abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101969167
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:29 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat laatste ja. In zo'n systeem kan de overheid de stijgende kosten compenseren, bijvoorbeeld door de HRA af te schaffen, of het geld voor prestigeproject/kontkusprojecten zoals de JSF en onze bijdrage aan de Amerikaanse oorlogen erheen te sluizen.
Vreemde definitie van goedkoper hou jij erop na. Wat heeft dat dan met het buitenland te maken waar je eerst naar verwees?
  donderdag 15 september 2011 @ 10:32:53 #102
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_101969181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De kosten voor de ontwikkeling van nieuwe behandelmethoden en medicijnen is de laatste jaren ook heel erg gestegen. Die kosten moeten ook terug verdiend worden, de prijzen voor het gebruik van deze methoden zullen dus erg duur uitvallen
Klopt, misschien moeten we wel minder onderzoek doen. Miljoenen euro's naar een of andere zeldzame ziekte waar 1 op de 10 miljoen mensen last van heeft, lekker laten zitten.

Sowieso geven we in Nederland veel te veel geld uit aan dingen die imho lang niet nodig zijn. We willen allemaal superstrak asfalt, maar dat kost een hoop geld. We willen allemaal een supergoed elektriciteitsnet met weinig uitval, maar ook dat kost miljoenen. Misschien moeten we met wat minder genoegen nemen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:33:56 #103
65252 Bart
pi_101969199
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:29 schreef Re het volgende:

[..]

Oplossing daarvoor is dat men gewoon naar ratio betaald, zolang ze mij maar behandelen met state of the art kan de rest met de generieke zooi worden behandeld
Probleem is dan weer dat als maar weinig mensen zo'n state-of-the-art-verzekering nemen, dat de paar mensen die het wel willen echt absurde bedragen moeten gaan betalen om de hoge kosten te kunnen dekken...
  donderdag 15 september 2011 @ 10:34:01 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101969203
Als ons verzekeringsstelsel werkelijk particulier en privaat was zou een Single man die ondernemer is heel weinig premie betalen (deed ik voordat dit werd ingevoerd) en een gezin met kinderen die sporten veel meer.
Ik zou graag zien dat mensen die de kosten veroorzaken meer premies betalen en de mensen die statistisch gezien weinig kosten veroorzaken minder premies zouden betalen. Dat werkt bij de verzekering van mijn auto zo, dus waarom niet bij ziektekosten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101969246
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Probleem is dan weer dat als maar weinig mensen zo'n state-of-the-art-verzekering nemen, dat de paar mensen die het wel willen echt absurde bedragen moeten gaan betalen om de hoge kosten te kunnen dekken...
Is dat een probleem dan? Misschien is dat ook wel een indicatie dat sommige state of the art behandeltechnieken duurder zijn dan we ons redelijkerwijs als samenleving kunnen veroorloven.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:36:54 #106
65252 Bart
pi_101969262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ons verzekeringsstelsel werkelijk particulier en privaat was zou een Single man die ondernemer is heel weinig premie betalen (deed ik voordat dit werd ingevoerd) en een gezin met kinderen die sporten veel meer.
Ik zou graag zien dat mensen die de kosten veroorzaken meer premies betalen en de mensen die statistisch gezien weinig kosten veroorzaken minder premies zouden betalen. Dat werkt bij de verzekering van mijn auto zo, dus waarom niet bij ziektekosten.
Met autoverzekeringen betaal je meer als je zelf verantwoordelijk bent voor je schades. Maar het is nogal oneerlijk om mensen met kanker maar ff flink meer te laten betalen he? Kunnen ze over het algemeen weinig aan doen.
pi_101969267
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:32 schreef Bart het volgende:

[..]

Klopt, misschien moeten we wel minder onderzoek doen. Miljoenen euro's naar een of andere zeldzame ziekte waar 1 op de 10 miljoen mensen last van heeft, lekker laten zitten.

Sowieso geven we in Nederland veel te veel geld uit aan dingen die imho lang niet nodig zijn. We willen allemaal superstrak asfalt, maar dat kost een hoop geld. We willen allemaal een supergoed elektriciteitsnet met weinig uitval, maar ook dat kost miljoenen. Misschien moeten we met wat minder genoegen nemen?
Het gaat dan niet om de zeldzame ziektes, daar word al erg weinig onderzoek naar gedaan simpelweg omdat het niet rendabel is.
Maar ga eens kijken naar de nieuwe behandelmethoden voor verschillende soorten kanker, die zijn echt schrikbarend duur. Ook aan de meeste biotech geneesmiddelen hangen behoorlijke prijskaartjes.
Dus dan kom je uit op de vraag: Hoeveel is een mensenleven waard?
Gezien het aantal mensen op de aarde zou je tot de conclusie kunnen komen dat het met die waarde wel mee valt, totdat het jezelf of iemand in de eigen kring betreft, dan houden mensen er heel andere waarden op na.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:37:26 #108
65252 Bart
pi_101969275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:36 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is dat een probleem dan? Misschien is dat ook wel een indicatie dat sommige state of the art behandeltechnieken duurder zijn dan we ons redelijkerwijs als samenleving kunnen veroorloven.
Daar heb je zeker een punt!
pi_101969311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:32 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Vreemde definitie van goedkoper hou jij erop na. Wat heeft dat dan met het buitenland te maken waar je eerst naar verwees?
Ik bedacht me dat het eigenlijk niet nodig is om het in het buitenland te zoeken. Maar volgens mij hebben diverse landen zo'n systeem waarbij de overheid veel meer betaalt, bv. Zweden.

