abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101423404
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101423439
Ik sloot het vorige deel met deze post

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:24 schreef Cyan het volgende:

[..]

Je wordt van te voren wel goed getraind d.m.v. heel veel theoretische kennis en rollenspellen bij deze werkgever. Want je moet natuurlijk wel alle systemen kennen (en dus niets uit je hoofd leren in dit geval) en je moet een klant op een correcte wijze te woord kunnen staan. En je gaat natuurlijk live bellen in de training :)

Het voordeel van telefonisch klantcontact is dat er een bepaalde afstand is. Dat kan ook een nadeel zijn omdat je geen lichaamstaal en gezichtsuitdrukking ziet. Je zal je idd over je telefoonangst moeten heen zetten. Maar als jij 5 dagen per week, 8 uur per dag, telefonisch klantcontact hebt over een onderwerp waarin je getraind bent en dat je interessant vindt, kom je vanzelf over die angst heen.
pi_101428449
Ik heb me al even niet gemeld, maar ik ben nog steeds zoekende.
Eind juli had ik 2 sollicitatiegesprekken, maar voor beiden afgewezen. Bij de ene omdat ik niet commercieel genoeg was (wat ook gewoon waar is) en bij de andere zeer waarschijnlijk op afstand. Het gesprek ging prima en in de afwijzingsbrief werd benadrukt dat ze mij zeker gekwalificeerd achtten.
Daarna kon ik niet veel passende vacatures vinden dus heb ik even een sollicitatiestop ingelast. Ik heb natuurlijk de relatieve luxe om vanuit een baan te solliciteren. Geldzorgen ofzo heb ik daardoor niet, maar wel relatief aangezien ik niet voor niets op zoek ben.
Momenteel heb ik weer een sollicitatie lopen, dus even afwachten weer. Sowieso ga ik aanstaand weekend weer eens wat bedrijven afstruinen en een aantal open sollicitaties de deur uit doen.

Binnen mijn eigen vakgebied is in mijn regio weinig passend werk. Nu sta ik best open voor andere functies, maar mijn opleiding is zo specifiek dat men vaak niet echt weet wat ik kan, zeg maar. Maar goed, ik heb nog wel wat ideeen voor mijn open sollicitaties, dus we zullen zien.

Gefeliciteerd voor iedereen die inmiddels iets (tijdelijk of niet) heeft gevonden *O* altijd fijn om weer aan de slag te kunnen.
klerkje
pi_101441085
Spiegelei, wat is je opleiding en wat voor soort baan zoek je, en in welke regio? Jammer dat je na gesprekken bent afgewezen, vooral als ze je toch vertellen dat je wel geschikt bent. Extra zuur, lijkt me dat.
pi_101447443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:59 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb me al even niet gemeld, maar ik ben nog steeds zoekende.
Eind juli had ik 2 sollicitatiegesprekken, maar voor beiden afgewezen. Bij de ene omdat ik niet commercieel genoeg was (wat ook gewoon waar is) en bij de andere zeer waarschijnlijk op afstand. Het gesprek ging prima en in de afwijzingsbrief werd benadrukt dat ze mij zeker gekwalificeerd achtten.
Daarna kon ik niet veel passende vacatures vinden dus heb ik even een sollicitatiestop ingelast. Ik heb natuurlijk de relatieve luxe om vanuit een baan te solliciteren. Geldzorgen ofzo heb ik daardoor niet, maar wel relatief aangezien ik niet voor niets op zoek ben.
Momenteel heb ik weer een sollicitatie lopen, dus even afwachten weer. Sowieso ga ik aanstaand weekend weer eens wat bedrijven afstruinen en een aantal open sollicitaties de deur uit doen.

Binnen mijn eigen vakgebied is in mijn regio weinig passend werk. Nu sta ik best open voor andere functies, maar mijn opleiding is zo specifiek dat men vaak niet echt weet wat ik kan, zeg maar. Maar goed, ik heb nog wel wat ideeen voor mijn open sollicitaties, dus we zullen zien.

Gefeliciteerd voor iedereen die inmiddels iets (tijdelijk of niet) heeft gevonden *O* altijd fijn om weer aan de slag te kunnen.
Dat de afstand te groot was wisten ze toch ook al voordat ze je uitnodigden. Ik snap dat niet hoor!
pi_101450028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:02 schreef marjo90 het volgende:

[..]

Dat de afstand te groot was wisten ze toch ook al voordat ze je uitnodigden. Ik snap dat niet hoor!
Sowieso doen ze vaak raar over afstand. Ik solliciteerde laatst op een tijdelijke baan in Leeuwarden, zo'n beetje tegenover het station, voor mij vanuit Groningen dus zeer goed met het openbaar vervoer te bereiken, maar werd afgewezen vanwege de afstand.
pi_101450418
Ik heb een vacature gevonden waarbij je minimaal een jaar beschikbaar moet zijn. Nu weet ik niet of ik daadwerkelijk zo lang beschikbaar ben, want misschien wil ik binnen een jaar wel weer een studie volgen, en er is natuurlijk kans dat ik binnen een jaar iets beters vind.

Weet iemand of er doorgaans consequenties zijn verbonden aan het eventueel eerder stoppen? Of heb je die vrijheid gewoon, met eventuele opzegtermijn?

(Ik ga dit natuurlijk niet tijdens een sollicitatie vragen.)
  donderdag 1 september 2011 @ 16:16:17 #8
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101451430
Moeten ze in je investeren in de vorm van een opleiding o.i.d.?
Als dat niet het geval is denk ik dat je ook gewoon eerder weg kan.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101451936
Ik krijg vrijwel zeker een contractverlenging aangeboden. Moet alleen nog over een aantal voorwaarden onderhandelen en dan kan ik weer even vooruit *O*
pi_101453351
quote:
5s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:42 schreef Balisto het volgende:
Ik heb een vacature gevonden waarbij je minimaal een jaar beschikbaar moet zijn. Nu weet ik niet of ik daadwerkelijk zo lang beschikbaar ben, want misschien wil ik binnen een jaar wel weer een studie volgen, en er is natuurlijk kans dat ik binnen een jaar iets beters vind.

Weet iemand of er doorgaans consequenties zijn verbonden aan het eventueel eerder stoppen? Of heb je die vrijheid gewoon, met eventuele opzegtermijn?

(Ik ga dit natuurlijk niet tijdens een sollicitatie vragen.)
Dat was in mijn geval bij deze baan ook zo en dat werd verschillende keren benadrukt maar ik werk via een uitzendbureau dus ik kan gewoon per dag opzeggen. :)
pi_101455820
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik krijg vrijwel zeker een contractverlenging aangeboden. Moet alleen nog over een aantal voorwaarden onderhandelen en dan kan ik weer even vooruit *O*
Super, gefeliciteerd!

Ik had een super passende en leuke functie gevonden, in mijn directe omgeving bij een groot bedrijf ^O^ . Twee weken nadat ik gesolliciteerd had kreeg ik een brief thuis met het bericht dat ze de sollicitiatie wegens omstandigheden on hold hebben gezet -O-. Zo jammer.
pi_101456612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:01 schreef gifkwal het volgende:
Spiegelei, wat is je opleiding en wat voor soort baan zoek je, en in welke regio? Jammer dat je na gesprekken bent afgewezen, vooral als ze je toch vertellen dat je wel geschikt bent. Extra zuur, lijkt me dat.
Hmm ik wil hier vanwege herkenning niet te specifiek zijn, als je dat wil weten kan je me PM'en hoor.
Opleiding is HBO iets juridisch, regio is Zuid-Nederland. Ik zoek ideaal werk waarvoor ik precies ben opgeleid met de bijbehorende zelfstandigheid, daarnaast sta ik open voor soortgelijke functies, als ze me maar een uitdaging geven en een juridische inslag hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:02 schreef marjo90 het volgende:

[..]

Ja nou ja, in dit geval snap ik het wel, is ook niet zozeer de afstand in kilometers maar de reiskosten (beetje vaag, je kan me PM'en als je wat duidelijker antwoord wil :P ). Maar ik snap je reactie hoor, dat vind ik normaal gesproken ook.
klerkje
pi_101462086
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:06 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Hmm ik wil hier vanwege herkenning niet te specifiek zijn, als je dat wil weten kan je me PM'en hoor.
Opleiding is HBO iets juridisch, regio is Zuid-Nederland. Ik zoek ideaal werk waarvoor ik precies ben opgeleid met de bijbehorende zelfstandigheid, daarnaast sta ik open voor soortgelijke functies, als ze me maar een uitdaging geven en een juridische inslag hebben.
Hm, met de juridische arbeidsmarkt ben ik niet bekend en met de Zuid-Nederlandse ook niet, dus kan je helaas niet meteen verder helpen. Maar de vacatures voor jouw ideale baan zijn dus niet in grote getalen aanwezig? Het lijkt me wel dat je met een juridische achtergrond bij veel bedrijven terecht kan, misschien is het een idee om in een andere/mindere functie bij een bedrijf wat je interessant lijkt proberen binnen te komen en zo hogerop te komen?
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:13:52 #14
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_101483828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Hm, met de juridische arbeidsmarkt ben ik niet bekend en met de Zuid-Nederlandse ook niet, dus kan je helaas niet meteen verder helpen. Maar de vacatures voor jouw ideale baan zijn dus niet in grote getalen aanwezig? Het lijkt me wel dat je met een juridische achtergrond bij veel bedrijven terecht kan, misschien is het een idee om in een andere/mindere functie bij een bedrijf wat je interessant lijkt proberen binnen te komen en zo hogerop te komen?
Nee niet in grote getalen nee. Maar je hebt gelijk hoor, in principe zijn er best veel mogelijkheden binnen andere bedrijven/overheden met mijn kennis. Dat is ook mijn tweede optie die ik van het weekend eens ga proberen te benutten.
Kijk, mijn insteek is ook iets anders dan velen hier. Ik zit niet op de schopstoel en ik stel dus iets hogere eisen aan mijn toekomstige baan. Ik wil er echt voor gaan zeg maar, het moet bij mij passen. Als je geen werk hebt en dat duurt maar aan, dan stel je die eisen voor jezelf noodzakelijkerwijs bij. Mijn tijd komt wel, alleen bij vlagen kan ik er echt heel erg van balen, daarna bedenk ik me weer dat ik een luxepositie heb.
klerkje
pi_101484523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:13 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Nee niet in grote getalen nee. Maar je hebt gelijk hoor, in principe zijn er best veel mogelijkheden binnen andere bedrijven/overheden met mijn kennis. Dat is ook mijn tweede optie die ik van het weekend eens ga proberen te benutten.
Kijk, mijn insteek is ook iets anders dan velen hier. Ik zit niet op de schopstoel en ik stel dus iets hogere eisen aan mijn toekomstige baan. Ik wil er echt voor gaan zeg maar, het moet bij mij passen. Als je geen werk hebt en dat duurt maar aan, dan stel je die eisen voor jezelf noodzakelijkerwijs bij. Mijn tijd komt wel, alleen bij vlagen kan ik er echt heel erg van balen, daarna bedenk ik me weer dat ik een luxepositie heb.
Ik begrijp je wel hoor. Zelf heb ik ook nog voor tenminste een paar maanden werk en daarom ben ik ook nog steeds kritisch. Als je zoals jij helemaal de zekerheid hebt van een vast inkomen moet je natuurlijk ook alleen maar voor iets gaan wat beter is dan wat je nu hebt.
  vrijdag 2 september 2011 @ 19:33:11 #16
104963 ETA
European Travel Author
pi_101499243
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2009 21:04 schreef ETA het volgende:
werk vinden zal niet zo snel gaan, ik zit nu een cursus Chinees te overwegen in China voor 3 maanden. Ik denk dat het het wel een goede aanvulling zal zijn voor mijn CV. Maar ja, als ik het ga doen, dan zal een baan vinden meteen uitgesteld worden naar 2010.
post van ruim 2 jaar geleden in topic#2 van deze reeks. Uiteindelijk nooit die cursus gedaan :P Wel tot vorige maand nog zonder echt werk gezeten :{

Maar sinds vorige maand heb ik een vaste baan als speelgoed tester! En net deze week mijn proeftijd afgesloten :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_101499457
Ik ben afgewezen bij de post :')
pi_101534205
Oef, heb een leuk dilemma.

Ik werk sinds februari bij mijn huidige baan en heb een jaarcontract. Ik weet dat ze niet snel een vast contract zullen bieden, vanwege bedrijfsomstandigheden. Maximaal 2 keer verlenging dus. Zelfs of er de eerste keer verlenging zal komen staat absoluut niet vast en de 2e keer al helemaal niet.

Nu heb ik via een studiemaatje te horen gekregen van een mogelijkheid die beter bij me zou kunnen passen. Financieel ga ik er zeer op achteruit, omdat ik m'n ploegendienst toeslag zal verliezen (is een aanzienlijk deel van m'n salaris). Ook qua reisafstand zal ik er flink op achteruit gaan. Qua zekerheid en passendheid kan ik er echter flink op vooruit gaan. De baan lijkt beter te passen bij mijn "competentiepakket". Ook kunnen zij i.t.t. tot mijn huidige werkgever na een jaar bij goed functioneren een vast contract bieden.

Ik denk dat ik ga reageren, want ik kan er altijd nog van af zien als ze een bod doen. Het echte dilemma komt pas als ze een bod doen en zo ver is het natuurlijk nog lang niet.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:45:15 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101534304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:38 schreef DE_krumpel het volgende:
Ik ben afgewezen bij de post :')
ik ook destijds. Waarom ben jij afgewezen? Ze waren bang dat ik te snel weer weg zou zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_101535523
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:42 schreef Daboman het volgende:
Oef, heb een leuk dilemma.

Ik werk sinds februari bij mijn huidige baan en heb een jaarcontract. Ik weet dat ze niet snel een vast contract zullen bieden, vanwege bedrijfsomstandigheden. Maximaal 2 keer verlenging dus. Zelfs of er de eerste keer verlenging zal komen staat absoluut niet vast en de 2e keer al helemaal niet.

Nu heb ik via een studiemaatje te horen gekregen van een mogelijkheid die beter bij me zou kunnen passen. Financieel ga ik er zeer op achteruit, omdat ik m'n ploegendienst toeslag zal verliezen (is een aanzienlijk deel van m'n salaris). Ook qua reisafstand zal ik er flink op achteruit gaan. Qua zekerheid en passendheid kan ik er echter flink op vooruit gaan. De baan lijkt beter te passen bij mijn "competentiepakket". Ook kunnen zij i.t.t. tot mijn huidige werkgever na een jaar bij goed functioneren een vast contract bieden.

Ik denk dat ik ga reageren, want ik kan er altijd nog van af zien als ze een bod doen. Het echte dilemma komt pas als ze een bod doen en zo ver is het natuurlijk nog lang niet.
Ik zou eerst solliciteren en pas als je bent aangenomen je druk gaan maken over bovenstaande. Zonde van je tijd en energie om hier nu al wakker van te gaan liggen. ;)
pi_101551948
Ik kan misschien via een uitzendbureau aan de slag als medewerker in de huishouding op een Waddeneiland. Fulltime gedurende het hele naseizoen van half september tot ergens in november en eventueel zelfs langer. Huisvesting wordt geregeld.

Misschien geen briljante carrièremove, maar het zou me wel uit de acute financiële problemen helpen en de dagelijkse stress van het zoeken naar werk voor langere tijd wegnemen. Ik ben dan wel een hele tijd weg van huis, maar misschien heb ik dat ook wel even nodig. Hmmm, ik twijfel nog...
  maandag 5 september 2011 @ 12:12:13 #22
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_101587096
Onverwachts toch een vacature gezien naar een functie die ik wel wil. Gesolliciteerd en ik mag op gesprek komen. Ik moet echter wel geduld hebben want de betreffende contactpersoon gaat eerst op vakantie. We gaan het zien.
Ik zit er ondertussen toch aan te denken om wat open sollicitaties de deur uit te doen. Ik word altijd een beetje rusteloos als ik 'niets heb lopen'. Vanmiddag toch maar even een paar goede brieven in elkaar zetten en versturen.
klerkje
pi_101587766
quote:
11s.gif Op zondag 4 september 2011 13:48 schreef Balisto het volgende:
Ik kan misschien via een uitzendbureau aan de slag als medewerker in de huishouding op een Waddeneiland. Fulltime gedurende het hele naseizoen van half september tot ergens in november en eventueel zelfs langer. Huisvesting wordt geregeld.

Misschien geen briljante carrièremove, maar het zou me wel uit de acute financiële problemen helpen en de dagelijkse stress van het zoeken naar werk voor langere tijd wegnemen. Ik ben dan wel een hele tijd weg van huis, maar misschien heb ik dat ook wel even nodig. Hmmm, ik twijfel nog...
Het klinkt wel avontuurlijk! :D
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  maandag 5 september 2011 @ 13:21:11 #24
33350 Janena
pi_101589102
Ik denk dat het wel een leuke kans is Balisto...in ieder geval heb je voor die periode salaris en ben je even uit je dagelijkse sleur....Als ik geen kinderen had zou ik zoiets ook wel aangrijpen.

Spiegelei, fijn dat je op gesprek mag komen! Wanneer komt deze persoon terug van vakantie?

[ Bericht 12% gewijzigd door Janena op 05-09-2011 13:39:52 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101589588
Het zou mij ook wel leuk lijken Balisto, afhankelijk van je omstandigheden natuurlijk. Vooral als het je nu uit de financiele penarie helpt! Wie weet is het een goede periode voor je om even lekker uit te waaien (letterlijk! hehe) en je hoofd leeg te maken voor de nieuwe kansen die daarna komen.

Fijn Spiegelei dat je op gesprek mag komen! Ik hoop dat het positief wordt.
  maandag 5 september 2011 @ 13:43:21 #26
33350 Janena
pi_101589787
Leuke vacature gezien, eisenpakket:

- Administratieve opleiding *check*
- Aantoonbare agrarische affintiteit!!! (dit graag ook in het CV aangeven)*grmbhl*
- No nonsense type, Flexibel ingesteld *sure*
- Salaris maximaal: ¤ 10.00 bruto per uur!!! *pff, nou oke dan*
- Goede kennis van Word, excel*check*
- Goed met computers in het algemeen*check*
- In bezit van auto, woonachtig in een straal van 20 kilometer*check*

Indien u niet aan alle voorwaarden voldoet, kunnen wij uw sollicitatie, gezien de aantal reacties, niet in behandeling nemen.

Hoe kom ik nou weer aan aantoonbare agrarische affiniteit. Ik heb familie die woont op de boerderij maar daar houdt het mee op, argh.
en 10 euro, jemig....ik verdien nu als schoonmaakster 10,52!
Maar oke, voor een leuke baan kijk ik niet als eerste naar het salaris, vind het alleen wel een hoog 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten' gehalte.

[ Bericht 55% gewijzigd door Janena op 05-09-2011 13:49:25 ]
  maandag 5 september 2011 @ 13:55:15 #27
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_101590116
Take it or leave it. Je zou natuurlijk ook met de werkgever kunnen onderhandelen i.p.v. zijn aanbod op een forum af te kraken.. Dat je agrarische affiniteit hebt kun je er tijdens het gesprek wel door lullen.
pi_101590515
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:55 schreef Graslul het volgende:
Take it or leave it. Je zou natuurlijk ook met de werkgever kunnen onderhandelen i.p.v. zijn aanbod op een forum af te kraken.. Dat je agrarische affiniteit hebt kun je er tijdens het gesprek wel door lullen.
Mja, dat moet ze in haar CV aantonen. Heb je niet ooit vrijwilligerswerk op een kinderboerderij gedaan of iets dergelijks? Ik vind het wel raar dat je affiniteit moet aantonen in je CV. Ervaring kan je aantonen, affiniteit alleen als je die ervaring in de agrarische sector hebt maar dat zijn twee verschillende dingen. Ik zou sowieso gewoon reageren hoor, desnoods je al dan niet bestaande affiniteit in je brief verwerken.
  maandag 5 september 2011 @ 14:39:52 #29
33350 Janena
pi_101591500
We bezoeken wel vaak een kinderboerderij en wonen aan een straat met verderop wat boerderijen, we zijn hier DOL op kaas en mais...afijn, ik verzin er wel wat op.
Ik heb op mijn cv een kolom met interesses en hobbies dus daar plant ik wel wat in.

Ik kraak de werkgever (gewoon een uitzendbureau trouwens) niet af, vind het gewoon vreemd dat je affiniteit moet aantonen, daarbij denk ik dat het voor de functie (administratief) helemaal niet nodig is om aantoonbare affiniteit te hebben. Het is niet zo dat ik aan de slag ga als kippenvanger op een boerderij o.i.d.

Ik ga gewoon een poging wagen, kans is klein natuurlijk, niet geschoten is altijd mis.

Misschien moet ik gewoon even langsgaan en mijn cv uitprinten op papier met een koeienprint >:) .
pi_101594242
Haha, plak er nog wat kippenveertjes op ter decoratie :P

Wat dragen jullie trouwens wanneer jullie (voor het eerst) naar een uitzendbureau gaan? Zo'n beetje hetzelfde als wanneer je gaat solliciteren, of wat informeler?
  maandag 5 september 2011 @ 16:18:11 #31
33350 Janena
pi_101594481
Ik draag kleding die ik op kantoor ook zou gaan dragen.
Vergelijkbaar met kleding voor een sollicitatiegesprek bij een gemiddeld bedrijf.

Als ik solliciteer bij een heel formeel bedrijf (overigens gaat mijn voorkeur daar niet naar uit) draag ik kleding die nog iets netter is (broekpak).
pi_101596872
Voor een uitzendbureau trek ik niks speciaals aan. Gewoon wat ik normaal ook zou dragen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_101597254
Ik zou het omschrijven als een beetje netjes :p. Niet te, tenzij je naar een bank, advocaat gaat oid.

Kreeg trouwens afgelopen weekend een mail binnen met daarin de vraag ok iemand voor een tijdelijke fulltime time van minimaal 2 maanden. Gaat om ong 50 Wordpress sites de lucht in te helpen. Laat dat nou een soort van hobby van mij zijn :)

Heb overmorgen een gesprek :)
  maandag 5 september 2011 @ 18:38:02 #34
104963 ETA
European Travel Author
pi_101599181
ik zou naar het uitzendbureau hetzelfde gekleed gaan als bij een sollicitatie in de hoek waar je een baan verwacht. Als je iets van een nette kantoorbaan zoekt, dan is wel belangrijk dat je dat uitstraalt, ook bij een uitzendbureau. Zij kiezen wie ze gaan aanbieden bij bedrijven. Als jij niet in de plaatje thuishoort, dan kan je ook minder gesprekken verwachten via deze uitzendbureau.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 5 september 2011 @ 18:54:30 #35
104963 ETA
European Travel Author
pi_101599761
ohja, even nog over mijn laatste sollicitatiegesprek.

1e gesprek ging redelijk vlotjes en gemakkelijk. Eigenlijk hebben we meer over (mijn en zijn) persoonlijke interesses gepraat dan over mijn capaciteiten. Misschien hebben we van het uur totaal 10 minuten echt vakinhoudelijk gepraat. Gesprek ging gladjes, maar weinig inhoudelijk, dus achteraf kon ik moeilijk mijn kansen inschatten. Anyway, hij had nog 3 andere sollicitanten deze week. Hij ging geen mailtjes sturen, hij beloofde mij de volgende week te gaan bellen. Hij vond standaard afwijzing mailtjes onbeleefd aan iemand die moeite had genomen te komen solliciteren.

Goed, ik kom thuis na het gesprek en 5 minuten later komt er een mailtje binnen van het bedrijf :? Het was een standaard "vacature is vervuld, we gaan niet met jou verder"... WTF, uur geleden was de vacature nog open en kwamen nog 3 sollicitanten! En hij zei expliciet dat hij geen mail ging sturen, maar zou bellen. Ik probeer hem te bellen, maar hij was er die dag niet meer, dus maar een mailtje gestuurd. Geen antwoord.

Die week erop krijg ik toch nog een telefoontje! Ik ben uitgenodigd voor een 2e gesprek! Ehm, ok... Dus ik ga paar dagen later weer die kant op, volledig geanticipeerd op een vakinhoudelijk gesprek. Aangekomen bij het bedrijf blijkt de manager eventjes nog in gesprek te zijn, een collega komt mij halen. We gaan zitten in een kleine vergaderruimte en wachten tot de manager erbij komt.

Ondertussen praat ik met die collega wat, die mogelijk mijn directe collega later wordt. Om wat tijd te doden beginnen we beetje over het werk te praten, beetje over onze studies, etc... 15 minuten later gaat hij toch even kijken wanneer de manager erbij komt om het gesprek te starten. Ja, was iemand ziek en hij moest heel eventjes nog wat oplossen. Goed, ik praat dan nog wat verder over vanalles en nog wat met die collega. Hij legt af en toe ook wat meer uit over het werk, en ik weet er wel redelijk soepel mee mee te praten. Pas na 50 minuten komt de manager binnenlopen. Ah, eindelijk gaat het echte gesprek beginnen dan... "Heb je nog verdere vragen?" is het eerste wat de manager vraagt. Eh, nee, ik had eigenlijk alles al aan de collega gevraagd. "Ok dan, dan bellen we je morgen wel over de uitslag". ;(

Dag later contractaanbieding gekregen *O* Niet eens een arbeidsvoorwaarde gesprek gehad. Ik kreeg pas op donderdag het contract binnen, moest deze dezelfde dag nog terugsturen als ik komende maand wilde gaan beginnen. Aangezien het geboden loon ruim boven mijn verwachtingen lag, had ik maar meteen getekend :)
Mijn reisfotos!
pi_101601403
Wat een vreemde gesprekken. Wel tof dat je een baan hebt! *O*
pi_101605522
Bedankt allen voor de tips wat betreft kleding!

ETA, gefeliciteerd met je baan! En dat na al die vage gesprekken :P
  maandag 5 september 2011 @ 20:41:38 #38
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101606209
Het is niet te hopen dat het ook zo op de werkvloer gaat.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_101624081
Ik heb net de vestigingsmanager gebeld van het bedrijf waar ik 2 gesprekken heb gehad maar waar de vacature nog niet vrij was gegeven. Hij zat net voor een gesprek en zou mij erna even terugbellen. Ik ben benieuwd. Hoop heb ik in ieder geval niet dus ook geen zenuwen.

@ETA GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:27:20 #40
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_101635342
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:21 schreef Janena het volgende:
....

Spiegelei, fijn dat je op gesprek mag komen! Wanneer komt deze persoon terug van vakantie?
In de laatste week van september mag ik op gesprek komen, meteen op de maandag, dan is die persoon ook net terug.

@ETA: wat een rare gang van zaken zeg! Maar je hebt wel met een collega kunnen praten, dan heb je misschien ook wel een beetje een idee van de sfeer en werkwijze daar. Dat scheelt dan nog want een gesprek met een baas/leidinggevende is toch vaak net wat anders dan als je iemand spreek op de werkvloer zeg maar. Gefeliciteerd in ieder geval!
klerkje
  woensdag 7 september 2011 @ 14:18:45 #41
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101671918
Wat is Nederland toch een dimploma-geil land zeg. Heb je 11 jaar ervaring in het vak, maar omdat je het gevraagde papiertje niet hebt (ook al werk je al jaren op dat niveau) willen ze je niet voorstellen... Well, fuck you!
  woensdag 7 september 2011 @ 15:44:34 #42
33350 Janena
pi_101674672
Uizendbureau?

Inderdaad waardeloos zeg!

Ik kreeg net mijn loonstroken binnen via de mail en krijg 2 x zoveel uitbetaald als wat ide bedoeling is had, zal wel niet kloppen, wat een mongolen werken daar af en toe.
Misschien moet ik solliciteren op hun baan?
pi_101675305
Arggh ik word zo zachtjes aan helemaal gek van die capaciteiten testen. Werkelijk overal waar ik solliciteer wordt me zo'n ding voor de neus geschoven. Gelukkig heb ik ze tot dusver allemaal gehaald, maar het blijft me een raadsel waarom alle bedrijven er zo'n waarde aan hechten. Ik mag toch hopen dat het feit dat ik een universitaire studie heb afgerond een betere indicatie van mijn capaciteiten geeft dan een moment opnamen van een uur. Ook vervelend dat ze geen enkel bedrijf een eerder gemaakte capaciteiten test accepteert, ik heb nota bene nu al drie keer dezelfde test gedaan bij SHL Direct bijvoorbeeld. Enfin, het moest er even uit :).
  woensdag 7 september 2011 @ 19:40:44 #44
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101684542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:44 schreef Janena het volgende:
Uizendbureau?

Inderdaad waardeloos zeg!

Ik kreeg net mijn loonstroken binnen via de mail en krijg 2 x zoveel uitbetaald als wat ide bedoeling is had, zal wel niet kloppen, wat een mongolen werken daar af en toe.
Misschien moet ik solliciteren op hun baan?
Idd via een niet nader te noemen uitzendbureau. Het gekke is dat ik hier vroeger nooit last van heb gehad, maar toen zal ik wel goedkoop geweest zijn waardoor ze dat soort 'futiliteiten' door de vingers zagen...

Ik krijg af en toe het idee dat zelfs een aap hun werk beter zou doen dan zijzelf.
pi_101794892
Na maandenlang zonder succes via brieven op vacatures solliciteren ben ik naar een uitzendbureau gegaan dat mij meteen heeft voorgesteld aan een organisatie waar ik volgende week een gesprek heb. Helaas wel voor een tijdelijk project, maar ik ben allang blij dat ik eindelijk eens ergens op gesprek kan. Uitzendbureaus kunnen dus soms echt nuttig zijn :)
pi_101894308
Ben zelf nog steeds werkzoekend. Ben in april afgestudeerd (WO rechten), maar heb sindsdien helaas nog geen vaste baan kunnen vinden. Heb wel een sollicitatieprocedure doorlopen ergens medio mei en bij de laatste paar kandidaten gekomen, maar helaas was dit niet goed genoeg.

Sindsdien moest ik snel geld verdienen vanwege vakanties, dus van solliciteren kwam toen niet veel. Ben toen via een uitzendbureau in de koeriersdiensten terecht gekomen en daar werk ik nu ongeveer 2,5 maand. Helaas zijn dat geen regelmatige werkweken en werkdagen. Zo werk je de ene week 5 dagen en de andere week maar 2 / 3. Dat is ook de reden dat ik hier nu achter de pc dit kan typen.

Ik heb het idee dat ik het niet slim aanpak. Zou niet zo snel weten waar ik op kan solliciteren qua werk. Heb ongeveer elke site van advocatenkantoren in Brabant/Limburg/Gelderland wel bekeken voor vacatures, maar vindt hier niet veel. Sites als JBB.nl zijn niet echt nuttig, omdat daar alleen de hele grote kantoren vacatures op plaatsen (en deze vooral in de randstad zijn en ik hier eigenlijk niet wil werken). Zit nu te overwegen om ook open sollicitaties te sturen, hoe nuttig is dit? En zijn er misschien mensen die ook een soortgelijk profiel hebben die tips hebben voor me om een baan te vinden?

Thx
pi_101901016
Pffff ik ben zo gefrustreerd. Blijf afwijzingen krijgen!

Iemand nog tips voor een duale leerbaan in de richting social work omgeving Rotterdam?
pi_101907392
Sandersson gewoon open sollicaties gaan sturen, dat kan nooit kwaad! Ieder gesprek wat je voert is dan mooi meegenomen! :) Zo kan je er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat je in de portefeuille van het bedrijf komt waardoor ze eventueel later nog weer bij je terug kunnen komen!
En soms moet je ook even concessies doen om je eerste werkervaring op te doen, een tweetal jaar verder reizen en werkervaring in je pocket waardoor je in de buurt kan solliciteren. Of nog een aantal maanden koerierswerken blijven doen wat met alle respect toch onder je niveau is!
pi_101912107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:45 schreef Bastoenie het volgende:
Sandersson gewoon open sollicaties gaan sturen, dat kan nooit kwaad! Ieder gesprek wat je voert is dan mooi meegenomen! :) Zo kan je er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat je in de portefeuille van het bedrijf komt waardoor ze eventueel later nog weer bij je terug kunnen komen!
En soms moet je ook even concessies doen om je eerste werkervaring op te doen, een tweetal jaar verder reizen en werkervaring in je pocket waardoor je in de buurt kan solliciteren. Of nog een aantal maanden koerierswerken blijven doen wat met alle respect toch onder je niveau is!
Ah oke! Ja ik ga zeker die open sollicitaties sturen, maar ik vind het tegenvallen hoe lastig het is om je aan te zetten tot het doen van dat soort dingen. Vooral als je heel de dag hebt gewerkt is het lastig om je in de avond nog aan te zetten tot dat soort dingen. Ik moet trouwens zeggen dat dit tijdelijke werk me wel bezig houdt, want thuis zitten is echt geen ene zak aan haha. Dat terwijl ik dat tijdens het studeren wel lekker vond.
pi_101915221
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:45 schreef marjo90 het volgende:
Pffff ik ben zo gefrustreerd. Blijf afwijzingen krijgen!

Iemand nog tips voor een duale leerbaan in de richting social work omgeving Rotterdam?
Op wat voor opleidingsniveau? Dit uitzendbureau kwam ik laatst toevallig tegen en is gespecialiseerd in mensen die leren en werken willen combineren, misschien heb je er wat aan.

Sandersson, ik herken wat je zegt dat het soms zo lastig kan zijn de motivatie te vinden om weer een goede brief te schrijven, want er gaat elke keer toch best energie en tijd in zitten. Maar open sollicitaties zijn naar mijn idee altijd goed, ze geven echt aan dat je interesse hebt in juist dat bedrijf en dat je een proactieve houding hebt en initiatieven neemt. Je weet nooit wat eruit komt.
pi_101915512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op wat voor opleidingsniveau? Dit uitzendbureau kwam ik laatst toevallig tegen en is gespecialiseerd in mensen die leren en werken willen combineren, misschien heb je er wat aan.

Sandersson, ik herken wat je zegt dat het soms zo lastig kan zijn de motivatie te vinden om weer een goede brief te schrijven, want er gaat elke keer toch best energie en tijd in zitten. Maar open sollicitaties zijn naar mijn idee altijd goed, ze geven echt aan dat je interesse hebt in juist dat bedrijf en dat je een proactieve houding hebt en initiatieven neemt. Je weet nooit wat eruit komt.
Vrai,

Maar wat betreft die sollicitatiebrieven. Ik ga denk ik wel dezelfde stijl brieven hanteren voor de open sollicitaties. That is: een deel over mezelf (altijd hetzelfde) en mijn verhaaltje en dan een deel puur dat kantoor-gerelateerd. Of doen mensen dat heel anders hier? Anders duurt elke brief echt uren en is je inspiratie vrij snel op denk ik.
pi_101915734
Ik doe dat ook ongeveer zo, al zou ik wel beginnen met dat bedrijf, dus een soort introductie van waarom je juist naar hun zo'n brief stuurt.
pi_101921072
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

HBO maatschappelijk werk en dienstverlening. Zou wel fijn zijn als je het desnoods in een pm even naar me toe wil sturen. Thnxz!
pi_101923546
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:59 schreef marjo90 het volgende:

[..]

HBO maatschappelijk werk en dienstverlening. Zou wel fijn zijn als je het desnoods in een pm even naar me toe wil sturen. Thnxz!
Sorry, wat moet ik opsturen? De link naar het uitzendbureau staat in de oorspronkelijke post. Of bedoel je iets anders?
pi_101924803
Ik zoek werk in omgeving Ede. Mag van alles zijn. Heb heel google al afgezocht. :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101925187
Toch opvallend hoe veel problemen men hier heeft met het krijgen van een baan. Ik ben in totaal 3 weken bezig geweest met solliciteren nu na mijn afstuderen en heb mijn baan te pakken. Sterkte overal mee!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_101928574
quote:
11s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:33 schreef Pritt het volgende:
Toch opvallend hoe veel problemen men hier heeft met het krijgen van een baan. Ik ben in totaal 3 weken bezig geweest met solliciteren nu na mijn afstuderen en heb mijn baan te pakken. Sterkte overal mee!
Misschien kan je jouw wondermethode met ons delen?
  woensdag 14 september 2011 @ 12:02:15 #58
33350 Janena
pi_101933270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:22 schreef Tamashii het volgende:
Ik zoek werk in omgeving Ede. Mag van alles zijn. Heb heel google al afgezocht. :')
In welke richting heb je gestudeerd? Van alles is nogal een breed begrip ;).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:38 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd naar de wondermethode :).
pi_101934621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:38 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Denk dat dit wondermethode bestaat uit verschillende elementen en dat daar de nodige tijd overheen gaat. Doordat ik mijn stages heel bewust gekozen heb en daardoor zeer specifieke ervaring en kennis opgedaan heb had ik ook zo een baan te pakken. Mijn wondermethode is dus opgebouwd in een aantal jaren.

Daarnaast speelt ook studie/branche een belangrijke rol.
pi_101934926
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Denk dat dit wondermethode bestaat uit verschillende elementen en dat daar de nodige tijd overheen gaat. Doordat ik mijn stages heel bewust gekozen heb en daardoor zeer specifieke ervaring en kennis opgedaan heb had ik ook zo een baan te pakken. Mijn wondermethode is dus opgebouwd in een aantal jaren.

Ervaring speelt dus een grote rol. Daarom heb ik ook spijt dat ik 2 jaar lang chauffeuren als bijbaan had terwijl ik nu denk dat het veel handiger was geweest om iets in de branche te doen waar ik nu wil instromen.
pi_101934974
hmm mijn "plotselinge kans" heeft niet eens de moeite genomen een ontvangstbevestiging te sturen. Ik werd gewoon straal genegeerd. Ze zijn al voorzien. Beetje zonde dat ik er via een ander achter moet komen.

Gelukkig ben ik niet werkloos dus dat scheelt :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Daboman op 14-09-2011 13:12:16 ]
pi_101934997
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat was precies het punt van mijn enigszins sarcastisch bedoelde opmerking. Het is makkelijk om te roepen dat je snel een baan hebt gevonden als je bijvoorbeeld voor leraar hebt gestudeerd of een aantal geniale stages hebt gelopen en verenigingen hebt voorgezeten en jouw branche heel erg om mensen te springen zit maar niet iedereen heeft dezelfde weg af in het leven en daarom is het niet voor iedereen zo simpel om eventjes drie weken naar een baan te zoeken en meteen iets te vinden.

In essentie heb je natuurlijk wel gelijk dat de keuzes in je opleiding/stages/bijbanen al veel kunnen helpen bij je latere carrière.
pi_101935960
Ik heb eindelijk FIJN werk :D ben maandag begonnen bij een callcenter hier in de buurt. Heb het erg naar mijn zin, fijne mensen hier, fijn werk, en DUIDELIJKE uitleg over wat ik moet doen. Zo'n verademing tov mijn vorige baan :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101936155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:40 schreef DjinN het volgende:
Ik heb eindelijk FIJN werk :D ben maandag begonnen bij een callcenter hier in de buurt. Heb het erg naar mijn zin, fijne mensen hier, fijn werk, en DUIDELIJKE uitleg over wat ik moet doen. Zo'n verademing tov mijn vorige baan :)
Word jij gebeld of bel jij de mensen :7 ?
pi_101936548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:48 schreef brtausi het volgende:

[..]

Word jij gebeld of bel jij de mensen :7 ?
Ik bel de mensen :P Maar wel mensen die al klant zijn geweest! :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101938703
Maar zijn ze dan alweer 'klant-af' of iets anders? (oftewel: is het verkoop, info, service?)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101945043
Dat zijn mensen die in het verleden klant zijn geweest, en die gaan wij proberen terug te halen. En dat tegen een hele mooie aanbieding waar ze alleen maar profijt van kunnen hebben :Y
Wij hebben ze dan weer terug, en hun betalen gewoon veel minder. Is toch win-win of niet ? :P
  woensdag 14 september 2011 @ 18:21:16 #68
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_101945744
In theorie kun je het best nobel uitleggen maar de praktijk is helaas anders. Dat soort callcenters hebben altijd een lift met pasjessysteem om 'ongenodigden' buiten de deur te houden, doen ze niet voor niets.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:33:29 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101946072
Het hangt idd af van je studie en de nevenactiviteiten. Als je daar de verkeerde keuzes in hebt gemaakt, ben je de pineut, want die keuzes kun je niet zo snel rechtzetten. Ik spreek uit ervaring. Ben sinds mn afstuderen langer werkloos geweest dan aan het werk en ik.heb me wel eens afgevraagd of het wel goed zou komen...
Niet meer actief op Fok!
pi_101947055
Ik heb ook een minder gangbare studie gedaan maar vind dat geen verkeerde keuze. Ik sta er nog steeds achter en ben blij dat ik het gedaan heb, heb ook veel waardevolle ervaringen op kunnen doen. Dat het nu iets lastiger is om passend werk te vinden neem ik daarbij voor lief. Ik ga bij wijze van spreken geen rechten studeren alleen omdat ik dan weet dat ik meer kans heb op een baan. Ik weet wat mijn kwaliteiten zijn en dat ik veel dingen goed kan, dus moet het goedkomen met mij. Het duurt alleen wat langer.
  woensdag 14 september 2011 @ 19:01:05 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101947133
Ik doe nu wel werk dat aansluitend op mijn studie en opleidingsniveau (Nederlands, WO), dus ik heb ook geen spijt. Maar het heeft wel lang geduurd voor ik deze baan vond en ik ken voormalige medestudenten die nog steeds zoeken / maar iets anders zijn gaan doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_101947873
Dat is helaas wel het risico van een dergelijke studie, dat je uiteindelijk toch iets anders gaat zoeken. Maar je doet met elke studie belangrijke vaardigheden op die je vast ook in andere leuke banen kan gebruiken. Hoe bevalt jouw werk Viking? Is het wat je had verwacht? En weet je al hoe lang je daar kan blijven?
pi_101948128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:21 schreef Graslul het volgende:
In theorie kun je het best nobel uitleggen maar de praktijk is helaas anders. Dat soort callcenters hebben altijd een lift met pasjessysteem om 'ongenodigden' buiten de deur te houden, doen ze niet voor niets.
Huh? Hoe kom je daar ineenkeer op ? :P Wij hebben geen callcenter met een lift en pasjessysteem hoor :') We lopen gewoon binnen, loggen in op onze pc met een eigen account, en vandaaruit wordt ook alles geregistreerd aan uren, pauzes etc :P Sowieso is ons callcenter nogal moeilijk te vinden :') Zit echt verstopt tussen andere gebouwen
pi_101948617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:21 schreef Graslul het volgende:
Dat is natuurlijk zeker niet per se het geval. Er zijn zat bedrijven met eigen callcenters (klantenservice-afdelingen bijvoorbeeld) waarbij men vooral inbound, maar ook outbound werkt. Het lijkt me vreemd dat je als bedrijf je voormalige klanten nooit benadert. Wat je eigenlijk wil zeggen, weet ik niet, dus ik ben benieuwd wat je bedoelt :)
pi_101948707
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zeker niet per se het geval. Er zijn zat bedrijven met eigen callcenters (klantenservice-afdelingen bijvoorbeeld) waarbij men vooral inbound, maar ook outbound werkt. Het lijkt me vreemd dat je als bedrijf je voormalige klanten nooit benadert. Wat je eigenlijk wil zeggen, weet ik niet, dus ik ben benieuwd wat je bedoelt :)
Ja ik snapte em ook niet helemaal om eerlijk te zijn :P Wat heeft klanten terug winnen met een lift en pasjessysteem te maken :? Wij bellen voor verschillende bedrijven bij ons callcenter. Inbound, outbound, maar ook extension (als deurverkopers ons bellen om het contract op een voicelog vast te zetten. Dan bellen ze naar ons, en wij zetten alle gegevens op de voicelog samen met de klant).
  woensdag 14 september 2011 @ 19:52:57 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101949373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:59 schreef gifkwal het volgende:
Ik heb ook een minder gangbare studie gedaan maar vind dat geen verkeerde keuze. Ik sta er nog steeds achter en ben blij dat ik het gedaan heb, heb ook veel waardevolle ervaringen op kunnen doen. Dat het nu iets lastiger is om passend werk te vinden neem ik daarbij voor lief. Ik ga bij wijze van spreken geen rechten studeren alleen omdat ik dan weet dat ik meer kans heb op een baan. Ik weet wat mijn kwaliteiten zijn en dat ik veel dingen goed kan, dus moet het goedkomen met mij. Het duurt alleen wat langer.
O+ _O_

Dit is precies hoe ik me ook bij mijn studies voel momenteel! Ik verwacht niet binnen een korte tijd mijn droombaan te vinden (whatever that may be :P), maar mijn studietijd neemt niemand me meer af :+ En ik weet dat ik zeker een boel geleerd heb wat voor mij persoonlijk waardevol is.

Ik ben wel benieuwd wat voor studie je gedaan hebt! Ik heb Literatuurwetenschap (BA, MA en RMA) en Engels (BA) gedaan.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101949869
Ik heb culturele antropologie gedaan. Ook zo'n studie waar geen vastomlijnde functietitels voor bestaan. Je wil geen leraar worden neem ik aan?
  woensdag 14 september 2011 @ 20:25:32 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101950909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:17 schreef gifkwal het volgende:
Dat is helaas wel het risico van een dergelijke studie, dat je uiteindelijk toch iets anders gaat zoeken. Maar je doet met elke studie belangrijke vaardigheden op die je vast ook in andere leuke banen kan gebruiken. Hoe bevalt jouw werk Viking? Is het wat je had verwacht? En weet je al hoe lang je daar kan blijven?
Werk bevalt heel goed, is wat ik had verwacht (misschien nog wel leuker zelfs) en ik heb nu een halfjaarcontract, krijg daarna twee keer een jaarcontract (als ze verlengen that is) en als ik m'n werk gewoon naar tevredenheid doe, kan ik daar een hele tijd blijven zitten :). Groot bedrijf, doet goeie zaken en er komt eerder meer werk bij dan minder :).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 september 2011 @ 20:27:04 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101950992
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:52 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

O+ _O_

Dit is precies hoe ik me ook bij mijn studies voel momenteel! Ik verwacht niet binnen een korte tijd mijn droombaan te vinden (whatever that may be :P), maar mijn studietijd neemt niemand me meer af :+ En ik weet dat ik zeker een boel geleerd heb wat voor mij persoonlijk waardevol is.

Ik ben wel benieuwd wat voor studie je gedaan hebt! Ik heb Literatuurwetenschap (BA, MA en RMA) en Engels (BA) gedaan.
Maar jij bent nog maar net afgestudeerd, dus je bent nog niet echt pessimistisch :P (niet om je in de put te praten hoor ;)). Ik dacht er net zo over als jij toen ik net klaar was - en nu ook weer - maar toen ik een jaar thuis zat en overal afgewezen werd, dacht ik wel: "Had ik maar iets anders gestudeerd!". Iig iets anders voor erbij.
Niet meer actief op Fok!
pi_101951582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Werk bevalt heel goed, is wat ik had verwacht (misschien nog wel leuker zelfs) en ik heb nu een halfjaarcontract, krijg daarna twee keer een jaarcontract (als ze verlengen that is) en als ik m'n werk gewoon naar tevredenheid doe, kan ik daar een hele tijd blijven zitten :). Groot bedrijf, doet goeie zaken en er komt eerder meer werk bij dan minder :).
Dat klinkt goed, zeg! Echt fijn voor je, vooral al die zekerheid nu ineens na die lange tijd vol onzekerheid, heerlijk lijkt me dat.
  woensdag 14 september 2011 @ 21:06:47 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101953152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:03 schreef gifkwal het volgende:
Ik heb culturele antropologie gedaan. Ook zo'n studie waar geen vastomlijnde functietitels voor bestaan. Je wil geen leraar worden neem ik aan?
Ohh tof O+ Dat is zo'n studie die ik ook had willen doen :+ Heb wel een focus gekozen op postkoloniale literatuur, dus wel veel bezig met theorie over migratie en racisme enzo.
Docent op een HBO lijkt me wel leuk, middelbaar onderwijs heb ik in mijn hoofd als back-up :P Ik weet namelijk echt niet of ik het zou kunnen. Misschien dat ik wel ooit nog mijn lesbevoegdheid ga halen, om mijn mogelijkheden te vergroten. Nu wil ik eerst even kijken waar ik zo terecht kan komen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar jij bent nog maar net afgestudeerd, dus je bent nog niet echt pessimistisch :P (niet om je in de put te praten hoor ;)). Ik dacht er net zo over als jij toen ik net klaar was - en nu ook weer - maar toen ik een jaar thuis zat en overal afgewezen werd, dacht ik wel: "Had ik maar iets anders gestudeerd!". Iig iets anders voor erbij.
Bwah ik heb ook wel al een beetje in de put gezeten hoor :')
En tja, soms vraag ik me wel af of een andere studie niet handiger was geweest. Maarja, ik zou eigenlijk niet weten wat. Alles wat ik interessant vind of waarvan is gebleken dat ik er goed in ben, is niet bijster geweldig voor je arbeidsperspectieven (schijnbaar culturele antropologie dus ook niet :+ andere onderwerpen zijn bijv. human rights, of een andere talenstudie... Communicatiewetenschappen zouden misschien leuk zijn...)

Ach we gaan het allemaal wel zien. Zoals je zegt ben ik nog maar net klaar - en ik zit dan wel thuis, ik heb iig nog wel wat te doen, zij het niet bijzonder veel :+
pi_101953758
Lesbevoegheid hebben als plan B lijkt me wel een prettig gevoel, dan heb je altijd nog wat.

En het is ook weer niet zo dat je met bepaalde studies (zoals die van ons) pertinent niet aan de bak komt of geen baan zal kunnen vinden in je vakgebied hè. Het heeft ook te maken met doorzettingsvermogen, keuzes die je later nog kan maken mbt ervaringen opdoen en een beetje geluk.
pi_101953975
Hey mensen, hoe gaat ie hier? Ik werk al bijna weer een half jaar. Morgen een gesprek over hoe verder, ik hoop op een vast contract of in ieder geval een verlenging, ben benieuwd!

Hoop niet dat ik hier terug moet komen ;) succes allemaal!
  woensdag 14 september 2011 @ 21:22:39 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101954097
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:17 schreef gifkwal het volgende:
Lesbevoegheid hebben als plan B lijkt me wel een prettig gevoel, dan heb je altijd nog wat.

En het is ook weer niet zo dat je met bepaalde studies (zoals die van ons) pertinent niet aan de bak komt of geen baan zal kunnen vinden in je vakgebied hè. Het heeft ook te maken met doorzettingsvermogen, keuzes die je later nog kan maken mbt ervaringen opdoen en een beetje geluk.
Zeker :Y Veel mensen die ik ken van mijn studie doen nu redactioneel werk, of zijn idd docent geworden of iets dergelijks. Sommigen zijn begonnen met promoveren O+ . Dat lijkt me ook wat (en daarna doceren aan de uni of het hbo!), maar daarvoor moet je ook een combi hebben van geluk, veel talent en doorzettingsvermogen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:21 schreef JDx het volgende:
Hey mensen, hoe gaat ie hier? Ik werk al bijna weer een half jaar. Morgen een gesprek over hoe verder, ik hoop op een vast contract of in ieder geval een verlenging, ben benieuwd!

Oe spannend! Ik duim, iig fijn dat je schijnbaar lekker op je plek zit (dat haal ik uit het feit dat je hoopt te blijven :P)
  woensdag 14 september 2011 @ 21:40:16 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101955062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:17 schreef gifkwal het volgende:

True! Gewoon doorzetten, ooit kom je er!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 september 2011 @ 22:27:20 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_101957963
Hier nog 1 die tot maart hier heeft gepost! Inmiddels is m'n contract al verlengd, heb ik m'n 1e opdracht al achter de rug..en heb ik het onwijs naar m'n zin!

Iig, mensen, hou vol. Het is frustrerend, vervelend en blegh..maar er komt wel weer een baan :Y ik weet t zeker :)
pi_101963443
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:21 schreef JDx het volgende:

Hier gaat ie prima. Ik heb een jaarcontract dat tot 1 februari 2012 loopt. Leuk bedrijf wat mij betreft. De bedrijfseconomie is wel heel onzeker en de kans op vast is heel klein, maar ik ben iig weer even bezig. Duurde lang maar ik heb ook het idee dat ik nu een beetje m'n draai heb gevonden.

Ik had ook plotseling een leuke kans om terug de research in te gaan, maar helaas is dit m niet geworden. Bedrijf heeft niet eens gereageerd op m'n sollicitatie. Maar een afwijzing komt stukken minder hard aan als je niet vanuit werkloze positie solliciteert.
pi_101970184
Ik weet niet of deze is langsgekomen maar laatst sprak ik een goeie kennis die gek werd van die overheidsinstanties die jou als werkloze zogenaamd moeten helpen. :{

hij is werkloos geworden ziet zo een gesubsideerde baan vd gemeente die bij zijn achtergrond als werkervaring past en mooi zou aansluiten. Heeft een gesprek,alles lijkt in kaken en kruiken te zijn te meer hij zelf ook erg graag weer aan de slag wil en krijgt plotseling nog 1 vraag. hoe lang ben je al werkloos eigenlijk? Hij zegt. ehm...paar maanden. tegenreactie: ai.... deze vacatures mogen wij pas weggeven aan mensen die langer dan 3 jaar werkloos zijn. dus helaas...we moeten iemand zoeken die deze baan wil en jammer voor jou,maar succes verder. :+ :') |:( 8)7

echt.. :|W .en dan heb je iemand die dolgraag aan de slag wil,gemotiveerd is en dan geeft men liever deze baan aan iemand die waarschijnlijk met moeite te porren is voor deze baan na 3 jaar thuiszitten, en waar men alles voor moet doen om hem weer op gang te krijgen middels extra geld vd overheid. :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101971749
Ik heb zojuist het gesprek gehad en krijg een vast contract, ben met een laag loon begonnen, hier willen ze tot nu toe nog niets aan veranderen, maar goed wie zeurt daar nog om in deze tijd + een vast contract (terwijl ik hier een half jaar werk) is ook niet slecht!

Zo zie je maar weer, als je overal laat weten dat je op zoek bent naar werk, kan een aanbieding soms uit de raarste hoek komen (in mijn geval via een PM naar aanleiding van dit topic!).

Succes all en niet opgeven, uiteindelijk komt er echt iets, ook al zitten er soms dagen tussen dat je denkt, fuck it allemaal maar, kan mij het nog schelen.

:)
pi_101971850
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:09 schreef rubje het volgende:
Ik weet niet of deze is langsgekomen maar laatst sprak ik een goeie kennis die gek werd van die overheidsinstanties die jou als werkloze zogenaamd moeten helpen. :{

hij is werkloos geworden ziet zo een gesubsideerde baan vd gemeente die bij zijn achtergrond als werkervaring past en mooi zou aansluiten. Heeft een gesprek,alles lijkt in kaken en kruiken te zijn te meer hij zelf ook erg graag weer aan de slag wil en krijgt plotseling nog 1 vraag. hoe lang ben je al werkloos eigenlijk? Hij zegt. ehm...paar maanden. tegenreactie: ai.... deze vacatures mogen wij pas weggeven aan mensen die langer dan 3 jaar werkloos zijn. dus helaas...we moeten iemand zoeken die deze baan wil en jammer voor jou,maar succes verder. :+ :') |:( 8)7

echt.. :|W .en dan heb je iemand die dolgraag aan de slag wil,gemotiveerd is en dan geeft men liever deze baan aan iemand die waarschijnlijk met moeite te porren is voor deze baan na 3 jaar thuiszitten, en waar men alles voor moet doen om hem weer op gang te krijgen middels extra geld vd overheid. :r
Heel raar vind ik dat. Per definitie moeten ze gewoon de best passende persoon nemen voor een functie. Of die persoon nou lang of niet lang werkloos is. Stom wel als dat (duur van werkloosheid) het enige criterium is.

@JDx: gefeliciteerd joh! ^O^ Fijn hoor een vast contract! En tja, salaris, weetje ik denk dat als je mocht kiezen je nu op dit moment ook liever een vast contract hebt dan een nieuw tijdelijk contract met een (iets) hoger salaris.
klerkje
  donderdag 15 september 2011 @ 12:18:10 #91
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101972120
Wat tof JDx! Waar fok al niet goed voor is :D En hoera voor de zekerheid van een vast contract *O*
pi_102014761
Ik heb op een aantal interessante vacatures gesolliciteerd, hopelijk levert dat nu eindelijk eens iets op. Het is nog steeds niet in de richting waarin ik gestudeerd heb, maar het zijn in elk geval wat serieuzere banen op administratief gebied.

En ik ben toch maar niet naar de Waddeneilanden gegaan. Het is belangrijk dat ik in de buurt van mijn woonplaats ben en overal naartoe kan als dat nodig is. Op zo'n eiland ben je daarin toch behoorlijk beperkt.
  vrijdag 16 september 2011 @ 13:37:07 #93
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102015166
Ja, gefeliciteerd JDx maar wel een smerig management truukje om je dan geen salaris verhoging te geven. Bij de komst van een vast contract mag je er toch wel vanuit gaan dat je er financieel op vooruit gaat.
pi_102015630
Een hoop positieve berichten in dit topic, wat fijn! Gefeliciteerd aan iedereen die net een baan heeft bemachtigd/contract verlenging heeft gekregen :).

Ik kan op dit moment 4 dagen bij mijn bijbaantje werken.. dus dat is wel fijn, vooral gezien mijn vriend en ik net een huis hebben gekocht :P. Ik werk er al 3 jaar dus ik heb er ook een vast contract. Het is wel een 0-uren contract/weekendhulp, maarja de kerst komt er aan dus drukkere tijden in het vooruitzicht. Bovendien heb ik een goede verstandshouding met mijn baas en ik denk dat ik altijd wel minimaal 2 dagen werk heb in de week.

Maar uiteraard wil ik toch graag een baan die past bij mijn opleiding. Heb net twee open sollicitaties verstuurd, hopelijk komt daar iets uit :). Ik merk wel dat ik wat lakser ben met solliciteren, ik heb namelijk weinig puf om na zo'n dag werken nog een brief te schrijven. Maar goed, daar heb ik vandaag de hele dag de tijd voor :).
pi_102099015
Ik ben op zoek naar een baan hier 120 km vandaan, omdat ik graag daarheen wil verhuizen.
Best lastig om te bepalen wat eerst moet, een huis of een baan? Maar een baan lijkt me toch handiger...
pi_102099675
Waar is hier?
pi_102101375
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waar is hier?
-

[ Bericht 1% gewijzigd door Blossom86 op 18-09-2011 21:11:47 ]
pi_102127981
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:39 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

-
Ja daar wil ik ook graaag heen....... lekker rustig.

Ontopic: heb van de week erggg weinig week, dus toch maar weerr eens een (zinloos) rondje uitzendbureau's doen.
pi_102128923
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja daar wil ik ook graaag heen....... lekker rustig.

Ontopic: heb van de week erggg weinig week, dus toch maar weerr eens een (zinloos) rondje uitzendbureau's doen.
Das toch wel jammer dat je erg weinig week hebt van de week.
pi_102133399
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 02:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Das toch wel jammer dat je erg weinig week hebt van de week.
Niet alleen jammer, zorgt er ook voor dat als ik niet oppas ik de huur van oktober niet kan betalen. Vandaar dus snel opzoek naar ander tijdelijk werk. (vaste/passende baan gaat niet lukken).
pi_102133435
Je mist de garp. ;(
pi_102139002
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:20 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Niet alleen jammer, zorgt er ook voor dat als ik niet oppas ik de huur van oktober niet kan betalen. Vandaar dus snel opzoek naar ander tijdelijk werk. (vaste/passende baan gaat niet lukken).
Ik herken het probleem wel. Zo halverwege de maand het idee dat je deze of volgende week wel werk moet hebben, en het moet via een uitzendbureau zijn, zodat je de week erop al betaald krijgt, zodat je de huur op tijd kunt overmaken.

Een vaste niet-uitzendbaan is dan niet eens een optie; je hebt acuut geld nodig dus losse uitzendklusjes zijn eigenlijk je enige mogelijkheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Balisto op 19-09-2011 15:01:26 ]
  maandag 19 september 2011 @ 17:17:14 #103
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102144304
Geachte werkzoekenden, ik ben aan het solliciteren en heb een vraag:

Ik heb een aantal interessante vacatures gevonden via detacherings- en adviesbureaus. Nu wil ik graag via deze bureaus reageren op die vacatures, maar ik weet niet zo goed wat dit voor gevolgen heeft voor mij als ik dit doe. Wat is precies de werkwijze van zulke bureaus in vergelijking van bijvoorbeeld uitzendbureaus?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_102227775
Is het tegenwoordig standaard dat je twee tot drie gesprekken krijgt (plus vaak ook een assessment) wanneer je via een uitzendbureau solliciteert, of is dit mede te danken aan de slechte economische situatie? Ik vind het redelijk belachelijk eigenlijk. Vroeger werd je meteen of na een kort kennismakingsgesprekje ergens geplaatst. Nu moet je beter je best doen voor vaak een minder loon dan wanneer je buiten een uitzendbureau om sollciteert...
  woensdag 21 september 2011 @ 20:24:11 #105
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102234193
Ik had vandaag een tweede gesprek nav een geweldig eerste sollicitatiegesprek waarbij ik meteen kreeg te horen dat ik door was naar de volgende ronde. Voor mijn gevoel heb ik het helemaal verprutst. Het was in ieder geval één van de lastigste gesprekken die ik de laatste jaren heb mogen meemaken.

Ze stelden veel inhoudelijke vragen over wat ik van het bedrijf wist (het leek wel een mondelinge overhoring) en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak, en ook nog eens veel vragen over werkzaamheden bij bedrijven op mijn cv. Nou is dat niet zo erg, ware het niet dat ze heel erg diep op de materie ingingen en dingen vroegen die ik al lang weer ben vergeten omdat het alweer zo lang geleden is dat ik bij die bedrijven heb gewerkt... Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat dieper op de functie zouden ingaan, de collega's, de werkethiek etc zoals dit bij veel tweede gesprekken het geval is.

Daarbij was ik zo verbrouwereerd door het spervuur van (strik)vragen en zakelijke termen waar ik nog nooit van had gehoord dat ik helemaal dichtklapte en geen enkele tegenvraag meer wist te stellen, dus ik stond na 20 minuten weer buiten. Echt superkut dit, vooral omdat ik zo'n goeie klik had met de mensen uit het eerste gesprek en die ook mijn directe collega's zouden worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze verder willen met me. Waar ik een directe klik had met de mensen van het eerste gesprek (collega + teamleider) had ik dit bij dit gesprek (manager + HR persoon) totaal niet.

;(

[ Bericht 5% gewijzigd door goofy_goober op 21-09-2011 20:30:13 ]
pi_102237092
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:24 schreef goofy_goober het volgende:
Ik had vandaag een tweede gesprek nav een geweldig eerste sollicitatiegesprek waarbij ik meteen kreeg te horen dat ik door was naar de volgende ronde. Voor mijn gevoel heb ik het helemaal verprutst. Het was in ieder geval één van de lastigste gesprekken die ik de laatste jaren heb mogen meemaken.

Ze stelden veel inhoudelijke vragen over wat ik van het bedrijf wist (het leek wel een mondelinge overhoring) en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak, en ook nog eens veel vragen over werkzaamheden bij bedrijven op mijn cv. Nou is dat niet zo erg, ware het niet dat ze heel erg diep op de materie ingingen en dingen vroegen die ik al lang weer ben vergeten omdat het alweer zo lang geleden is dat ik bij die bedrijven heb gewerkt... Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat dieper op de functie zouden ingaan, de collega's, de werkethiek etc zoals dit bij veel tweede gesprekken het geval is.

Daarbij was ik zo verbrouwereerd door het spervuur van (strik)vragen en zakelijke termen waar ik nog nooit van had gehoord dat ik helemaal dichtklapte en geen enkele tegenvraag meer wist te stellen, dus ik stond na 20 minuten weer buiten. Echt superkut dit, vooral omdat ik zo'n goeie klik had met de mensen uit het eerste gesprek en die ook mijn directe collega's zouden worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze verder willen met me. Waar ik een directe klik had met de mensen van het eerste gesprek (collega + teamleider) had ik dit bij dit gesprek (manager + HR persoon) totaal niet.

;(
Balen is dat zeg. Het gesprek met de mensen waar je niet mee samen hoeft te werken gaat je nu dus deze baan kosten. Maar misschien komt het nog wel goed. Ik hoop het voor je in ieder geval.

Succes!
pi_102237830
Wat jammer... Maar het ligt in elk geval niet zozeer aan jezelf, als ze echt zulke gedetailleerde vragen stelden had je dat toch ook onmogelijk goed kunnen voorbereiden? Maar wie weet valt het van hun kant bezien allemaal nog wel mee en zien ze het niet zoals jij nu denkt dat het is. Wanneer hoor je iets?

T_Killer, ik denk niet dat ik je vraag heel goed kan beantwoorden, hopelijk weet iemand anders het.

Laatst had ik mijn eerste sollicitatiegesprek na 4 maanden solliciteren. Ik was voorgesteld via een uitzendbureau en het gesprek verliep nogal apart: het werd gevoerd in de bedrijfskantine omdat men geen ruimte beschikbaar had, dus terwijl we het gesprek voerden zaten mijn potentiële toekomstige collega's hun bammetjes om mij heen op te eten :') We kletsten wat over de functie, ik stelde wat vragen, en toen zei ze: "Ja, ik heb hier je CV... daar heb ik eigenlijk geen vragen over!" en klaar was het gesprek. }:| Vreemde gang van zaken vind ik: hoe kan je nou geen vragen hebben over iemands CV of tenminste over competenties, vaardigheden, etc die iemand al dan niet bezit? Ik ben het uiteindelijk ook niet geworden, de andere kandidaat had een meer passende studie gevolgd dan ik. Misschien wist ze meteen al dat ze mij niet zouden kiezen en wilden ze daarom niet onnodig tijd aan me verspillen of zo :?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:37:32 #108
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102242319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:27 schreef gifkwal het volgende:
Wat jammer... Maar het ligt in elk geval niet zozeer aan jezelf, als ze echt zulke gedetailleerde vragen stelden had je dat toch ook onmogelijk goed kunnen voorbereiden? Maar wie weet valt het van hun kant bezien allemaal nog wel mee en zien ze het niet zoals jij nu denkt dat het is. Wanneer hoor je iets?
Als het goed is morgen al.

Hun site biedt een schat aan informatie, maar dat is onmogelijk om allemaal te onthouden. Hun eerste vraag was ook meteen: 'Okee, ik neem aan dat je bekend bent met ons bedrijf en de functie waar je voor solliciteert, dus vertel eens wat over de historie en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak.' Toen stond ik dus al met mijn mond vol tanden, want verder dan wat algemene info en wat er tijdens het vorige gesprek was verteld was ik niet gekomen. Dit soort dingen kom je vaak meestal pas te weten wanneer je bij een bedrijf werkt. Ik had iig niet verwacht dat ik een spreekbeurt moest houden over het bedrijf voor die twee gasten. Maar het zal wel een test geweest zijn ofzo.

Daarna wilden ze ook nog weten of ik wel eens met juristen heb gewerkt en juridische procedures in contracten en wat die procedures dan precies inhielden en of ik daar een aantal voorbeelden van kon noemen... Ja, ik heb met juristen samengewerkt en ja, er stonden procedures (terms en conditions) in de contracten, maar het is wel even 4 jaar geleden dat ik voor het laatst met contracten heb gewerkt dus specifieke highlights uit die terms & conditions zou ik niet meer weten. Dat was voor elk contract/klant ook anders... Echt van die kutvragen waarvan je de helft al niet meer weet omdat het al zo lang geleden is. Gelukkig wist ik nog wel een vraag te beantwoorden bij welke werkgevers ik via de Amerikaanse werkwijze heb gewerkt en of ik daar een voorbeeld van kon geven... Pfffffff!

Dit is in ieder geval de eerste keer in 13 jaar solliciteren dat ik dit soort (strik)vragen kreeg voorgeschoteld en hopelijk ook meteen de laatste keer. Echt zo jammer dat beide gesprekken zulke tegenpolen zijn van elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door goofy_goober op 21-09-2011 22:52:32 ]
pi_102247168
Oh bah wat een drama. Ik had een paar maand terug ook zo'n gesprek, begon gelijk bambambam vakinhoudelijke afkortingen te gooien en lastige vragen te stellen. Dat loopt dan gewoon voor geen meter meer, zelfs al ben je best geschikt voor de functie.

Volgens mij kan je dan nog het beste assertief zijn en vragen of het een sollicitatie of een kruisverhoor is. Want volgens mij is er niemand die al die dingen wel weet...... Sterkte morgen, wellicht valt het nog mee.
pi_102247591
Is altijd zo erg, die standaard sollicitatiegesprekken. "Wat zijn je sterke/zwakke punten? Als ik je vriendin zou vragen wat ze van je vindt, wat zegt ze dan?" of inderdaad: proberen om het iemand moeilijk te maken :')

Als iemand de papieren/ervaring heeft, dan hoeft hij/zij dat toch niet aan te tonen, maar gaat het om de persoon achter de sollicitant; past het binnen het team/bedrijf.
  donderdag 22 september 2011 @ 00:29:38 #111
33350 Janena
pi_102247924
Wat vervelend, zo‘n gesprek. Als de andere kandidaten ook zulke rotvragen hebben gehad maak je wellicht nog een kans. Van die manier van vragen stellen schiet 90% in de stress dus misschien waren die gesprekken NOG slechter, je weet het maar nooit.
  donderdag 22 september 2011 @ 01:43:27 #112
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102249112
Het ergste is dat je kennelijk niet rustig bent gebleven, het is idd een test die overigens best vaak voorkomt hoor. Dat over de geschiedenis van het bedrijf en eventuele verschillen tussen de landen had je natuurlijk moeten weten want dat staat gewoon op de website. (welk bedrijf het ook is)

Misschien heb je nog geluk en was je de minst slecht voorbereidde kandidaat :) Zo niet dan een leermomentje voor je volgende gesprek.
pi_102255882
Ik had een intercedent aan de telefoon over een vacature waar ik op had gesolliciteerd. Blijkt ze helemaal in rep en roer te zijn over het feit dat ik geen rijbewijs heb. De locatie is gewoon te bereiken met het openbaar vervoer, maar ze willen blijkbaar alleen mensen die met de auto komen. :{ Als je met het ov komt krijg je geen reiskostenvergoeding. Is dit wel toegestaan eigenlijk?
pi_102256474
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:07 schreef Balisto het volgende:
Ik had een intercedent aan de telefoon over een vacature waar ik op had gesolliciteerd. Blijkt ze helemaal in rep en roer te zijn over het feit dat ik geen rijbewijs heb. De locatie is gewoon te bereiken met het openbaar vervoer, maar ze willen blijkbaar alleen mensen die met de auto komen. :{ Als je met het ov komt krijg je geen reiskostenvergoeding. Is dit wel toegestaan eigenlijk?
Is het voor de vacature verder relevant dat je in het bezit bent van een rijbewijs? Het kan natuurlijk zijn dat je voor bepaalde werkzaamheden jezelf moet kunnen verplaatsen per auto.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:32:48 #115
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102256664
quote:
Krijg je wel reiskostenvergoeding wanneer je met de auto komt dan, of doet het bedrijf helemaal niet aan vergoeding?
pi_102257521
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Is het voor de vacature verder relevant dat je in het bezit bent van een rijbewijs? Het kan natuurlijk zijn dat je voor bepaalde werkzaamheden jezelf moet kunnen verplaatsen per auto.
Nee, het werk is op een vaste locatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:32 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Krijg je wel reiskostenvergoeding wanneer je met de auto komt dan, of doet het bedrijf helemaal niet aan vergoeding?
Ze zei dat je alleen een gedeelte van de benzinekosten vergoed krijgt, maar geen buskaartjes.
pi_102257658
Ik ben een werkende werkzoekende :P

Ik werkte tot april dit jaar als Salarisadministrateur bij een accountantskantoor. Contract werd niet verlengd, weg lopende klanten buiten mijn schuld maja. Na 2 maanden thuis zitten was ik het moe en heb ik werk geaccepteerd.
Momenteel werk ik op de facturatie van een transportbedrijf, erg eentonig en saai.

Ik zoek dus werk als salarisadministrateur in het zuiden van het land, woon namelijk in Zuid-Limburg.
Ik kijk tot Eindhoven en een stukje over de grens in Belgie en Duitsland.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:15:50 #118
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102257870
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 00:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Is altijd zo erg, die standaard sollicitatiegesprekken. "Wat zijn je sterke/zwakke punten? Als ik je vriendin zou vragen wat ze van je vindt, wat zegt ze dan?" of inderdaad: proberen om het iemand moeilijk te maken :')

Als iemand de papieren/ervaring heeft, dan hoeft hij/zij dat toch niet aan te tonen, maar gaat het om de persoon achter de sollicitant; past het binnen het team/bedrijf.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit van die vragen krijg. Wel redelijk standaard vragen als: waar zie jij jezelf over 5 jaar, wat is je ambitie, etc. Gisteren was eigenlijk de eerste keer sinds een hele lange tijd dat me werd gevraagd waarom ik de ideale kandidaat zou zijn. Dan denk ik: je hebt m'n cv toch gezien en het resultaat gehoord van het 1e gesprek, ik zou hier toch niet zitten als ik geen potentie zou hebben..? Maar ja, misschien moet ik dit soort domme vragen ook maar in mijn hoofd gaan prenten.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:40:29 #119
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102280995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:27 schreef gifkwal het volgende:

T_Killer, ik denk niet dat ik je vraag heel goed kan beantwoorden, hopelijk weet iemand anders het.

Oke, ik zal hem daarom nogmaals vragen:

Hoe werkt een detacheringsbureau precies, wat is bijv. het verschil met een uitzendbureau?
pi_102286956
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:15 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit van die vragen krijg. Wel redelijk standaard vragen als: waar zie jij jezelf over 5 jaar, wat is je ambitie, etc.
Dat vind ik ook al van die wazige vragen. Ik heb momenteel niet echt concrete ambities, ik wil gewoon een baan waar ik plezier in heb en die aansluit bij mijn interesses. Weet ik veel wat ik over 5 jaar doe. Maar ja, als je dat zegt dan komt het weer zo ongeïnteresseerd en ongemotiveerd over terwijl ik juist echt wel gemotiveerd ben.
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:51:28 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102288382
quote:
raar zeg. Voor een bedrijf is het volgens mij goedkoper als mensen met Ov gaan. Ik mag het iig aftrekken van de belasting.
Niet meer actief op Fok!
pi_102288429
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 07:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

raar zeg. Voor een bedrijf is het volgens mij goedkoper als mensen met Ov gaan. Ik mag het iig aftrekken van de belasting.
Dat je het af kan trekken, is omdat je daar geen vergoeding voor hebt gekregen. Als je een vergoeding krijgt, kun je het niet aftrekken. Dat zal waarschijnlijk de overweging voor het bedrijf zijn om wél een reiskostenvergoeding te geven in het geval je met de auto gaat.
pi_102288448
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:17 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat vind ik ook al van die wazige vragen. Ik heb momenteel niet echt concrete ambities, ik wil gewoon een baan waar ik plezier in heb en die aansluit bij mijn interesses. Weet ik veel wat ik over 5 jaar doe. Maar ja, als je dat zegt dan komt het weer zo ongeïnteresseerd en ongemotiveerd over terwijl ik juist echt wel gemotiveerd ben.
Dat vind ík dan weer wazige antwoorden ;). Containerbegrippen die op zich niet zoveel over jou zeggen, terwijl dát bijvoorbeeld zaken zijn die ík zou willen horen.
pi_102289120
Ik ben op zoek naar een baan waarin ik veel met Labview mag werken, Agilent ADS aansturen vind ik heel leuk :)

Tot op heden een baan bij een energiebedrijf, maar ik zie mijzelf hier niet in de toekomst werken.

Woon zelf in Amsterdam; ik zou graag naar het buitenland willen om er te werken :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:34:56 #125
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102290061
Achja...zo zoeken we allemaal in dit topic naar een nieuwe baan :)

Ik ben op zoek naar een functie die te maken heeft met verkeer en het beleid/strategie/planontwikkeling daarvoor. Ik ben een (masterscriptie schrijvende) verkeer/vervoer planoloog met inmiddels 3 jaar werkervaring bij een (rail-)adviesbureau en overheden(2 gemeentes).

Owja...het liefst in de buurt van Nijmegen :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:32:59 #126
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102293003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:34 schreef ThaBrain het volgende:
Achja...zo zoeken we allemaal in dit topic naar een nieuwe baan :)

Ik ben op zoek naar een functie die te maken heeft met verkeer en het beleid/strategie/planontwikkeling daarvoor. Ik ben een (masterscriptie schrijvende) verkeer/vervoer planoloog met inmiddels 3 jaar werkervaring bij een (rail-)adviesbureau en overheden(2 gemeentes).

Owja...het liefst in de buurt van Nijmegen :)
Doe je planologie aan de RU?
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:40:52 #127
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102293254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:32 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Doe je planologie aan de RU?
Nope :) UvA...ben wat jaren terug hier naartoe gekomen om te gaan samenwonen :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:44:44 #128
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102293392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:40 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Nope :) UvA...ben wat jaren terug hier naartoe gekomen om te gaan samenwonen :)
Oke, je zou het eens bij de Stadsregio kunnen proberen. Doen veel op het gebied van mobiliteitsbeleid.
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:01:01 #129
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102293950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:44 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Oke, je zou het eens bij de Stadsregio kunnen proberen. Doen veel op het gebied van mobiliteitsbeleid.
Die hebben helaas geen vacatures ;(

Verder is het heel moeilijk om bij de gemeente Nijmegen zelf binnen te komen. Ook daar zijn ze aan het bezuinigen natuurlijk.
pi_102294122
Heb nu een 0 uren contract, ben nog steeds aan het solliciteren. Heb mijn oog gezet op 1 speciale vacature. Maar juist bij die vacature krijg ik maar niks te horen. Het is al dik een maand geleden en meestal hoor je wel iets binnen een week.
Gister hier nog over gepraat, collega had ook bij deze instelling gesolliciteerd en gelijk de volgende dag wat terug gehoord. Dus ik was gister erg teleurgesteld want deze vacature is in mijn ogen perfect en juist wat ik al 5 jaar naar op zoek ben.

Kijk ik zo juist in mijn email staat er een mail van de instelling. Mijn hart gaat echt te keer, zou het dan toch ???

YES Ik mag komende week op gesprek !!!!
Ik ga happy naar mijn werk vandaag *O*
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:10:53 #131
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102297726
Ik heb nog niks gehoord.

Ik werd vanochtend wel gebeld door het uitzendbureau dat het bedrijf ze nog geen terugkoppeling had gegeven en dat ze vandaag zou bellen... Meestal is dat geen goed teken in mijn ervaring. Als ze iemand graag willen hebben dan laten ze er ook geen gras over groeien.
pi_102323966
Vandaag een sollicitatie geregeld via een uitzendbureau.

"Je bent natuurlijk wel overgekwalificeerd, maar ik wil je wel op gesprek sturen."

Dat belooft ook weer veel goeds.
pi_102324221
-edit-

[ Bericht 24% gewijzigd door Balisto op 24-09-2011 07:45:25 ]
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:09:08 #134
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102327014
Je hebt nog mazzel dat ze je willen uitnodigen. Meestal is het van: 'Je bent overgekwalificeerd, dus we gaan je niet uitnodigen.'. Hoe vaak ik die bullshit deze maanden al heb gehoord van die lui...
pi_102403712
Meld :P Net afgestudeerd 2 weken hbo en een master uit het buitenland. Bedrijf heeft contact met mij opgenomen via internet en ik heb zojuist mijn eerste sollicitatie de deur uitgedaan naar het bedrijf dat mij contacteerde. Ondertussen een lijstje aan het maken van bedrijven en posities die ik zou willen en waarvan ik denk een kans te maken om aangenomen te worden.

(mogelijk probleem voor mij duurt nog heel lang (2/3 maanden) voor ik mijn diploma krijg.)
pi_102410110
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:10 schreef goofy_goober het volgende:
Ik heb nog niks gehoord.

Ik werd vanochtend wel gebeld door het uitzendbureau dat het bedrijf ze nog geen terugkoppeling had gegeven en dat ze vandaag zou bellen... Meestal is dat geen goed teken in mijn ervaring. Als ze iemand graag willen hebben dan laten ze er ook geen gras over groeien.
Intussen al iets gehoord?
pi_102423079
Meld me ook weer na 1,5 jaar (geen idee of ik me toen eigenlijk wel gemeld heb? :P )

Huidige werk wat ik nu deed vond ik niet fantastisch en heb intern aangegeven dat ik wel binnen 't bedrijf wilde blijven maar in een andere vorm. wellicht niet de beste timing twee maanden voor het eind van mijn contract, ze hebben toen geredeneerd "We hebben geen andere functie / maar je wil wel weg van je huidige functie-->we gaan je contract niet verlengen" Op zich niet heel erg, ik was het toch wel zat + dat ik nu nog thuis woon dus nog niet enorm veel vaste lasten heb.

Mijn probleem is dat ik heel veel dingen, wel leuk vind. Ik zou niet echt specifiek weten wat ik écht écht zou willen. Opleiding commerciële economie waar je ook 1001 kanten mee uit kan. Ik heb wel gemerkt uit mijn huidige functie dat ik:

- analytisch sterk
- schriftelijk sterk
- service gericht
- marketing
- liever B2B dan B2C
- niet bijzonder creatief

Maarja, welke functie daar dan bijpast?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:00:18 #138
33350 Janena
pi_102427595
Het eerste wat in mij opkomt is een functie op inkoopgebied..

Ik ben zelf 3 jaar inkoopassistent geweest, dat was erg leuk en afwisselend.
pi_102428065
Of toch iets in de sales? Of als je daar interesse in hebt social media marketeer of zo?
pi_102430226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:27 schreef gifkwal het volgende:
Of toch iets in de sales? Of als je daar interesse in hebt social media marketeer of zo?
In die laatste categorie zoek ik al ruim een maand en daar is veel animo voor. Bijna iedereen heeft wel een afgeronde opleiding die met die richting te maken heeft dus dan komt het aan op ervaring.
Dat is tenminste wat telkens de reden die ze mij sturen als ze telkens andere mensen kiezen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2011 10:54:04 ]
pi_102441956
Net een mail terug gehad van een email die ik had gestuurd.
"Begin oktober zal ik beginnen met de 1e selectieronde, zou je in de tussentijd jou salarisindicatie willen sturen?"

Is het gebruikelijk dat dat nu al wordt meegenomen? Is de eerste keer dat ik dit meemaak. Heb al meerdere gesprekken gehad voor functies (niet bij dit bedrijf) maar daar werd ook altijd gezegd, als we verdere interesse hebben gaan we pas praten over salaris.

Maar even goed kijken wat vergelijkende functies opleveren
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:36:38 #142
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102444641
In de saleswereld zie je vaak ook eerst een prijs en daarna pas het product dus in die zin is het niet vreemd. Bij een normale sollicitatieprocedure natuurlijk wel, de standaard is dat ze dit vragen aan het eind van het eerste gesprek.
pi_102448039
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:00 schreef Janena het volgende:
Het eerste wat in mij opkomt is een functie op inkoopgebied..

Ik ben zelf 3 jaar inkoopassistent geweest, dat was erg leuk en afwisselend.
Om eerlijk te zijn heb ik daar nog totaal niet aan gedacht. Zeker handig om een beetje op te zoeken ook; ik merk dat wanneer mensen aan mij vragen "wat vind je leuk" dat ik 't eigenlijk ook niet echt weet. Meer iets van "Ik zie het wel, ik vind veel dingen leuk en gaandeweg het werk merk ik wel of ik 't tof vind ja of nee" maarja, dat is niet de meest ideale instelling.

Heb overigens wel gelijk vanaf a.s. dinsdag tijdelijk uitzendwerk. Is een koeriersbaantje bij een cateraar. Niet bijzonder, 15 uur per week dus 't geeft me én wat inkomen en wat tijd om te solliciteren
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_102521793
Ik ben ook werkzoekend, vreemd hoor na 14 jaar bij dezelfde baas te hebben gewerkt ;)
Eerste afwijzing vandaag gehad, met een vage reden.

Ik heb zo'n gevoel dat het erg moeilijk gaat worden, maar ik geef niet op :+
Krijg eind oktober mijn laatste salaris, maar wil wel per 1 november een andere baan :)
pi_102528466
Ik zoek op dit moment ook werk maar dan is de vorm BBL, om een opleiding te kunnen volgen.
Pfff wat is dat moeilijk zeg op dit moment, ook wel begrijpelijk hoor het is al bijna Oktober.
Weten jullie of er instanties zijn die ook BBL opleidingen bieden in plaats van alleen scholen? Want daar kan ik nu gewoon niet op omdat ik geen BBL werkplek heb.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
pi_102534812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:25 schreef FS1986NL het volgende:
Ik zoek op dit moment ook werk maar dan is de vorm BBL, om een opleiding te kunnen volgen.
Pfff wat is dat moeilijk zeg op dit moment, ook wel begrijpelijk hoor het is al bijna Oktober.
Weten jullie of er instanties zijn die ook BBL opleidingen bieden in plaats van alleen scholen? Want daar kan ik nu gewoon niet op omdat ik geen BBL werkplek heb.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik heb weinig verstand van BBL en zo maar ik kwam zelf tijdens het zoeken langs deze website waar veel BBL vacatures opstaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Zelf begin ik best wel moedeloos te worden :{ Een paar flutervaringen gehad met uitzendbureaus. Bij de één ging ik langs om me in te schrijven, maar ik kreeg te horen dat ik moest bellen om een afspraak te maken. Oke, geen probleem, maar toen ik belde zeiden ze dat ze niet meer aan face to face gesprekken doen en dat ik de website maar in de gaten moet houden en dan op vacatures moet reageren.

Vandaag was ik bij een ander uitzendbureau dat expliciet op hun homepage stelt ook vaste banen aan te bieden, maar toen ik er kwam vertelden ze bijna alleen klussen voor 2-3 maanden te hebben. Bovendien woonde ik te ver weg van de stad waar ik wil gaan werken (mag ik toch zelf uitmaken? En ik gaf nog wel aan dat ik op zoek ben naar woonruimte in die stad), dat mijn CV toch niet aansluit bij het soort werk dat zij bieden, en blabla ik moest maar op de website kijken.

Kom ik vanavond thuis, heb ik ook nog een afwijzing van een functie waar ik echt enorm enthousiast over was en waarvoor ik uren heb zitten zwoegen op een goede brief en CV. Er waren bijna 1250 reacties binnengekomen :')

Morgen maar weer een nieuwe dag...
pi_102536536
Ik heb voor de komende twee maanden werk voor 20 uur per week. *O* Geen fysiek werk, en genoeg uren om mijn financiële situatie op peil te houden terwijl ik rustig verder zoek naar iets vasts. :P
pi_102536897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:32 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik heb weinig verstand van BBL en zo maar ik kwam zelf tijdens het zoeken langs deze website waar veel BBL vacatures opstaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Zelf begin ik best wel moedeloos te worden :{ Een paar flutervaringen gehad met uitzendbureaus. Bij de één ging ik langs om me in te schrijven, maar ik kreeg te horen dat ik moest bellen om een afspraak te maken. Oke, geen probleem, maar toen ik belde zeiden ze dat ze niet meer aan face to face gesprekken doen en dat ik de website maar in de gaten moet houden en dan op vacatures moet reageren.

Vandaag was ik bij een ander uitzendbureau dat expliciet op hun homepage stelt ook vaste banen aan te bieden, maar toen ik er kwam vertelden ze bijna alleen klussen voor 2-3 maanden te hebben. Bovendien woonde ik te ver weg van de stad waar ik wil gaan werken (mag ik toch zelf uitmaken? En ik gaf nog wel aan dat ik op zoek ben naar woonruimte in die stad), dat mijn CV toch niet aansluit bij het soort werk dat zij bieden, en blabla ik moest maar op de website kijken.

