abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102013371
Bij een koperspiraal blijft je eigen cyclus doorlopen. Doordat er geen hormoon zit. Het koper irriteert je baarmoederslijmvlies en beschadigt sperma en een eventuele vrucht. Bij mij is hij 3 dagen na mijn menstruatie eruit gegaan en daarna heb ik 3 dagen lichte bloedingen gehad. Maar buiten dat ben je direct vruchtbaar.

Milka, heb je inderdaad geen andere signalen? Ik voel hem ook altijd heel goed. Druk op mijn buik en de allerergste kramp in uuh, andere lichaamsdelen :) En dan heerlijk 3 dagen lang.
pi_102015442
Ik voel mijn eisprong ook altijd, een pijn in de linker-of rechterkant van mijn buik.
Maar voel nog niks, terwijl ik vorige maand de 14e of 15e mijn eisprong had.

Uitgerekend nu is ie later! Nu we volgende maand gaan beginnen en ik niet kan wachten
;)

Oh wacht... :')

[ Bericht 16% gewijzigd door StrawberryChocolateDip op 16-09-2011 16:17:48 ]
pi_102015582
Ik zou trouwens nog terugkomen op Fertility Food. Hier een paar tips aan voedingsstoffen waar je extra behoefte aan hebt als je zwanger wilt worden of al zwanger bent:
• IJzer (+/- 70 mg per dag). Zit voornamelijk in groenten (Spinazie en andere groene bladgroenten) en bonen

• Foliumzuur (400 mg per dag, maar dat wisten we al). Zit voornamelijk in sinaasappelen, citrusvruchten, aardbeien, granen, groene bladgroenten, bonen
- Vet uit volle melk producten en mono- en meervoudig onverzadigde vetzuren. Dus volle melk, noten (cashewnoten en amandelen), vette, koudwater vis (niet teveel ivm metalen),
- Koolhydraten (complexe, zoals volkoren granen, bruine rijst etc)
-Zink, maar daar heb je bijna nooit een tekort aan. Zitten in mosselen, sinazie en pompoenzaden.
- Anti-oxidanten. Vind je voornamelijk in donker/fel gekleurd fruit en groente. Zwarte bessen zijn bommetjes vol anti-oxidanten, tomaten (vooral tomatenketchup of tomaten met olie)
- Eiwitten, zit in bonen, pinda's en andere noten.
- Vitamine B (naast foliumzuur) Zit in linzen, bonen, melk, eieren.

Wat je moet laten staan:
- Transvetten (vast vet, koekjes, chips etc)
- Soja
- Caffeïne
- Alcohol
- Vitamine A
- Vlees (met mate, geldt vooral voor rood vlees. niet voor mannen!)

En waar je ook rekening mee moet houden:
- Eet zoveel mogelijk groente en fruit
- Eet niets voorvepakt, dus geen kant en klaar producenten, maar ook geen voorverpakte sla of vis
- Eet biologisch (ivm pesticiden en antibiotica)
- Kijk uit met vis, maar neem liever visolie

Maar dat betekent niet vies eten (ik kan het weten, ik at al zo voordat we een kindje wilden)Koop lekker seizoensproducten, eet lekker chocola en ijs (ja, het mag!) maak smoothies, salades met Avocado. Grapefruitsap (vers) is super goed voor de baarmoeder. En, hoewel ik ijs en salades noem, eet vooral producten op kamertemperatuur of warm. Warm voedsel (ook "warme" kruiden, zoals kaneel) zorgen voor een optimaal "klimaat".

Nog één aanvulling: het mediterane dieet schijnt voor vrouwen gezond te zijn, terwijl Hollandse pot beter is voor mannen. Dus dames: tomaatjes, courgettes, bonen, olijven, salade, pasta (volkoren!) en lots and lots olijfolie.

Nog een aanvulling: op de website http://www.conceiveonline.com/ staan nog meer tips

[ Bericht 9% gewijzigd door Vitapientje op 16-09-2011 14:05:40 ]
pi_102021178
Bedankt voor de tips, vitapientje :)
pi_102028634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 13:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Ik voel mijn eisprong ook altijd, een pijn in de linker-of rechterkant van mijn buik.
Maar voel nog niks, terwijl ik vorige maand de 14e of 15e mijn eisprong had.

Uitgerekend nu is ie later! Nu we volgende maand gaan beginnen en ik niet kan wachten
;)

Oh wacht... :')
:D
pi_102035251
Nou, ik heb getest en tadadadaaaa negatief. Helaas, maar nog geen symptomen dat ik ongeteld ga worden. Zucht!
pi_102037476
Sjongejonge sopho -O- Dommage.

So much voor streepjesregen ;(
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:49:27 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102038542
Nou dames, is covie de enige gelukkige deze maand? Nog gefeliciteerd covie! ^O^

En hier en daar nog wat spannende momentjes begrijp ik...! Ik duim :Y
Vitapientje, wel even goed om die lijst weer eens door te nemen ja, niet alleen om zwanger te worden, maar sowieso wel gezond natuurlijk! Eén puntje, kaneel is iets dat je vooral niet in grote hoeveelheden moet nuttigen als je zwanger kan zijn. Maargoed, ik neem aan dat dat niet om af en toe een snufje door een kop warme chocola gaat ofzo c_/

Hier is het nog een paar daagjes afwachten.... en ik moet me weer hard inhouden om alle borrels in mn buik niet als signalen te zien :') het is ook elke maand hetzelfde....

[ Bericht 14% gewijzigd door LadyBlack op 16-09-2011 22:56:29 ]
pi_102046695
Streepjesregen :N Jaantje en Mangostine, balen zeg!