In de VS hebben ze trouwens overwogen om het Nederlandse systeem zoals ingevoerd in 2006 over te nemen, maar dat hebben ze toch maar niet gedaan omdat o.a. dit systeem ervoor zorgde dat de premies jaarlijks toch steeds fors stegen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 15 september 2011 @ 10:38:50 #110
45206 Pietverdriet
pi_101969312
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Met autoverzekeringen betaal je meer als je zelf verantwoordelijk bent voor je schades. Maar het is nogal oneerlijk om mensen met kanker maar ff flink meer te laten betalen he? Kunnen ze over het algemeen weinig aan doen.
Ik vind dat Rokers meer premie mogen betalen.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:38:54 #111
65252 Bart
pi_101969315
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het gaat dan niet om de zeldzame ziektes, daar word al erg weinig onderzoek naar gedaan simpelweg omdat het niet rendabel is.
Maar ga eens kijken naar de nieuwe behandelmethoden voor verschillende soorten kanker, die zijn echt schrikbarend duur. Ook aan de meeste biotech geneesmiddelen hangen behoorlijke prijskaartjes.
Dus dan kom je uit op de vraag: Hoeveel is een mensenleven waard?
Gezien het aantal mensen op de aarde zou je tot de conclusie kunnen komen dat het met die waarde wel mee valt, totdat het jezelf of iemand in de eigen kring betreft, dan houden mensen er heel andere waarden op na.
Klopt, op die vraag komen dit soort discussies altijd uit :).
  donderdag 15 september 2011 @ 10:39:47 #112
65252 Bart
pi_101969338
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wederom: ten eerste is het niet te controleren, ten tweede discrimineer je zo tussen rokers en drinkers, en tussen rokers en junks, om maar wat te noemen. Dus moet je meer 'uitzonderingen' maken. En dat wordt uiteindelijk alleen maar duurder...
  donderdag 15 september 2011 @ 10:40:53 #113
65252 Bart
pi_101969363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:38 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik bedacht me dat het eigenlijk niet nodig is om het in het buitenland te zoeken. Maar volgens mij hebben diverse landen zo'n systeem waarbij de overheid veel meer betaalt, bv. Zweden.
En waar betaalt de overheid dat van? Precies, van het geld dat ze via belastingen binnen krijgen. Kosten worden niet lager als iemand anders ze betaalt, uiteindelijk betaal je het nog steeds zelf.
pi_101969391
quote:

[..]

Waarom? Het is bewezen dat rokers goedkoper zijn voor de zorg. En ze betalen ook nog eens hun hele leven extra belastingen en maken minder aanspraak op AOW en pensioen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_101969417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Je betaalt ook een hele smak geld aan je autoverzekering zonder ooit brokken te maken.
Of aan je opstal, je inboedel enz.....
Die premies zijn echter niet zo belachelijk hoog als de zorgpremie. Ik krijg geen zorgtoeslag (opgezegd omdat ik toch ieder jaar terug moest betalen), bezoek twee keer per jaar de tandarts en bezoek incidenteel (eens in de 7 jaar ofzo) de huisarts, er is in mijn optiek geen enkele grond om mij vanaf volgend jaar bijv. 200 à 250 euro zorgpremie te gaan laten betalen.

We hebben ons zelf lelijk in de voet geschoten met de gestegen levensverwachting...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_101969469
quote:

[..]

Je rekent jezelf al in het goedkope groepje, maar voor je het weet komt men tot de conclusie dat homo's procentueel een groter risico op hiv hebben. En die cocktails zijn duur, dus daar gaat je premie..
  donderdag 15 september 2011 @ 10:45:10 #117
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_101969502
Ach ze kunnen het niet leuker maken.
Kreeg deze maand nog een brief over mijn zorgtoeslag van 2010, of ik even de helft terug wilde betalen.
Leuk hoor die automatische toekenning, maar zelfs al geef je halverwege het jaar door dat je een nieuwe baan hebt, nog kunnen ze het niet goed verwerken.

Premies omhoog, zorgtoeslag weg. En voor wat? Voor een paar tientjes bruto per jaar meer die netto niet eens merkbaar zijn door alle inhoudingen op je loonstrook.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:45:37 #118
3542 Gia
User under construction
pi_101969518
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:38 schreef Bart het volgende:

Klopt, op die vraag komen dit soort discussies altijd uit :).
Inderdaad. Zodra men zelf iets mankeert, dan is het allemaal heel terecht dat iedereen meebetaalt.

Mensen zonder kinderen betalen mee aan de kinderbijslag, aan de kinderopvang, kosten voor scholing enz......

Het is hier nu eenmaal niet ieder voor zich. Maar er mag wmb wel meer naar draagkracht gerekend worden. En dat kan heel simpel door al die volksverzekeringen af te schaffen en te bekostigen vanuit de belasting. Gaat het percentage belasting omhoog, voor iedereen, maar heb je geen premies meer die van je loon worden ingehouden. Wat je dan netto krijgt, is ook wat je netto hebt.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:46:20 #119
45206 Pietverdriet
pi_101969544
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom? Het is bewezen dat rokers goedkoper zijn voor de zorg. En ze betalen ook nog eens hun hele leven extra belastingen en maken minder aanspraak op AOW en pensioen.
We hebben het over ziektekosten premies, niet over AOW en pensioen,
  donderdag 15 september 2011 @ 10:46:41 #120
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101969551
Het wordt hoog tijd om eens wat kritischer te kijken naar:
-a. de kosten van behandelingen
-b. de noodzaak van behandelingen

En voor hoogbejaarden niet proberen koste wat kost ze zo lang mogelijk in leven te houden? Newsflash: ze gaan dood, 100% zeker, allemaal! Voor die tijd een waardig bestaan: prima! De laatste tijd als kastplantje leven tegen hele hoge kosten: doe dat nou niet...
censuur :O
pi_101969572
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:44 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je rekent jezelf al in het goedkope groepje, maar voor je het weet komt men tot de conclusie dat homo's procentueel een groter risico op hiv hebben. En die cocktails zijn duur, dus daar gaat je premie..
Plus dat hij een mening heeft die gebaseerd is op veronderstellingen en onderbuikgevoelens zonder enig bewijs. Het zou juist andersom moeten zijn. Rokers zouden een korting op hun zorg premie moeten krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

het ging mij ook om de ziektekosten, maar bij dat betreffende onderzoek zijn extra belastingen, AOW en pensioenen nog buiten beschouwing gelaten.

Bewijs:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)okers-goedkoper.html
pi_101969591
Ik denk maar dat in naar Scandinavie ga ofzo... Daar is het 50% belasting... het gaat meteen al weg, merk je toch minder op de een of andere manier.

Persoonlijk vind ik het erg irritant dat ik pas net sinds een paar jaar echt begin op de arbeidsmarkt... meteen alle toeslagen kan inleveren, en terugbetalen van vorig jaar, want ik kom erboven... moeite heb met verhuizen want er komt net teveel binnen voor sociale huurwoningen en te weinig voor hypotheek. Ik toch wel graag een eengezinshuisje wil, zodat het gezin kan uitbreiden (is wel weer handig voor later als alle vergrijzing er niet meer is... en ze dringend werknemers zoeken).
En ik wil ook wel eens iets leuks doen ofzo (vast veeeeeeeeeel meer mensen), maarja.. daar is niet echt geld voor.
Ik ben blij dat ik niet ziek ben o.i.d. mijn 'problemen' zijn nog wel de minste.

Wel denk ik er sterk over om maar minder te gaan werken... zodat er weer toeslagen komen en we sociaal kunnen (blijven) huren. Dan heb ik er in ieder geval minder stress van... (meer werken mag ook, maar die banen tja... waar zijn die?)
pi_101969605
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:40 schreef Bart het volgende:

[..]

En waar betaalt de overheid dat van? Precies, van het geld dat ze via belastingen binnen krijgen. Kosten worden niet lager als iemand anders ze betaalt, uiteindelijk betaal je het nog steeds zelf.
Ja, maar de overheid kan in haar budget schuiven. Geen geld voor oorlogen en de JSF en andere zaken waar de mensen minder op zitten te wachten dan op betaalbare gezondheidszorg. De HRA afschaffen zodat mensen met een hoog inkomen niet langer door de overheid gesubsidieerd een huis kunnen kopen terwijl Jan Modaal en lager opgezadeld wordt met onbetaalbare zorgpremies.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_101969613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:30 schreef Siyara het volgende:
Buk maar jongens, laat hem er maar zachtjes inglijden. Straks 250 euro zorgpremie per maand, is toch niet normaal meer...
En maar afgeven op de zorg in amerika. Daar betalen ze ook rond de 200 - 250 euro per maand MAAR betalen ze véél minder belastingen (geen tot max 30% inkomsten belasting, energie en wonen kost daar geen kloot, auto's kennen geen BPM etc etc om maar even wat te noemen)
Nog even en we zitten op hetzelfde niveau als amerika met een veel slechtere dienstverlening en ook nog eens torenhoge belastingen op de rest :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101969618
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan nog zijn ze goedkoper. De meeste krijgen kanker en zijn na een maand of 6 gewoon dood. Die behandeling kost niet eens zo heel veel, het zijn juist de ouderen die maar niet dood willen die heel veel kosten.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:50:07 #126
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_101969641
Waarom niet terug naar het oude stelsel, het is verkeerd gegaan sinds die ene gast eraan is gaan kloten.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 15 september 2011 @ 10:50:21 #127
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101969649
quote:

[..]

Of je kanker krijgt of niet heeft met heel veel kankers met je levensstijl te maken.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:50:50 #128
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101969663
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:50 schreef Killaht het volgende:
Waarom niet terug naar het oude stelsel, het is verkeerd gegaan sinds die ene gast eraan is gaan kloten.
Denken dat daar de stijgende zorgkosten vandaan komen :')
  donderdag 15 september 2011 @ 10:52:29 #129
45206 Pietverdriet
pi_101969709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dan nog zijn ze goedkoper. De meeste krijgen kanker en zijn na een maand of 6 gewoon dood. Die behandeling kost niet eens zo heel veel, het zijn juist de ouderen die maar niet dood willen die heel veel kosten.
Maar je snapt het principe van risico en kosten? Mensen die veel kosten veroorzaken meer premie te laten betalen?
  donderdag 15 september 2011 @ 10:52:57 #130
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101969721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:49 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ja, maar de overheid kan in haar budget schuiven. Geen geld voor oorlogen en de JSF en andere zaken waar de mensen minder op zitten te wachten dan op betaalbare gezondheidszorg. De HRA afschaffen zodat mensen met een hoog inkomen niet langer door de overheid gesubsidieerd een huis kunnen kopen terwijl Jan Modaal en lager opgezadeld wordt met onbetaalbare zorgpremies.
Ah de aloude "laat de rijken het maar betalen" oplossing.

Anders knal je de belasting gewoon naar 100%. Die 48% die ze nu zelf mogen houden is allemaal maar subsidie.
pi_101969732
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:50 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Of je kanker krijgt of niet heeft met heel veel kankers met je levensstijl te maken.
Nee. De meeste kankers is gewoon pech hebben als je het krijgt. Enige echt duidelijke uitzondering daarop is longkanker.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:53:52 #132
45206 Pietverdriet
pi_101969752
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee. De meeste kankers is gewoon pech hebben als je het krijgt. Enige echt duidelijke uitzondering daarop is longkanker.
Vertel.
pi_101969753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Je betaalt ook een hele smak geld aan je autoverzekering zonder ooit brokken te maken.
Of aan je opstal, je inboedel enz.....
Bij de autoverzekering kan je in elk geval nog kiezen om hem niet te nemen door gewoon geen auto te rijden en als je een auto hebt kan je bij tig verzekeringsmaatschappijen terecht met zeer uiteenlopende prijzen (ik betaal bv maar 17 euro per maand voor een WA dekking terwijl ik bij een andere maatschappij voor dezelfde dekking meer dan 40 euro betaalde). Bij de zorg kan dat niet, alles is bijna even duur en er zijn maar een handvol verzekeraars :r
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 15 september 2011 @ 10:54:29 #134
65252 Bart
pi_101969765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En maar afgeven op de zorg in amerika. Daar betalen ze ook rond de 200 - 250 euro per maand MAAR betalen ze véél minder belastingen (geen tot max 30% inkomsten belasting, energie en wonen kost daar geen kloot, auto's kennen geen BPM etc etc om maar even wat te noemen)
Nog even en we zitten op hetzelfde niveau als amerika met een veel slechtere dienstverlening en ook nog eens torenhoge belastingen op de rest :r
En hoe betaalt de Amerikaanse overheid dat ook alweer? Oh ja, met een staatsschuld waarvan de rente al hoger is dan het BNP van een gemiddeld land in Afrika :').
  donderdag 15 september 2011 @ 10:55:54 #135
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101969799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Huidkanker, slokdarmkanker, longkanker, leverkanker, maagkanker.
pi_101969817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar je snapt het principe van risico en kosten? Mensen die veel kosten veroorzaken meer premie te laten betalen?
Ja dat prinicipe snap ik. Alleen is het totaal nuteloos in deze discussie omdat er geen controle mechaniek bestaat om dit te meten. Iemand die oud wordt kost uiteindelijk heel veel maar op 20 jarige leeftijd is het nu nog niet te voorspellen hoe oud iemand wordt (dit is niet helemaal waar omdat van de meeste mensen je vrij nauwkeurig kunt vaststellen op welke datum ze ongeveer zullen overlijden mochten ze rare ziektes krijgen, hoe vervelend ook dit is namelijk in je genen vastgelegd).
pi_101969838
quote:

[..]

Maar dan ook bijna geen pensioen premies en minder aow afdracht.

Ow nee zo werkt het natuurlijk weer niet. :D

In vind dat we veel meer doctoren moeten opleiden en heel snel dat gezever van maatschappen moeten afschaffen waardoor specialisten zoveel zouden moeten verdienen.

Dan zijn we er nog lang niet ook zal er idd gekeken moeten worden tot hoever we gaan in de gezondheidszorg en de dekkingen van de verzekeringen.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:57:05 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101969845
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:54 schreef Bart het volgende:

[..]

En hoe betaalt de Amerikaanse overheid dat ook alweer? Oh ja, met een staatsschuld waarvan de rente al hoger is dan het BNP van een gemiddeld land in Afrika :').
Die staatsschuld is per inwoner niet veel hoger dan die in Nederland...
censuur :O
  donderdag 15 september 2011 @ 10:57:12 #139
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101969847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Bij de autoverzekering kan je in elk geval nog kiezen om hem niet te nemen door gewoon geen auto te rijden en als je een auto hebt kan je bij tig verzekeringsmaatschappijen terecht met zeer uiteenlopende prijzen (ik betaal bv maar 17 euro per maand voor een WA dekking terwijl ik bij een andere maatschappij voor dezelfde dekking meer dan 40 euro betaalde). Bij de zorg kan dat niet, alles is bijna even duur en er zijn maar een handvol verzekeraars :r
Dat komt omdat er geen concurrentie is in de zorg. De budgetten, operaties, etc alles wordt bepaald door vadertje staat.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:58:45 #140
65252 Bart
pi_101969891
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die staatsschuld is per inwoner niet veel hoger dan die in Nederland...
Nog niet nee. Als we het geweldige idee van sommigen hier gaan uitvoeren en de overheid alles laten betalen, dan zal het niet lang duren voordat die staatsschuld per inwoner daadwerkelijk hoger is dan die van de VS :').
pi_101970000
1000 Euro per jaar meer betalen, dat is bijna een verdubbeling hier.. En elke keer als ik iets nodig heb kan ik het nog zelf dokken. Heerlijk.

Ik vond het idee van een hoog eigen risico (10.000 Euro ofzo) wel ok. Het afdekken van het risico dat iemand dat geld niet heeft zou je op kunnen lossen door een bankproduct waarbij het geld geblokkeerd op een rekening staat.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_101970146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:02 schreef Cheiron het volgende:

Ik vond het idee van een hoog eigen risico (10.000 Euro ofzo) wel ok. Het afdekken van het risico dat iemand dat geld niet heeft zou je op kunnen lossen door een bankproduct waarbij het geld geblokkeerd op een rekening staat.
En dan een bankproduct met ook nog eens 10% rente per jaar wat er op komt, dan hoef je ook geen premies meer te betalen. ;)
  donderdag 15 september 2011 @ 11:09:31 #143
3542 Gia
User under construction
pi_101970187
quote:
Dan kun je het eerste jaar de kosten betalen, maar het jaar erop niet.

En denk maar niet dat je nog ergens goedkoop in een ziektekostenverzekering komt als je eenmaal ziek bent.
pi_101970225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]

En denk maar niet dat je nog ergens goedkoop in een ziektekostenverzekering komt als je eenmaal ziek bent.
Zijn er in de huidige situatie dan beperkingen om met je eigen risico te schuiven?
pi_101970400
quote:

[..]

Dan moet je daarna opnieuw inleggen, of overgaan naar een verzekering met een lager eigen risico en hogere maandlasten.
pi_101970441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:09 schreef Sicstus het volgende:
De VVD -en CDA-stemmers in dit topic mogen natuurlijk niet zeuren, die hebben dit immers zelf gewild.
Bij mij valt onder bezuinigen toch echt "minder geld uitgeven" en niet "meer geld binnenharken"
Mijn werkgever ziet me al aankomen met mijn persoonlijke bezuinigingsplan die hij mag bekostigen door mij meer salaris te geven :')!
  donderdag 15 september 2011 @ 11:18:52 #147
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101970442
Fuckers... misschien moet ik de fokknokploeg eens inhuren om m'n benen te laten breken. Dan krijg ik tenminste eens waar voor mijn geld :')
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_101970478
Dat wordt leuk. Het gaat steeds meer lonen om een laag inkomen te hebben. Vooral tussen 30 en 40k ga je er amper op vooruit, doordat je toeslagen afnemen en je te betalen bedragen alleen maar stijgen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:23:17 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_101970546
Amerikaanse toestanden, net nu Amerika na 100 jaar modderen aan een fatsoenlijk zorgstelsel begint...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 15 september 2011 @ 11:24:33 #150
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_101970587
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Dat wordt leuk. Het gaat steeds meer lonen om een laag inkomen te hebben. Vooral tussen 30 en 40k ga je er amper op vooruit, doordat je toeslagen afnemen en je te betalen bedragen alleen maar stijgen.
Iets met verhoudingen enzo... Als jij een laag loon hebt dan hou je ook niets over hoor.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 15 september 2011 @ 11:25:54 #151
3542 Gia
User under construction
pi_101970631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:17 schreef Cheiron het volgende:
Dan moet je daarna opnieuw inleggen, of overgaan naar een verzekering met een lager eigen risico en hogere maandlasten.
Dus, je zet 10 000 weg als verzekering voor het geval je ooit iets overkomt en je betaalt dan jarenlang vrijwel geen premie.
Dan overkomt je iets heel naars wat meteen die 10 000 kost en je blijft daarna je verdere leven geld kosten en kunt niet meer werken. Dus opnieuw 10 000 inleggen is uitgesloten.
Maar je vindt het dan normaal dat je meteen voor hetzelfde bedrag verzekerd kunt worden als anderen al jarenlang betalen en al je kosten vergoed krijgt?
  donderdag 15 september 2011 @ 11:26:00 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_101970635
quote:

[..]

Waarom is het oneerlijk dat iemand die chronisch ziek is en voor tienduizenden euro's per jaar aan zorgkosten maakt, een kleine fractie per maand meer betaald dan iemand die er geen gebruik van maakt.

Waarom is dat oneerlijk?

En waarom is het wel eerlijk dat iemand die meer geld verdient automatisch meer moet betalen aan zorgkosten?

Leg mij dat eens uit

hiermee overigens niet zeggende dat ik tegen een draagkracht principe ben, maar ik ben ook voorstander van de 'de gebruiker betaald'. En dat principe is compleet uit het oog verloren
pi_101970658
quote:
1000 Euro per jaar meer betalen, dat is bijna een verdubbeling hier.. En elke keer als ik iets nodig heb kan ik het nog zelf dokken. Heerlijk.

Ik denk dat je niet begrijp wat zorg nu werkelijk kost. Ik zal je even uit je droom helpen. De totale zorg koste Nederland in 10% van het totale bbp (dat is zo'n 90 miljard euro, oftewel 13000 euro per gezin). Wat denk je dat er gebeurt als de meeste mensen besluiten om dit te nemen? Hoeveel denk je dat de premies dan zullen dalen? Dat zal maar enkele procenten zijn.

Je wilt gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar betaalt uiteindelijk een kwartje.
pi_101970698
Mensen die niet het maximale aan eigen risico op hun zorgverzekering hebben en niet elk jaar overstappen. :')
Death solves all problems: no man, no problem.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:29:35 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_101970734
quote:

[..]

Ik kan er ook heel weinig aan doen dat ik geboren ben met een bovengemiddeld stel hersens en dus ook meer verdien met mijn werk. Maar ik mag wel overal meer voor betalen...
  donderdag 15 september 2011 @ 11:30:15 #156
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_101970753
quote:

[..]

Begrijpelijk, daarom geef mij maar een lage(re) premie, en een hoog eigen risico, huisarts bezoekjes etc betaal ik wel zelf, maar is er een keer echt iets aan de hand dan mag dat wel gedekt worden.
To doom or not to doom
pi_101970760
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan er ook heel weinig aan doen dat ik geboren ben met een bovengemiddeld stel hersens en dus ook meer verdien met mijn werk. Maar ik mag wel overal meer voor betalen...
Wat zeur je dan? Gelijkheid O+
  donderdag 15 september 2011 @ 11:30:54 #158
65252 Bart
pi_101970771
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom is het oneerlijk dat iemand die chronisch ziek is en voor tienduizenden euro's per jaar aan zorgkosten maakt, een kleine fractie per maand meer betaald dan iemand die er geen gebruik van maakt.

Waarom is dat oneerlijk?
Als het een kleine fractie is, dan zet het natuurlijk ook geen zoden aan de dijk he? En het is oneerlijk om mensen meer te laten betalen voor iets wat ze niet in de hand hebben.
quote:
En waarom is het wel eerlijk dat iemand die meer geld verdient automatisch meer moet betalen aan zorgkosten?
Ben ik ook geen voorstander van. Relatief moet iedereen gewoon even veel betalen naar mijn mening.
quote:
Leg mij dat eens uit

hiermee overigens niet zeggende dat ik tegen een draagkracht principe ben, maar ik ben ook voorstander van de 'de gebruiker betaald'. En dat principe is compleet uit het oog verloren
Als je de gebruiker wil laten betalen, dan moet je de hele zorgverzekering afschaffen.
pi_101970778
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel.
Veel kankersoorten zijn erfelijk (bv prostaatkanker en borstkanker) en soms is een kankervorm ook gekomen door bv luchtvervuiling of door te werken met een bepaalde stof waarvan pas jaren later wordt ontdekt dat je er kanker van kan krijgen (asbest bv) , sommige mensen hebben meer aanleg om kanker te krijgen dan anderen. Het ligt echt niet alleen maar aan je levensstijl ... (bij sommige vormen zoals bv longkanker kan het wel veroorzaakt worden door bv veel te roken maar dat hoeft ook niet altijd, ook hier geldt weer: aanleg of gewoon pech of geluk hebben).
pi_101970787
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom is dat oneerlijk?
Misschien omdat de meeste chronisch zieken er zelf helemaal niks aan kunnen doen. De meeste chronisch zieken betalen voor de meeste zaken al veel meer. Een hypotheek kun je bijvoorbeeld niet krijgen of alleen maar tegen absurde rente tarieven (ook als je een ziekte hebt waar je gewoon oud mee kunt worden). Als chronisch zieke betaal je ook al meer. Je betaald namelijk ieder jaar het eigen risico.

quote:

Leg mij dat eens uit
Waarom is het dan wel eerlijk dat iemand die veel verdient meer HRA terugkrijgt. Het systeem is nu eenmaal zo. Dat heeft niks met eerlijkheid te maken.

quote:
pi_101970793
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:54 schreef Bart het volgende:

[..]

De amerikaanse overheid betaald niks, dat is allemaal privaat. Pas nu obama er zit willen ze een collectief iets gaan regelen.
pi_101970820
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:30 schreef Bart het volgende:
[..]

Als je de gebruiker wil laten betalen, dan moet je de hele zorgverzekering afschaffen.
Elke verzekering kun je dan afschaffen. Verzekeringen zijn gebaseerd op gemiddelden en solidariteit van de gebruikers.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:33:58 #163
65252 Bart
pi_101970842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De amerikaanse overheid betaald niks, dat is allemaal privaat. Pas nu obama er zit willen ze een collectief iets gaan regelen.
De overheid betaalt de lage inkomstenbelasting, lage brandstofprijzen, enz indirect gewoon hoor. Dat zijn namelijk minder inkomsten, terwijl de uitgaven echt niet evenredig lager zijn. Dat komt gewoon weer uit een ander potje.
pi_101970857
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:30 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Begrijpelijk, daarom geef mij maar een lage(re) premie, en een hoog eigen risico, huisarts bezoekjes etc betaal ik wel zelf, maar is er een keer echt iets aan de hand dan mag dat wel gedekt worden.
De typische egoist. Wel de lusten maar niet de lasten.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:34:41 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_101970865
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:30 schreef Bart het volgende:
En dat is natuurlijk niet waar. Ik bedoel natuurlijk wel dat de gebruiker een bepaalde percentage extra betaald bovenop de normale premie. Nu betaald de niet-gebruiker evenveel als de veelverbruiker en dat is gewoon een oneerlijk principe.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:35:14 #166
65252 Bart
pi_101970879
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:32 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Elke verzekering kun je dan afschaffen. Verzekeringen zijn gebaseerd op gemiddelden en solidariteit van de gebruikers.
Precies mijn punt. Daarom is het ook oneerlijk mensen die zonder daar iets aan te kunnen doen hoge medische kosten hebben, maar gewoon meer te laten betalen. Dat gaat in tegen het hele principe van het zorgsysteem.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:35:40 #167
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_101970891
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:34 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

De typische egoist. Wel de lusten maar niet de lasten.
Tuurlijk egoistisch, zoals het nu is heb ik wel de lasten maar niet de lusten.
To doom or not to doom
pi_101970928
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:35 schreef A-mineur het volgende:

[..]

En straks heb je het wel nodig en dan heb je ook nog de lusten. Opgelost en klaar.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 15 september 2011 @ 11:36:50 #169
65252 Bart
pi_101970929
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:34 schreef Blik het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk niet waar. Ik bedoel natuurlijk wel dat de gebruiker een bepaalde percentage extra betaald bovenop de normale premie. Nu betaald de niet-gebruiker evenveel als de veelverbruiker en dat is gewoon een oneerlijk principe.
Het zou oneerlijk zijn als de gebruiker er iets aan kan doen. Hak je je eigen arm af, ja, dan mag je van mij wel meer betalen. Krijg je een ontsteking in je knie waardoor je halve been geamputeerd moet worden en je de rest van je leven medische kosten hebt, dan is het onredelijk van die persoon meer premie te verwachten.
pi_101970937
Allemaal maar gewoon eenzelfde deel in procenten van het salaris af... Dan houden de mensen die meer verdienen nog steeds het meeste over.
Gedoe over chronisch ziek zijn of niet.... Straks wordt je zelf binnen nu en een jaar chronisch ziek of krijg je een ernstig ongeluk waar je de rest van je leven last van zult hebben...
  donderdag 15 september 2011 @ 11:37:13 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_101970946
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Precies mijn punt. Daarom is het ook oneerlijk mensen die zonder daar iets aan te kunnen doen hoge medische kosten hebben, maar gewoon meer te laten betalen. Dat gaat in tegen het hele principe van het zorgsysteem.
Maar het is wel heel eerlijk dat de mensen die meer verdienen ook meer betalen? Wat is daar eerlijk aan?
pi_101970957
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Iets met verhoudingen enzo... Als jij een laag loon hebt dan hou je ook niets over hoor.
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Werken loont niet (genoeg).

Ik kreeg laatst zelf ook een periodiek erbij. Nah, mooi meegenomen zou je denken. Helaas bleef er na belastingaftrek niet meer heel veel over. Doordat ik vervolgens ook weer tien euro in m'n zorgtoeslag gekort wordt, bleef er een netto vooruitgang over van 15 euro ofzo. Whoopteedoo. :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101970973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:34 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De amerikaanse overheid betaalt heel veel aan zorg. Meer per inwoner dan hier in Nederland....
De Amerikaanse overheid ziet het niet als haar taak om de gezondheidszorg te financieren. Alleen aan bepaalde arme groepen in de samenleving biedt de overheid een vorm van gezondheidszorg

bron
pi_101970982
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:35 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Je weet niet of je ooit er gebruik van moet maken. Daar is het hele verzekeringsstelsel op gebasseerd. Die 10.000 euro is gewoon een schijntje bij de totale zorgkosten als je iets ernstigs mankeert.
pi_101970987
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar het is wel heel eerlijk dat de mensen die meer verdienen ook meer betalen? Wat is daar eerlijk aan?
Dat is niet eerlijk. Er valt meer bij je te halen, dus dat doen ze. Snap dat dan.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:38:45 #176
65252 Bart
pi_101970996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:36 schreef Kekaa het volgende:
Allemaal maar gewoon eenzelfde deel in procenten van het salaris af... Dan houden de mensen die meer verdienen nog steeds het meeste over.
Gedoe over chronisch ziek zijn of niet.... Straks wordt je zelf binnen nu en een jaar chronisch ziek of krijg je een ernstig ongeluk waar je de rest van je leven last van zult hebben...
Flat tax voor iedereen zou ik zelf ook niet verkeerd vinden. Nadelen zijn wel dat de minima echt een probleem krijgen, en dat je langs de grens vreemde situaties kan krijgen doordat er grote verschillen ontstaan ten opzichte van het buitenland een kilometer verderop.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:41:41 #177
65252 Bart
pi_101971092
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Relatief betalen mensen die meer verdienen niet meer, wat mij betreft. Dus is het eerlijk. Je kan niet verwachten dat minima absoluut evenveel betalen als mensen met een inkomen van 100k per jaar. Dat is gewoon niet realistisch. De arme bijstandsmoeder kan geen brood meer kopen, de CEO merkt het niet eens. Dat is oneerlijk. Als iedereen 5% (om maar wat te noemen) betaalt, dan is het super eerlijk, want iedereen merkt er evenveel van in zijn portemonnee.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:43:18 #178
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_101971137
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Je weet niet of je ooit er gebruik van moet maken. Daar is het hele verzekeringsstelsel op gebasseerd. Die 10.000 euro is gewoon een schijntje bij de totale zorgkosten als je iets ernstigs mankeert.
Tuurlijk, maar stel het wordt 2000 per jaar, ik mankeer 10 jaar niks, lap dus in totaal 20000 euro aan premie. Ik wil niet stellen dat ik geen premie wil betalen, maar eerder een vorm van verschillende pakketten. Zo betalen mensen die altijd zorg nodig hebben hun deel, en mensen die het nooit nodig hebben, maar toevallig 1x wel. hun deel + eigen risico.

De basisprijs vind ik gewoon veel te hoog voor een dienst waar ik geen gebruik van maak, en dan heb je nog niet eens je tandartsverzekering erbij, tevens wordt er ook al belasting van mijn salaris afgeschreven voor zorg. Ik ben bereid dat risico te nemen, zo nog duizenden met mij.
To doom or not to doom
pi_101971142
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Het zou oneerlijk zijn als de gebruiker er iets aan kan doen. Hak je je eigen arm af, ja, dan mag je van mij wel meer betalen. Krijg je een ontsteking in je knie waardoor je halve been geamputeerd moet worden en je de rest van je leven medische kosten hebt, dan is het onredelijk van die persoon meer premie te verwachten.
Dan krijg je van die situaties waar dikke mensen geen levensreddende vet-wegzuig-operatie krijgen en rokers elke vorm van kanker niet vergoedt krijgen. Slechte zaak. Dan maar liever een iets oneerlijker duurder systeem. Je moet verzekeringsmaatschappijen niet teveel redenen geven om niet te betalen. Maken ze nu al veelvoudig gebruik van. Uiteindelijk krijg je dan dat er voor elk akkefietje de oorzaak 'eigen schuld' geroepen worden.

Gevallen met de fiets? Jammer, eigen schuld.
Auto-ongeluk? Had je maar niet in de auto moeten stappen.
Kanker? Heb jij geen FB foto met een sigaret op je smoel?
Aids? Onbeschermde sex, toch?

Nee, doe maar niet. :)
pi_101971176
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, je zet 10 000 weg als verzekering voor het geval je ooit iets overkomt en je betaalt dan jarenlang vrijwel geen premie.
Dan overkomt je iets heel naars wat meteen die 10 000 kost en je blijft daarna je verdere leven geld kosten en kunt niet meer werken. Dus opnieuw 10 000 inleggen is uitgesloten.
Maar je vindt het dan normaal dat je meteen voor hetzelfde bedrag verzekerd kunt worden als anderen al jarenlang betalen en al je kosten vergoed krijgt?
Ik heb het nergens over "bijna geen" premie.
  FOK!fotograaf donderdag 15 september 2011 @ 11:45:56 #181
842 Zorro
Z
pi_101971195
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:41 schreef Bart het volgende:

[..]

Relatief betalen mensen die meer verdienen niet meer, wat mij betreft. Dus is het eerlijk. Je kan niet verwachten dat minima absoluut evenveel betalen als mensen met een inkomen van 100k per jaar. Dat is gewoon niet realistisch. De arme bijstandsmoeder kan geen brood meer kopen, de CEO merkt het niet eens. Dat is oneerlijk. Als iedereen 5% (om maar wat te noemen) betaalt, dan is het super eerlijk, want iedereen merkt er evenveel van in zijn portemonnee.
Kijk, daar zeg je wat: een gelijk percentage is eerlijk. Kijk nu eens naar de belastingregels. I rest my case...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 15 september 2011 @ 11:46:38 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_101971213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:38 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Dat is niet eerlijk. Er valt meer bij je te halen, dus dat doen ze. Snap dat dan.
Zo kun je alles wel recht lullen wat krom is natuurlijk
  donderdag 15 september 2011 @ 11:46:38 #183
65252 Bart
pi_101971214
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:43 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Dan krijg je van die situaties waar dikke mensen geen levensreddende vet-wegzuig-operatie krijgen en rokers elke vorm van kanker niet vergoedt krijgen. Slechte zaak. Dan maar liever een iets oneerlijker duurder systeem. Je moet verzekeringsmaatschappijen niet teveel redenen geven om niet te betalen. Maken ze nu al veelvoudig gebruik van. Uiteindelijk krijg je dan dat er voor elk akkefietje de oorzaak 'eigen schuld' geroepen worden.

Gevallen met de fiets? Jammer, eigen schuld.
Auto-ongeluk? Had je maar niet in de auto moeten stappen.
Kanker? Heb jij geen FB foto met een sigaret op je smoel?
Aids? Onbeschermde sex, toch?

Nee, doe maar niet. :)
Klopt, het is ook niet realistisch ;).
pi_101971245
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:43 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar stel het wordt 2000 per jaar, ik mankeer 10 jaar niks, lap dus in totaal 20000 euro aan premie. Ik wil niet stellen dat ik geen premie wil betalen, maar eerder een vorm van verschillende pakketten. Zo betalen mensen die altijd zorg nodig hebben hun deel, en mensen die het nooit nodig hebben, maar toevallig 1x wel. hun deel + eigen risico.

De basisprijs vind ik gewoon veel te hoog voor een dienst waar ik geen gebruik van maak, en dan heb je nog niet eens je tandartsverzekering erbij, tevens wordt er ook al belasting van mijn salaris afgeschreven voor zorg. Ik ben bereid dat risico te nemen, zo nog duizenden met mij.
Goed idee, met een kleine toevoeging dan.

Op het moment dat jij dan echt wat gaat mankeren gaat wel je premie met een factor 20 omhoog. Want he, je hebt niet in het verleden gespaad. En, sommige dingen zijn dan niet vergoed, dus die moet je ook alsnog zelf betalen. Dus heel jammer dat je die open beenbreuk hebt en dat je zonder operatie nooit meer fatsoenlijk kan lopen, maar betaald krijg je het niet.

