quote:Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef genakt het volgende:
Hij mag hem toch ook zetten waar hij wilt. Vervelend dat je ms hebt maar eigenlijk ben je gewoon een zeikende buur
quote:Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
1 woord: pech
en btw: duivenpoep is echt killing voor de lak van je auto dus dat is ook een goed argument
Dit allemaal.quote:Op maandag 12 september 2011 09:08 schreef Wokkel het volgende:
Openbare parkeerplaats, hij mag daar gewoon parkeren.
Je kan je eigen auto erop zetten als het je irriteert, of de andere buurman vragen zijn auto er neer te zetten?
Ik ook denk ik. M'n broer heeft ook zo'n buurman die denkt dat alleen hij zijn auto voor zijn deur mag zetten. Als 'ie dat wil moet 'ie maar op een boerderij met een mooi erf gaan wonen...quote:Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen.
En dat dusquote:Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou ook expres mijn auto elke dag voor jouw deur parkeren als jij mijn werkgever hierom ging bellen.
Even quoten voor het nageslacht.quote:Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hopelijk weten jullie of ik hier iets aan kan doen. Het zit zo:
In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.
Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).
Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
Die krijgt TS niet want hij rent gelijk zijn huis uit als hij ziet dat de buurman zijn auto voor zijn deur zet.quote:Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij mag hem daar gewoon parkeren,kan jij niks aan doen
Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
zo een procedure is ook ge-wel-dig hoor.quote:Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij mag hem daar gewoon parkeren,kan jij niks aan doen
Als jij zo'n last van je MS hebt en perse je eigen auto voor je deur wil hebben dan zal je een procedure moeten starten bij je gemeente voor een mindervalide parkeerplaats
Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:14 schreef Dven het volgende:
Erg netjes is het niet van de overbuurman maar je kan er verder weinig aan doen volgens mij. Zorgen dat jouw auto er eerder staat
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.quote:Op maandag 12 september 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, ik had er denk ik 2 auto`s neergezet, elke dag, net zolang totdat TS in zou gaan zien dat het vrij kansloos is om mijn werkgever ervoor te bellen.
Waarom stond jouw auto er dan niet, je was toch thuis? Dan had hij er toch niet kunnen parkeren?quote:Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?quote:Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een jankactie TS! Zeiken bij een werkgever over iemand die niets fout doet... Je moet het maar durven. Je kan maar op 1 manier een openbare parkeerplek claimen: door er op te parkeren!
Offtopic:
Als je MS zat bent: http://www.ubuntu.com/
Taalgrapje van Wiki: Multiple sclerose is een auto-immuunziekte.![]()
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).quote:Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Zal goed lukken als je vanaf hier wel naar breda/roosendaal/rotterdam makkelijk kan, maar alles wat daaromheen ligt je minimaal 2 uur aan het reizen bentquote:Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
De vraag is of TS zelf een auto heeft.quote:Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Je hebt MS zeg je? Dan heb je toch recht op een invalidenkaart op je voorruit. Kun je ook niet aan de gemeente vragen of ze een bord plaatsen met jouw kenteken er op?
Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?quote:Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef Keltie het volgende:
Ik zou rekening houden met mijn minder valide buurman.
Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)quote:Op maandag 12 september 2011 09:33 schreef RonnieHansen het volgende:
Die buurman is natuurlijk niet goed bij z'n hoofd. Deze aso moet gewoon wat respect tonen. Niemand heeft z'n eigen parkeerplek maar in dit geval kun je er natuurlijk rekening mee houden.
Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.quote:Op maandag 12 september 2011 09:40 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Dat deed hij ook, tot hij 1 keer de bus weer wilde neerzetten. (Misschien om in te laden? Was er elders geen plek? Was het misschien tijdelijk?)
TS komt meteen naar buiten en gaat lopen zeiken dat hij wéér de werkgever gaat bellen.
Sorry hoor, maar dan had je van mij ook de *^%^ kunnen krijgen.
