Heel stom, maar hoeveel ik hier ook meelees en meeleef jaloers op anderen kan ik niet zijn. Je merkt hier gewoon dat eigenlijk iedereen het gewoon graag wil en daarom gun ik het iedereen ook zo enorm. Ook door het lezen in z&g zie ik dat hier (snel) verdwijnen alleen maar een nieuwe (welliswaar meestal mooie) periode geeft waarin ook veel spanning zit en helaas niet altijd alles goed gaat. Ik vind het hier vooral fijn hoe ik en anderen juist even steun aan elkaar kunnen vinden en ik ben blij als anderen gaan omdat het toch een beetje als iets van mijzelf voelt.
Jaloers in het echte leven op snel zwanger wordende mensen ben ik overigens enorm. Zie in de buurt verschillende mensen zwanger worden en focus onbewust heel erg op dingen waarom ik het ze niet zou gunnen. Het is zo erg dat ik mezelf daarin ook gewoon heel gemeen en onredelijk vind. Daar is het ook gewoon dat je de "negatieve" kant vaak niet ziet. Ik weet niet hoelang ze bezig zijn geweest om zwanger te worden of wat voor problemen er wel niet bij komen kijken.
Oktober zwangerschapsmaand klinkt wel heel goed, 't word 's avonds weer optijd donker en dus genoeg tijd om gezellig te klussen tijdens onze ei(er)sprong

. ik ga natuurlijk ook gewoon mee naar het volgende topic

Sethiwe, de kans is natuurlijk klein, maar je zou niet de 1e zijn die direct zwanger is. Je zou helaas ook niet de eerste zijn waarbij het 'n tijdje duurt voordat alles op gang komt. En direct testen, tsja zoals ik altijd al vind doe wat je zelf het fijnste vind. Maar imo is er niets mis met elke maand testen, het kan je ook dat beetje rust geven dat je weet dat het niet is gelukt dat je cyclus spontaan komt. Ik ben er "fan" van geworden 'n set tests te kopen met 'n reep chocolade, als het nieuws tegen valt dan heb ik iig wat om me te verwennen.
Het klussen tijdens de klusdagen bevalt me eigenlijk nog gewoon heel goed, het voelt nog steeds als speciaal als we weten dat we bezig zijn voor wellicht wat meer. Zelfs als het er eventjes snel tussendoor moet. Als we niet kunnen klussen om wat voor reden dan ook, dan voelde dat helaas wel als een flinke teleurstelling.
@LB, ik/we hebben wel al het eea zitten denken deze maand over 'n eventuele volgende stap. Vooralsnog hebben we iig het idee dat we 'n paar maanden wellicht niet helemaal kunnen / mogen meetellen ook door de soms lange cyclussen. Op het moment lukt het me iig vrij duidelijk met een ovulatietest een streep in beeld te krijgen en gericht te klussen, daarmee zou iig de kans nu groter moeten zijn om raak te schieten. Wat ik daarnaast wel ga doen is nu ook tempen. Kijken of er 'n reden is dat soms mijn cyclus zolang duurt, wie weet wijst het wel ergens op of juist helemaal nergens. Nu even heel nuchter gezegd, maar wie weet hoe ik op het einde van de maand weer over denk, hebben we afgesproken dit jaar gewoon zo af te maken. Enkel dus wel tempen en verder nergens druk om maken. In januari willen, als het nodig is, eens naar de ha gaan. Het voordeel is sowieso dat we dan van een paar maanden temp lijsten kunnen laten zien. Dus dan hoeven we daar ook niet op te wachten.