abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:32:59 #126
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102293003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:34 schreef ThaBrain het volgende:
Achja...zo zoeken we allemaal in dit topic naar een nieuwe baan :)

Ik ben op zoek naar een functie die te maken heeft met verkeer en het beleid/strategie/planontwikkeling daarvoor. Ik ben een (masterscriptie schrijvende) verkeer/vervoer planoloog met inmiddels 3 jaar werkervaring bij een (rail-)adviesbureau en overheden(2 gemeentes).

Owja...het liefst in de buurt van Nijmegen :)
Doe je planologie aan de RU?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:40:52 #127
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102293254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:32 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Doe je planologie aan de RU?
Nope :) UvA...ben wat jaren terug hier naartoe gekomen om te gaan samenwonen :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:44:44 #128
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102293392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:40 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Nope :) UvA...ben wat jaren terug hier naartoe gekomen om te gaan samenwonen :)
Oke, je zou het eens bij de Stadsregio kunnen proberen. Doen veel op het gebied van mobiliteitsbeleid.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:01:01 #129
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102293950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:44 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Oke, je zou het eens bij de Stadsregio kunnen proberen. Doen veel op het gebied van mobiliteitsbeleid.
Die hebben helaas geen vacatures ;(

Verder is het heel moeilijk om bij de gemeente Nijmegen zelf binnen te komen. Ook daar zijn ze aan het bezuinigen natuurlijk.
pi_102294122
Heb nu een 0 uren contract, ben nog steeds aan het solliciteren. Heb mijn oog gezet op 1 speciale vacature. Maar juist bij die vacature krijg ik maar niks te horen. Het is al dik een maand geleden en meestal hoor je wel iets binnen een week.
Gister hier nog over gepraat, collega had ook bij deze instelling gesolliciteerd en gelijk de volgende dag wat terug gehoord. Dus ik was gister erg teleurgesteld want deze vacature is in mijn ogen perfect en juist wat ik al 5 jaar naar op zoek ben.

Kijk ik zo juist in mijn email staat er een mail van de instelling. Mijn hart gaat echt te keer, zou het dan toch ???

YES Ik mag komende week op gesprek !!!!
Ik ga happy naar mijn werk vandaag *O*
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:10:53 #131
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102297726
Ik heb nog niks gehoord.

Ik werd vanochtend wel gebeld door het uitzendbureau dat het bedrijf ze nog geen terugkoppeling had gegeven en dat ze vandaag zou bellen... Meestal is dat geen goed teken in mijn ervaring. Als ze iemand graag willen hebben dan laten ze er ook geen gras over groeien.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_102323966
Vandaag een sollicitatie geregeld via een uitzendbureau.

"Je bent natuurlijk wel overgekwalificeerd, maar ik wil je wel op gesprek sturen."

Dat belooft ook weer veel goeds.
pi_102324221
-edit-

[ Bericht 24% gewijzigd door Balisto op 24-09-2011 07:45:25 ]
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:09:08 #134
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102327014
Je hebt nog mazzel dat ze je willen uitnodigen. Meestal is het van: 'Je bent overgekwalificeerd, dus we gaan je niet uitnodigen.'. Hoe vaak ik die bullshit deze maanden al heb gehoord van die lui...
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_102403712
Meld :P Net afgestudeerd 2 weken hbo en een master uit het buitenland. Bedrijf heeft contact met mij opgenomen via internet en ik heb zojuist mijn eerste sollicitatie de deur uitgedaan naar het bedrijf dat mij contacteerde. Ondertussen een lijstje aan het maken van bedrijven en posities die ik zou willen en waarvan ik denk een kans te maken om aangenomen te worden.

(mogelijk probleem voor mij duurt nog heel lang (2/3 maanden) voor ik mijn diploma krijg.)
pi_102410110
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:10 schreef goofy_goober het volgende:
Ik heb nog niks gehoord.

Ik werd vanochtend wel gebeld door het uitzendbureau dat het bedrijf ze nog geen terugkoppeling had gegeven en dat ze vandaag zou bellen... Meestal is dat geen goed teken in mijn ervaring. Als ze iemand graag willen hebben dan laten ze er ook geen gras over groeien.
Intussen al iets gehoord?
pi_102423079
Meld me ook weer na 1,5 jaar (geen idee of ik me toen eigenlijk wel gemeld heb? :P )

Huidige werk wat ik nu deed vond ik niet fantastisch en heb intern aangegeven dat ik wel binnen 't bedrijf wilde blijven maar in een andere vorm. wellicht niet de beste timing twee maanden voor het eind van mijn contract, ze hebben toen geredeneerd "We hebben geen andere functie / maar je wil wel weg van je huidige functie-->we gaan je contract niet verlengen" Op zich niet heel erg, ik was het toch wel zat + dat ik nu nog thuis woon dus nog niet enorm veel vaste lasten heb.

Mijn probleem is dat ik heel veel dingen, wel leuk vind. Ik zou niet echt specifiek weten wat ik écht écht zou willen. Opleiding commerciële economie waar je ook 1001 kanten mee uit kan. Ik heb wel gemerkt uit mijn huidige functie dat ik:

- analytisch sterk
- schriftelijk sterk
- service gericht
- marketing
- liever B2B dan B2C
- niet bijzonder creatief

Maarja, welke functie daar dan bijpast?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:00:18 #138
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_102427595
Het eerste wat in mij opkomt is een functie op inkoopgebied..

Ik ben zelf 3 jaar inkoopassistent geweest, dat was erg leuk en afwisselend.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_102428065
Of toch iets in de sales? Of als je daar interesse in hebt social media marketeer of zo?
pi_102430226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:27 schreef gifkwal het volgende:
Of toch iets in de sales? Of als je daar interesse in hebt social media marketeer of zo?
In die laatste categorie zoek ik al ruim een maand en daar is veel animo voor. Bijna iedereen heeft wel een afgeronde opleiding die met die richting te maken heeft dus dan komt het aan op ervaring.
Dat is tenminste wat telkens de reden die ze mij sturen als ze telkens andere mensen kiezen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2011 10:54:04 ]
pi_102441956
Net een mail terug gehad van een email die ik had gestuurd.
"Begin oktober zal ik beginnen met de 1e selectieronde, zou je in de tussentijd jou salarisindicatie willen sturen?"

Is het gebruikelijk dat dat nu al wordt meegenomen? Is de eerste keer dat ik dit meemaak. Heb al meerdere gesprekken gehad voor functies (niet bij dit bedrijf) maar daar werd ook altijd gezegd, als we verdere interesse hebben gaan we pas praten over salaris.

Maar even goed kijken wat vergelijkende functies opleveren
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:36:38 #142
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102444641
In de saleswereld zie je vaak ook eerst een prijs en daarna pas het product dus in die zin is het niet vreemd. Bij een normale sollicitatieprocedure natuurlijk wel, de standaard is dat ze dit vragen aan het eind van het eerste gesprek.
pi_102448039
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:00 schreef Janena het volgende:
Het eerste wat in mij opkomt is een functie op inkoopgebied..

Ik ben zelf 3 jaar inkoopassistent geweest, dat was erg leuk en afwisselend.
Om eerlijk te zijn heb ik daar nog totaal niet aan gedacht. Zeker handig om een beetje op te zoeken ook; ik merk dat wanneer mensen aan mij vragen "wat vind je leuk" dat ik 't eigenlijk ook niet echt weet. Meer iets van "Ik zie het wel, ik vind veel dingen leuk en gaandeweg het werk merk ik wel of ik 't tof vind ja of nee" maarja, dat is niet de meest ideale instelling.

Heb overigens wel gelijk vanaf a.s. dinsdag tijdelijk uitzendwerk. Is een koeriersbaantje bij een cateraar. Niet bijzonder, 15 uur per week dus 't geeft me én wat inkomen en wat tijd om te solliciteren
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_102521793
Ik ben ook werkzoekend, vreemd hoor na 14 jaar bij dezelfde baas te hebben gewerkt ;)
Eerste afwijzing vandaag gehad, met een vage reden.

Ik heb zo'n gevoel dat het erg moeilijk gaat worden, maar ik geef niet op :+
Krijg eind oktober mijn laatste salaris, maar wil wel per 1 november een andere baan :)
pi_102528466
Ik zoek op dit moment ook werk maar dan is de vorm BBL, om een opleiding te kunnen volgen.
Pfff wat is dat moeilijk zeg op dit moment, ook wel begrijpelijk hoor het is al bijna Oktober.
Weten jullie of er instanties zijn die ook BBL opleidingen bieden in plaats van alleen scholen? Want daar kan ik nu gewoon niet op omdat ik geen BBL werkplek heb.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
pi_102534812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:25 schreef FS1986NL het volgende:
Ik zoek op dit moment ook werk maar dan is de vorm BBL, om een opleiding te kunnen volgen.
Pfff wat is dat moeilijk zeg op dit moment, ook wel begrijpelijk hoor het is al bijna Oktober.
Weten jullie of er instanties zijn die ook BBL opleidingen bieden in plaats van alleen scholen? Want daar kan ik nu gewoon niet op omdat ik geen BBL werkplek heb.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik heb weinig verstand van BBL en zo maar ik kwam zelf tijdens het zoeken langs deze website waar veel BBL vacatures opstaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Zelf begin ik best wel moedeloos te worden :{ Een paar flutervaringen gehad met uitzendbureaus. Bij de één ging ik langs om me in te schrijven, maar ik kreeg te horen dat ik moest bellen om een afspraak te maken. Oke, geen probleem, maar toen ik belde zeiden ze dat ze niet meer aan face to face gesprekken doen en dat ik de website maar in de gaten moet houden en dan op vacatures moet reageren.

Vandaag was ik bij een ander uitzendbureau dat expliciet op hun homepage stelt ook vaste banen aan te bieden, maar toen ik er kwam vertelden ze bijna alleen klussen voor 2-3 maanden te hebben. Bovendien woonde ik te ver weg van de stad waar ik wil gaan werken (mag ik toch zelf uitmaken? En ik gaf nog wel aan dat ik op zoek ben naar woonruimte in die stad), dat mijn CV toch niet aansluit bij het soort werk dat zij bieden, en blabla ik moest maar op de website kijken.

Kom ik vanavond thuis, heb ik ook nog een afwijzing van een functie waar ik echt enorm enthousiast over was en waarvoor ik uren heb zitten zwoegen op een goede brief en CV. Er waren bijna 1250 reacties binnengekomen :')

Morgen maar weer een nieuwe dag...
pi_102536536
Ik heb voor de komende twee maanden werk voor 20 uur per week. *O* Geen fysiek werk, en genoeg uren om mijn financiële situatie op peil te houden terwijl ik rustig verder zoek naar iets vasts. :P
pi_102536897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:32 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik heb weinig verstand van BBL en zo maar ik kwam zelf tijdens het zoeken langs deze website waar veel BBL vacatures opstaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Zelf begin ik best wel moedeloos te worden :{ Een paar flutervaringen gehad met uitzendbureaus. Bij de één ging ik langs om me in te schrijven, maar ik kreeg te horen dat ik moest bellen om een afspraak te maken. Oke, geen probleem, maar toen ik belde zeiden ze dat ze niet meer aan face to face gesprekken doen en dat ik de website maar in de gaten moet houden en dan op vacatures moet reageren.

Vandaag was ik bij een ander uitzendbureau dat expliciet op hun homepage stelt ook vaste banen aan te bieden, maar toen ik er kwam vertelden ze bijna alleen klussen voor 2-3 maanden te hebben. Bovendien woonde ik te ver weg van de stad waar ik wil gaan werken (mag ik toch zelf uitmaken? En ik gaf nog wel aan dat ik op zoek ben naar woonruimte in die stad), dat mijn CV toch niet aansluit bij het soort werk dat zij bieden, en blabla ik moest maar op de website kijken.

Kom ik vanavond thuis, heb ik ook nog een afwijzing van een functie waar ik echt enorm enthousiast over was en waarvoor ik uren heb zitten zwoegen op een goede brief en CV. Er waren bijna 1250 reacties binnengekomen :')

Morgen maar weer een nieuwe dag...
Ja ik ken het ook ja wat je allemaal omschrijft, is idd om moedeloos van te worden.
Je hebt gewoon helemaal geen zin meer om werk te zoeken, 9 van de 10x krijg je toch weer NEE te horen.
pi_102540241
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:34 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ja ik ken het ook ja wat je allemaal omschrijft, is idd om moedeloos van te worden.
Je hebt gewoon helemaal geen zin meer om werk te zoeken, 9 van de 10x krijg je toch weer NEE te horen.
10 van de 10x bedoel je :( :P
pi_102547154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

10 van de 10x bedoel je :( :P
Ja dat kan je wel zeggen idd hahaha.
Lach wel nu maar het is gewoon echt niet leuk :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')