abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 september 2011 @ 09:07:02 #1
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101848137
Hopelijk weten jullie of ik hier iets aan kan doen. Het zit zo:

In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.

Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).

Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
  maandag 12 september 2011 @ 09:08:22 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_101848157
Hij mag hem toch ook zetten waar hij wilt. Vervelend dat je ms hebt maar eigenlijk ben je gewoon een zeikende buur
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_101848167
Openbare parkeerplaats, hij mag daar gewoon parkeren.

Je kan je eigen auto erop zetten als het je irriteert, of de andere buurman vragen zijn auto er neer te zetten?
pi_101848169
1 woord: pech :)

en btw: duivenpoep is echt killing voor de lak van je auto dus dat is ook een goed argument :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101848228
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101848230
Wat heeft zijn werkgever hiermee te maken? En hij mag zijn auto zetten waar hij wilt uiteraard.
  maandag 12 september 2011 @ 09:13:33 #7
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101848245
Je had het kunnen proberen, zo te vragen aan de buurman. Wellicht had hij er rekening mee gehouden. Zo niet, pech. Maar, ieder ander had dan zijn auto er dan ook neer kunnen zetten. Had je er dan ook heengegaan?

Zijn werkgever bellen en eigenlijk alles wat je erna hebt gedaan vind ik ronduit kinderachtig. Wat heeft zijn werkgever er mee te maken? Als jij zo tegen mij zou doen zou alle begrip direct over zijn en zou ik mijn auto er denk ik nog expres neerzetten ook.
pi_101848260
Hij mag hem daar gewoon parkeren,kan jij niks aan doen

Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
pi_101848261
quote:
8s.gif Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef genakt het volgende:
Hij mag hem toch ook zetten waar hij wilt. Vervelend dat je ms hebt maar eigenlijk ben je gewoon een zeikende buur
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
1 woord: pech :)

en btw: duivenpoep is echt killing voor de lak van je auto dus dat is ook een goed argument :Y
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Wokkel het volgende:
Openbare parkeerplaats, hij mag daar gewoon parkeren.

Je kan je eigen auto erop zetten als het je irriteert, of de andere buurman vragen zijn auto er neer te zetten?
Dit allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2011 09:15:06 ]
pi_101848262
Je hebt pech TS. Gewoon je eigen auto er neerzetten of een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen zodat alleen jij er mag parkeren.
  maandag 12 september 2011 @ 09:14:38 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101848268
Openbare plek, TS heeft pech.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 12 september 2011 @ 09:14:53 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101848272
Erg netjes is het niet van de overbuurman maar je kan er verder weinig aan doen volgens mij. Zorgen dat jouw auto er eerder staat ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 12 september 2011 @ 09:14:58 #13
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_101848274
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen. :')
Ik ook denk ik. M'n broer heeft ook zo'n buurman die denkt dat alleen hij zijn auto voor zijn deur mag zetten. Als 'ie dat wil moet 'ie maar op een boerderij met een mooi erf gaan wonen...
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_101848276
quote:
En dat dus :')
Dan had ik zeker je blijven irriteren
pi_101848280
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:

In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.

Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).

Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
Even quoten voor het nageslacht.
pi_101848284
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
Die krijgt TS niet want hij rent gelijk zijn huis uit als hij ziet dat de buurman zijn auto voor zijn deur zet. :D
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 12 september 2011 @ 09:15:47 #17
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_101848290
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

zo een procedure is ook ge-wel-dig hoor.
mijn moeder heeft ook MS en loopt verdomd moeilijk, gebruikt meer de scootmobiel dan dat ze gewoon loopt maar kleine stukjes rijden kan nog wel.

maar bij ons staan er naast de parkeerplekken 1 lange rij met bosjes, dat betekend dat als je auto in het midden staat je een pokke end moet lopen en wij dus steeds proberen vooraan te parkeren.
maar een mindervalide parkeerplaats krijgen?
na 4x nog niet.
pi_101848293
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef Dven het volgende:
Erg netjes is het niet van de overbuurman maar je kan er verder weinig aan doen volgens mij. Zorgen dat jouw auto er eerder staat ;)
Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.
  maandag 12 september 2011 @ 09:18:44 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101848331
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.
  maandag 12 september 2011 @ 09:18:52 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101848333
Wat een jankactie TS! Zeiken bij een werkgever over iemand die niets fout doet... Je moet het maar durven. Je kan maar op 1 manier een openbare parkeerplek claimen: door er op te parkeren!

Offtopic:
Als je MS zat bent: http://www.ubuntu.com/ ~O>

Taalgrapje van Wiki: Multiple sclerose is een auto-immuunziekte. :')
censuur :O
pi_101848418
En dit is weer typisch een voorbeeld van waar het met onze maatschappij naar toe gaat. Rekening houden met elkaar? No way, alleen eigen gewin is belangrijk.
pi_101848426
Dit lijkt echt een probleem voor mensen die teveel thuis zitten en geen echte problemen hebben om zich mee bezig te houden. Richt je energie op positieve zaken en geniet!
Maar goed de oplossing is al gegeven, je eigen auto voor je huis parkeren.
pi_101848442
quote:
Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Waarom stond jouw auto er dan niet, je was toch thuis? Dan had hij er toch niet kunnen parkeren?
  Forum Admin maandag 12 september 2011 @ 09:26:33 #24
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_101848466
Het enige argument dat je hebt is je milde MS. Het is natuurlijk niet bijzonder aardig dat je buurman daar geen rekening mee wil houden.
Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon burgerlijk geleuter is dat je je auto precies voor je huis wil hebben staan. Dit gevoel wordt "nogal" versterkt omdat je zijn werkgever bent gaan bellen. Op die manier maak je direct alle normale communicatie onmogelijk. Je kan je beter wat meer bezig gaan houden met de belangrijkere zaken in het leven en je niet zo op de kast laten jagen door futiliteiten.
  maandag 12 september 2011 @ 09:27:21 #25
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101848478
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een jankactie TS! Zeiken bij een werkgever over iemand die niets fout doet... Je moet het maar durven. Je kan maar op 1 manier een openbare parkeerplek claimen: door er op te parkeren!

Offtopic:

Taalgrapje van Wiki: Multiple sclerose is een auto-immuunziekte. :')
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Nogmaals: rekening houden met elkaar, kleine moeite.
  maandag 12 september 2011 @ 09:27:37 #26
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_101848480
De buurman heeft volste recht om daar te parkeren, maar van respect of solidariteit is geen sprake hier. Wat een zwakzinnige mongool.
To doom or not to doom
pi_101848499
iggyinthehouse: Heb je eigenlijk zelf een auto?
  maandag 12 september 2011 @ 09:30:55 #28
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_101848539
Ik weet niet hoe het daar zit, maar als je 1 keer hoest krijg je al een invalideparkeerplek voor je deur in A'dam. Of lichte MS ook een goede reden is, weet ik niet.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 12 september 2011 @ 09:30:56 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101848540
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
censuur :O
  maandag 12 september 2011 @ 09:33:43 #30
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_101848589
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
Zal goed lukken als je vanaf hier wel naar breda/roosendaal/rotterdam makkelijk kan, maar alles wat daaromheen ligt je minimaal 2 uur aan het reizen bent :')
pi_101848591
Je hebt MS zeg je? Dan heb je toch recht op een invalidenkaart op je voorruit. Kun je ook niet aan de gemeente vragen of ze een bord plaatsen met jouw kenteken er op? Die buurman is natuurlijk niet goed bij z'n hoofd. Deze aso moet gewoon wat respect tonen. Niemand heeft z'n eigen parkeerplek maar in dit geval kun je er natuurlijk rekening mee houden.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_101848611
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Je hebt MS zeg je? Dan heb je toch recht op een invalidenkaart op je voorruit. Kun je ook niet aan de gemeente vragen of ze een bord plaatsen met jouw kenteken er op?
De vraag is of TS zelf een auto heeft.
pi_101848629
Volgens mij kan de partner ook een invalidenkaart aanvragen, mits hij/ zij daar ook woont
Hell To The Liars
  maandag 12 september 2011 @ 09:38:34 #34
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_101848674
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef Keltie het volgende:
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.
Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  maandag 12 september 2011 @ 09:40:32 #35
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101848716
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Die buurman is natuurlijk niet goed bij z'n hoofd. Deze aso moet gewoon wat respect tonen. Niemand heeft z'n eigen parkeerplek maar in dit geval kun je er natuurlijk rekening mee houden.
Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)
TS komt meteen naar buiten en gaat lopen zeiken dat hij wéér de werkgever gaat bellen.
Sorry hoor, maar dan had je van mij ook de *&#^%^ kunnen krijgen.

P.S. ik ben trouwens ook 'mindervalide' om dat zo even te noemen. En zit wat parkeren betreft in bijna exact dezelfde situatie als TS. Overburen met oprit en garage die de parkeervakken voor ons huis (zonder garage/oprit) vol zetten.
Pech gehad, had ik maar een huis met eigen oprit moeten kopen, niet?
pi_101848770
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:40 schreef Kreupel het volgende:

[..]

Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)
TS komt meteen naar buiten en gaat lopen zeiken dat hij wéér de werkgever gaat bellen.
Sorry hoor, maar dan had je van mij ook de *&#^%^ kunnen krijgen.
Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
  maandag 12 september 2011 @ 09:45:04 #37
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101848809
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:43 schreef RonnieHansen het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.
Dat had gekund, maar TS had al via de werkgever lopen klagen. Ik vind het al heel wat dat de buurman er rekening mee hield nadat TS dit geflikt had.
pi_101848888
alles valt of staat met de manier van communiceren: als TS het bij mij ook via de werkgever zou spelen dan verliest hij al zijn krediet bij mij en kan hij ook de schijt krijgen :)

als iemand het netjes en beleefd zou vragen zou ik best mijn auto ergens anders neer willen zetten, maar als iemand meteen begint te zeiken zonder eerst een keer een goed gesprek gehad te hebben dan kunnen ze in de stront zakken :P
  maandag 12 september 2011 @ 09:52:25 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101848958
En als iemand het via je werkgever speelt, denk je niet: weet je wat, ik ga zelf even met mijn buurman praten, want kennelijk is er een probleem en dat kunnen we vast wel oplossen.

Als er dus iemand een voet verkeerd zet (werkgever bellen was niet zo handig, toegegeven), dan mag die persoon verder maar in de stront zakken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101849008
Tja, het lijkt me dat je vrij weinig nog kan doen.

Je hebt het in de eerste instantie netjes bij je buurman aangegeven. Hij geeft aan dat hij geen rekening met je wil houden, omdat hij duivenpoep belangrijker vindt.

Daarna heb je de werkgever gebeld, omdat het een bedrijfsbus is. Dat doet je relatie met je buurman natuurlijk geen goed - al begrijp ik wel dat je boos bent en dat je na het eerste gesprek dacht dat verder praten met de buurman niets zou oplossen.

Nu wil de werkgever je ook niet meer helpen en valt er verder weinig meer te doen. Je buurman doet niets illegaals. Indien je huurt zou je nog kunnen vragen of de woningbouw een mediator wil sturen om te kijken of jullie dit beter op kunnen lossen (verstoring woongenot).

Als vogelpoep het probleem was en het zooo belangrijk is dat de parkeerplaats voor je deur vrij blijft - dan had ik de buurman gewoon een x bedrag gegeven om z'n auto te laten wassen.
  maandag 12 september 2011 @ 09:54:29 #41
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101849011
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Als er dus iemand een voet verkeerd zet (werkgever bellen was niet zo handig, toegegeven), dan mag die persoon verder maar in de stront zakken?
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd

Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
  maandag 12 september 2011 @ 09:57:11 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101849077
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:

[..]

Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd
Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar verdere reacties van TS.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101849082
quote:
Dit dus. Probeer die parkeerplaats te kopen ofzo :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 12 september 2011 @ 09:57:44 #44
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101849093
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar verdere reacties van TS.
Ik ook wel, eigenlijk :)
  maandag 12 september 2011 @ 09:58:24 #45
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_101849104
quote:

[..]

Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
Dit dus ^O^ Ts is gewoon zielig persoon om zich zo te gedragen
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_101849147
quote:

[..]

Dit dus. En de werkgever bellen, waarom? :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 12 september 2011 @ 10:00:46 #47
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101849152
quote:

[..]

Nah, als ik bij ons in de wijk kijk. Welke toch ruim is opgezet (ruime 2 onder 1 kappers), komt een groot gedeelte van de parkeerproblemen omdat mensen meer dan 2 voertuigen voor de deur willen zetten. Compleet overbodig en onzinnig.
pi_101849173
Wat is er mis met gewoon op de meest dichtbijzijnde lege plek parkeren? Dan hoef jij niet veel verder te lopen en als de bewoner van het "erbijbehorende huis" gaat klagen kun je die doorverwijzen naar jouw overbuurman met zijn busje.

En anders naar de rijdende rechter!
My name is Juan Ernesto; Don Juan Ernesto.
  maandag 12 september 2011 @ 10:02:05 #49
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101849182
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 09:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?
Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.
Ik denk dat dit de redenatie geweest zou zijn.
  maandag 12 september 2011 @ 10:02:58 #50
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101849195
Ga huilen!

Bellen naar zn werkgever :r
  maandag 12 september 2011 @ 10:03:18 #51
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_101849202
TS :r
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  maandag 12 september 2011 @ 10:04:16 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849225
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:00 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dit dus. En de werkgever bellen, waarom? :')
Dat volg ik ook niet helemaal. TS zal zijn zaakjes wel niet zelf op kunnen lossen. :')
pi_101849231
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:02 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.
Ik denk dat dit de redenatie geweest zou zijn.
Prima, alleen hier doet de man in kwestie niets fout. De werkgever heeft hier werkelijk niets mee te maken (zoals die zelf ook al aangeeft).
  maandag 12 september 2011 @ 10:05:08 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101849236
TS heeft zelf een auto?
Waar stond die dan toen ze zag dat de buurman 'haar' plekje inpikte?

Doet me denken aan de buren van mijn broer. Zelf geen auto, maar de straat was te klein toen de officiële invalidenparkeerplek voor mijn door een beroerte getroffen schoonzus werd geplaatst. Die werd zomaar deels voor hun huis geplaatst!

Sommige mensen leven bij zeiken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_101849263
ik denk dat de enige oplossing nog is om gewoon met n kratje bier of een fles wijn aan te bellen, excuses aan te bieden voor hoe je het hebt aangepakt en hem de situatie duidelijk uitleggen en alsnog vragen ergens anders te parkeren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij maar kan kiezen uit 2 plaatsen ( duivenpoep of voor jouw huis)
  maandag 12 september 2011 @ 10:09:33 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101849320
Bovendien: Waar was de auto van TS toen de bozebusbuurman wilde parkeren voor z'n huis?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101849336
TS, gast :') zolang jij via de gemeente geen parkeerplek regelt ivm je MS, mag iedereen zijn auto/bus/motor/trike neerzetten waar hij/zij wil. Heel vervelend, maar nog vervelender is dat je zijn WERKGEVER gaat zitten bellen :')
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 10:10:23 #58
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849342
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
TS, gast :') zolang jij via de gemeente geen parkeerplek regelt ivm je MS, mag iedereen zijn auto/bus/motor/trike neerzetten waar hij/zij wil. Heel vervelend, maar nog vervelender is dat je zijn WERKGEVER gaat zitten bellen :')
Hij vraagt er gewoon om. :')

Ik hoop voor TS dat de buurman dit voorval door de hele buurt gaat doorvertellen. :')
pi_101849376
Oh, en vogelpoep is nasty, derhalve prima argument ^O^
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 10:12:40 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101849397
ga eens op de koffie bij de buurman, verontschuldig je dat je zijn werkgever hebt gebeld en probeer er eens samen uit te komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 12 september 2011 @ 10:13:31 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101849417
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hij vraagt er gewoon om. :')

Ik hoop voor TS dat de buurman dit voorval door de hele buurt gaat doorvertellen. :')
ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101849425
quote:
3s.gif Op maandag 12 september 2011 10:12 schreef Re het volgende:
ga eens op de koffie bij de buurman, verontschuldig je dat je zijn werkgever hebt gebeld en probeer er eens samen uit te komen
Of laat de buurman bij jou op de koffie komen, lijkt me nog beter ^O^

verders kan ik het alleen maar eensch zijn met motorbloempje.
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_101849426
En regel een invalidenparkeerplaats als je zo graag een eigen parkeerplaats voor de deur wilt. :{
  maandag 12 september 2011 @ 10:15:20 #64
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849463
quote:
3s.gif Op maandag 12 september 2011 10:13 schreef Re het volgende:

[..]

ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...
Daar lijkt het wel op.
pi_101849466
Brand gewoon zn kiet af ;)

Of z'n auto :P
pi_101849489
Zou TS al moorkoppen aan het halen zijn voor bij de koffie vanavond?
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 10:17:04 #67
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101849506
of een zak snoep. Meeuwenflatsen?
pi_101849512
invalideplaats is heel moeilijk te regelen.

Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard O+
pi_101849514
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:01 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Wat is er mis met gewoon op de meest dichtbijzijnde lege plek parkeren? Dan hoef jij niet veel verder te lopen en als de bewoner van het "erbijbehorende huis" gaat klagen kun je die doorverwijzen naar jouw overbuurman met zijn busje.

En anders naar de rijdende rechter!
Ja, en dan zet die zijn auto weer voor je deur neer als hij langskomt. Zo worden de problemen alleen maar erger he! :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 12 september 2011 @ 10:19:05 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_101849554
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:

Offtopic:

Ik moest heel hard lachen :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 12 september 2011 @ 10:21:44 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101849624
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:

Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard O+
Je krijgt het niet, maar moet er ook zelf een bedrag voor neertellen. Bij mijn schoonzus was het binnen een paar maanden geregeld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 12 september 2011 @ 10:21:53 #72
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_101849632
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:

Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplek
pi_101849633
Beetje vreemde reacties, maar dat komt waarschijnlijk door het bellen naar de werkgever. Daarmee heb je je kaarten een beetje verspeeld denk ik.

Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.

Overigens is dat van die duivenpoep op zich geen slecht argument, dat is behoorlijk vervelend kan ik je vertellen. Daarom vermijd ik ook bepaalde parkeerplekken, maar dat is natuurlijk geen reden om geen rekening met je buren te houden.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 12 september 2011 @ 10:28:42 #74
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_101849796
Toch jammer van die paar mensen die vinden dat de buurman maar sociaal moet zijn en best zijn auto ergens anders kan parkeren. Als die buurman dat doet, dan pleurt een andere buurman zijn auto weer op die plek neer. De sociale buurman is dan zijn mooie plek kwijt, en TS heeft alsnog het probleem. Dus buurman heeft groot gelijk dat ie gewoon daar blijft parkeren, helemaal na de bel-werkgever-actie ( :') ).

Maar ik denk niet dat TS zich nog durft te vertonen in dit topic :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 12 september 2011 @ 10:31:11 #75
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101849851
Hier in de buurt hebben we ook een paar parkeerplaatsen, staan vaak dezelfde auto's. Waag het niet om je auto er neer te zetten, de ene heeft plots krassen en de ander een anoniem briefje onder de wisser. "Ga naar je eigen parkeerplek" :')
pi_101849891
Nou ja, er is op z'n minst één iemand het (voor een deel) met hem eens, dus als hij al reageert dan quote hij waarschijnlijk die persoon met iets in de richting als

quote:
"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."
Ja doei.
pi_101849909
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 10:31 schreef blup het volgende:
Hier in de buurt hebben we ook een paar parkeerplaatsen, staan vaak dezelfde auto's. Waag het niet om je auto er neer te zetten, de ene heeft plots krassen en de ander een anoniem briefje onder de wisser. "Ga naar je eigen parkeerplek" :')
Srsly? ;(
Ja doei.
pi_101849926
quote:

Het IS jouw parkeerplaats niet, punt uit.

En dat hij pist is dat je z'n werk heb gebeld snap ik.

En dat je auto ondergescheten wordt als je onder een boom gaat staan is geen onzin, ik parkeer ook nooit onder een boom.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101849933
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:

Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.
Hoezo, het is toch niet jouw parkeerplaats? :?
pi_101849952
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:
hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?

Je zet je auto daar neer waar plek is, meestal zo dicht mogelijk bij je huis. Maar je gaat toch niet zielig doen als iemand op "jouw" plekje staat zeg.
In het geval van TS snap ik ook niet helemaal wat het probleem is, de auto was er helemaal niet? Dus iemand anders rijdt er voornamelijk mee? Hmm.
  maandag 12 september 2011 @ 10:35:56 #81
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_101849980
Als ik dit geneuzel zo lees ben ik toch blij dat ik een oprit heb waar 3 auto's op passen, en nog 6 parkeerplekken voor het huis die bijna altijd vrij zijn.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 12 september 2011 @ 10:37:11 #82
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_101850017
c_/
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_101850107
quote:

[..]

Nee heel veel problemen onstaan omdat wijken niet ontworpen zijn op 3 auto's per huis. En daar gaat het mis. Ik zou als gemeente dan snel met een vergunnings systeem gaan werken en voroal de 2e en mer autos flink laten lappen, maar dan wel er voor zorgen dat er voldoende parkeer plaatsen bij gaan komen.
pi_101850306
Doet me denken aan toen ik en straat woonde met veel parkeerplaatsen en weinig auto's. 1 keer mijn auto niet helemaal naast mijn huis neergezet omdat er daar toevallig een vuilniswagen oid stond, krijg ik een briefje:

"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"

Echt wtf... Terwijl er aan de overkant van de straat en naast mijn auto verder gewoon WEL plaats was, dan loop je 2 meter verder met je boodschappen :')
Klussen deel 1 en 2
  maandag 12 september 2011 @ 10:48:47 #85
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101850341
TS is wel een gezellige buurman, zeg!

Heg op scheiding voortuin met buren
pi_101850384
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:

"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"
Camera op je auto zetten en dan kijken hoe die deuken en krassen erin komen. Daarna deuken en krassen maken op de veroorzaker.
pi_101850406
:')!

Hier in de straat is 't ook altijd druk, maar zo'n verschil met wat ik in Nederland heb meegemaakt:
Binnen alle redelijkheid sluit iedereen gewoon aan bij de reeds geparkeerde auto's. Geen mensen dus die hem recht voor hun deur neerzetten 'omdat dat zo moet', maar rustig een paar meter verder zodat de volgende buur hem gewoon erachter kan zetten. O+ Geen gatenkaas O+

Op Scheveningen woonde ik vlak achter de boulevard, met al veel te weinig parkeerplaatsen voor het aantal huizen. Maar elke dag rond half 6 was het weer een gatenkaas van jewelste: allemaal mensen die hun auto RECHT VOOR HUN DEUR moesten parkeren en daarbij precies zoveel ruimte overlieten tussen de auto die er al stond en hun eigen auto, zodat er ook echt nèt geen auto meer tussen kon.
Ja doei.
pi_101850432
quote:
8s.gif Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef genakt het volgende:

[..]

Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplek
de vrouw reed, niet de bijna blinde man uiteraard ;)

@TS, wat is PRECIES het probleem? Is dat 1x in de week boodschappen sjouwen oid? Ik ben zelf namelijk ook chronisch ziek maar ik snap niet dat je blijkbaar wel met de auto ergens heen kunt maar niet die extra 5 stappen kunt zetten?
pi_101850440
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Doet me denken aan toen ik en straat woonde met veel parkeerplaatsen en weinig auto's. 1 keer mijn auto niet helemaal naast mijn huis neergezet omdat er daar toevallig een vuilniswagen oid stond, krijg ik een briefje:

Echt wtf... Terwijl er aan de overkant van de straat en naast mijn auto verder gewoon WEL plaats was, dan loop je 2 meter verder met je boodschappen :')
Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.
  maandag 12 september 2011 @ 10:53:16 #90
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101850461
Ok ok jullie zijn dus duidelijk (leuk kreupel dat je je verdiept in mijn forum acties).

Het is gewoon moeilijk uit te leggen via zo'n forum: als jullie namelijk die vent tegen zouden komen hadden jullie waarschijnlijk allemaal andere praatjes. Ben echt niet de slechtste van de wereld als jullie dat zouden denken.

Maar goed, het is me nu duidelijk. Ik heb geen recht en moet het gewoon accepteren.

Case closed.
pi_101850489
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:

:')
Te fucking beroerd om een paar blaadjes op te ruimen terwijl de buurman dan de heg aan de bovenkant wel snoeit waar TS ook de belazerd voor is.

Je zou toch maar zo'n buurman hebben. Ik heb er een paar maanden zo 1 gehad, die kwam om 5 uur 's middags al aan de deur om te vragen hoe lang ik nog moest boren :X
Daarna nog 4 x keer gehad, alleen maar om te zeiken. Laatste keer ook gezegd dat hij nou echt moest kappen met zeiken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 12 september 2011 @ 10:54:25 #92
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850493
Je had gewoon niet naar zijn werkgever moeten bellen.
  maandag 12 september 2011 @ 10:54:39 #93
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850501
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:

_O-
  maandag 12 september 2011 @ 10:54:39 #94
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101850502
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
(leuk kreupel dat je je verdiept in mijn forum acties)
Ik ben ook leuk O+

Maar serieus; ik vind het geen case closed... ik vind eigenlijk dat je wat goed te maken hebt met de buurman, wellicht komen jullie tot een oplossing? (of minimaal weer respect/begrip voor elkaar...)
pi_101850518
btw TS de enige kans die je hebt is als zijn bus langer dan 6 en hoger dan 2 meter is: veel gemeentes hebben een verordening dat (bedrijfs)wagens die groter zijn op bepaalde momenten niet binnen de bebouwde kom geparkeerd mogen staan ;)
pi_101850528
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.
Ok, maar nu waren er naast en tegenover mijn auto gewoon plekken! Het ging dus echt om 2 meter verder lopen.

Ik heb overigens pas een week later mijn auto weggehaald, zonder de beloofde deuken of krassen :')
Klussen deel 1 en 2
  maandag 12 september 2011 @ 10:55:30 #97
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_101850529
Nog 1 opmerking dan: als je al een aantal keren geprobeerd hebt normaal dit te vragen aan hem, en je krijgt 0 op je vraag dan doe je weleens dingen die je misschien beter niet had kunnen doen...
pi_101850539
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nogmaals: rekening houden met elkaar, kleine moeite.
_O_ kelt
pi_101850559
Wat win ik? *) Heb op z'n minst een deel goed gegokt *)

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, er is op z'n minst één iemand het (voor een deel) met hem eens, dus als hij al reageert dan quote hij waarschijnlijk die persoon met iets in de richting als

"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ben echt niet de slechtste van de wereld als jullie dat zouden denken.

Ja doei.
pi_101850574
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?

Je zet je auto daar neer waar plek is, meestal zo dicht mogelijk bij je huis. Maar je gaat toch niet zielig doen als iemand op "jouw" plekje staat zeg.
In het geval van TS snap ik ook niet helemaal wat het probleem is, de auto was er helemaal niet? Dus iemand anders rijdt er voornamelijk mee? Hmm.
De situatie is wellicht ook wat anders, wij hebben geen parkeerplekken bij huis, het is zeg maar gewoon "aan" de straat. Maar goed wij hebben ook 1 auto. Wat ik begrijp is dat de buurman zowel een garage als een oprit heeft, en dan nog een busje. Dus in feite 3 auto's heeft. TS heeft 1 plekje (als ik dat goed begrijp?) Dan vind ik het asociaal om direct een dergelijke houding aan te nemen. Natuurlijk mag hij zijn auto daar neerzetten, maar je hoef niet alles wat mag ook te doen.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 12 september 2011 @ 10:57:30 #101
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101850585
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Wat win ik? *)

[..]

[..]

_O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo