Callcenters zoeken vaak mensen voor verkoopfuncties, daar hoef je vaak geen ervaring voor te hebben volgens mij!quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:57 schreef FS1986NL het volgende:
Haha moest wat duidelijker zijn natuurlijk.
Ik heb 6 jaar Horeca werkervaring maar daar ben ik juist mee gestopt omdat ik dat ritme gewoon niks meer vind.
Verder nog 1 jaar werkervaring bij TNT Post pakket sorteerder en dan nog wat stages gelopen.
Maar het punt is ik wil liever niet meer de horeca in omdat ik dat gewoon zat ben.
Het liefst zoek ik een bijbaantje in de ICT, Verkoper, en heel misschien iets in de zorg zoals een thuishulp ofzo.
Thuishulp als in mensen wassen of huishoudelijk? Voor dat eerste zal je een opleiding moeten doen, wellicht een combinatie werken en leren?quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:57 schreef FS1986NL het volgende:
Haha moest wat duidelijker zijn natuurlijk.
Ik heb 6 jaar Horeca werkervaring maar daar ben ik juist mee gestopt omdat ik dat ritme gewoon niks meer vind.
Verder nog 1 jaar werkervaring bij TNT Post pakket sorteerder en dan nog wat stages gelopen.
Maar het punt is ik wil liever niet meer de horeca in omdat ik dat gewoon zat ben.
Het liefst zoek ik een bijbaantje in de ICT, Verkoper, en heel misschien iets in de zorg zoals een thuishulp of zo.
Liever ook niet echt callcenter outbound achtige werk, niet dat ik niks wil maar dat soort werk weet ik gewoon dat ik na een week al niks vind.
Kijk ik vind bepaalde horeca werk niet erg of zo maar liever niet meer in restaurants etc waar je merendeels savonds moet werken.
Huishoudelijk wil ik dan gaan doen, het lijkt me toch wel leuk om mensen te helpen die het niet zelf kunnen meer.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Thuishulp als in mensen wassen of huishoudelijk? Voor dat eerste zal je een opleiding moeten doen, wellicht een combinatie werken en leren?
Dat tweede is wel makkelijk te vinden.
Nee maakt meestal niks uit (een enkele client wil nog wel eens dwarsliggen). Ik doe nu (en toen ik nog studeerde) zelf tijdelijk dat werk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:38 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Huishoudelijk wil ik dan gaan doen, het lijkt me toch wel leuk om mensen te helpen die het niet zelf kunnen meer.
Ik ben wel een jongen dus weet niet of dat echt heel veel uitmaak, normaal had ik nooit zoiets van ga iets in de zorg doen maar moet gewoon werk hebben nu snap je.
Kreeg van intermediair deze link gestuurd in een nieuwsbrief, misschien heb jij er wat aan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:11 schreef Stansfield het volgende:
Waar kan ik goede voorbeeld sollicitatiebrieven vinden? Ik loop een beetje vast met de mijne.
Die had ik ook al gezien ja. Erg handig alleen zoek ik wat goede voorbeeldzinnen voor stap 3 en 4.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:32 schreef brtausi het volgende:
[..]
Kreeg van intermediair deze link gestuurd in een nieuwsbrief, misschien heb jij er wat aan.
http://www.intermediair.n(...)gn=Kandidatenmailing
Stap 3 (Waarom jij): Idealiter kan je hier je ervaring aandragen. Wat ook goed werkt is je visie op de baan aandragen (bijvoorbeeld: Ik ben van mening dat voor een belastingadviseur het hebben van sterke communicatieve vaardigheden net zo belangrijk is als de kennis van belastingregels"). Als je het op je ervaring of opleiding gooit: "Tijdens mijn opleiding tot slager heb ik reeds vele malen konijnen gevilt. Ik denk met deze ervaring een sterke bijdrage te kunnen leveren aan uw team van deurwaarders".quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:48 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die had ik ook al gezien ja. Erg handig alleen zoek ik wat goede voorbeeldzinnen voor stap 3 en 4.
In mijn huidige functie als <insert baan> heb ik veel ervaring opgedaan binnen de financiële administratie van een bedrijf in de retailbranche. <vertel hier wat die ervaring inhoudt en laat het 'diverse vlakken' weg.>quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:45 schreef Stansfield het volgende:
Hoe maak ik hier een mooie goedlopende zin van.
In mijn huidige functie heb ik veel ervaring opgedaan op diverse vlakken van de financiële administratie in de retailbranche.
Tnx. Alleen wat mijn ervaringen allemaal zijn staat weer vermeld in mijn CV en ik las ook weer dat je niet dubbelop moet zijn met wat in je CV staat omdat ook nog weer in je brief te vermelden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:58 schreef Panne-koek het volgende:
[..]
In mijn huidige functie als <insert baan> heb ik veel ervaring opgedaan binnen de financiële administratie van een bedrijf in de retailbranche. <vertel hier wat die ervaring inhoudt en laat het 'diverse vlakken' weg.>
Hierdoor ga je net even wat dieper in op je ervaring en laat je duidelijk zien dat je weet waar je het over hebt, in tegenstelling tot enigszins op de vlakte te blijven. ("diverse vlakken"? Koffie rondbrengen en kopietjes maken zijn ook diverse vlakken, maar dat is niet wat je bedoelt.)
In dat geval kan je tussen "dieper ingaan" en "volledig op de vlakte blijven" gaan zitten. Bijv: heb het over de gebieden waar je ervaring in hebt. Niet direct de taken die je hebt vervuld (die staan immers op je CV) maar iets globaler. Dan blijft het to-the-point maar kan je vlot verder met de andere redenen waarom het bedrijf je moet uitnodigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx. Alleen wat mijn ervaringen allemaal zijn staat weer vermeld in mijn CV en ik las ook weer dat je niet dubbelop moet zijn met wat in je CV staat omdat ook nog weer in je brief te vermelden.
Ja ik word ook strontziek van die uitzendbureaus, ben al 2 maanden bezig om werk te zoeken en zelfs bij de simpelste baantjes krijg ik dit te horen: ''Op basis van uw Cv en werkervaring komt u niet in aanmerking voor deze functie''quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begin een beetje gefrustreerd te raken hoe uitzendbureau's soms met je omgaan.
Zo zag ik maandag een leuke functie. Gebeld of ze er nog mensen voor zochten. Ja, dat was het geval. (Veel vacatures op die sites zijn vaak al lang vergeven of ze hebben al genoeg kandidaten op gesprek, dus ik bel altijd eerst.) Gevraagd of ik daarop uitgenodigd kon worden, ik sta immers ingeschreven bij dat uzb. Er wordt mij verteld dat de intercendente mijn cv zal toetsen aan de eisen die in de vacature staan en dat ik daarna word gebeld. Dinsdag: geen belletje. Woensdag: geen belletje. 'S middags zelf maar contact opgenomen. 'Nee, die is vandaag vrij!'. Dus het is intussen alweer donderdag en ik weet nog geen moer en wellicht hebben ze ondertussen nu wel genoeg kandidaten gevonden. Dus ik loop wellicht een leuke functie mis door laksheid van een intercedente.
Maar ik word wel gebeld wanneer ze tijdelijk iemand zoeken voor dakdekker of in de bouw, terwijl ik een financieel-administratieve achtergrond heb. Kom op zeg, je hebt mijn cv in je database staan. Één blik daarop zegt toch al genoeg dat ik misschien niet zo geschikt ben voor die functies?
En de diplomageilheid van sommige bedrijven is om van te kotsen. Als je ziet wat ze soms vragen in vacatures voor de meest simpele banen die zelfs een aap zou kunnen doen... Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Krijg je een heel eisenpakket voor je kiezen en ze verwachten de wereld van je, terwijl het loon de gemiddelde vakkenvuller niet ontstijgt.
[/rant]
Tja, je merkt dat de economie in dat opzicht tegen zit. Uitzendbureaus en bedrijven hebben het voor het uitkiezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:38 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Ja ik word ook strontziek van die uitzendbureaus, ben al 2 maanden bezig om werk te zoeken en zelfs bij de simpelste baantjes krijg ik dit te horen: ''Op basis van uw Cv en werkervaring komt u niet in aanmerking voor deze functie''
Echt man vraag me echt af hoelang het nog gaat duren voordat ik uberhaupt weer aan de slag kan ergens.
PFFFFFFFFFFFFF werkloos zijn is zo kut.
Zojuist maar even gedaan..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kun je toch gewoon vragen? Maar breng het wel tactisch.
"Ik zag dat de vacature ondertussen gesloten is. Is dat omdat jullie voldoende kandidaten hebben of omdat er een geschikte persoon is gevonden?"
Zoiets. Nav het antwoord kun je altijd nog beslissen of je langsgaat daar.
Ik ben ook al eventjes bezig met werk zoeken maar ik heb 't nog niet via uitzendbureau's geprobeerd.. maar zo te horen zal dat weinig gaan helpenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:38 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Ja ik word ook strontziek van die uitzendbureaus, ben al 2 maanden bezig om werk te zoeken en zelfs bij de simpelste baantjes krijg ik dit te horen: ''Op basis van uw Cv en werkervaring komt u niet in aanmerking voor deze functie''
Echt man vraag me echt af hoelang het nog gaat duren voordat ik uberhaupt weer aan de slag kan ergens.
PFFFFFFFFFFFFF werkloos zijn is zo kut.
Het kutte is ik heb wel een koksdiploma maar ik ben juist uit de Horeca gestapt omdat ik toch iets anders wil gaan doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:52 schreef Janena het volgende:
De enigen die nog veel kans maken op een baan zijn mensen met een opleiding/ervaring waarin nog mensen worden gezocht (Zo uit mijn hoofd weet ik dat er een tekort is aan podologen . In die richting heb je zo een baan)
Als je niet tot die gelukkigen behoort heb je alleen een grote kans met een goed diploma wanneer je onder de 25 bent en 10 jaar ervaring hebt.
O ja, en voor een schijntje willen werken helpt ook.
Ja wat betreft die telecom vacatures die krijg ik idd ook heel veel, juist daarom had ik erop gereageerd omdat ik toch snel werk nodig heb.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:14 schreef Janena het volgende:
Die vacatures (verkoper in de telecom-branche) krijg ik ook vaak binnen via de mail, niet echt wat voor mij maar kennelijk zoek ze daar inderdaad nog mensen voor.
Ikzelf heb een MEAO opleiding (financieel administratief).
Mijn voordelen:
Juiste diploma
Genoeg ervaring
Relatief flexibel, wil alles op administratief gebied wel doen...
Mijn nadelen:
Relatief oud (35)
Parttime willen werken (willen de meeste vrouwen dus veel kapers op de kust)
Weinig werk in mijn directe omgeving (kandidaat die dichtbij woont heeft vaak de voorkeur).
Ik werk nu in de schoonmaak.
Kan me er erg in vinden. Heb veel werk gedaan wat niet met mijn studie te maken heeft (nu is dat chauffeuren). De ervaring is meestal hetgene waardoor ze niet verder willen gaan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:44 schreef Gnomestein het volgende:
De huidige arbeidsmarkt is echt om gek van te worden, voor mijn gevoel willen de bedrijven zich bewust in de vingers gaan snijden door nu niet al te investeren in vervanging voor het vergrijzende persoon wat straks allemaal tegelijk weg gaat...
Overigens is mijn ervaring met de uitzendbureaus wel beter, maar ik ben daar ook selectief in: ik houd contact met een uitzendbureau dat ook contact houdt met mij, zelfs al is het maar even om te bellen dat er helaas in de afgelopen twee weken nog niets is binnengekomen dat aansluit...
Helaas heb ik soms ook het gevoel dat zowel opdrachtgevers als de uitzendbureaus een beetje spelen met de functieomschrijvingen, waardoor een functie "Meewerkend logistiek coördinator" uiteindelijk meer een functie als verhuizer blijkt te zijn dan dat je met coördineren bezig bent... Of je vragen voor een functie in de horeca, terwijl je duidelijk aangeeft -geen- dergelijke werkzaamheden meer te willen vervullen...
Ik ben overigens bijna afgestudeerd op Logistiek & Economie (HBO), moet alleen nog verdedigen. Ik werk op dit moment fulltime in een eetcafé in de keuken, maar wil na circa zeven jaar horeca toch liever iets doen gericht op m'n opleiding. Ik word voornamelijk afgewezen op basis van gebrek aan ervaring (terwijl ik voor mijn stage/afstuderen twee vrij bekende stagebedrijven heb) of gebrek aan raakvlakken... Twee bedrijven gaven in ieder geval wel feedback op de sollicitatie, die geven aan dat ik beter pas in de combinatie ICT met logistiek.
Of je wordt uitgenodigd omdat "je geen problemen, maar uitdagingen ziet"... En dan nog wordt doodgegooid met een blije mus.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:18 schreef brtausi het volgende:
[..]
Kan me er erg in vinden. Heb veel werk gedaan wat niet met mijn studie te maken heeft (nu is dat chauffeuren). De ervaring is meestal hetgene waardoor ze niet verder willen gaan.
Had laatst een sollicitatie gesprek met een mevrouw die ondanks mijn weinige ervaring toch op basis van opleiding me had uitgenodigd. Helaas zijn er daar maar weinig van.
Misschien iets zeggen in de geest van:quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:30 schreef less_is_more het volgende:
Goedemorgen. Ik lurk al een flinke tijd hier mee, maar ik loop tijdens het solliciteren tegen iets aan waar ik graag jullie meningen over wil horen. Ik ga solliciteren voor een traineeship binnen een branche waarin ik graag wil werken, maar weinig vacatures te vinden zijn. Het probleem is dat ik niet zo "pas afgestudeerd" ben als in de vacaturetekst om wordt gevraagd. Ik heb alleen geen relevante werkervaring opgebouwd sinds mijn afstuderen.
Achtergrond: Bijna drie jaar geleden afgestudeerd, WO richting economie. Vlak daarna drie maanden in het buitenland gereisd. Bij terugkomst zomerbaantje gehad, om wat snel geld te verdienen. Daarna ruim anderhalf jaar in callcenter (inbound) gewerkt, tot mei van dit jaar. In mei ontslag genomen en nog eens drie maanden naar het buitenland. Nu zoek ik een baan die aansluit op mijn opleiding.
Wat zouden jullie in de motivatiebrief hierover vermelden? Wel ingaan op het feit dat ik al een paar jaar terug ben afgestudeerd maar nog geen relevante werkervaring heb opgebouwd en nu klaar ben om met mijn opleiding verder te gaan? Of deze verstreken tijd helemaal niet benoemen in de brief? Alvast bedankt
Herkenbaar ja...quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:22 schreef brtausi het volgende:
Wat slecht dit: Wordt ik terug gebeld met de vraag wat ik zo leuk vind aan die....... vacature. Kan ik het me niet eens meer herinneren wat die functie inhoud![]()
Heb er de laatste tijd zoveel uitgestuurd dat ik even een blackout kreeg.
Gelukkig was de rest van het gesprek wel positief.
Hhaha ik kreeg een afwijzing terwijl ik de vacature niet meer kon herinnerenquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:22 schreef brtausi het volgende:
Wat slecht dit: Wordt ik terug gebeld met de vraag wat ik zo leuk vind aan die....... vacature. Kan ik het me niet eens meer herinneren wat die functie inhoud![]()
Heb er de laatste tijd zoveel uitgestuurd dat ik even een blackout kreeg.
Gelukkig was de rest van het gesprek wel positief.
Jaaa wel blijven opletten he!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:05 schreef brtausi het volgende:
I'm on a role.....not.
Stuur ik weer een brief eruit. Lees ik een half uur later dat ik in de eerste zin al heb staan:
.....solliciteren naar de functie van Junior Junior Product Manager.
Ik krijg dat echt elke keer te horen van ''je voldoet niet aan de eisen''quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Jaaa wel blijven opletten he!Daarom stuur ik dingen nooit gelijk, lees het altijd de volgende dag ofzo nog even na.
Ik kreeg net nog een afwijzing voor een kassajuf functie,omdat ik niet aan het profiel voldoe. HBO is ook echt waardeloos tegenwoordig.....
Als je niet snapt dat je inderdaad niet aan het profiel voldoet, dan heb is het HBO inderdaad waardeloos tegenwoordigquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Jaaa wel blijven opletten he!Daarom stuur ik dingen nooit gelijk, lees het altijd de volgende dag ofzo nog even na.
Ik kreeg net nog een afwijzing voor een kassajuf functie,omdat ik niet aan het profiel voldoe. HBO is ook echt waardeloos tegenwoordig.....
Nee bij HBO functies heb je niet genoeg ervaring.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:35 schreef Hiya het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat je inderdaad niet aan het profiel voldoet, dan heb is het HBO inderdaad waardeloos tegenwoordig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |