quote:Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef genakt het volgende:
Hij mag hem toch ook zetten waar hij wilt. Vervelend dat je ms hebt maar eigenlijk ben je gewoon een zeikende buur
quote:Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
1 woord: pech
en btw: duivenpoep is echt killing voor de lak van je auto dus dat is ook een goed argument
Dit allemaal.quote:Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Wokkel het volgende:
Openbare parkeerplaats, hij mag daar gewoon parkeren.
Je kan je eigen auto erop zetten als het je irriteert, of de andere buurman vragen zijn auto er neer te zetten?
Ik ook denk ik. M'n broer heeft ook zo'n buurman die denkt dat alleen hij zijn auto voor zijn deur mag zetten. Als 'ie dat wil moet 'ie maar op een boerderij met een mooi erf gaan wonen...quote:Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen.
En dat dusquote:Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen.
Even quoten voor het nageslacht.quote:Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hopelijk weten jullie of ik hier iets aan kan doen. Het zit zo:
In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.
Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).
Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
Die krijgt TS niet want hij rent gelijk zijn huis uit als hij ziet dat de buurman zijn auto voor zijn deur zet.quote:Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij mag hem daar gewoon parkeren,kan jij niks aan doen
Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
zo een procedure is ook ge-wel-dig hoor.quote:Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij mag hem daar gewoon parkeren,kan jij niks aan doen
Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef Dven het volgende:
Erg netjes is het niet van de overbuurman maar je kan er verder weinig aan doen volgens mij. Zorgen dat jouw auto er eerder staat
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.quote:Op maandag 12 september 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.
Waarom stond jouw auto er dan niet, je was toch thuis? Dan had hij er toch niet kunnen parkeren?quote:Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?quote:Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een jankactie TS! Zeiken bij een werkgever over iemand die niets fout doet... Je moet het maar durven. Je kan maar op 1 manier een openbare parkeerplek claimen: door er op te parkeren!
Offtopic:
Als je MS zat bent: http://www.ubuntu.com/
Taalgrapje van Wiki: Multiple sclerose is een auto-immuunziekte.![]()
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).quote:Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Zal goed lukken als je vanaf hier wel naar breda/roosendaal/rotterdam makkelijk kan, maar alles wat daaromheen ligt je minimaal 2 uur aan het reizen bentquote:Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
De vraag is of TS zelf een auto heeft.quote:Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Je hebt MS zeg je? Dan heb je toch recht op een invalidenkaart op je voorruit. Kun je ook niet aan de gemeente vragen of ze een bord plaatsen met jouw kenteken er op?
Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?quote:Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef Keltie het volgende:
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.
Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)quote:Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Die buurman is natuurlijk niet goed bij z'n hoofd. Deze aso moet gewoon wat respect tonen. Niemand heeft z'n eigen parkeerplek maar in dit geval kun je er natuurlijk rekening mee houden.
Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.quote:Op maandag 12 september 2011 09:40 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)
TS komt meteen naar buiten en gaat lopen zeiken dat hij wéér de werkgever gaat bellen.
Sorry hoor, maar dan had je van mij ook de *^%^ kunnen krijgen.
Dat had gekund, maar TS had al via de werkgever lopen klagen. Ik vind het al heel wat dat de buurman er rekening mee hield nadat TS dit geflikt had.quote:Op maandag 12 september 2011 09:43 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemdquote:Op maandag 12 september 2011 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Als er dus iemand een voet verkeerd zet (werkgever bellen was niet zo handig, toegegeven), dan mag die persoon verder maar in de stront zakken?
Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.quote:Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd
Dit dus. Probeer die parkeerplaats te kopen ofzoquote:Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik ook wel, eigenlijkquote:Op maandag 12 september 2011 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar verdere reacties van TS.
Dit dusquote:Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd
Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
Dit dus. En de werkgever bellen, waarom?quote:Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
Nah, als ik bij ons in de wijk kijk. Welke toch ruim is opgezet (ruime 2 onder 1 kappers), komt een groot gedeelte van de parkeerproblemen omdat mensen meer dan 2 voertuigen voor de deur willen zetten. Compleet overbodig en onzinnig.quote:Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.quote:Op maandag 12 september 2011 09:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?
Dat volg ik ook niet helemaal. TS zal zijn zaakjes wel niet zelf op kunnen lossen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:00 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dit dus. En de werkgever bellen, waarom?
Prima, alleen hier doet de man in kwestie niets fout. De werkgever heeft hier werkelijk niets mee te maken (zoals die zelf ook al aangeeft).quote:Op maandag 12 september 2011 10:02 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.
Ik denk dat dit de redenatie geweest zou zijn.
Hij vraagt er gewoon om.quote:Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
TS, gastzolang jij via de gemeente geen parkeerplek regelt ivm je MS, mag iedereen zijn auto/bus/motor/trike neerzetten waar hij/zij wil. Heel vervelend, maar nog vervelender is dat je zijn WERKGEVER gaat zitten bellen
ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...quote:Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hij vraagt er gewoon om.
Ik hoop voor TS dat de buurman dit voorval door de hele buurt gaat doorvertellen.
Of laat de buurman bij jou op de koffie komen, lijkt me nog beterquote:Op maandag 12 september 2011 10:12 schreef Re het volgende:
ga eens op de koffie bij de buurman, verontschuldig je dat je zijn werkgever hebt gebeld en probeer er eens samen uit te komen
Daar lijkt het wel op.quote:Op maandag 12 september 2011 10:13 schreef Re het volgende:
[..]
ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...
Ja, en dan zet die zijn auto weer voor je deur neer als hij langskomt. Zo worden de problemen alleen maar erger he!quote:Op maandag 12 september 2011 10:01 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Wat is er mis met gewoon op de meest dichtbijzijnde lege plek parkeren? Dan hoef jij niet veel verder te lopen en als de bewoner van het "erbijbehorende huis" gaat klagen kun je die doorverwijzen naar jouw overbuurman met zijn busje.
En anders naar de rijdende rechter!
Ik moest heel hard lachenquote:Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Offtopic:
Als je MS zat bent: http://www.ubuntu.com/
Je krijgt het niet, maar moet er ook zelf een bedrag voor neertellen. Bij mijn schoonzus was het binnen een paar maanden geregeld.quote:Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:
invalideplaats is heel moeilijk te regelen.
Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard
Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplekquote:Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:
invalideplaats is heel moeilijk te regelen.
Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard
quote:"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."
Srsly?quote:Op maandag 12 september 2011 10:31 schreef blup het volgende:
Hier in de buurt hebben we ook een paar parkeerplaatsen, staan vaak dezelfde auto's. Waag het niet om je auto er neer te zetten, de ene heeft plots krassen en de ander een anoniem briefje onder de wisser. "Ga naar je eigen parkeerplek"
Het IS jouw parkeerplaats niet, punt uit.quote:Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hopelijk weten jullie of ik hier iets aan kan doen. Het zit zo:
In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.
Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).
Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
Hoezo, het is toch niet jouw parkeerplaats?quote:Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:
Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.
hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?quote:Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:
Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.
Nee heel veel problemen onstaan omdat wijken niet ontworpen zijn op 3 auto's per huis. En daar gaat het mis. Ik zou als gemeente dan snel met een vergunnings systeem gaan werken en voroal de 2e en mer autos flink laten lappen, maar dan wel er voor zorgen dat er voldoende parkeer plaatsen bij gaan komen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Camera op je auto zetten en dan kijken hoe die deuken en krassen erin komen. Daarna deuken en krassen maken op de veroorzaker.quote:Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"
de vrouw reed, niet de bijna blinde man uiteraardquote:Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef genakt het volgende:
[..]
Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplek
Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.quote:Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Doet me denken aan toen ik en straat woonde met veel parkeerplaatsen en weinig auto's. 1 keer mijn auto niet helemaal naast mijn huis neergezet omdat er daar toevallig een vuilniswagen oid stond, krijg ik een briefje:
"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"
Echt wtf... Terwijl er aan de overkant van de straat en naast mijn auto verder gewoon WEL plaats was, dan loop je 2 meter verder met je boodschappen
quote:Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:
TS is wel een gezellige buurman, zeg!
Heg op scheiding voortuin met buren
quote:Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:
TS is wel een gezellige buurman, zeg!
Heg op scheiding voortuin met buren
Ik ben ook leukquote:Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
(leuk kreupel dat je je verdiept in mijn forum acties)
Ok, maar nu waren er naast en tegenover mijn auto gewoon plekken! Het ging dus echt om 2 meter verder lopen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.
quote:Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Nogmaals: rekening houden met elkaar, kleine moeite.
quote:Op maandag 12 september 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, er is op z'n minst één iemand het (voor een deel) met hem eens, dus als hij al reageert dan quote hij waarschijnlijk die persoon met iets in de richting als
"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."
quote:Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ben echt niet de slechtste van de wereld als jullie dat zouden denken.
De situatie is wellicht ook wat anders, wij hebben geen parkeerplekken bij huis, het is zeg maar gewoon "aan" de straat. Maar goed wij hebben ook 1 auto. Wat ik begrijp is dat de buurman zowel een garage als een oprit heeft, en dan nog een busje. Dus in feite 3 auto's heeft. TS heeft 1 plekje (als ik dat goed begrijp?) Dan vind ik het asociaal om direct een dergelijke houding aan te nemen. Natuurlijk mag hij zijn auto daar neerzetten, maar je hoef niet alles wat mag ook te doen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?
Je zet je auto daar neer waar plek is, meestal zo dicht mogelijk bij je huis. Maar je gaat toch niet zielig doen als iemand op "jouw" plekje staat zeg.
In het geval van TS snap ik ook niet helemaal wat het probleem is, de auto was er helemaal niet? Dus iemand anders rijdt er voornamelijk mee? Hmm.
nee TS heeft 0,0 plekjesquote:Op maandag 12 september 2011 10:57 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
De situatie is wellicht ook wat anders, wij hebben geen parkeerplekken bij huis, het is zeg maar gewoon "aan" de straat. Maar goed wij hebben ook 1 auto. Wat ik begrijp is dat de buurman zowel een garage als een oprit heeft, en dan nog een busje. Dus in feite 3 auto's heeft. TS heeft 1 plekje (als ik dat goed begrijp?) Dan vind ik het asociaal om direct een dergelijke houding aan te nemen. Natuurlijk mag hij zijn auto daar neerzetten, maar je hoef niet alles wat mag ook te doen.
Een slotje uit eigen portemonnee?quote:Op maandag 12 september 2011 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Wat win ik?Heb op z'n minst een deel goed gegokt
[..]
[..]
Het punt is natuurlijk dat het jouw parkeerplaats niet is, het zijn gewoon openbare. Om het dan af proberen te dwingen via een werkgever komt over als het vroegere naar de meester lopen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nog 1 opmerking dan: als je al een aantal keren geprobeerd hebt normaal dit te vragen aan hem, en je krijgt 0 op je vraag dan doe je weleens dingen die je misschien beter niet had kunnen doen...
Dan is het helemaal gezeik.quote:Op maandag 12 september 2011 10:55 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ok, maar nu waren er naast en tegenover mijn auto gewoon plekken! Het ging dus echt om 2 meter verder lopen.
Gelukkig maar.quote:Ik heb overigens pas een week later mijn auto weggehaald, zonder de beloofde deuken of krassen
Maar waarom zou je in godsnaam zijn werkgever bellen, wat dacht je daarmee te bereiken? Het zou niet eens in mij opkomen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nog 1 opmerking dan: als je al een aantal keren geprobeerd hebt normaal dit te vragen aan hem, en je krijgt 0 op je vraag dan doe je weleens dingen die je misschien beter niet had kunnen doen...
quote:Op maandag 12 september 2011 11:17 schreef iggyinthehouse het volgende:
Omdat die naam levensgroot op dat busje staat, en dat het eerste was wat in me opkwam: misschien niet slim, maar nogmaals als je wanhopig bent doe je dingen die je beter niet had kunnen doen....
Maakt niks uit: heb al geaccepteerd dat ik geen enkel recht heb en ik zal me gewoon moeten aanpassen.
quote:Op maandag 12 september 2011 11:17 schreef iggyinthehouse het volgende:
Omdat die naam levensgroot op dat busje staat, en dat het eerste was wat in me opkwam: misschien niet slim, maar nogmaals als je wanhopig bent doe je dingen die je beter niet had kunnen doen....
Zeker kan ze dat, maar ik wil het voor iedereen makkelijker hier maken. Zij moet ook ons kind sjouwen en ik wil niet dat ze paar keer achterelkaar moet lopen. Terwijl hier in de straat wel ruimte genoeg is om dat busje te zetten (en ook niet onder de bomen trouwens).quote:Op maandag 12 september 2011 11:19 schreef Copycat het volgende:
Jouw vriendin heeft geen MS en kan dus prima een extra metertje of twee lopen?
Trollquote:Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Zeker kan ze dat, maar ik wil het voor iedereen makkelijker hier maken. Zij moet ook ons kind sjouwen en ik wil niet dat ze paar keer achterelkaar moet lopen. Terwijl hier in de straat wel ruimte genoeg is om dat busje te zetten (en ook niet onder de bomen trouwens).
Maar nogmaals: ik zal accepteren en laat het hier bij zitten.
Doe maar slotje erop.
Iedereen hierzo.quote:Op maandag 12 september 2011 11:27 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Troll
En ik trap er met open ogen in
Wanhopig ookquote:Op maandag 12 september 2011 11:17 schreef iggyinthehouse het volgende:
Maakt niks uit: heb al geaccepteerd dat ik geen enkel recht heb en ik zal me gewoon moeten aanpassen.
Nope... Roep mijn vriend als ik niet uit m'n auto kan komen of als ik de boodschappen niet kan tillen. (Of zet de auto eventjes voor het huis, zet de spullen eruit en parkeer dan verderop)quote:Op maandag 12 september 2011 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zeg, heb jij als kreupele eigenlijk een eigen parkeerplaats?
Bij ons in de buurt heb je een bepaalde straat waar mensen de parkeerplekken voor hun huis gewoon toe-eigenen door er kliko's of stoelen of andere rotzooi er op te zettenquote:Op maandag 12 september 2011 10:31 schreef blup het volgende:
Hier in de buurt hebben we ook een paar parkeerplaatsen, staan vaak dezelfde auto's. Waag het niet om je auto er neer te zetten, de ene heeft plots krassen en de ander een anoniem briefje onder de wisser. "Ga naar je eigen parkeerplek"
quote:Op maandag 12 september 2011 11:32 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Nope... Roep mijn vriend als ik niet uit m'n auto kan komen of als ik de boodschappen niet kan tillen. (Of zet de auto eventjes voor het huis, zet de spullen eruit en parkeer dan verderop)
hahaha hardquote:Op maandag 12 september 2011 11:21 schreef DumDaDum het volgende:
Ik zou zeggen, ga er eens wat vaker uit. Zal je mss goed doen
quote:Op maandag 12 september 2011 11:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]praktische instellingen ftw
Hmmm woon jij bij mijn ouders in de buurt?quote:Op maandag 12 september 2011 11:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bij ons in de buurt heb je een bepaalde straat waar mensen de parkeerplekken voor hun huis gewoon toe-eigenen door er kliko's of stoelen of andere rotzooi er op te zetten
hehe en dan zeker ook als ze 2 auto's hebben: 1 op de oprit en 1 op de weg, dat ze dan als ze weg gaan de auto van de oprit op de weg zetten om zo hun plekje vast te houdenquote:Op maandag 12 september 2011 11:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmmm woon jij bij mijn ouders in de buurt?Dat soort flauwekul gebeurd daar nu ook. Als ik kom met de auto, en ik kan hem niet kwijt in de straat, dan gaat die otto zo hup op de kop hun tuin in. Echt te asociaal gewoon.
