abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 september 2011 @ 09:07:02 #1
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101848137
Hopelijk weten jullie of ik hier iets aan kan doen. Het zit zo:

In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.

Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).

Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
  maandag 12 september 2011 @ 09:08:22 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_101848157
Hij mag hem toch ook zetten waar hij wilt. Vervelend dat je ms hebt maar eigenlijk ben je gewoon een zeikende buur
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_101848167
Openbare parkeerplaats, hij mag daar gewoon parkeren.

Je kan je eigen auto erop zetten als het je irriteert, of de andere buurman vragen zijn auto er neer te zetten?
pi_101848169
1 woord: pech :)

en btw: duivenpoep is echt killing voor de lak van je auto dus dat is ook een goed argument :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101848228
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101848230
Wat heeft zijn werkgever hiermee te maken? En hij mag zijn auto zetten waar hij wilt uiteraard.
  maandag 12 september 2011 @ 09:13:33 #7
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101848245
Je had het kunnen proberen, zo te vragen aan de buurman. Wellicht had hij er rekening mee gehouden. Zo niet, pech. Maar, ieder ander had dan zijn auto er dan ook neer kunnen zetten. Had je er dan ook heengegaan?

Zijn werkgever bellen en eigenlijk alles wat je erna hebt gedaan vind ik ronduit kinderachtig. Wat heeft zijn werkgever er mee te maken? Als jij zo tegen mij zou doen zou alle begrip direct over zijn en zou ik mijn auto er denk ik nog expres neerzetten ook.
pi_101848260
Hij mag hem daar gewoon parkeren,kan jij niks aan doen

Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
pi_101848261
quote:
8s.gif Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef genakt het volgende:
Hij mag hem toch ook zetten waar hij wilt. Vervelend dat je ms hebt maar eigenlijk ben je gewoon een zeikende buur
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
1 woord: pech :)

en btw: duivenpoep is echt killing voor de lak van je auto dus dat is ook een goed argument :Y
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Wokkel het volgende:
Openbare parkeerplaats, hij mag daar gewoon parkeren.

Je kan je eigen auto erop zetten als het je irriteert, of de andere buurman vragen zijn auto er neer te zetten?
Dit allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2011 09:15:06 ]
pi_101848262
Je hebt pech TS. Gewoon je eigen auto er neerzetten of een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen zodat alleen jij er mag parkeren.
  maandag 12 september 2011 @ 09:14:38 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101848268
Openbare plek, TS heeft pech.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 12 september 2011 @ 09:14:53 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101848272
Erg netjes is het niet van de overbuurman maar je kan er verder weinig aan doen volgens mij. Zorgen dat jouw auto er eerder staat ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 12 september 2011 @ 09:14:58 #13
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_101848274
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen. :')
Ik ook denk ik. M'n broer heeft ook zo'n buurman die denkt dat alleen hij zijn auto voor zijn deur mag zetten. Als 'ie dat wil moet 'ie maar op een boerderij met een mooi erf gaan wonen...
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_101848276
quote:
En dat dus :')
Dan had ik zeker je blijven irriteren
pi_101848280
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:

In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.

Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).

Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
Even quoten voor het nageslacht.
pi_101848284
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
Die krijgt TS niet want hij rent gelijk zijn huis uit als hij ziet dat de buurman zijn auto voor zijn deur zet. :D
  maandag 12 september 2011 @ 09:15:47 #17
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_101848290
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

zo een procedure is ook ge-wel-dig hoor.
mijn moeder heeft ook MS en loopt verdomd moeilijk, gebruikt meer de scootmobiel dan dat ze gewoon loopt maar kleine stukjes rijden kan nog wel.

maar bij ons staan er naast de parkeerplekken 1 lange rij met bosjes, dat betekend dat als je auto in het midden staat je een pokke end moet lopen en wij dus steeds proberen vooraan te parkeren.
maar een mindervalide parkeerplaats krijgen?
na 4x nog niet.
pi_101848293
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef Dven het volgende:
Erg netjes is het niet van de overbuurman maar je kan er verder weinig aan doen volgens mij. Zorgen dat jouw auto er eerder staat ;)
Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.
  maandag 12 september 2011 @ 09:18:44 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101848331
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.
  maandag 12 september 2011 @ 09:18:52 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101848333
Wat een jankactie TS! Zeiken bij een werkgever over iemand die niets fout doet... Je moet het maar durven. Je kan maar op 1 manier een openbare parkeerplek claimen: door er op te parkeren!

Offtopic:
Als je MS zat bent: http://www.ubuntu.com/ ~O>

Taalgrapje van Wiki: Multiple sclerose is een auto-immuunziekte. :')
censuur :O
pi_101848418
En dit is weer typisch een voorbeeld van waar het met onze maatschappij naar toe gaat. Rekening houden met elkaar? No way, alleen eigen gewin is belangrijk.
pi_101848426
Dit lijkt echt een probleem voor mensen die teveel thuis zitten en geen echte problemen hebben om zich mee bezig te houden. Richt je energie op positieve zaken en geniet!
Maar goed de oplossing is al gegeven, je eigen auto voor je huis parkeren.
pi_101848442
quote:
Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Waarom stond jouw auto er dan niet, je was toch thuis? Dan had hij er toch niet kunnen parkeren?
  Forum Admin maandag 12 september 2011 @ 09:26:33 #24
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_101848466
Het enige argument dat je hebt is je milde MS. Het is natuurlijk niet bijzonder aardig dat je buurman daar geen rekening mee wil houden.
Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon burgerlijk geleuter is dat je je auto precies voor je huis wil hebben staan. Dit gevoel wordt "nogal" versterkt omdat je zijn werkgever bent gaan bellen. Op die manier maak je direct alle normale communicatie onmogelijk. Je kan je beter wat meer bezig gaan houden met de belangrijkere zaken in het leven en je niet zo op de kast laten jagen door futiliteiten.
  maandag 12 september 2011 @ 09:27:21 #25
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101848478
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een jankactie TS! Zeiken bij een werkgever over iemand die niets fout doet... Je moet het maar durven. Je kan maar op 1 manier een openbare parkeerplek claimen: door er op te parkeren!

Offtopic:

Taalgrapje van Wiki: Multiple sclerose is een auto-immuunziekte. :')
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Nogmaals: rekening houden met elkaar, kleine moeite.
  maandag 12 september 2011 @ 09:27:37 #26
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_101848480
De buurman heeft volste recht om daar te parkeren, maar van respect of solidariteit is geen sprake hier. Wat een zwakzinnige mongool.
To doom or not to doom
pi_101848499
iggyinthehouse: Heb je eigenlijk zelf een auto?
  maandag 12 september 2011 @ 09:30:55 #28
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_101848539
Ik weet niet hoe het daar zit, maar als je 1 keer hoest krijg je al een invalideparkeerplek voor je deur in A'dam. Of lichte MS ook een goede reden is, weet ik niet.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 12 september 2011 @ 09:30:56 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101848540
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
censuur :O
  maandag 12 september 2011 @ 09:33:43 #30
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_101848589
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
Zal goed lukken als je vanaf hier wel naar breda/roosendaal/rotterdam makkelijk kan, maar alles wat daaromheen ligt je minimaal 2 uur aan het reizen bent :')
pi_101848591
Je hebt MS zeg je? Dan heb je toch recht op een invalidenkaart op je voorruit. Kun je ook niet aan de gemeente vragen of ze een bord plaatsen met jouw kenteken er op? Die buurman is natuurlijk niet goed bij z'n hoofd. Deze aso moet gewoon wat respect tonen. Niemand heeft z'n eigen parkeerplek maar in dit geval kun je er natuurlijk rekening mee houden.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_101848611
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Je hebt MS zeg je? Dan heb je toch recht op een invalidenkaart op je voorruit. Kun je ook niet aan de gemeente vragen of ze een bord plaatsen met jouw kenteken er op?
De vraag is of TS zelf een auto heeft.
pi_101848629
Volgens mij kan de partner ook een invalidenkaart aanvragen, mits hij/ zij daar ook woont
Hell To The Liars
  maandag 12 september 2011 @ 09:38:34 #34
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_101848674
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef Keltie het volgende:
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.
Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  maandag 12 september 2011 @ 09:40:32 #35
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101848716
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Die buurman is natuurlijk niet goed bij z'n hoofd. Deze aso moet gewoon wat respect tonen. Niemand heeft z'n eigen parkeerplek maar in dit geval kun je er natuurlijk rekening mee houden.
Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)
TS komt meteen naar buiten en gaat lopen zeiken dat hij wéér de werkgever gaat bellen.
Sorry hoor, maar dan had je van mij ook de *&#^%^ kunnen krijgen.

P.S. ik ben trouwens ook 'mindervalide' om dat zo even te noemen. En zit wat parkeren betreft in bijna exact dezelfde situatie als TS. Overburen met oprit en garage die de parkeervakken voor ons huis (zonder garage/oprit) vol zetten.
Pech gehad, had ik maar een huis met eigen oprit moeten kopen, niet?
pi_101848770
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:40 schreef Kreupel het volgende:

[..]

Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)
TS komt meteen naar buiten en gaat lopen zeiken dat hij wéér de werkgever gaat bellen.
Sorry hoor, maar dan had je van mij ook de *&#^%^ kunnen krijgen.
Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
  maandag 12 september 2011 @ 09:45:04 #37
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101848809
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:43 schreef RonnieHansen het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.
Dat had gekund, maar TS had al via de werkgever lopen klagen. Ik vind het al heel wat dat de buurman er rekening mee hield nadat TS dit geflikt had.
pi_101848888
alles valt of staat met de manier van communiceren: als TS het bij mij ook via de werkgever zou spelen dan verliest hij al zijn krediet bij mij en kan hij ook de schijt krijgen :)

als iemand het netjes en beleefd zou vragen zou ik best mijn auto ergens anders neer willen zetten, maar als iemand meteen begint te zeiken zonder eerst een keer een goed gesprek gehad te hebben dan kunnen ze in de stront zakken :P
  maandag 12 september 2011 @ 09:52:25 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101848958
En als iemand het via je werkgever speelt, denk je niet: weet je wat, ik ga zelf even met mijn buurman praten, want kennelijk is er een probleem en dat kunnen we vast wel oplossen.

Als er dus iemand een voet verkeerd zet (werkgever bellen was niet zo handig, toegegeven), dan mag die persoon verder maar in de stront zakken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101849008
Tja, het lijkt me dat je vrij weinig nog kan doen.

Je hebt het in de eerste instantie netjes bij je buurman aangegeven. Hij geeft aan dat hij geen rekening met je wil houden, omdat hij duivenpoep belangrijker vindt.

Daarna heb je de werkgever gebeld, omdat het een bedrijfsbus is. Dat doet je relatie met je buurman natuurlijk geen goed - al begrijp ik wel dat je boos bent en dat je na het eerste gesprek dacht dat verder praten met de buurman niets zou oplossen.

Nu wil de werkgever je ook niet meer helpen en valt er verder weinig meer te doen. Je buurman doet niets illegaals. Indien je huurt zou je nog kunnen vragen of de woningbouw een mediator wil sturen om te kijken of jullie dit beter op kunnen lossen (verstoring woongenot).

Als vogelpoep het probleem was en het zooo belangrijk is dat de parkeerplaats voor je deur vrij blijft - dan had ik de buurman gewoon een x bedrag gegeven om z'n auto te laten wassen.
  maandag 12 september 2011 @ 09:54:29 #41
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101849011
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Als er dus iemand een voet verkeerd zet (werkgever bellen was niet zo handig, toegegeven), dan mag die persoon verder maar in de stront zakken?
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd

Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
  maandag 12 september 2011 @ 09:57:11 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101849077
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:

[..]

Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd
Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar verdere reacties van TS.
pi_101849082
quote:
Dit dus. Probeer die parkeerplaats te kopen ofzo :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 12 september 2011 @ 09:57:44 #44
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101849093
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar verdere reacties van TS.
Ik ook wel, eigenlijk :)
  maandag 12 september 2011 @ 09:58:24 #45
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_101849104
quote:

[..]

Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
Dit dus ^O^ Ts is gewoon zielig persoon om zich zo te gedragen
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_101849147
quote:

[..]

Dit dus. En de werkgever bellen, waarom? :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 12 september 2011 @ 10:00:46 #47
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101849152
quote:

[..]

Nah, als ik bij ons in de wijk kijk. Welke toch ruim is opgezet (ruime 2 onder 1 kappers), komt een groot gedeelte van de parkeerproblemen omdat mensen meer dan 2 voertuigen voor de deur willen zetten. Compleet overbodig en onzinnig.
pi_101849173
Wat is er mis met gewoon op de meest dichtbijzijnde lege plek parkeren? Dan hoef jij niet veel verder te lopen en als de bewoner van het "erbijbehorende huis" gaat klagen kun je die doorverwijzen naar jouw overbuurman met zijn busje.

En anders naar de rijdende rechter!
My name is Juan Ernesto; Don Juan Ernesto.
  maandag 12 september 2011 @ 10:02:05 #49
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101849182
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 09:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?
Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.
Ik denk dat dit de redenatie geweest zou zijn.
  maandag 12 september 2011 @ 10:02:58 #50
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101849195
Ga huilen!

Bellen naar zn werkgever :r
  maandag 12 september 2011 @ 10:03:18 #51
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_101849202
TS :r
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  maandag 12 september 2011 @ 10:04:16 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849225
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:00 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dit dus. En de werkgever bellen, waarom? :')
Dat volg ik ook niet helemaal. TS zal zijn zaakjes wel niet zelf op kunnen lossen. :')
pi_101849231
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:02 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.
Ik denk dat dit de redenatie geweest zou zijn.
Prima, alleen hier doet de man in kwestie niets fout. De werkgever heeft hier werkelijk niets mee te maken (zoals die zelf ook al aangeeft).
  maandag 12 september 2011 @ 10:05:08 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101849236
TS heeft zelf een auto?
Waar stond die dan toen ze zag dat de buurman 'haar' plekje inpikte?

Doet me denken aan de buren van mijn broer. Zelf geen auto, maar de straat was te klein toen de officiële invalidenparkeerplek voor mijn door een beroerte getroffen schoonzus werd geplaatst. Die werd zomaar deels voor hun huis geplaatst!

Sommige mensen leven bij zeiken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_101849263
ik denk dat de enige oplossing nog is om gewoon met n kratje bier of een fles wijn aan te bellen, excuses aan te bieden voor hoe je het hebt aangepakt en hem de situatie duidelijk uitleggen en alsnog vragen ergens anders te parkeren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij maar kan kiezen uit 2 plaatsen ( duivenpoep of voor jouw huis)
  maandag 12 september 2011 @ 10:09:33 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101849320
Bovendien: Waar was de auto van TS toen de bozebusbuurman wilde parkeren voor z'n huis?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101849336
TS, gast :') zolang jij via de gemeente geen parkeerplek regelt ivm je MS, mag iedereen zijn auto/bus/motor/trike neerzetten waar hij/zij wil. Heel vervelend, maar nog vervelender is dat je zijn WERKGEVER gaat zitten bellen :')
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 10:10:23 #58
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849342
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
TS, gast :') zolang jij via de gemeente geen parkeerplek regelt ivm je MS, mag iedereen zijn auto/bus/motor/trike neerzetten waar hij/zij wil. Heel vervelend, maar nog vervelender is dat je zijn WERKGEVER gaat zitten bellen :')
Hij vraagt er gewoon om. :')

Ik hoop voor TS dat de buurman dit voorval door de hele buurt gaat doorvertellen. :')
pi_101849376
Oh, en vogelpoep is nasty, derhalve prima argument ^O^
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 10:12:40 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101849397
ga eens op de koffie bij de buurman, verontschuldig je dat je zijn werkgever hebt gebeld en probeer er eens samen uit te komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 12 september 2011 @ 10:13:31 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101849417
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hij vraagt er gewoon om. :')

Ik hoop voor TS dat de buurman dit voorval door de hele buurt gaat doorvertellen. :')
ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101849425
quote:
3s.gif Op maandag 12 september 2011 10:12 schreef Re het volgende:
ga eens op de koffie bij de buurman, verontschuldig je dat je zijn werkgever hebt gebeld en probeer er eens samen uit te komen
Of laat de buurman bij jou op de koffie komen, lijkt me nog beter ^O^

verders kan ik het alleen maar eensch zijn met motorbloempje.
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_101849426
En regel een invalidenparkeerplaats als je zo graag een eigen parkeerplaats voor de deur wilt. :{
  maandag 12 september 2011 @ 10:15:20 #64
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849463
quote:
3s.gif Op maandag 12 september 2011 10:13 schreef Re het volgende:

[..]

ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...
Daar lijkt het wel op.
pi_101849466
Brand gewoon zn kiet af ;)

Of z'n auto :P
pi_101849489
Zou TS al moorkoppen aan het halen zijn voor bij de koffie vanavond?
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 10:17:04 #67
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101849506
of een zak snoep. Meeuwenflatsen?
pi_101849512
invalideplaats is heel moeilijk te regelen.

Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard O+
pi_101849514
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:01 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Wat is er mis met gewoon op de meest dichtbijzijnde lege plek parkeren? Dan hoef jij niet veel verder te lopen en als de bewoner van het "erbijbehorende huis" gaat klagen kun je die doorverwijzen naar jouw overbuurman met zijn busje.

En anders naar de rijdende rechter!
Ja, en dan zet die zijn auto weer voor je deur neer als hij langskomt. Zo worden de problemen alleen maar erger he! :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 12 september 2011 @ 10:19:05 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_101849554
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:

Offtopic:

Ik moest heel hard lachen :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 12 september 2011 @ 10:21:44 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101849624
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:

Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard O+
Je krijgt het niet, maar moet er ook zelf een bedrag voor neertellen. Bij mijn schoonzus was het binnen een paar maanden geregeld.
  maandag 12 september 2011 @ 10:21:53 #72
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_101849632
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:

Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplek
pi_101849633
Beetje vreemde reacties, maar dat komt waarschijnlijk door het bellen naar de werkgever. Daarmee heb je je kaarten een beetje verspeeld denk ik.

Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.

Overigens is dat van die duivenpoep op zich geen slecht argument, dat is behoorlijk vervelend kan ik je vertellen. Daarom vermijd ik ook bepaalde parkeerplekken, maar dat is natuurlijk geen reden om geen rekening met je buren te houden.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 12 september 2011 @ 10:28:42 #74
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_101849796
Toch jammer van die paar mensen die vinden dat de buurman maar sociaal moet zijn en best zijn auto ergens anders kan parkeren. Als die buurman dat doet, dan pleurt een andere buurman zijn auto weer op die plek neer. De sociale buurman is dan zijn mooie plek kwijt, en TS heeft alsnog het probleem. Dus buurman heeft groot gelijk dat ie gewoon daar blijft parkeren, helemaal na de bel-werkgever-actie ( :') ).

Maar ik denk niet dat TS zich nog durft te vertonen in dit topic :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 12 september 2011 @ 10:31:11 #75
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101849851
Hier in de buurt hebben we ook een paar parkeerplaatsen, staan vaak dezelfde auto's. Waag het niet om je auto er neer te zetten, de ene heeft plots krassen en de ander een anoniem briefje onder de wisser. "Ga naar je eigen parkeerplek" :')
pi_101849891
Nou ja, er is op z'n minst één iemand het (voor een deel) met hem eens, dus als hij al reageert dan quote hij waarschijnlijk die persoon met iets in de richting als

quote:
"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."
Ja doei.
pi_101849909
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 10:31 schreef blup het volgende:
Hier in de buurt hebben we ook een paar parkeerplaatsen, staan vaak dezelfde auto's. Waag het niet om je auto er neer te zetten, de ene heeft plots krassen en de ander een anoniem briefje onder de wisser. "Ga naar je eigen parkeerplek" :')
Srsly? ;(
Ja doei.
pi_101849926
quote:

Het IS jouw parkeerplaats niet, punt uit.

En dat hij pist is dat je z'n werk heb gebeld snap ik.

En dat je auto ondergescheten wordt als je onder een boom gaat staan is geen onzin, ik parkeer ook nooit onder een boom.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101849933
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:

Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.
Hoezo, het is toch niet jouw parkeerplaats? :?
pi_101849952
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:
hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?

Je zet je auto daar neer waar plek is, meestal zo dicht mogelijk bij je huis. Maar je gaat toch niet zielig doen als iemand op "jouw" plekje staat zeg.
In het geval van TS snap ik ook niet helemaal wat het probleem is, de auto was er helemaal niet? Dus iemand anders rijdt er voornamelijk mee? Hmm.
  maandag 12 september 2011 @ 10:35:56 #81
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_101849980
Als ik dit geneuzel zo lees ben ik toch blij dat ik een oprit heb waar 3 auto's op passen, en nog 6 parkeerplekken voor het huis die bijna altijd vrij zijn.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 12 september 2011 @ 10:37:11 #82
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_101850017
c_/
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_101850107
quote:

[..]

Nee heel veel problemen onstaan omdat wijken niet ontworpen zijn op 3 auto's per huis. En daar gaat het mis. Ik zou als gemeente dan snel met een vergunnings systeem gaan werken en voroal de 2e en mer autos flink laten lappen, maar dan wel er voor zorgen dat er voldoende parkeer plaatsen bij gaan komen.
pi_101850306
Doet me denken aan toen ik en straat woonde met veel parkeerplaatsen en weinig auto's. 1 keer mijn auto niet helemaal naast mijn huis neergezet omdat er daar toevallig een vuilniswagen oid stond, krijg ik een briefje:

"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"

Echt wtf... Terwijl er aan de overkant van de straat en naast mijn auto verder gewoon WEL plaats was, dan loop je 2 meter verder met je boodschappen :')
Klussen deel 1 en 2
  maandag 12 september 2011 @ 10:48:47 #85
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101850341
TS is wel een gezellige buurman, zeg!

Heg op scheiding voortuin met buren
pi_101850384
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:

"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"
Camera op je auto zetten en dan kijken hoe die deuken en krassen erin komen. Daarna deuken en krassen maken op de veroorzaker.
pi_101850406
:')!

Hier in de straat is 't ook altijd druk, maar zo'n verschil met wat ik in Nederland heb meegemaakt:
Binnen alle redelijkheid sluit iedereen gewoon aan bij de reeds geparkeerde auto's. Geen mensen dus die hem recht voor hun deur neerzetten 'omdat dat zo moet', maar rustig een paar meter verder zodat de volgende buur hem gewoon erachter kan zetten. O+ Geen gatenkaas O+

Op Scheveningen woonde ik vlak achter de boulevard, met al veel te weinig parkeerplaatsen voor het aantal huizen. Maar elke dag rond half 6 was het weer een gatenkaas van jewelste: allemaal mensen die hun auto RECHT VOOR HUN DEUR moesten parkeren en daarbij precies zoveel ruimte overlieten tussen de auto die er al stond en hun eigen auto, zodat er ook echt nèt geen auto meer tussen kon.
Ja doei.
pi_101850432
quote:
8s.gif Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef genakt het volgende:

[..]

Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplek
de vrouw reed, niet de bijna blinde man uiteraard ;)

@TS, wat is PRECIES het probleem? Is dat 1x in de week boodschappen sjouwen oid? Ik ben zelf namelijk ook chronisch ziek maar ik snap niet dat je blijkbaar wel met de auto ergens heen kunt maar niet die extra 5 stappen kunt zetten?
pi_101850440
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Doet me denken aan toen ik en straat woonde met veel parkeerplaatsen en weinig auto's. 1 keer mijn auto niet helemaal naast mijn huis neergezet omdat er daar toevallig een vuilniswagen oid stond, krijg ik een briefje:

Echt wtf... Terwijl er aan de overkant van de straat en naast mijn auto verder gewoon WEL plaats was, dan loop je 2 meter verder met je boodschappen :')
Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.
  maandag 12 september 2011 @ 10:53:16 #90
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101850461
Ok ok jullie zijn dus duidelijk (leuk kreupel dat je je verdiept in mijn forum acties).

Het is gewoon moeilijk uit te leggen via zo'n forum: als jullie namelijk die vent tegen zouden komen hadden jullie waarschijnlijk allemaal andere praatjes. Ben echt niet de slechtste van de wereld als jullie dat zouden denken.

Maar goed, het is me nu duidelijk. Ik heb geen recht en moet het gewoon accepteren.

Case closed.
pi_101850489
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:

:')
Te fucking beroerd om een paar blaadjes op te ruimen terwijl de buurman dan de heg aan de bovenkant wel snoeit waar TS ook de belazerd voor is.

Je zou toch maar zo'n buurman hebben. Ik heb er een paar maanden zo 1 gehad, die kwam om 5 uur 's middags al aan de deur om te vragen hoe lang ik nog moest boren :X
Daarna nog 4 x keer gehad, alleen maar om te zeiken. Laatste keer ook gezegd dat hij nou echt moest kappen met zeiken.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 12 september 2011 @ 10:54:25 #92
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850493
Je had gewoon niet naar zijn werkgever moeten bellen.
  maandag 12 september 2011 @ 10:54:39 #93
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850501
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:

_O-
  maandag 12 september 2011 @ 10:54:39 #94
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101850502
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
(leuk kreupel dat je je verdiept in mijn forum acties)
Ik ben ook leuk O+

Maar serieus; ik vind het geen case closed... ik vind eigenlijk dat je wat goed te maken hebt met de buurman, wellicht komen jullie tot een oplossing? (of minimaal weer respect/begrip voor elkaar...)
pi_101850518
btw TS de enige kans die je hebt is als zijn bus langer dan 6 en hoger dan 2 meter is: veel gemeentes hebben een verordening dat (bedrijfs)wagens die groter zijn op bepaalde momenten niet binnen de bebouwde kom geparkeerd mogen staan ;)
pi_101850528
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.
Ok, maar nu waren er naast en tegenover mijn auto gewoon plekken! Het ging dus echt om 2 meter verder lopen.

Ik heb overigens pas een week later mijn auto weggehaald, zonder de beloofde deuken of krassen :')
Klussen deel 1 en 2
  maandag 12 september 2011 @ 10:55:30 #97
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101850529
Nog 1 opmerking dan: als je al een aantal keren geprobeerd hebt normaal dit te vragen aan hem, en je krijgt 0 op je vraag dan doe je weleens dingen die je misschien beter niet had kunnen doen...
pi_101850539
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nogmaals: rekening houden met elkaar, kleine moeite.
_O_ kelt
pi_101850559
Wat win ik? *) Heb op z'n minst een deel goed gegokt *)

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, er is op z'n minst één iemand het (voor een deel) met hem eens, dus als hij al reageert dan quote hij waarschijnlijk die persoon met iets in de richting als

"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ben echt niet de slechtste van de wereld als jullie dat zouden denken.

Ja doei.
pi_101850574
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?

Je zet je auto daar neer waar plek is, meestal zo dicht mogelijk bij je huis. Maar je gaat toch niet zielig doen als iemand op "jouw" plekje staat zeg.
In het geval van TS snap ik ook niet helemaal wat het probleem is, de auto was er helemaal niet? Dus iemand anders rijdt er voornamelijk mee? Hmm.
De situatie is wellicht ook wat anders, wij hebben geen parkeerplekken bij huis, het is zeg maar gewoon "aan" de straat. Maar goed wij hebben ook 1 auto. Wat ik begrijp is dat de buurman zowel een garage als een oprit heeft, en dan nog een busje. Dus in feite 3 auto's heeft. TS heeft 1 plekje (als ik dat goed begrijp?) Dan vind ik het asociaal om direct een dergelijke houding aan te nemen. Natuurlijk mag hij zijn auto daar neerzetten, maar je hoef niet alles wat mag ook te doen.
  maandag 12 september 2011 @ 10:57:30 #101
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101850585
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Wat win ik? *)

[..]

[..]

_O_ _O_
pi_101850597
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:57 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

De situatie is wellicht ook wat anders, wij hebben geen parkeerplekken bij huis, het is zeg maar gewoon "aan" de straat. Maar goed wij hebben ook 1 auto. Wat ik begrijp is dat de buurman zowel een garage als een oprit heeft, en dan nog een busje. Dus in feite 3 auto's heeft. TS heeft 1 plekje (als ik dat goed begrijp?) Dan vind ik het asociaal om direct een dergelijke houding aan te nemen. Natuurlijk mag hij zijn auto daar neerzetten, maar je hoef niet alles wat mag ook te doen.
nee TS heeft 0,0 plekjes :P
pi_101850605
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Wat win ik? *) Heb op z'n minst een deel goed gegokt *)

[..]

[..]

Een slotje uit eigen portemonnee? :6
Even a broken clock is right twice a day.
pi_101850607
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nog 1 opmerking dan: als je al een aantal keren geprobeerd hebt normaal dit te vragen aan hem, en je krijgt 0 op je vraag dan doe je weleens dingen die je misschien beter niet had kunnen doen...
Het punt is natuurlijk dat het jouw parkeerplaats niet is, het zijn gewoon openbare. Om het dan af proberen te dwingen via een werkgever komt over als het vroegere naar de meester lopen.
  maandag 12 september 2011 @ 10:58:26 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_101850608
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:55 schreef sheonlydreams86 het volgende:

Ok, maar nu waren er naast en tegenover mijn auto gewoon plekken! Het ging dus echt om 2 meter verder lopen.
Dan is het helemaal gezeik. :')

Ik doelde er niet zo zeer op dat jij dat moest doen, maar meer een hoe te handelen als er geen plek in de buurt is. :)

quote:
Ik heb overigens pas een week later mijn auto weggehaald, zonder de beloofde deuken of krassen :')
Gelukkig maar. :)
pi_101850617
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:58 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nee TS heeft 0,0 plekjes :P
Je snapt wat ik bedoel neem ik aan, maar idd TS heeft 0 plekken.
pi_101850857
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
Maar waarom zou je in godsnaam zijn werkgever bellen, wat dacht je daarmee te bereiken? Het zou niet eens in mij opkomen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 12 september 2011 @ 11:17:11 #108
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101851160
Omdat die naam levensgroot op dat busje staat, en dat het eerste was wat in me opkwam: misschien niet slim, maar nogmaals als je wanhopig bent doe je dingen die je beter niet had kunnen doen....

Maakt niks uit: heb al geaccepteerd dat ik geen enkel recht heb en ik zal me gewoon moeten aanpassen.
  maandag 12 september 2011 @ 11:17:49 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101851181
Waar was jouw auto toen hij zijn auto daar neerzette?
  maandag 12 september 2011 @ 11:18:19 #110
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101851201
Mijn vriendin was even boodschappen aan het doen en ik was thuis.
  maandag 12 september 2011 @ 11:19:07 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101851218
Jouw vriendin heeft geen MS en kan dus prima een extra metertje of twee lopen?
  maandag 12 september 2011 @ 11:21:06 #112
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101851275
:o
  maandag 12 september 2011 @ 11:21:43 #113
93643 DumDaDum
pi_101851286
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:17 schreef iggyinthehouse het volgende:
Omdat die naam levensgroot op dat busje staat, en dat het eerste was wat in me opkwam: misschien niet slim, maar nogmaals als je wanhopig bent doe je dingen die je beter niet had kunnen doen....

Maakt niks uit: heb al geaccepteerd dat ik geen enkel recht heb en ik zal me gewoon moeten aanpassen.
:?

Waarom zou jij wanhopig worden van iemand die ondanks jouw actie richting zijn werkgever toch enige tijd rekening probeerde te houden met jouw 'vraag'. Waarna jij bij de eerste 'overtreding' naar buiten rent om opnieuw te dreigen.....

Volstrekt stijlloos. En knettergek natuurlijk.

Ik zou zeggen, ga er eens wat vaker uit. Zal je mss goed doen :{
— Heather Nova
  maandag 12 september 2011 @ 11:22:35 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101851317
Wanhopig ook. Dramaking.
pi_101851401
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:21 schreef Kreupel het volgende:
:o
Zeg, heb jij als kreupele eigenlijk een eigen parkeerplaats?
Ja doei.
pi_101851435
quote:

:N Heeft de werkgever jou niet uitgelachen aan de telefoon?
  maandag 12 september 2011 @ 11:26:21 #117
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101851443
quote:
5s.gif Op maandag 12 september 2011 11:19 schreef Copycat het volgende:
Jouw vriendin heeft geen MS en kan dus prima een extra metertje of twee lopen?
Zeker kan ze dat, maar ik wil het voor iedereen makkelijker hier maken. Zij moet ook ons kind sjouwen en ik wil niet dat ze paar keer achterelkaar moet lopen. Terwijl hier in de straat wel ruimte genoeg is om dat busje te zetten (en ook niet onder de bomen trouwens).

Maar nogmaals: ik zal accepteren en laat het hier bij zitten.

Doe maar slotje erop.
  maandag 12 september 2011 @ 11:27:16 #118
93643 DumDaDum
pi_101851463
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

Zeker kan ze dat, maar ik wil het voor iedereen makkelijker hier maken. Zij moet ook ons kind sjouwen en ik wil niet dat ze paar keer achterelkaar moet lopen. Terwijl hier in de straat wel ruimte genoeg is om dat busje te zetten (en ook niet onder de bomen trouwens).

Doe maar slotje erop.
Troll :{

En ik trap er met open ogen in :|W
— Heather Nova
pi_101851483
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:27 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Troll :{

En ik trap er met open ogen in :|W
Iedereen hierzo. :{
  maandag 12 september 2011 @ 11:29:06 #120
65252 Bart
pi_101851517
quote:

Wanhopig ook :'). Gast, heb je geen nuttigere zaken om je wanhopig over te gaan voelen? Kindertjes in Afrika ofzo?
  maandag 12 september 2011 @ 11:29:27 #121
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_101851526
hij heeft MS he kom op
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 september 2011 @ 11:32:31 #122
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101851612
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zeg, heb jij als kreupele eigenlijk een eigen parkeerplaats?
Nope... Roep mijn vriend als ik niet uit m'n auto kan komen of als ik de boodschappen niet kan tillen. (Of zet de auto eventjes voor het huis, zet de spullen eruit en parkeer dan verderop)
pi_101851619
Had met een bosje bloemen mijn excuus aan die buurman aangeboden. Klinkt als een prima man die als je hem op een normale manier benaderd best voor rede vatbaar zal zijn.
pi_101851630
als je MS hebt zou ik zeggen stap naar de gemeente met de vraag of ze plaats voor je deur op jouw naam kunnen zetten met bordje erbij alleen voor XX-XXX-XX kenteken.
als dat niet kan heb je pech..
  maandag 12 september 2011 @ 11:33:25 #125
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_101851640
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 10:31 schreef blup het volgende:
Bij ons in de buurt heb je een bepaalde straat waar mensen de parkeerplekken voor hun huis gewoon toe-eigenen door er kliko's of stoelen of andere rotzooi er op te zetten :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_101851648
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:32 schreef Kreupel het volgende:

[..]

Nope... Roep mijn vriend als ik niet uit m'n auto kan komen of als ik de boodschappen niet kan tillen. (Of zet de auto eventjes voor het huis, zet de spullen eruit en parkeer dan verderop)
^O^ praktische instellingen ftw ^O^
Ja doei.
pi_101851672
naast lichamelijk dus duidelijk ook geestelijk gehandicapt :')
pi_101851757
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:21 schreef DumDaDum het volgende:

Ik zou zeggen, ga er eens wat vaker uit. Zal je mss goed doen :{
hahaha hard
  maandag 12 september 2011 @ 11:39:08 #129
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101851781
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

^O^ praktische instellingen ftw ^O^
:*
Op goeie dagen red ik het nog zelf, vind niet dat de buurt er de dupe van moet worden. Bovendien komt er een garagedeur terug in de (voormalige) garage in ons huis, dus kan ik m'n auto hopelijk binnen 1 a 2 jaar binnen zetten! :)
pi_101851936
Als je MS zodanig ernstig is dat je auto voor de deur moet staan dan heb je recht op een invalide parkeerplaats. Als dat niet het geval is moet je niet zeiken.

Opgelost. Slotje.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_101852032
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 11:33 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Bij ons in de buurt heb je een bepaalde straat waar mensen de parkeerplekken voor hun huis gewoon toe-eigenen door er kliko's of stoelen of andere rotzooi er op te zetten :')
Hmmm woon jij bij mijn ouders in de buurt? :P Dat soort flauwekul gebeurd daar nu ook. Als ik kom met de auto, en ik kan hem niet kwijt in de straat, dan gaat die otto zo hup op de kop hun tuin in. Echt te asociaal gewoon.
pi_101852088
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hmmm woon jij bij mijn ouders in de buurt? :P Dat soort flauwekul gebeurd daar nu ook. Als ik kom met de auto, en ik kan hem niet kwijt in de straat, dan gaat die otto zo hup op de kop hun tuin in. Echt te asociaal gewoon.
hehe en dan zeker ook als ze 2 auto's hebben: 1 op de oprit en 1 op de weg, dat ze dan als ze weg gaan de auto van de oprit op de weg zetten om zo hun plekje vast te houden :')
pi_101852161
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hehe en dan zeker ook als ze 2 auto's hebben: 1 op de oprit en 1 op de weg, dat ze dan als ze weg gaan de auto van de oprit op de weg zetten om zo hun plekje vast te houden :')
Das wel heel zielig :')
  maandag 12 september 2011 @ 11:58:08 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101852246
Jemig. TS geeft al een paar keer aan dat hij zich erbij neerlegt en jullie blijven maar zeiken en flauwe grappen maken.
  maandag 12 september 2011 @ 13:19:59 #135
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101854227
En terecht. Dat krijg je als je zeurt omdat je graag zeurt!
pi_101854266
-nee-

[ Bericht 65% gewijzigd door motorbloempje op 12-09-2011 13:32:41 ]
  maandag 12 september 2011 @ 13:44:04 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101854886
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tis niet zo dat de TS het over zichzelf afroept met zijn 'wanhopige actie' wegens een geparkeerd busje op de stoep.
Het is ook wel een keer klaar, maar kennelijk denk ik daar anders over.
  maandag 12 september 2011 @ 13:51:19 #138
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101855079
Blijven bashen! Zulk soort mensen zijn zo kortzichtig dat subtiel iets vertellen geen nut heeft
  maandag 12 september 2011 @ 13:52:05 #139
92926 Joipoidoipoipoi
pi_101855101
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef iggyinthehouse het volgende:

Doe maar slotje erop.
Ik vond het eerst nog lullig voor je. Nu niet meer. Je vriendin is gewoon gezond, neem ik aan?

Voor mijn deur zijn niet eens parkeerplaatsen (de dichtsbijzijnde is zo'n 100 meter verderop, woon in een winkel- horecagebied). En ik woon 4 hoog en heb geen lift. Als ik veel boodschappen heb, moet ik ook meerdere keren lopen en sjouwen, maar ik zie dat gewoon als een beetje extra sporten. :)
pi_101855107
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Blijven bashen! Zulk soort mensen zijn zo kortzichtig dat subtiel iets vertellen geen nut heeft
en ze blijven zelf ook doorzeiken terwijl er eigenlijk geen probleem is :6
pi_101855109
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is ook wel een keer klaar, maar kennelijk denk ik daar anders over.
Waarom gooit Motorbloempje er dan geen slotje op
  maandag 12 september 2011 @ 13:54:03 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101855164
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom gooit Motorbloempje er dan geen slotje op
Ja, waarom niet?
pi_101855281
Allereerst is het "hij wil", zonder "t".

Daarnaast TS: uit je verhaal begrijp ik dat het parkeerplekje altijd leeg is, maw jouw auto staat er niet, want de buurman parkeert er elke dag. Waarom wil je dan toch perse dat plekje vrijhouden?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_101855386
TS, misschien moet je eens contact opnemen met mijn buurman.
Zodra iemand zijn auto op de parkeerplek voor zijn huis (openbare parkeerplek) parkeert weet je nooit in welke staat je je auto terugvind. Hij maakt grote krassen op je auto, haalt het kenteken eraf knipt het in stukken en gooit hem door je brievenbus, etc...

Iedereen heeft nu wel een stronthekel aan hem, de politie doet er niks mee, maar hij heeft niet wel zijn eigen parkeerplaats aangezien niemand hem er meer durft neer te zetten ^O^
pi_101855492
Ik denk dat TS weinig tegen die buurman kan ondernemen zolang de MS niet ernstig genoeg is om een privé-parkeerplaats te rechtvaardigen. Die buurman mag parkeren waar hij wil. Ik begrijp prima dat hij zijn busje niet onder een boom wil parkeren, want een busje vol met vogel- of duivenpoep ziet er bepaald niet representatief uit. Zelf zou ik mijn auto daar ook niet parkeren. Aangezien de buurman verder geen regels overtreedt, is het al helemaal geen zaak van diens werkgever.
pi_101855523
Het gezeik op TS is wel weer klaar vanaf nu. Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen dezelfde mening in 20 verschillende bewoordingen moet gaan herhalen. Het is nu wel duidelijk.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101855526
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:01 schreef 12345r het volgende:
TS, misschien moet je eens contact opnemen met mijn buurman.
Zodra iemand zijn auto op de parkeerplek voor zijn huis (openbare parkeerplek) parkeert weet je nooit in welke staat je je auto terugvind. Hij maakt grote krassen op je auto, haalt het kenteken eraf knipt het in stukken en gooit hem door je brievenbus, etc...

Iedereen heeft nu wel een stronthekel aan hem, de politie doet er niks mee, maar hij heeft niet wel zijn eigen parkeerplaats aangezien niemand hem er meer durft neer te zetten ^O^
Gewoon het zelfde doen met zijn auto zou ik zeggen. Of maak er een buurt initiatief van en regel met zijn allen een grote kraan die dat ding op zijn dak legt >:)
  maandag 12 september 2011 @ 14:11:45 #148
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101855756
quote:
15s.gif Op maandag 12 september 2011 13:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik vond het eerst nog lullig voor je. Nu niet meer. Je vriendin is gewoon gezond, neem ik aan?

Voor mijn deur zijn niet eens parkeerplaatsen (de dichtsbijzijnde is zo'n 100 meter verderop, woon in een winkel- horecagebied). En ik woon 4 hoog en heb geen lift. Als ik veel boodschappen heb, moet ik ook meerdere keren lopen en sjouwen, maar ik zie dat gewoon als een beetje extra sporten. :)
Nah, ik snap TS wel :)
Als ik bij mij in de wijk kijk:
Blokje van 8 huizen (per straatzijde). het gros kan 2 auto's kwijt, een hoop ook niet omdat de gemeente een foutje heeft gemaakt bij de aanleg.
De buren: 2 auto's. Man werkt, vrouw werkt thuis.
Wij: 2 auto's. Vriendin en ik werken beide in Utrecht maar beide op verschillende tijden.
De buren: 1 auto. 1 auto van dochter maar die woont vooral bij haar vriend.\
De buren van de buren :'): 3 auto's. 1 Mini Clubman (station), 1 VW Golf achtig ding, 1 Porsche voor erbij.
De overburen: regelmatig 2/3 station Volvo's op de oprit/ trottoir staan.

Iedereen weet het voor elkaar te krijgen om constant op het ene haventje voor ons huis te parkeren.
De buren, de overburen, de buren van de buren. In principe staat iedereen er vaker terwijl ik minimaal 1 straat moet lopen om bij m'n auto (of huis) te komen.
Ben ik ook niet echt blij mee. Zeker niet als het de buren van de buren zijn. Leuk hoor, zo'n Porsche voor erbij. Maar parkeer hem dan in een berging ofzo :')
Die Volvo's staan dan weer zo dat je heel moeilijk de oprit afkomt en ze blokkeren de trottoirs voor de helft. Hoeft geen probleem te zijn maar als je in de buurt een verzorgingsinstelling voor gehandicapten hebt die regelmatig in een rolstoelpolonaise door de buurt heen rollen vind ik het asociaal.

Is er dan zo weinig parkeergelegenheid? Direct om de deur wel. Stel je voor dat je met iemand rekening houd en zelf een stukje moet lopen. En als er iets van gezegd word/ gevraagd word of dat niet anders kan moet je vaak "niet zo zeuren, want echt last kan je er niet van hebben". Asociale mensen :r
  maandag 12 september 2011 @ 14:33:28 #149
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101856442
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Srsly? ;(
:Y
Ik zou wel eens willen weten wie daar achter zit.. :P
  maandag 12 september 2011 @ 14:39:42 #150
92926 Joipoidoipoipoi
pi_101856645
Keltie, ik ben het wel met je eens dat het een beetje kinderachtig van de buurman is dat hij blijkbaar echt demonstratief om te treiteren die auto voor de deur zet van iggyinthehouse.

En hoe zit het eigenlijk met de parkeerplaats voor de deur van het huis van de buurman? Of is daar geen parkeerplaats?
  maandag 12 september 2011 @ 14:50:53 #151
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101857035
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 14:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Keltie, ik ben het wel met je eens dat het een beetje kinderachtig van de buurman is dat hij blijkbaar echt demonstratief om te treiteren die auto voor de deur zet van iggyinthehouse.

En hoe zit het eigenlijk met de parkeerplaats voor de deur van het huis van de buurman? Of is daar geen parkeerplaats?
De straat is zo smal dat er maar aan 1 kant van de straat auto's staan: de onze dus...

Wil nogmaals zeggen dat ik me heb neergelegd hierbij. De situatie is ook ontstaan omdat deze buurman nogal kleinzerig over andere zaken deed (en ik wil benadrukken dat ik niet de enige buur ben die klachten heeft bij deze man wat betreft die auto).
  maandag 12 september 2011 @ 14:56:11 #152
92926 Joipoidoipoipoi
pi_101857221
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
De straat is zo smal dat er maar aan 1 kant van de straat auto's staan: de onze dus...
Ja, dus hij heeft niet eens een parkeerplaats voor zijn deur? Dan vind ik het eigenlijk helemaal niet raar dat hij die auto dan maar aan de overkant zet.

Jij zegt dat jouw vriendin niet wil sjouwen en niet extra wil lopen, maar blijkbaar denkt de buurman daar precies hetzelfde over. Die parkeerplaats is net zo goed voor zijn deur als voor jouw deur.
  maandag 12 september 2011 @ 14:57:45 #153
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101857283
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 14:56 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, dus hij heeft niet eens een parkeerplaats voor zijn deur? Dan vind ik het eigenlijk helemaal niet raar dat hij die auto dan maar aan de overkant zet.

Jij zegt dat jouw vriendin niet wil sjouwen en extra wil lopen, maar blijkbaar denkt de buurman daar precies hetzelfde over. Die parkeerplaats is net zo goed voor zijn deur als voor jouw deur.
Dan moet hij daar maar lekker met zijn privéauto parkeren en opflikkeren met zijn bus van de zaak. Of die maar lekker op de zaak laten staan. Waarom komt dit probleem? Omdat meneer een garage heeft voor zijn motor, een oprit voor zijn auto en nu ook nog eens een parkeerplek voor zijn deur wil voor zijn bus van de zaak.
pi_101857446
Maar als hij in een zelfde huis zou wonen als TS dan zou ik er wel mogen staan?
  maandag 12 september 2011 @ 15:12:12 #155
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_101857820
Bedrijfsbusjes mee naar huis nemen schijnt wel een nieuwe trend te zijn. Bij mij in de straat zie ik er ook steeds meer. Hebben bedrijven geen eigen parkeerterrein meer?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 12 september 2011 @ 15:13:28 #156
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101857862
Nogmaals; is het niet verstandig om evengoed je excuses aan te bieden voor je actie(s)? Ik begrijp uit je reactie dat je buurman wel welwillend was in eerste instantie.

En dan maakt het niet uit dat Jantje, Pietje en Henkie ook klachten hebben Of dat dit niet het enige 'akkefietje' is. Of dat de buurman misschien een eikel is. Of... of... of...

Jij hebt iets gedaan wat de schoonheidsprijs niet verdiende, daar kun je toch ook gewoon verantwoordelijkheid voor nemen en de eer aan jezelf houden? Wellicht helpt het, voor je gevoel maar ook voor de sfeer in de straat?
  maandag 12 september 2011 @ 15:20:06 #157
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101858101
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:13 schreef Kreupel het volgende:
Nogmaals; is het niet verstandig om evengoed je excuses aan te bieden voor je actie(s)? Ik begrijp uit je reactie dat je buurman wel welwillend was in eerste instantie.

En dan maakt het niet uit dat Jantje, Pietje en Henkie ook klachten hebben Of dat dit niet het enige 'akkefietje' is. Of dat de buurman misschien een eikel is. Of... of... of...

Jij hebt iets gedaan wat de schoonheidsprijs niet verdiende, daar kun je toch ook gewoon verantwoordelijkheid voor nemen en de eer aan jezelf houden? Wellicht helpt het, voor je gevoel maar ook voor de sfeer in de straat?
Even wat meer uitleggen: hij heeft 1 plaatsje in de straat wat hij altijd gebruikt: nu wordt die plek door een andere buurman verderop steeds meer gebruikt. Die buurman is hij ook lastig aan het vallen door z'n bedrijfsauto voor de uitrit te zetten.
Afgelopen vrijdag had die andere buurman dus weer zijn plek ingenomen en alle andere plekken waren bezet (hij kon z'n bedrijfsauto dus ook niet voor de uitrit van die ene buurman zetten) dus toen besloot hij weer de bus bij ons neer te zetten.
En zo zijn er meer gevallen in de straat met deze buurman. Ik neem mijn verantwoordelijkheid door niet meer te zaniken, maar ik ga echt niet m'n excuses aanbieden (ik heb het namelijk al eens netjes een keer gevraagd aan hem).
pi_101858119
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:12 schreef karr-1 het volgende:
Bedrijfsbusjes mee naar huis nemen schijnt wel een nieuwe trend te zijn. Bij mij in de straat zie ik er ook steeds meer. Hebben bedrijven geen eigen parkeerterrein meer?
Sorry, maar wat is handiger? Vanaf huis meteen naar je werkplek gaan? Of eerst langs de zaak moeten met je eigen auto en daar je werkbus ophalen? :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 12 september 2011 @ 15:23:08 #159
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101858224
Grappig dat iedreeen dat anders ziet. ik zie het juist andersom.

Die man houd gewoon netjes zijn tuin bij ( wat ts dus blijkbaar niet doet ) en het enige wat hij vraagt is dat het een beetje opgeruimd blijft ..
  maandag 12 september 2011 @ 15:29:10 #160
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101858411
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:20 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar wat is handiger? Vanaf huis meteen naar je werkplek gaan? Of eerst langs de zaak moeten met je eigen auto en daar je werkbus ophalen? :')
maar meneer kan het allemaal niet kwijt of wel (zonder de asociale hork uit te hangen)? Dus mocht meneer zo handig willen zijn, moet meneer maar een erf kopen waar hij zijn auto, motor en bedrijfsbus op kwijt kan.
pi_101858441
Dat moet niet, want het is gewoon vrij parkeren voor iedereen ^O^
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 15:30:09 #162
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101858451
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:20 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag had die andere buurman dus weer zijn plek ingenomen en alle andere plekken waren bezet (hij kon z'n bedrijfsauto dus ook niet voor de uitrit van die ene buurman zetten) dus toen besloot hij weer de bus bij ons neer te zetten.
Dus het gaat een week goed, totdat hij geen andere keuze heeft en dan ren je gelijk naar buiten. Snap je het punt wat de meeste mensen in dit topic proberen te maken?

quote:
En zo zijn er meer gevallen in de straat met deze buurman. Ik neem mijn verantwoordelijkheid door niet meer te zaniken, maar ik ga echt niet m'n excuses aanbieden (ik heb het namelijk al eens netjes een keer gevraagd aan hem).
Dat snap ik op zich ook wel, het was wellicht een suggestie om over na te denken.
pi_101858457
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:29 schreef Keltie het volgende:

[..]

maar meneer kan het allemaal niet kwijt of wel (zonder de asociale hork uit te hangen)? Dus mocht meneer zo handig willen zijn, moet meneer maar een erf kopen waar hij zijn auto, motor en bedrijfsbus op kwijt kan.
Sorry, maar iedereen is daar nog steeds vrij in hoor, in dit land.
Mijn buurman in de straat heeft 4 auto's. 2 staan er op z'n pad, 2 andere bezetten altijd parkeerplaatsen... So be it..... Het is zijn recht.
pi_101858499
quote:

[..]

Met de huidige benzineprijzen zou ik het ook wel weten
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 12 september 2011 @ 15:37:45 #165
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101858686
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:30 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar iedereen is daar nog steeds vrij in hoor, in dit land.
Mijn buurman in de straat heeft 4 auto's. 2 staan er op z'n pad, 2 andere bezetten altijd parkeerplaatsen... So be it..... Het is zijn recht.
Recht of niet. Zodra de buurman de rest van de straat verplicht daardoor verder te lopen naar hun auto is je buurman een asociaal stuk vreten :)
"het is zijn recht" :r
pi_101858789
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Recht of niet. Zodra de buurman de rest van de straat verplicht daardoor verder te lopen naar hun auto is je buurman een asociaal stuk vreten :)
Hoezo? De buurman zet de auto op een parkeerplaats tegenover zijn eigen huis.... Sjonge jonge wat is dat asociaal zeg... :')
  maandag 12 september 2011 @ 15:42:19 #167
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_101858835
Inderdaad, als je niet ver wilt lopen, dan koop je maar een huis met oprit.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 12 september 2011 @ 15:44:22 #168
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101858913
T probleem is natuurlijk dat de meeste wijken gebouwd zijn met het idee van 1 auto per gezin.

Dat is gewoon niet meer zo tegenwoordig
  maandag 12 september 2011 @ 15:45:35 #169
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101858950
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:41 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Hoezo? De buurman zet de auto op een parkeerplaats tegenover zijn eigen huis.... Sjonge jonge wat is dat asociaal zeg... :')
Nee. Hij zet een auto op zijn oprit, een motor in zijn garage en dan nog eens een bus ergens in de wijk :') Flikker die motor maar in de bijkeuken, kan je auto in de garage en je bus op de oprit.
Het is natuurlijk veel makkelijker om jouw probleem het probleem van een ander te maken.

Persoonlijk wil ik ook mijn auto voor de deur. Kan nu niet. Gevolg is dat ik volgend jaar zomer de voortuin eruit haal om daar grind neer te pleuren zodat ik mijn auto ook voor de deur kwijt kan zonder daar anderen tot last mee te zijn.
pi_101858982
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:45 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee. Hij zet een auto op zijn oprit, een motor in zijn garage en dan nog eens een bus ergens in de wijk :') Flikker die motor maar in de bijkeuken, kan je auto in de garage en je bus op de oprit.
Het is natuurlijk veel makkelijker om jouw probleem het probleem van een ander te maken.

Persoonlijk wil ik ook mijn auto voor de deur. Kan nu niet. Gevolg is dat ik volgend jaar zomer de voortuin eruit haal om daar grind neer te pleuren zodat ik mijn auto ook voor de deur kwijt kan zonder daar anderen tot last mee te zijn.
Ja en dat mag hij gewoon.... dus ik snap niet wat zowel jij als TS lopen te zeiken..... Die buurman mag dat gewoon doen.....
  maandag 12 september 2011 @ 15:46:18 #171
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101858983
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
T probleem is natuurlijk dat de meeste wijken gebouwd zijn met het idee van 1 auto per gezin.

Dat is gewoon niet meer zo tegenwoordig
In veel wijken red je het met 2 auto's per gezin ook nog wel.
Alleen zijn er tegenwoordig veel gezinnen die menen 3 tot 4 auto's nodig te hebben :{
  maandag 12 september 2011 @ 15:46:48 #172
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859005
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja en dat mag hij gewoon.... dus ik snap niet wat zowel jij als TS lopen te zeiken..... Die buurman mag dat gewoon doen.....
Ik zeg niet dat het niet mag. Ik zeg dat het een asociale hufter is.
  maandag 12 september 2011 @ 15:46:48 #173
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101859006
Dat van die motor is wel hinderlijk. wij hebben er hier ook zo een maar die zet hem op een normale parkeer plaats neer terwijl er al tekort is ...
pi_101859025
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:46 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet mag. Ik zeg dat het een asociale hufter is.
Ja, want hij houdt zich gewoon aan de regels van de wet.... oh oh wat een asociale meneer zeg.... :')
  maandag 12 september 2011 @ 15:47:56 #175
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859046
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, want hij houdt zich gewoon aan de regels van de wet.... oh oh wat een asociale meneer zeg.... :')
De wet :')
Rot toch op man :')

EDIT:
Alsof je alleen maar naar de wet handelt in het leven.
Jij komt er wel :')
pi_101859055
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat je je aan de wet houdt wil nog niet zeggen dat je dan niet asociaal kan zijn, dat slaat natuurlijk nergens op.
pi_101859059
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:47 schreef Keltie het volgende:

[..]

De wet :')
Rot toch op man :')
Ja, overtreedt die buurman ergens de wet dan?
  maandag 12 september 2011 @ 15:48:50 #178
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859075
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:48 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, overtreedt die buurman ergens de wet dan?
Zie boven je.
pi_101859080
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat je je aan de wet houdt wil nog niet zeggen dat je dan niet asociaal kan zijn, dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat is zo.... Maar hij had ook zowel z'n auto als z'n werkbus in de straat kunnen zetten....

Echt, ik snap niet dat TS en anderen hier zo moeilijk doen
  maandag 12 september 2011 @ 15:49:23 #180
65252 Bart
pi_101859093
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat van die motor is wel hinderlijk. wij hebben er hier ook zo een maar die zet hem op een normale parkeer plaats neer terwijl er al tekort is ...
Waar moet ie hem dan neerzetten?
  maandag 12 september 2011 @ 15:50:21 #181
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859127
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2011 15:49 schreef Bart het volgende:

[..]

In zijn voortuin? Achtertuin? Stalling?
pi_101859129
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

en anders moet hij verder lopen :') oftewel: er is altijd iemand die verder moet lopen als er meer auto's dan parkeerplekken in een straat zijn :')
pi_101859137
Als ik een motor in mijn garage heb staan, dan past er ook geen auto bij....

Boe fucking hoe als ik dan een parkeerplaats inneem met mijn auto.... Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent je garage te gebruiken voor je auto als je een garage hebt....
pi_101859156
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:50 schreef Keltie het volgende:

[..]

Want? Dat is hij verplicht te doen? :')
  maandag 12 september 2011 @ 15:51:18 #185
65252 Bart
pi_101859174
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:50 schreef Keltie het volgende:

[..]

Je gaat toch niet je motor in de tuin neerzetten? En een stalling is ook niet echt handig he? Die heb je ook niet op de hoek van de straat over het algemeen.
  maandag 12 september 2011 @ 15:51:22 #186
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859178
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:49 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat is zo.... Maar hij had ook zowel z'n auto als z'n werkbus in de straat kunnen zetten....

Echt, ik snap niet dat TS en anderen hier zo moeilijk doen
Had gekund. Was het nog een grotere, asocialere hufter.
  maandag 12 september 2011 @ 15:51:23 #187
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101859179
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2011 15:49 schreef Bart het volgende:

[..]

In zijn tuin van 8x8 die helemaal vlak is zonder hek dus dat is het probleem ook niet.

Of op de stoep zoals 2 andere motoren in de straat.

Of achter de boom die precies tussen 2 parkeer plekken in staat. ( die boom is breder als de motor )
pi_101859193
Bij mij voor de deur staat er nu al anderhalf jaar een auto waar het onkruid een meter hoog omheen gegroeid is. Noem het Urban-art.
pi_101859196
Edit.

Spuit 11
pi_101859198
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Had gekund. Was het nog een grotere, asocialere hufter.
Echt, jij bent echt zo'n kansloze klager als TS..... :')
pi_101859222
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Bart het volgende:

[..]

Je gaat toch niet je motor in de tuin neerzetten? En een stalling is ook niet echt handig he? Die heb je ook niet op de hoek van de straat over het algemeen.
Sowieso, een motor de hele winter buiten laten staan.... :X Ook niet al te best voor je motor over het algemeen
  maandag 12 september 2011 @ 15:52:46 #192
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859224
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Bart het volgende:

[..]

Je gaat toch niet je motor in de tuin neerzetten?
Nee, die zet je normaal in de schuur.
Of op het trottoir, mits daar genoeg ruimte voor is (zodat de mensen die daar lopen normaal kunnen passeren), zo niet in de tuin.
Vind de tuin een betere plaats dan een (auto parkeerplaats).
  maandag 12 september 2011 @ 15:53:17 #193
65252 Bart
pi_101859244
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:52 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sowieso, een motor de hele winter buiten laten staan.... :X Ook niet al te best voor je motor over het algemeen
Dat dus. En op de stoep neerzetten mag niet.
  maandag 12 september 2011 @ 15:53:18 #194
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859246
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:50 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en anders moet hij verder lopen :') oftewel: er is altijd iemand die verder moet lopen als er meer auto's dan parkeerplekken in een straat zijn :')
Maar dan ben je dus jezelf tot last. Zoals het hoort.
  maandag 12 september 2011 @ 15:54:07 #195
65252 Bart
pi_101859279
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:53 schreef Keltie het volgende:

[..]

En dan zet je hem verder weg, voor weer een andere woning. En dan moet die persoon weer verder lopen.
pi_101859287
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:53 schreef Keltie het volgende:

[..]

en waarom zou hij zichzelf tot last zijn? misschien ben jij HEM wel tot last met je geklaag

btw: Keltie = TS?
pi_101859290
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2011 15:54 schreef Bart het volgende:

[..]

En dan zet je hem verder weg, voor weer een andere woning. En dan moet die persoon weer verder lopen.
Dat dus.... Neverending story.....
pi_101859317
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:54 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en waarom zou hij zichzelf tot last zijn? misschien ben jij HEM wel tot last met je geklaag

Keltie is gewoon zo'n beroepsklager, net als TS..... Zo'n persoon die bij Schiphol gaat wonen en dan gaat klagen bij de gemeente over geluidsoverlast van schiphol :')
  maandag 12 september 2011 @ 15:55:19 #199
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859325
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Echt, jij bent echt zo'n kansloze klager als TS..... :')
Ja, want ik sta bekend als iemand die constant naar zijn buren loopt :')
Nee, ik klaag nooit. Ik zorg er, daarentegen, ook voor dat mijn buren nooit over mij kunnen klagen.
Doen ze dat wel, dan heb ik mijn ergernissen klaar staan.

Leven en laten leven, maar dat zal jou wel onbekend in de oortjes klinken. Tyfuslijertje.
pi_101859360
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ja, want ik sta bekend als iemand die constant naar zijn buren loopt :')
Nee, ik klaag nooit. Ik zorg er, daarentegen, ook voor dat mijn buren nooit over mij kunnen klagen.
Doen ze dat wel, dan heb ik mijn ergernissen klaar staan.

Leven en laten leven, maar dat zal jou wel onbekend in de oortjes klinken. Tyfuslijertje.
Haha, ga je nou lopen schelden jongen? :') Kan je het niet onderbouwen allemaal? :')

Wat een niveau ben je toch....
pi_101859366
en nog schelden ook, ja dan zul je wel een goede relatie met je buren hebben als je IRL net zo reageert als hier :')
pi_101859408
Mooi man die frustratie hier in dit topic _O-
  maandag 12 september 2011 @ 15:57:30 #203
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859412
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:54 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Euhm nee?
Ik snap alleen zijn frustratie wel :)
pi_101859416
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee, die zet je normaal in de schuur.
Of op het trottoir, mits daar genoeg ruimte voor is (zodat de mensen die daar lopen normaal kunnen passeren), zo niet in de tuin.
Vind de tuin een betere plaats dan een (auto parkeerplaats).
Ben jij je er van bewust dat een motor niet op stoep mag staan en eigenlijk op een parkeerplaats thuis hoort (of op priveterrein natuurlijk).
pi_101859424
Zolang hij of zn baas gewoon wegenbelasting betaalt mag ie m op elke plek neerzetten die er voor bestemd is.

Dit is mijn uitspraak, daar moet u t mee doen :P
  maandag 12 september 2011 @ 15:58:01 #206
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859432
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Haha, ga je nou lopen schelden jongen? :') Kan je het niet onderbouwen allemaal? :')

Wat een niveau ben je toch....
Zegt degene die begint :)
pi_101859435
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

Euhm nee?
Ik snap alleen zijn frustratie wel :)
Kan ik me voorstellen... Feyenoorders hebben aardig wat om gefrustreerd over te zijn :+
pi_101859445
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zegt degene die begint :)
Ik scheld je nergens uit hoor.... :)
  maandag 12 september 2011 @ 15:58:44 #209
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101859453
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ben jij je er van bewust dat een motor niet op stoep mag staan en eigenlijk op een parkeerplaats thuis hoort (of op priveterrein natuurlijk).
Nee, maar ik rij dan ook geen motor :)
Dus dan hoef ik mij daar ook niet bewust van te zijn :)
Ik zie, daar waar het kan, wel veel motoren op de stoep staan ipv parkeerplaatsen in te nemen :)
  Licht Ontvlambaar maandag 12 september 2011 @ 16:01:03 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101859533
Kan het dan nu weer op een volwassen niveau...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101859761
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee, maar ik rij dan ook geen motor :)
Dus dan hoef ik mij daar ook niet bewust van te zijn :)
Ik zie, daar waar het kan, wel veel motoren op de stoep staan ipv parkeerplaatsen in te nemen :)
Ik rij ook geen motor, maar ik klaag dan ook niet als er 1 op een parkeerplaats staat aangezien dat namelijk de bedoeling is.
pi_101859910
Voor mijn deur is het aantal parkeerplaatsen ook beperkt. De ene keer staan beide auto's voor de deur, een andere keer staan ze iets verder weg omdat mijn buren iets eerder waren. Lekker belangrijk.
pi_101859954
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Voor mijn deur is het aantal parkeerplaatsen ook beperkt. De ene keer staan beide auto's voor de deur, een andere keer staan ze iets verder weg omdat mijn buren iets eerder waren. Lekker belangrijk.
hier ook, de ene keer sta je wat verder weg dan de andere keer: boeiend! :')
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 16:12:39 #214
43556 miss_dynastie
pi_101859966
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:45 schreef Keltie het volgende:
En als er dan iemand op jouw plekje parkeert, heb je een gegronde reden om boos te zijn en desnoods iemands baas te bellen. Tot die tijd... not so much. Tenzij er natuurlijk sprake is van strijd met de APV, maar dat zal vast niet zo zijn, anders had de TS ook geen baas hoeven bellen om z'n zin te krijgen :) .
pi_101860006
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En als er dan iemand op jouw plekje parkeert, heb je een gegronde reden om boos te zijn en desnoods iemands baas te bellen. Tot die tijd... not so much. Tenzij er natuurlijk sprake is van strijd met de APV, maar dat zal vast niet zo zijn, anders had de TS ook geen baas hoeven bellen om z'n zin te krijgen :) .
Mja, als Keltie zijn tuin omtovert tot een parkeerplaats voor zichzelf en daarvoor geen vergunning aanvraagt voor een oprit, heeft Keltie alsnog geen reden tot zeiken als iemand zijn auto daar dan voor zijn tuin parkeert....
pi_101860019
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:12 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hier ook, de ene keer sta je wat verder weg dan de andere keer: boeiend! :')
Ik heb zelfs een keer het hele parkeervak met linten afgezet omdat ik zonodig twee dakapellen op mijn dak moest plaatsen. Vuile asociaal dat ik ben!
pi_101860046
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik heb zelfs een keer het hele parkeervak met linten afgezet omdat ik zonodig twee dakapellen op mijn dak moest plaatsen. Vuile asociaal dat ik ben!
Ik had er over geklaagd.... wat een aso ben jij zeg.....

:+
pi_101860051
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:13 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, als Keltie zijn tuin omtovert tot een parkeerplaats voor zichzelf en daarvoor geen vergunning aanvraagt voor een oprit, heeft Keltie alsnog geen reden tot zeiken als iemand zijn auto daar dan voor zijn tuin parkeert....
Dat zou wel epic wezen.
Ik zou het er bijna om doen. _O_
  maandag 12 september 2011 @ 16:16:42 #219
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101860131
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als ze er dan parkeren komen ze lastig weg :')
Maar mocht ik naar zo'n autoverzamelaar toestappen en het is meewerkendheid 0,0 tjah.. dan zou ik zo een figuur als TS kunnen worden :P
pi_101860152
idd: zomaar je tuin omtoveren tot parkeerplaats mag helemaal niet :+
pi_101860166
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:16 schreef Keltie het volgende:

[..]

Maar mocht ik naar zo'n autoverzamelaar toestappen en het is meewerkendheid 0,0 tjah.. dan zou ik zo een figuur als TS kunnen worden :P
Want? Het is verboden om meer dan 1 voertuig te bezitten? :? :')
pi_101860200
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:16 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ach als iemand zijn koekblik wekenlang bij mij voor de deur zou parkeren zonder te gebruiken zou ik ook vriendelijk vragen of hij hem niet verderop kan parkeren. En anders zijn er nog wel wat andere manieren om dat ding te laten verplaatsen :7
pi_101860215
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ach als iemand zijn koekblik wekenlang bij mij voor de deur zou parkeren zonder te gebruiken zou ik ook vriendelijk vragen of hij hem niet verderop kan parkeren. En anders zijn er nog wel wat andere manieren om dat ding te laten verplaatsen :7
Banden lek steken en als wrak aanmelden :P
pi_101860272
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

krikken op wielen, midden in de nacht opkrikken en wegrollen en in een ander vak neerzetten, de volgende ochtend met popcorn kijken naar de reactie van de buurman.
pi_101860289
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

krikken op wielen, midden in de nacht opkrikken en wegrollen en in een ander vak neerzetten, de volgende ochtend met popcorn kijken naar de reactie van de buurman.
Hehe... das wel een goede ja :D
pi_101860292
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:19 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Banden lek steken en als wrak aanmelden :P
Neuh, beetje motorolie is effectiever.
  maandag 12 september 2011 @ 16:21:36 #227
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101860306
quote:

[..]

Mijn tuin heeft al een oprit. Probleem is getackeld.
pi_101860320
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:21 schreef Keltie het volgende:

[..]

Mijn tuin heeft al een oprit. Probleem is getackeld.
Dan rest nog steeds de vraag; is het een legale oprit....
  maandag 12 september 2011 @ 16:22:35 #229
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101860332
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:22 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dan rest nog steeds de vraag; is het een legale oprit....
Daar ga ik wel vanuit. Aangezien de gemeente hem heeft aangelegd.

EDIT:
Of natuurlijk een bedrijf die aan heeft laten leggen :P
En wij die delen met de buurtjes (waar we niet aan vast zitten).
pi_101860362
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:22 schreef Keltie het volgende:

[..]

Daar ga ik wel vanuit. Aangezien de gemeente hem heeft aangelegd.
Dan lijkt het mij ook ja.... Maar waarom moet je hem dan nog aanleggen? Of ga je je tuin zo maken dat er 2 auto's kunnen staan?
  maandag 12 september 2011 @ 16:23:37 #231
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101860375
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:23 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij ook ja.... Maar waarom moet je hem dan nog aanleggen? Of ga je je tuin zo maken dat er 2 auto's kunnen staan?
Juist.
pi_101860395
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:23 schreef Keltie het volgende:

[..]

Juist.
Ah, dus jij bent ook zo'n aso die auto's verzameld en hem ergens parkeert waar mensen er last van hebben :+

*inkopper* ;)
  maandag 12 september 2011 @ 16:26:50 #233
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101860507
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:17 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Want? Het is verboden om meer dan 1 voertuig te bezitten? :? :')
Nee. Maar, nogmaals, het is asociaal om mensen door een hele wijk te laten parkeren omdat je zo nodig 4 auto's moet hebben waar je er 2 dagelijks van gebruikt :')

Net zoals ik het eigenlijk asociaal vind dat mijn overburen 2 stationwagons op de stoep zetten (dag en nacht) zodat er praktisch niemand meer over de stoep kan lopen en wij moeilijk de oprit kunnen verlaten.
pi_101860580
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:26 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee. Maar, nogmaals, het is asociaal om mensen door een hele wijk te laten parkeren omdat je zo nodig 4 auto's moet hebben waar je er 2 dagelijks van gebruikt :')

Net zoals ik het eigenlijk asociaal vind dat mijn overburen 2 stationwagons op de stoep zetten (dag en nacht) zodat er praktisch niemand meer over de stoep kan lopen en wij moeilijk de oprit kunnen verlaten.
Maar de overbuurman van TS heeft maar 2 auto's. 1 privé en 1 werkbus... :)
  maandag 12 september 2011 @ 16:31:30 #235
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101860716
quote:
12s.gif Op maandag 12 september 2011 16:24 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ah, dus jij bent ook zo'n aso die auto's verzameld en hem ergens parkeert waar mensen er last van hebben :+

*inkopper* ;)
Nope. Wij hebben 2 auto's. Beide voor het werk. Een Yaris en een Astra (dus een "grote" auto en een "kleine" auto).
Maar ik vind het vervelend dat het parkeerhaventje voor mijn huis vaak bezet is waardoor ik verder moet lopen en omdat ik dat vervelend vind, vind ik dat ik dan maar mijn voortuin "op moet offeren".

Al vind ik ergens ook dat de mensen die meer dan 2 auto's hebben het restant van die auto's maar op een "algemene" parkeerplek in de wijk moeten neerzetten (5 minuten lopen, iedere dag minimaal 8 plekken vrij en op een andere plek nog eens minimaal 4.). Zo verdeel je de lasten.
  maandag 12 september 2011 @ 16:33:16 #236
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101860786
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:28 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Maar de overbuurman van TS heeft maar 2 auto's. 1 privé en 1 werkbus... :)
En een motor. Die de hele garage inneemt waardoor hij zijn auto niet in de garage kwijt kan.
pi_101860819
Schijt op zijn voorruit.. komt ie verhaal halen en zeg dan dat je net een hele dikke duif weg zag vliegen O-)
dag
pi_101860841
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:31 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nope. Wij hebben 2 auto's. Beide voor het werk. Een Yaris en een Astra (dus een "grote" auto en een "kleine" auto).
Maar ik vind het vervelend dat het parkeerhaventje voor mijn huis vaak bezet is waardoor ik verder moet lopen en omdat ik dat vervelend vind, vind ik dat ik dan maar mijn voortuin "op moet offeren".

Al vind ik ergens ook dat de mensen die meer dan 2 auto's hebben het restant van die auto's maar op een "algemene" parkeerplek in de wijk moeten neerzetten (5 minuten lopen, iedere dag minimaal 8 plekken vrij en op een andere plek nog eens minimaal 4.). Zo verdeel je de lasten.
Ach, bij mij in de wijk zetten mensen die verderop wonen hun auto op de algemene parkeerplaats naast mijn huis, omdat daar "meer zicht" is.... omdat de parkeerplaats naast hun eigen huis geen direct zicht op is vanuit woningen....

Gevolg, mijn overburen zetten tegenwoordig hun auto op die parkeerplaats verderop..... :')

Das ook wel triest... maar goed, mensen zijn vrij om zo te parkeren...
Het is geven en nemen.... mij kan het tegenwoordig echt niet meer boeien allemaal....
  maandag 12 september 2011 @ 16:34:58 #239
65252 Bart
pi_101860856
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:33 schreef Keltie het volgende:

[..]

En een motor. Die de hele garage inneemt waardoor hij zijn auto niet in de garage kwijt kan.
Wie zegt dat die motor zijn hele garage inneemt? Wie weet staan er ook nog wel fietsen bij, en een werkbank, en tuingereedschap, de barbecue, enz enz.
pi_101860865
quote:

[..]

Mja, de meeste standaard garages zijn net niet groot genoeg voor een motor EN een auto.... dus ik snap dat wel....

quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2011 16:34 schreef Bart het volgende:

[..]

Wie zegt dat die motor zijn hele garage inneemt? Wie weet staan er ook nog wel fietsen bij, en een werkbank, en tuingereedschap, de barbecue, enz enz.
En dit dus
  Licht Ontvlambaar maandag 12 september 2011 @ 16:35:37 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101860884
quote:

[..]

ik heb een vouwwagen in mijn garage staan, mag dat ook niet?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101860936
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee. Aso!

Overigens zou hier, als we een garage zouden hebben, oh, en een auto, die auto ook op straat staan, en de motoren in de garage. Beslis nog altijd zelf waar ik mijn garage voor gebruik.
Ja doei.
pi_101860976
quote:

[..]

Mijn garage bevat alleen wat dozen met rommel.... past makkelijk een auto in....

Gelukkig kan ik mijn auto op mijn oprit kwijt.... :') Stel je voor dat ik naast TS of Keltie zou wonen :X
  maandag 12 september 2011 @ 16:38:46 #244
65252 Bart
pi_101861044
quote:

[..]

Natuurlijk niet, wie denk je wel niet dat je bent :').
  maandag 12 september 2011 @ 16:39:22 #245
65252 Bart
pi_101861077
quote:
9s.gif Op maandag 12 september 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens zou hier, als we een garage zouden hebben, oh, en een auto, die auto ook op straat staan, en de motoren in de garage. Beslis nog altijd zelf waar ik mijn garage voor gebruik.
Mag dus niet he. Auto in de garage, de motoren moeten op de stoep of in de tuin.
pi_101861079
quote:

[..]

Ik zou hem uitgestald op de stoep zetten :D
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 16:40:04 #247
43556 miss_dynastie
pi_101861106
quote:

[..]

Want als er geen vergunning is voor een oprit geeft dat een ander de vrijheid om zijn auto op jouw stuk grond te zetten :? Zo van: jij geen legale oprit, ik mijn auto op jouw grond, nananana?
pi_101861157
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:40 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Want als er geen vergunning is voor een oprit geeft dat een ander de vrijheid om zijn auto op jouw stuk grond te zetten :? Zo van: jij geen legale oprit, ik mijn auto op jouw grond, nananana?
Beter lezen meissie.... ik zeg VOOR zijn oprit.... ;) oftewel op straat, voor zijn illegale oprit... ;)
En als de oprit niet legaal is, dan is iedereen nog steeds vrij om zijn auto langs die stoep te parkeren
  maandag 12 september 2011 @ 16:43:14 #249
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101861237
quote:
9s.gif Op maandag 12 september 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee. Aso!

En als je dan nog eens ergens een auto neerkwakt en er komt een buurtbewoner vragen of je die ergens anders kan parkeren omdat dit voor hen makkelijker is en dat weiger je, vind ik jou ook een asociale hufter :)
pi_101861269
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:43 schreef Keltie het volgende:

[..]

En als je dan nog eens ergens een auto neerkwakt en er komt een buurtbewoner vragen of je die ergens anders kan parkeren omdat dit voor hen makkelijker is en dat weiger je, vind ik jou ook een asociale hufter :)
Gelukkig mag iedereen een mening hebben in Nederland :)
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 16:45:32 #251
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101861321
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:37 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mijn garage bevat alleen wat dozen met rommel.... past makkelijk een auto in....

Gelukkig kan ik mijn auto op mijn oprit kwijt.... :') Stel je voor dat ik naast TS of Keltie zou wonen :X
Eigenlijk zou je aan mij best een fijne buurman hebben.

Dat ik iets vind, wil niet zeggen dat ik erover kom klagen/zeiken :)

EDIT:
Mocht het voorkomen dat 1 van die gasten komt klagen over iets, niet dat ik dat mogelijk acht, dan krijgt'ie het te horen.

Waarom acht ik dat niet mogelijk? Omdat ik redelijk panisch ben met, bijvoorbeeld, eventueel geluidsoverlast (ben nogal een film/ serie kijker en gamer dus jah).
pi_101861491
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:45 schreef Keltie het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je aan mij best een fijne buurman hebben.

Dat ik iets vind, wil niet zeggen dat ik erover kom klagen/zeiken :)

Ach, klagen en zeiken is wat anders dan een keer iets vragen.... En als ik de topics van TS zo lees en zijn reacties, dan heb ik mijn twijfels over zijn manier van "vragen" en dan kan ik de reactie van de buurman ook wel begrijpen. :)

Mijn buurvrouw kwam ook eens langs om te vragen of ik de klimop wilde snoeien omdat de steeg (waar ik nooit kom) dicht begon te groeien.... Prima, geen probleem.

Had ze meteen komen zeiken/klagen, had ik het nog een paar maanden door laten groeien.

Ik denk dat dat ook gewoon de kern van dit topic is... de manier waarop TS het heeft aangepakt allemaal....
  maandag 12 september 2011 @ 16:50:48 #253
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_101861534
Sowieso krijg ik echt een schijthekel aan al die bestelbusjes overal maar dat terzijde: de buurman heeft natuurlijk gewoon gelijk. Op een openbare parkeerplaats mag je je auto gewoon neerzetten. Als je MS hebt kun je proberen een invalidenparkeerplaats te krijgen of zet gewoon je eigen auto neer voor de deur.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 12 september 2011 @ 16:50:51 #254
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101861537
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:49 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ach, klagen en zeiken is wat anders dan een keer iets vragen.... En als ik de topics van TS zo lees en zijn reacties, dan heb ik mijn twijfels over zijn manier van "vragen" en dan kan ik de reactie van de buurman ook wel begrijpen. :)

Mijn buurvrouw kwam ook eens langs om te vragen of ik de klimop wilde snoeien omdat de steeg (waar ik nooit kom) dicht begon te groeien.... Prima, geen probleem.

Had ze meteen komen zeiken/klagen, had ik het nog een paar maanden door laten groeien.

Ik denk dat dat ook gewoon de kern van dit topic is... de manier waarop TS het heeft aangepakt allemaal....
Als ik als antwoord "Nee, want dan komt er duivenpoep op" krijg, dan ben ik er ook wel klaar mee hoor :')
Wikkel hem in met folie dan :')
pi_101861593
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:50 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als ik als antwoord "Nee, want dan komt er duivenpoep op" krijg, dan ben ik er ook wel klaar mee hoor :')
Jawel, maar ik denk dat die reactie juist te maken heeft met de manier waarop TS het is komen "vragen".... Want ja, welke Nederlander geeft tegenwoordig een moer om z'n busje van de zaak? :?

En misschien zei de buurman dat wel als grap.... Ik ben ook wel zo dat ik eerst een grap zou maken om dan vervolgens akkoord te geven. :)
  maandag 12 september 2011 @ 16:52:59 #256
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101861629
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:52 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik denk dat die reactie juist te maken heeft met de manier waarop TS het is komen "vragen".... Want ja, welke Nederlander geeft tegenwoordig een moer om z'n busje van de zaak? :?
Bijna geen 1. Als ze een ongeluk krijgen is de eerste reactie vaak: "Agh, die is toch van de zaak". Zie je bij lease ook vaak :r
pi_101861661
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Bijna geen 1. Als ze een ongeluk krijgen is de eerste reactie vaak: "Agh, die is toch van de zaak". Zie je bij lease ook vaak :r
Daarom. :) Zie mijn aanvulling hierboven ook. :)
  maandag 12 september 2011 @ 16:54:14 #258
65252 Bart
pi_101861678
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:50 schreef Keltie het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind het een heel logisch antwoord. Ik parkeer mijn auto ook nooit onder bomen. Liever 50m lopen dan voor mijn deur onder een boom.
pi_101864295
edit: lezen is moeilijk, blijkbaar.

[ Bericht 86% gewijzigd door Five_Horizons op 12-09-2011 20:29:51 ]
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 18:02:49 #260
43556 miss_dynastie
pi_101864382
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:41 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Beter lezen meissie.... ik zeg VOOR zijn oprit.... ;) oftewel op straat, voor zijn illegale oprit... ;)
En als de oprit niet legaal is, dan is iedereen nog steeds vrij om zijn auto langs die stoep te parkeren
Zelfs dan, het is volgens mij niet aan de weggebruiker om de legaliteit van opritten en bewegwijzering e.d. op die wijze te handhaven. Je kan contact opnemen met de gemeente, maar totdat die tot actie overgaan dien je voor zover ik weet de oprit die er zit gewoon te respecteren.
pi_101870175
Schitterend.
  maandag 12 september 2011 @ 20:00:12 #262
152789 karr-1
pi_101870353
quote:

[..]

Dat lijkt me niet het probleem van de buurt, maar van de werkgever. Dat iedereen een auto voor de deur heeft staan prima, maar als we ook allemaal werkbusjes en auto's mee gaan nemen, dan staat de straat snel vol natuurlijk.
pi_101870455
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet het probleem van de buurt, maar van de werkgever. Dat iedereen een auto voor de deur heeft staan prima, maar als we ook allemaal werkbusjes en auto's mee gaan nemen, dan staat de straat snel vol natuurlijk.
En dat is al helemaal geen probleem van de werkgever :')
pi_101871342
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sorry, maar:
1. volgens mij nemen werklui al JAREN hun busje mee naar huis
2. moeten mensen met een lease-auto dan voortaan ook hun auto op kantoor zetten :')
  maandag 12 september 2011 @ 20:26:33 #265
152789 karr-1
pi_101871762
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En dat is al helemaal geen probleem van de werkgever :')
Nee want die schuift het lekker af op de buurt, zodat hij geen parkeerterrein hoeft te hebben
  maandag 12 september 2011 @ 20:27:00 #266
152789 karr-1
pi_101871785
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:18 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar:
2. moeten mensen met een lease-auto dan voortaan ook hun auto op kantoor zetten :')
Dan doen ze het dus al jaren verkeerd en een lease auto is natuurlijk wat anders dan een werkbus met bijbehorende rotzooi.
pi_101871822
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee want die schuift het lekker af op de buurt, zodat hij geen parkeerterrein hoeft te hebben
Dat zal vast niet zijn motief zijn, ik denk dat brandstofkosten een grotere rol spelen. En daarbij, wat dan nog?
pi_101871894
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan doen ze het dus al jaren verkeerd en een lease auto is natuurlijk wat anders dan een werkbus met bijbehorende rotzooi.
Jij bent echt niet van deze planeet he? :')
pi_101871929
Als de gemeente dat een probleem vindt kan men vergunningen invoeren :+
dag
  maandag 12 september 2011 @ 20:29:29 #270
152789 karr-1
pi_101871953
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zal vast niet zijn motief zijn, ik denk dat brandstofkosten een grotere rol spelen. En daarbij, wat dan nog?
Wat dan nog? Het aantal parkeerplaatsen is berekend op een bepaald aantal auto's, niet op auto's en werkmateriaal erbij.
  maandag 12 september 2011 @ 20:29:48 #271
152789 karr-1
pi_101871973
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:28 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Jij bent echt niet van deze planeet he? :')
Ach en waarom vind je dat? Omdat ik gewoon gelijk heb?
pi_101872006
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ach en waarom vind je dat? Omdat ik gewoon gelijk heb?
Sorry, maar hier kraam je toch echt een partij onzin uit.
  maandag 12 september 2011 @ 20:31:57 #273
152789 karr-1
pi_101872108
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Sorry, maar hier kraam je toch echt een partij onzin uit.
Het vaste argument he. Ik mag geen last hebben van busjes die de hele straat volbouwen, maar ik moet me maar gewoon aanpassen?
pi_101872158
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het vaste argument he. Ik mag geen last hebben van busjes die de hele straat volbouwen, maar ik moet me maar gewoon aanpassen?
Dat busje heeft alle recht om daar te parkeren, dus ik zie je punt niet.
  maandag 12 september 2011 @ 20:33:56 #275
152789 karr-1
pi_101872235
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat busje heeft alle recht om daar te parkeren, dus ik zie je punt niet.
Vast wel, maar dat maakt het niet minder raar dat je een werkbus mee naar huis neemt in plaats van op je werk te laten staan waar het ding thuishoort. Ik ga mijn bureau toch ook niet mee naar huis nemen om thuis verder te werken?
  Moderator maandag 12 september 2011 @ 20:35:23 #276
45833 crew  Fogel
pi_101872332
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vast wel, maar dat maakt het niet minder raar dat je een werkbus mee naar huis neemt in plaats van op je werk te laten staan waar het ding thuishoort. Ik ga mijn bureau toch ook niet mee naar huis nemen om thuis verder te werken?
Dus een vertegenwoordiger mag zijn leasebak ook niet thuis parkeren van je?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_101872352
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Misschien dat het lastig te snappen is, maar als jij van een klus komt savonds en je moet de volgende dag daar weer naar toe, dan kan het zomaar dat je woonadres dan dichterbij is dan de locatie van het bedrijf waar dat busje van is. Het is dan goedkoper en tijdbesparend om naar huis te rijden ipv naar je werk.
pi_101872467
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:18 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar:
Sommige mensen sporen gewoon niet.
Die denken alleen aan zichzelf en niet aan anderen.

Hoe vaak hoor je niet dat vrachtwagens maar s'nachts moeten gaan rijden dan zijn er minder files.
Ze vergeten alleen dat dan half Nederland s'nachts moet gaan werken, immers de vrachtwagens moeten ook geladen en gelost worden.

En nu dus de bedrijfswagens maar bij de werkgever neer zetten. 8)7
Nee dat is slim, dan worden ze nog sneller leeggehaald, gaan de kosten van storingsmonteurs extreem omhoog immers die moet eerst zijn wagen ophalen en iemand moet die tijd toch betalen, aan de andere kant vervallen storingen gewoon immers de meeste wagens zijn ondertussen leeggehaald. :+

Laten we dan een echte keuze nemen die wel zoden aan de dijk zet.
En dat is het afschaffen van leasewagens, grote kans dat de meeste mensen dan een kleinere auto gaan rijden, en dat scheelt per auto al gauw 50 tot 75 cm lengte.
De gemiddelde lease-auto is nu 4,5 meter lang, de passaat zelfs 4,77 meter, maar de golf maar 4,19 meter, de focus is dan weer 4,48 meter lang en de honda civic 4,54 meter lang.
En deze behoren toch tot de top 5 van 2010.
  maandag 12 september 2011 @ 20:38:05 #279
152789 karr-1
pi_101872501
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Misschien dat het lastig te snappen is, maar als jij van een klus komt savonds en je moet de volgende dag daar weer naar toe, dan kan het zomaar dat je woonadres dan dichterbij is dan de locatie van het bedrijf waar dat busje van is. Het is dan goedkoper en tijdbesparend om naar huis te rijden ipv naar je werk.
Lijkt me een non argument, daar houd een werkgever rekening mee. Meer een kwestie van gemakszucht lijkt me.
  maandag 12 september 2011 @ 20:38:41 #280
152789 karr-1
pi_101872537
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dus een vertegenwoordiger mag zijn leasebak ook niet thuis parkeren van je?
Leaseauto kunnen we gewoon helemaal afschaffen
pi_101872556
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lijkt me een non argument, daar houd een werkgever rekening mee. Meer een kwestie van gemakszucht lijkt me.
Dan zijn we klaar.
  maandag 12 september 2011 @ 20:39:33 #282
152789 karr-1
pi_101872597
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 20:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan zijn we klaar.
Als dat je enige argument was wel ja.
  maandag 12 september 2011 @ 20:39:47 #283
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_101872607
Mensen die denken dat de parkeerplaats voor de deur primair voor hen bedoeld is... :')

En dan ook nog de werkgever gaan bellen. Toppunt van ultieme triestheid.
pi_101872633
Ze bestaan trouwens nog steeds hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 september 2011 @ 20:41:19 #285
152789 karr-1
pi_101872710
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:39 schreef Zelva het volgende:
Mensen die denken dat de parkeerplaats voor de deur primair voor hen bedoeld is... :')

En dan ook nog de werkgever gaan bellen. Toppunt van ultieme triestheid.
Voor mijn eigen deur hoeft van mij nog niet eens, maar in mijn eigen straat moet toch wel mogelijk zijn? Daar is het aantal parkeerplaatsen in een straat namelijk op berekend.
pi_101873163
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voor mijn eigen deur hoeft van mij nog niet eens, maar in mijn eigen straat moet toch wel mogelijk zijn? Daar is het aantal parkeerplaatsen in een straat namelijk op berekend.
Onzin, daar is wettelijk helemaal niets over geregeld.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat vele gemeenten een goed parkeerbeleid zien als 0,6 eenheden per woning.
De gemeente Veghel hanteert zelfs 0,4 eenheden per woning, ofwel 4 parkeerplaatsen per 10 woningen.
Er zijn echter ook gemeenten die 1,5 hanteren waarvan 1 eenheid in de directe omgeving en 0,5 eenheden in de naaste omgeving.

Dus ga eerst langs de gemeente om te informeren hoeveel parkeereenheden er voor jouw straat, wijk en buurt gelden.
pi_101873253
Lekker makkelijk als je een bedrijf bent met 1 hoofdkantoor en de werknemers in het hele land rijden, moeten ze s morgens eerst allemaal een uur in de file naar werk rijden voordat ze storing gaan doen.

Bel je voor een storing, ja monteur moet eerst de bus halen, u bent de eerste morgen om 11.u

En laten we inderdaad leasewagens afschaffen, ik verwacht natuurlijk volledige compensatie voor het gebruik van me priveauto, dat is dus iets meer dan 19ct per km.

Oftwel nu kost me auto 750¤ per maand, aftrekbaar als kosten. In geval van een priveauto misschien iets minder, maar tel de loonbelasting die de werkgever over de compensatie er nog bij en die leasebak kost hem ruim 1400¤.

Dan koopt ie nog liever zelf 30 priveauto;s en leent ie uit aan de werknemers, die vervolgens ook nog prive een auto erbij kopen. :)
.
pi_101873362
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Fer het volgende:
Lekker makkelijk als je een bedrijf bent met 1 hoofdkantoor en de werknemers in het hele land rijden, moeten ze s morgens eerst allemaal een uur in de file naar werk rijden voordat ze storing gaan doen.

Bel je voor een storing, ja monteur moet eerst de bus halen, u bent de eerste morgen om 11.u

En laten we inderdaad leasewagens afschaffen, ik verwacht natuurlijk volledige compensatie voor het gebruik van me priveauto, dat is dus iets meer dan 19ct per km.

Oftwel nu kost me auto 750¤ per maand, aftrekbaar als kosten. In geval van een priveauto misschien iets minder, maar tel de loonbelasting die de werkgever over de compensatie er nog bij en die leasebak kost hem ruim 1400¤.

Dan koopt ie nog liever zelf 30 priveauto;s en leent ie uit aan de werknemers, die vervolgens ook nog prive een auto erbij kopen. :)
Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld hè, trek dat dan niet uit zijn verband. :7
  maandag 12 september 2011 @ 20:53:34 #289
152789 karr-1
pi_101873460
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Onzin, daar is wettelijk helemaal niets over geregeld.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat vele gemeenten een goed parkeerbeleid zien als 0,6 eenheden per woning.
De gemeente Veghel hanteert zelfs 0,4 eenheden per woning, ofwel 4 parkeerplaatsen per 10 woningen.
Er zijn echter ook gemeenten die 1,5 hanteren waarvan 1 eenheid in de directe omgeving en 0,5 eenheden in de naaste omgeving.

Dus ga eerst langs de gemeente om te informeren hoeveel parkeereenheden er voor jouw straat, wijk en buurt gelden.
Dat heb ik gedaan. Maar als je dan vraagt om handhaving geeft men niet thuis...
pi_101873487
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. Maar als je dan vraagt om handhaving geeft men niet thuis...
Handhaving van wat?
  maandag 12 september 2011 @ 20:54:06 #291
152789 karr-1
pi_101873490
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Fer het volgende:

Dit is natuurlijk wel bijzonder overdreven, maar ik had ook niet anders verwacht.
  maandag 12 september 2011 @ 20:54:37 #292
152789 karr-1
pi_101873527
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Handhaving van wat?
De parkeernorm. Gemiddeld 2 personenauto's en een bedrijfsbus per huishouden, dat is natuurlijk gewoon teveel.
pi_101873586
quote:
Op maandag 12 september 2011 20:29 schreef karr-1 het volgende:
Wat dan nog? Het aantal parkeerplaatsen is berekend op een bepaald aantal auto's, niet op auto's en werkmateriaal erbij.
Mag jij mij 's haarfijn uitleggen hoe dat werkmateriaal buiten een standaard parkeervak uitpuilt. :D
pi_101873602
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De parkeernorm. Gemiddeld 2 personenauto's en een bedrijfsbus per huishouden, dat is natuurlijk gewoon teveel.
Teveel volgens wie of wat? Als jij als gezin met 4 auto's in de straat parkeert is er geen regel die je daarmee overtreed.
  maandag 12 september 2011 @ 20:56:55 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101873683
Parkeervergunningensysteem met een max per adres.
  maandag 12 september 2011 @ 20:57:35 #296
152789 karr-1
pi_101873731
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2011 20:55 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mag jij mij 's haarfijn uitleggen hoe dat werkmateriaal buiten een standaard parkeervak uitpuilt. :D
Ladders, aanhangers en ga zo maar door
  maandag 12 september 2011 @ 20:59:01 #297
152789 karr-1
pi_101873823
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Teveel volgens wie of wat? Als jij als gezin met 4 auto's in de straat parkeert is er geen regel die je daarmee overtreed.
Teveel volgens de parkeernorm, die is er met een reden. Als iemand zijn auto 6 straten verderop moet parkeren omdat de hele straat volstaat, dan is er toch echt iets mis. Maar goed, ik zie dat niemand er hier een probleem van maakt, dus ik hoef er ook geen moeite voor te doen. Beetje jammer dit.
pi_101874024
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Teveel volgens de parkeernorm, die is er met een reden. Als iemand zijn auto 6 straten verderop moet parkeren omdat de hele straat volstaat, dan is er toch echt iets mis. Maar goed, ik zie dat niemand er hier een probleem van maakt, dus ik hoef er ook geen moeite voor te doen. Beetje jammer dit.
Die parkeernorm wordt alleen gebruikt om het aantal parkeerplaatsen te bepalen, niet als handhavingsmethode (gelukkig maar trouwens). Het zou wat zijn als de halve straat hier een boete krijgt omdat ze met meer dan 1 auto per huishouden geparkeerd staan :') En ik blijf erbij, mensen mogen zelf bepalen hoeveel auto's ze voor de deur hebben staan.
pi_101874178
Ik ben storingsmonteur, mijn werkgever wil mij graag hebben/houden. Ik heb geen spaargeld voor een fatsoenlijk station/bestelwagen. Hoe gaan we dit nu oplossen zonder leasautoregeling??
.
  maandag 12 september 2011 @ 21:03:56 #300
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_101874183
Handhaven. _O-
  maandag 12 september 2011 @ 21:05:15 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101874290
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die parkeernorm wordt alleen gebruikt om het aantal parkeerplaatsen te bepalen, niet als handhavingsmethode (gelukkig maar trouwens). Het zou wat zijn als de halve straat hier een boete krijgt omdat ze met meer dan 1 auto per huishouden geparkeerd staan :') En ik blijf erbij, mensen mogen zelf bepalen hoeveel auto's ze voor de deur hebben staan.
Tenzij parkeervergunningensysteem. Helemaal niet raar bij schaarste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')