abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102133435
Je mist de garp. ;(
pi_102139002
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:20 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Niet alleen jammer, zorgt er ook voor dat als ik niet oppas ik de huur van oktober niet kan betalen. Vandaar dus snel opzoek naar ander tijdelijk werk. (vaste/passende baan gaat niet lukken).
Ik herken het probleem wel. Zo halverwege de maand het idee dat je deze of volgende week wel werk moet hebben, en het moet via een uitzendbureau zijn, zodat je de week erop al betaald krijgt, zodat je de huur op tijd kunt overmaken.

Een vaste niet-uitzendbaan is dan niet eens een optie; je hebt acuut geld nodig dus losse uitzendklusjes zijn eigenlijk je enige mogelijkheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Balisto op 19-09-2011 15:01:26 ]
  maandag 19 september 2011 @ 17:17:14 #103
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102144304
Geachte werkzoekenden, ik ben aan het solliciteren en heb een vraag:

Ik heb een aantal interessante vacatures gevonden via detacherings- en adviesbureaus. Nu wil ik graag via deze bureaus reageren op die vacatures, maar ik weet niet zo goed wat dit voor gevolgen heeft voor mij als ik dit doe. Wat is precies de werkwijze van zulke bureaus in vergelijking van bijvoorbeeld uitzendbureaus?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_102227775
Is het tegenwoordig standaard dat je twee tot drie gesprekken krijgt (plus vaak ook een assessment) wanneer je via een uitzendbureau solliciteert, of is dit mede te danken aan de slechte economische situatie? Ik vind het redelijk belachelijk eigenlijk. Vroeger werd je meteen of na een kort kennismakingsgesprekje ergens geplaatst. Nu moet je beter je best doen voor vaak een minder loon dan wanneer je buiten een uitzendbureau om sollciteert...
  woensdag 21 september 2011 @ 20:24:11 #105
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102234193
Ik had vandaag een tweede gesprek nav een geweldig eerste sollicitatiegesprek waarbij ik meteen kreeg te horen dat ik door was naar de volgende ronde. Voor mijn gevoel heb ik het helemaal verprutst. Het was in ieder geval één van de lastigste gesprekken die ik de laatste jaren heb mogen meemaken.

Ze stelden veel inhoudelijke vragen over wat ik van het bedrijf wist (het leek wel een mondelinge overhoring) en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak, en ook nog eens veel vragen over werkzaamheden bij bedrijven op mijn cv. Nou is dat niet zo erg, ware het niet dat ze heel erg diep op de materie ingingen en dingen vroegen die ik al lang weer ben vergeten omdat het alweer zo lang geleden is dat ik bij die bedrijven heb gewerkt... Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat dieper op de functie zouden ingaan, de collega's, de werkethiek etc zoals dit bij veel tweede gesprekken het geval is.

Daarbij was ik zo verbrouwereerd door het spervuur van (strik)vragen en zakelijke termen waar ik nog nooit van had gehoord dat ik helemaal dichtklapte en geen enkele tegenvraag meer wist te stellen, dus ik stond na 20 minuten weer buiten. Echt superkut dit, vooral omdat ik zo'n goeie klik had met de mensen uit het eerste gesprek en die ook mijn directe collega's zouden worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze verder willen met me. Waar ik een directe klik had met de mensen van het eerste gesprek (collega + teamleider) had ik dit bij dit gesprek (manager + HR persoon) totaal niet.

;(

[ Bericht 5% gewijzigd door goofy_goober op 21-09-2011 20:30:13 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_102237092
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:24 schreef goofy_goober het volgende:
Ik had vandaag een tweede gesprek nav een geweldig eerste sollicitatiegesprek waarbij ik meteen kreeg te horen dat ik door was naar de volgende ronde. Voor mijn gevoel heb ik het helemaal verprutst. Het was in ieder geval één van de lastigste gesprekken die ik de laatste jaren heb mogen meemaken.

Ze stelden veel inhoudelijke vragen over wat ik van het bedrijf wist (het leek wel een mondelinge overhoring) en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak, en ook nog eens veel vragen over werkzaamheden bij bedrijven op mijn cv. Nou is dat niet zo erg, ware het niet dat ze heel erg diep op de materie ingingen en dingen vroegen die ik al lang weer ben vergeten omdat het alweer zo lang geleden is dat ik bij die bedrijven heb gewerkt... Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat dieper op de functie zouden ingaan, de collega's, de werkethiek etc zoals dit bij veel tweede gesprekken het geval is.

Daarbij was ik zo verbrouwereerd door het spervuur van (strik)vragen en zakelijke termen waar ik nog nooit van had gehoord dat ik helemaal dichtklapte en geen enkele tegenvraag meer wist te stellen, dus ik stond na 20 minuten weer buiten. Echt superkut dit, vooral omdat ik zo'n goeie klik had met de mensen uit het eerste gesprek en die ook mijn directe collega's zouden worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze verder willen met me. Waar ik een directe klik had met de mensen van het eerste gesprek (collega + teamleider) had ik dit bij dit gesprek (manager + HR persoon) totaal niet.

;(
Balen is dat zeg. Het gesprek met de mensen waar je niet mee samen hoeft te werken gaat je nu dus deze baan kosten. Maar misschien komt het nog wel goed. Ik hoop het voor je in ieder geval.

Succes!
pi_102237830
Wat jammer... Maar het ligt in elk geval niet zozeer aan jezelf, als ze echt zulke gedetailleerde vragen stelden had je dat toch ook onmogelijk goed kunnen voorbereiden? Maar wie weet valt het van hun kant bezien allemaal nog wel mee en zien ze het niet zoals jij nu denkt dat het is. Wanneer hoor je iets?

T_Killer, ik denk niet dat ik je vraag heel goed kan beantwoorden, hopelijk weet iemand anders het.

Laatst had ik mijn eerste sollicitatiegesprek na 4 maanden solliciteren. Ik was voorgesteld via een uitzendbureau en het gesprek verliep nogal apart: het werd gevoerd in de bedrijfskantine omdat men geen ruimte beschikbaar had, dus terwijl we het gesprek voerden zaten mijn potentiële toekomstige collega's hun bammetjes om mij heen op te eten :') We kletsten wat over de functie, ik stelde wat vragen, en toen zei ze: "Ja, ik heb hier je CV... daar heb ik eigenlijk geen vragen over!" en klaar was het gesprek. }:| Vreemde gang van zaken vind ik: hoe kan je nou geen vragen hebben over iemands CV of tenminste over competenties, vaardigheden, etc die iemand al dan niet bezit? Ik ben het uiteindelijk ook niet geworden, de andere kandidaat had een meer passende studie gevolgd dan ik. Misschien wist ze meteen al dat ze mij niet zouden kiezen en wilden ze daarom niet onnodig tijd aan me verspillen of zo :?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:37:32 #108
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102242319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:27 schreef gifkwal het volgende:
Wat jammer... Maar het ligt in elk geval niet zozeer aan jezelf, als ze echt zulke gedetailleerde vragen stelden had je dat toch ook onmogelijk goed kunnen voorbereiden? Maar wie weet valt het van hun kant bezien allemaal nog wel mee en zien ze het niet zoals jij nu denkt dat het is. Wanneer hoor je iets?
Als het goed is morgen al.

Hun site biedt een schat aan informatie, maar dat is onmogelijk om allemaal te onthouden. Hun eerste vraag was ook meteen: 'Okee, ik neem aan dat je bekend bent met ons bedrijf en de functie waar je voor solliciteert, dus vertel eens wat over de historie en de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse tak.' Toen stond ik dus al met mijn mond vol tanden, want verder dan wat algemene info en wat er tijdens het vorige gesprek was verteld was ik niet gekomen. Dit soort dingen kom je vaak meestal pas te weten wanneer je bij een bedrijf werkt. Ik had iig niet verwacht dat ik een spreekbeurt moest houden over het bedrijf voor die twee gasten. Maar het zal wel een test geweest zijn ofzo.

Daarna wilden ze ook nog weten of ik wel eens met juristen heb gewerkt en juridische procedures in contracten en wat die procedures dan precies inhielden en of ik daar een aantal voorbeelden van kon noemen... Ja, ik heb met juristen samengewerkt en ja, er stonden procedures (terms en conditions) in de contracten, maar het is wel even 4 jaar geleden dat ik voor het laatst met contracten heb gewerkt dus specifieke highlights uit die terms & conditions zou ik niet meer weten. Dat was voor elk contract/klant ook anders... Echt van die kutvragen waarvan je de helft al niet meer weet omdat het al zo lang geleden is. Gelukkig wist ik nog wel een vraag te beantwoorden bij welke werkgevers ik via de Amerikaanse werkwijze heb gewerkt en of ik daar een voorbeeld van kon geven... Pfffffff!

Dit is in ieder geval de eerste keer in 13 jaar solliciteren dat ik dit soort (strik)vragen kreeg voorgeschoteld en hopelijk ook meteen de laatste keer. Echt zo jammer dat beide gesprekken zulke tegenpolen zijn van elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door goofy_goober op 21-09-2011 22:52:32 ]
pi_102247168
Oh bah wat een drama. Ik had een paar maand terug ook zo'n gesprek, begon gelijk bambambam vakinhoudelijke afkortingen te gooien en lastige vragen te stellen. Dat loopt dan gewoon voor geen meter meer, zelfs al ben je best geschikt voor de functie.

Volgens mij kan je dan nog het beste assertief zijn en vragen of het een sollicitatie of een kruisverhoor is. Want volgens mij is er niemand die al die dingen wel weet...... Sterkte morgen, wellicht valt het nog mee.
pi_102247591
Is altijd zo erg, die standaard sollicitatiegesprekken. "Wat zijn je sterke/zwakke punten? Als ik je vriendin zou vragen wat ze van je vindt, wat zegt ze dan?" of inderdaad: proberen om het iemand moeilijk te maken :')

Als iemand de papieren/ervaring heeft, dan hoeft hij/zij dat toch niet aan te tonen, maar gaat het om de persoon achter de sollicitant; past het binnen het team/bedrijf.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 22 september 2011 @ 00:29:38 #111
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_102247924
Wat vervelend, zo‘n gesprek. Als de andere kandidaten ook zulke rotvragen hebben gehad maak je wellicht nog een kans. Van die manier van vragen stellen schiet 90% in de stress dus misschien waren die gesprekken NOG slechter, je weet het maar nooit.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  donderdag 22 september 2011 @ 01:43:27 #112
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102249112
Het ergste is dat je kennelijk niet rustig bent gebleven, het is idd een test die overigens best vaak voorkomt hoor. Dat over de geschiedenis van het bedrijf en eventuele verschillen tussen de landen had je natuurlijk moeten weten want dat staat gewoon op de website. (welk bedrijf het ook is)

Misschien heb je nog geluk en was je de minst slecht voorbereidde kandidaat :) Zo niet dan een leermomentje voor je volgende gesprek.
pi_102255882
Ik had een intercedent aan de telefoon over een vacature waar ik op had gesolliciteerd. Blijkt ze helemaal in rep en roer te zijn over het feit dat ik geen rijbewijs heb. De locatie is gewoon te bereiken met het openbaar vervoer, maar ze willen blijkbaar alleen mensen die met de auto komen. :{ Als je met het ov komt krijg je geen reiskostenvergoeding. Is dit wel toegestaan eigenlijk?
pi_102256474
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:07 schreef Balisto het volgende:
Ik had een intercedent aan de telefoon over een vacature waar ik op had gesolliciteerd. Blijkt ze helemaal in rep en roer te zijn over het feit dat ik geen rijbewijs heb. De locatie is gewoon te bereiken met het openbaar vervoer, maar ze willen blijkbaar alleen mensen die met de auto komen. :{ Als je met het ov komt krijg je geen reiskostenvergoeding. Is dit wel toegestaan eigenlijk?
Is het voor de vacature verder relevant dat je in het bezit bent van een rijbewijs? Het kan natuurlijk zijn dat je voor bepaalde werkzaamheden jezelf moet kunnen verplaatsen per auto.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:32:48 #115
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102256664
quote:
Krijg je wel reiskostenvergoeding wanneer je met de auto komt dan, of doet het bedrijf helemaal niet aan vergoeding?
pi_102257521
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Is het voor de vacature verder relevant dat je in het bezit bent van een rijbewijs? Het kan natuurlijk zijn dat je voor bepaalde werkzaamheden jezelf moet kunnen verplaatsen per auto.
Nee, het werk is op een vaste locatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:32 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Krijg je wel reiskostenvergoeding wanneer je met de auto komt dan, of doet het bedrijf helemaal niet aan vergoeding?
Ze zei dat je alleen een gedeelte van de benzinekosten vergoed krijgt, maar geen buskaartjes.
pi_102257658
Ik ben een werkende werkzoekende :P

Ik werkte tot april dit jaar als Salarisadministrateur bij een accountantskantoor. Contract werd niet verlengd, weg lopende klanten buiten mijn schuld maja. Na 2 maanden thuis zitten was ik het moe en heb ik werk geaccepteerd.
Momenteel werk ik op de facturatie van een transportbedrijf, erg eentonig en saai.

Ik zoek dus werk als salarisadministrateur in het zuiden van het land, woon namelijk in Zuid-Limburg.
Ik kijk tot Eindhoven en een stukje over de grens in Belgie en Duitsland.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:15:50 #118
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_102257870
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 00:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Is altijd zo erg, die standaard sollicitatiegesprekken. "Wat zijn je sterke/zwakke punten? Als ik je vriendin zou vragen wat ze van je vindt, wat zegt ze dan?" of inderdaad: proberen om het iemand moeilijk te maken :')

Als iemand de papieren/ervaring heeft, dan hoeft hij/zij dat toch niet aan te tonen, maar gaat het om de persoon achter de sollicitant; past het binnen het team/bedrijf.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit van die vragen krijg. Wel redelijk standaard vragen als: waar zie jij jezelf over 5 jaar, wat is je ambitie, etc. Gisteren was eigenlijk de eerste keer sinds een hele lange tijd dat me werd gevraagd waarom ik de ideale kandidaat zou zijn. Dan denk ik: je hebt m'n cv toch gezien en het resultaat gehoord van het 1e gesprek, ik zou hier toch niet zitten als ik geen potentie zou hebben..? Maar ja, misschien moet ik dit soort domme vragen ook maar in mijn hoofd gaan prenten.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:40:29 #119
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102280995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:27 schreef gifkwal het volgende:

T_Killer, ik denk niet dat ik je vraag heel goed kan beantwoorden, hopelijk weet iemand anders het.

Oke, ik zal hem daarom nogmaals vragen:

Hoe werkt een detacheringsbureau precies, wat is bijv. het verschil met een uitzendbureau?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_102286956
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:15 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit van die vragen krijg. Wel redelijk standaard vragen als: waar zie jij jezelf over 5 jaar, wat is je ambitie, etc.
Dat vind ik ook al van die wazige vragen. Ik heb momenteel niet echt concrete ambities, ik wil gewoon een baan waar ik plezier in heb en die aansluit bij mijn interesses. Weet ik veel wat ik over 5 jaar doe. Maar ja, als je dat zegt dan komt het weer zo ongeïnteresseerd en ongemotiveerd over terwijl ik juist echt wel gemotiveerd ben.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:51:28 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102288382
quote:
raar zeg. Voor een bedrijf is het volgens mij goedkoper als mensen met Ov gaan. Ik mag het iig aftrekken van de belasting.
Niet meer actief op Fok!
pi_102288429
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 07:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

raar zeg. Voor een bedrijf is het volgens mij goedkoper als mensen met Ov gaan. Ik mag het iig aftrekken van de belasting.
Dat je het af kan trekken, is omdat je daar geen vergoeding voor hebt gekregen. Als je een vergoeding krijgt, kun je het niet aftrekken. Dat zal waarschijnlijk de overweging voor het bedrijf zijn om wél een reiskostenvergoeding te geven in het geval je met de auto gaat.
pi_102288448
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:17 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat vind ik ook al van die wazige vragen. Ik heb momenteel niet echt concrete ambities, ik wil gewoon een baan waar ik plezier in heb en die aansluit bij mijn interesses. Weet ik veel wat ik over 5 jaar doe. Maar ja, als je dat zegt dan komt het weer zo ongeïnteresseerd en ongemotiveerd over terwijl ik juist echt wel gemotiveerd ben.
Dat vind ík dan weer wazige antwoorden ;). Containerbegrippen die op zich niet zoveel over jou zeggen, terwijl dát bijvoorbeeld zaken zijn die ík zou willen horen.
pi_102289120
Ik ben op zoek naar een baan waarin ik veel met Labview mag werken, Agilent ADS aansturen vind ik heel leuk :)

Tot op heden een baan bij een energiebedrijf, maar ik zie mijzelf hier niet in de toekomst werken.

Woon zelf in Amsterdam; ik zou graag naar het buitenland willen om er te werken :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:34:56 #125
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102290061
Achja...zo zoeken we allemaal in dit topic naar een nieuwe baan :)

Ik ben op zoek naar een functie die te maken heeft met verkeer en het beleid/strategie/planontwikkeling daarvoor. Ik ben een (masterscriptie schrijvende) verkeer/vervoer planoloog met inmiddels 3 jaar werkervaring bij een (rail-)adviesbureau en overheden(2 gemeentes).

Owja...het liefst in de buurt van Nijmegen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')