Dat had gekund, maar TS had al via de werkgever lopen klagen. Ik vind het al heel wat dat de buurman er rekening mee hield nadat TS dit geflikt had.quote:Op maandag 12 september 2011 09:43 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan zeg je sorry buur maar ik wilde even iets in m'n wagen laden en dan zet ik 'm zo weer weg. Dan hoef je niet meteen op je achterste benen te gaan staan.
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemdquote:Op maandag 12 september 2011 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Als er dus iemand een voet verkeerd zet (werkgever bellen was niet zo handig, toegegeven), dan mag die persoon verder maar in de stront zakken?
Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.quote:Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd
Dit dus. Probeer die parkeerplaats te kopen ofzoquote:Op maandag 12 september 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik ook wel, eigenlijkquote:Op maandag 12 september 2011 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hm. Ja. Het wordt zo wel lastig.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar verdere reacties van TS.
Dit dusquote:Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Hij heeft er toen toch rekening mee gehouden? Hij werd pas kwaad toen TS na 1 keer parkeren (tijdens het parkeren trouwens) meteen naar buiten kwam en wéér begon te 'dreigen' met contact opnemen met zijn werkgever... ik vind dat niet heel vreemd
Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
Dit dus. En de werkgever bellen, waarom?quote:Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Bovendien doet de buurman niets fout, en vind ik niet dat hij degene is die het gesprek moet aangaan maar dat had TS moeten doen. Of alsnog doen, om excuses aan te bieden voor de kinderachtige acties en kijken of je er op een andere manier uit kan komen.
Nah, als ik bij ons in de wijk kijk. Welke toch ruim is opgezet (ruime 2 onder 1 kappers), komt een groot gedeelte van de parkeerproblemen omdat mensen meer dan 2 voertuigen voor de deur willen zetten. Compleet overbodig en onzinnig.quote:Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heel veel wijken hebben een probleem met parkeerruimte, wat te danken is aan de gemeente! Die hoopt door simpelweg niet voldoende parkeerplaatsen te maken, mensen in het OV te krijgen (waarom weet niemand).
Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.quote:Op maandag 12 september 2011 09:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik snap die reacties hier niet zo. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hij de werkgever van de buurman heeft gebeld, ik zie de relevantie niet. Zou je dat willen uitleggen, iggyinthehouse?
Dat volg ik ook niet helemaal. TS zal zijn zaakjes wel niet zelf op kunnen lossen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:00 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dit dus. En de werkgever bellen, waarom?
Prima, alleen hier doet de man in kwestie niets fout. De werkgever heeft hier werkelijk niets mee te maken (zoals die zelf ook al aangeeft).quote:Op maandag 12 september 2011 10:02 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als ik afgesneden zou worden door een bedrijfsauto gaat er ook een belletje naar die zaak.
Ik denk dat dit de redenatie geweest zou zijn.
Hij vraagt er gewoon om.quote:Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
TS, gastzolang jij via de gemeente geen parkeerplek regelt ivm je MS, mag iedereen zijn auto/bus/motor/trike neerzetten waar hij/zij wil. Heel vervelend, maar nog vervelender is dat je zijn WERKGEVER gaat zitten bellen
ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...quote:Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hij vraagt er gewoon om.
Ik hoop voor TS dat de buurman dit voorval door de hele buurt gaat doorvertellen.
Of laat de buurman bij jou op de koffie komen, lijkt me nog beterquote:Op maandag 12 september 2011 10:12 schreef Re het volgende:
ga eens op de koffie bij de buurman, verontschuldig je dat je zijn werkgever hebt gebeld en probeer er eens samen uit te komen
Daar lijkt het wel op.quote:Op maandag 12 september 2011 10:13 schreef Re het volgende:
[..]
ach ja, hufterigheid viert hoogtij tegenwoordig...
Ja, en dan zet die zijn auto weer voor je deur neer als hij langskomt. Zo worden de problemen alleen maar erger he!quote:Op maandag 12 september 2011 10:01 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Wat is er mis met gewoon op de meest dichtbijzijnde lege plek parkeren? Dan hoef jij niet veel verder te lopen en als de bewoner van het "erbijbehorende huis" gaat klagen kun je die doorverwijzen naar jouw overbuurman met zijn busje.
En anders naar de rijdende rechter!
Ik moest heel hard lachenquote:Op maandag 12 september 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Offtopic:
Als je MS zat bent: http://www.ubuntu.com/
Je krijgt het niet, maar moet er ook zelf een bedrag voor neertellen. Bij mijn schoonzus was het binnen een paar maanden geregeld.quote:Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:
invalideplaats is heel moeilijk te regelen.
Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard
Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplekquote:Op maandag 12 september 2011 10:17 schreef hugsy33 het volgende:
invalideplaats is heel moeilijk te regelen.
Onze oude buren waren allebei al in de 80, de man zo goed als blinden doof én heel moeilijk te been. Maar mooi dat ze jarenlang geen parkeerplek hebben gekregen. Gelukkig hield bij ons heel de straat er rekening mee en werd altijd netjes het eerste plaatsjevoor hun bewaard
quote:"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."
Srsly?quote:Op maandag 12 september 2011 10:31 schreef blup het volgende:
Hier in de buurt hebben we ook een paar parkeerplaatsen, staan vaak dezelfde auto's. Waag het niet om je auto er neer te zetten, de ene heeft plots krassen en de ander een anoniem briefje onder de wisser. "Ga naar je eigen parkeerplek"
Het IS jouw parkeerplaats niet, punt uit.quote:Op maandag 12 september 2011 09:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hopelijk weten jullie of ik hier iets aan kan doen. Het zit zo:
In onze straat hebben we geen priveparkeerplaatsen, maar normaal gesproken zet iedereen z'n eigen auto voor zijn eigen huis. Als er eens een keer bezoek is, kunnen zij de auto of verderop in de straat (waar geen huizen staan en waar zat plaatsen zijn) parkeren of op de parkeerplaatsen voor de huizen als er geen andere auto's staan op dat moment. Maar dit is toch maar voor 1 avond of middag en dat is niet erg.
Nu is het zo dat onze overbuurman een huis met garage en oprit heeft. In de garage staat 1 motor en spullen, op de oprit staat zijn eigen auto, maar hij heeft ook nog de beschikking over een bedrijfsbusje. En dat busje zet hij iedere keer op de parkeerplaats voor ons huis. Aangezien ik MS en een kind heb, heb ik hem eens een keer vriendelijk gevraagd om dat busje ergens anders te zetten. Dat weigert ie: hij zegt dat hij dan onder de boom moet parkeren en dat hij dan duivenpoep op z'n auto krijgt (klinkt belachelijk maar hij heeft het echt gezegd). Nu heb ik contact opgenomen met z'n werkgever en hier melding van gemaakt. De daarop volgende weken is het goed gegaan tot afgelopen vrijdag. Toen zag ik dat hij dat busje voor onze deur wou parkeren en ben meteen naar buiten gegaan en gevraagd of hij dat busje verder in de straat wou parkeren.
Hij zei: je hebt geen priveparkeerplaats en ik mag mijn busje zetten waar ik wil en je had geen contact met m'n werkgever moeten oppakken: nu zet ik het busje iedere dag bij je voor de deur. Toen zei ik: nou dan zal ik maandag (vandaag dus) weer contact opnemen met je werkgever en hij riep: durf dat eens dan bel ik de politie. Dus ik heb vandaag toch contact opgenomen met de werkgever en zij zeiden dat ze dit niet meer gaan afhandelen omdat ze vinden dat dit een privekwestie is (ik denk dat ze dit intern besproken hebben en besloten hebben om mij niet meer te helpen).
Sta ik ergens in mijn recht? Wat kan ik nog doen? Een parkeervergunning krijg ik niet aangezien mijn MS vrij mild is.
Hoezo, het is toch niet jouw parkeerplaats?quote:Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:
Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.
hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?quote:Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Brentmeister het volgende:
Wij hebben hier in de straat ook geen vaste parkeerplekken (ook geen oprit), maar ik zou het toch ronduit asociaal vinden dat iemand anders stelselmatig een bus bij ons voor de deur parkeert, hoewel het wel mag. Als ze zelf geen ruimte meer hebben dan zetten ze de auto maar een stukje verderop.
Nee heel veel problemen onstaan omdat wijken niet ontworpen zijn op 3 auto's per huis. En daar gaat het mis. Ik zou als gemeente dan snel met een vergunnings systeem gaan werken en voroal de 2e en mer autos flink laten lappen, maar dan wel er voor zorgen dat er voldoende parkeer plaatsen bij gaan komen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Camera op je auto zetten en dan kijken hoe die deuken en krassen erin komen. Daarna deuken en krassen maken op de veroorzaker.quote:Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"
de vrouw reed, niet de bijna blinde man uiteraardquote:Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef genakt het volgende:
[..]
Dan mogen ze ook geen auto meer rijden dus wat moeten ze de met een parkeerplek
Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.quote:Op maandag 12 september 2011 10:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Doet me denken aan toen ik en straat woonde met veel parkeerplaatsen en weinig auto's. 1 keer mijn auto niet helemaal naast mijn huis neergezet omdat er daar toevallig een vuilniswagen oid stond, krijg ik een briefje:
"Wilt u uw auto hier weghalen, anders moeten we zo sjouwen met de boodschappen. En denk niet dat dit een goede parkeerplek is, alle auto's die hier hebben gestaan zitten onder de deuken en krassen!"
Echt wtf... Terwijl er aan de overkant van de straat en naast mijn auto verder gewoon WEL plaats was, dan loop je 2 meter verder met je boodschappen
quote:Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:
TS is wel een gezellige buurman, zeg!
Heg op scheiding voortuin met buren
quote:Op maandag 12 september 2011 10:48 schreef Kreupel het volgende:
TS is wel een gezellige buurman, zeg!
Heg op scheiding voortuin met buren
Ik ben ook leukquote:Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
(leuk kreupel dat je je verdiept in mijn forum acties)
Ok, maar nu waren er naast en tegenover mijn auto gewoon plekken! Het ging dus echt om 2 meter verder lopen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of je zet je auto stil, haalt de boodschappen er uit, en gaat dan parkeren. Als je in de stad woont zul je dat sowieso vaak moeten.
quote:Op maandag 12 september 2011 09:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Behalve dat'ie kwartet met motorvoertuigen en daar iemand anders last van laat hebben?
Nogmaals: rekening houden met elkaar, kleine moeite.
quote:Op maandag 12 september 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, er is op z'n minst één iemand het (voor een deel) met hem eens, dus als hij al reageert dan quote hij waarschijnlijk die persoon met iets in de richting als
"Precies! Dat is wat ik bedoel. Ben verder ook helemaal niet onderedelijk hoor."
quote:Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ben echt niet de slechtste van de wereld als jullie dat zouden denken.
De situatie is wellicht ook wat anders, wij hebben geen parkeerplekken bij huis, het is zeg maar gewoon "aan" de straat. Maar goed wij hebben ook 1 auto. Wat ik begrijp is dat de buurman zowel een garage als een oprit heeft, en dan nog een busje. Dus in feite 3 auto's heeft. TS heeft 1 plekje (als ik dat goed begrijp?) Dan vind ik het asociaal om direct een dergelijke houding aan te nemen. Natuurlijk mag hij zijn auto daar neerzetten, maar je hoef niet alles wat mag ook te doen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hoezo verderop? Dan heb je toch hetzelfde "probleem" met de mensen die daar wonen?
Je zet je auto daar neer waar plek is, meestal zo dicht mogelijk bij je huis. Maar je gaat toch niet zielig doen als iemand op "jouw" plekje staat zeg.
In het geval van TS snap ik ook niet helemaal wat het probleem is, de auto was er helemaal niet? Dus iemand anders rijdt er voornamelijk mee? Hmm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |