebt en je nu weer hier aansluit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet 4 weken vantevoren gestart ben met foliumzuur :@ . Geloof niet dat het al gelijk raak kan zijn bij mij, denk dat ik er heel lang over ga doen. Maar ik wacht het voorlopig rustig af.
Ik ga in de duimmodus voor de meiden die het nodig hebben :* .
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2011 @ 00:27:17 #6
309370 Nanadu
pi_102003597
Sethiwe het gaat iets beter, geen koorts meer. Ik blijf alleen wel last houden van hevige buikpijnaanvallen, duurt meestal niet lang maar zijn wel intens. Het zullen wel mijn darmen zijn die bij moeten komen, maar als ik er vannacht weer zo slecht door slaap bel ik morgenochtend voor de zekerheid de huisarts. Dat ik ongesteld ben helpt natuurlijk ook niet mee :N

verder lukt het mij nog niet echt om bij te lezen, maar zocht wat afleiding terwijl ik in mijn bedje lig ;(

in ieder geval zag ik dat het morgen spannend is voor mangostine!
pi_102006430
Dames, het is streepjesdag!!! Wie begint??
pi_102006434
Negatief -O-
Beterschap Nanadu!

Hoe is het met mijn mede-NOD-ers? /duim
pi_102007157
Balen Mangostine... -O-

Ik heb geen test gedaan (of zelfs in huis gehaald). Bloedverlies neemt toe, een test lijkt me helaas niet meer nodig.

Sopho, alle hoop is op jou gericht nu :P .

Labelloo, voor jou ga ik heel hard duimen dat het niet doorzet!
pi_102007279
Jammer jaan! Vol goede moed de volgende ronde in dan maar...

Sophoooo...? O-)
pi_102007431
Nu hard aan het werk tot vanavond laat. Ik ben bang dat het morgen gaat worden voor ik test of vanavond laat. -O-

Maar nog steeds geen }) ! Dus nog vol goede hoop!

Balen Magonstine! Volgende ronde beter! :7 Ook voor jou Jaantje!

Het lijkt erop dat de weersvoorspelling net zo accuraat is als in het echt, geen peil op te trekken!
pi_102007508
Ja hallo sopho, dat wordt dus vanavond testen hè. Anders is het voor ons toch ook niet leuk? ;)
Wij hebben recht op streepjes vandaag *O*
pi_102007551
Oh wat jammer Jaantje en Magostine :(
pi_102007553
^O^ is goed Mangostine! Maar aangezien ik nog niet weet wat mijn cyclus is, kan ik nog niks garanderen: disclaimer!
Ben eigenlijk ook een beetje raar ermee. De test staart me al een week aan en toch durf ik ergens niet. Alsof ik bang ben om teleurgesteld te worden. |:(
pi_102007885
ah voor de dames die ongesteld zijn geworden.. :*

spannend sopho!

Hoop op streepjes, en al niet deze maand, dan volgende maand :* *O*
pi_102008312
-O- Dit was niet de afspraak!

Jaantje dit gaat m dan inderdaad niet worden ;(
Maar mangostine zolang er nog geen }) is dan gewoon nog een beetje hopen.

Sopho idd de weersvoorspelling klopte niet ;( Misschien dat ik maar een baan moet zoeken bij het knmi waar ze ook goed zijn in het verkeerd voorspellen :P
pi_102008342
He, jammer Jaan. :*

Ik ga volgens mij ook keihard ongesteld worden. Vanochtend flinke onderbuikpijn/krampen. Nog geen bloed, maar dat zal wel ieder moment komen, denk ik.

Ik wou dat ik niet vergeten was wanneer ik precies ongesteld ben geweest, de laatste keer :')
pi_102009650
Dikke :* voor de dames die volgende maand vol goede moed er tegen aan gaan!

Coco, het kan dus nog?
pi_102010229
Jaantje en Mangostine, wat jammer...

Ik zit ook nog te wachten op ongesteld worden. Gister was namelijk de dag. Het lijkt nu complete stilte: geen pms, geen buikkrampen, geen pijnlijke borsten (dat heb ik elke maand). En na te hebben gelezen dat je ook geen klachten kan hebben bij een zwangerschap, zit er nu een kiempje in mijn hoofd dat dit ook iets anders zou kunnen betekenen. Rustig afwachten...

[ Bericht 3% gewijzigd door Vitapientje op 16-09-2011 10:57:51 ]
pi_102011979
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:30 schreef Sopho het volgende:
Dikke :* voor de dames die volgende maand vol goede moed er tegen aan gaan!

Coco, het kan dus nog?
In principe wel. Ben nog niet ongesteld. Maar ik denk niet dat het nu al gaat gebeuren hoor. Dit is onze eerste poging, zeg maar. En ik heb het idee dat het wel een tijdje gaat duren voor het zover is. Mgoed, we zullen zien :)
pi_102012410
Oeh Vita, spannend, 1 dag overtijd dus..?
pi_102012744
Mangostine, ja, 1 dag overtijd. Maar ik ben nu ziek, dus dat kan van invloed zijn. Of misschien dat ik mijn spiraaltje heb laten verwijderen en daardoor lichte bloeding heb gehad?
En ik heb hetzelfde als Coco, het is de eerste maand. Ik had wel een koperspiraaltje, dus zodra hij eruit is, ben je gelijk vruchtbaar. Dus niet dat ik eerst hormonen kwijt moet raken.

Maar ik kan het me nauwelijks voorstellen. Ik hoop nu ook nergens op. Misschien heb ik wel verkeerd geteld? Ik geef mezelf in ieder geval tot na het weekend.

Maar het komt wel ineens dichtbij... ;)
pi_102013142
Streepjes willen we zien!
Ik heb deze maand helemaal geen eisprong ofzo? Normaal weet ik het gezien mijn afscheiding,maar helemaal niets,niente nada. In principe zou ik volgende week mijn NOD hebben
pi_102013179
Het zou toch wel wat zijn he, gelijk de eerste keer raak.
Is het dan ook je eigen cyclus die doorloopt, of moet een en ander weer op gang komen?
pi_102013203
milka, let je alleen op afscheiding, of ook andere signalen van een eisprong?
Ik kan hem altijd best goed voelen. True story! :D
pi_102013371
Bij een koperspiraal blijft je eigen cyclus doorlopen. Doordat er geen hormoon zit. Het koper irriteert je baarmoederslijmvlies en beschadigt sperma en een eventuele vrucht. Bij mij is hij 3 dagen na mijn menstruatie eruit gegaan en daarna heb ik 3 dagen lichte bloedingen gehad. Maar buiten dat ben je direct vruchtbaar.

Milka, heb je inderdaad geen andere signalen? Ik voel hem ook altijd heel goed. Druk op mijn buik en de allerergste kramp in uuh, andere lichaamsdelen :) En dan heerlijk 3 dagen lang.
pi_102015442
Ik voel mijn eisprong ook altijd, een pijn in de linker-of rechterkant van mijn buik.
Maar voel nog niks, terwijl ik vorige maand de 14e of 15e mijn eisprong had.

Uitgerekend nu is ie later! Nu we volgende maand gaan beginnen en ik niet kan wachten
;)

Oh wacht... :')

[ Bericht 16% gewijzigd door StrawberryChocolateDip op 16-09-2011 16:17:48 ]
pi_102015582
Ik zou trouwens nog terugkomen op Fertility Food. Hier een paar tips aan voedingsstoffen waar je extra behoefte aan hebt als je zwanger wilt worden of al zwanger bent:
• IJzer (+/- 70 mg per dag). Zit voornamelijk in groenten (Spinazie en andere groene bladgroenten) en bonen

• Foliumzuur (400 mg per dag, maar dat wisten we al). Zit voornamelijk in sinaasappelen, citrusvruchten, aardbeien, granen, groene bladgroenten, bonen
- Vet uit volle melk producten en mono- en meervoudig onverzadigde vetzuren. Dus volle melk, noten (cashewnoten en amandelen), vette, koudwater vis (niet teveel ivm metalen),
- Koolhydraten (complexe, zoals volkoren granen, bruine rijst etc)
-Zink, maar daar heb je bijna nooit een tekort aan. Zitten in mosselen, sinazie en pompoenzaden.
- Anti-oxidanten. Vind je voornamelijk in donker/fel gekleurd fruit en groente. Zwarte bessen zijn bommetjes vol anti-oxidanten, tomaten (vooral tomatenketchup of tomaten met olie)
- Eiwitten, zit in bonen, pinda's en andere noten.
- Vitamine B (naast foliumzuur) Zit in linzen, bonen, melk, eieren.

Wat je moet laten staan:
- Transvetten (vast vet, koekjes, chips etc)
- Soja
- Caffeïne
- Alcohol
- Vitamine A
- Vlees (met mate, geldt vooral voor rood vlees. niet voor mannen!)

En waar je ook rekening mee moet houden:
- Eet zoveel mogelijk groente en fruit
- Eet niets voorvepakt, dus geen kant en klaar producenten, maar ook geen voorverpakte sla of vis
- Eet biologisch (ivm pesticiden en antibiotica)
- Kijk uit met vis, maar neem liever visolie

Maar dat betekent niet vies eten (ik kan het weten, ik at al zo voordat we een kindje wilden)Koop lekker seizoensproducten, eet lekker chocola en ijs (ja, het mag!) maak smoothies, salades met Avocado. Grapefruitsap (vers) is super goed voor de baarmoeder. En, hoewel ik ijs en salades noem, eet vooral producten op kamertemperatuur of warm. Warm voedsel (ook "warme" kruiden, zoals kaneel) zorgen voor een optimaal "klimaat".

Nog één aanvulling: het mediterane dieet schijnt voor vrouwen gezond te zijn, terwijl Hollandse pot beter is voor mannen. Dus dames: tomaatjes, courgettes, bonen, olijven, salade, pasta (volkoren!) en lots and lots olijfolie.

Nog een aanvulling: op de website http://www.conceiveonline.com/ staan nog meer tips

[ Bericht 9% gewijzigd door Vitapientje op 16-09-2011 14:05:40 ]
pi_102021178
Bedankt voor de tips, vitapientje :)
pi_102028634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 13:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Ik voel mijn eisprong ook altijd, een pijn in de linker-of rechterkant van mijn buik.
Maar voel nog niks, terwijl ik vorige maand de 14e of 15e mijn eisprong had.

Uitgerekend nu is ie later! Nu we volgende maand gaan beginnen en ik niet kan wachten
;)

Oh wacht... :')
:D
pi_102035251
Nou, ik heb getest en tadadadaaaa negatief. Helaas, maar nog geen symptomen dat ik ongeteld ga worden. Zucht!
pi_102037476
Sjongejonge sopho -O- Dommage.

So much voor streepjesregen ;(
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:49:27 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102038542
Nou dames, is covie de enige gelukkige deze maand? Nog gefeliciteerd covie! ^O^

En hier en daar nog wat spannende momentjes begrijp ik...! Ik duim :Y
Vitapientje, wel even goed om die lijst weer eens door te nemen ja, niet alleen om zwanger te worden, maar sowieso wel gezond natuurlijk! Eén puntje, kaneel is iets dat je vooral niet in grote hoeveelheden moet nuttigen als je zwanger kan zijn. Maargoed, ik neem aan dat dat niet om af en toe een snufje door een kop warme chocola gaat ofzo c_/

Hier is het nog een paar daagjes afwachten.... en ik moet me weer hard inhouden om alle borrels in mn buik niet als signalen te zien :') het is ook elke maand hetzelfde....

[ Bericht 14% gewijzigd door LadyBlack op 16-09-2011 22:56:29 ]
pi_102046695
Streepjesregen :N Jaantje en Mangostine, balen zeg!

En Sopho, shit hoor! Maar geen bloed is ook nog goed toch, dus wie weet!!

LB :* ! Wat hoop ik toch voor je dat je geduld nu eindelijk eens beloond gaat worden zeg!

Bij mij lijkt het deze maand niets te worden... :'( Gisterenavond al weer wat bloed bij afvegen, en vanmorgen wat meer. Ik weet het eigenlijk even niet meer... bah! :'(
Mijn grafiek van FF ziet er eigenlijk wel altijd goed uit (Zie spoiler).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102048027
Stomme cyclus ook. Al ziet die van jou er idd netjes uit labelloo.

Mijn vriend maakte vanochtend grapjes in de sfeer van "en hoe ver ben je nu", niet flauw bedoeld hoor, maar ik werd er toch een beetje verdrietig van. Hier nog steeds geen klachten, of ook weer wel, maar iig geen }) . En mijn lichaam voelde raar, de afgelopen 3 weken. Dus dan maak ik me alweer zorgen of er niet iets anders aan de hand is.
Dus Frummel, ik weet hoe je je voelt. :*
Vandaag dag 35.

/dagboek
pi_102048134
Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Het is helaas soms rete spannend. Laat jezelf af en toe gewoon lekker verwennen door je lief.

Ik sluit gewoon even lekker aan in het dagboek posten en ga straks een flinke reep chocola opeten ;)
Hier namelijk al weer 'n cyclus die nergens op lijkt. 41 dagen en het begin van de week een negatieve test. Net voor de 31 dagen enorm het idee dat de }) moest komen, maar die is gewoon weggebleven :S
pi_102048183
41 dagen!! Dat is toch niet meer leuk.
Laat staan als ie dan eindelijk doorkomt, hell :X
pi_102048324
Afgelopen jaar al een paar keer een veel langere cyclus gehad, een pretje is het iig niet :( . Overigens komt het ook heerlijk samen met de "mijlpaal" van 'n jaar bezig zijn. Top maand dus.
pi_102048343
Jeetje wat loopt het raar allemaal! Helemaal niet de berichtjes waarop ik had gehoopt..
pi_102048654
Wat balen dat er geen streepjesregen was gisteren :* .
Vitapientje voor jou nog even in de duimmodus.
pi_102051286
Wat balen Papillion! Bah, dit zijn inderdaad niet de berichten waar we op hoopten!
pi_102055202
jammer, dit zijn niet de berichten waar we allemaal op hoopten ..

Succes dames :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_102057797
Ik heb het weekend ook niet afgewacht en ben op aanraden van mijn zus toch maar gaan testen. maar nee, een duidelijke: NIET zwanger. Helaas. Nu nog ff wachten op manlief om het te vertellen en dan mijn zus/ouders maar ff inlichten dat ze nog een maandje moeten wachten ;)

Misschien is dit niet de streepjesregen, maar de maand van de lange cyclus?

Eén voordeel: ik hoef me niet druk te maken over mijn foliumzuur en ik mag mezelf vanavond trakteren op een wijntje ;)

En voor Papillon een kado: een groot hart voor onder je riem! Een jaar kan heel lang duren door zoiets...

@LadyBlack, alles met mate he, dus ook kaneel :)
pi_102059670
Jammer vitapientje, geniet vanavond lekker van je wijntje!
En bedankt (ook anderen) voor je opbeurende woorden :)
pi_102060351
Alle dames een dikke knuffel! Volgende maand komen de streepjes hopelijk wel. Dan jubelen we keihard!
pi_102060928
Klinkt als een goed plan Sopho!
pi_102061732
En ik neem vanavond dan geen drankje, maar wel een toastje brie!
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2011 @ 19:18:16 #48
309370 Nanadu
pi_102063868
Kom ik even kijken of er een streepjesregen is aangebroken, zie ik alleen negatieve uitslagen. Dat is balen :{ , op naar de volgende ronde dan.

Ik kom weer een beetje terug op de wereld. De buikgriep lijkt eindelijk op zijn retour, alleen nog last van diarree ;( :o Heb eigenlijk ook niet echt stil gestaan bij mijn ongesteldheid, maar bedacht mij vandaag dat ik nu 4 dagen ongesteld ben en dat is beter dan de vorige ronde (toen was ik maar 2 dagen ongesteld). Het lijkt dus wel dat het weer een beetje normaal wordt, ook met een cyclus van 29 dagen. Ik ga mij deze ronde maar eens wagen aan de ovulatietesten, iemand nog een idee voor goedkope en duidelijke testen? Moet denk ik namelijk wel meerdere dagen testen aangezien mijn eerste cyclus 36 dagen was en nu 29 dagen.
pi_102064252
Covie, gefeliciteerd!!
Voor alle andere meiden, balen!!

Ik ben weer terug van vakantie. Daar zou ik mijn vruchtbare dagen hebben, maar ik verwacht er niks van. Ben afgelopen maandagavond ziek geworden, voedselvergiftiging :( Het ging een paar dagen wat beter, maar voel me nu alleen maar weer beroerder. Maandag maar even langs de huisarts.
Vruchtbare dagen dus ook niet optimaal benut, plus goed ziek zijn. Ik zou het heel raar vinden als het nu wel gelukt zou zijn.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_102065227
Papillion, ook al zo'n lange cyclus opeens -O- Sterkte! Een jaar alweer...

Sopho, vitapientje en labelloo, ook een teleurstelling voor jullie, wat jammer :*

Coco, heeft t al doorgezet?

LB, voor jou ga ik de komende dagen extra hard in duimstand. Stom hè, hoe je lichaam je toch iedere keer weer in de war kan brengen...
pi_102065440
Nanadu, gelukkig weer aan de beterende hand! Ik heb geen tips voor je, ik gebruik nog geen ovutesten.

Marjolijntje, ook al flink ziek. Beterschap!

Ik heb ook alweer een wijntje op. Maar ik had m natuurlijk liever laten staan ;) .

Lieve modjes, mag mijn nieuwe NOD op 15 oktober?
pi_102065460
Vitapientje ook al negatief.. balen zeg! :*

Nanadu, fijn dat je weer wat beter bent! En over de ovutesten, ik heb de afgelopen 2 maanden testen van sensitest gebruikt. Dit zijn kleine dipsticks. Ik vind ze handig, en goedkoop!

Marjolijntje een voedselvergiftiging, oeh dat is vervelend zeg! Hopelijk ben je snel weer helemaal beter!
pi_102065654
Zit ik net het weekend in Berlijn met mijn vader,heb ik mijn eisprong! Nu effe niet zeg! Morgen weer terug,dan alsnog maar een poging tot baby...
Jammer van al die nieuwe NODs
pi_102065878
Balen milka, jaantje en de zieke dames :(

Over de ovulatie test, die van sensitest gebruik ik ook, handig en goedkoop. En gewoon netjes in 'n neutrale envelop bezorgd. Hou niet zo van testen kopen in de plaatselijke drogisterij, altijd wel iemand die je aan staat te gapen.
pi_102067491
Vitapientje balen zeg, maar een voordeel dat je je dus niet meer druk hoeft te maken over het foliumzuur :{ .
Marjolijntje beterschap.
Nanadu, gelukkig dat je je weer beter voelt.
Milka morgen gelijk naar je man toe :9 als je thuis bent.

Hier af en toe een krampje dat ik denk van de ongesteldheid gaan beginnen, maar tot op heden niets, maar volgende week zal het wel losbarsten denk ik.
pi_102088596
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:53 schreef Sethiwe het volgende:

Hier af en toe een krampje dat ik denk van de ongesteldheid gaan beginnen, maar tot op heden niets, maar volgende week zal het wel losbarsten denk ik.
Hier hetzelfde. Kramp aanwezig, ongesteldheid nog niet. Verwacht 'm rond de woensdag. Als 'ie er dan nog niet is, ga ik langzaam een beetje zenuwachtig worden :P
pi_102098670
Dan hoop ik dat je woensdag zenuwachtig bent O-).
pi_102099446
Spannend!

Ik heb wel iets raars..ik ben 26 aug gestopt met de pil en twee weken later flink gesext. Het is nu 22 dagen later en ik heb bruin bloedverlies. Nu al de tweede dag. Zou dat gewoon oud bloed zijn wat er nu nog uit moet voordat ik echt ongesteld ga worden? Of zou dit m'n menstruatie al zijn...? Ik ben oit eens eerder gestopt met de pil maar heb nog nooit zo'n korte cyclus gehad.

Ik ben de draad even kwijt, eerst maar eens kijken of dit langer dan 2 dagen gaat duren...

Edit: Hoor net dat een vriendin zwanger is van de eerste! Ik wil ook! :o

[ Bericht 15% gewijzigd door KatyM op 18-09-2011 15:51:30 ]
pi_102102071
Spannend Sethiwe en Coco!!

En KatyM, voor jou ook nog spannend lees ik! En wat leuk voor je vriendin! Begrijpelijk dat je nu ook wilt! Heb ik ook, het lijkt wel alsof de hele wereld om mij heen ineens zwanger is!
pi_102102594
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:58 schreef Labelloo het volgende:
Spannend Sethiwe en Coco!!

En KatyM, voor jou ook nog spannend lees ik! En wat leuk voor je vriendin! Begrijpelijk dat je nu ook wilt! Heb ik ook, het lijkt wel alsof de hele wereld om mij heen ineens zwanger is!
Ik heb nu 4 mensen om me heen die zwanger zijn :D. Zo snel kan het gaan.

M'n bloedverlies is nu al bijna weer weg, toch wel 24 uur geduurd, geen idee wat het precies is geweest, we wachten af. Ik ga er niets van denken, probeer ik, heel hard ;).

Labello, kan het bij jou nog wel deze ronde? Of ga je voor volgende maand?
pi_102105911
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:12 schreef KatyM het volgende:

[..]

Labello, kan het bij jou nog wel deze ronde? Of ga je voor volgende maand?
Helaas niet, gisteren ongesteld geworden...
Ik merk ook echt dat ik er deze keer meer moeite mee heb dan de vorige keren. Natuurlijk ga ik weer voor de volgende ronde, maar begin soms het vertrouwen in mezelf een beetje kwijt te raken.
pi_102108448
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:38 schreef Labelloo het volgende:

[..]

Helaas niet, gisteren ongesteld geworden...
Ik merk ook echt dat ik er deze keer meer moeite mee heb dan de vorige keren. Natuurlijk ga ik weer voor de volgende ronde, maar begin soms het vertrouwen in mezelf een beetje kwijt te raken.
He bah, na vaak teleurgesteld te worden is het ook lastig steeds positief te blijven. Je hebt elke maand weer een kans maar kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt. Mag ik vragen hoelang je nu bezig bent?
pi_102109994
quote:
8s.gif Op zondag 18 september 2011 19:41 schreef KatyM het volgende:

[..]

He bah, na vaak teleurgesteld te worden is het ook lastig steeds positief te blijven. Je hebt elke maand weer een kans maar kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt. Mag ik vragen hoelang je nu bezig bent?
We zijn nu 6 rondes bezig, dus dat is eigenlijk nog helemaal niet zo heel erg lang. Wij hebben al 1 kindje maar ik weet niet hoe lang we er toen mee bezig zijn geweest. We waren er toen namelijk helemaal niet zo heel bewust mee bezig (geen anticonceptie maar met het idee dat het leuk zou zijn als het zou lukken).
pi_102115404
Oeh Katy, spannend... ik ga voorzichtig in de duimstand!
pi_102115593
Balen Labelloo :(
ik merk inderdaad ook dat ik er aardig slechte zin van kan krijgen. En ben nog niet eens zo lang bezig als jij.
Je kunt niet meer dan hopen op een vruchtbare volgende ronde! :*
pi_102115663
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 20:09 schreef Labelloo het volgende:

[..]

We zijn nu 6 rondes bezig, dus dat is eigenlijk nog helemaal niet zo heel erg lang. Wij hebben al 1 kindje maar ik weet niet hoe lang we er toen mee bezig zijn geweest. We waren er toen namelijk helemaal niet zo heel bewust mee bezig (geen anticonceptie maar met het idee dat het leuk zou zijn als het zou lukken).
Dat valt eigenlijk wel mee, maar elke nieuwe ronde is er één teveel natuurlijk. Je hoort wel vaker dan die insteek (we zien wel als het lukt) heel goed werkt. Het was mijn voornemen dat ook toe te passen, maar vooralsnog lukt die nonchalante houding me niet zo :+.

Maar ik hoop dat het in ieder geval dit jaar nog lukt, dat zou mooi zijn en dan zit je perfect gemiddeld :).
pi_102115747
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:23 schreef Mangostine het volgende:
Oeh Katy, spannend... ik ga voorzichtig in de duimstand!
Wel heel, heel voorzichtig hoor. Misschien heb ik ineens een hele korte cyclus, het kan. Ik reken nergens op. Probeer ik.
pi_102122221
quote:
Dat valt eigenlijk wel mee, maar elke nieuwe ronde is er één teveel natuurlijk. Je hoort wel vaker dan die insteek (we zien wel als het lukt) heel goed werkt. Het was mijn voornemen dat ook toe te passen, maar vooralsnog lukt die nonchalante houding me niet zo .
:@ Ik geloof dat ik dit ook had kunnen schrijven.
Spannend KatyM.
  zondag 18 september 2011 @ 23:03:31 #69
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102122978
@KatyM; mijn cyclus na het stoppen met de pil was ook 22 dagen, hoe de menstruatie was, dat weet ik niet meer.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_102123458
Ik weet nog wel dat ik vorig jaar naar het stoppen van de pil heel bang was dat ik weer zo verdomd last zou hebben van mijn menstruatie. Kwam de eerste menstruatie en die stelde echt 3x niets voor. De tweede was duidelijk al heftiger, en bij de 3e waren helaas alle oude kwaaltjes terug.
pi_102130201
Hier nog steeds niks, maar de opgeblazen buik is gelukkig weer verdwenen.
Geen idee wanneer het systeem op gang komt, ik zit nu op de dertig dagen.

:* voor Labelloo, volgende ronde beter meid! Ik kan begrijpen dat het frusterend werkt. Je weet dat je het kan, maar dan nog duurt het te lang voordat het raak is.

Heel spannend voor KatyM, misschien misschien.

Mijn cyclus ging de vorige keer ook alle kanten op behalve een regelmatige, dus ik verwacht nu niet anders. Wel lekker, want we klussen gewoon dapper de weken door :D

En Coc, ik hoop dat je woensdag zenuwachtig wordt >:)
pi_102132443
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2011 21:26 schreef KatyM het volgende:
Het was mijn voornemen dat ook toe te passen, maar vooralsnog lukt die nonchalante houding me niet zo :+.
Ik had (en heb) ook dat voornemen. Moet eerlijk zeggen dat het me ook niet helemaal lukt. Denk dat dat deels komt door dit topic :P En mijn schoonzusje die ook bezig is ;)

Nu merk ik namelijk dat ik bij allerlei lichamelijke signalen meteen vraagtekens plaats. Mede doordat ik anderen er hier over zie schrijven. Anders was het bijvoorbeeld niet eens bij me opgekomen om een bepaalde kramp op een bepaalde manier op te vatten :D

Niet dat ik dat per se vervelend vind, want in dat geval zou ik hier gewoon wegblijven. Maar ik denk wel dat ik er daardoor meer mee bezig ben dan anders het geval zou zijn. Ben me veel meer bewust van alles, zeg maar.
pi_102133918
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Susie het volgende:
@KatyM; mijn cyclus na het stoppen met de pil was ook 22 dagen, hoe de menstruatie was, dat weet ik niet meer.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:10 schreef papillion het volgende:
Ik weet nog wel dat ik vorig jaar naar het stoppen van de pil heel bang was dat ik weer zo verdomd last zou hebben van mijn menstruatie. Kwam de eerste menstruatie en die stelde echt 3x niets voor. De tweede was duidelijk al heftiger, en bij de 3e waren helaas alle oude kwaaltjes terug.
Het lijkt erop dat ik dat nu ook heb. Na 21 dagen al ongesteld, nu de derde dag, maar lang niet zo heftig als toen ik eerst gestopt was. Dat komt misschien nog dan.

Coco, ik denk ook dat dit topic meer je aandacht erbij houdt, maar aan de andere kant, google ik me zelf ook helemaal suf op allerlei vage klachten en onduidelijke termen, dus in die zin ben ik er zelf schuldig aan hoor.

Het leuke is wel dat als het nu raak is bij iemand, dat je je blijdschap kan uiten en dat er veel mensen meeleven, dat is weer de andere kant. En ik heb nu toch een reden om naar woensdag uit te kijken :) *O*.
  maandag 19 september 2011 @ 13:08:50 #74
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102136108
KatyM is het nog steeds 'bruin' bloed?
Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil was ook na een dag of 21, en alleen een paar dagen bruin en ook geen hele grote hoeveelheden. Bleek innestelingsbloed te zijn! Ik duim voor je dat dit bij jou ook het geval is, maar wil je natuurlijk ook geen valse hoop geven! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102139089
Dag 37 :(
pi_102139333
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 11:42 schreef KatyM het volgende:
Coco, ik denk ook dat dit topic meer je aandacht erbij houdt, maar aan de andere kant, google ik me zelf ook helemaal suf op allerlei vage klachten en onduidelijke termen, dus in die zin ben ik er zelf schuldig aan hoor.

Het leuke is wel dat als het nu raak is bij iemand, dat je je blijdschap kan uiten en dat er veel mensen meeleven, dat is weer de andere kant. En ik heb nu toch een reden om naar woensdag uit te kijken :) *O*.
Oh ja, ik vind de voordelen ook veel sterker wegen dan de 'nadelen' :P :D De sociale kant van zo'n forum is gewoon heel O+ *O*

En tot nu toe ben ik nog niet ongesteld, terwijl ik wel al meerdere dagen kramp heb gehad. Dus ik heb echt geen idee. Verwacht er niet veel van overigens, want dit is wel pas poging één....
pi_102139949
Zo, na een maand de ovulatietesten van sensitest geprobeerd te hebben en op vakantie te zijn geweest, testen en maandverband mee, heb ik voorlopig geen maandverband meer nodig en mag de fles wijn dichtblijven.

Ik zit met een lange cyclus van rond de 40 dagen, dus het duurde even voor we wisten wanneer we nuttig bezig waren en voordat je eindelijk de uitslag hebt, maar al met al is me deze manier met ovulatietesten goed bevallen.

Ik wilde me in ieder geval melden bij de september streepjes (11 sept test gedaan). En jullie allemaal heel veel succes wensen en beterschap voor de zieken!
pi_102140033
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:25 schreef Theeleuter het volgende:
Zo, na een maand de ovulatietesten van sensitest geprobeerd te hebben en op vakantie te zijn geweest, testen en maandverband mee, heb ik voorlopig geen maandverband meer nodig en mag de fles wijn dichtblijven.

Ik zit met een lange cyclus van rond de 40 dagen, dus het duurde even voor we wisten wanneer we nuttig bezig waren en voordat je eindelijk de uitslag hebt, maar al met al is me deze manier met ovulatietesten goed bevallen.

Ik wilde me in ieder geval melden bij de september streepjes (11 sept test gedaan). En jullie allemaal heel veel succes wensen en beterschap voor de zieken!
Van harte Theeleuter!!! Op naar een fijne en goede zwangerschap! *O*
pi_102140290
*O* Gefeliciteerd Theeleuter *O*
Dat alles goed blijft gaan en je maar weinig klachten hebt! ^O^
pi_102140343
Theeleuter! *O* *O*
pi_102142305
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:36 schreef Sopho het volgende:
*O* Gefeliciteerd Theeleuter *O*
Dat alles goed blijft gaan en je maar weinig klachten hebt! ^O^
Gek genoeg helemaal niets gevoeld in het begin, inmiddels last van gevoelige borsten. Ach zonder klachten zou ik nauwelijks kunnen geloven dat ik zwanger ben, dus hebben ze toch hun nut :D
pi_102142593
Gefeliciteerd Theeleuter!!
pi_102143301
Gefeliciteerd Theeleuter! *O* *O*

En dat er maar veel streepjes mogen volgen voor de andere dames!

zeg dames, dat was toch wel een post in het update topic waard toch???
pi_102143411
Gefeliciteerd theeleuter! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 19 september 2011 @ 18:24:08 #85
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102146862
Theeleuter, van harte gefeliciteerd! *O*
  maandag 19 september 2011 @ 18:55:31 #86
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_102148144
Van harte, Theeleuter!

Hier inmiddels op dag 48 aanbeland...
pi_102153452
Theeleuter, gefeliciteerd! Dat is nog eens goed nieuws, toch nog iemand die van de streepjesregen gebruik heeft kunnen maken *O* .
pi_102153901
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:08 schreef __Isis__ het volgende:
KatyM is het nog steeds 'bruin' bloed?
Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil was ook na een dag of 21, en alleen een paar dagen bruin en ook geen hele grote hoeveelheden. Bleek innestelingsbloed te zijn! Ik duim voor je dat dit bij jou ook het geval is, maar wil je natuurlijk ook geen valse hoop geven! ^O^
Nou het lijkt nu eind dag 3 minder te worden, maar zeker niet alleen bruinbloed hoor, ook wel lichtroze. Ga gewoon uit van m'n menstruatie, dan is het toch na m'n pilstop snel op gang gekomen. Hopelijk komt de volgende ook weer regelmatig, of niet meer natuurlijk :)

En gefeliciteerd Theeleuter! *O*.

Spannend nog steeds Coco!
pi_102155038
Woohoo! Theeleuter! Van harte! *O* Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe!

Katy, weet je zeker dat het geen innestelingsbloeding is?

Mijn NOD is volgende week. Ik vind de wachtweken zo moeilijk he; alles wat je voelt in je lichaam wordt overgeanalyseerd.
Stel, je bent zwanger, hoe snel zou je dan verschijnselen kunnen hebben?
Ik ben sinds een dag of twee erg moe, mijn borsten voelen zwaarder en zijn gevoelig/pijnlijk en gisterochtend werd ik misselijk wakker! :o
Ondanks dat ik mn nod volgende week pas is heb er ik tegen beter weten in al een testje tegenaan gegooid; negatief, natuurlijk. :)
pi_102155098
Theeleuter gefeliciteerd!! *O* *O*

Frummeltje, nog steeds niets? Vreemd hoor!

En Lijnloos ook terug van vakantie! :W

Oeh dat klinkt ook spannend voor jou Regenboogjes! Ik duim voor je!
pi_102155260
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:57 schreef Regenboogjes het volgende:
Woohoo! Theeleuter! Van harte! *O* Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe!

Mijn NOD is volgende week. Ik vind de wachtweken zo moeilijk he; alles wat je voelt in je lichaam wordt overgeanalyseerd.
Ik ben sinds een dag of twee erg moe, mijn borsten voelen zwaarder en zijn gevoelig/pijnlijk en gisterochtend werd ik misselijk wakker! :o
Ondanks dat ik mn nod volgende week pas is heb er ik tegen beter weten in al een testje tegenaan gegooid; negatief, natuurlijk. :)
Ik zou het echt niet weten, hoe merk je of iets een innestelingsbloeding is? Ik heb gewoon kramp en ik voel constant m'n onderbuik.

Wow misselijk wakker worden, moe en zware borsten klinkt dan wel weer erg hoopgevend! Ik kan me voorstellen dat je elke dag wel wil testen, maar het schiet zo weinig op :D. Hopen op volgende week!
pi_102155286
Oops.

[ Bericht 49% gewijzigd door KatyM op 19-09-2011 21:02:10 (Foutje) ]
pi_102156792
Theeleutje, wat een goed nieuws!

Het is echt de maand van de (te) lange cyclus. Hier ook nog geen teken van ongesteldheid...
pi_102157711
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:57 schreef Regenboogjes het volgende:

had ongeveer 5dgn voor NOD symptomen maar was daarvoor ziek dus dat is lastig zeggen.
denk dat het ook per persoon verschilt,. de 1 heeft geen symptomen en de ander voelt het al snel.

hoop iig voor je snel 2streepjes plast!!
pi_102158403
O-)
pi_102167482
Frummeltje, vitapientje en Mangostine nog steeds aan het wachten, wat balen voor jullie :* , hoop dat er snel duidelijkheid komt.
Cocotrimonium nog spannend, ben erg benieuwd. Voor regenboogjes is het ook erg spannend, ik ga duimen voor jullie ^O^.
Theeleuter gefeliciteerd, dat maar veel meiden hier snel mogen volgen.

Hier vanmiddag een ienimini spoortje bloed, maar het heeft niet doorgezet.
Af en toe vage klachten (misselijk en minder eetlust) , maar denk dat ik het me zelf aan praat. Dat krijg je als je hier al zo lang lurkt :@. Ga voorlopig geen test doen heb ik me voorgenomen, kijken hoelang ik dat volhoud :'), maar ik ben tenslotte nog aan het "ontringen".
pi_102169242
Hier nog steeds helemaal niets -O- Wat maakt ons lijf en geest ons toch gek. Elk krampje of steekje denk je toch: is het dan toch raak?

Maar Regenboogjes, dat klinkt wel heel bekend die symptomen van jou, ;) Duimen!
pi_102169622
vanochtend ook nog niets, behalve steeds pijnlijkere borsten. Maar dat kan ook te maken hebben met te late menstruatie. Ik ben in ieder geval nog nooit zoveel naar het toilet geweest om te kijken of er al wat is... Zucht
pi_102170234
Wat een spanning ineens! *O*
pi_102171773
Gefeliciteerd Theeleuter *O*
pi_102172599
Nou, ik was er net van overtuigd dat ik ongesteld was geworden. Niet dus. Maar ik voel me wel zo. Vind het maar irritant }:|

En het is gewoon mijn eigen stomme schuld, had ik maar genoteerd wanneer ik de laatste keer ongesteld was >< Nu moet ik het namelijk óf vandaag/morgen worden, óf ik ben al een week over tijd :')

Ga uit van het eerste maar wil het nu eigenlijk gewoon zeker weten :P
pi_102174936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nou, ik was er net van overtuigd dat ik ongesteld was geworden. Niet dus. Maar ik voel me wel zo. Vind het maar irritant }:|

En het is gewoon mijn eigen stomme schuld, had ik maar genoteerd wanneer ik de laatste keer ongesteld was >< Nu moet ik het namelijk óf vandaag/morgen worden, óf ik ben al een week over tijd :')

Ga uit van het eerste maar wil het nu eigenlijk gewoon zeker weten :P
Kan je geen test doen? :)
pi_102175472
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:02 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:

[..]

Dit!
pi_102175950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:22 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Dit!
^^

Nu ik niet meer aan de hormonen zit merk ik precies wanneer ik mijn eisprong heb. Weird hoor :P
Vaag gevoel in mijn onderbuik enzo :?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102176352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:02 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:

[..]

Heeft dat echt zin dan? Als 'ie negatief uitvalt, weet ik nog steeds niks zeker (toch?). Want óf die test geeft het nog niet aan, óf ik ben niet zwanger en word alsnog morgen ofzo ongesteld. Of snap ik soms niet helemaal hoe die testen werken? :D :D

Mgoed, ik zou het kunnen testen. Alleen ben ik dan ergens bang dat ik mezelf dan teveel laat meeslepen. Ik probeer het zoveel mogelijk nuchter te bekijken :+
pi_102176470
Hmm.. En nu ben ik er weer van overtuigd dat ik ongesteld aan het worden ben. Vage rugpijn, buikpijn, krampen. Denk dat het zover is ^^
pi_102176518
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hmm.. En nu ben ik er weer van overtuigd dat ik ongesteld aan het worden ben. Vage rugpijn, buikpijn, krampen. Denk dat het zover is ^^
Hmm, zal voor je duimen!!
Maar als je morgenochtend nog niet ongesteld bent, doe je een test toch? :Y)
pi_102176630
Het kan imo sowieso geen kwaad om ff bij de kruidvat een zwangerschapstestje te scoren. Als je 'm deze maand niet gebruikt dan wellicht volgende maand wel ;)

Het scheelt stressen...
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102176871
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:56 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:

[..]

Hmm, zal voor je duimen!!
Maar als je morgenochtend nog niet ongesteld bent, doe je een test toch? :Y)
Als ik morgenavond nog niet ongesteld ben, dan wel :) Zal er straks even een gaan halen (er ligt een drogist naast het werk van mijn man, en ik moet hem toch ophalen :)).

Ik ontvang overigens steeds meer signalen van m'n lijf dat ik toch echt ongesteld ga worden. Moet ook eerlijk zeggen dat we niet heel trouw & fanatiek gebatst hebben, hahaha :D
pi_102178410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Als ik morgenavond nog niet ongesteld ben, dan wel :) Zal er straks even een gaan halen (er ligt een drogist naast het werk van mijn man, en ik moet hem toch ophalen :)).

Ik ontvang overigens steeds meer signalen van m'n lijf dat ik toch echt ongesteld ga worden. Moet ook eerlijk zeggen dat we niet heel trouw & fanatiek gebatst hebben, hahaha :D
:D :+
pi_102190343
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

wat verwoord je het weer mooi O+
pi_102190430
Dames met lange cyclussen, irritant! :*

Hier ook terug van vakantie. Klusdagen vorige week goed benut. Hier dus ook het grote wachten. Zie ook weer een paar nieuwe gezichten volgens mij :W
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_102190590
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:08 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

wat verwoord je het weer mooi O+
Je kent mij; altijd even classy :')
pi_102198129
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Je kent mij; altijd even classy :')
Succes morgen *O*!
pi_102198622
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 21:46 schreef KatyM het volgende:

[..]

Succes morgen *O*!
Thx :) Tot nu toe niet ongesteld. Ging vandaag na het werk een test kopen, bleek de drogist op dinsdag om 13u al dicht te gaan. Dus ik moet sowieso wachten tot morgenavond. Wie weet is tegen die tijd de test al helemaal niet meer nodig...
pi_102199692
Toch nog spannend hier, Coco! Ik duim voor je!

En Clauwheee, welkom terug! Ik hoop dat het voor jou ook raak is deze ronde! :)
pi_102200718
Hoi dames!

Heb even alleen meegelezen en niet gepost. Vind het heerlijk om savonds in bed nog even op mijn telefoon dit topic door te nemen. :)

Theeleuter van harte gefeliciteerd. In welke ronde zat je? En welke symptomen voelde je?

Ik zit midden in mijn vruchtbare week. Waarschijnlijk (volgens de ovulatie-app) morgen of overmorgen mijn eisprong. Ik ga er eens extra op letten of ik hem ook kan voelen haha. Wij zijn nu dus ook flink aan het 'batsen' _O-

Coco, als je ongesteld wordt wel de datum onthouden dit keer he ;) Lijkt me best frustrerend als je niet weet waar je aan toe bent.

Clauwhee, heel herkenbaar. Die dagen na je eisprong duren zo lang en je voelt vanalles. Ik weet nu al dat ik volgende week hier weer veel aan het posten ben, omdat ik dan weer denk zwanger te zijn haha.

En zijn er nu nog dames ongesteld geworden die aan het wachten zijn? Mangostine, KatyM? Er waren nog meer dames met lange cyclus. Al nieuws?

Verder wil ik me nog even aansluiten dat ik dit topic erg prettig vind. Positieve vibe en geen afgunst. Erg leuk ook dat iedereen het blijde nieuws hier al lekker vroeg kan delen, terwijl je het irl misschien nog voor je houdt.

succes allemaal dames. Ik lok mijn schatje nog even mee naar boven *;
pi_102202444
Toch vind ik het wel een beetje spannend hoor Coco O-)
pi_102202830
Pfieuw,ik voel me net Quinty Trustfull,Klussen met (maar dan zonder) kijkers.... Hier ook een verlengde cyclus,zou ongi moeten worden deze week maar heb nu duidelijk mijn eisprong!
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:30:37 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102203345
Wachtende dames hier; sterkte de komende tijd! :*

En voor mijn mede-ongestelden:
+ +
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:32:32 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102203421
Modjes, zou ik in het onderste lijstje mogen?

In tegenstelling tot een jaar geleden is het nu niet zo leuk-spannend meer om een NOD door te geven hier, maar voornamelijk confronterend, dus ik hou het even voor gezien wat dat betreft.

Verder spiek ik wel gewoon mee voor nieuws! Zoals theeleuter, gefeliciteerd! ^O^
pi_102204782
LB :*
Dat je geduld maar mooi eens beloond mag worden.
pi_102206080
LB ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten op een streepje, maar 9 maanden op een mooi resultaat :* .

Kwisted succes met klussen *; . Ik sluit me aan bij jou, hier klets ik van me af, en irl zeg ik dat we voorlopig nog niet aan kinderen willen beginnen. Al vraag ik me af, of er nog veel mensen zijn die dat geloven :7. Vind het erg leuk om op te passen op de kinderen van mijn vriendinnen.

Voor Clauwheee begint het grote wachten ook weer succes, ik zal voor je duimen ^O^ .

Coco je blijft het spannend houden, maar wel frustrerend dat het lijkt of het begint en dat er dan steeds niets is :{ .

Milka ben je dan toch nog op tijd terug uit Berlijn, voor het klussen met/ zonder kjikers _O- ?
  woensdag 21 september 2011 @ 07:06:46 #124
279894 winka
There is no place like home..
pi_102207833
Gefeliciteerd Theeleuter *O*
pi_102208290
Nou dames, hier is het vanochtend doorgebroken. Dag 39. Hè hè.
Op naar een nieuwe cyclus. Wie volgt?
pi_102208422
LB heel veel succes :* hoop dat het wonder, snel mag gebeuren
pi_102208561
LB, hoop dat dat felbegeerde streepje ook voor jou snel komt :*

Theeleuter, gefeliciteerd *O*

Hier na een keurige cyclus van 31 dagen weer ongesteld geworden. Ik denk (en hoop) dat mijn cyclus nu wel weer redelijk op orde is aan mijn temperatuur te zien. Dus hopelijk deze maand een eerste echte poging! Toch wel weer spannend!

Verder draaien de duimen hier voorop voor klussende en wachtende meiden! September en oktober geven zomerkindjes O+ (al ben ik ook super blij met mijn winterkindje hoor, maar verlof in de zomer lijkt me zo heerlijk :D )
pi_102208585
mangostine, good for you! ik zit nog te wachten. Ik zit op dag 33. Ik heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad, terwijl ik nooit hormonen heb geslikt. Ik kan de klok erop gelijk zetten. Ik ga denk ik vrijdag nog maar een test doen als er geen verandering in zit. Misschien was ik wel te vroeg met testen... Ik heb dit nog nooit meegemaakt...
pi_102208652
Vitapientje, de testen van Kruidvat/ Trekpleister kosten geen drol, dus ik heb er met gemak 4 testen in 2 weken doorheen gejaagd om er echt zeker van te zijn dat ik niet zwanger was. Gewoon testen, als je zwanger zou zijn wil je het toch weten! Ik duim...
pi_102208756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:35 schreef happyme28 het volgende:
LB, hoop dat dat felbegeerde streepje ook voor jou snel komt :*

Theeleuter, gefeliciteerd *O*

Hier na een keurige cyclus van 31 dagen weer ongesteld geworden. Ik denk (en hoop) dat mijn cyclus nu wel weer redelijk op orde is aan mijn temperatuur te zien. Dus hopelijk deze maand een eerste echte poging! Toch wel weer spannend!

Verder draaien de duimen hier voorop voor klussende en wachtende meiden! September en oktober geven zomerkindjes O+ (al ben ik ook super blij met mijn winterkindje hoor, maar verlof in de zomer lijkt me zo heerlijk :D )
hmm dat dacht ik ook.. heb verlof vanaf juni,, en heb maar 1 dag in het zwembadje kunnen spelen met mijn dreumes...Had er toch echt wel andere voorstellingen bij.. :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102208919
mangostine, je hebt gelijk. Kan je die ook gewoon overdag doen of moet t 's ochtends? Anders fiets ik na mijn werk langs de kruidvat en pies ze allebei onder ;)
pi_102209254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:48 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

hmm dat dacht ik ook.. heb verlof vanaf juni,, en heb maar 1 dag in het zwembadje kunnen spelen met mijn dreumes...Had er toch echt wel andere voorstellingen bij.. :+
Hahaha, ja, dat kan ook. Ik had destijds ook met Daan verlof van maart t/m mei, dan denk je toch ook wel lekker buiten te kunnen lopen, maar dat kon alleen de laatste week van mijn verlof -O- Maar hopen mag toch :D ;)
pi_102210387
Theeleuter gefeliciteerd! *O*

Mangostine jammer, maar enkele dagen na je nod nog steeds negatief testen is toch al niet fijn, dus dan maar beter dat het gelijk doorkomt toch?
Op naar de volgende klusweek!!

Vitapientje ik zou inderdaad de kruidvat 2 voor 5 euro testen halen. Lekker goedkope en betrouwbare testen.
pi_102211420
Vitapientje: ik heb ook de kruidvat testen. Ga echt geen 12 euro uitgeven voor een test, alleen om te bewaren bijvoorbeeld.

Succes Happyme28 met de eerste echte poging!

Mangostine, dat is balen! Volgende maand beter!

Hier nog steeds niks, nakkes nada! Ik wacht nog een paar dagen en dan test ik maar weer. Snap je geen fluit meer van. Mien regelmaat is totaal van de leg kennelijk :(
pi_102211937
Gefeliciteerd theeleuter,helemaal overheen gelezen!
Ik was precies op tijd weer terug uit Berlijn,dus weer flink aan het batsen (sprak zij teder,maar hee,jullie zijn begonnen!).
Ik heb drie jaar terug een kruidvattest gehad,iets duurder dan 5 euro maar wel eigen merk. Hij ligt er nog steeds,het resultaat keutelt hier nu rond.
pi_102212812
Eergisteren heb ik een miniem beetje bloedverlies gehad, voornamelijk bruin en een heel erg klein beetje rood. Zit nu op dag 22 van mijn cyclus (toen dus op dag 20). Zou dat dan wel een innestelingsbloeding kunnen zijn? Of is het daar dan te vroeg voor? Dat mn lichaam nu van slag zou zijn vind ik verder ook niks meer dan logisch hoor!
Ik verwacht er niks van deze ronde ivm het ziek zijn enzo, maar toch..
pi_102212914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:14 schreef Mangostine het volgende:
Nou dames, hier is het vanochtend doorgebroken. Dag 39. Hè hè.
Op naar een nieuwe cyclus. Wie volgt?
Jeetje, 39 dagen. Dat schiet ook niet op he -O- Was jij nu net met de pil gestopt ofzo of is het echt toeval dat het nu ineens zo lang duurde?
pi_102213363
LB, ik hoop dat het voor jou ook niet lang meer gaat duren :*
En verder duim ik natuurlijk voor iedereen hier :) Spannende tijden dit O+
pi_102213527
Mango, balen. Maar wel duidelijkheid dus...

LB shitzooi. Hoop zo dat jij snel streepjes plast meid :*

Ik zit vandaag op dag 21 en had net een klein beetje rood... Elke maand doet m'n lichaam weer iets anders tegenwoordig lijkt het. Gisteren hadden O+ en ik het er nog over dat de tijd ondanks het wachten steeds nog wel snel gaat. Alweer iets van zeven maanden geleden dat we zijn begonnen met proberen.
pi_102214466
Heel erg jammer Mangostine, ik hoop dat de volgende ronde je mag brengen waar je op hoopt. :*

Gefelicteerd Theeleuter, wat geweldig! *O*

Spannende tijden hier voor een aantal dames, ik duim mee.

Ik meld me ook maar weer eens. Heb erg geprobeerd om er iets minder mee bezig te zijn en doordat ik erg druk was met de organisatie van een congres is dat aardig gelukt. Maarja, het congres is nu afgelopen...
pi_102214748
Nou nou, Clauwhee en Marjolijntje jullie maken het wel spannend dames! Weinig bloedverlies rond de 20e dag.... O-)
/ duimt
pi_102214860
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:59 schreef Vitapientje het volgende:
mangostine, je hebt gelijk. Kan je die ook gewoon overdag doen of moet t 's ochtends? Anders fiets ik na mijn werk langs de kruidvat en pies ze allebei onder ;)
Niks moet 's ochtends, maar je hebt na een nacht wel een geconcentreerdere hCG waarde, mocht je zwanger zijn. Is met name in het begin van de zwangerschap handig, als het 2e lijntje nog licht is.
Ik praat hierover alsof ik ervaringsdeskundige ben met tweede streepjes ofzo, verre van :')
pi_102215479
Idd wat mangostine zegt.

Ik had de dag ná mijn nod zelfs met ochtendpies nog een licht 2e streepje. (zag er op de foto spectaculairder uit dan in het echt)
Als je vanavond wilt testen zou ik na 15.00 uur niks drinken, en dan testen als je thuis bent. (rond 18.00)

En als je niks ziet gewoon morgenochtend weer. :P

Sommigen testen al voor de nod positief en sommigen pas enkele dagen na de nod.
pi_102217152
LB, bah het is niet eerlijk..! :*

En Mango ook ongesteld. Ook weer op naar de volgende ronde.

Happy, op naar een zomerkindje!! Lijkt mij ook wel wat (ook al een winterkindje)! ;)

En Vitapientje, spannend! Pies eens over zo'n ding! :P
pi_102220192
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:37 schreef Kwisted het volgende:

Theeleuter van harte gefeliciteerd. In welke ronde zat je? En welke symptomen voelde je?
Dank je en ook dank aan de rest die zo enthousiast heeft gereageerd. Dat je het verder met niemand nog kan delen, maakt het op die manier een stuk echter :D

We zaten in ronde 3, best goed dus. Ik heb echter (altijd al) een lange cyclus gehad van rond de 40 dagen, dus duren de rondes best lang. In mei zijn we begonnen.

De eerste maand was echt enorm ontpillen, ik was licht in mijn hoofd, misselijk, moe, etc. Kortom, volledige hormoonhuishouding over de toeren. cyclus van 39 dagen gehad, dus die was wel gelijk normaal.

Ronde erop zijn we achteraf gezien te vroeg gestopt (verplicht aan elkaar zitten is niet echt iets dat we allebei lang volhielden). cyclus van 42 dagen.

3e ronde wist ik toen redelijk zeker dat mijn cyclus dus als vanouds was en ben beter gaan rekenen wanneer het de betere dagen waren om te klussen. Testen erbij om te kijken of de berekeningen klopten en dat was gelukkig ook zo. Niet eens veel geklust, maar wel op het juiste moment ditmaal.

Behalve de ontpil maand heb ik me niet anders dan anders gevoeld. Kortom, alle lijven verschillen. De een heeft direct al de kwaaltjes terwijl de ander nietsvermoedend de NOD ziet voorbij gaan :)

Nogmaals succes allemaal, dat er maar meer mogen volgen!
pi_102220195
ik ben nu heel hard bezig alles op te houden tot 6 uur. En nu kan ik maar aan 1 dingen denken: lekker zeiken ;)
pi_102220245
Nou, nog steeds niet ongesteld. Dus misschien ga ik vanavond wel testen ('misschien' omdat ik tussen nu en vanavond nog altijd ongesteld kan worden :P).

Ben benieuwd :)
pi_102220674
ik ga duimen Vitapientje en Coco! ^O^
pi_102220923
Ik duim ook voor jullie Vita en Coco!
  woensdag 21 september 2011 @ 17:25:49 #150
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102225799
LB meid, ik hoop dat je snel 2 streepjes plast :*
Andere meiden wens ik ook allemaal succes!
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_102226206
Ik heb al een herfstkindje,een winterkindje en ben zelf een bijna zomerkind (vriendlief ook). Zomerkindje zou leuk zijn! Maar ik mag niet mopperen,ik heb immers al twee.... (al is de wens voor een derde net zo groot als een eerste)
pi_102227130
Oooh spannend Coco en Vita, ben benieuwd :)

Ik zit mezelf weer lekker gek te maken. Dus 3 weken nadat ik gestopt ben met de pil 4 dagen niet heel veel bloedverlies gehad. Vandaag enorm misselijk, dus ik dacht, zou het dan toch een innestelingsbloeding geweest zijn :o. Zo'n vroege test gedaan maar nee hoor, niks te zien.
Ik ga er gewoon vanuit dat ik een korte cyclus heb gehad en ga over een week maar alvast weer beginnen met klussen.

Al lees ik nu dat je met zo'n korte cyclus ook geen eisprong kan hebben gehad. Daar ga ik maar niet vanuit hoor. Ik ben altijd gewoon om de 4 weken ongesteld geweest, een week lang en vrij heftig.

[ Bericht 13% gewijzigd door KatyM op 21-09-2011 18:27:16 ]
pi_102227839
Negatief, alweer... Maar ik ben wel heel benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden, want ik wil door. Ik denk niet dat het lang gaat duren, want ik ben sinds vanmiddag mega chagerijnig. Ik ben klaar met deze maand (die al ruim 33 dagen duurt)

Coco, breng jij nog leuk nieuws?!?! Ik heb weer wat duimen vrij ;)
pi_102228031
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:23 schreef Vitapientje het volgende:
Negatief, alweer... Maar ik ben wel heel benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden, want ik wil door. Ik denk niet dat het lang gaat duren, want ik ben sinds vanmiddag mega chagerijnig. Ik ben klaar met deze maand (die al ruim 33 dagen duurt)

Blegh, jammer. Hopelijk snel ongesteld en op de naar de volgende ronde. 33 dagen is ook wel erg lang zeg.

Ik duim mee! *O*
pi_102228099
quote:
Ehrm... Ja, dus, geloof ik...

Net twee duidelijke streepjes :o

Mgoed, als het klopt (test het vanavond nog eens), dan nog is de kans dat het misgaat best groot, want het is dan echt nog héél pril. Daarbij geloof ik het nog niet helemaal, vandaar dat ik straks opnieuw test. Dus ik wacht het toch nog even een tijdje af voordat ik me er blij om durf te voelen. Voel me namelijk ook nog steeds alsof ik ongesteld ga worden.
pi_102228147
quote:
En ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent en nu gewoon ongesteld wilt worden. Hopelijk is het de volgende keer dan wel positief. Ik duim voor jou en iedereen hier.
pi_102228181
Coco!! Twee streepjes klinkt heel goed, in combi met vage menstruatieklachten. Wat fijn.

Ik doe nog maar niet te uitbundig ;)

[ Bericht 46% gewijzigd door Vitapientje op 21-09-2011 18:38:29 ]
pi_102228662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mgoed, als het klopt (test het vanavond nog eens), dan nog is de kans dat het misgaat best groot, want het is dan echt nog héél pril. Daarbij geloof ik het nog niet helemaal, vandaar dat ik straks opnieuw test. Dus ik wacht het toch nog even een tijdje af voordat ik me er blij om durf te voelen. Voel me namelijk ook nog steeds alsof ik ongesteld ga worden.
Whiiiih dit klinkt goed!! Ik doe nog niet te enthousiast maar *O*!
  woensdag 21 september 2011 @ 18:51:07 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102229027
COCO!!! :o *O* _O_
pi_102229319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

!!! (stiekeme jompel) *O* !!!

Spannend! Ik voelde ook menstru krampen, nu nogsteeds af en toe.
1e weken steeds naar de wc omdat ik t gevoel had dat m'n menstru door ging zetten. Kan dus een goed teken zijn Coco..!
Ik hoop t heel erg!!
pi_102229349
Coco! Twee streepjes!! :D *O*
  woensdag 21 september 2011 @ 19:00:05 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102229426
Coco, als je duidelijke streepjes hebt midden op de dag, dan heb je echt wel een flinke dosis hcg in je urine hoor! :o

Ik kijk raar op als je vanavond niks meer ziet ;) dus ik drink er eentje op je vanavond ^O^
pi_102229641
CoCo *O* geniaal *O* ik ga vast hyperen hoor *O* *O* *O*
pi_102229951
Hmm, dus vage menstruatieklachten kunnen juist wijzen op zwangerschap? Naja, toch straks eerst maar even die test doen. Dan laat ik wel weten of het weer twee streepjes zijn :P
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:00 schreef LadyBlack het volgende:
Coco, als je duidelijke streepjes hebt midden op de dag, dan heb je echt wel een flinke dosis hcg in je urine hoor! :o

Ik kijk raar op als je vanavond niks meer ziet ;) dus ik drink er eentje op je vanavond ^O^
Oh, echt? Ik wist niet dat dat echt zoveel kon uitmaken (het moment van de dag).

Naja, ik durf nog niet echt heel blij te zijn, maar vind jullie reacties wel allemaal O+
pi_102230118
Ja snap wel dat t onwerkelijk is!
Nog niks gemerkt aan je borsten?
pi_102230190
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:11 schreef Zoë23 het volgende:
Ja snap wel dat t onwerkelijk is!
Nog niks gemerkt aan je borsten?
Nee, eigenlijk helemaal niks. Behalve dan dat ik nog niet ongesteld ben terwijl ik wel al vage klachten heb (sinds eind afgelopen week).
pi_102230242
Coco :D *O*
pi_102230283
Coco, ik hoop op straks weer twee streepjes, maar kan toch bijna niet anders :o.

Ongezellig dat je alweer naar het volgende topic moet maarr...

*O* *O* *O* GEFELICITEEEEEERD!! *O* *O* *O*

(Sorry, moest even hoor ;))
pi_102230383
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk helemaal niks. Behalve dan dat ik nog niet ongesteld ben terwijl ik wel al vage klachten heb (sinds eind afgelopen week).
Spannend Coco, hoop dat de streepjes blijven en we mogen jompelen!

Is je lief ook thuis?
pi_102230443
Coco!!!! w/ *O* :D Je bent zwanger!! Ik zei toch dat je een test moest doen :Y)
pi_102230550
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Spannend Coco, hoop dat de streepjes blijven en we mogen jompelen!

Is je lief ook thuis?
Yeah, die zit naast me. Hij is blij als het echt zo is :) Maar denk dat hij ook wat terughoudend is qua enthousiasme om dezelfde redenen als ik.

Daarbij voel ik me totaal niet zwanger ofzo. Dus het is vooral nog raar.
pi_102230923
Whaahaa Coco wat stoer! Gaaf hoor! *O*
Laat zien die testen!
Hoeveel ben je nu over tijd?
pi_102230976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Yeah, die zit naast me. Hij is blij als het echt zo is :) Maar denk dat hij ook wat terughoudend is qua enthousiasme om dezelfde redenen als ik.

Daarbij voel ik me totaal niet zwanger ofzo. Dus het is vooral nog raar.
Lieff O+

Ja dat snap ik wel.
Zolang je nog geen echo hebt gezien blijft het ook wel onwerkelijk denk ik (heb ik iig) vooral omdat alles zo pril is.
pi_102231129
Jaaa Coco! Gefeliciteerd! Streep s streep
pi_102231850
Wut wut coco!!! :o O+ *O* Zou wel heel stoer zijn hee! Voorlopig ben jij gewoon haske zwanger joh! Nice shot Martijn :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102231871
*zucht* Elke keer als er weer iemand zwanger is, dan heb ik zoiets van;
Ik wil oooooooooooooooooooooooooooooookkkkk!! :D *insert hyper poppetje*
  woensdag 21 september 2011 @ 19:45:48 #177
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102231927
Ik kom hier ook even voor Coco een paar

Voorzichtige mini *O* *O* *O* *O* -smileys plaatsen :D

*;

Dat het maar het begin mag zijn van de streepjesmoesson in dit topic :7

Oh en Phaidra, 'nice shot' _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102232133
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik kom hier ook even voor Coco een paar

Voorzichtige mini *O* *O* *O* *O* -smileys plaatsen :D

*;

Dat het maar het begin mag zijn van de streepjesmoesson in dit topic :7

Oh en Phaidra, 'nice shot' _O-
Bij Coco durf ik dat soort dingen wel te zeggen :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102232201
Even een kennistest voor mij zelf..

De eisprong is in het midden van de cyclus. De cyclus start de eerste dag van de ongesteldheid, tot de volgende eerste dag van de ongesteld. Kans op zwangerschap is grootst 2 dagen voor en 2 dagen na eisprong. De eisprong (ovulatie met een moeilijk woord) kun je voelen, door buikpijn links of rechts in je buik. Verder kun je door de eisprong afscheiding hebben. Is het eitje bevrucht, moet het zich innestelen. Ook dit kan gepaard gaan met een bloedinkje..

Zoiets?
  Vis een optie? woensdag 21 september 2011 @ 19:52:29 #180
70532 loveli
N
pi_102232258
COCO!!!!!! Wat ontzettend tof!!!!!!
crap in = crap out
pi_102232378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:51 schreef Oksel het volgende:

De eisprong is in het midden van de cyclus. De cyclus start de eerste dag van de ongesteldheid, tot de volgende eerste dag van de ongesteld. Kans op zwangerschap is grootst 2 dagen voor en 2 dagen na eisprong. De eisprong (ovulatie met een moeilijk woord) kun je voelen, door buikpijn links of rechts in je buik. Verder kun je door de eisprong afscheiding hebben. Is het eitje bevrucht, moet het zich innestelen. Ook dit kan gepaard gaan met een bloedinkje..

Zoiets?
Geslaagd ^O^ .
Met wat mitsen en maren. Mééstal is de eisprong rond dag 14 in de cyclus (bij een gemiddelde cyclus is dit idd op de helft). Maar het kan ook een paar dagen eerder of later zijn. Een gesprongen ei is ca. 48 uur vruchtbaar. Omdat sperma er een paar dagen over doet om bij het eitje te komen, ben je idd een paar dagen voor en na de eisprong vruchtbaar.

Veel succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? woensdag 21 september 2011 @ 19:56:14 #182
70532 loveli
N
pi_102232446
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:51 schreef Oksel het volgende:

Zoiets?
3 dagen voor en een halve erna. Ben op werk weggesneakt om op mn internetfoon blij te zijn voor Coco, als ik mncompu weer zie leg ik het beter uit.

*insert jompel voor minicocoenmartijn*
crap in = crap out
pi_102232458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hmm, dus vage menstruatieklachten kunnen juist wijzen op zwangerschap?
JAZEKER!!! *O* *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102232485
Coco gefeliciteerd!!!! Die streepjes verschijnen echt niet zomaar *O* *O* *O*

hier ook veel krampen en buikpijn in het begin hoor
  Vis een optie? woensdag 21 september 2011 @ 19:57:03 #185
70532 loveli
N
pi_102232491
meeste zwangerschappen zijn van gemeenschap voor eisprong en niet erna
crap in = crap out
pi_102232590
Coco wat geweldig, gewoon 2 streepjes!!!! *O* *O* Gefeliciteerd!
pi_102232657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:44 schreef Phaidra het volgende:
Wut wut coco!!! :o O+ *O* Zou wel heel stoer zijn hee! Voorlopig ben jij gewoon haske zwanger joh! Nice shot Martijn :D
_O- _O-

Meneer loopt nu al genoeg naast z'n schoenen, met zn superzaad :{w
pi_102232658
Coco!!! *O* *O* *O*

[edit]Niet voor niets je plas opgehouden dus1! Oh nee sorry dat was vitapientje ;( [/edit]

Oooh wat goed!!

Is het een beetje rommelig, kleine steekjes ter hoogte van je schaambot?
(ik dacht steeds dat ik of moest :% of soort van misselijk maar niet echt misselijk)
pi_102232747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

_O- _O-

Jouw ei mag natuurlijk niet uitgevlakt worden, da's waar. 8-)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102232782
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
*zucht* Elke keer als er weer iemand zwanger is, dan heb ik zoiets van;
Ik wil oooooooooooooooooooooooooooooookkkkk!! :D *insert hyper poppetje*
*schuift ranja* Komt wel goed schatje ;)
pi_102232828
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Veel succes!
Waarmee? O-)
pi_102232904
Plas ophouden?
pi_102232914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:02 schreef Oksel het volgende:

[..]

Waarmee? O-)
lol, ik neem niet aan dat je een studie maakt van de vruchtbaarheid voor een tentamen biologie, of wel :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102232929
Oh, en kan Martijn wellicht nog wat tips geven? Richting, vermogen, diepte, wellicht temperatuur en bovenal; standje?

:+
pi_102232965
Nou, ik ben 17, zit in 6 VWO. M'n M.O. morgen gaat over zwangerschap.
pi_102232989
:P
pi_102233008
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:28 schreef Zoë23 het volgende:
Ja dat snap ik wel.
Zolang je nog geen echo hebt gezien blijft het ook wel onwerkelijk denk ik (heb ik iig) vooral omdat alles zo pril is.
Ja, ik denk dat ik dat ook wel heb. Ik voel gewoon verder helemaal niks. Al ben ik op dit moment blijkbaar écht zwanger, want heb net de 2e test gedaan en die was ook positief...

Mgoed, het is écht nog heel pril, dus ik blijf voorlopig een beetje getemperd in mijn enthousiasme. Kans dat het misgaat is nog zo groot...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus. Ik denk dat het dan echt zo is... *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:00 schreef covie het volgende:
Is het een beetje rommelig, kleine steekjes ter hoogte van je schaambot?
(ik dacht steeds dat ik of moest :% of soort van misselijk maar niet echt misselijk)
Nee, beetje buikpijntjes (maar ik heb een chronische darmziekte, dus dat wil nog niet eens zoveel zeggen, haha :') ) en wat rugpijntjes. Net alsof ik ongesteld ga worden. Niks misselijk, geen grotere borsten of gevoeligere borsten of wat dan ook.
pi_102233089
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:04 schreef Oksel het volgende:
Oh, en kan Martijn wellicht nog wat tips geven? Richting, vermogen, diepte, wellicht temperatuur en bovenal; standje?

Blijkbaar wel! http://mens-en-gezondheid(...)-en-de-standjes.html
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102233108
quote:

Ik ben wel na de eerste échte poging voor de grap met mijn benen omhoog gaan liggen :') Misschien heeft dat geholpen, bahahaha :D
quote:
Ik zal het hem eens vragen _O-
pi_102233142
Wat zijn jullie lief allemaal hier trouwens O+ Ook 'mijn' Slankies die helemaal ( :') )hier naartoe komen: O+ O+
pi_102233151
nou coco, dat zijn gewoon hele duidelijke streepjes hoor! :Y :Y

wen er maar vast aan!

de eerste weken blijft sowieso onwerkelijk hoor.
pi_102233303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:05 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik ben 17, zit in 6 VWO. M'n M.O. morgen gaat over zwangerschap.
Uh-huh. Jij registreerde je op fok toen je 9 was? :? Niet onmogelijk, wel wat onwaarschijnlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102233317
Dat zijn 2 echte strepen hoor!! Geen twijfel mogelijk.

*O*
pi_102233425
Oh, shit, betrapt.
pi_102233447
Zit ik al weer zolang op Fok? En dit is al een nieuw account. Tering, ik word echt oud.

Goed, thnx allen.
pi_102233541
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:13 schreef Oksel het volgende:
Zit ik al weer zolang op Fok? En dit is al een nieuw account. Tering, ik word echt oud.

Goed, thnx allen.
_O- Wel leuk hoor, een man die af en toe mee komt lullen in dit topic :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102234248
Dat dit maar een start mag zijn van veel streepjes de komende maanden. Ik wil oooook! *O*
pi_102235659
Das heul duudlijk hoor Coco :Y
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 20:57:10 #209
309370 Nanadu
pi_102236149
CoCo gefeliciteerd, dat zijn echt 2 duidelijke streepjes w/ Maar ik snap je twijfel zeker.

Hier is het rustig. Buikgriep is bijna helemaal op zijn retour, alleen nog wat krampen. Nu is het afwachten op mijn vruchtbare periode, dit weekend maar eens ovutesten inslaan.
pi_102236739
Coco, dat zijn 2x hele duuidelijke streepjes, gefeliciteerd!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_102240299
Hoera, twee streepjes over over duidelijk! Gefeliciteerd Coco! Ik ben dol op goed nieuws!
  donderdag 22 september 2011 @ 01:00:44 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102248570
Coco! gezond dik worden *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_102248707
Coco! Feli, geniet! *O*
pi_102248929
Coco wat een supernieuws.
Gefeliciteerd *O*
pi_102250415
LB, weer een ronde verder... Dikke knuf :*

Vitapientje, wat jammer dat de test negatief was. Vreemd he, hoe je lichaam je zo voor de gek kan houden. Hopelijk zet het dan snel door, want dat lange wachten is rot.

Mangostine, 'fijn' dat het bij jou heeft doorgezet. Op naar de volgende ronde!

Coco, gefeliciteerd!! *O* Ben je al een beetje van de schrik bekomen?
pi_102250871
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 07:30 schreef jaantje_ het volgende:
LB, weer een ronde verder... Dikke knuf :*

Vitapientje, wat jammer dat de test negatief was. Vreemd he, hoe je lichaam je zo voor de gek kan houden. Hopelijk zet het dan snel door, want dat lange wachten is rot.

Mangostine, 'fijn' dat het bij jou heeft doorgezet. Op naar de volgende ronde!

Coco, gefeliciteerd!! *O* Ben je al een beetje van de schrik bekomen?
Haha, ja hoor. Heb wel nog steeds ongesteldheidsklachten, dus een deel van mij gelooft het nog steeds niet :P En zoals ik al eerder zei, het is nog zo pril, dat ik mezelf wat matig in mijn enthousiasme.

Wel heel schattig: had mijn ouders een fotootje van de test gestuurd via whatsapp; zij zijn namelijk 3 weken op vakantie in Indonesië. Mam probeerde me vannacht wakker te bellen om 3u 's nachts :D _O- Geloof dat ze wel blij is :')
pi_102250893
Mgoed, ik ga hier overigens wel gewoon blijven lurken en duimen en meeleven en juichen enzo O+
Vind het maar raar dat ik nu al weer weg zou 'moeten' namelijk. Dus jullie zijn nog even niet van me af ;)
pi_102250910
Gefeliciteerd Coco! *O*
  donderdag 22 september 2011 @ 08:37:16 #219
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102251024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mgoed, ik ga hier overigens wel gewoon blijven lurken en duimen en meeleven en juichen enzo O+
Vind het maar raar dat ik nu al weer weg zou 'moeten' namelijk. Dus jullie zijn nog even niet van me af ;)
Je mag natuurlijk ook gewoon met ons in Zwangerschap en Geboorte mee komen lullen :Y

Van harte nog! Dat zijn dikke strepen hoor...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 22 september 2011 @ 08:59:30 #220
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_102251407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk ook gewoon met ons in Zwangerschap en Geboorte mee komen lullen :Y

Van harte nog! Dat zijn dikke strepen hoor...
Net wat Flugel zegt! Wij bijten niet hoor, in Z&G... Hoogstens wat hormoonaanvalletjes her en der ;) !

En nog gefeliciteerd natuurlijk!
  donderdag 22 september 2011 @ 09:06:51 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102251529
Coco, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_102251561
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:02 schreef covie het volgende:

[..]

*schuift ranja* Komt wel goed schatje ;)
:@

Edit: Hoop dat ik ook zo'n schattig kind krijg, haha!
  donderdag 22 september 2011 @ 09:59:06 #223
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102252653
Gefeliciteerd coco! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_102252932
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

_O- _O-

Dat vind ik zo'n dooddoener he, als die van mij dat zou zeggen zou ie een schop krijgen

Maar van harte gefeliciteerd *O* *O* *O*
en het gevoel hebben elk moment ongesteld te worden herken ik wel, kan ook nog wel eventjes aanhouden.Je lijf is tenslotte hard bezig momenteel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102253148
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:59 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Net wat Flugel zegt! Wij bijten niet hoor, in Z&G... Hoogstens wat hormoonaanvalletjes her en der ;) !

En nog gefeliciteerd natuurlijk!
Haha, nee, dat snap ik ook wel O+ Ben ook niet van plan om hier offtopic te gaan posten, maar ik wil gewoon wel op de hoogte blijven van iedereen hier. Dus lurken en meeleven en duimen enzo blijf ik gewoon :)
pi_102254770
coco; gefeliciteerd!!!

en de slankies zijn liefffffff..

me is ook oud-slankaholic ..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102255461
*O* Theeleuter en Cocotrimonium *O*

Super mooi zeg. Beiden volgens mij ook lekker snel door naar het volgende topic. Het is jullie gegund. Ipv jaloers te zijn ga ik er gewoon heel hard vanuit dat de rest jullie volgende ronde gewoon achterna vlieg! ;)

Succes met wachten voor alle andere dames en een :* voor wie het nodig heeft.

Een speciale :* voor Ladyblack, het is gewoon al rot dat je al in het ander topic post en confronterend te zien dat je ook 'n jaar bezig bent. Voor nu kruip ik bij je op de bank met dat kopje thee, de chocola en de kruik. Volgende ronde moet je ook maar gewoon lekker met mij door naar het juiste topic.
pi_102257522
Nou, ik zeg het ook gewoon: ik ben stikjaloers hoor! :6
pi_102258411
Mangostine, ik sluit me bij je aan! Ben heel blij voor iedereen, maar ik wil oooooook!
Hier nog steeds niks, geen bloed, geen slijm, geen streepjes. Ga maar weer eens een pak geduld open maken.
  Vis een optie? donderdag 22 september 2011 @ 13:34:58 #230
70532 loveli
N
pi_102258496
^^

En ik duim ook mee voor LB :*
crap in = crap out
pi_102258559
O ik wilde even zeggen gefeliciteerd coco *O* En ook even hier dat je niet meer mag ontbijten met cola light. Iedere dag 4 stuks fruit (2 voor jou, 2 voor de baby) en 400 gram groente (200 voor de baby, 200 voor jou) en allemaal gezonde dingen verder :Y (Voor het geval je slank ontvlucht kunnen ze hier een beetje op je letten O-))

Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Worry is a misuse of imagination
pi_102258585
Ik ben nog niet eens bezig en ik ben al jaloers. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_102272708
wat een vrolijkheid hier :D bij mij is ook donderwolkje opgetrokken: de eerste tekenen van menstruatie hebben zich aangediend. Morgen breekt de (zeer gewenste) hel los. Ik richt me op 28 oktober, mijn volgende NOD
pi_102273630
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:20 schreef Vitapientje het volgende:
wat een vrolijkheid hier :D bij mij is ook donderwolkje opgetrokken: de eerste tekenen van menstruatie hebben zich aangediend. Morgen breekt de (zeer gewenste) hel los. Ik richt me op 28 oktober, mijn volgende NOD
Fijn, dan kun je nu in ieder geval deze maand nu echt afsluiten :) Ik ga duimen voor de 28e van oktober :) ^O^
pi_102274170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben nog niet eens bezig en ik ben al jaloers. :+.
+1 :X
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_102274213
Ik ga nu voor de eerste echte ronde, maar gelijk met ovu-testen aan de slag, ben zo ongeduldig :D

Denk dat mijn NOD ergens derde week oktober gaat zijn. Mooie maand om zwanger te worden Vita! *O*.
pi_102274280
Er is inderdaad een positieve flow.. laten we die doorzetten de komende tijd. Net zolang totdat het topic snel leeggelopen is! :)
pi_102274458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:51 schreef Labelloo het volgende:
Er is inderdaad een positieve flow.. laten we die doorzetten de komende tijd. Net zolang totdat het topic snel leeggelopen is! :)
Duim ook voor jou, ook gewoon mee in oktober hoor ;).
pi_102275516
Coco! Wooooooohooooo! Van harte meis! *O* *O* *O*
pi_102276389
coco, thanks :-)

ennuh girls, oktober wordt streepjesmaand. We gaan ervoor!
pi_102278224
Ok misschien kun je naast schijnzwanger ook een schijneisprong hebben (ik wilde eiersprong typen :')) Maar ik denk echt dat ik vandaag mijn eisprong heb.

Vorige maand was ontpillen en duurde 31 dagen. Als ik nu mijn eisprong heb dan zou ik deze maand een cyclus van 28 dagen hebben. Wat ik zo hoor zit er bij de meeste dames wel wat wisseling in aantal dagen van de cyclus.

Maar ik voelde vanmiddag echt wat steekjes achter elkaar helemaal onderin mijn buik. En ja ik ben nu wel echt gespits op alles wat ik voel. En nu ook nog de symptomen qua afscheiding erbij.. (haha sorry maar praten over afscheiding blijf ik beschamend vinden :@ )

Ik lok mijn vriend dadelijk mee naar boven. Maar ik moet zeggen, veel plezier ervaar ik niet aan het seksen om zwanger te raken. Voelt toch wel als een 'moetje'. Merk ook bij mijn vriend dat hij het ook niet heel fijn vind zo. Hopelijk is het dus vanavond raak haha.

Wish me luck ladies!! ^O^
pi_102278867
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:57 schreef Kwisted het volgende:
Wish me luck ladies!! ^O^
Gogogooo! Bats ze O+

Ik zal aan je denken terwijl je... Wacht... Let me rephrase that :P

Ik ga voor je duimen!!!
pi_102285396
Kwisted succes, een beetje laat, maar beter laat dan nooit, moet je maar denken.

Papillion je vliegt zelf toch ook mee naar het volgende topic? :Y

Sopho ook nog steeds aan het wachten...., hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en je verder kan voor de volgende ronde :* Hoeveelste dag is het nu?

Ik zit nu op dag 34 nadat de ring eruit is en nog steeds niets.
Ga proberen (rustig) te wachten tot volgende week als ik dan nog niet ongesteld ben, ga ik een test doen.
Ben bang als ik nu al poging 0/1 begin met testen, ik dat straks elke maand ga doen 8)7 .
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:09:18 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102285588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:53 schreef papillion het volgende:
Een speciale :* voor Ladyblack, het is gewoon al rot dat je al in het ander topic post en confronterend te zien dat je ook 'n jaar bezig bent. Voor nu kruip ik bij je op de bank met dat kopje thee, de chocola en de kruik. Volgende ronde moet je ook maar gewoon lekker met mij door naar het juiste topic.
:* ik zag dat jij ook al een jaar bezig bent..... * chocola toeschuift
Ga je een arts bezoeken om te kijken waarom het zo lang duurt? (of heb ik ergens overheen gelezen :@ )
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:34 schreef loveli het volgende:
^^

En ik duim ook mee voor LB :*
O+ dank!
pi_102288588
En ze zijn er }) dus mijn nieuwe NOD is 25 oktober. Oktober gaat de streepjesmaand worden!

Dikke :* voor de meiden die al maanden bezig zijn.
pi_102288744
Nou, schone lei, en gaan Soph.
Mijn ongesteldheid valt eigk wel mee. Duurt nu 3 dagen en wordt al minder. Alleen de eerste dag was ècht pijnlijk.
Ik had er wat meer ellende van verwacht na 39 dagen, mgoed, des te sneller weer klaar voor de strijd :p
pi_102288939
Volgens mij was gisteren een massale klus(bats) dag hier,ook wij deden mee. Moet zeggen dat het steeds lastiger wordt het niet een verplicht nummertje te maken. (kreeg meneer tijdens ook nog kramp in zijn been,weg libido,haha)
pi_102291765
mjaah, ik doe denk ik een Coco want ik hou mij er niet zo mee bezig. Batsen ( :P ) moet leuk blijven....nou is dat bij ons niet zo moeilijk O-) :+

LB en ieder die wat langer bezig is :*
pi_102292145
Hier sinds woensdag ook een beetje bloed bij afvegen, dus het zal een dezer dagen wel echt doorbreken.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je de neiging krijgt om het bijltje er bij neer te gooien als het wat langer duurt. En dat vrijen ook wat minder spontaan en gezellig wordt. Sterkte en een knuffel voor alle dames voor wie dat opgaat.

Oh en Coco! Wat een prachtige strepen meid, je bent overduidelijk zwanger hoor!
pi_102292197
Op naar oktober voor een streepjesregen!

Quiztet en Sopho sterkte met }) }).
pi_102292650
mijn nieuwe NOD mag naar 24 oktober..

Hopelijk gaan we deze maand de kansen wel eens goed benutten :+
Ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin me er echt mee bezig te houden en "verplicht" sex te hebben..
Dus we zien wel weer wat er gaat gebeuren :P
pi_102293294
Ik ben :{. Heb de hele ochtend al wat bloedverlies. Maar ik zit nog maar op dag 23 :?. Vind m'n lichaam de laatste paar maanden nie echt lief geloof ik. Want ik ga er vanuit dat dit een ongesteldheid wordt vandaag of morgen, kheb ook koppijn en buikpijn. Bluh.
pi_102293908
Clauwheee sterkte :* .
Skoap fijne insteek hebben jullie ^O^ , ik probeer het ook maar wil nog niet zo lukken :').
pi_102293953
:* clauwheee, ik duim toch stiekem nog even door voor je!
@Skoap, wat Sethiwe zegt ja!
Ik zit vandaag op dag 24 en heb buiten wat bloedverlies op dag 20 nergens last van. Wat me wel opvalt is dat mn borsten deze ronde niet groter zijn nu, in tegenstelling tot normaal :')
Mn darmen lijken ondertussen iets rustiger geworden. Het is nog verre van normaal, maar tis wel beter. Vanmiddag de huisarts eens bellen of hij al resultaten heeft van het ontlastingsonderzoek.
pi_102295767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:14 schreef Sopho het volgende:
En ze zijn er }) dus mijn nieuwe NOD is 25 oktober. Oktober gaat de streepjesmaand worden!

Dikke :* voor de meiden die al maanden bezig zijn.
Balen! Maar wel duidelijkheid! En Oktober - streepjesmaand, ik ben helemaal voor!!

Quiztet, Clauwheee en Skoap... ook een :* voor jullie!
pi_102296644
Thanks dames. Het kan ook een late innestelling zijn...maar mijn gevoel zegt vooralsnog van niet. Afwachten maar de komende dagen dan.
pi_102299970
Duim duim voor Clauwhee!
@Marjolijntje: en wat zei de dokter?

Hier doen we ook niet aan "verplichte"batspartijen, maar sinds ik van de pil af ben, lust ik er wel pap van :@
pi_102300148
Haha Sopho, die 'verplichting' voel ik ook niet echt sinds ik van de pil af ben :P
pi_102300662
Ik duim mee voor Clauwhee!

Vraagje: hoe zit het nou eigenlijk met je eisprong? Is die altijd precies 14 dagen voor je menstruatie? En welke dag reken je dan als de eerste ongesteldheidsdag, de dag dat het echt losbarst of de dag dat je al wat bloed hebt bij afvegen? Bij mij kan daar 2-4 dagen tussen zitten.
pi_102303250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:20 schreef Sopho het volgende:
@Marjolijntje: en wat zei de dokter?
Ik lag te slapen en ben nu te laat met bellen :(
pi_102303368
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:43 schreef Quiztet het volgende:
Ik duim mee voor Clauwhee!

Vraagje: hoe zit het nou eigenlijk met je eisprong? Is die altijd precies 14 dagen voor je menstruatie? En welke dag reken je dan als de eerste ongesteldheidsdag, de dag dat het echt losbarst of de dag dat je al wat bloed hebt bij afvegen? Bij mij kan daar 2-4 dagen tussen zitten.
Als je iets niet kunt 'standaardiseren' is het wel een eisprong volgens mij :D. Dat is per persoon zo anders. Als je écht wilt weten wanneer je eisprong is kun je je wagen aan ovulatietestjes. En volgens mij telt de dag dat het losbarst als eerste menstruatiedag.
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:08:31 #262
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102303483
Nou kuukske, is niet helemaal waar hoor... Als vrouwen veel bij elkaar zijn (zoals collega's) en ze verder geen anticonceptie gebruiken zie je vaak dat na verloop van tijd de cyclussen gelijk gaan lopen. Daarmee kun je het natuurlijk nog niet zelf regelen en 't is nog een beetje een raadsel hoe 't kan, maar er is dus blijkbaar wel mee te schuiven....
pi_102303564
True, true! Raar fenomeen. Maar heb je dan niet ook nog te maken met korte tijd ná de eisprong en tijd die langer kan duren na die eisprong?
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:12:55 #264
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102303626
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:11 schreef Kuukske het volgende:
True, true! Raar fenomeen. Maar heb je dan niet ook nog te maken met korte tijd ná de eisprong en tijd die langer kan duren na die eisprong?
Ik denk dat het daarom juist zo belangrijk is voor wetenschappers om dit fenomeen te doorgronden. Als je weet welke 'knopjes' de boel regelen kun je eraan gaan draaien en wellicht ook met de LF spelen...
pi_102304209
Really? Jeumig, dat wist ik heul niet. Wat een raar fenomeen inderdaad haha. De vraag die Quiztet stelde had ik vanmiddag ook bedacht. Want ik pak ook telkens de dag dat het losbarst, maar dacht vanmiddag ineens dat ik dan misschien wel te laat begin met tellen van de cyclus en we niet helemaal juist klussen (buiten het zin/verplicht gedoe verhaal proberen we er natuurlijk wel rekening mee te houden).

Nog steeds bruin verlies dus als het deze maand ook niet is gelukt ga ik eens aan de testjes denk ik...
pi_102305277
't kan ook verschillen, heb eisprong op dag 14 gehad maar de laatste was dag 12
pi_102305421
Nou moe, dan heb je toch ook geen fluit aan al die apps? Zit ik er mooi naast te klussen! :P
Maar de menstruatie is altijd 14 dagen na de eisprong, ook al zat ie op dag 12, 14, 16 of 18?

Dat menstruatie effect heet synchronisatie geloof ik, en is echt heel grappig om mee te maken. Bij mij op mijn werk zijn we ook zo'n beetje tegelijk ongesteld, de mannen die bij ons op de kamer zitten hebben het dan erg zwaar. :7
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:31:19 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102310589
Het is echt per vrouw verschillend Quiztet :) Ik heb mijn eisprong meestal op dag 13, maar ook wel eens op 12 of 14. En meestal word ik 12 dagen daarna ongesteld, maar soms ook na 11 of 13 dagen. En bij sommige vrouwen duren die fases natuurlijk veel langer.

Wat wel lullig is, is dat je zodra je probeert zwanger te worden, niet echt meer zekerheid hebt. Want misschien is mijn luteale fase eigenlijk wel altijd 11 dagen, tenzij er iets bevrucht is. Dat kan een reden zijn dat je cyclus soms wat schommelt terwijl je anders altijd regelmatig was.
pi_102332753
Nou dit is echt een ongesteldheid vanaf gisteren, kan er eigenlijk niks anders van maken. Lekker op tijd, dag 23...
pi_102333397
dat is wel heel snel zeg, dag 23. Weet je zeker dat het je menstruatie is? Dan heb je wel een heel korte cyclus gehad!

Hier zo ongeveer aan het einde van de klus week. Dat wordt dan weer ongeduldig afwachten tot mijn NOD. Die is dan 8 okt. Ik ben benieuwd! Ik zou wel een juni-babytje willen :)
pi_102333670
Ik ga er wel vanuit. Heb ook buikpijn, hoofdpijn en een humeur om op te schieten ;)
Ik weet het ook niet meer, snap er allemaal niks van. Het blijft nog wel bij bruin, maar het is al wel zoveel dat ik maandverband moet gebruiken. Ik had altijd een regelmatige 26 dgn cyclus, na de mk in juni en ook vorige maand had ik 31 dagen en dan nu ineens 23...en dat is inderdaad wel heel kort.

Succes met wachten Kwisted!
pi_102333748
Balen Clauwhee :*
pi_102334417
oh Clauwhee, het zit niet mee he... Hier is de menstruatie ook nog niet helemaal door. Mijn humeur zegt wel dat al ongesteld ben, om op te schieten dus... Ik richt me maar op over 1 week, dan kunnen we lekker aan de slag
pi_102337194
Heel stom, maar hoeveel ik hier ook meelees en meeleef jaloers op anderen kan ik niet zijn. Je merkt hier gewoon dat eigenlijk iedereen het gewoon graag wil en daarom gun ik het iedereen ook zo enorm. Ook door het lezen in z&g zie ik dat hier (snel) verdwijnen alleen maar een nieuwe (welliswaar meestal mooie) periode geeft waarin ook veel spanning zit en helaas niet altijd alles goed gaat. Ik vind het hier vooral fijn hoe ik en anderen juist even steun aan elkaar kunnen vinden en ik ben blij als anderen gaan omdat het toch een beetje als iets van mijzelf voelt.

Jaloers in het echte leven op snel zwanger wordende mensen ben ik overigens enorm. Zie in de buurt verschillende mensen zwanger worden en focus onbewust heel erg op dingen waarom ik het ze niet zou gunnen. Het is zo erg dat ik mezelf daarin ook gewoon heel gemeen en onredelijk vind. Daar is het ook gewoon dat je de "negatieve" kant vaak niet ziet. Ik weet niet hoelang ze bezig zijn geweest om zwanger te worden of wat voor problemen er wel niet bij komen kijken.

Oktober zwangerschapsmaand klinkt wel heel goed, 't word 's avonds weer optijd donker en dus genoeg tijd om gezellig te klussen tijdens onze ei(er)sprong :D. ik ga natuurlijk ook gewoon mee naar het volgende topic :)

Sethiwe, de kans is natuurlijk klein, maar je zou niet de 1e zijn die direct zwanger is. Je zou helaas ook niet de eerste zijn waarbij het 'n tijdje duurt voordat alles op gang komt. En direct testen, tsja zoals ik altijd al vind doe wat je zelf het fijnste vind. Maar imo is er niets mis met elke maand testen, het kan je ook dat beetje rust geven dat je weet dat het niet is gelukt dat je cyclus spontaan komt. Ik ben er "fan" van geworden 'n set tests te kopen met 'n reep chocolade, als het nieuws tegen valt dan heb ik iig wat om me te verwennen.

Het klussen tijdens de klusdagen bevalt me eigenlijk nog gewoon heel goed, het voelt nog steeds als speciaal als we weten dat we bezig zijn voor wellicht wat meer. Zelfs als het er eventjes snel tussendoor moet. Als we niet kunnen klussen om wat voor reden dan ook, dan voelde dat helaas wel als een flinke teleurstelling.

@LB, ik/we hebben wel al het eea zitten denken deze maand over 'n eventuele volgende stap. Vooralsnog hebben we iig het idee dat we 'n paar maanden wellicht niet helemaal kunnen / mogen meetellen ook door de soms lange cyclussen. Op het moment lukt het me iig vrij duidelijk met een ovulatietest een streep in beeld te krijgen en gericht te klussen, daarmee zou iig de kans nu groter moeten zijn om raak te schieten. Wat ik daarnaast wel ga doen is nu ook tempen. Kijken of er 'n reden is dat soms mijn cyclus zolang duurt, wie weet wijst het wel ergens op of juist helemaal nergens. Nu even heel nuchter gezegd, maar wie weet hoe ik op het einde van de maand weer over denk, hebben we afgesproken dit jaar gewoon zo af te maken. Enkel dus wel tempen en verder nergens druk om maken. In januari willen, als het nodig is, eens naar de ha gaan. Het voordeel is sowieso dat we dan van een paar maanden temp lijsten kunnen laten zien. Dus dan hoeven we daar ook niet op te wachten.
pi_102342218
Coco *O* dat is rap!

En een dikke knuffel voor LB :*

* kwakz0r gaat terug in Lurk modus
Kwak
pi_102344485
Ik kon toch niet wachten en heb gistermiddag een test gedaan, negatief.
Ik sluit me aan bij de andere dames in dit topic met de lange wachttijd deze maand... dag 36 inmiddels. De vorige keer toen ik een maandje gestopt was, was ik na drie weken al flink ongesteld. Maar de ene keer is de andere keer niet, dat weet ik. Maar soms wil ik dat even vergeten :@ .
Ik vind het een goed idee van je papillion om een reep chocolade en een set tests te kopen, dank je voor de tip ^O^
Clauwheee en vitapientje, sterkte en hopelijk zet het snel door dat jullie aan de slag kunnen voor de volgende ronde :* .
LB en papillion jullie geduld wordt wel erg op de proef gesteld :*.
  zaterdag 24 september 2011 @ 23:25:09 #277
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_102346554
Ik lees bij sommigen van jullie een lange cyclus... Hoe frustrerend is dat, he meiden?! Hier ook nog steeds niet ongesteld hoor. Inmiddels dag 53 aangetikt. Heb al even geen testje meer gedaan, maar er zijn ook totaal geen signalen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Ik ben inmiddels tien maanden van de pil af en heb al normale cycli gehad, dus ik snap hier niks van. Wel sinds vijf weken op dieet, zou dat van invloed kunnen zijn...?
pi_102349310
Sethiwe, :(. Dat je nu maar gewoon snel ongesteld mag worden. Dat is gewoon het fijnst, dan kun je iig weer vooruit. Hopelijk geeft het testen stiekem toch het zetje wat je lichaam nodig heeft.

Bah zeg frummel, dat is weer heel lang. Een dieet kan wel invloed hebben, al werken veel dieeten juist cyclus stimulerend. Veel weet ik er niet van, maar je leest het ook wel in combinatie met pcos bv hier: http://pcos-solutions.nl/blog/pcos-dieet/.
pi_102349426
Maar Frummel, ben je dan héél dun? Dan kan ik me er iets bij voorstellen. Anders lijkt me dat niet echt van invloed?
pi_102352682
Dag dames,

Ik heb hier al heel lang niet gepost. Toen we het medisch traject in gingen had ik behoefte aan wat afstand. Ik zag dat ik hier nog steeds in het lijstje sta, maar.....

Ik heb vorige week een positieve test geplast, ik mag er dus uit :D

Iedereen succes hierzo.
  zondag 25 september 2011 @ 08:36:35 #281
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_102352770
Thistleweed, gefeliciteerd!!

Nee, ik ben niet extreem dun. Ik was de laatste jaren gegroeid van 54 naar 75 kg met een lengte van 1.81. Wil nu terug naar 65. Ik lees op internet dat andere vrouwen met dit dieet (sonja) ook problemen kregen met hun menstruatie; en anderen weer niet. Ik hoop dat als ik straks weer wat normaler eet, het gewoon weer terugkomt.
pi_102353043
Thistleweed gefeliciteerd!

Clauwheee :* Dat het maar snel echt door mag zetten en je door kunt voor de volgende ronde.

Frummeltje, ik hoop dat je cyclus snel weer normaal is!

Hier nu wat bruin bloedverlies, maar het is nog niet veel. Ik vermoed wel dat het de inleiding is van })
Nouja, nog maar even afwachten.
pi_102353182
Thistleweed: gefeliciteerd :)

Sethiwe, wat vervelend, zo'n lange wachttijd :{ :*

Frummel, wat balen. Geen idee of dat met een dieet te maken kan hebben. Maar volgens mij krijg je minder Kc binnen dan je onderhoud, met Sonja. Weet alleen niet of dat ook echt al zo snel invloed heeft.

Marjolijntje, ik ben benieuwd. Even afwachten inderdaad. Ik duim in ieder geval.
pi_102353486
frummel, als je probeert zwanger te worden kan je beter niet teveel lijnen. Het kan je hormoonhuishouding in de war gooien en je hebt wat vet op je botten nodig. Daarnaast is sonja niet de manier om af te vallen. Het sonja bakker-dieet kan meer fout dan goed doen aan je lijf. Als je echt wat kilo's kwijt wilt en zwanger wil worden, kan je dat het best onder begeleiding doen.

Hier is vannacht mijn menstruatie echt doorgebroken,kortom; dag 1 van de nieuwe cyclus is een feit!
pi_102353770
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 08:14 schreef Thistleweed het volgende:
Dag dames,

Ik heb hier al heel lang niet gepost. Toen we het medisch traject in gingen had ik behoefte aan wat afstand. Ik zag dat ik hier nog steeds in het lijstje sta, maar.....

Ik heb vorige week een positieve test geplast, ik mag er dus uit :D

Iedereen succes hierzo.
Te gek! Gefeliciteerd! *O*
pi_102353947
Gefeliciteerd Thistleweed! Komt er ook even tussen neus en lippen door! *O* *O*
  zondag 25 september 2011 @ 10:37:41 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102353996
Thistleweed van harte!! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_102354628
Gefeliciteerd Thistleweed!
  zondag 25 september 2011 @ 11:12:31 #289
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_102354635
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:06 schreef Vitapientje het volgende:
frummel, als je probeert zwanger te worden kan je beter niet teveel lijnen. Het kan je hormoonhuishouding in de war gooien en je hebt wat vet op je botten nodig. Daarnaast is sonja niet de manier om af te vallen. Het sonja bakker-dieet kan meer fout dan goed doen aan je lijf. Als je echt wat kilo's kwijt wilt en zwanger wil worden, kan je dat het best onder begeleiding doen.

Hier is vannacht mijn menstruatie echt doorgebroken,kortom; dag 1 van de nieuwe cyclus is een feit!
Ik doe het ook niet heel streng, maar het is voor mij een richtlijn in de variatie van eten en drinken. Juist omdat ik nu even niet zwanger wil worden ivm mijn trouwen, leek het me handig nu wat kg af te vallen. Zodra we er weer voor gaan, komt dieet hier niet meer ter sprake ;)

Nieuwe cyclus, nieuwe kans voor jou!
pi_102354647
Thistleweed gefeliciteerd! *O*
  zondag 25 september 2011 @ 12:04:14 #291
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102355791
Thislteweed, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_102355827
Proficiat Thistleweed!! *O*
pi_102356227
Gefeliciteerd Thistleweed! Van harte!
pi_102356901
Allemaal super bedankt voor de felicitaties, ben er lang bang voor geweest hier nooit te kunnen posten dat ik eindelijk twee streepjes heb. :D
pi_102357030
Thistleweed, ik heb helemaal over je post heen gelezen. Gefeliciteerd!!!
pi_102360416
Thistleweed gefeliciteerd!!
pi_102371683
Gefeli Thistleweed! :)

Kan iemand die OP bijwerken, want de NOD lijst klopt volgens mij voor geen meter :P
  zondag 25 september 2011 @ 20:04:56 #298
190853 RockabeIIa
pi_102371805
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:02 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeli Thistleweed! :)

Kan iemand die OP bijwerken, want de NOD lijst klopt volgens mij voor geen meter :P
Ik heb nog geen dikgedrukte teksten gezien. Jij wel?
  † In Memoriam † zondag 25 september 2011 @ 20:08:35 #299
309370 Nanadu
pi_102372013
Thistleweed gefeliciteerd!!!!!!

Ik vind het toch wel knap van iedereen die er relax in staat om zwanger te worden, lijkt mij zoveel rust geven. Ik heb mij van tevoren ook voorgenomen om er rustig in te staan, helemaal omdat ik al een dochter heb. Helaas lukt dit mij toch niet zo goed. Ik ben er toch meer mee bezig dan ik dacht. Het overheerst niet mijn leven, maar ik wil zo graag weer zwanger zijn :o Ik zit nu op dag 12 van mijn cyclus, dus de klusperiode komt eraan. We zullen ons best dus maar weer doen :P

Ik hoop op veel streepjes deze maand vooral voor LB en Papillion en natuurlijk ook voor de anderen.
pi_102372063
da's de eerste die ik zo zie:

nieuwe NOD is 25 oktober.

Wachten op het tweede streepje deel 201

Lijnloos staat volgens mij on hold? En Skoapje weet ik niet, ze is iig niet zwanger....
  zondag 25 september 2011 @ 20:26:15 #301
190853 RockabeIIa
pi_102373012
Sopho had ik al aangepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')