Das wel heel zieligquote:Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hehe en dan zeker ook als ze 2 auto's hebben: 1 op de oprit en 1 op de weg, dat ze dan als ze weg gaan de auto van de oprit op de weg zetten om zo hun plekje vast te houden
Het is ook wel een keer klaar, maar kennelijk denk ik daar anders over.quote:Op maandag 12 september 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tis niet zo dat de TS het over zichzelf afroept met zijn 'wanhopige actie' wegens een geparkeerd busje op de stoep.
Ik vond het eerst nog lullig voor je. Nu niet meer. Je vriendin is gewoon gezond, neem ik aan?quote:Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef iggyinthehouse het volgende:
Zeker kan ze dat, maar ik wil het voor iedereen makkelijker hier maken. Zij moet ook ons kind sjouwen en ik wil niet dat ze paar keer achterelkaar moet lopen. Terwijl hier in de straat wel ruimte genoeg is om dat busje te zetten (en ook niet onder de bomen trouwens).
Maar nogmaals: ik zal accepteren en laat het hier bij zitten.
Doe maar slotje erop.
en ze blijven zelf ook doorzeiken terwijl er eigenlijk geen probleem isquote:Op maandag 12 september 2011 13:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Blijven bashen! Zulk soort mensen zijn zo kortzichtig dat subtiel iets vertellen geen nut heeft
Waarom gooit Motorbloempje er dan geen slotje opquote:Op maandag 12 september 2011 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is ook wel een keer klaar, maar kennelijk denk ik daar anders over.
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 12 september 2011 13:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom gooit Motorbloempje er dan geen slotje op
Gewoon het zelfde doen met zijn auto zou ik zeggen. Of maak er een buurt initiatief van en regel met zijn allen een grote kraan die dat ding op zijn dak legtquote:Op maandag 12 september 2011 14:01 schreef 12345r het volgende:
TS, misschien moet je eens contact opnemen met mijn buurman.
Zodra iemand zijn auto op de parkeerplek voor zijn huis (openbare parkeerplek) parkeert weet je nooit in welke staat je je auto terugvind. Hij maakt grote krassen op je auto, haalt het kenteken eraf knipt het in stukken en gooit hem door je brievenbus, etc...
Iedereen heeft nu wel een stronthekel aan hem, de politie doet er niks mee, maar hij heeft niet wel zijn eigen parkeerplaats aangezien niemand hem er meer durft neer te zetten
Nah, ik snap TS welquote:Op maandag 12 september 2011 13:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik vond het eerst nog lullig voor je. Nu niet meer. Je vriendin is gewoon gezond, neem ik aan?
Voor mijn deur zijn niet eens parkeerplaatsen (de dichtsbijzijnde is zo'n 100 meter verderop, woon in een winkel- horecagebied). En ik woon 4 hoog en heb geen lift. Als ik veel boodschappen heb, moet ik ook meerdere keren lopen en sjouwen, maar ik zie dat gewoon als een beetje extra sporten.
De straat is zo smal dat er maar aan 1 kant van de straat auto's staan: de onze dus...quote:Op maandag 12 september 2011 14:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Keltie, ik ben het wel met je eens dat het een beetje kinderachtig van de buurman is dat hij blijkbaar echt demonstratief om te treiteren die auto voor de deur zet van iggyinthehouse.
En hoe zit het eigenlijk met de parkeerplaats voor de deur van het huis van de buurman? Of is daar geen parkeerplaats?
Ja, dus hij heeft niet eens een parkeerplaats voor zijn deur? Dan vind ik het eigenlijk helemaal niet raar dat hij die auto dan maar aan de overkant zet.quote:Op maandag 12 september 2011 14:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
De straat is zo smal dat er maar aan 1 kant van de straat auto's staan: de onze dus...
Dan moet hij daar maar lekker met zijn privéauto parkeren en opflikkeren met zijn bus van de zaak. Of die maar lekker op de zaak laten staan. Waarom komt dit probleem? Omdat meneer een garage heeft voor zijn motor, een oprit voor zijn auto en nu ook nog eens een parkeerplek voor zijn deur wil voor zijn bus van de zaak.quote:Op maandag 12 september 2011 14:56 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, dus hij heeft niet eens een parkeerplaats voor zijn deur? Dan vind ik het eigenlijk helemaal niet raar dat hij die auto dan maar aan de overkant zet.
Jij zegt dat jouw vriendin niet wil sjouwen en extra wil lopen, maar blijkbaar denkt de buurman daar precies hetzelfde over. Die parkeerplaats is net zo goed voor zijn deur als voor jouw deur.
Even wat meer uitleggen: hij heeft 1 plaatsje in de straat wat hij altijd gebruikt: nu wordt die plek door een andere buurman verderop steeds meer gebruikt. Die buurman is hij ook lastig aan het vallen door z'n bedrijfsauto voor de uitrit te zetten.quote:Op maandag 12 september 2011 15:13 schreef Kreupel het volgende:
Nogmaals; is het niet verstandig om evengoed je excuses aan te bieden voor je actie(s)? Ik begrijp uit je reactie dat je buurman wel welwillend was in eerste instantie.
En dan maakt het niet uit dat Jantje, Pietje en Henkie ook klachten hebben Of dat dit niet het enige 'akkefietje' is. Of dat de buurman misschien een eikel is. Of... of... of...
Jij hebt iets gedaan wat de schoonheidsprijs niet verdiende, daar kun je toch ook gewoon verantwoordelijkheid voor nemen en de eer aan jezelf houden? Wellicht helpt het, voor je gevoel maar ook voor de sfeer in de straat?
Sorry, maar wat is handiger? Vanaf huis meteen naar je werkplek gaan? Of eerst langs de zaak moeten met je eigen auto en daar je werkbus ophalen?quote:Op maandag 12 september 2011 15:12 schreef karr-1 het volgende:
Bedrijfsbusjes mee naar huis nemen schijnt wel een nieuwe trend te zijn. Bij mij in de straat zie ik er ook steeds meer. Hebben bedrijven geen eigen parkeerterrein meer?
maar meneer kan het allemaal niet kwijt of wel (zonder de asociale hork uit te hangen)? Dus mocht meneer zo handig willen zijn, moet meneer maar een erf kopen waar hij zijn auto, motor en bedrijfsbus op kwijt kan.quote:Op maandag 12 september 2011 15:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar wat is handiger? Vanaf huis meteen naar je werkplek gaan? Of eerst langs de zaak moeten met je eigen auto en daar je werkbus ophalen?
Dus het gaat een week goed, totdat hij geen andere keuze heeft en dan ren je gelijk naar buiten. Snap je het punt wat de meeste mensen in dit topic proberen te maken?quote:Op maandag 12 september 2011 15:20 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag had die andere buurman dus weer zijn plek ingenomen en alle andere plekken waren bezet (hij kon z'n bedrijfsauto dus ook niet voor de uitrit van die ene buurman zetten) dus toen besloot hij weer de bus bij ons neer te zetten.
Dat snap ik op zich ook wel, het was wellicht een suggestie om over na te denken.quote:En zo zijn er meer gevallen in de straat met deze buurman. Ik neem mijn verantwoordelijkheid door niet meer te zaniken, maar ik ga echt niet m'n excuses aanbieden (ik heb het namelijk al eens netjes een keer gevraagd aan hem).
Sorry, maar iedereen is daar nog steeds vrij in hoor, in dit land.quote:Op maandag 12 september 2011 15:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
maar meneer kan het allemaal niet kwijt of wel (zonder de asociale hork uit te hangen)? Dus mocht meneer zo handig willen zijn, moet meneer maar een erf kopen waar hij zijn auto, motor en bedrijfsbus op kwijt kan.
Met de huidige benzineprijzen zou ik het ook wel wetenquote:Op maandag 12 september 2011 15:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar wat is handiger? Vanaf huis meteen naar je werkplek gaan? Of eerst langs de zaak moeten met je eigen auto en daar je werkbus ophalen?
Recht of niet. Zodra de buurman de rest van de straat verplicht daardoor verder te lopen naar hun auto is je buurman een asociaal stuk vretenquote:Op maandag 12 september 2011 15:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar iedereen is daar nog steeds vrij in hoor, in dit land.
Mijn buurman in de straat heeft 4 auto's. 2 staan er op z'n pad, 2 andere bezetten altijd parkeerplaatsen... So be it..... Het is zijn recht.
Hoezo? De buurman zet de auto op een parkeerplaats tegenover zijn eigen huis.... Sjonge jonge wat is dat asociaal zeg...quote:Op maandag 12 september 2011 15:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Recht of niet. Zodra de buurman de rest van de straat verplicht daardoor verder te lopen naar hun auto is je buurman een asociaal stuk vreten
"het is zijn recht"
Nee. Hij zet een auto op zijn oprit, een motor in zijn garage en dan nog eens een bus ergens in de wijkquote:Op maandag 12 september 2011 15:41 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoezo? De buurman zet de auto op een parkeerplaats tegenover zijn eigen huis.... Sjonge jonge wat is dat asociaal zeg...
Ja en dat mag hij gewoon.... dus ik snap niet wat zowel jij als TS lopen te zeiken..... Die buurman mag dat gewoon doen.....quote:Op maandag 12 september 2011 15:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee. Hij zet een auto op zijn oprit, een motor in zijn garage en dan nog eens een bus ergens in de wijkFlikker die motor maar in de bijkeuken, kan je auto in de garage en je bus op de oprit.
Het is natuurlijk veel makkelijker om jouw probleem het probleem van een ander te maken.
Persoonlijk wil ik ook mijn auto voor de deur. Kan nu niet. Gevolg is dat ik volgend jaar zomer de voortuin eruit haal om daar grind neer te pleuren zodat ik mijn auto ook voor de deur kwijt kan zonder daar anderen tot last mee te zijn.
In veel wijken red je het met 2 auto's per gezin ook nog wel.quote:Op maandag 12 september 2011 15:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
T probleem is natuurlijk dat de meeste wijken gebouwd zijn met het idee van 1 auto per gezin.
Dat is gewoon niet meer zo tegenwoordig
Ik zeg niet dat het niet mag. Ik zeg dat het een asociale hufter is.quote:Op maandag 12 september 2011 15:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja en dat mag hij gewoon.... dus ik snap niet wat zowel jij als TS lopen te zeiken..... Die buurman mag dat gewoon doen.....
Ja, want hij houdt zich gewoon aan de regels van de wet.... oh oh wat een asociale meneer zeg....quote:Op maandag 12 september 2011 15:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet mag. Ik zeg dat het een asociale hufter is.
De wetquote:Op maandag 12 september 2011 15:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, want hij houdt zich gewoon aan de regels van de wet.... oh oh wat een asociale meneer zeg....
Dat je je aan de wet houdt wil nog niet zeggen dat je dan niet asociaal kan zijn, dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 12 september 2011 15:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, want hij houdt zich gewoon aan de regels van de wet.... oh oh wat een asociale meneer zeg....
Zie boven je.quote:Op maandag 12 september 2011 15:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, overtreedt die buurman ergens de wet dan?
Dat is zo.... Maar hij had ook zowel z'n auto als z'n werkbus in de straat kunnen zetten....quote:Op maandag 12 september 2011 15:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat je je aan de wet houdt wil nog niet zeggen dat je dan niet asociaal kan zijn, dat slaat natuurlijk nergens op.
Waar moet ie hem dan neerzetten?quote:Op maandag 12 september 2011 15:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat van die motor is wel hinderlijk. wij hebben er hier ook zo een maar die zet hem op een normale parkeer plaats neer terwijl er al tekort is ...
en anders moet hij verder lopenquote:Op maandag 12 september 2011 15:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Recht of niet. Zodra de buurman de rest van de straat verplicht daardoor verder te lopen naar hun auto is je buurman een asociaal stuk vreten
"het is zijn recht"
Want? Dat is hij verplicht te doen?quote:Op maandag 12 september 2011 15:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
In zijn voortuin? Achtertuin? Stalling?
Je gaat toch niet je motor in de tuin neerzetten? En een stalling is ook niet echt handig he? Die heb je ook niet op de hoek van de straat over het algemeen.quote:Op maandag 12 september 2011 15:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
In zijn voortuin? Achtertuin? Stalling?
Had gekund. Was het nog een grotere, asocialere hufter.quote:Op maandag 12 september 2011 15:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat is zo.... Maar hij had ook zowel z'n auto als z'n werkbus in de straat kunnen zetten....
Echt, ik snap niet dat TS en anderen hier zo moeilijk doen
In zijn tuin van 8x8 die helemaal vlak is zonder hek dus dat is het probleem ook niet.quote:
Echt, jij bent echt zo'n kansloze klager als TS.....quote:Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Keltie het volgende:
[..]
Had gekund. Was het nog een grotere, asocialere hufter.
Sowieso, een motor de hele winter buiten laten staan....quote:Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Je gaat toch niet je motor in de tuin neerzetten? En een stalling is ook niet echt handig he? Die heb je ook niet op de hoek van de straat over het algemeen.
Nee, die zet je normaal in de schuur.quote:Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Je gaat toch niet je motor in de tuin neerzetten?
Dat dus. En op de stoep neerzetten mag niet.quote:Op maandag 12 september 2011 15:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sowieso, een motor de hele winter buiten laten staan....Ook niet al te best voor je motor over het algemeen
Maar dan ben je dus jezelf tot last. Zoals het hoort.quote:Op maandag 12 september 2011 15:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en anders moet hij verder lopenoftewel: er is altijd iemand die verder moet lopen als er meer auto's dan parkeerplekken in een straat zijn
En dan zet je hem verder weg, voor weer een andere woning. En dan moet die persoon weer verder lopen.quote:Op maandag 12 september 2011 15:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus jezelf tot last. Zoals het hoort.
en waarom zou hij zichzelf tot last zijn? misschien ben jij HEM wel tot last met je geklaagquote:Op maandag 12 september 2011 15:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus jezelf tot last. Zoals het hoort.
Dat dus.... Neverending story.....quote:Op maandag 12 september 2011 15:54 schreef Bart het volgende:
[..]
En dan zet je hem verder weg, voor weer een andere woning. En dan moet die persoon weer verder lopen.
Keltie is gewoon zo'n beroepsklager, net als TS..... Zo'n persoon die bij Schiphol gaat wonen en dan gaat klagen bij de gemeente over geluidsoverlast van schipholquote:Op maandag 12 september 2011 15:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en waarom zou hij zichzelf tot last zijn? misschien ben jij HEM wel tot last met je geklaag
btw: Keltie = TS?
Ja, want ik sta bekend als iemand die constant naar zijn buren looptquote:Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Echt, jij bent echt zo'n kansloze klager als TS.....
Haha, ga je nou lopen schelden jongen?quote:Op maandag 12 september 2011 15:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ja, want ik sta bekend als iemand die constant naar zijn buren loopt
Nee, ik klaag nooit. Ik zorg er, daarentegen, ook voor dat mijn buren nooit over mij kunnen klagen.
Doen ze dat wel, dan heb ik mijn ergernissen klaar staan.
Leven en laten leven, maar dat zal jou wel onbekend in de oortjes klinken. Tyfuslijertje.
Euhm nee?quote:Op maandag 12 september 2011 15:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en waarom zou hij zichzelf tot last zijn? misschien ben jij HEM wel tot last met je geklaag
btw: Keltie = TS?
Ben jij je er van bewust dat een motor niet op stoep mag staan en eigenlijk op een parkeerplaats thuis hoort (of op priveterrein natuurlijk).quote:Op maandag 12 september 2011 15:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, die zet je normaal in de schuur.
Of op het trottoir, mits daar genoeg ruimte voor is (zodat de mensen die daar lopen normaal kunnen passeren), zo niet in de tuin.
Vind de tuin een betere plaats dan een (auto parkeerplaats).
Zegt degene die begintquote:Op maandag 12 september 2011 15:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Haha, ga je nou lopen schelden jongen?Kan je het niet onderbouwen allemaal?
Wat een niveau ben je toch....
Kan ik me voorstellen... Feyenoorders hebben aardig wat om gefrustreerd over te zijnquote:Op maandag 12 september 2011 15:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Euhm nee?
Ik snap alleen zijn frustratie wel
Nee, maar ik rij dan ook geen motorquote:Op maandag 12 september 2011 15:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ben jij je er van bewust dat een motor niet op stoep mag staan en eigenlijk op een parkeerplaats thuis hoort (of op priveterrein natuurlijk).
Ik rij ook geen motor, maar ik klaag dan ook niet als er 1 op een parkeerplaats staat aangezien dat namelijk de bedoeling is.quote:Op maandag 12 september 2011 15:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, maar ik rij dan ook geen motor
Dus dan hoef ik mij daar ook niet bewust van te zijn
Ik zie, daar waar het kan, wel veel motoren op de stoep staan ipv parkeerplaatsen in te nemen
hier ook, de ene keer sta je wat verder weg dan de andere keer: boeiend!quote:Op maandag 12 september 2011 16:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Voor mijn deur is het aantal parkeerplaatsen ook beperkt. De ene keer staan beide auto's voor de deur, een andere keer staan ze iets verder weg omdat mijn buren iets eerder waren. Lekker belangrijk.
En als er dan iemand op jouw plekje parkeert, heb je een gegronde reden om boos te zijn en desnoods iemands baas te bellen. Tot die tijd... not so much. Tenzij er natuurlijk sprake is van strijd met de APV, maar dat zal vast niet zo zijn, anders had de TS ook geen baas hoeven bellen om z'n zin te krijgenquote:Op maandag 12 september 2011 15:45 schreef Keltie het volgende:
Persoonlijk wil ik ook mijn auto voor de deur. Kan nu niet. Gevolg is dat ik volgend jaar zomer de voortuin eruit haal om daar grind neer te pleuren zodat ik mijn auto ook voor de deur kwijt kan zonder daar anderen tot last mee te zijn.
Mja, als Keltie zijn tuin omtovert tot een parkeerplaats voor zichzelf en daarvoor geen vergunning aanvraagt voor een oprit, heeft Keltie alsnog geen reden tot zeiken als iemand zijn auto daar dan voor zijn tuin parkeert....quote:Op maandag 12 september 2011 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En als er dan iemand op jouw plekje parkeert, heb je een gegronde reden om boos te zijn en desnoods iemands baas te bellen. Tot die tijd... not so much. Tenzij er natuurlijk sprake is van strijd met de APV, maar dat zal vast niet zo zijn, anders had de TS ook geen baas hoeven bellen om z'n zin te krijgen.
Ik heb zelfs een keer het hele parkeervak met linten afgezet omdat ik zonodig twee dakapellen op mijn dak moest plaatsen. Vuile asociaal dat ik ben!quote:Op maandag 12 september 2011 16:12 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hier ook, de ene keer sta je wat verder weg dan de andere keer: boeiend!
Ik had er over geklaagd.... wat een aso ben jij zeg.....quote:Op maandag 12 september 2011 16:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een keer het hele parkeervak met linten afgezet omdat ik zonodig twee dakapellen op mijn dak moest plaatsen. Vuile asociaal dat ik ben!
Dat zou wel epic wezen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als Keltie zijn tuin omtovert tot een parkeerplaats voor zichzelf en daarvoor geen vergunning aanvraagt voor een oprit, heeft Keltie alsnog geen reden tot zeiken als iemand zijn auto daar dan voor zijn tuin parkeert....
Als ze er dan parkeren komen ze lastig wegquote:Op maandag 12 september 2011 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En als er dan iemand op jouw plekje parkeert, heb je een gegronde reden om boos te zijn en desnoods iemands baas te bellen. Tot die tijd... not so much. Tenzij er natuurlijk sprake is van strijd met de APV, maar dat zal vast niet zo zijn, anders had de TS ook geen baas hoeven bellen om z'n zin te krijgen.
Want? Het is verboden om meer dan 1 voertuig te bezitten?quote:Op maandag 12 september 2011 16:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als ze er dan parkeren komen ze lastig weg
Maar mocht ik naar zo'n autoverzamelaar toestappen en het is meewerkendheid 0,0 tjah.. dan zou ik zo een figuur als TS kunnen worden
Ach als iemand zijn koekblik wekenlang bij mij voor de deur zou parkeren zonder te gebruiken zou ik ook vriendelijk vragen of hij hem niet verderop kan parkeren. En anders zijn er nog wel wat andere manieren om dat ding te laten verplaatsenquote:Op maandag 12 september 2011 16:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als ze er dan parkeren komen ze lastig weg
Maar mocht ik naar zo'n autoverzamelaar toestappen en het is meewerkendheid 0,0 tjah.. dan zou ik zo een figuur als TS kunnen worden
Banden lek steken en als wrak aanmeldenquote:Op maandag 12 september 2011 16:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ach als iemand zijn koekblik wekenlang bij mij voor de deur zou parkeren zonder te gebruiken zou ik ook vriendelijk vragen of hij hem niet verderop kan parkeren. En anders zijn er nog wel wat andere manieren om dat ding te laten verplaatsen
krikken op wielen, midden in de nacht opkrikken en wegrollen en in een ander vak neerzetten, de volgende ochtend met popcorn kijken naar de reactie van de buurman.quote:Op maandag 12 september 2011 16:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ach als iemand zijn koekblik wekenlang bij mij voor de deur zou parkeren zonder te gebruiken zou ik ook vriendelijk vragen of hij hem niet verderop kan parkeren. En anders zijn er nog wel wat andere manieren om dat ding te laten verplaatsen
Hehe... das wel een goede jaquote:Op maandag 12 september 2011 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
krikken op wielen, midden in de nacht opkrikken en wegrollen en in een ander vak neerzetten, de volgende ochtend met popcorn kijken naar de reactie van de buurman.
Neuh, beetje motorolie is effectiever.quote:Op maandag 12 september 2011 16:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Banden lek steken en als wrak aanmelden
Mijn tuin heeft al een oprit. Probleem is getackeld.quote:Op maandag 12 september 2011 16:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als Keltie zijn tuin omtovert tot een parkeerplaats voor zichzelf en daarvoor geen vergunning aanvraagt voor een oprit, heeft Keltie alsnog geen reden tot zeiken als iemand zijn auto daar dan voor zijn tuin parkeert....
Dan rest nog steeds de vraag; is het een legale oprit....quote:Op maandag 12 september 2011 16:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mijn tuin heeft al een oprit. Probleem is getackeld.
Daar ga ik wel vanuit. Aangezien de gemeente hem heeft aangelegd.quote:Op maandag 12 september 2011 16:22 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan rest nog steeds de vraag; is het een legale oprit....
Dan lijkt het mij ook ja.... Maar waarom moet je hem dan nog aanleggen? Of ga je je tuin zo maken dat er 2 auto's kunnen staan?quote:Op maandag 12 september 2011 16:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit. Aangezien de gemeente hem heeft aangelegd.
Juist.quote:Op maandag 12 september 2011 16:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij ook ja.... Maar waarom moet je hem dan nog aanleggen? Of ga je je tuin zo maken dat er 2 auto's kunnen staan?
Ah, dus jij bent ook zo'n aso die auto's verzameld en hem ergens parkeert waar mensen er last van hebbenquote:
Nee. Maar, nogmaals, het is asociaal om mensen door een hele wijk te laten parkeren omdat je zo nodig 4 auto's moet hebben waar je er 2 dagelijks van gebruiktquote:Op maandag 12 september 2011 16:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Want? Het is verboden om meer dan 1 voertuig te bezitten?![]()
Maar de overbuurman van TS heeft maar 2 auto's. 1 privé en 1 werkbus...quote:Op maandag 12 september 2011 16:26 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee. Maar, nogmaals, het is asociaal om mensen door een hele wijk te laten parkeren omdat je zo nodig 4 auto's moet hebben waar je er 2 dagelijks van gebruikt
Net zoals ik het eigenlijk asociaal vind dat mijn overburen 2 stationwagons op de stoep zetten (dag en nacht) zodat er praktisch niemand meer over de stoep kan lopen en wij moeilijk de oprit kunnen verlaten.
Nope. Wij hebben 2 auto's. Beide voor het werk. Een Yaris en een Astra (dus een "grote" auto en een "kleine" auto).quote:Op maandag 12 september 2011 16:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah, dus jij bent ook zo'n aso die auto's verzameld en hem ergens parkeert waar mensen er last van hebben
*inkopper*
En een motor. Die de hele garage inneemt waardoor hij zijn auto niet in de garage kwijt kan.quote:Op maandag 12 september 2011 16:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Maar de overbuurman van TS heeft maar 2 auto's. 1 privé en 1 werkbus...
Ach, bij mij in de wijk zetten mensen die verderop wonen hun auto op de algemene parkeerplaats naast mijn huis, omdat daar "meer zicht" is.... omdat de parkeerplaats naast hun eigen huis geen direct zicht op is vanuit woningen....quote:Op maandag 12 september 2011 16:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nope. Wij hebben 2 auto's. Beide voor het werk. Een Yaris en een Astra (dus een "grote" auto en een "kleine" auto).
Maar ik vind het vervelend dat het parkeerhaventje voor mijn huis vaak bezet is waardoor ik verder moet lopen en omdat ik dat vervelend vind, vind ik dat ik dan maar mijn voortuin "op moet offeren".
Al vind ik ergens ook dat de mensen die meer dan 2 auto's hebben het restant van die auto's maar op een "algemene" parkeerplek in de wijk moeten neerzetten (5 minuten lopen, iedere dag minimaal 8 plekken vrij en op een andere plek nog eens minimaal 4.). Zo verdeel je de lasten.
Wie zegt dat die motor zijn hele garage inneemt? Wie weet staan er ook nog wel fietsen bij, en een werkbank, en tuingereedschap, de barbecue, enz enz.quote:Op maandag 12 september 2011 16:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
En een motor. Die de hele garage inneemt waardoor hij zijn auto niet in de garage kwijt kan.
Mja, de meeste standaard garages zijn net niet groot genoeg voor een motor EN een auto.... dus ik snap dat wel....quote:Op maandag 12 september 2011 16:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
En een motor. Die de hele garage inneemt waardoor hij zijn auto niet in de garage kwijt kan.
En dit dusquote:Op maandag 12 september 2011 16:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Wie zegt dat die motor zijn hele garage inneemt? Wie weet staan er ook nog wel fietsen bij, en een werkbank, en tuingereedschap, de barbecue, enz enz.
ik heb een vouwwagen in mijn garage staan, mag dat ook niet?quote:Op maandag 12 september 2011 16:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee. Aso!quote:Op maandag 12 september 2011 16:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb een vouwwagen in mijn garage staan, mag dat ook niet?
Mijn garage bevat alleen wat dozen met rommel.... past makkelijk een auto in....quote:Op maandag 12 september 2011 16:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, wie denk je wel niet dat je bentquote:Op maandag 12 september 2011 16:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mag dus niet he. Auto in de garage, de motoren moeten op de stoep of in de tuin.quote:Op maandag 12 september 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens zou hier, als we een garage zouden hebben, oh, en een auto, die auto ook op straat staan, en de motoren in de garage. Beslis nog altijd zelf waar ik mijn garage voor gebruik.
Ik zou hem uitgestald op de stoep zettenquote:Op maandag 12 september 2011 16:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Want als er geen vergunning is voor een oprit geeft dat een ander de vrijheid om zijn auto op jouw stuk grond te zettenquote:Op maandag 12 september 2011 16:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Beter lezen meissie.... ik zeg VOOR zijn oprit....quote:Op maandag 12 september 2011 16:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Want als er geen vergunning is voor een oprit geeft dat een ander de vrijheid om zijn auto op jouw stuk grond te zettenZo van: jij geen legale oprit, ik mijn auto op jouw grond, nananana?
En als je dan nog eens ergens een auto neerkwakt en er komt een buurtbewoner vragen of je die ergens anders kan parkeren omdat dit voor hen makkelijker is en dat weiger je, vind ik jou ook een asociale hufterquote:Op maandag 12 september 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee. Aso!
Overigens zou hier, als we een garage zouden hebben, oh, en een auto, die auto ook op straat staan, en de motoren in de garage. Beslis nog altijd zelf waar ik mijn garage voor gebruik.
Gelukkig mag iedereen een mening hebben in Nederlandquote:Op maandag 12 september 2011 16:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
En als je dan nog eens ergens een auto neerkwakt en er komt een buurtbewoner vragen of je die ergens anders kan parkeren omdat dit voor hen makkelijker is en dat weiger je, vind ik jou ook een asociale hufter
Eigenlijk zou je aan mij best een fijne buurman hebben.quote:Op maandag 12 september 2011 16:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mijn garage bevat alleen wat dozen met rommel.... past makkelijk een auto in....
Gelukkig kan ik mijn auto op mijn oprit kwijt....Stel je voor dat ik naast TS of Keltie zou wonen
Ach, klagen en zeiken is wat anders dan een keer iets vragen.... En als ik de topics van TS zo lees en zijn reacties, dan heb ik mijn twijfels over zijn manier van "vragen" en dan kan ik de reactie van de buurman ook wel begrijpen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je aan mij best een fijne buurman hebben.
Dat ik iets vind, wil niet zeggen dat ik erover kom klagen/zeiken
Als ik als antwoord "Nee, want dan komt er duivenpoep op" krijg, dan ben ik er ook wel klaar mee hoorquote:Op maandag 12 september 2011 16:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, klagen en zeiken is wat anders dan een keer iets vragen.... En als ik de topics van TS zo lees en zijn reacties, dan heb ik mijn twijfels over zijn manier van "vragen" en dan kan ik de reactie van de buurman ook wel begrijpen.
Mijn buurvrouw kwam ook eens langs om te vragen of ik de klimop wilde snoeien omdat de steeg (waar ik nooit kom) dicht begon te groeien.... Prima, geen probleem.
Had ze meteen komen zeiken/klagen, had ik het nog een paar maanden door laten groeien.
Ik denk dat dat ook gewoon de kern van dit topic is... de manier waarop TS het heeft aangepakt allemaal....
Jawel, maar ik denk dat die reactie juist te maken heeft met de manier waarop TS het is komen "vragen".... Want ja, welke Nederlander geeft tegenwoordig een moer om z'n busje van de zaak?quote:Op maandag 12 september 2011 16:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als ik als antwoord "Nee, want dan komt er duivenpoep op" krijg, dan ben ik er ook wel klaar mee hoor
Wikkel hem in met folie dan
Bijna geen 1. Als ze een ongeluk krijgen is de eerste reactie vaak: "Agh, die is toch van de zaak". Zie je bij lease ook vaakquote:Op maandag 12 september 2011 16:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jawel, maar ik denk dat die reactie juist te maken heeft met de manier waarop TS het is komen "vragen".... Want ja, welke Nederlander geeft tegenwoordig een moer om z'n busje van de zaak?
Daarom.quote:Op maandag 12 september 2011 16:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Bijna geen 1. Als ze een ongeluk krijgen is de eerste reactie vaak: "Agh, die is toch van de zaak". Zie je bij lease ook vaak
Hoezo? Ik vind het een heel logisch antwoord. Ik parkeer mijn auto ook nooit onder bomen. Liever 50m lopen dan voor mijn deur onder een boom.quote:Op maandag 12 september 2011 16:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als ik als antwoord "Nee, want dan komt er duivenpoep op" krijg, dan ben ik er ook wel klaar mee hoor
Wikkel hem in met folie dan
Zelfs dan, het is volgens mij niet aan de weggebruiker om de legaliteit van opritten en bewegwijzering e.d. op die wijze te handhaven. Je kan contact opnemen met de gemeente, maar totdat die tot actie overgaan dien je voor zover ik weet de oprit die er zit gewoon te respecteren.quote:Op maandag 12 september 2011 16:41 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Beter lezen meissie.... ik zeg VOOR zijn oprit....oftewel op straat, voor zijn illegale oprit...
En als de oprit niet legaal is, dan is iedereen nog steeds vrij om zijn auto langs die stoep te parkeren
Dat lijkt me niet het probleem van de buurt, maar van de werkgever. Dat iedereen een auto voor de deur heeft staan prima, maar als we ook allemaal werkbusjes en auto's mee gaan nemen, dan staat de straat snel vol natuurlijk.quote:Op maandag 12 september 2011 15:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En dat is al helemaal geen probleem van de werkgeverquote:Op maandag 12 september 2011 20:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet het probleem van de buurt, maar van de werkgever. Dat iedereen een auto voor de deur heeft staan prima, maar als we ook allemaal werkbusjes en auto's mee gaan nemen, dan staat de straat snel vol natuurlijk.
Sorry, maar:quote:Op maandag 12 september 2011 20:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet het probleem van de buurt, maar van de werkgever. Dat iedereen een auto voor de deur heeft staan prima, maar als we ook allemaal werkbusjes en auto's mee gaan nemen, dan staat de straat snel vol natuurlijk.
Nee want die schuift het lekker af op de buurt, zodat hij geen parkeerterrein hoeft te hebbenquote:Op maandag 12 september 2011 20:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En dat is al helemaal geen probleem van de werkgever
Dan doen ze het dus al jaren verkeerd en een lease auto is natuurlijk wat anders dan een werkbus met bijbehorende rotzooi.quote:Op maandag 12 september 2011 20:18 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar:
1. volgens mij nemen werklui al JAREN hun busje mee naar huis
2. moeten mensen met een lease-auto dan voortaan ook hun auto op kantoor zetten
Dat zal vast niet zijn motief zijn, ik denk dat brandstofkosten een grotere rol spelen. En daarbij, wat dan nog?quote:Op maandag 12 september 2011 20:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee want die schuift het lekker af op de buurt, zodat hij geen parkeerterrein hoeft te hebben
Jij bent echt niet van deze planeet he?quote:Op maandag 12 september 2011 20:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan doen ze het dus al jaren verkeerd en een lease auto is natuurlijk wat anders dan een werkbus met bijbehorende rotzooi.
Wat dan nog? Het aantal parkeerplaatsen is berekend op een bepaald aantal auto's, niet op auto's en werkmateriaal erbij.quote:Op maandag 12 september 2011 20:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zal vast niet zijn motief zijn, ik denk dat brandstofkosten een grotere rol spelen. En daarbij, wat dan nog?
Ach en waarom vind je dat? Omdat ik gewoon gelijk heb?quote:Op maandag 12 september 2011 20:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij bent echt niet van deze planeet he?
Sorry, maar hier kraam je toch echt een partij onzin uit.quote:Op maandag 12 september 2011 20:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ach en waarom vind je dat? Omdat ik gewoon gelijk heb?
Het vaste argument he. Ik mag geen last hebben van busjes die de hele straat volbouwen, maar ik moet me maar gewoon aanpassen?quote:Op maandag 12 september 2011 20:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Sorry, maar hier kraam je toch echt een partij onzin uit.
Dat busje heeft alle recht om daar te parkeren, dus ik zie je punt niet.quote:Op maandag 12 september 2011 20:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het vaste argument he. Ik mag geen last hebben van busjes die de hele straat volbouwen, maar ik moet me maar gewoon aanpassen?
Vast wel, maar dat maakt het niet minder raar dat je een werkbus mee naar huis neemt in plaats van op je werk te laten staan waar het ding thuishoort. Ik ga mijn bureau toch ook niet mee naar huis nemen om thuis verder te werken?quote:Op maandag 12 september 2011 20:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat busje heeft alle recht om daar te parkeren, dus ik zie je punt niet.
Dus een vertegenwoordiger mag zijn leasebak ook niet thuis parkeren van je?quote:Op maandag 12 september 2011 20:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat maakt het niet minder raar dat je een werkbus mee naar huis neemt in plaats van op je werk te laten staan waar het ding thuishoort. Ik ga mijn bureau toch ook niet mee naar huis nemen om thuis verder te werken?
Misschien dat het lastig te snappen is, maar als jij van een klus komt savonds en je moet de volgende dag daar weer naar toe, dan kan het zomaar dat je woonadres dan dichterbij is dan de locatie van het bedrijf waar dat busje van is. Het is dan goedkoper en tijdbesparend om naar huis te rijden ipv naar je werk.quote:Op maandag 12 september 2011 20:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat maakt het niet minder raar dat je een werkbus mee naar huis neemt in plaats van op je werk te laten staan waar het ding thuishoort. Ik ga mijn bureau toch ook niet mee naar huis nemen om thuis verder te werken?
Sommige mensen sporen gewoon niet.quote:Op maandag 12 september 2011 20:18 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar:
1. volgens mij nemen werklui al JAREN hun busje mee naar huis
2. moeten mensen met een lease-auto dan voortaan ook hun auto op kantoor zetten
Lijkt me een non argument, daar houd een werkgever rekening mee. Meer een kwestie van gemakszucht lijkt me.quote:Op maandag 12 september 2011 20:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Misschien dat het lastig te snappen is, maar als jij van een klus komt savonds en je moet de volgende dag daar weer naar toe, dan kan het zomaar dat je woonadres dan dichterbij is dan de locatie van het bedrijf waar dat busje van is. Het is dan goedkoper en tijdbesparend om naar huis te rijden ipv naar je werk.
Leaseauto kunnen we gewoon helemaal afschaffenquote:Op maandag 12 september 2011 20:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus een vertegenwoordiger mag zijn leasebak ook niet thuis parkeren van je?
Dan zijn we klaar.quote:Op maandag 12 september 2011 20:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lijkt me een non argument, daar houd een werkgever rekening mee. Meer een kwestie van gemakszucht lijkt me.
Als dat je enige argument was wel ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn eigen deur hoeft van mij nog niet eens, maar in mijn eigen straat moet toch wel mogelijk zijn? Daar is het aantal parkeerplaatsen in een straat namelijk op berekend.quote:Op maandag 12 september 2011 20:39 schreef Zelva het volgende:
Mensen die denken dat de parkeerplaats voor de deur primair voor hen bedoeld is...
En dan ook nog de werkgever gaan bellen. Toppunt van ultieme triestheid.
Onzin, daar is wettelijk helemaal niets over geregeld.quote:Op maandag 12 september 2011 20:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor mijn eigen deur hoeft van mij nog niet eens, maar in mijn eigen straat moet toch wel mogelijk zijn? Daar is het aantal parkeerplaatsen in een straat namelijk op berekend.
Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld hè, trek dat dan niet uit zijn verband.quote:Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Fer het volgende:
Lekker makkelijk als je een bedrijf bent met 1 hoofdkantoor en de werknemers in het hele land rijden, moeten ze s morgens eerst allemaal een uur in de file naar werk rijden voordat ze storing gaan doen.
Bel je voor een storing, ja monteur moet eerst de bus halen, u bent de eerste morgen om 11.u
En laten we inderdaad leasewagens afschaffen, ik verwacht natuurlijk volledige compensatie voor het gebruik van me priveauto, dat is dus iets meer dan 19ct per km.
Oftwel nu kost me auto 750¤ per maand, aftrekbaar als kosten. In geval van een priveauto misschien iets minder, maar tel de loonbelasting die de werkgever over de compensatie er nog bij en die leasebak kost hem ruim 1400¤.
Dan koopt ie nog liever zelf 30 priveauto;s en leent ie uit aan de werknemers, die vervolgens ook nog prive een auto erbij kopen.
Dat heb ik gedaan. Maar als je dan vraagt om handhaving geeft men niet thuis...quote:Op maandag 12 september 2011 20:48 schreef klipper het volgende:
[..]
Onzin, daar is wettelijk helemaal niets over geregeld.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat vele gemeenten een goed parkeerbeleid zien als 0,6 eenheden per woning.
De gemeente Veghel hanteert zelfs 0,4 eenheden per woning, ofwel 4 parkeerplaatsen per 10 woningen.
Er zijn echter ook gemeenten die 1,5 hanteren waarvan 1 eenheid in de directe omgeving en 0,5 eenheden in de naaste omgeving.
Dus ga eerst langs de gemeente om te informeren hoeveel parkeereenheden er voor jouw straat, wijk en buurt gelden.
Handhaving van wat?quote:Op maandag 12 september 2011 20:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Maar als je dan vraagt om handhaving geeft men niet thuis...
Dit is natuurlijk wel bijzonder overdreven, maar ik had ook niet anders verwacht.quote:Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Fer het volgende:
Lekker makkelijk als je een bedrijf bent met 1 hoofdkantoor en de werknemers in het hele land rijden, moeten ze s morgens eerst allemaal een uur in de file naar werk rijden voordat ze storing gaan doen.
Bel je voor een storing, ja monteur moet eerst de bus halen, u bent de eerste morgen om 11.u
En laten we inderdaad leasewagens afschaffen, ik verwacht natuurlijk volledige compensatie voor het gebruik van me priveauto, dat is dus iets meer dan 19ct per km.
Oftwel nu kost me auto 750¤ per maand, aftrekbaar als kosten. In geval van een priveauto misschien iets minder, maar tel de loonbelasting die de werkgever over de compensatie er nog bij en die leasebak kost hem ruim 1400¤.
Dan koopt ie nog liever zelf 30 priveauto;s en leent ie uit aan de werknemers, die vervolgens ook nog prive een auto erbij kopen.
De parkeernorm. Gemiddeld 2 personenauto's en een bedrijfsbus per huishouden, dat is natuurlijk gewoon teveel.quote:
Mag jij mij 's haarfijn uitleggen hoe dat werkmateriaal buiten een standaard parkeervak uitpuilt.quote:Op maandag 12 september 2011 20:29 schreef karr-1 het volgende:
Wat dan nog? Het aantal parkeerplaatsen is berekend op een bepaald aantal auto's, niet op auto's en werkmateriaal erbij.
Teveel volgens wie of wat? Als jij als gezin met 4 auto's in de straat parkeert is er geen regel die je daarmee overtreed.quote:Op maandag 12 september 2011 20:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De parkeernorm. Gemiddeld 2 personenauto's en een bedrijfsbus per huishouden, dat is natuurlijk gewoon teveel.
Ladders, aanhangers en ga zo maar doorquote:Op maandag 12 september 2011 20:55 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij mij 's haarfijn uitleggen hoe dat werkmateriaal buiten een standaard parkeervak uitpuilt.
Teveel volgens de parkeernorm, die is er met een reden. Als iemand zijn auto 6 straten verderop moet parkeren omdat de hele straat volstaat, dan is er toch echt iets mis. Maar goed, ik zie dat niemand er hier een probleem van maakt, dus ik hoef er ook geen moeite voor te doen. Beetje jammer dit.quote:Op maandag 12 september 2011 20:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Teveel volgens wie of wat? Als jij als gezin met 4 auto's in de straat parkeert is er geen regel die je daarmee overtreed.
Die parkeernorm wordt alleen gebruikt om het aantal parkeerplaatsen te bepalen, niet als handhavingsmethode (gelukkig maar trouwens). Het zou wat zijn als de halve straat hier een boete krijgt omdat ze met meer dan 1 auto per huishouden geparkeerd staanquote:Op maandag 12 september 2011 20:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Teveel volgens de parkeernorm, die is er met een reden. Als iemand zijn auto 6 straten verderop moet parkeren omdat de hele straat volstaat, dan is er toch echt iets mis. Maar goed, ik zie dat niemand er hier een probleem van maakt, dus ik hoef er ook geen moeite voor te doen. Beetje jammer dit.
Tenzij parkeervergunningensysteem. Helemaal niet raar bij schaarste.quote:Op maandag 12 september 2011 21:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die parkeernorm wordt alleen gebruikt om het aantal parkeerplaatsen te bepalen, niet als handhavingsmethode (gelukkig maar trouwens). Het zou wat zijn als de halve straat hier een boete krijgt omdat ze met meer dan 1 auto per huishouden geparkeerd staanEn ik blijf erbij, mensen mogen zelf bepalen hoeveel auto's ze voor de deur hebben staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |