abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102133435
Je mist de garp. ;(
pi_102139002
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:20 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Niet alleen jammer, zorgt er ook voor dat als ik niet oppas ik de huur van oktober niet kan betalen. Vandaar dus snel opzoek naar ander tijdelijk werk. (vaste/passende baan gaat niet lukken).
Ik herken het probleem wel. Zo halverwege de maand het idee dat je deze of volgende week wel werk moet hebben, en het moet via een uitzendbureau zijn, zodat je de week erop al betaald krijgt, zodat je de huur op tijd kunt overmaken.

Een vaste niet-uitzendbaan is dan niet eens een optie; je hebt acuut geld nodig dus losse uitzendklusjes zijn eigenlijk je enige mogelijkheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Balisto op 19-09-2011 15:01:26 ]
  maandag 19 september 2011 @ 17:17:14 #103
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102144304
Geachte werkzoekenden, ik ben aan het solliciteren en heb een vraag:

Ik heb een aantal interessante vacatures gevonden via detacherings- en adviesbureaus. Nu wil ik graag via deze bureaus reageren op die vacatures, maar ik weet niet zo goed wat dit voor gevolgen heeft voor mij als ik dit doe. Wat is precies de werkwijze van zulke bureaus in vergelijking van bijvoorbeeld uitzendbureaus?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_102227775
Is het tegenwoordig standaard dat je twee tot drie gesprekken krijgt (plus vaak ook een assessment) wanneer je via een uitzendbureau solliciteert, of is dit mede te danken aan de slechte economische situatie? Ik vind het redelijk belachelijk eigenlijk. Vroeger werd je meteen of na een kort kennismakingsgesprekje ergens geplaatst. Nu moet je beter je best doen voor vaak een minder loon dan wanneer je buiten een uitzendbureau om sollciteert...
  woensdag 21 september 2011 @ 20:24:11 #105
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102234193
Ik had vandaag een tweede gesprek nav een geweldig eerste sollicitatiegesprek waarbij ik meteen kreeg te horen dat ik door was naar de volgende ronde. Voor mijn gevoel heb ik het helemaal verprutst. Het was in ieder geval één van de lastigste gesprekken die ik de laatste jaren heb mogen meemaken.

Ze stelden veel inhoudelijke vragen over wat ik van het bedrijf wist (het leek wel een mondelinge overhoring) en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak, en ook nog eens veel vragen over werkzaamheden bij bedrijven op mijn cv. Nou is dat niet zo erg, ware het niet dat ze heel erg diep op de materie ingingen en dingen vroegen die ik al lang weer ben vergeten omdat het alweer zo lang geleden is dat ik bij die bedrijven heb gewerkt... Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat dieper op de functie zouden ingaan, de collega's, de werkethiek etc zoals dit bij veel tweede gesprekken het geval is.

Daarbij was ik zo verbrouwereerd door het spervuur van (strik)vragen en zakelijke termen waar ik nog nooit van had gehoord dat ik helemaal dichtklapte en geen enkele tegenvraag meer wist te stellen, dus ik stond na 20 minuten weer buiten. Echt superkut dit, vooral omdat ik zo'n goeie klik had met de mensen uit het eerste gesprek en die ook mijn directe collega's zouden worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze verder willen met me. Waar ik een directe klik had met de mensen van het eerste gesprek (collega + teamleider) had ik dit bij dit gesprek (manager + HR persoon) totaal niet.

;(

[ Bericht 5% gewijzigd door goofy_goober op 21-09-2011 20:30:13 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_102237092
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:24 schreef goofy_goober het volgende:
Ik had vandaag een tweede gesprek nav een geweldig eerste sollicitatiegesprek waarbij ik meteen kreeg te horen dat ik door was naar de volgende ronde. Voor mijn gevoel heb ik het helemaal verprutst. Het was in ieder geval één van de lastigste gesprekken die ik de laatste jaren heb mogen meemaken.

Ze stelden veel inhoudelijke vragen over wat ik van het bedrijf wist (het leek wel een mondelinge overhoring) en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak, en ook nog eens veel vragen over werkzaamheden bij bedrijven op mijn cv. Nou is dat niet zo erg, ware het niet dat ze heel erg diep op de materie ingingen en dingen vroegen die ik al lang weer ben vergeten omdat het alweer zo lang geleden is dat ik bij die bedrijven heb gewerkt... Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat dieper op de functie zouden ingaan, de collega's, de werkethiek etc zoals dit bij veel tweede gesprekken het geval is.

Daarbij was ik zo verbrouwereerd door het spervuur van (strik)vragen en zakelijke termen waar ik nog nooit van had gehoord dat ik helemaal dichtklapte en geen enkele tegenvraag meer wist te stellen, dus ik stond na 20 minuten weer buiten. Echt superkut dit, vooral omdat ik zo'n goeie klik had met de mensen uit het eerste gesprek en die ook mijn directe collega's zouden worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze verder willen met me. Waar ik een directe klik had met de mensen van het eerste gesprek (collega + teamleider) had ik dit bij dit gesprek (manager + HR persoon) totaal niet.

;(
Balen is dat zeg. Het gesprek met de mensen waar je niet mee samen hoeft te werken gaat je nu dus deze baan kosten. Maar misschien komt het nog wel goed. Ik hoop het voor je in ieder geval.

Succes!
pi_102237830
Wat jammer... Maar het ligt in elk geval niet zozeer aan jezelf, als ze echt zulke gedetailleerde vragen stelden had je dat toch ook onmogelijk goed kunnen voorbereiden? Maar wie weet valt het van hun kant bezien allemaal nog wel mee en zien ze het niet zoals jij nu denkt dat het is. Wanneer hoor je iets?

T_Killer, ik denk niet dat ik je vraag heel goed kan beantwoorden, hopelijk weet iemand anders het.

Laatst had ik mijn eerste sollicitatiegesprek na 4 maanden solliciteren. Ik was voorgesteld via een uitzendbureau en het gesprek verliep nogal apart: het werd gevoerd in de bedrijfskantine omdat men geen ruimte beschikbaar had, dus terwijl we het gesprek voerden zaten mijn potentiële toekomstige collega's hun bammetjes om mij heen op te eten :') We kletsten wat over de functie, ik stelde wat vragen, en toen zei ze: "Ja, ik heb hier je CV... daar heb ik eigenlijk geen vragen over!" en klaar was het gesprek. }:| Vreemde gang van zaken vind ik: hoe kan je nou geen vragen hebben over iemands CV of tenminste over competenties, vaardigheden, etc die iemand al dan niet bezit? Ik ben het uiteindelijk ook niet geworden, de andere kandidaat had een meer passende studie gevolgd dan ik. Misschien wist ze meteen al dat ze mij niet zouden kiezen en wilden ze daarom niet onnodig tijd aan me verspillen of zo :?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:37:32 #108
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102242319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:27 schreef gifkwal het volgende:
Wat jammer... Maar het ligt in elk geval niet zozeer aan jezelf, als ze echt zulke gedetailleerde vragen stelden had je dat toch ook onmogelijk goed kunnen voorbereiden? Maar wie weet valt het van hun kant bezien allemaal nog wel mee en zien ze het niet zoals jij nu denkt dat het is. Wanneer hoor je iets?
Als het goed is morgen al.

Hun site biedt een schat aan informatie, maar dat is onmogelijk om allemaal te onthouden. Hun eerste vraag was ook meteen: 'Okee, ik neem aan dat je bekend bent met ons bedrijf en de functie waar je voor solliciteert, dus vertel eens wat over de historie en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak.' Toen stond ik dus al met mijn mond vol tanden, want verder dan wat algemene info en wat er tijdens het vorige gesprek was verteld was ik niet gekomen. Dit soort dingen kom je vaak meestal pas te weten wanneer je bij een bedrijf werkt. Ik had iig niet verwacht dat ik een spreekbeurt moest houden over het bedrijf voor die twee gasten. Maar het zal wel een test geweest zijn ofzo.

Daarna wilden ze ook nog weten of ik wel eens met juristen heb gewerkt en juridische procedures in contracten en wat die procedures dan precies inhielden en of ik daar een aantal voorbeelden van kon noemen... Ja, ik heb met juristen samengewerkt en ja, er stonden procedures (terms en conditions) in de contracten, maar het is wel even 4 jaar geleden dat ik voor het laatst met contracten heb gewerkt dus specifieke highlights uit die terms & conditions zou ik niet meer weten. Dat was voor elk contract/klant ook anders... Echt van die kutvragen waarvan je de helft al niet meer weet omdat het al zo lang geleden is. Gelukkig wist ik nog wel een vraag te beantwoorden bij welke werkgevers ik via de Amerikaanse werkwijze heb gewerkt en of ik daar een voorbeeld van kon geven... Pfffffff!

Dit is in ieder geval de eerste keer in 13 jaar solliciteren dat ik dit soort (strik)vragen kreeg voorgeschoteld en hopelijk ook meteen de laatste keer. Echt zo jammer dat beide gesprekken zulke tegenpolen zijn van elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door goofy_goober op 21-09-2011 22:52:32 ]
pi_102247168
Oh bah wat een drama. Ik had een paar maand terug ook zo'n gesprek, begon gelijk bambambam vakinhoudelijke afkortingen te gooien en lastige vragen te stellen. Dat loopt dan gewoon voor geen meter meer, zelfs al ben je best geschikt voor de functie.

Volgens mij kan je dan nog het beste assertief zijn en vragen of het een sollicitatie of een kruisverhoor is. Want volgens mij is er niemand die al die dingen wel weet...... Sterkte morgen, wellicht valt het nog mee.
pi_102247591
Is altijd zo erg, die standaard sollicitatiegesprekken. "Wat zijn je sterke/zwakke punten? Als ik je vriendin zou vragen wat ze van je vindt, wat zegt ze dan?" of inderdaad: proberen om het iemand moeilijk te maken :')

Als iemand de papieren/ervaring heeft, dan hoeft hij/zij dat toch niet aan te tonen, maar gaat het om de persoon achter de sollicitant; past het binnen het team/bedrijf.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 22 september 2011 @ 00:29:38 #111
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_102247924
Wat vervelend, zo‘n gesprek. Als de andere kandidaten ook zulke rotvragen hebben gehad maak je wellicht nog een kans. Van die manier van vragen stellen schiet 90% in de stress dus misschien waren die gesprekken NOG slechter, je weet het maar nooit.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  donderdag 22 september 2011 @ 01:43:27 #112
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102249112
Het ergste is dat je kennelijk niet rustig bent gebleven, het is idd een test die overigens best vaak voorkomt hoor. Dat over de geschiedenis van het bedrijf en eventuele verschillen tussen de landen had je natuurlijk moeten weten want dat staat gewoon op de website. (welk bedrijf het ook is)

Misschien heb je nog geluk en was je de minst slecht voorbereidde kandidaat :) Zo niet dan een leermomentje voor je volgende gesprek.
pi_102255882
Ik had een intercedent aan de telefoon over een vacature waar ik op had gesolliciteerd. Blijkt ze helemaal in rep en roer te zijn over het feit dat ik geen rijbewijs heb. De locatie is gewoon te bereiken met het openbaar vervoer, maar ze willen blijkbaar alleen mensen die met de auto komen. :{ Als je met het ov komt krijg je geen reiskostenvergoeding. Is dit wel toegestaan eigenlijk?
pi_102256474
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:07 schreef Balisto het volgende:
Ik had een intercedent aan de telefoon over een vacature waar ik op had gesolliciteerd. Blijkt ze helemaal in rep en roer te zijn over het feit dat ik geen rijbewijs heb. De locatie is gewoon te bereiken met het openbaar vervoer, maar ze willen blijkbaar alleen mensen die met de auto komen. :{ Als je met het ov komt krijg je geen reiskostenvergoeding. Is dit wel toegestaan eigenlijk?
Is het voor de vacature verder relevant dat je in het bezit bent van een rijbewijs? Het kan natuurlijk zijn dat je voor bepaalde werkzaamheden jezelf moet kunnen verplaatsen per auto.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:32:48 #115
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102256664
quote:
Krijg je wel reiskostenvergoeding wanneer je met de auto komt dan, of doet het bedrijf helemaal niet aan vergoeding?
pi_102257521
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Is het voor de vacature verder relevant dat je in het bezit bent van een rijbewijs? Het kan natuurlijk zijn dat je voor bepaalde werkzaamheden jezelf moet kunnen verplaatsen per auto.
Nee, het werk is op een vaste locatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:32 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Krijg je wel reiskostenvergoeding wanneer je met de auto komt dan, of doet het bedrijf helemaal niet aan vergoeding?
Ze zei dat je alleen een gedeelte van de benzinekosten vergoed krijgt, maar geen buskaartjes.
pi_102257658
Ik ben een werkende werkzoekende :P

Ik werkte tot april dit jaar als Salarisadministrateur bij een accountantskantoor. Contract werd niet verlengd, weg lopende klanten buiten mijn schuld maja. Na 2 maanden thuis zitten was ik het moe en heb ik werk geaccepteerd.
Momenteel werk ik op de facturatie van een transportbedrijf, erg eentonig en saai.

Ik zoek dus werk als salarisadministrateur in het zuiden van het land, woon namelijk in Zuid-Limburg.
Ik kijk tot Eindhoven en een stukje over de grens in Belgie en Duitsland.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:15:50 #118
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102257870
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 00:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Is altijd zo erg, die standaard sollicitatiegesprekken. "Wat zijn je sterke/zwakke punten? Als ik je vriendin zou vragen wat ze van je vindt, wat zegt ze dan?" of inderdaad: proberen om het iemand moeilijk te maken :')

Als iemand de papieren/ervaring heeft, dan hoeft hij/zij dat toch niet aan te tonen, maar gaat het om de persoon achter de sollicitant; past het binnen het team/bedrijf.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit van die vragen krijg. Wel redelijk standaard vragen als: waar zie jij jezelf over 5 jaar, wat is je ambitie, etc. Gisteren was eigenlijk de eerste keer sinds een hele lange tijd dat me werd gevraagd waarom ik de ideale kandidaat zou zijn. Dan denk ik: je hebt m'n cv toch gezien en het resultaat gehoord van het 1e gesprek, ik zou hier toch niet zitten als ik geen potentie zou hebben..? Maar ja, misschien moet ik dit soort domme vragen ook maar in mijn hoofd gaan prenten.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:40:29 #119
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102280995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:27 schreef gifkwal het volgende:

T_Killer, ik denk niet dat ik je vraag heel goed kan beantwoorden, hopelijk weet iemand anders het.

Oke, ik zal hem daarom nogmaals vragen:

Hoe werkt een detacheringsbureau precies, wat is bijv. het verschil met een uitzendbureau?
pi_102286956
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:15 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit van die vragen krijg. Wel redelijk standaard vragen als: waar zie jij jezelf over 5 jaar, wat is je ambitie, etc.
Dat vind ik ook al van die wazige vragen. Ik heb momenteel niet echt concrete ambities, ik wil gewoon een baan waar ik plezier in heb en die aansluit bij mijn interesses. Weet ik veel wat ik over 5 jaar doe. Maar ja, als je dat zegt dan komt het weer zo ongeïnteresseerd en ongemotiveerd over terwijl ik juist echt wel gemotiveerd ben.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:51:28 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102288382
quote:
raar zeg. Voor een bedrijf is het volgens mij goedkoper als mensen met Ov gaan. Ik mag het iig aftrekken van de belasting.
Niet meer actief op Fok!
pi_102288429
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 07:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

raar zeg. Voor een bedrijf is het volgens mij goedkoper als mensen met Ov gaan. Ik mag het iig aftrekken van de belasting.
Dat je het af kan trekken, is omdat je daar geen vergoeding voor hebt gekregen. Als je een vergoeding krijgt, kun je het niet aftrekken. Dat zal waarschijnlijk de overweging voor het bedrijf zijn om wél een reiskostenvergoeding te geven in het geval je met de auto gaat.
pi_102288448
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:17 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat vind ik ook al van die wazige vragen. Ik heb momenteel niet echt concrete ambities, ik wil gewoon een baan waar ik plezier in heb en die aansluit bij mijn interesses. Weet ik veel wat ik over 5 jaar doe. Maar ja, als je dat zegt dan komt het weer zo ongeïnteresseerd en ongemotiveerd over terwijl ik juist echt wel gemotiveerd ben.
Dat vind ík dan weer wazige antwoorden ;). Containerbegrippen die op zich niet zoveel over jou zeggen, terwijl dát bijvoorbeeld zaken zijn die ík zou willen horen.
pi_102289120
Ik ben op zoek naar een baan waarin ik veel met Labview mag werken, Agilent ADS aansturen vind ik heel leuk :)

Tot op heden een baan bij een energiebedrijf, maar ik zie mijzelf hier niet in de toekomst werken.

Woon zelf in Amsterdam; ik zou graag naar het buitenland willen om er te werken :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:34:56 #125
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102290061
Achja...zo zoeken we allemaal in dit topic naar een nieuwe baan :)

Ik ben op zoek naar een functie die te maken heeft met verkeer en het beleid/strategie/planontwikkeling daarvoor. Ik ben een (masterscriptie schrijvende) verkeer/vervoer planoloog met inmiddels 3 jaar werkervaring bij een (rail-)adviesbureau en overheden(2 gemeentes).

Owja...het liefst in de buurt van Nijmegen :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:32:59 #126
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102293003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:34 schreef ThaBrain het volgende:
Achja...zo zoeken we allemaal in dit topic naar een nieuwe baan :)

Ik ben op zoek naar een functie die te maken heeft met verkeer en het beleid/strategie/planontwikkeling daarvoor. Ik ben een (masterscriptie schrijvende) verkeer/vervoer planoloog met inmiddels 3 jaar werkervaring bij een (rail-)adviesbureau en overheden(2 gemeentes).

Owja...het liefst in de buurt van Nijmegen :)
Doe je planologie aan de RU?
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:40:52 #127
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102293254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:32 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Doe je planologie aan de RU?
Nope :) UvA...ben wat jaren terug hier naartoe gekomen om te gaan samenwonen :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:44:44 #128
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102293392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:40 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Nope :) UvA...ben wat jaren terug hier naartoe gekomen om te gaan samenwonen :)
Oke, je zou het eens bij de Stadsregio kunnen proberen. Doen veel op het gebied van mobiliteitsbeleid.
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:01:01 #129
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102293950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:44 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Oke, je zou het eens bij de Stadsregio kunnen proberen. Doen veel op het gebied van mobiliteitsbeleid.
Die hebben helaas geen vacatures ;(

Verder is het heel moeilijk om bij de gemeente Nijmegen zelf binnen te komen. Ook daar zijn ze aan het bezuinigen natuurlijk.
pi_102294122
Heb nu een 0 uren contract, ben nog steeds aan het solliciteren. Heb mijn oog gezet op 1 speciale vacature. Maar juist bij die vacature krijg ik maar niks te horen. Het is al dik een maand geleden en meestal hoor je wel iets binnen een week.
Gister hier nog over gepraat, collega had ook bij deze instelling gesolliciteerd en gelijk de volgende dag wat terug gehoord. Dus ik was gister erg teleurgesteld want deze vacature is in mijn ogen perfect en juist wat ik al 5 jaar naar op zoek ben.

Kijk ik zo juist in mijn email staat er een mail van de instelling. Mijn hart gaat echt te keer, zou het dan toch ???

YES Ik mag komende week op gesprek !!!!
Ik ga happy naar mijn werk vandaag *O*
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:10:53 #131
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102297726
Ik heb nog niks gehoord.

Ik werd vanochtend wel gebeld door het uitzendbureau dat het bedrijf ze nog geen terugkoppeling had gegeven en dat ze vandaag zou bellen... Meestal is dat geen goed teken in mijn ervaring. Als ze iemand graag willen hebben dan laten ze er ook geen gras over groeien.
pi_102323966
Vandaag een sollicitatie geregeld via een uitzendbureau.

"Je bent natuurlijk wel overgekwalificeerd, maar ik wil je wel op gesprek sturen."

Dat belooft ook weer veel goeds.
pi_102324221
-edit-

[ Bericht 24% gewijzigd door Balisto op 24-09-2011 07:45:25 ]
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:09:08 #134
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102327014
Je hebt nog mazzel dat ze je willen uitnodigen. Meestal is het van: 'Je bent overgekwalificeerd, dus we gaan je niet uitnodigen.'. Hoe vaak ik die bullshit deze maanden al heb gehoord van die lui...
pi_102403712
Meld :P Net afgestudeerd 2 weken hbo en een master uit het buitenland. Bedrijf heeft contact met mij opgenomen via internet en ik heb zojuist mijn eerste sollicitatie de deur uitgedaan naar het bedrijf dat mij contacteerde. Ondertussen een lijstje aan het maken van bedrijven en posities die ik zou willen en waarvan ik denk een kans te maken om aangenomen te worden.

(mogelijk probleem voor mij duurt nog heel lang (2/3 maanden) voor ik mijn diploma krijg.)
pi_102410110
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:10 schreef goofy_goober het volgende:
Ik heb nog niks gehoord.

Ik werd vanochtend wel gebeld door het uitzendbureau dat het bedrijf ze nog geen terugkoppeling had gegeven en dat ze vandaag zou bellen... Meestal is dat geen goed teken in mijn ervaring. Als ze iemand graag willen hebben dan laten ze er ook geen gras over groeien.
Intussen al iets gehoord?
pi_102423079
Meld me ook weer na 1,5 jaar (geen idee of ik me toen eigenlijk wel gemeld heb? :P )

Huidige werk wat ik nu deed vond ik niet fantastisch en heb intern aangegeven dat ik wel binnen 't bedrijf wilde blijven maar in een andere vorm. wellicht niet de beste timing twee maanden voor het eind van mijn contract, ze hebben toen geredeneerd "We hebben geen andere functie / maar je wil wel weg van je huidige functie-->we gaan je contract niet verlengen" Op zich niet heel erg, ik was het toch wel zat + dat ik nu nog thuis woon dus nog niet enorm veel vaste lasten heb.

Mijn probleem is dat ik heel veel dingen, wel leuk vind. Ik zou niet echt specifiek weten wat ik écht écht zou willen. Opleiding commerciële economie waar je ook 1001 kanten mee uit kan. Ik heb wel gemerkt uit mijn huidige functie dat ik:

- analytisch sterk
- schriftelijk sterk
- service gericht
- marketing
- liever B2B dan B2C
- niet bijzonder creatief

Maarja, welke functie daar dan bijpast?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:00:18 #138
33350 Janena
pi_102427595
Het eerste wat in mij opkomt is een functie op inkoopgebied..

Ik ben zelf 3 jaar inkoopassistent geweest, dat was erg leuk en afwisselend.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_102428065
Of toch iets in de sales? Of als je daar interesse in hebt social media marketeer of zo?
pi_102430226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:27 schreef gifkwal het volgende:
Of toch iets in de sales? Of als je daar interesse in hebt social media marketeer of zo?
In die laatste categorie zoek ik al ruim een maand en daar is veel animo voor. Bijna iedereen heeft wel een afgeronde opleiding die met die richting te maken heeft dus dan komt het aan op ervaring.
Dat is tenminste wat telkens de reden die ze mij sturen als ze telkens andere mensen kiezen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2011 10:54:04 ]
pi_102441956
Net een mail terug gehad van een email die ik had gestuurd.
"Begin oktober zal ik beginnen met de 1e selectieronde, zou je in de tussentijd jou salarisindicatie willen sturen?"

Is het gebruikelijk dat dat nu al wordt meegenomen? Is de eerste keer dat ik dit meemaak. Heb al meerdere gesprekken gehad voor functies (niet bij dit bedrijf) maar daar werd ook altijd gezegd, als we verdere interesse hebben gaan we pas praten over salaris.

Maar even goed kijken wat vergelijkende functies opleveren
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:36:38 #142
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102444641
In de saleswereld zie je vaak ook eerst een prijs en daarna pas het product dus in die zin is het niet vreemd. Bij een normale sollicitatieprocedure natuurlijk wel, de standaard is dat ze dit vragen aan het eind van het eerste gesprek.
pi_102448039
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:00 schreef Janena het volgende:
Het eerste wat in mij opkomt is een functie op inkoopgebied..

Ik ben zelf 3 jaar inkoopassistent geweest, dat was erg leuk en afwisselend.
Om eerlijk te zijn heb ik daar nog totaal niet aan gedacht. Zeker handig om een beetje op te zoeken ook; ik merk dat wanneer mensen aan mij vragen "wat vind je leuk" dat ik 't eigenlijk ook niet echt weet. Meer iets van "Ik zie het wel, ik vind veel dingen leuk en gaandeweg het werk merk ik wel of ik 't tof vind ja of nee" maarja, dat is niet de meest ideale instelling.

Heb overigens wel gelijk vanaf a.s. dinsdag tijdelijk uitzendwerk. Is een koeriersbaantje bij een cateraar. Niet bijzonder, 15 uur per week dus 't geeft me én wat inkomen en wat tijd om te solliciteren
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_102521793
Ik ben ook werkzoekend, vreemd hoor na 14 jaar bij dezelfde baas te hebben gewerkt ;)
Eerste afwijzing vandaag gehad, met een vage reden.

Ik heb zo'n gevoel dat het erg moeilijk gaat worden, maar ik geef niet op :+
Krijg eind oktober mijn laatste salaris, maar wil wel per 1 november een andere baan :)
pi_102528466
Ik zoek op dit moment ook werk maar dan is de vorm BBL, om een opleiding te kunnen volgen.
Pfff wat is dat moeilijk zeg op dit moment, ook wel begrijpelijk hoor het is al bijna Oktober.
Weten jullie of er instanties zijn die ook BBL opleidingen bieden in plaats van alleen scholen? Want daar kan ik nu gewoon niet op omdat ik geen BBL werkplek heb.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
pi_102534812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:25 schreef FS1986NL het volgende:
Ik zoek op dit moment ook werk maar dan is de vorm BBL, om een opleiding te kunnen volgen.
Pfff wat is dat moeilijk zeg op dit moment, ook wel begrijpelijk hoor het is al bijna Oktober.
Weten jullie of er instanties zijn die ook BBL opleidingen bieden in plaats van alleen scholen? Want daar kan ik nu gewoon niet op omdat ik geen BBL werkplek heb.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik heb weinig verstand van BBL en zo maar ik kwam zelf tijdens het zoeken langs deze website waar veel BBL vacatures opstaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Zelf begin ik best wel moedeloos te worden :{ Een paar flutervaringen gehad met uitzendbureaus. Bij de één ging ik langs om me in te schrijven, maar ik kreeg te horen dat ik moest bellen om een afspraak te maken. Oke, geen probleem, maar toen ik belde zeiden ze dat ze niet meer aan face to face gesprekken doen en dat ik de website maar in de gaten moet houden en dan op vacatures moet reageren.

Vandaag was ik bij een ander uitzendbureau dat expliciet op hun homepage stelt ook vaste banen aan te bieden, maar toen ik er kwam vertelden ze bijna alleen klussen voor 2-3 maanden te hebben. Bovendien woonde ik te ver weg van de stad waar ik wil gaan werken (mag ik toch zelf uitmaken? En ik gaf nog wel aan dat ik op zoek ben naar woonruimte in die stad), dat mijn CV toch niet aansluit bij het soort werk dat zij bieden, en blabla ik moest maar op de website kijken.

Kom ik vanavond thuis, heb ik ook nog een afwijzing van een functie waar ik echt enorm enthousiast over was en waarvoor ik uren heb zitten zwoegen op een goede brief en CV. Er waren bijna 1250 reacties binnengekomen :')

Morgen maar weer een nieuwe dag...
pi_102536536
Ik heb voor de komende twee maanden werk voor 20 uur per week. *O* Geen fysiek werk, en genoeg uren om mijn financiële situatie op peil te houden terwijl ik rustig verder zoek naar iets vasts. :P
pi_102536897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:32 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik heb weinig verstand van BBL en zo maar ik kwam zelf tijdens het zoeken langs deze website waar veel BBL vacatures opstaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Zelf begin ik best wel moedeloos te worden :{ Een paar flutervaringen gehad met uitzendbureaus. Bij de één ging ik langs om me in te schrijven, maar ik kreeg te horen dat ik moest bellen om een afspraak te maken. Oke, geen probleem, maar toen ik belde zeiden ze dat ze niet meer aan face to face gesprekken doen en dat ik de website maar in de gaten moet houden en dan op vacatures moet reageren.

Vandaag was ik bij een ander uitzendbureau dat expliciet op hun homepage stelt ook vaste banen aan te bieden, maar toen ik er kwam vertelden ze bijna alleen klussen voor 2-3 maanden te hebben. Bovendien woonde ik te ver weg van de stad waar ik wil gaan werken (mag ik toch zelf uitmaken? En ik gaf nog wel aan dat ik op zoek ben naar woonruimte in die stad), dat mijn CV toch niet aansluit bij het soort werk dat zij bieden, en blabla ik moest maar op de website kijken.

Kom ik vanavond thuis, heb ik ook nog een afwijzing van een functie waar ik echt enorm enthousiast over was en waarvoor ik uren heb zitten zwoegen op een goede brief en CV. Er waren bijna 1250 reacties binnengekomen :')

Morgen maar weer een nieuwe dag...
Ja ik ken het ook ja wat je allemaal omschrijft, is idd om moedeloos van te worden.
Je hebt gewoon helemaal geen zin meer om werk te zoeken, 9 van de 10x krijg je toch weer NEE te horen.
pi_102540241
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:34 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ja ik ken het ook ja wat je allemaal omschrijft, is idd om moedeloos van te worden.
Je hebt gewoon helemaal geen zin meer om werk te zoeken, 9 van de 10x krijg je toch weer NEE te horen.
10 van de 10x bedoel je :( :P
pi_102547154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

10 van de 10x bedoel je :( :P
Ja dat kan je wel zeggen idd hahaha.
Lach wel nu maar het is gewoon echt niet leuk :'(
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:25:25 #151
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102581166
Ik heb mijn solliciatiegesprek gehad. Het was een ontspannen gesprek waarin wel het een en ander gevraagd werd natuurlijk, maar het voelde niet als een ondervraging.
Beetje over het werkgebied in het algemeen gepraat, beetje aangegeven hoe ik moet bepaalde praktische situaties omga enzo. En tussendoor ook zelf wel vragen kunnen stellen.

Kortom gesprek ging wat mij betreft goed, nu afwachten wat zij er van vonden :) .
klerkje
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:28:13 #152
33350 Janena
pi_102581230
Spannend, hoeveel mensen hebben ze op gesprek gevraagd?
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:23:32 #153
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102646917
Dat heb ik niet gevraagd en is ook niet gezegd. Ik weet zelf dat er nog minimaal één iemand op gesprek is geweest. Er is mij toegezegd dat ik deze week wat zou horen, dus afwachten maar.
klerkje
pi_102651776
O+ eindelijk werk O+

Had enkele weken geleden ( op 22 juli om precies te zijn) een sollicitatie bij de Marks&Spencer. Helaas hadden ze toen voor mij de uren die ik kon werken niet beschikbaar, maar 'ze zouden me in het bestand houden'.

'Jaja...' dacht ik... :')

Maar toen belden ze vorige week, of ik nog werk zocht!

*O* en dat deed ik! *O*

Het is voorlopig voor 2 maanden, voor rondom de kerstdagen (die hier nog hectischer zijn dan in Nederland ;) ) maar met goed fatsoen en hard werken zit er als het goed is ook wel verlenging in!

Ga in Store Operations werken, wat eigenlijk alles achter de schermen inhoudt mbt laden, lossen, inventariseren, etc. etc. etc. Krijg ook basic till (kassa) training, dus bijspringen daar is ook nog een optie. Maar ik ben al een kassa-baas, dus dat komt goed *)

*O* 27 en 28 oktober training en daarna meteen beginnen, 16 uur in de week, ene week 3 dagen, andere week 4 :)
Ja doei.
pi_102653715
Gefeliciteerd!
New in town
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:17:36 #156
104963 ETA
European Travel Author
pi_102656385
Van harte! Veel plezier op je nieuwe werk!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_102665097
Gefeli, leuke ervaring om in het buitenland te werken!
pi_102670949
Mezelf ook maar even hier melden. Momenteel heb ik nog een baantje naast mijn studie, maar deze zal ik aan het einde van het schooljaar moeten opgeven. Nu vraag ik mij af wat voor baantjes er voor mij mogelijk zijn.

Wegens mijn dyscalculie heb ik moeite met eigenlijk alles wat te maken heeft met getallen en rekenen, baantjes als caissière of serveerster vallen daardoor af. Ik heb het één keer geprobeerd, maar met hogere bedragen had ik in de ergste gevallen de hulp nodig van de klant, omdat ik er anders niet uitkwam met het wisselgeld teruggeven. |:(

Daarnaast heb je nog het werk in de categorie vakkenvuller. Niet altijd even licht, veel bukken, opstaan, strekken om bij de bovenste schappen te komen en ga zo maar door. Ook dat is sinds februari niet meer voor mij weggelegd nadat ik een ski-ongeluk heb gehad. Sindsdien moet ik heel erg oppassen met wat ik til en hoe ik mij beweeg.

Ik heb in het verleden bij een callcenter gewerkt (technisch helpdeskmedewerkster), maar daar stelden ze destijds een minimum van 16 uur per week. Met gewone schooluren kon ik dat best halen, maar toen mijn stage (40 uur per week) erbij kwam werd dat net teveel.. Destijds is er gezegd dat ik goed genoeg was om weer terug te komen na de stage, maar ik ging daarna weer een half jaar stage in en noem het maar op, en dan zou ik dus weer een week training moeten volgen en meestal zijn die ook midden in het schooljaar.

Aangezien ik verder niet zo bekend ben met de typen baantjes die studenten verder zoal doen zit ik mij dus af te vragen waar ik wél naar kan zoeken..

Hiker was al bij me opgekomen, maar daar stellen de meeste werkgevers een minimum-eis van HBO voor, dus dat wordt hem waarschijnlijk niet (of ik moet er toevallig één over het hoofd hebben gezien waar ze die eis (nog) niet stellen..)

Lang verhaal kort:
Ik heb na dit schooljaar een nieuw baantje nodig naast de studie, maar in verband met enkele problemen weet ik niet zeker naar wat voor baantje ik zou kunnen zoeken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:16:06 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102672176
Yay voor Mo! *O*

Hitomi: soms kan je ook iets studiegerelateerds doen! Wat voor studie doe je? Enkele dingen die mij nog te binnen schieten: studentassistent bij je opleiding, secretarieel werk... Ledenwerving zou ook kunnen (voor goede doelen bijv.). Zelf heb ik nu een klusje als tekstschrijver waar ze ook studenten communicatiewetenschappen e.d. voor in dienst hebben. Niet alle callcenters vragen ook of je een week op training kan komen, dat kan schelen.

Eventuele verdere reactie van mijn kant volgt morgen, nu ga ik maffen :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:18:03 #160
33350 Janena
pi_102672267
postsorteerder misschien? Dat gebeurd hier in Zwolle vaak s'avonds en s'nachts...
pi_102672370
Ligt eraan waar je studeert, maar ik vond destijds mijn studentenbaantje als toeristengids erg leuk!
pi_102673145
Ik doe momenteel nog ICT-Beheerder niveau 4, maar vind er eigenlijk niets meer aan en zit het nu nog even uit totdat ik mijn diploma voor MBO 4 heb en dus naar HBO kan om verder te leren in een heel andere richting.

Postsorteerder heb ik net even naar gekeken, het leek me wel iets wat ik kan doen inderdaad. :) Hoe zwaar is chauffeur voor PostNL eigenlijk wat werkzaamheden betreft? Je leegt de brievenbussen, maar hoe zwaar is dat gemiddeld per brievenbus? Tegen de tijd dat ik dat baantje nodig heb heb ik mijn rijbewijs ongeveer een jaar, dus dan komt dat ook open als optie. Maar ik weet dus niet hoe zwaar dat is met die zakken.

Had ik inderdaad misschien er ook bij kunnen vertellen: ik woon en studeer in Zwolle. :)

Dank voor de input tot nu toe ^O^ Zijn er nog meer opties? (wil het natuurlijk wel goed uitgezocht hebben O-) )
pi_102673164
Prut, quote ipv edit. :X

[ Bericht 44% gewijzigd door Hitomi op 03-10-2011 23:38:43 (Hitomi faalt in editen ;)) ]
pi_102676370
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:37 schreef Hitomi het volgende:
Ik doe momenteel nog ICT-Beheerder niveau 4, maar vind er eigenlijk niets meer aan en zit het nu nog even uit totdat ik mijn diploma voor MBO 4 heb en dus naar HBO kan om verder te leren in een heel andere richting.

Postsorteerder heb ik net even naar gekeken, het leek me wel iets wat ik kan doen inderdaad. :) Hoe zwaar is chauffeur voor PostNL eigenlijk wat werkzaamheden betreft? Je leegt de brievenbussen, maar hoe zwaar is dat gemiddeld per brievenbus? Tegen de tijd dat ik dat baantje nodig heb heb ik mijn rijbewijs ongeveer een jaar, dus dan komt dat ook open als optie. Maar ik weet dus niet hoe zwaar dat is met die zakken.

Had ik inderdaad misschien er ook bij kunnen vertellen: ik woon en studeer in Zwolle. :)

Dank voor de input tot nu toe ^O^ Zijn er nog meer opties? (wil het natuurlijk wel goed uitgezocht hebben O-) )
Volgens arboregelgeving mag het niet zwaarder zijn dan 25 kg dacht ik.
pi_102677514
Ik ben ook aan het rondkijken naar wat nieuws. Maar als assistent controller ben ik natuurlijk bij veel bedrijven inzetbaar. Dus locatie is voor mij ook een erg belangrijk onderdeel. Is eer een vacaturesite waarbij je dus ook met een kaart kan zoeken. Zoals je bijvoorbeeld ook bij funda (heel wat anders maar het gaat om het princiepe) kan doen. Dus dat je geen lijst van vacatures krijgt maar meer een kaart met de locatie van de vacature?
pi_102678387
Gisteren zag ik de nieuwe site www.jobbird.com en daar kan je op een kaart zoeken. Maar omdat het een nieuwe website is hebben ze misschien nog niet héél veel vacatures.
pi_102684261
Goed om te zien dat sommigen hier * motorbloempje weer een weg weten te vinden naar een baan. Ik ben zelf nog steeds aan het zoeken en met 1 jaar ervaring in de vorm van stages blijkt een lastige klus te worden. De meeste traineeships zijn voor WO dus die zijn ook moeilijk te vinden. Part time banen zijn nu ook een optie geworden, gewoon om maar ervaring op te doen.
pi_102746915
Gaat iemand van jullie morgen of overmorgen nog naar het Career Event in Utrecht? Of is iemand daar in voorgaande jaren al eens geweest?

Ik wil er wel heen maar vrees dat het alleen maar een paar stands betreft waar je foldertjes van bedrijven kan pakken of zo. Of zou het echt nuttig zijn? Kan je er echt netwerken?
pi_102751830
Ik ga vrijdag even kijken ja. Baadt het niet....

Ik merk dat ik het, nu al, lastig vind sollicitatiebrieven etc te maken. Heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik er minimaal 5 per dag opstuur voordat ik iets anders ga doen
pi_102752358
Wow, dat vind ik wel een hoge eis! Ik ben al blij als ik er 1 per dag heb opgestuurd. Het kost me zoveel tijd om steeds weer een op de vacature afgestemde brief te schrijven.
pi_102752484
Pff ja ik vind het ook heel lastig, ik kan een brief goed 10x herschrijven voor ik 'm opstuur.. ik doe btw hetzelfde als jij gifkwal: ik pas de brief aan op de vacature en op het bedrijf. Een vriendin van me zegt juist dat ik één standaard brief moet maken die ik dan telkens maar een klein beetje moet aanpassen.. maar ik vind dat juist moeilijk, want je wil toch inspelen op de vacature?
pi_102752863
Ja ik pas 'm ook steeds aan. Ik sla ook iedere brief nu op zodat ik kan kijken welke brief voor welke vacature past. Uiteindeliujk blijft heel zo'n brief onzin, ze kijken toch als eerste naar je cv, en daarna 't gaat erom dat ze je onthouden naar aanleiding van de brief.
pi_102752934
Bij die 5 brieven zitten ook vaak wel 2-3 open sollicitaties. Gewoon bij bedrijven waarvan ik denk "Hmm daar zou ik best willen werken" Ik denk namelijk niet dat er echt één droomvacature is ofzo, je meot gewoon geluk hebben dat je een keer bij iets leuks terecht komt en blijft
pi_102753140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Pff ja ik vind het ook heel lastig, ik kan een brief goed 10x herschrijven voor ik 'm opstuur.. ik doe btw hetzelfde als jij gifkwal: ik pas de brief aan op de vacature en op het bedrijf. Een vriendin van me zegt juist dat ik één standaard brief moet maken die ik dan telkens maar een klein beetje moet aanpassen.. maar ik vind dat juist moeilijk, want je wil toch inspelen op de vacature?
Ik denk dat een aangepaste brief véél beter is dan een standaardbrief. Ik pas zelfs mijn CV soms aan als sommige werkervaring beter uitgelicht kan worden dan andere omdat dat relevanter is voor de functie. Maar na zoveel maanden vruchteloos solliciteren heb ik nu wel een aardige database aan brieven opgebouwd waar ik steeds op kan terugvallen en die ik als basis kan gebruiken, afhankelijk van het type functie :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:12 schreef kalinhos het volgende:
Bij die 5 brieven zitten ook vaak wel 2-3 open sollicitaties. Gewoon bij bedrijven waarvan ik denk "Hmm daar zou ik best willen werken" Ik denk namelijk niet dat er echt één droomvacature is ofzo, je meot gewoon geluk hebben dat je een keer bij iets leuks terecht komt en blijft
Daar heb je gelijk in. Maar juist wanneer ik open sollicitaties schrijf kost het me veel tijd en moeite, omdat je juist moet aangeven waarom je naar dat bedrijf schrijft.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:16:21 #175
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102753195
Ik ga morgen naar het careerevent :) In het verleden ben ik eens via zo'n beurs aan een baan gekomen. De bedrijven/instellingen die er staan, zijn vaak wel hetzelfde, dus ze hebben mijn cv al... een oude versie tenminste. Maar wie niet waagt ;)