En Sopho, shit hoor! Maar geen bloed is ook nog goed toch, dus wie weet!!

LB :* ! Wat hoop ik toch voor je dat je geduld nu eindelijk eens beloond gaat worden zeg!

Bij mij lijkt het deze maand niets te worden... :'( Gisterenavond al weer wat bloed bij afvegen, en vanmorgen wat meer. Ik weet het eigenlijk even niet meer... bah! :'(
Mijn grafiek van FF ziet er eigenlijk wel altijd goed uit (Zie spoiler).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102048027
Stomme cyclus ook. Al ziet die van jou er idd netjes uit labelloo.

Mijn vriend maakte vanochtend grapjes in de sfeer van "en hoe ver ben je nu", niet flauw bedoeld hoor, maar ik werd er toch een beetje verdrietig van. Hier nog steeds geen klachten, of ook weer wel, maar iig geen }) . En mijn lichaam voelde raar, de afgelopen 3 weken. Dus dan maak ik me alweer zorgen of er niet iets anders aan de hand is.
Dus Frummel, ik weet hoe je je voelt. :*
Vandaag dag 35.

/dagboek
pi_102048134
Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Het is helaas soms rete spannend. Laat jezelf af en toe gewoon lekker verwennen door je lief.

Ik sluit gewoon even lekker aan in het dagboek posten en ga straks een flinke reep chocola opeten ;)
Hier namelijk al weer 'n cyclus die nergens op lijkt. 41 dagen en het begin van de week een negatieve test. Net voor de 31 dagen enorm het idee dat de }) moest komen, maar die is gewoon weggebleven :S
pi_102048183
41 dagen!! Dat is toch niet meer leuk.
Laat staan als ie dan eindelijk doorkomt, hell :X
pi_102048324
Afgelopen jaar al een paar keer een veel langere cyclus gehad, een pretje is het iig niet :( . Overigens komt het ook heerlijk samen met de "mijlpaal" van 'n jaar bezig zijn. Top maand dus.
pi_102048343
Jeetje wat loopt het raar allemaal! Helemaal niet de berichtjes waarop ik had gehoopt..
pi_102048654
Wat balen dat er geen streepjesregen was gisteren :* .
Vitapientje voor jou nog even in de duimmodus.
pi_102051286
Wat balen Papillion! Bah, dit zijn inderdaad niet de berichten waar we op hoopten!
pi_102055202
jammer, dit zijn niet de berichten waar we allemaal op hoopten ..

Succes dames :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_102057797
Ik heb het weekend ook niet afgewacht en ben op aanraden van mijn zus toch maar gaan testen. maar nee, een duidelijke: NIET zwanger. Helaas. Nu nog ff wachten op manlief om het te vertellen en dan mijn zus/ouders maar ff inlichten dat ze nog een maandje moeten wachten ;)

Misschien is dit niet de streepjesregen, maar de maand van de lange cyclus?

Eén voordeel: ik hoef me niet druk te maken over mijn foliumzuur en ik mag mezelf vanavond trakteren op een wijntje ;)

En voor Papillon een kado: een groot hart voor onder je riem! Een jaar kan heel lang duren door zoiets...

@LadyBlack, alles met mate he, dus ook kaneel :)
pi_102059670
Jammer vitapientje, geniet vanavond lekker van je wijntje!
En bedankt (ook anderen) voor je opbeurende woorden :)
pi_102060351
Alle dames een dikke knuffel! Volgende maand komen de streepjes hopelijk wel. Dan jubelen we keihard!
pi_102060928
Klinkt als een goed plan Sopho!
pi_102061732
En ik neem vanavond dan geen drankje, maar wel een toastje brie!
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2011 @ 19:18:16 #48
309370 Nanadu
pi_102063868
Kom ik even kijken of er een streepjesregen is aangebroken, zie ik alleen negatieve uitslagen. Dat is balen :{ , op naar de volgende ronde dan.

Ik kom weer een beetje terug op de wereld. De buikgriep lijkt eindelijk op zijn retour, alleen nog last van diarree ;( :o Heb eigenlijk ook niet echt stil gestaan bij mijn ongesteldheid, maar bedacht mij vandaag dat ik nu 4 dagen ongesteld ben en dat is beter dan de vorige ronde (toen was ik maar 2 dagen ongesteld). Het lijkt dus wel dat het weer een beetje normaal wordt, ook met een cyclus van 29 dagen. Ik ga mij deze ronde maar eens wagen aan de ovulatietesten, iemand nog een idee voor goedkope en duidelijke testen? Moet denk ik namelijk wel meerdere dagen testen aangezien mijn eerste cyclus 36 dagen was en nu 29 dagen.
pi_102064252
Covie, gefeliciteerd!!
Voor alle andere meiden, balen!!

Ik ben weer terug van vakantie. Daar zou ik mijn vruchtbare dagen hebben, maar ik verwacht er niks van. Ben afgelopen maandagavond ziek geworden, voedselvergiftiging :( Het ging een paar dagen wat beter, maar voel me nu alleen maar weer beroerder. Maandag maar even langs de huisarts.
Vruchtbare dagen dus ook niet optimaal benut, plus goed ziek zijn. Ik zou het heel raar vinden als het nu wel gelukt zou zijn.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_102065227
Papillion, ook al zo'n lange cyclus opeens -O- Sterkte! Een jaar alweer...

Sopho, vitapientje en labelloo, ook een teleurstelling voor jullie, wat jammer :*

Coco, heeft t al doorgezet?

LB, voor jou ga ik de komende dagen extra hard in duimstand. Stom hè, hoe je lichaam je toch iedere keer weer in de war kan brengen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')