En oh, we gaan wel de incasso regels van het ziekenhuis verscherpen, dus dat mooie huis en die mooie auto ben je ook kwijt om je ziekenhuisrekening te betalen. Je zoekt het maar uit verder.
pi_101971309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:43 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo dom of speel je het alleen maar. Gezondheids zorg kost IEDER gezin in nederland 13.000 euro per jaar. Die zorgpremie die jij betaalt dekt de totale kosten dus maar voor ongeveer 10%. En je gaat er wel heel makkelijk van uit dat je niks mankeert en dat dat ook niet gaat gebeuren. Misschien wordt je morgen wel aangereden en heb je een dwarslesie? Betaal je die kosten dan zelf? Oh nee...je betaalt alleen maar 10.000 euro en gaat er van uit dat de rest betaald wordt door de rest.

Ik denk ook niet dat je begrijpt waarom het eigen risico in het leven is geroepen. Dit is gedaan zodat mensen niet voor ieder hoofpijntje naar de doktor gaan omdat ze hersenkanker zouden hebben. Het eigen risico heeft nooit als doel gehad de zorg voor bepaalde groepen mensen goedkoper te houden (dat kan ook niet met zulke bedragen).
pi_101971403
De basisprijs is trouwens helemaal niet zo duur. Pak een internet-zorgverzekering. Scheelt al zeker 10 euro per maand. Pak eigen risico op 670 euro en zorg dat je iets achter de hand hebt.

Per maand betaal je dan bijvoorbeeld bij Zekur: https://www.independer.nl(...)0000000/details.aspx iets minder als 70 euro.

Vind ik een schappelijke prijs om voor 840 euro per jaar te verzekerd zijn voor het geval dat ik in een levensbedreigende situatie terecht komt, dat ik dan geholpen wordt :)
  donderdag 15 september 2011 @ 11:56:16 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_101971491
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:41 schreef Bart het volgende:

[..]

Is alleen werkzaam als je een flattax tarief introduceert, en dat gaat niet gebeuren.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:57:34 #188
65252 Bart
pi_101971529
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Is alleen werkzaam als je een flattax tarief introduceert, en dat gaat niet gebeuren.
Dus? We hadden het over wat eerlijk was, niet over wat wel en niet gaat gebeuren.
pi_101971565
Ik ga even lezen over vlaktax op wiki...
Ben wel benieuwd waarom dat niet gaat gebeuren dan...
En welk systeem hebben ze in Zweden?
  donderdag 15 september 2011 @ 12:01:25 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_101971644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:50 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat je begrijpt waarom het eigen risico in het leven is geroepen. Dit is gedaan zodat mensen niet voor ieder hoofpijntje naar de doktor gaan omdat ze hersenkanker zouden hebben. Het eigen risico heeft nooit als doel gehad de zorg voor bepaalde groepen mensen goedkoper te houden (dat kan ook niet met zulke bedragen).
De eigen risico is in het leven geroepen als vervanging van de no-claim. De linkse partijen vonden een no-claim discriminerend naar chronisch zieken omdat ze sowieso geen aanspraak konden maken op die no-claim. Ter vervanging is het eigen risico in het leven geroepen. De no-claim werkt wat mij betreft beter, omdat je een "cadeautje" krijgt aan het einde van het jaar als je geen zorg hebt gebruikt.

Daarbij wordt het principe van de gebruiker betaald al direct toegepast. Iedereen betaald eenzelfde premie, en als je niet gebruikt gaat in feite je zorgpremie met 22 euro per maand omlaag.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:03:29 #191
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_101971705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:06 schreef raptorix het volgende:
Ja en natuurlijk mogen de midden en hoge inkomens weer betalen, want die hebben toch poen zat |:( |:( |:(
Ik word het inderdaad ook meer dan zat dat wij nooit voor enige vorm van toeslag of subsidie in aanmerking komen, maar wel altijd meer mogen betalen :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_101971786
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik word het inderdaad ook meer dan zat dat wij nooit voor enige vorm van toeslag of subsidie in aanmerking komen, maar wel altijd meer mogen betalen :(

V.
Vergeet de HRA niet :')
  donderdag 15 september 2011 @ 12:08:14 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_101971824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Daar begin ik ook stilaan gek van te raken. Omdat ik zogenaamd veel verdien. De overheid vergeet alleen even dat ik ook starter ben op de woningmarkt, starter op de arbeidsmarkt, auto rij voor mijn werk etc. Aan alle kanten word ik uitgeknepen
  Redactie Frontpage donderdag 15 september 2011 @ 12:10:24 #194
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101971879
Ik heb nooit zorgtoeslag gehad.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 15 september 2011 @ 12:12:33 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_101971941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:06 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Vergeet de HRA niet :')
Als je huurt via een wooncorporatie wordt je al helemaal van alle kanten gesponsord, dus laten we daar niet over beginnen
pi_101972222
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je huurt via een wooncorporatie wordt je al helemaal van alle kanten gesponsord, dus laten we daar niet over beginnen
Want? Het kom je niet uit? De HRA is nou echt de subsidie voor de rijkere.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:24:14 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_101972304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Want? Het kom je niet uit? De HRA is nou echt de subsidie voor de rijkere.
En huurtoeslag en wonen via een woningcorporatie subsidie is voor de armeren. Dus je punt ontgaat me totaal. Tevens hebben we het over zorg en niet over HRA, daar is vast wel een ander topic voor te vinden
pi_101972328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:24 schreef Blik het volgende:

[..]

En huurtoeslag en wonen via een woningcorporatie subsidie is voor de armeren. Dus je punt ontgaat me totaal. Tevens hebben we het over zorg en niet over HRA, daar is vast wel een ander topic voor te vinden
Lezen is een keuze, ik reageerde puur op de post van Verbal dat hij geen enkele subsidie krijgt :{w
pi_101972349
Wanneer gaan we de straat op?
  donderdag 15 september 2011 @ 12:27:12 #200
37248 BertV
Klei indiaan
pi_101972393
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:25 schreef thumbnail het volgende:
Wanneer gaan we de straat op?
:D

Ik niet, ik klaag dan ook niet. O-)