Het is geloof ik meestal de bedoeling dat je je cv upload en dat je dan op de beurs een tag krijgt die ze bij de stands kunnen scannen zodat ze meteen je CV hebben. Natuurlijk kan je een praatje gaan maken bij de stands en folders meepakken. Vaak kan je ook kleine relatiegeschenken meepakken :P Flesjes water of pepermuntjes enzo...dat is wel grappig :)
pi_102753328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar juist wanneer ik open sollicitaties schrijf kost het me veel tijd en moeite, omdat je juist moet aangeven waarom je naar dat bedrijf schrijft.
Ja dat kan ik dan vaak juist wel aangeven. Bv. een gevoel, een uitstraling die het heeft. Iemand die je kent die er werkt(e) die het aanraadde, etc. + je kan dan vaak wel iets moois maken met hun mission statement enzo

CV aanpassen doe ik echt nooit. Die van mij is nu net 1 pagina en een beetje groot, als ik 'm nog ga aanpassen wordt die helemaal zo leeg (ben 23 jaar oud overigens)
pi_102755597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:16 schreef ThaBrain het volgende:
Ik ga morgen naar het careerevent :) In het verleden ben ik eens via zo'n beurs aan een baan gekomen. De bedrijven/instellingen die er staan, zijn vaak wel hetzelfde, dus ze hebben mijn cv al... een oude versie tenminste. Maar wie niet waagt ;)

Het is geloof ik meestal de bedoeling dat je je cv upload en dat je dan op de beurs een tag krijgt die ze bij de stands kunnen scannen zodat ze meteen je CV hebben. Natuurlijk kan je een praatje gaan maken bij de stands en folders meepakken. Vaak kan je ook kleine relatiegeschenken meepakken :P Flesjes water of pepermuntjes enzo...dat is wel grappig :)
Ik heb me zojuist ingeschreven en mijn CV niet hoeven uploaden. Moest wel aangeven welke opleiding ik gedaan had en er stond inderdaad dat ze je badge ter plekke kunnen scannen om deze info uit te lezen. Leuk om te horen dat jij een baan hebt gevonden via zo'n beurs, ik ben wel benieuwd wat ik daar morgen tegenkom! Ik ga specifiek naar het Fair Career Event.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja dat kan ik dan vaak juist wel aangeven. Bv. een gevoel, een uitstraling die het heeft. Iemand die je kent die er werkt(e) die het aanraadde, etc. + je kan dan vaak wel iets moois maken met hun mission statement enzo

CV aanpassen doe ik echt nooit. Die van mij is nu net 1 pagina en een beetje groot, als ik 'm nog ga aanpassen wordt die helemaal zo leeg (ben 23 jaar oud overigens)
Aangeven lukt mij ook wel, maar het kost wel tijd om dat steeds in een mooi verhaaltje te verpakken.

De zaken die ik op mijn CV aanpas is vooral waar ik de nadruk op leg: op mijn opleiding of op mijn werkervaring. Sommige vacatures sluiten meer aan op mijn opleiding en andere weer op mijn werkervaring, die namelijk niet echt op elkaar aansluiten tot nu toe.
pi_102756231
Hm, ik moet gewoon werken, dus geen Career Event voor mij. Al klinkt het toch al niet echt als iets waar ik me heel erg op mijn gemak zou voelen, maar goed :P Misschien is het wel heel leuk.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_102756585
Het is ook niks voor mij, mezelf een beetje verkopen op zo'n event. Maar in de hoop dat het iets oplevert ga ik toch maar.
pi_102758855
Een vriend van mij is er vorig jaar (of dat jaar ervoor?) geweest en die gaf aan dat het vooral op WO-ers gericht is. Ik ben wel benieuwd of dat ook jullie ervaring is/wordt?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:15:58 #181
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102761789
Mjah...ik heb er in het verleden een baan mee gescoord. Nu zit ik zonder werk. Vandaar dat ik toch ga :)

Het is geen verplichting om je CV te uploaden, maar het maakt het voor de bedrijven die op de beurs staan wel aantrekkelijker. Dan hebben ze meteen je CV binnen en hoeven ze je niet te bellen/mailen of wat dan ook om die alsnog te krijgen.

De carrierebeurzen zijn vooral gericht op minimaal HBO niveau. Ik heb nou niet het idee gehad dat ze perse WO mensen willen hebben. Ik denk dat dat ook een beetje ligt aan het soort bedrijf.
pi_102762442
Ik ben op het moment erg aan het twijfelen welke weg ik in moet gaan slaan. Ik heb op dit moment een baan waarbij ik veel vrijheid en verantwoordelijkheden heb.

Echter heb ik om mijn horizon iets te verbreden besloten om ook rond te kijken naar andere mogelijkheden. Heb een sollicitatie de deur uit gedaan voor een baan die op dit moment in mijn carrière echt een droombaan zou zijn (bij een bedrijf met voldoende groeimogelijkheden). De dag erna gelijk gebeld en kan de volgende week al op gesprek komen.

Ben nu in dubio waar ik voor moet kiezen mocht ik door de selectieprocedure daar komen.
pi_102803094
Het Fair Career Event was maar zo-zo vond ik. Het was vrij klein en ik had niet het idee dat er de mogelijkheid was om direct met mensen van de HR te spreken bijvoorbeeld. Het leek meer op een voorlichtingsbeurs met informatiestands waar je met "gewone" medewerkers kon praten en meer kon leren over de bedrijven zelf. Was wel interessant, maar die info kan ik thuis ook opzoeken. Als ik gerichte vragen had over eventuele arbeidsmogelijkheden kreeg ik steeds het antwoord "Euh ja, dat weet ik niet, dan moet je even mailen naar onze afdeling recruitment". Maar goed, heb wel weer wat interessante bedrijven leren kennen.

Ik zou nu nog niet zoveel twijfelen Citizen.Erased, wacht eerst je gesprek maar af en dan weet je al meer. Daarbij zou ik wel zeggen: als je nu al weet dat het je droombaan zou zijn, waarom dan nog twijfelen? :) Veel succes met je gesprek!
pi_102812180
Ohja die career-event. Kwam uiteindelijk iets tussen dus toch niet gegaan, afgaande op bovenstaande post heb ik gelukkig niet al te veel gewerkt

Wat is overigens wijsheid:

Ik werk nu ca 7 - 20 uur per week via uitzendbureau (ene week is het 7 uur, afgelopen week toevallig bijna 20)....Maar voorlopig (komende 2-3 weken) blijft het op 7 zitten ongeveer.
Is het nou handiger om een uitekring aan te vragen voor die overige 33 uur? Of wordt het dan niet erg veel verrekend in negatief opzicht met die 7 uur......of het uitzendwerk even stoppen en gewoon voor 40 uur aanvragen? Wat ik ervan begrepen heb van oud-collega's is dat je beter helemaal neit kunt werken in dat geval, omdat je anders bar weinig overhoudt, klopt dat?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:55:19 #185
33350 Janena
pi_102812698
Het uwv bepaald gewoon een uurloon (gebaseerd op je verleden en daar dan 70% van) en als je 7 uur werkt worden die 7 uren ingehouden...Ik zou het gewoon aanvragen.
pi_102817178
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:55 schreef Janena het volgende:
Het uwv bepaald gewoon een uurloon (gebaseerd op je verleden en daar dan 70% van) en als je 7 uur werkt worden die 7 uren ingehouden...Ik zou het gewoon aanvragen.
Heb je het nu niet over ww ipv een uitkering?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:52:31 #187
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102819371
*O* ik heb volgende week een 2e gesprek *O* .
Maar wat moet ik daarvan verwachten? Ik weet niet hoeveel concurrenten ik had/heb, maar ik vermoed niet veel (5 of minder in 1e gesprek). Want gaan ze vragen? Kijk wie ik ben, wat ik kan, waarom ik bij hen wil werken, enzo, dat is allemaal al besproken.
Is zo'n 2e gesprek dan ook "automatisch" een arbeidsvoorwaarden gesprek?
Er is (nog) niet naar mijn opzegtermijn, salariseis e.d. gevraagd, die vragen verwacht ik dus sowieso wel, maar is dat het dan of is er meer te verwachten?
klerkje
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:53:02 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102836452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:52 schreef Spiegelei het volgende:
*O* ik heb volgende week een 2e gesprek *O* .
Maar wat moet ik daarvan verwachten? Ik weet niet hoeveel concurrenten ik had/heb, maar ik vermoed niet veel (5 of minder in 1e gesprek). Want gaan ze vragen? Kijk wie ik ben, wat ik kan, waarom ik bij hen wil werken, enzo, dat is allemaal al besproken.
Is zo'n 2e gesprek dan ook "automatisch" een arbeidsvoorwaarden gesprek?
Er is (nog) niet naar mijn opzegtermijn, salariseis e.d. gevraagd, die vragen verwacht ik dus sowieso wel, maar is dat het dan of is er meer te verwachten?
Met wie had je het eerste gesprek? Als je het eerste gesprek met een HR-medewerker had, kun je nu een kennismaking met je directe collega's verwachten. Het kan zijn dar die je nog wat steviger aan de tand gaan voelen, dus ik zou er wel goed voorbereid heen gaan en me ook goed voorbereiden op vragen die je nog zou kunnen verwachten. Wat het ook goed doet: interesse tonen in de gesprekspartner(s) en bijv. vragen wat die zo leuk vindt aan het werken bij het bedrijf en wat zijn achtergrond is e.d. :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:01:40 #189
33350 Janena
pi_102852251
Ik ben bezig met een sollicitatiebrief, het onderschrift van het betreffende bedrijf is 'stromend water, helder licht'...

Nou bedacht ik in een melige bui de volgende openingszin:

“Stromend water, helder licht“. Dat is uw onderschrift. En dat vraagt om een helder licht op financieel administratief gebied. Ik solliciteer daarom graag naar de parttime functie bij uw bedrijf.

Opvallen doet hij zeker maar kan het eigenlijk wel? Het is een gemiddeld bedrijf, niet overdreven zakelijk maar ook geen klein bedrijfje of zo.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:08:32 #190
104963 ETA
European Travel Author
pi_102852505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
Ik ben bezig met een sollicitatiebrief, het onderschrift van het betreffende bedrijf is 'stromend water, helder licht'...

“Stromend water, helder licht“. Dat is uw onderschrift. En dat vraagt om een helder licht op financieel administratief gebied. Ik solliciteer daarom graag naar de parttime functie bij uw bedrijf.

Opvallen doet hij zeker maar kan het eigenlijk wel? Het is een gemiddeld bedrijf, niet overdreven zakelijk maar ook geen klein bedrijfje of zo.
niks mis mee tot op zekere hoogte. Een klein grapje kan een goede opener zijn, maar de rest van de brief zou ik het gewoon zakelijk houden. Je toont wel aan dat je op z'n naar hun website hebt gekeken en over je brief hebt nagedacht.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:27:13 #191
33350 Janena
pi_102853131
De rest hou ik zakelijk...Ik verwacht dat er flink op deze vacature gereageerd zal worden dus ik wil wel opvallen...
pi_102853488
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:01 schreef Janena het volgende:

Eigenlijk vind ik het dubbelop :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:48:43 #193
33350 Janena
pi_102853760
Ik ben zelf ook nog aan het goochelen met de zin.
Misschien kan het simpeler:

Door uw onderschrift denk ik, als helder licht op financieel administratief gebied, een goede aanvulling te kunnen zijn voor uw bedrijf. Daarom solliciteer ik graag naar de functie van .....

Zoiets dus.
pi_102854837
Misschien een tip voor werkzoekende systeembeheerders; er komen binnenkort weer een groot aantal werkplekken beschikbaar voor onder andere het onderhoud van gemeente websites.
pi_102857864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:48 schreef Janena het volgende:
Ik ben zelf ook nog aan het goochelen met de zin.
Misschien kan het simpeler:

Door uw onderschrift denk ik, als helder licht op financieel administratief gebied, een goede aanvulling te kunnen zijn voor uw bedrijf. Daarom solliciteer ik graag naar de functie van .....

Zoiets dus.
Ik vond je eerste versie beter. Wie weet is de persoon die je brief selecteert niet eens zo goed op de hoogte van dit motto en dan kan deze zin erg verwarrend overkomen. Volgens mij is het wel een goede manier om je brief te laten opvallen, ik vind het leuk!
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:38:08 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102870291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het dubbelop :@
ik vind hem goed. Letterlijk en figuurlijk helder licht :).

Goed gevonden! ^O^
Niet meer actief op Fok!
pi_102926293
Zijn er hier mensen die in Dordrecht wonen of werken en weten of er bij jullie in het bedrijf mensen nodig zijn zonder ervaring nodig te hebben.
Het is zo moeilijk om werk te vinden, bij de meeste heb je toch wel ergens een ervaring voor nodig.
Werk zoals de McDonald's doe ik niet, sorry maar daar voel ik me wel te goed voor overigens ben 25.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:12:11 #198
33350 Janena
pi_102927787
Md Donalds/schoonmaak/glazenwassen/productie/post...

Vrees dat je het toch in die richting moet zoeken, het is altijd nog beter dan een uitkering.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:18:36 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102928165
Zonder ervaring in wat dan ook lijkt het me lastig zoeken. Wat voor bijbanen heb je tot nu toe gehad?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102930631
Haha moest wat duidelijker zijn natuurlijk.
Ik heb 6 jaar Horeca werkervaring maar daar ben ik juist mee gestopt omdat ik dat ritme gewoon niks meer vind.
Verder nog 1 jaar werkervaring bij TNT Post pakket sorteerder en dan nog wat stages gelopen.
Maar het punt is ik wil liever niet meer de horeca in omdat ik dat gewoon zat ben.
Het liefst zoek ik een bijbaantje in de ICT, Verkoper, en heel misschien iets in de zorg zoals een thuishulp of zo.
Liever ook niet echt callcenter outbound achtige werk, niet dat ik niks wil maar dat soort werk weet ik gewoon dat ik na een week al niks vind.
Kijk ik vind bepaalde horeca werk niet erg of zo maar liever niet meer in restaurants etc waar je merendeels savonds moet werken.

[ Bericht 23% gewijzigd door FS1986NL op 10-10-2011 21:02:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')