Kom ik vanavond thuis, heb ik ook nog een afwijzing van een functie waar ik echt enorm enthousiast over was en waarvoor ik uren heb zitten zwoegen op een goede brief en CV. Er waren bijna 1250 reacties binnengekomen :')

Morgen maar weer een nieuwe dag...
Ja ik ken het ook ja wat je allemaal omschrijft, is idd om moedeloos van te worden.
Je hebt gewoon helemaal geen zin meer om werk te zoeken, 9 van de 10x krijg je toch weer NEE te horen.
pi_102540241
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:34 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ja ik ken het ook ja wat je allemaal omschrijft, is idd om moedeloos van te worden.
Je hebt gewoon helemaal geen zin meer om werk te zoeken, 9 van de 10x krijg je toch weer NEE te horen.
10 van de 10x bedoel je :( :P
pi_102547154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

10 van de 10x bedoel je :( :P
Ja dat kan je wel zeggen idd hahaha.
Lach wel nu maar het is gewoon echt niet leuk :'(
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:25:25 #151
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102581166
Ik heb mijn solliciatiegesprek gehad. Het was een ontspannen gesprek waarin wel het een en ander gevraagd werd natuurlijk, maar het voelde niet als een ondervraging.
Beetje over het werkgebied in het algemeen gepraat, beetje aangegeven hoe ik moet bepaalde praktische situaties omga enzo. En tussendoor ook zelf wel vragen kunnen stellen.

Kortom gesprek ging wat mij betreft goed, nu afwachten wat zij er van vonden :) .
klerkje
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:28:13 #152
33350 Janena
pi_102581230
Spannend, hoeveel mensen hebben ze op gesprek gevraagd?
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:23:32 #153
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102646917
Dat heb ik niet gevraagd en is ook niet gezegd. Ik weet zelf dat er nog minimaal één iemand op gesprek is geweest. Er is mij toegezegd dat ik deze week wat zou horen, dus afwachten maar.
klerkje
pi_102651776
O+ eindelijk werk O+

Had enkele weken geleden ( op 22 juli om precies te zijn) een sollicitatie bij de Marks&Spencer. Helaas hadden ze toen voor mij de uren die ik kon werken niet beschikbaar, maar 'ze zouden me in het bestand houden'.

'Jaja...' dacht ik... :')

Maar toen belden ze vorige week, of ik nog werk zocht!

*O* en dat deed ik! *O*

Het is voorlopig voor 2 maanden, voor rondom de kerstdagen (die hier nog hectischer zijn dan in Nederland ;) ) maar met goed fatsoen en hard werken zit er als het goed is ook wel verlenging in!

Ga in Store Operations werken, wat eigenlijk alles achter de schermen inhoudt mbt laden, lossen, inventariseren, etc. etc. etc. Krijg ook basic till (kassa) training, dus bijspringen daar is ook nog een optie. Maar ik ben al een kassa-baas, dus dat komt goed *)

*O* 27 en 28 oktober training en daarna meteen beginnen, 16 uur in de week, ene week 3 dagen, andere week 4 :)
Ja doei.
pi_102653715
Gefeliciteerd!
New in town
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:17:36 #156
104963 ETA
European Travel Author
pi_102656385
Van harte! Veel plezier op je nieuwe werk!
Mijn reisfotos!
pi_102665097
Gefeli, leuke ervaring om in het buitenland te werken!
pi_102670949
Mezelf ook maar even hier melden. Momenteel heb ik nog een baantje naast mijn studie, maar deze zal ik aan het einde van het schooljaar moeten opgeven. Nu vraag ik mij af wat voor baantjes er voor mij mogelijk zijn.

Wegens mijn dyscalculie heb ik moeite met eigenlijk alles wat te maken heeft met getallen en rekenen, baantjes als caissière of serveerster vallen daardoor af. Ik heb het één keer geprobeerd, maar met hogere bedragen had ik in de ergste gevallen de hulp nodig van de klant, omdat ik er anders niet uitkwam met het wisselgeld teruggeven. |:(

Daarnaast heb je nog het werk in de categorie vakkenvuller. Niet altijd even licht, veel bukken, opstaan, strekken om bij de bovenste schappen te komen en ga zo maar door. Ook dat is sinds februari niet meer voor mij weggelegd nadat ik een ski-ongeluk heb gehad. Sindsdien moet ik heel erg oppassen met wat ik til en hoe ik mij beweeg.

Ik heb in het verleden bij een callcenter gewerkt (technisch helpdeskmedewerkster), maar daar stelden ze destijds een minimum van 16 uur per week. Met gewone schooluren kon ik dat best halen, maar toen mijn stage (40 uur per week) erbij kwam werd dat net teveel.. Destijds is er gezegd dat ik goed genoeg was om weer terug te komen na de stage, maar ik ging daarna weer een half jaar stage in en noem het maar op, en dan zou ik dus weer een week training moeten volgen en meestal zijn die ook midden in het schooljaar.

Aangezien ik verder niet zo bekend ben met de typen baantjes die studenten verder zoal doen zit ik mij dus af te vragen waar ik wél naar kan zoeken..

Hiker was al bij me opgekomen, maar daar stellen de meeste werkgevers een minimum-eis van HBO voor, dus dat wordt hem waarschijnlijk niet (of ik moet er toevallig één over het hoofd hebben gezien waar ze die eis (nog) niet stellen..)

Lang verhaal kort:
Ik heb na dit schooljaar een nieuw baantje nodig naast de studie, maar in verband met enkele problemen weet ik niet zeker naar wat voor baantje ik zou kunnen zoeken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:16:06 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102672176
Yay voor Mo! *O*

Hitomi: soms kan je ook iets studiegerelateerds doen! Wat voor studie doe je? Enkele dingen die mij nog te binnen schieten: studentassistent bij je opleiding, secretarieel werk... Ledenwerving zou ook kunnen (voor goede doelen bijv.). Zelf heb ik nu een klusje als tekstschrijver waar ze ook studenten communicatiewetenschappen e.d. voor in dienst hebben. Niet alle callcenters vragen ook of je een week op training kan komen, dat kan schelen.

Eventuele verdere reactie van mijn kant volgt morgen, nu ga ik maffen :+
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:18:03 #160
33350 Janena
pi_102672267
postsorteerder misschien? Dat gebeurd hier in Zwolle vaak s'avonds en s'nachts...
pi_102672370
Ligt eraan waar je studeert, maar ik vond destijds mijn studentenbaantje als toeristengids erg leuk!
pi_102673145
Ik doe momenteel nog ICT-Beheerder niveau 4, maar vind er eigenlijk niets meer aan en zit het nu nog even uit totdat ik mijn diploma voor MBO 4 heb en dus naar HBO kan om verder te leren in een heel andere richting.

Postsorteerder heb ik net even naar gekeken, het leek me wel iets wat ik kan doen inderdaad. :) Hoe zwaar is chauffeur voor PostNL eigenlijk wat werkzaamheden betreft? Je leegt de brievenbussen, maar hoe zwaar is dat gemiddeld per brievenbus? Tegen de tijd dat ik dat baantje nodig heb heb ik mijn rijbewijs ongeveer een jaar, dus dan komt dat ook open als optie. Maar ik weet dus niet hoe zwaar dat is met die zakken.

Had ik inderdaad misschien er ook bij kunnen vertellen: ik woon en studeer in Zwolle. :)

Dank voor de input tot nu toe ^O^ Zijn er nog meer opties? (wil het natuurlijk wel goed uitgezocht hebben O-) )
pi_102673164
Prut, quote ipv edit. :X

[ Bericht 44% gewijzigd door Hitomi op 03-10-2011 23:38:43 (Hitomi faalt in editen ;)) ]
pi_102676370
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:37 schreef Hitomi het volgende:
Ik doe momenteel nog ICT-Beheerder niveau 4, maar vind er eigenlijk niets meer aan en zit het nu nog even uit totdat ik mijn diploma voor MBO 4 heb en dus naar HBO kan om verder te leren in een heel andere richting.

Postsorteerder heb ik net even naar gekeken, het leek me wel iets wat ik kan doen inderdaad. :) Hoe zwaar is chauffeur voor PostNL eigenlijk wat werkzaamheden betreft? Je leegt de brievenbussen, maar hoe zwaar is dat gemiddeld per brievenbus? Tegen de tijd dat ik dat baantje nodig heb heb ik mijn rijbewijs ongeveer een jaar, dus dan komt dat ook open als optie. Maar ik weet dus niet hoe zwaar dat is met die zakken.

Had ik inderdaad misschien er ook bij kunnen vertellen: ik woon en studeer in Zwolle. :)

Dank voor de input tot nu toe ^O^ Zijn er nog meer opties? (wil het natuurlijk wel goed uitgezocht hebben O-) )
Volgens arboregelgeving mag het niet zwaarder zijn dan 25 kg dacht ik.
pi_102677514
Ik ben ook aan het rondkijken naar wat nieuws. Maar als assistent controller ben ik natuurlijk bij veel bedrijven inzetbaar. Dus locatie is voor mij ook een erg belangrijk onderdeel. Is eer een vacaturesite waarbij je dus ook met een kaart kan zoeken. Zoals je bijvoorbeeld ook bij funda (heel wat anders maar het gaat om het princiepe) kan doen. Dus dat je geen lijst van vacatures krijgt maar meer een kaart met de locatie van de vacature?
pi_102678387
Gisteren zag ik de nieuwe site www.jobbird.com en daar kan je op een kaart zoeken. Maar omdat het een nieuwe website is hebben ze misschien nog niet héél veel vacatures.
pi_102684261
Goed om te zien dat sommigen hier * motorbloempje weer een weg weten te vinden naar een baan. Ik ben zelf nog steeds aan het zoeken en met 1 jaar ervaring in de vorm van stages blijkt een lastige klus te worden. De meeste traineeships zijn voor WO dus die zijn ook moeilijk te vinden. Part time banen zijn nu ook een optie geworden, gewoon om maar ervaring op te doen.
pi_102746915
Gaat iemand van jullie morgen of overmorgen nog naar het Career Event in Utrecht? Of is iemand daar in voorgaande jaren al eens geweest?

Ik wil er wel heen maar vrees dat het alleen maar een paar stands betreft waar je foldertjes van bedrijven kan pakken of zo. Of zou het echt nuttig zijn? Kan je er echt netwerken?
pi_102751830
Ik ga vrijdag even kijken ja. Baadt het niet....

Ik merk dat ik het, nu al, lastig vind sollicitatiebrieven etc te maken. Heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik er minimaal 5 per dag opstuur voordat ik iets anders ga doen
pi_102752358
Wow, dat vind ik wel een hoge eis! Ik ben al blij als ik er 1 per dag heb opgestuurd. Het kost me zoveel tijd om steeds weer een op de vacature afgestemde brief te schrijven.
pi_102752484
Pff ja ik vind het ook heel lastig, ik kan een brief goed 10x herschrijven voor ik 'm opstuur.. ik doe btw hetzelfde als jij gifkwal: ik pas de brief aan op de vacature en op het bedrijf. Een vriendin van me zegt juist dat ik één standaard brief moet maken die ik dan telkens maar een klein beetje moet aanpassen.. maar ik vind dat juist moeilijk, want je wil toch inspelen op de vacature?
pi_102752863
Ja ik pas 'm ook steeds aan. Ik sla ook iedere brief nu op zodat ik kan kijken welke brief voor welke vacature past. Uiteindeliujk blijft heel zo'n brief onzin, ze kijken toch als eerste naar je cv, en daarna 't gaat erom dat ze je onthouden naar aanleiding van de brief.
pi_102752934
Bij die 5 brieven zitten ook vaak wel 2-3 open sollicitaties. Gewoon bij bedrijven waarvan ik denk "Hmm daar zou ik best willen werken" Ik denk namelijk niet dat er echt één droomvacature is ofzo, je meot gewoon geluk hebben dat je een keer bij iets leuks terecht komt en blijft
pi_102753140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Pff ja ik vind het ook heel lastig, ik kan een brief goed 10x herschrijven voor ik 'm opstuur.. ik doe btw hetzelfde als jij gifkwal: ik pas de brief aan op de vacature en op het bedrijf. Een vriendin van me zegt juist dat ik één standaard brief moet maken die ik dan telkens maar een klein beetje moet aanpassen.. maar ik vind dat juist moeilijk, want je wil toch inspelen op de vacature?
Ik denk dat een aangepaste brief véél beter is dan een standaardbrief. Ik pas zelfs mijn CV soms aan als sommige werkervaring beter uitgelicht kan worden dan andere omdat dat relevanter is voor de functie. Maar na zoveel maanden vruchteloos solliciteren heb ik nu wel een aardige database aan brieven opgebouwd waar ik steeds op kan terugvallen en die ik als basis kan gebruiken, afhankelijk van het type functie :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:12 schreef kalinhos het volgende:
Bij die 5 brieven zitten ook vaak wel 2-3 open sollicitaties. Gewoon bij bedrijven waarvan ik denk "Hmm daar zou ik best willen werken" Ik denk namelijk niet dat er echt één droomvacature is ofzo, je meot gewoon geluk hebben dat je een keer bij iets leuks terecht komt en blijft
Daar heb je gelijk in. Maar juist wanneer ik open sollicitaties schrijf kost het me veel tijd en moeite, omdat je juist moet aangeven waarom je naar dat bedrijf schrijft.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:16:21 #175
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102753195
Ik ga morgen naar het careerevent :) In het verleden ben ik eens via zo'n beurs aan een baan gekomen. De bedrijven/instellingen die er staan, zijn vaak wel hetzelfde, dus ze hebben mijn cv al... een oude versie tenminste. Maar wie niet waagt ;)

Het is geloof ik meestal de bedoeling dat je je cv upload en dat je dan op de beurs een tag krijgt die ze bij de stands kunnen scannen zodat ze meteen je CV hebben. Natuurlijk kan je een praatje gaan maken bij de stands en folders meepakken. Vaak kan je ook kleine relatiegeschenken meepakken :P Flesjes water of pepermuntjes enzo...dat is wel grappig :)
pi_102753328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar juist wanneer ik open sollicitaties schrijf kost het me veel tijd en moeite, omdat je juist moet aangeven waarom je naar dat bedrijf schrijft.
Ja dat kan ik dan vaak juist wel aangeven. Bv. een gevoel, een uitstraling die het heeft. Iemand die je kent die er werkt(e) die het aanraadde, etc. + je kan dan vaak wel iets moois maken met hun mission statement enzo

CV aanpassen doe ik echt nooit. Die van mij is nu net 1 pagina en een beetje groot, als ik 'm nog ga aanpassen wordt die helemaal zo leeg (ben 23 jaar oud overigens)
pi_102755597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:16 schreef ThaBrain het volgende:
Ik ga morgen naar het careerevent :) In het verleden ben ik eens via zo'n beurs aan een baan gekomen. De bedrijven/instellingen die er staan, zijn vaak wel hetzelfde, dus ze hebben mijn cv al... een oude versie tenminste. Maar wie niet waagt ;)

Het is geloof ik meestal de bedoeling dat je je cv upload en dat je dan op de beurs een tag krijgt die ze bij de stands kunnen scannen zodat ze meteen je CV hebben. Natuurlijk kan je een praatje gaan maken bij de stands en folders meepakken. Vaak kan je ook kleine relatiegeschenken meepakken :P Flesjes water of pepermuntjes enzo...dat is wel grappig :)
Ik heb me zojuist ingeschreven en mijn CV niet hoeven uploaden. Moest wel aangeven welke opleiding ik gedaan had en er stond inderdaad dat ze je badge ter plekke kunnen scannen om deze info uit te lezen. Leuk om te horen dat jij een baan hebt gevonden via zo'n beurs, ik ben wel benieuwd wat ik daar morgen tegenkom! Ik ga specifiek naar het Fair Career Event.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja dat kan ik dan vaak juist wel aangeven. Bv. een gevoel, een uitstraling die het heeft. Iemand die je kent die er werkt(e) die het aanraadde, etc. + je kan dan vaak wel iets moois maken met hun mission statement enzo

CV aanpassen doe ik echt nooit. Die van mij is nu net 1 pagina en een beetje groot, als ik 'm nog ga aanpassen wordt die helemaal zo leeg (ben 23 jaar oud overigens)
Aangeven lukt mij ook wel, maar het kost wel tijd om dat steeds in een mooi verhaaltje te verpakken.

De zaken die ik op mijn CV aanpas is vooral waar ik de nadruk op leg: op mijn opleiding of op mijn werkervaring. Sommige vacatures sluiten meer aan op mijn opleiding en andere weer op mijn werkervaring, die namelijk niet echt op elkaar aansluiten tot nu toe.
pi_102756231
Hm, ik moet gewoon werken, dus geen Career Event voor mij. Al klinkt het toch al niet echt als iets waar ik me heel erg op mijn gemak zou voelen, maar goed :P Misschien is het wel heel leuk.
pi_102756585
Het is ook niks voor mij, mezelf een beetje verkopen op zo'n event. Maar in de hoop dat het iets oplevert ga ik toch maar.
pi_102758855
Een vriend van mij is er vorig jaar (of dat jaar ervoor?) geweest en die gaf aan dat het vooral op WO-ers gericht is. Ik ben wel benieuwd of dat ook jullie ervaring is/wordt?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:15:58 #181
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102761789
Mjah...ik heb er in het verleden een baan mee gescoord. Nu zit ik zonder werk. Vandaar dat ik toch ga :)

Het is geen verplichting om je CV te uploaden, maar het maakt het voor de bedrijven die op de beurs staan wel aantrekkelijker. Dan hebben ze meteen je CV binnen en hoeven ze je niet te bellen/mailen of wat dan ook om die alsnog te krijgen.

De carrierebeurzen zijn vooral gericht op minimaal HBO niveau. Ik heb nou niet het idee gehad dat ze perse WO mensen willen hebben. Ik denk dat dat ook een beetje ligt aan het soort bedrijf.
pi_102762442
Ik ben op het moment erg aan het twijfelen welke weg ik in moet gaan slaan. Ik heb op dit moment een baan waarbij ik veel vrijheid en verantwoordelijkheden heb.

Echter heb ik om mijn horizon iets te verbreden besloten om ook rond te kijken naar andere mogelijkheden. Heb een sollicitatie de deur uit gedaan voor een baan die op dit moment in mijn carrière echt een droombaan zou zijn (bij een bedrijf met voldoende groeimogelijkheden). De dag erna gelijk gebeld en kan de volgende week al op gesprek komen.

Ben nu in dubio waar ik voor moet kiezen mocht ik door de selectieprocedure daar komen.
pi_102803094
Het Fair Career Event was maar zo-zo vond ik. Het was vrij klein en ik had niet het idee dat er de mogelijkheid was om direct met mensen van de HR te spreken bijvoorbeeld. Het leek meer op een voorlichtingsbeurs met informatiestands waar je met "gewone" medewerkers kon praten en meer kon leren over de bedrijven zelf. Was wel interessant, maar die info kan ik thuis ook opzoeken. Als ik gerichte vragen had over eventuele arbeidsmogelijkheden kreeg ik steeds het antwoord "Euh ja, dat weet ik niet, dan moet je even mailen naar onze afdeling recruitment". Maar goed, heb wel weer wat interessante bedrijven leren kennen.

Ik zou nu nog niet zoveel twijfelen Citizen.Erased, wacht eerst je gesprek maar af en dan weet je al meer. Daarbij zou ik wel zeggen: als je nu al weet dat het je droombaan zou zijn, waarom dan nog twijfelen? :) Veel succes met je gesprek!
pi_102812180
Ohja die career-event. Kwam uiteindelijk iets tussen dus toch niet gegaan, afgaande op bovenstaande post heb ik gelukkig niet al te veel gewerkt

Wat is overigens wijsheid:

Ik werk nu ca 7 - 20 uur per week via uitzendbureau (ene week is het 7 uur, afgelopen week toevallig bijna 20)....Maar voorlopig (komende 2-3 weken) blijft het op 7 zitten ongeveer.
Is het nou handiger om een uitekring aan te vragen voor die overige 33 uur? Of wordt het dan niet erg veel verrekend in negatief opzicht met die 7 uur......of het uitzendwerk even stoppen en gewoon voor 40 uur aanvragen? Wat ik ervan begrepen heb van oud-collega's is dat je beter helemaal neit kunt werken in dat geval, omdat je anders bar weinig overhoudt, klopt dat?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:55:19 #185
33350 Janena
pi_102812698
Het uwv bepaald gewoon een uurloon (gebaseerd op je verleden en daar dan 70% van) en als je 7 uur werkt worden die 7 uren ingehouden...Ik zou het gewoon aanvragen.
pi_102817178
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:55 schreef Janena het volgende:
Het uwv bepaald gewoon een uurloon (gebaseerd op je verleden en daar dan 70% van) en als je 7 uur werkt worden die 7 uren ingehouden...Ik zou het gewoon aanvragen.
Heb je het nu niet over ww ipv een uitkering?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:52:31 #187
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102819371
*O* ik heb volgende week een 2e gesprek *O* .
Maar wat moet ik daarvan verwachten? Ik weet niet hoeveel concurrenten ik had/heb, maar ik vermoed niet veel (5 of minder in 1e gesprek). Want gaan ze vragen? Kijk wie ik ben, wat ik kan, waarom ik bij hen wil werken, enzo, dat is allemaal al besproken.
Is zo'n 2e gesprek dan ook "automatisch" een arbeidsvoorwaarden gesprek?
Er is (nog) niet naar mijn opzegtermijn, salariseis e.d. gevraagd, die vragen verwacht ik dus sowieso wel, maar is dat het dan of is er meer te verwachten?
klerkje
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:53:02 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102836452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:52 schreef Spiegelei het volgende:
*O* ik heb volgende week een 2e gesprek *O* .
Maar wat moet ik daarvan verwachten? Ik weet niet hoeveel concurrenten ik had/heb, maar ik vermoed niet veel (5 of minder in 1e gesprek). Want gaan ze vragen? Kijk wie ik ben, wat ik kan, waarom ik bij hen wil werken, enzo, dat is allemaal al besproken.
Is zo'n 2e gesprek dan ook "automatisch" een arbeidsvoorwaarden gesprek?
Er is (nog) niet naar mijn opzegtermijn, salariseis e.d. gevraagd, die vragen verwacht ik dus sowieso wel, maar is dat het dan of is er meer te verwachten?
Met wie had je het eerste gesprek? Als je het eerste gesprek met een HR-medewerker had, kun je nu een kennismaking met je directe collega's verwachten. Het kan zijn dar die je nog wat steviger aan de tand gaan voelen, dus ik zou er wel goed voorbereid heen gaan en me ook goed voorbereiden op vragen die je nog zou kunnen verwachten. Wat het ook goed doet: interesse tonen in de gesprekspartner(s) en bijv. vragen wat die zo leuk vindt aan het werken bij het bedrijf en wat zijn achtergrond is e.d. :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:01:40 #189
33350 Janena
pi_102852251
Ik ben bezig met een sollicitatiebrief, het onderschrift van het betreffende bedrijf is 'stromend water, helder licht'...

Nou bedacht ik in een melige bui de volgende openingszin:

“Stromend water, helder licht“. Dat is uw onderschrift. En dat vraagt om een helder licht op financieel administratief gebied. Ik solliciteer daarom graag naar de parttime functie bij uw bedrijf.

Opvallen doet hij zeker maar kan het eigenlijk wel? Het is een gemiddeld bedrijf, niet overdreven zakelijk maar ook geen klein bedrijfje of zo.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:08:32 #190
104963 ETA
European Travel Author
pi_102852505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
Ik ben bezig met een sollicitatiebrief, het onderschrift van het betreffende bedrijf is 'stromend water, helder licht'...

“Stromend water, helder licht“. Dat is uw onderschrift. En dat vraagt om een helder licht op financieel administratief gebied. Ik solliciteer daarom graag naar de parttime functie bij uw bedrijf.

Opvallen doet hij zeker maar kan het eigenlijk wel? Het is een gemiddeld bedrijf, niet overdreven zakelijk maar ook geen klein bedrijfje of zo.
niks mis mee tot op zekere hoogte. Een klein grapje kan een goede opener zijn, maar de rest van de brief zou ik het gewoon zakelijk houden. Je toont wel aan dat je op z'n naar hun website hebt gekeken en over je brief hebt nagedacht.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:27:13 #191
33350 Janena
pi_102853131
De rest hou ik zakelijk...Ik verwacht dat er flink op deze vacature gereageerd zal worden dus ik wil wel opvallen...
pi_102853488
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:01 schreef Janena het volgende:

Eigenlijk vind ik het dubbelop :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:48:43 #193
33350 Janena
pi_102853760
Ik ben zelf ook nog aan het goochelen met de zin.
Misschien kan het simpeler:

Door uw onderschrift denk ik, als helder licht op financieel administratief gebied, een goede aanvulling te kunnen zijn voor uw bedrijf. Daarom solliciteer ik graag naar de functie van .....

Zoiets dus.
pi_102854837
Misschien een tip voor werkzoekende systeembeheerders; er komen binnenkort weer een groot aantal werkplekken beschikbaar voor onder andere het onderhoud van gemeente websites.
pi_102857864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:48 schreef Janena het volgende:
Ik ben zelf ook nog aan het goochelen met de zin.
Misschien kan het simpeler:

Door uw onderschrift denk ik, als helder licht op financieel administratief gebied, een goede aanvulling te kunnen zijn voor uw bedrijf. Daarom solliciteer ik graag naar de functie van .....

Zoiets dus.
Ik vond je eerste versie beter. Wie weet is de persoon die je brief selecteert niet eens zo goed op de hoogte van dit motto en dan kan deze zin erg verwarrend overkomen. Volgens mij is het wel een goede manier om je brief te laten opvallen, ik vind het leuk!
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:38:08 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102870291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het dubbelop :@
ik vind hem goed. Letterlijk en figuurlijk helder licht :).

Goed gevonden! ^O^
Niet meer actief op Fok!
pi_102926293
Zijn er hier mensen die in Dordrecht wonen of werken en weten of er bij jullie in het bedrijf mensen nodig zijn zonder ervaring nodig te hebben.
Het is zo moeilijk om werk te vinden, bij de meeste heb je toch wel ergens een ervaring voor nodig.
Werk zoals de McDonald's doe ik niet, sorry maar daar voel ik me wel te goed voor overigens ben 25.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:12:11 #198
33350 Janena
pi_102927787
Md Donalds/schoonmaak/glazenwassen/productie/post...

Vrees dat je het toch in die richting moet zoeken, het is altijd nog beter dan een uitkering.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:18:36 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102928165
Zonder ervaring in wat dan ook lijkt het me lastig zoeken. Wat voor bijbanen heb je tot nu toe gehad?
pi_102930631
Haha moest wat duidelijker zijn natuurlijk.
Ik heb 6 jaar Horeca werkervaring maar daar ben ik juist mee gestopt omdat ik dat ritme gewoon niks meer vind.
Verder nog 1 jaar werkervaring bij TNT Post pakket sorteerder en dan nog wat stages gelopen.
Maar het punt is ik wil liever niet meer de horeca in omdat ik dat gewoon zat ben.
Het liefst zoek ik een bijbaantje in de ICT, Verkoper, en heel misschien iets in de zorg zoals een thuishulp of zo.
Liever ook niet echt callcenter outbound achtige werk, niet dat ik niks wil maar dat soort werk weet ik gewoon dat ik na een week al niks vind.
Kijk ik vind bepaalde horeca werk niet erg of zo maar liever niet meer in restaurants etc waar je merendeels savonds moet werken.

[ Bericht 23% gewijzigd door FS1986NL op 10-10-2011 21:02:33 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:01:36 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102930925
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:57 schreef FS1986NL het volgende:
Ik heb 6 jaar Horeca werkervaring maar daar ben ik juist mee gestopt omdat ik dat ritme gewoon niks meer vind.
Verder nog 1 jaar werkervaring bij TNT Post pakket sorteerder en dan nog wat stages gelopen.
Maar het punt is ik wil liever niet meer de horeca in omdat ik dat gewoon zat ben.

Het liefst zoek ik een bijbaantje in de ICT, Verkoper, en heel misschien iets in de zorg zoals een thuishulp ofzo.
Callcenters zoeken vaak mensen voor verkoopfuncties, daar hoef je vaak geen ervaring voor te hebben volgens mij! :Y Ledenwerving kan ook denk ik. Sluit er niks aan bij je stages? Stages kun je ook opgeven als werkervaring, lijkt me.
Als je iets studeert in de richting van de ICT kan je misschien part-time helpdeskfuncties proberen? Ik weet niet of ze daar veel ervaring voor eisen, maar het is wellicht te proberen?
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:31:01 #202
33350 Janena
pi_102932939
Zijn zulke functies te krijgen middels een BBL traject? (meestal 4 dagen werken en 1 dag naar school).
pi_102934003
Vandaag toch een uotkering aangevraagd. niet echt trots op mja kon via mn uitzendwerk maar max 8 uur er week werken ( dat blijf ik wel doen). aan de andere kant heb ik t zelf altijd betaald in de vorm van belastingen.
pi_102934472
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:57 schreef FS1986NL het volgende:
Het liefst zoek ik een bijbaantje in de ICT, Verkoper, en heel misschien iets in de zorg zoals een thuishulp of zo.
Liever ook niet echt callcenter outbound achtige werk, niet dat ik niks wil maar dat soort werk weet ik gewoon dat ik na een week al niks vind.
Kijk ik vind bepaalde horeca werk niet erg of zo maar liever niet meer in restaurants etc waar je merendeels savonds moet werken.

Thuishulp als in mensen wassen of huishoudelijk? Voor dat eerste zal je een opleiding moeten doen, wellicht een combinatie werken en leren?
Dat tweede is wel makkelijk te vinden.
pi_102937126
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Thuishulp als in mensen wassen of huishoudelijk? Voor dat eerste zal je een opleiding moeten doen, wellicht een combinatie werken en leren?
Dat tweede is wel makkelijk te vinden.
Huishoudelijk wil ik dan gaan doen, het lijkt me toch wel leuk om mensen te helpen die het niet zelf kunnen meer.
Ik ben wel een jongen dus weet niet of dat echt heel veel uitmaak, normaal had ik nooit zoiets van ga iets in de zorg doen maar moet gewoon werk hebben nu snap je.
pi_102938019
Het maakt natuurlijk niet uit of je een jongen bent. :)
pi_102941625
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:38 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Huishoudelijk wil ik dan gaan doen, het lijkt me toch wel leuk om mensen te helpen die het niet zelf kunnen meer.
Ik ben wel een jongen dus weet niet of dat echt heel veel uitmaak, normaal had ik nooit zoiets van ga iets in de zorg doen maar moet gewoon werk hebben nu snap je.
Nee maakt meestal niks uit (een enkele client wil nog wel eens dwarsliggen). Ik doe nu (en toen ik nog studeerde) zelf tijdelijk dat werk.
Mijn broertje zit in dezelfde situatie en die is ook gewoon aangenomen voor dat werk, over geslacht doen ze dus niet moeilijk.
Ik zou eens googlen in jouw regio en wat organisaties opbellen.
pi_102947731
Waar kan ik goede voorbeeld sollicitatiebrieven vinden? Ik loop een beetje vast met de mijne.
pi_102948121
bij mijn documenten
pi_102948249
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:11 schreef Stansfield het volgende:
Waar kan ik goede voorbeeld sollicitatiebrieven vinden? Ik loop een beetje vast met de mijne.
Kreeg van intermediair deze link gestuurd in een nieuwsbrief, misschien heb jij er wat aan.
http://www.intermediair.n(...)gn=Kandidatenmailing
pi_102948730
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:32 schreef brtausi het volgende:

[..]

Kreeg van intermediair deze link gestuurd in een nieuwsbrief, misschien heb jij er wat aan.
http://www.intermediair.n(...)gn=Kandidatenmailing
Die had ik ook al gezien ja. Erg handig alleen zoek ik wat goede voorbeeldzinnen voor stap 3 en 4.
pi_102949992
Na lang meelezen toch maar even geregistreerd,

Sinds half september was ik op zoek naar een (fulltime) baan aangezien ik bijna afgestudeerd ben (alleen nog even mijn scriptie schrijven en that's it). In eerste instantie via het uitzendbureau gesolliciteerd op een helpdeskfunctie, waar ik binnen een kwartier (!) na sollicitatie opgebeld werd en uitgenodigd werd voor een gesprek en competentietest.

Test ging super en het gesprek stelde eigenlijk niets voor ("sja, ik heb niets te vragen over je CV, je bent zwaar overgekwalificeerd maar als je het wil kan je je zeker omhoog werken binnen het bedrijf. Weet je zeker dat je het wil?"). Vorige week vrijdag zou ik mijn contract tekenen.

Nu vond ik het loon van de helpdeskfunctie wel erg laag dus voor de zekerheid had ik toch maar een Monsterboard profiel aangemaakt (je kan aangeven dat je niet "actief zoekend" bent maar "open staat voor kansen"). Na een wat vreemd telefoontje van een Engels bedrijf dat me voor een volledig ongerelateerde functie wilde hebben kreeg ik twee weken geleden een mailtje van een werving/selectiebureau over een functie waarbij ik veel meer eigen verantwoordelijkheid kreeg en veel meer door kon groeien.

Dus, vier dagen voordat ik het contract via het uitzendbureau zou tekenen toch op gesprek geweest bij het werving/selectiebureau. Gelijk maar de stoute schoenen aangetrokken en 400 Euro per maand meer gevraagd dan de eerste baan...ze waren razend enthousiast en ik zou gelijk voorgesteld worden aan het bedrijf. Daar op twee gesprekken geweest (een met de CFO en manager en een met mijn toekomstige collega) en vanmorgen te horen gekregen dat ik het ben geworden! Ik kan maandag meteen beginnen!

Al met al heb ik dus hele positieve ervaringen met zowel het uitzendbureau (Randstad) als mijn nieuwe werkgever. Telkens binnen één a twee dagen reactie en een nieuwe afspraak. Door dit draadje mee te lezen had ik wel echt het gevoel dat ik meer ontspannen naar de gesprekken toe ging dus hartstikke bedankt en succes voor alle mensen die bezig zijn met solliciteren!
pi_102950327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:48 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Die had ik ook al gezien ja. Erg handig alleen zoek ik wat goede voorbeeldzinnen voor stap 3 en 4.
Stap 3 (Waarom jij): Idealiter kan je hier je ervaring aandragen. Wat ook goed werkt is je visie op de baan aandragen (bijvoorbeeld: Ik ben van mening dat voor een belastingadviseur het hebben van sterke communicatieve vaardigheden net zo belangrijk is als de kennis van belastingregels"). Als je het op je ervaring of opleiding gooit: "Tijdens mijn opleiding tot slager heb ik reeds vele malen konijnen gevilt. Ik denk met deze ervaring een sterke bijdrage te kunnen leveren aan uw team van deurwaarders".

Hoe dichter je ervaring/opleiding bij de functie ligt hoe makkelijker deze wordt, maar met een beetje creativiteit kan je best veel dingen aandragen. Helemaal fijn zou het zijn als je je opleiding(en) en ervaring(en) kan samenvoegen en zo een nieuwe "invalshoek" voor een bedrijf kan zijn. Met name bij managementfuncties of creatieve functies kan dit er voor zorgen dat je brief/CV extra opvalt.

Stap 4 (waarom deze werkgever): Deze kan een beetje lastig zijn via uitzendbureau's of werving/selectie, aangezien die niet altijd de naam van het bedrijf vermelden. Hier kan je bijvoorbeeld dingen schrijven als "Ik winkel reeds vijftien jaar elke week bij de C1000. Telkens wanneer ik hier kom valt het me op dat het personeel met veel enthousiasme in de winkel staat en een erg klantvriendelijke houding aanneemt. Het lijkt me erg leuk om een onderdeel te zijn van een dergelijk team".
Met name als het een groot, bekend bedrijf is kan je vaak ofwel via via ofwel uit eigen ervaring iets zeggen over hoe zo'n bedrijf naar zijn of haar klanten toe is. Via kennissen/familie goede ervaringen hebben met het bedrijf kan je hier ook een houvast geven.

Succes!
pi_102952248
Hoe maak ik hier een mooie goedlopende zin van.

In mijn huidige functie heb ik veel ervaring opgedaan op diverse vlakken van de financiële administratie in de retailbranche.
pi_102952649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:45 schreef Stansfield het volgende:
Hoe maak ik hier een mooie goedlopende zin van.

In mijn huidige functie heb ik veel ervaring opgedaan op diverse vlakken van de financiële administratie in de retailbranche.
In mijn huidige functie als <insert baan> heb ik veel ervaring opgedaan binnen de financiële administratie van een bedrijf in de retailbranche. <vertel hier wat die ervaring inhoudt en laat het 'diverse vlakken' weg.>

Hierdoor ga je net even wat dieper in op je ervaring en laat je duidelijk zien dat je weet waar je het over hebt, in tegenstelling tot enigszins op de vlakte te blijven. ("diverse vlakken"? Koffie rondbrengen en kopietjes maken zijn ook diverse vlakken, maar dat is niet wat je bedoelt.)
pi_102952798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:58 schreef Panne-koek het volgende:

[..]

In mijn huidige functie als <insert baan> heb ik veel ervaring opgedaan binnen de financiële administratie van een bedrijf in de retailbranche. <vertel hier wat die ervaring inhoudt en laat het 'diverse vlakken' weg.>

Hierdoor ga je net even wat dieper in op je ervaring en laat je duidelijk zien dat je weet waar je het over hebt, in tegenstelling tot enigszins op de vlakte te blijven. ("diverse vlakken"? Koffie rondbrengen en kopietjes maken zijn ook diverse vlakken, maar dat is niet wat je bedoelt.)
Tnx. Alleen wat mijn ervaringen allemaal zijn staat weer vermeld in mijn CV en ik las ook weer dat je niet dubbelop moet zijn met wat in je CV staat omdat ook nog weer in je brief te vermelden.
pi_102953202
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:02 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx. Alleen wat mijn ervaringen allemaal zijn staat weer vermeld in mijn CV en ik las ook weer dat je niet dubbelop moet zijn met wat in je CV staat omdat ook nog weer in je brief te vermelden.
In dat geval kan je tussen "dieper ingaan" en "volledig op de vlakte blijven" gaan zitten. Bijv: heb het over de gebieden waar je ervaring in hebt. Niet direct de taken die je hebt vervuld (die staan immers op je CV) maar iets globaler. Dan blijft het to-the-point maar kan je vlot verder met de andere redenen waarom het bedrijf je moet uitnodigen.

Voorbeeld:
Functie: Account manager
Taken op CV: Inbound aannemen van orders / outbound verkoop / klachtenservice
Omschrijving op brief: Ruime ervaring in het verzorgen van de communicatie naar de klant.
pi_102953543
tnx. Volgens mij heb ik mijn brief nu wel helemaal compleet.
pi_102954786
Wordt zo gek van die uitzendbureaus die met die standaard antwoorden komen van ''Op basis van uw Cv en werkervaring komt u niet in aanmerking voor deze functie''
Wordt daar zo gek van krijg telkens maar zulke berichten terwijl er op die vacature geen 1 eis opstaat waaraan je moet voldaan.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:28:23 #220
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102956031
Mijn tweede gesprek is nu ingepland (in de loop van volgende week). Het gesprek zal ik hebben met 2 andere mensen (leidinggevenden) hebben dan het 1e gesprek. Het bedrijf is relatief klein (er is geen aparte HR ofzo), ik heb ruime ervaring in de gevraagde functie en dat is hen ook bekend (door mijn 1e gesprek maar ook uit 'het werkveld' zeg maar).

Ik heb zelf niet gevraagd wat de inhoud van het 2e gesprek zal zijn, ik weet ook niet hoeveel concurrenten ik heb. Best lastig om me hierop voor te bereiden. Qua kennis en opleiding zit het wel snor schat ik zo in. Misschien is het ook meer om te kijken of ik in het plaatje pas ofzo (hoe bereid je je daar op voor?). Er zijn nog wel een paar vragen die ik wel verwacht, maar die zijn meer van arbeidsvoorwaardelijk niveau en zullen m.i. toch pas als laatste worden gevraagd. Overigens heb ik zelf wel op een rijtje wat ik kan & wil zeggen als het over de arbeidsvoorwaarden gaat. Ik wil mezelf alleen niet gek maken door er te makkelijk over te denken (zo van 'ik ben er al').
Iemand nog tips ? Alle ervaringen zijn welkom!

@Panne-koek: wat fijn dat het ook gewoon goed kan gaan! Ik heb zelf geen ervaring met uitzendbureaus, maar van wat ik (o.a.) hier lees word je er niet vrolijk van.
klerkje
pi_102956435
@Spiegelei
Waar het eerste gesprek als het goed is meer oriënterend ("wie ben je, wat is je houding, waar zie je jezelf over vijf jaar, enz") was, zal je tweede gesprek waarschijnlijk veel meer vakinhoudelijk zijn. Als de mensen waarmee je het gesprek hebt straks (hopelijk) je direct leidinggevenden zijn is het met name om te zien of je samen kan werken met die mensen, of je in het team past en de juiste hoeveelheid leergierigheid/maakbaarheid/gewilligheid hebt.

Qua voorbereiding kan je kijken naar wat je is gevraagd in het eerste gesprek en eventueel wat meer zoeken over het bedrijf. Als je de namen van je gesprekspartners weet, kan je eventueel er een google aan wagen (LinkedIn is misschien ook handig). Dit is niet echt iets om direct in het gesprek te laten blijken maar alvast een idee hebben wat voor personen je voor je gaat krijgen is misschien wel zo prettig.

Gefeliciteerd met je tweede gesprek in ieder geval, en heel veel succes!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:41:21 #222
33350 Janena
pi_102956586
Mijn 'helder licht' brief is er net uitgegaan....

Het zou voor mij de ideale baan zijn. Ik beschik in ieder geval over de juiste opleiding, ervaring en eigenschappen, ik kan er op de fiets heen als ik zou willen dus ook op dat gebied geen reden voor een afwijzing. Stiekem heb ik om die redenen toch wel hoop op een uitnodiging. Aan de andere kant is de concurrentie enorm en kunnen er mensen reageren met een extra pre...Pffff, ik WEET gewoon dat ik teleurgesteld zal zijn als er toch een afwijzing volgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 13-10-2011 08:49:03 ]
pi_103027564
Ik begin een beetje gefrustreerd te raken hoe uitzendbureau's soms met je omgaan. :{

Zo zag ik maandag een leuke functie. Gebeld of ze er nog mensen voor zochten. Ja, dat was het geval. (Veel vacatures op die sites zijn vaak al lang vergeven of ze hebben al genoeg kandidaten op gesprek, dus ik bel altijd eerst.) Gevraagd of ik daarop uitgenodigd kon worden, ik sta immers ingeschreven bij dat uzb. Er wordt mij verteld dat de intercendente mijn cv zal toetsen aan de eisen die in de vacature staan en dat ik daarna word gebeld. Dinsdag: geen belletje. Woensdag: geen belletje. 'S middags zelf maar contact opgenomen. 'Nee, die is vandaag vrij!'. Dus het is intussen alweer donderdag en ik weet nog geen moer en wellicht hebben ze ondertussen nu wel genoeg kandidaten gevonden. Dus ik loop wellicht een leuke functie mis door laksheid van een intercedente.

Maar ik word wel gebeld wanneer ze tijdelijk iemand zoeken voor dakdekker of in de bouw, terwijl ik een financieel-administratieve achtergrond heb. Kom op zeg, je hebt mijn cv in je database staan. Één blik daarop zegt toch al genoeg dat ik misschien niet zo geschikt ben voor die functies?

En de diplomageilheid van sommige bedrijven is om van te kotsen. Als je ziet wat ze soms vragen in vacatures voor de meest simpele banen die zelfs een aap zou kunnen doen... Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Krijg je een heel eisenpakket voor je kiezen en ze verwachten de wereld van je, terwijl het loon de gemiddelde vakkenvuller niet ontstijgt.

[/rant]
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:31:33 #224
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103034993
Vraagje; werd van de week gebeld door een recruiter of wilde langskomen voor een intakegesprek n.a.v. een vacature waar ik via hun op heb gereageerd.

Ze wilde me volgende week op gesprek sturen, na de intake van vrijdag bij hen zelf. Nu staat er bij de vacature dat deze gesloten is. Betekent dit dat ik voor jan lul op bezoek ga morgen of dat ze voorlopig bijvoorbeeld voldoende kandidaten hebben? Of zou ik dit gewoon aan ze vragen? Heb namelijk geen zin om een lange reis te maken om alleen in het systeem van de recruiter te komen.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_103036546
Kun je toch gewoon vragen? Maar breng het wel tactisch.

"Ik zag dat de vacature ondertussen gesloten is. Is dat omdat jullie voldoende kandidaten hebben of omdat er een geschikte persoon is gevonden?"

Zoiets. Nav het antwoord kun je altijd nog beslissen of je langsgaat daar.
pi_103037289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begin een beetje gefrustreerd te raken hoe uitzendbureau's soms met je omgaan. :{

Zo zag ik maandag een leuke functie. Gebeld of ze er nog mensen voor zochten. Ja, dat was het geval. (Veel vacatures op die sites zijn vaak al lang vergeven of ze hebben al genoeg kandidaten op gesprek, dus ik bel altijd eerst.) Gevraagd of ik daarop uitgenodigd kon worden, ik sta immers ingeschreven bij dat uzb. Er wordt mij verteld dat de intercendente mijn cv zal toetsen aan de eisen die in de vacature staan en dat ik daarna word gebeld. Dinsdag: geen belletje. Woensdag: geen belletje. 'S middags zelf maar contact opgenomen. 'Nee, die is vandaag vrij!'. Dus het is intussen alweer donderdag en ik weet nog geen moer en wellicht hebben ze ondertussen nu wel genoeg kandidaten gevonden. Dus ik loop wellicht een leuke functie mis door laksheid van een intercedente.

Maar ik word wel gebeld wanneer ze tijdelijk iemand zoeken voor dakdekker of in de bouw, terwijl ik een financieel-administratieve achtergrond heb. Kom op zeg, je hebt mijn cv in je database staan. Één blik daarop zegt toch al genoeg dat ik misschien niet zo geschikt ben voor die functies?

En de diplomageilheid van sommige bedrijven is om van te kotsen. Als je ziet wat ze soms vragen in vacatures voor de meest simpele banen die zelfs een aap zou kunnen doen... Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Krijg je een heel eisenpakket voor je kiezen en ze verwachten de wereld van je, terwijl het loon de gemiddelde vakkenvuller niet ontstijgt.

[/rant]
Ja ik word ook strontziek van die uitzendbureaus, ben al 2 maanden bezig om werk te zoeken en zelfs bij de simpelste baantjes krijg ik dit te horen: ''Op basis van uw Cv en werkervaring komt u niet in aanmerking voor deze functie''
Echt man vraag me echt af hoelang het nog gaat duren voordat ik uberhaupt weer aan de slag kan ergens.
PFFFFFFFFFFFFF werkloos zijn is zo kut.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:03:38 #227
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103038040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:38 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ja ik word ook strontziek van die uitzendbureaus, ben al 2 maanden bezig om werk te zoeken en zelfs bij de simpelste baantjes krijg ik dit te horen: ''Op basis van uw Cv en werkervaring komt u niet in aanmerking voor deze functie''
Echt man vraag me echt af hoelang het nog gaat duren voordat ik uberhaupt weer aan de slag kan ergens.
Tja, je merkt dat de economie in dat opzicht tegen zit. Uitzendbureaus en bedrijven hebben het voor het uitkiezen.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:03:57 #228
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103038049
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kun je toch gewoon vragen? Maar breng het wel tactisch.

"Ik zag dat de vacature ondertussen gesloten is. Is dat omdat jullie voldoende kandidaten hebben of omdat er een geschikte persoon is gevonden?"

Zoiets. Nav het antwoord kun je altijd nog beslissen of je langsgaat daar.

Zojuist maar even gedaan..

Edit: Lekker dan. Bedrijf wil geen nieuwe CV's meer. Recruiter 'hoopt' me er morgen na het gesprek nog tussen te gooien. Wat moet ik daar nou mee. Beetje voor 10% kans naar Amsterdam gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stringer op 13-10-2011 16:53:30 ]
pi_103045235
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:38 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ik ben ook al eventjes bezig met werk zoeken maar ik heb 't nog niet via uitzendbureau's geprobeerd.. maar zo te horen zal dat weinig gaan helpen :P. Sucks.

Ik vind het vooral frustrerend dat ik een goede opleiding genoten heb en iedereen om me heen doet alsof je daar "zóóó" een baan mee hebt. Ja, vroeger misschien, maar nu niet. Nu is de ervaring belangrijker, lijkt het wel (iig bij startersfuncties, wat vreemd is.. want starters hebben nou eenmaal weinig tot geen ervaring).
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:52:23 #230
33350 Janena
pi_103045683
De enigen die nog veel kans maken op een baan zijn mensen met een opleiding/ervaring waarin nog mensen worden gezocht (Zo uit mijn hoofd weet ik dat er een tekort is aan podologen . In die richting heb je zo een baan)

Als je niet tot die gelukkigen behoort heb je alleen een grote kans met een goed diploma wanneer je onder de 25 bent en 10 jaar ervaring hebt ;).

O ja, en voor een schijntje willen werken helpt ook.
pi_103046046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:52 schreef Janena het volgende:
De enigen die nog veel kans maken op een baan zijn mensen met een opleiding/ervaring waarin nog mensen worden gezocht (Zo uit mijn hoofd weet ik dat er een tekort is aan podologen . In die richting heb je zo een baan)

Als je niet tot die gelukkigen behoort heb je alleen een grote kans met een goed diploma wanneer je onder de 25 bent en 10 jaar ervaring hebt ;).

O ja, en voor een schijntje willen werken helpt ook.
Het kutte is ik heb wel een koksdiploma maar ik ben juist uit de Horeca gestapt omdat ik toch iets anders wil gaan doen.
Het was eigenlijk de bedoeling dat ik de ICT in ging maar dat werd me toch al gauw te saai.
Nu wil ik proberen om volgend jaar toch HBO te kunnen doen, moet dan wel eerst een 21+ toets maken maar dan heb ik wel als alles goed gaat een goed diploma.
Nu heb ik eigenlijk alleen maar een VMBO en een MBO 2 diploma en daar kan je gewoon geen reet mee.
Heb morgen wel een gesprek even bij een uitzendbureau, dat gaat over verkoper telecomwinkel maar toch zie ik daar ook niet echt veel vertrouwen in.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:14:27 #232
33350 Janena
pi_103046472
Die vacatures (verkoper in de telecom-branche) krijg ik ook vaak binnen via de mail, niet echt wat voor mij maar kennelijk zoeken ze daar inderdaad nog mensen voor.

Ikzelf heb een MEAO opleiding (financieel administratief).

Mijn voordelen:
Juiste diploma
Genoeg ervaring
Relatief flexibel, wil alles op administratief gebied wel doen...

Mijn nadelen:
Relatief oud (35)
Parttime willen werken (willen de meeste vrouwen dus veel kapers op de kust)
Weinig werk in mijn directe omgeving (kandidaat die dichtbij woont heeft vaak de voorkeur).

Ik werk nu in de schoonmaak :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 13-10-2011 19:38:06 ]
pi_103047291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:14 schreef Janena het volgende:
Die vacatures (verkoper in de telecom-branche) krijg ik ook vaak binnen via de mail, niet echt wat voor mij maar kennelijk zoek ze daar inderdaad nog mensen voor.

Ikzelf heb een MEAO opleiding (financieel administratief).

Mijn voordelen:
Juiste diploma
Genoeg ervaring
Relatief flexibel, wil alles op administratief gebied wel doen...

Mijn nadelen:
Relatief oud (35)
Parttime willen werken (willen de meeste vrouwen dus veel kapers op de kust)
Weinig werk in mijn directe omgeving (kandidaat die dichtbij woont heeft vaak de voorkeur).

Ik werk nu in de schoonmaak :') .
Ja wat betreft die telecom vacatures die krijg ik idd ook heel veel, juist daarom had ik erop gereageerd omdat ik toch snel werk nodig heb.
Schoonmaak werk zou ik geen eens erg vinden maar daar is ook al weinig in te vinden, tenminste ik zie nergens iets staan waar ze mensen nodig hebben.
Het wordt gewoon heel moeilijk jammer genoeg.
pi_103153438
De huidige arbeidsmarkt is echt om gek van te worden, voor mijn gevoel willen de bedrijven zich bewust in de vingers gaan snijden door nu niet al te investeren in vervanging voor het vergrijzende persoon wat straks allemaal tegelijk weg gaat...

Overigens is mijn ervaring met de uitzendbureaus wel beter, maar ik ben daar ook selectief in: ik houd contact met een uitzendbureau dat ook contact houdt met mij, zelfs al is het maar even om te bellen dat er helaas in de afgelopen twee weken nog niets is binnengekomen dat aansluit...

Helaas heb ik soms ook het gevoel dat zowel opdrachtgevers als de uitzendbureaus een beetje spelen met de functieomschrijvingen, waardoor een functie "Meewerkend logistiek coördinator" uiteindelijk meer een functie als verhuizer blijkt te zijn dan dat je met coördineren bezig bent... Of je vragen voor een functie in de horeca, terwijl je duidelijk aangeeft -geen- dergelijke werkzaamheden meer te willen vervullen...

Ik ben overigens bijna afgestudeerd op Logistiek & Economie (HBO), moet alleen nog verdedigen. Ik werk op dit moment fulltime in een eetcafé in de keuken, maar wil na circa zeven jaar horeca toch liever iets doen gericht op m'n opleiding. Ik word voornamelijk afgewezen op basis van gebrek aan ervaring (terwijl ik voor mijn stage/afstuderen twee vrij bekende stagebedrijven heb) of gebrek aan raakvlakken... Twee bedrijven gaven in ieder geval wel feedback op de sollicitatie, die geven aan dat ik beter pas in de combinatie ICT met logistiek.
pi_103157035
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:44 schreef Gnomestein het volgende:
De huidige arbeidsmarkt is echt om gek van te worden, voor mijn gevoel willen de bedrijven zich bewust in de vingers gaan snijden door nu niet al te investeren in vervanging voor het vergrijzende persoon wat straks allemaal tegelijk weg gaat...

Overigens is mijn ervaring met de uitzendbureaus wel beter, maar ik ben daar ook selectief in: ik houd contact met een uitzendbureau dat ook contact houdt met mij, zelfs al is het maar even om te bellen dat er helaas in de afgelopen twee weken nog niets is binnengekomen dat aansluit...

Helaas heb ik soms ook het gevoel dat zowel opdrachtgevers als de uitzendbureaus een beetje spelen met de functieomschrijvingen, waardoor een functie "Meewerkend logistiek coördinator" uiteindelijk meer een functie als verhuizer blijkt te zijn dan dat je met coördineren bezig bent... Of je vragen voor een functie in de horeca, terwijl je duidelijk aangeeft -geen- dergelijke werkzaamheden meer te willen vervullen...

Ik ben overigens bijna afgestudeerd op Logistiek & Economie (HBO), moet alleen nog verdedigen. Ik werk op dit moment fulltime in een eetcafé in de keuken, maar wil na circa zeven jaar horeca toch liever iets doen gericht op m'n opleiding. Ik word voornamelijk afgewezen op basis van gebrek aan ervaring (terwijl ik voor mijn stage/afstuderen twee vrij bekende stagebedrijven heb) of gebrek aan raakvlakken... Twee bedrijven gaven in ieder geval wel feedback op de sollicitatie, die geven aan dat ik beter pas in de combinatie ICT met logistiek.
Kan me er erg in vinden. Heb veel werk gedaan wat niet met mijn studie te maken heeft (nu is dat chauffeuren). De ervaring is meestal hetgene waardoor ze niet verder willen gaan.

Had laatst een sollicitatie gesprek met een mevrouw die ondanks mijn weinige ervaring toch op basis van opleiding me had uitgenodigd. Helaas zijn er daar maar weinig van.
pi_103161981
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:18 schreef brtausi het volgende:

[..]

Kan me er erg in vinden. Heb veel werk gedaan wat niet met mijn studie te maken heeft (nu is dat chauffeuren). De ervaring is meestal hetgene waardoor ze niet verder willen gaan.

Had laatst een sollicitatie gesprek met een mevrouw die ondanks mijn weinige ervaring toch op basis van opleiding me had uitgenodigd. Helaas zijn er daar maar weinig van.
Of je wordt uitgenodigd omdat "je geen problemen, maar uitdagingen ziet"... En dan nog wordt doodgegooid met een blije mus.
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:30:56 #237
129375 less_is_more
Mini Malism for President!
pi_103180606
Goedemorgen. Ik lurk al een flinke tijd hier mee, maar ik loop tijdens het solliciteren tegen iets aan waar ik graag jullie meningen over wil horen. Ik ga solliciteren voor een traineeship binnen een branche waarin ik graag wil werken, maar weinig vacatures te vinden zijn. Het probleem is dat ik niet zo "pas afgestudeerd" ben als in de vacaturetekst om wordt gevraagd. Ik heb alleen geen relevante werkervaring opgebouwd sinds mijn afstuderen.

Achtergrond: Bijna drie jaar geleden afgestudeerd, WO richting economie. Vlak daarna drie maanden in het buitenland gereisd. Bij terugkomst zomerbaantje gehad, om wat snel geld te verdienen. Daarna ruim anderhalf jaar in callcenter (inbound) gewerkt, tot mei van dit jaar. In mei ontslag genomen en nog eens drie maanden naar het buitenland. Nu zoek ik een baan die aansluit op mijn opleiding.

Wat zouden jullie in de motivatiebrief hierover vermelden? Wel ingaan op het feit dat ik al een paar jaar terug ben afgestudeerd maar nog geen relevante werkervaring heb opgebouwd en nu klaar ben om met mijn opleiding verder te gaan? Of deze verstreken tijd helemaal niet benoemen in de brief? Alvast bedankt :)
pi_103180965
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:30 schreef less_is_more het volgende:
Goedemorgen. Ik lurk al een flinke tijd hier mee, maar ik loop tijdens het solliciteren tegen iets aan waar ik graag jullie meningen over wil horen. Ik ga solliciteren voor een traineeship binnen een branche waarin ik graag wil werken, maar weinig vacatures te vinden zijn. Het probleem is dat ik niet zo "pas afgestudeerd" ben als in de vacaturetekst om wordt gevraagd. Ik heb alleen geen relevante werkervaring opgebouwd sinds mijn afstuderen.

Achtergrond: Bijna drie jaar geleden afgestudeerd, WO richting economie. Vlak daarna drie maanden in het buitenland gereisd. Bij terugkomst zomerbaantje gehad, om wat snel geld te verdienen. Daarna ruim anderhalf jaar in callcenter (inbound) gewerkt, tot mei van dit jaar. In mei ontslag genomen en nog eens drie maanden naar het buitenland. Nu zoek ik een baan die aansluit op mijn opleiding.

Wat zouden jullie in de motivatiebrief hierover vermelden? Wel ingaan op het feit dat ik al een paar jaar terug ben afgestudeerd maar nog geen relevante werkervaring heb opgebouwd en nu klaar ben om met mijn opleiding verder te gaan? Of deze verstreken tijd helemaal niet benoemen in de brief? Alvast bedankt :)
Misschien iets zeggen in de geest van:
De afgelopen jaren gezocht naar een richting. Onder andere wat levenservaring opgedaan door buitenlandse reizen. Nu spreekt een traineeship je erg aan om je breed te oriënteren binnen bedrijf X. (Logisch dat iemand die zoekende is goed zou zijn voor een traineeship, meestal 4x6 maanden op een andere functie)
pi_103189905
Wat slecht dit: Wordt ik terug gebeld met de vraag wat ik zo leuk vind aan die....... vacature. Kan ik het me niet eens meer herinneren wat die functie inhoud :@
Heb er de laatste tijd zoveel uitgestuurd dat ik even een blackout kreeg.
Gelukkig was de rest van het gesprek wel positief.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:55:16 #240
33350 Janena
pi_103191390
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:22 schreef brtausi het volgende:
Wat slecht dit: Wordt ik terug gebeld met de vraag wat ik zo leuk vind aan die....... vacature. Kan ik het me niet eens meer herinneren wat die functie inhoud :@
Herkenbaar ja...

Momenteel solliciteer ik iets minder omdat ik een baan heb (t'is alleen niet DE baan) dus nu gaat dat beter maar in sommige weken deed ik er 4 sollicitaties per dag uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 17-10-2011 23:14:30 ]
pi_103215238
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:22 schreef brtausi het volgende:
Hhaha ik kreeg een afwijzing terwijl ik de vacature niet meer kon herinneren :P
pi_103278386
I'm on a role.....not.
Stuur ik weer een brief eruit. Lees ik een half uur later dat ik in de eerste zin al heb staan:
.....solliciteren naar de functie van Junior Junior Product Manager. |:(
pi_103279048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:05 schreef brtausi het volgende:
I'm on a role.....not.
Stuur ik weer een brief eruit. Lees ik een half uur later dat ik in de eerste zin al heb staan:
.....solliciteren naar de functie van Junior Junior Product Manager. |:(
Jaaa wel blijven opletten he! :D Daarom stuur ik dingen nooit gelijk, lees het altijd de volgende dag ofzo nog even na.

Ik kreeg net nog een afwijzing voor een kassajuf functie, :') omdat ik niet aan het profiel voldoe. HBO is ook echt waardeloos tegenwoordig.....
pi_103280566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Jaaa wel blijven opletten he! :D Daarom stuur ik dingen nooit gelijk, lees het altijd de volgende dag ofzo nog even na.

Ik kreeg net nog een afwijzing voor een kassajuf functie, :') omdat ik niet aan het profiel voldoe. HBO is ook echt waardeloos tegenwoordig.....
Ik krijg dat echt elke keer te horen van ''je voldoet niet aan de eisen''
Je zou denken dat je met een HBO diploma wel makkelijker aan een baan komt, maar niet dus.
PFF werk zoeken in deze tijd is zo kut ;(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:20:35 #245
33350 Janena
pi_103284430
Ik ben zojuist zelf benaderd voor een (leuke) vacature door een uitzendbureau.
Het kan dus nog wel :o .
pi_103285480
Ik heb maandag een afspraak bij Manpower voor bij PostNL.
Ik moet nu wel wat, want zit al 2 maanden zonder werk en heb geen zin in een uitkering.
Er komt tenminste wat geld binnen dan en dat is even het belangrijkste nu.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03:40 #247
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_103294134
Wat is dat toch met uitzendbureau's en terugbellen?

Ik zag vanmorgen een erg leuke functie staan bij een bepaald uzb, die prima aansluit op wat ik hiervoor heb gedaan. Ze zochten nog mensen voor de baan (een unicum!) en de intercedente zou mijn cv bekijken en me aan de hand daarvan terugbellen.

Zo rond half vijf vanmiddag dacht ik: kom, ik bel zelf wel. Ja, ze had mijn cv bekeken maar omdat ze het zelf zo druk had, had ze het bij een collega neergelegd. Die zou me eind van de middag terugbellen!!

En zoals al verwacht... niet teruggebeld natuurlijk.

Ik heb godverdomme al 2x eerder voor die lui gewerkt naar volle tevredenheid van de werkgevers en ze weten dat ik op zoek ben naar dat soort werk, dus waarom word ik dan wel gebeld wanneer ze een tijdelijke callcenter joppie zoeken of werk wat helemaal niet in mijn vakgebied ligt en niet voor deze baan? Waarom moet ik hier zelf over bellen en waarom beloven ze iets wat ze niet nakomen??

Gezeik. Vroeger wisten die lui tenminste meteen wie je was als je belde of langsging en waar je naar op zoek was. Tegenwoordig ben je een nummer en een naam in hun archief.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:18:41 #248
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103294880
Vandaag een gesprek gehad, wel een beetje erg specialistisch binnen mijn vakgebied, dus moet wat soulsearching doen of ik dat zelf zou willen. Als ze mij natuurlijk wel willen. Nu nog 3 gesprekken te gaan.

Brieven hebben deze keer dus wat vruchten afgeworpen. Ik heb geprobeerd een prikkelende openingszin te gebruiken bij elke brief. Lang niet bij elke uitnodiging voldoe ik aan de minimum ervaringseisen overigens.

En uitzendbureau's kunnen helemaal de vinken*** krijgen, ik contact alleen nog maar direct een bedrijf. Ook veel beter voor je looneis.
pi_103295785
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat je inderdaad niet aan het profiel voldoet, dan heb is het HBO inderdaad waardeloos tegenwoordig ;)
pi_103296342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:35 schreef Hiya het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat je inderdaad niet aan het profiel voldoet, dan heb is het HBO inderdaad waardeloos tegenwoordig ;)
Nee bij HBO functies heb je niet genoeg ervaring.
Bij MBO functies ben je overgekwalificeerd.
En zelfs als kassamiep heb je gewoon geen schijn van kans, zelfs al heb ik wat ervaring.

Het is gewoon nooit goed. Oftewel ik maak schoon bij ouderen en heb een 0 uren contract waardoor ik eigenlijk de huur nauwelijks meer kan betalen. Ik wil gewoon werk!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:38:46 #251
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103299429
Als je huurt zou ik in jouw geval serieus overwegen om te verhuizen. Het hebben van een hbo / uni diploma zou geen 'excuus' mogen zijn om lang zonder werk te zitten, moet je echter niet in Drenthe wonen maar wel in de bewoonde wereld. :)
pi_103299917
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen? :P
pi_103303052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen? :P
Dat lijkt me wel wat eigenlijk :D
pi_103304914
Ik hou niet zo van kabouters :P

Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen: als je de huur al nauwelijks kunt betalen is verhuizen ook niet echt een optie. Komen vaak een hoop kosten bij kijken, plus dat de huur in de "bewoonde wereld" nog hoger is dan in Drenthe of andere achtergebleven gebieden.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:43:54 #255
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103333568
Besef me net dat ik in maandag in pak moet ;(
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:34:53 #256
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103335742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:43 schreef Stringer het volgende:
Besef me net dat ik in maandag in pak moet ;(
Je eerste serieuze baan? leuk toch.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:53:21 #257
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103336657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:34 schreef Graslul het volgende:

[..]

Je eerste serieuze baan? leuk toch.
Nee niet eerste serieuze baan :)

Heb een tijdje geleden m'n eerste baan opgezegd omdat ik het niet leuk vond en de werkdruk te hoog werd. Draaide weken van 55+ uur. Paar maandjes eruit geweest (maw helemaal afgeknapt op het werkende bestaan na een kutervaring) en nu weer aan het solliciteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stringer op 20-10-2011 19:25:01 ]
pi_103337805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Dan wil ik een prinsesje zijn!

Vandaag contact met een uitzendbureau gehad voor inbound callcenter werken, als medewerker klantenservice (kan ik eventueel mijn communicatie en commerciële competenties wat ontwikkelen in de tussentijd)... Verdien ik met mijn huidige werk in de keuken nog meer dan wat ik daar ga verdienen, terwijl er wel hogere eisen dan in de keuken worden gesteld :')
pi_103548424
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance! :'( De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...

Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
pi_103549085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance! :'( De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...

Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
Ja ik weet het man. Het is op dit moment zo kut om aan een baan te komen (sorry voor me taal gebruik), maar het is gewoon frustrerend.
Ik ben nu zelf genoodzaakt om bij een sorteercentrum te werken, omdat geen 1 uitzendbureau iets heeft gevonden wat mij bij past.
Ook berichten van ''je voldoet niet aan de eisen of we hebben iemand anders gevonden die beter aansluit''.
Dan denk ik weleens pfffffffff ;(
pi_103556836
Enige tijd terug heb ik gesolliciteerd voor een leuke baan in de buurt, maar toen kreeg ik een brief dat de vacature on hold was gezet. Na een tijdje nog een keer gemaild, mailtje terug dat het intern rommelde en dat ze over een paar weken hoopte op meer nieuws. In de brief die ik had gekregen stond iig dat ik op de hoogte gehouden zou worden over eventuele voortzetting.

Nu heb ik niks meer gehoord maar nu krijg ik via alerts/nieuwsbrieven een vacature die er verdacht veel op lijkt (via een uitzendbureau). De naam van het bedrijf staat er dit keer echter niet bij, maar ik weet 99% zeker dat het om dezelfde vacature gaat.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Nemen ze mijn sollicitatie van een poos geleden nou mee of moet ik nu weer opnieuw solliciteren via een uitzendbureau ipv rechtstreeks? :? Ik heb het emailadres nog van de desbetreffende persoon op de HR-afdeling, zal ik die mailen of is dat brutaal?
pi_103557606
Ik denk dat je het best gewoon nog even kan mailen. Het is niet ongebruikelijk dat ze je vergeten en zo toon je sowieso aan dat je grote interesse hebt in de vacature. Ik zou er niet op rekenen dat ze jouw eerdere sollicitatie automatisch meenemen.
pi_103557607
Ik zou die persoon gewoon mailen. Lijkt me alleen maar positief als je kunt zeggen dat je het zelf ook in de gaten hebt gehouden omdat je graag bij dat bedrijf wilde werken. Ik zou het er alleen niet te dik bovenop leggen en niet schrijven dat je het raar vindt dat je niet gebeld bent. Anders heeft die HR-persoon er al geen zin meer in. :)
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_103557857
Het valt mij trouwens op hoe slecht sommige vacatures zijn. Ik zoek nu toevallig zo wat rond, maar dan zoek ik op woonplaats + straal van 10 kilometer, (Ik zit in Brabant) en ik krijg resultaten in Zeeland, Noord-Holland en Groningen. Of ze geven je slechte info:
quote:
De vacature
Beheers jij de Duitse en de Franse taal? Dan hebben wij mogelijkheden voor jou!

Aanbod
Een veelzijdige baan met voldoende mogelijkheden.
Dit is het enige dat er staat!
:N

Ze zeggen dat er veel open vacatures in het onderwijs zijn... maar niet voor Frans helaas! ;(
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:49:38 #265
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103559814
de kwaliteit van de vacatureteksten zijn soms inderdaad om te huilen. Kromme zinnen, onduidelijk wie/wat ze zoeken, absurd veel eisen en (misschien wel het ergste) taalfouten. Ik vraag me dan werkelijk waar af of de persoon die de tekst maakt überhaupt de tekst nog eens overleest.

Mijn man is momenteel ook op zoek naar werk en hij heeft nogal brede interesses en mogelijkheden, dus we komen nogal eens wat tegen.

Ik ben zelf vorige week op tweede gesprek geweest. Voor een deel dezelfde vragen als het eerste gesprek (waren andere mensen die ik nu voor me had), maar geen uitleg (meer) over hun ambities en de vacature zelf (was me vorige keer al verteld). Ik werd ook echt op mijn kennis getest en de algehele toon van het gesprek was toch wat diepgaander en ja 'serieuzer' dan vorige keer. Aan het einde de verwachtte vragen over opzegtermijn, salaris e.d. Ik vond het gesprek wel goed gaan. Ik had geen last van overdreven spanning heb me niet beter of slechter voorgedaan dan ik ben, maar ik was wel heel gedreven en ik denk ook dat ik zelfverzekerd overkwam. Lekker gesprek wel. Nu weer afwachten (ze nemen wel de tijd hoor ...)
klerkje
pi_103561354
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
pi_103563966
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef DanieI85 het volgende:
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
Ik zou "Hallo voornaam" gebruiken dan. Zelf nog geen "informele" vacatures tegengekomen.

Ik had van de week een reactie op een open sollicitatie "Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de vacature van Afdelingshoofd, "

HEH! Het was een open sollicitatie doos. Lees toch eens wat mensen sturen. Echt waardeloos.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:34:59 #268
33350 Janena
pi_103577184
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!

Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.

Ik = blij!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:40:45 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103577359
Ik zou een sollicitatiebrief nooit met 'hallo' beginnen, persoonlijk! Maar of je naar mij moet luisteren weet ik niet, ik ben ten slotte geen mega-ervaren sollicitatiebrieven-schrijver, en al helemaal geen recruiter :P

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:34 schreef Janena het volgende:
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!

Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.

Ik = blij!
Yaaay! :D Tof, gij licht in den duisternis :7 Hopelijk wordt het een succesgesprek!
pi_103577363
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
pi_103577554
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.

je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.

ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.

maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:29:07 #272
33350 Janena
pi_103579314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:45 schreef corkydiggles het volgende:
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.

je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.

ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.

maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.

En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).

Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.

Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn O-) .
pi_103579326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:40 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
Lekker door solliciteren. Ik had de afgelopen weken ook 5 verschillende sollicitaties lopen. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen, zoals corkydiggles aangeeft de bedrijven nodigen zelf ook meerdere kandidaten uit.
pi_103579828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Janena het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.

En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).

Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.

Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn O-) .
Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.
1500 1600 netto. Terwijl ik biiv. bij callcenter werk of in de detailhandel blij mag wezen met 1200 netto en geen vaste tijden.

Maar het is gewoon niet mijn vakgebied en gewoon laag geschoold werk, merk je aan mede collega's.
Die zitten op een ander niveau gelukkig zijn er 2 die wel op het zelfde niveau en schuitje zitten waar ik veel mee samenwerk.
Om nou de hele dag over wijfen en bier te lullen word je ook moe van.
Maar zolang dat geld kraantje maar open blijft vind ik het goed:)
Kan nu rustig verder kijken.
pi_103579890
Ja 't is ook wel zo inderdaad. Motivatie wordt wel lastiger, al heb ik er zojuist toch 2 sollicitaties uitgedaan. Ben wel met mijn uitzendwerk gestopt dus momenteel echt fulltime werkloos. Uitzendwerk was voor 1,5 - 2 uur per dag. Hoezeer ik het ook met jullie eens ben je dat je beter kan gaan werken dan uitkering, sloeg het in mijn ogen nergens op om 2x 15 minuten te reizen voor nog 1,5 uur zinloos werk (voor ¤ 9,5 per uur)
pi_103580213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef kalinhos het volgende:
Ja 't is ook wel zo inderdaad. Motivatie wordt wel lastiger, al heb ik er zojuist toch 2 sollicitaties uitgedaan. Ben wel met mijn uitzendwerk gestopt dus momenteel echt fulltime werkloos. Uitzendwerk was voor 1,5 - 2 uur per dag. Hoezeer ik het ook met jullie eens ben je dat je beter kan gaan werken dan uitkering, sloeg het in mijn ogen nergens op om 2x 15 minuten te reizen voor nog 1,5 uur zinloos werk (voor ¤ 9,5 per uur)
mwoah 15 minuten is niet ver. maar kan je wel begrijpen het voelt doelloos aan.

stomme is gewoon dat de uren die je maakt tijdens je ww niet bespaart.
ze vullen gewoon je ww aan.

voordeel is dat je bijv bij ww 8.50 p/u krijgt en bij je parttime baantje van 40 uur per maand 9.50. dat je weer 40 euro extra hebt verdiend aan de eind van de maand:S
ook doelloos gevoel.

ofwel kun je beter even paar uurtjes zwart werken.
pi_103580286
Nee tis volgens mij zo dat de WW het ero pin houdt. Dat je dan bv. krijgt uitbetaald door de WW voor bv. 33 uur per week. Dat uurloon zou dan nog hoger liggen dan het uurloon als dat ik werk. Kortom hoe meer ik werk hoe meer het me eigenlijk kost :P Buiten dat woon ik momenteel nog niet op mezelf dus bijzonder veel vaste lasten heb ik ook niet.
pi_103580388
Gefeliciteerd Janena, fijn dat die openingszin blijkbaar gewerkt heeft! Veel succes gewenst met het gesprek!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:59:17 #279
33350 Janena
pi_103580603
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:40 schreef corkydiggles het volgende:

[..]

Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.
1500 1600 netto. Terwijl ik biiv. bij callcenter werk of in de detailhandel blij mag wezen met 1200 netto en geen vaste tijden.

Maar het is gewoon niet mijn vakgebied en gewoon laag geschoold werk, merk je aan mede collega's.
Die zitten op een ander niveau gelukkig zijn er 2 die wel op het zelfde niveau en schuitje zitten waar ik veel mee samenwerk.
Om nou de hele dag over wijfen en bier te lullen word je ook moe van.
Maar zolang dat geld kraantje maar open blijft vind ik het goed:)
Kan nu rustig verder kijken.
Ja ik herken het helemaal. Ik werk maar weinig en heb een leuke vaste collega, dat scheelt echt.

Afgelopen zomer heb ik wat uren gewerkt op een camping (reinigen sanitairgebouwen) en zat daar tussen paffende huisvrouwen van 40 of ouder en poolse dames. Een interessant gesprek voeren tijdens de pauzes zat er gewoon niet in.

Gelukkig zijn de verdiensten redelijk voor ongeschoold werk, stukken beter dan in een callcenter.
pi_103581650
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:59 schreef Janena het volgende:

[..]

Ja ik herken het helemaal. Ik werk maar weinig en heb een leuke vaste collega, dat scheelt echt.

Afgelopen zomer heb ik wat uren gewerkt op een camping (reinigen sanitairgebouwen) en zat daar tussen paffende huisvrouwen van 40 of ouder en poolse dames. Een interessant gesprek voeren tijdens de pauzes zat er gewoon niet in.

Gelukkig zijn de verdiensten redelijk voor ongeschoold werk, stukken beter dan in een callcenter.
nadeel is gewoon de zeer slechte CAO van schoonmaakwerk. en ook al werk je er 10 jaar je gaat qua loon niet omhoog alleen de wettelijke jaarlijkse percentage.
maarja zolang blijf ik er ook niet:P hoop ik:P
pi_103581704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:50 schreef kalinhos het volgende:
Nee tis volgens mij zo dat de WW het ero pin houdt. Dat je dan bv. krijgt uitbetaald door de WW voor bv. 33 uur per week. Dat uurloon zou dan nog hoger liggen dan het uurloon als dat ik werk. Kortom hoe meer ik werk hoe meer het me eigenlijk kost :P Buiten dat woon ik momenteel nog niet op mezelf dus bijzonder veel vaste lasten heb ik ook niet.
dat scheelt al weer, kun je beter pizzas gaan bezorgen in plaats van je ww gebruiken. voor je vaste lasten:).
pi_103584641
Ik mag morgen eindelijk op gesprek bij een opdrachtgever, die bovendien nog redelijk dicht bij huis zit ook... ik ben benieuwd, tot gisteren was er nog maar één andere kandidaat... :)
pi_103588719
Succes allemaal. Ik lees al een tijdje mee en vind het wel bedroevend sommige verhalen. Ik zit straks ook in hetzelfde schuitje en ben daar heel verdrietig over. Als ik lees hoe moeilijk het is om aan een baan te komen heb ik niet veel hoop voor straks.
pi_103588827
Ach, je moet niet van tevoren al verdrietig worden :P Misschien zoek jij straks wel werk in een sector waar je nog makkelijk aan een baan kunt komen, of loop je toevallig net tegen de juiste vacature aan.
pi_103597946
Ik zou best iets voor mezelf willen doen. Eigen baas zijn, zelf verantwoordelijk voor je inkomen, wat je dan slim moet gebruiken. Geen baas boven je die van alles bepaalt. Maar de vaste lasten houden me tegen. Ik kan gewoon niet een paar maanden zonder loon zitten om bv op te starten. Hoe zouden anderen dat doen? Heeft iedereen rijke ouders en/of een suikeroom die flink investeert?
pi_103601056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:46 schreef Blinky het volgende:
Ik zou best iets voor mezelf willen doen. Eigen baas zijn, zelf verantwoordelijk voor je inkomen, wat je dan slim moet gebruiken. Geen baas boven je die van alles bepaalt. Maar de vaste lasten houden me tegen. Ik kan gewoon niet een paar maanden zonder loon zitten om bv op te starten. Hoe zouden anderen dat doen? Heeft iedereen rijke ouders en/of een suikeroom die flink investeert?
Klein beginnen. Vriend van mij werkt gewoon fulltime en zet daarnaast een bedrijfje op.
Als het beter gaat lopen gaat ie minder werken, etc.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:40:03 #287
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103601257
@Janena wat leuk dat je een gesprek hebt, vooral ook omdat je zo leuk hebt ingespeeld op hun eigen 'slogan'. Toevallig haalde ik dat gisteren nog aan in een gesprek en ik was eigenlijk wel benieuwd of het nog wat geworden was. Extra leuk om dan te lezen dan je een gesprek hebt. ^O^

@Blinky, heb je een idee voor een eigen bedrijf? Veel mensen beginnen eerst klein voor zichzelf. Dus aan huis, in de avonduren en weekenden en ja als het kan met een partner loon uit een dienstverband binnenhaalt.
Is het voor jouw idee echt noodzakelijk daar meteen fulltime in te gaan en heel veel (dure?) investeringen te doen? Kijk als je als klusjesman aan de slag gaat begint dat ook voor de vrije dagen en weekenden en dan mond op mond reclame + netwerken.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: het ligt er maar aan wat van plan bent.
klerkje
pi_103615836
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:38 schreef Gnomestein het volgende:
Ik mag morgen eindelijk op gesprek bij een opdrachtgever, die bovendien nog redelijk dicht bij huis zit ook... ik ben benieuwd, tot gisteren was er nog maar één andere kandidaat... :)
En nu maar gaan afwachten of ik het ga worden: ze laten het maandag weten.
pi_103626434
Goed, dan reageer je op een vacature, bel je of deze nog openstaat wat ook het geval was en of je nav die sollicitatie op gesprek wil komen bij desbetreffend uzb, ga je daar lang met goede hoop, leuk gesprek totdat... "Ja, de vacature waar jij op solliciteert is nét vervuld! Jammer joh!! Maar ik heb nog wel een hééééééle leuke callcenter functie voor je!!!" Het is dat ik niet kieskeurig kan zijn op dit moment en zo'n beetje alles moet gaan aanpakken wat ze me aanbieden, want anders had ik ze de wind van voren gegeven. Dit is namelijk al de derde keer dat een uzb me zoiets flikt.
pi_103627653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Goed, dan reageer je op een vacature, bel je of deze nog openstaat wat ook het geval was en of je nav die sollicitatie op gesprek wil komen bij desbetreffend uzb, ga je daar lang met goede hoop, leuk gesprek totdat... "Ja, de vacature waar jij op solliciteert is nét vervuld! Jammer joh!! Maar ik heb nog wel een hééééééle leuke callcenter functie voor je!!!" Het is dat ik niet kieskeurig kan zijn op dit moment en zo'n beetje alles moet gaan aanpakken wat ze me aanbieden, want anders had ik ze de wind van voren gegeven. Dit is namelijk al de derde keer dat een uzb me zoiets flikt.
Tja wen er maar aan zo gaat het bij mij ook telkens. En ik ben alweer 2 maanden verder en nog steeds geen werk. Ja misschien sorteren bij TNT Post, maar dat is nou ook niet bepaald super.

[ Bericht 0% gewijzigd door FS1986NL op 27-10-2011 16:20:31 ]
pi_103632614
Hier nu een maand op zoek, dus mag eigenlijk nog niet klagen.

Nu valt het hoofd met wat bijbaan-werk wel boven wat te houden, maar het liefst heb ik nou toch die mooi aansluitende startfunctie op niveau. En dat kost toch nog even wat zoek/sollicitatiewerk.

Dacht zelfs een mooi traineeship geovnden te hebben, bleek na het gesprek (dat positief was) dat ze zeker het komende halfjaar geen projecten zouden beginnen. Daar schiet ik dus zo 123 ook niks mee op :{ .

We zoeken vrolijk verder. CV is helemaal gepimpt, alleen altijd dat nadenken over hoe je nou weer een boeiende motivatiebrief schrijft is wat vervelend :)
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:13:43 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103632985
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:05 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hier nu een maand op zoek, dus mag eigenlijk nog niet klagen.

Nu valt het hoofd met wat bijbaan-werk wel boven wat te houden, maar het liefst heb ik nou toch die mooi aansluitende startfunctie op niveau. En dat kost toch nog even wat zoek/sollicitatiewerk.

Dacht zelfs een mooi traineeship geovnden te hebben, bleek na het gesprek (dat positief was) dat ze zeker het komende halfjaar geen projecten zouden beginnen. Daar schiet ik dus zo 123 ook niks mee op :{ .

We zoeken vrolijk verder. CV is helemaal gepimpt, alleen altijd dat nadenken over hoe je nou weer een boeiende motivatiebrief schrijft is wat vervelend :)
Wauw, ik zou deze reactie geschreven kunnen hebben :D Al zoek ik intussen al ietsje langer :P En heb ik geen traineeship gevonden :+

En ja, soms weet je best dat de baan in kwestie leuk zou kunnen zijn, maar heb je je enthousiasme al in zoveel verschillende bewoordingen gegoten dat de creativiteit het laat afweten. Al vind ik het sowieso lastig - sollicitatiebrieven zijn veelal toch wat droog en formeel. Ik zou graag binnenvallen met een 'Kies mij, kies mij! *) " maar dat wordt niet overal gewaardeerd natuurlijk :+ :')
pi_103670334
Had me een paar weken geleden ingeschreven bij een werving & selectiebureau voor online marketing (in de breedste zin van het woord) posities en daar krijg ik een functie van toegestuurd die erg goed bij me paste. Krijg vandaag of maandag antwoord van het bureau over de reactie van de opdrachtgever op mijn profiel dat ze hebben voorgedragen. c_/

Ben inmiddels ook al bijna 3 maanden op zoek. Ondertussen is het ook wachten het oordeel op mijn scriptie van school :@
pi_103676076
Update: Uitgenodigd voor een gesprek a.s. dinsdag :) Maar even goed voorbereiden
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:56:56 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103676922
Ik heb weer een afwijzing binnen, hoezee. Gelukkig nog wel wat interessante vacatures gezien waar ik op kan reageren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:29 schreef brtausi het volgende:
Update: Uitgenodigd voor een gesprek a.s. dinsdag :) Maar even goed voorbereiden
Tof! *O* Veel succes vast! Heb je ook iets met (online) marketing gestudeerd? :s)
pi_103736570
quote:
Ik zou graag binnenvallen met een 'Kies mij, kies mij! *) " maar dat wordt niet overal gewaardeerd natuurlijk :+ :')
haha :P

Ik kom ook weer eens kijken hier.. Heb nog wel een baan maar mijn manager kan niet bevestigen of mijn contract nog verlengd wordt, geen zin om daar op te wachten! Dus nu nog een een klein half jaar om iets anders te vinden, moet zeggen dat het vacature aanbod niet tegenvalt. Ik beperk mij eerst tot het noorden (ben verhuisd van het noorden naar het westen voor mijn huidige baan) dus ik maak het mij wel ietsje lastiger. Mijn eerste vacature is al de deur uit dus ben benieuwd! Uit ervaring weet ik dat je vooral niet teveel hoop moet hebben :P.
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_103745704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb weer een afwijzing binnen, hoezee. Gelukkig nog wel wat interessante vacatures gezien waar ik op kan reageren.

[..]

Tof! *O* Veel succes vast! Heb je ook iets met (online) marketing gestudeerd? :s)
Dank je :) Ik ben bijna klaar met de MEM op Inholland. Daar kwam marketing voor voor alles aan bod (tv, radio, evenementen, games). Ik nam dan altijd het online gedeelte voor m'n rekening. Ook heb ik mijn stage volledig aan online marketing gewijd (SEO, SEA). Blij dat sommigen langs de naam MEM kijken :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2011 15:48:01 ]
pi_103773354
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
pi_103776297
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 01:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
Inderdaad, op nationavacaturebank en andere sites staan dan soms hele recente maar op hun eigen site zijn die dan niet terug te vinden :N
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:27:04 #300
33350 Janena
pi_103785536
Adecco is inderdaad waardeloos (de site dan).

Nationalevacaturebank en jobrapido vind ik persoonlijk fijne en gebruikersvriendelijke websites.

Ik heb vanmorgen mijn sollicitatiegesprek gehad, ben al met al een half uurtje zoet geweest met het gesprek, het verliep in een ontspannen sfeer. We zijn niet heel erg diep ingegaan op de baan, dat is wellicht iets voor een (hopelijk) 2e gesprek.
Ik heb begrepen dat er 5 mensen voor een gesprek zijn uitgenodigd en dat er ruim 100 reacties zijn binnengekomen op deze vacature. Ik voldoe aan alle eisen en woon op 5 minuutjes fietsen van het bedrijf af. De vraag is dus of ze een klik met mij voelden. Als het goed is weet ik morgen of woensdag meer.
pi_103785810
Meh, mailde het traineebureau dat ze een mooi project hadden gevonden. Komen ze de volgende werkdag met de mededeling dat het bedrijf niet in zee wil met externen.

Had persoonlijk toch gedacht dat ze dat eerst hadden uitgevogeld voordat ze mij contacteerden :{
..non est vivere sed valere vita est ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')